Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

Núm. 938
Modificació de les bases per a la concessió d'ajudes econòmiques per a l'adquisició del primer habitatge 2017

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

MODIFICACIÓ DE LES BASES DE LES AJUDES PER A L'ADQUISICIÓ DEL PRIMER HABITATGE PER A L'ANY 2017 PUBLICADES EN EL BOIB NÚM. 9 DE DATA 18 DE GENER DE 2018

Per la present es publica resolució del decret d’Alcaldia de data 24 de gener de 2018, que es transcriu íntegrament a continuació:

DECRET D’ALCALDIA

DON VICENTE MARI TORRES, Alcalde-President de l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu, Eivissa (Illes Balears),

Vist l'informe emès per la Regidoria d'Acció Social de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, que diu:

“Amb el present, S'INFORMA que a causa d'un error a les bases per a la concessió d'ajudes econòmiques per a l'adquisició del primer habitatge 2017, es modifica l'apartat 3.3 de la Base tercera, sent un import màxim de subvenció per sol·licitud de 5.000’00 € el que es concedirà.

Vist l'error detectat i no podent complir amb l'establert en l'article 24 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en ser una ajuda de quantia a atorgar a cada beneficiari superior a l'import de 3.000’00 €. S'elimina l'apartat 4.4 de la Base quarta i el quart paràgraf del “Model de declaració jurada. Annex II”.

Vista l'obligació del beneficiari de presentar els informes tributaris i Seguretat social es crea un annex nou denominat “Annex V.- Autorització a l'Ajuntament per a sol·licitud de certificats Agencia Tributària i Seguretat Social” i s'incorpora en aquest annex com a documentació a adjuntar en la sol·licitud de la subvenció en els llistats dels apartats 6.2.1 i 6.2.2 de la Base Sisena.

A causa d'un error material a les bases als apartats 4.1.h i 4.2.i) de la base Quarta, es modifiquen sent els ingressos íntegres que no excedeixin de 37.597,95 € (5 IPREM anual 2017) en el cas d'un/a sol/a sol·licitant-comprador/a, i de 67.676,31 € (9 IPREM anual 2017) en el cas de dos o més sol·licitants-compradors/as.”

En virtut del que disposa el article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local,

DISPÒS:

Primer: Aprovar la modificació de les bases per a la concessió d'ajudes econòmiques per a l'adquisició del primer habitatge 2017, les mateixes han quedat com es transcriuen a continuació:

AJUDES PER AL PRIMER HABITATGE PER A L’ANY 2017

Primera. Bases reguladores.

Les bases reguladores de la concessió d'aquestes subvencions estan contingudes en les Bases d'execució del pressupost i els pressupostos municipals de l'any 2017, aprovats inicialment en Ple en sessió extraordinària celebrada en data 2 de desembre de 2016 i publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears n. 153, de data 06/12/2016 i publicada l'aprovació definitiva en el Butlletí Oficial de les Illes Balears n. 164 de data 31/12/2016.

Segona.- Objecte de la convocatòria

2.1.- L’objecte d’aquestes bases és oferir ajudes per a l’adquisició del primer habitatge segons la classificació següent:

2.1.a) Compra d’habitatge construït o de nova construcció.

2.1.b) Autopromoció d’habitatge.

 

Tercera .- Dotació econòmica

3.1.- Per a les ajudes objecte d’aquesta convocatòria es destinarà la quantitat màxima de 50.000 €, amb càrrec a la partida 2311-78001 de l’exercici pressupostari de l’any 2017.

La comissió avaluadora podrà destinar el pressupost que no s’hagi esgotat en una de les modalitats cap a les altres a fi de beneficiar les altres persones sol·licitants.

3.2.- Les ajudes objecte d’aquesta convocatòria seran d’un màxim del 5% del preu per la compra d’habitatge construït o de nova construcció.

3.3.- L’import màxim de les subvencions concedides serà de 5.000 € per sol·licitud.

Quarta.- Beneficiaris

Es poden acollir a aquesta convocatòria les persones que compleixin els requisits següents:

4.1.- Per a la compra d’habitatge construït o de nova construcció

4.1.a) Tenir més de 18 anys.

4.1.b) No haver estat beneficiari d’aquesta mateixa subvenció els anys anteriors.

4.1.c) Que l’habitatge estigui ubicat en territori municipal de Santa Eulària des Riu.

4.1.d) Que sigui el primer habitatge i que constitueixi el seu domicili habitual i permanent.

4.1.e) Ser persona física, resident legal al municipi i amb un mínim de residència de dos anys.

4.1.f) Que la superfície màxima de l’habitatge sigui de 120m2 útils construïts.

4.1.g) L’habitatge s’haurà d’haver adquirit el mateix any o l’immediatament anterior a aquesta convocatòria.

4.1.h) Que els ingressos íntegres no excedeixin de 37.597,95 € (5 IPREM anual 2017) en el cas d’un/a sol/a sol·licitant-comprador/a, i de 67.676,31 € (9 IPREM anual 2017)  en el cas de dos o més sol·licitants-compradors/es.

4.1.i) No trobar-se sotmeses a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions establerts en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. De conformitat amb el que estableix l’article 26 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, s’acreditarà no estar incurs en cap de les prohibicions previstes en l’article 13 de la LGS, mitjançant la presentació de declaració responsable davant l’òrgan que concedeix la subvenció, segons el model de declaració responsable de l’annex II, aprovat per a aquesta convocatòria.

4.1.j) No tenir deutes amb l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu.

L’ajuda anirà destinada a reduir l’import del préstec hipotecari de l’habitatge.

4.2.- Per a l’autopromoció d’habitatge

4.2.a) Tenir més de 18 anys.

4.2.b) No haver estat beneficiari d’aquesta mateixa subvenció els anys anteriors.

4.2.c) Que l’habitatge estigui ubicat en territori municipal de Santa Eulària des Riu.

4.2.d) Que sigui el primer habitatge i que constitueixi el seu domicili habitual i permanent.

4.2.e) Ser persona física, resident legal al municipi i amb un mínim de residència de dos anys.

4.2.f) Que la superfície màxima de l’habitatge sigui de 150m2 útils construïts.

4.2.g) Que la titularitat del sòl sigui del sol·licitant o sol·licitants de l’ajuda.

4.2.h) Que s’hagi obtingut el final d’obra l’any d’aquesta convocatòria o l’immediatament anterior.

4.2.i) Que els ingressos íntegres no excedeixin de 37.597,95 € (5 IPREM anual 2017) en el cas d’un/a sol/a sol·licitant, i de 67.676,31 € (9 IPREM anual 2017) en el cas de dos o més sol·licitants. 

4.2.j) No trobar-se sotmeses a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions establerts en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. De conformitat amb el que estableix l’article 26 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, s’acreditarà no estar incurs en cap de les prohibicions previstes en l’article 13 de la LGS, mitjançant la presentació de declaració responsable davant l’òrgan que concedeix la subvenció, segons el model de declaració responsable de l’annex II, aprovat per a aquesta convocatòria.

4.2.k) No tenir deutes amb l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu.

4.3.- Incompatibilitats

Les ajudes objecte d'aquesta convocatòria són compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, efectuades per qualsevol altra administració pública, ens públics, institucions privades o altres recursos. L'import de subvenció en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada, d'acord amb el que preveu l'article 19 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Cinquena.- Termini i lloc de presentació de les sol·licituds

5.1. El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 30 dies naturals a partir de l'endemà de la data de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) de l'extracte de la convocatòria.

5.2. Les sol·licituds es lliuraran al Registre Municipal de l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu, C/ de Marià Riquer Wallis 4 i a les oficines municipals de Jesús i es Puig d’en Valls.

Sisena.- Sol·licitud i documentació necessària

6.1. Les sol·licituds es formularan mitjançant un model d’instància degudament emplenat que serà facilitat per l’Ajuntament (model annex I).

6.2.- DOCUMENTACIÓ QUE S’HA D’ADJUNTAR EN SOL·LICITAR LA SUBVENCIÓ:

6.2.1- Per a la compra d’habitatge construït o de nova construcció

  • Fotocòpia del DNI del sol·licitant o sol·licitants, compradors/es de l’habitatge.

  • Fotocòpia de l’escriptura de propietat.

  • Fotocòpia de la declaració de la renda de l’exercici 2016 de totes les persones sol·licitants-compradores; si no n’han fet, documentació acreditativa de la situació econòmica o autorització signada segons annex III.

  • En el supòsit que sigui procedent, certificat de reconeixement de minusvalidesa de l’IBAS.

  • Model declaración jurada. Annex II.

  • Declaració responsable de les subvenciones obtingudes per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l’entitat local, les que s’obtenguin en el futur. Annex IV.

  • Certificat del préstec hipotecari de l’habitatge expedit per l’entitat bancària.

  • Annex V.- Autorització a l'Ajuntament per a sol·licitud de certificats Agencia Tributària i Seguretat Social.

  • Nota simple, expedida pel Registre de la Propietat, a nom del sol·licitant o sol·licitants.

6.2.2. Per a l’autopromoció d’habitatge

  • Fotocòpia del DNI del sol·licitant o sol·licitants, compradors/es de l’habitatge.

  • Fotocòpia de l’escriptura de propietat del sòl on s’edificarà.

  • Fotocòpia de la declaració de la renda de l’exercici 2016 de totes les persones sol·licitants; si no n’han fet, documentació acreditativa de la situació econòmica o autorització signada segons annex III.

  • En el supòsit que sigui procedent, certificat de reconeixement de minusvalidesa de l’IBAS.

  • Model declaración jurada. annex II.

  • Declaració responsable de les subvenciones obtingudes per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l’entitat local, les que s’obtenguin en el futur. annex IV.

  • Nota simple, expedida pel Registre de la Propietat, a nom del sol·licitant o sol·licitants.

  • Annex V.- Autorització a l'Ajuntament per a sol·licitud de certificats Agencia Tributària i Seguretat Social.

  • Certificat de final d’obra per a la concessió definitiva de l’ajuda.

Setena.- Règim dels ajuts

7.1.- La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de concurrència competitiva.

7.2.- S’estableix com a mitjà de notificació de tots els actes de tràmit del present procediment d’atorgament de les subvencions, el tauler d’anuncis del Centre d’Informació Juvenil, el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i el de les oficines municipals de Jesús i es Puig d’en Valls, així com la pàgina web www.santaeulalia.net.

Vuitena.- Termini per a l’esmena d’errors

En cas que la documentació presentada sigui incorrecta o incompleta es requerirà l’entitat peticionària que en el termini de deu dies hàbils a partir de l’endemà de la notificació presenti les rectificacions o esmenes necessàries, amb la indicació que si no ho fa així s’entendrà per desistida la sol·licitud, d’acord amb el que disposa l’article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 

Novena.- Composició i funcions de la comissió avaluadora

La comissió avaluadora estarà composta pels membres següents:

  • President/a: regidor/a d'Urbanisme.

  • Secretari/ària: coordinador/a del Departament de Serveis Socials

  • 2 Vocals: coordinador/a de Serveis Personals i Treballador/a Social del departament de Serveis Socials.

Són funcions de la comissió:

  • Estudiar i avaluar les sol·licituds d’acord amb els criteris de valoració establerts.

  • Emetre les propostes de resolució.

  • Qualsevol altra que exigeixi l’aplicació d’aquestes bases.

Desena.- Criteris per a la concessió de les ajudes

10.1.- Els ajuts es concediran d’acord amb els criteris següents, a qualificar per la comissió avaluadora:

  • 10 anys o més de residència legal al municipi

5 punts

  • 5 anys de residència legal al municipi

3 punts

  • 2 anys de residència legal al municipi

1 punt

  • Discapacitat

5 punts

   1 SOL·LICITANT                            

                                            

2  O MÉS SOL·LICITANTS                               

Ingressos fins a  12.908,05 €

Ingressos fins a 27.070,52€

5 punts

Ingressos fins a  22.589,10 €

Ingressos fins a 47.373,42€

3 punts

Ingressos fins a  37.597,95 €

Ingressos fins a 67.676,31€

1 punt

La puntuació màxima possible serà de 15 punts.

10.2.- La comissió estudiarà totes les sol·licituds presentades i establirà una puntuació per a cada sol·licitud tenint en compte els límits i mínims establerts en l’apartat 10.1.

10.3.- La comissió estarà autoritzada per resoldre els dubtes que es presentin i per adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés previst en aquestes bases.

Onzena.- Resolució definitiva

La resolució definitiva serà aprovada per la Junta de Govern Local, a proposta de la comissió avaluadora, en el termini màxim d’un mes una vegada acabats els corresponents terminis de presentació de sol·licituds. Aquesta resolució serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb l’establert en la llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Dotzena.- Justificació

En ser una subvenció en atenció a la concurrència d'una determinada situació, el perceptor no haurà de presentar altra justificació que l'acreditació per qualsevol mitjà admissible en dret d'aquesta situació amb caràcter previ a la concessió, sens prejudici dels controls que poguessin establir-se per verificar-ne l’existència.

Tretzena.- Incompliment de les condicions de concessió

13.1 Tota alteració de les condicions tingudes en compte per concedir la subvenció podrà donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió, a proposta de la Regidoria de Serveis Socials, que haurà d'atendre al principi de proporcionalitat.

13.2 Es pot minorar l'import de la quantitat a percebre pel sol·licitant en els supòsits d'incompliment de les condicions imposades amb motiu de la concessió de les subvencions. Aquests incompliments poden ser qualificats com a lleus, greus o molt greus, i donaran lloc, respectivament, a una disminució de l'import de la subvenció de fins a un 10%, del 10% al 60% i del 60% al 100%, respectivament.

Catorzena.- Règim d’infraccions i sancions

L'incompliment dels requisits establerts en aquestes bases dóna lloc a aplicar el règim d'infraccions i sancions establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i del títol IV del RD 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Quinzena.- Reintegraments

15.1.- És procedent el reintegrament total o parcial de l'ajuda concedida i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos següents:

- L'incompliment de la finalitat per la qual es va concedir l'ajuda.

- L'obtenció de l'ajuda sense que es compleixin les condicions requerides per a això o quan s'alterin les condicions tingudes en compte per concedir-la, sempre que sigui per causes imputables a la persona beneficiària.

- L'incompliment greu de l'obligació de justificar la finalitat dels fons percebuts en la forma i els terminis establerts.

- La negativa a sotmetre's a les actuacions de comprovació de control previstes legalment o l'obstrucció injustificada d'aquestes actuacions.

15.2.- El procediment de reintegrament s'ha d'iniciar d'ofici per resolució de l'òrgan competent i s'ha de regir pels articles 36 a 43 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el títol III, del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

15.3.- Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

Setzena. Graduació de les sancions

Les sancions per les infraccions es graduaran segons els articles 60 a 63 de la Llei 38/2003, del 17 de novembre, general de subvencions.

Dissetena.- Normativa aplicable

En tot el que no es preveu en aquesta convocatòria és aplicable la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Divuitena.- Impugnació

La resolució per la qual s’aprova la present convocatòria posa fi a la via administrativa i es podrà interposar en contra recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos des de l’endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Dinovena.- Publicació

La present convocatòria serà publicada a la web de la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) i el seu es publicarà, per conducte de la BDNS, en el Butlletí Oficial dels Illes Balears, i entrarà en vigor l'endemà de ser publicat l'extracte de la convocatòria.

MODEL DE SOL·LICITUD. ANNEX I

Sr./Sra …………………………………………………....……………………………....... que visc a ……………………................. i amb domicili a …………...…………………….......... ...................................................... núm .…………, pis …………….. telèfon .....................… e-mail: .................................................................................................... i proveït del DNI núm .…………………..................,

EXPÒS:

Que en relació amb el Plec de condicions d’ajudes per a l’adquisició del primer habitatge per a l’any 2017, adjunt la documentació sol·licitada i per això us

SOL·LICIT:

Poder accedir a aquests ajuts.

Santa Eulària des Riu, …….de…………………….de 201__

IL·LUSTRÍSSIM SENYOR ALCALDE PRESIDENT DE L’AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

Conforme al que es disposa en l'art. 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de setembre, s'informa que les seves dades seran incorporades al fitxer de dades personals del que és responsable l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, la finalitat del qual és l'exercici de les competències pròpies d'aquesta Administració. Pot exercir a tot moment el dret a l'accés, rectificació, cancel·lació o oposició de les seves dades personals, dirigint-se a la Secretària General de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, Plaza Espanya, núm. 1, 07840 de Santa Eulària des Riu.

MODEL DE DECLARACIÓ JURADA. ANNEX II

Sr./Sra …………………………………………………....……………………………....... que visc a ……………………................ i amb domicili a…………...…………………….......... ...................................................... núm .…………, pis …………….. telèfon .....................… e-mail: ....................................................................................................  i proveït del DNI núm .…………………..................,

DECLAR:

Que en relació amb el Plec de condicions d’ajudes per a l’adquisició del primer habitatge per a l’any 2017, la destinació d’aquest serà per a ús propi habitual i permanent.

No incorr en cap de les causes d’incompatibilitats o prohibició per obtenir subvencions que figuren en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE nº 276, de 18 novembre 2003).

Conec i accepto  les bases d’aquesta convocatòria.

Santa Eulària des Riu, …….de…………………….de 201__

IL·LUSTRÍSSIM SENYOR ALCALDE PRESIDENT DE L’AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

  

DADES ECONÒMIQUES. ANNEX III

S’autoritza  l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu a accedir a la informació fiscal de:

NOM

LLINATGES

DNI/NIE

Santa Eulària des Riu, …….de…………………….de 201__

IL·LUSTRÍSSIM SENYOR ALCALDE PRESIDENT DE L’AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

ANNEX IV-
DECLARACIÓ RESPONSABLE DE LES SUBVENCIONS OBTINGUDES PER A LA MATEIXA FINALITAT I COMPROMÍS DE COMUNICAR A L’ENTITAT LOCAL, LES QUE S’OBTINGUIN EN EL FUTUR.

Sr./Sra …………………………………………………....……………………………....... que visc a ……………………................ .i amb domicili a…………...…………………….......... ...................................................... núm .…………, pis …………….. telèfon .....................… e-mail: .................................................................................................... i proveït del DNI núm .…………………..................,

DECLAR SOTA LA MEUA RESPONSABILITAT

☐ Que no s'han sol·licitat subvencions a cap altre departament de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu o cap altra administració pública o entitat privada per dur a terme les mateixes activitats per a les quals se sol·licita l'ajuda.

☐ Que s'han sol·licitat els ajuts públics o privats que s'indiquen a continuació, que estan pendents de resolució:

ENTITAT

IMPORT

☐ Que el / la sol·licitant ha estat beneficiari / a de les ajudes de les ajudes públiques o privades que s'indiquen a continuació per dur a terme el mateix programa d'activitats per al qual se sol·licita l'ajut:

ENTITAT

IMPORT

Així mateix, em compromet a notificar a l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu de totes les subvencions que s'obtinguin en un futur per al mateix objecte de la subvenció

I perquè així consti, sign aquesta declaració a________________________, a_________ de __________________de 20____,

IL·LUSTRÍSSIM SENYOR ALCALDE PRESIDENT DE L’AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

ANNEX V.-
Autorització a l'Ajuntament per a sol·licitud de certificats Agencia Tributària i Seguretat Social.

Sr./Sra. _______________________________________________________________, amb DNI/NIE ____________________, amb domicili en _________________________________ __________________________

AUTORITZO expressament a l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu amb CIF P0705400J per accedir, de forma telemàtica, a la comprovació, davant l'Agència Tributària i la Seguretat Social, d'estar al corrent de les meves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

☐ NO AUTORITZO expressament a l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu amb CIF P0705400J per accedir, de forma telemàtica, a la comprovació, davant l'Agència Tributària i la Seguretat Social, d'estar al corrent de les meves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. , els quals adjunto a la present sol·licitud.

- Certificat de trobar-se al corrent amb enfront de la Seguretat Social.

- Certificat de trobar-se al corrent amb l’Agència Tributària.

I perquè així consti, sign aquesta autorització a ________________________, _________ de __________________de 20____,

El/la representant:

Segon: Atorgar un nou termini per a la presentació de sol·licituds a partir de la publicació en el Boib de la present resolució i anul·lar les anteriors bases publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 9 de data 18 de gener de 2018.

 

Santa Eulària des Riu, 25 de gener de 2018

L’Alcalde
Vicente Marí Torres