Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 875
Resolució del conseller d’Educació i Universitat de dia 22 de gener de 2018 per la qual es convoca un concurs de mèrits per a la selecció de directors de centres docents públics no universitaris de les Illes Balears i s’aproven les bases que l’han de regir

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El 30 de juny de 2018 conclou l’exercici de la funció directiva de determinats directors de centres educatius de les Illes Balears, amb la qual cosa es fa necessari seleccionar els directors que han de desenvolupar aquesta tasca a partir de l’1 de juliol de 2018.

Mitjançant l’Ordre del conseller d’Educació i Cultura de 18 de febrer de 2010 (BOIB núm. 30, de 23 de febrer, amb correcció d’errades publicada en el BOIB núm. 33, de 27 de febrer) es varen aprovar les bases per a la selecció, el nomenament i el cessament dels òrgans de govern dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears.

Actualment, aquestes bases s’han d’ajustar al que disposa la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (LOE), publicada en el BOE núm. 106, de 4 de maig, segons la redacció fixada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (LOMCE), publicada en el BOE núm. 295, de 10 de desembre.

Els articles 82 a 85 de l’article únic de la LOMCE modifiquen, respectivament, els articles 133 a 136 de la LOE.

Així, s’inclouen en aquesta Resolució els canvis introduïts per la LOMCE pel que fa als requisits per ser candidat a director, al procediment de selecció (en especial, en els aspectes que fan referència a la composició de la comissió de selecció) i al nomenament, sense que sigui encara exigible la superació del programa de formació inicial, així com l’adequació del barem dels mèrits dels candidats.

D’acord amb l’article 133 de la LOE, els directors s’han de seleccionar mitjançant un concurs de mèrits basat en els principis d’igualtat, publicitat, mèrit i capacitat, procés en el qual han de participar la comunitat educativa i l’Administració educativa.

D’acord amb el Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost), segons la redacció fixada pel Decret 18/2017, de 2 de novembre, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 24/2015 (BOIB núm. 135, de 4 de novembre), corresponen a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres de la Conselleria d’Educació i Universitat les competències en matèria de planificació educativa, coordinació, règim orgànic i funcionament dels centres docents.

Tenint en compte el que s’ha exposat, és necessari convocar un procés que té per finalitat seleccionar els directors de determinats centres docents públics no universitaris i aprovar les bases que l’han de regir.

El director general de Planificació, Ordenació i Centres i la directora general de Personal Docent han de resoldre el que es preveu en aquesta Resolució.

Per tot això, i en virtut de les competències que tenc conferides, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Convocar un concurs de mèrits per seleccionar els directors dels centres d’educació infantil i primària, dels centres d’educació infantil, dels instituts d’educació secundària, de les escoles d’art, de les escoles oficials d’idiomes, dels conservatoris professionals de música i dansa i dels centres de formació de persones adultes que figuren en l’annex 2, de conformitat amb el calendari establert en l’annex 3 i d’acord amb el barem de mèrits previst en l’annex 4 i els criteris de valoració del projecte de direcció prevists en l’annex 5 d’aquesta Resolució.

Segon

Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria, que figuren en l’annex 1 d’aquesta Resolució.

 

Tercer

Aprovar el model de sol·licitud, que figura en l’annex 6, i el model de relació de membres proposats pel centre per formar part de la comissió de selecció, que figura en l’annex 7.

Quart

Ordenar la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà del dia en què es publiqui en el BOIB, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació en el BOIB, d’acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 22 de gener de 2018

El conseller d’Educació i Universitat

Martí X. March Cerdà

 

ANNEX 1

Bases de la convocatòria

Primera. Requisits dels candidats

1.1. Els requisits que han de complir els candidats per poder participar en el concurs de mèrits són els següents:

a) Tenir una antiguitat d’almenys cinc anys com a funcionaris de carrera en la funció pública docent.

b) Haver impartit docència directa com a funcionaris de carrera durant un període d’almenys cinc anys en algun dels ensenyaments dels que ofereix el centre al qual s’opta.

c) Presentar un projecte de direcció que inclogui, entre altres aspectes, els objectius, les línies d’actuació i l’avaluació d’aquest projecte.

d) Tenir les titulacions o els certificats que acrediten el domini de la llengua catalana exigible de conformitat amb l’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 14 d’abril de 2014 per la qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classes de llengua catalana i en llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, a l’ensenyament reglat no universitari i s’estableix el Pla de Formació Lingüística i Cultural (FOLC) (BOIB núm. 53, de 19 d’abril).

1.2. Als centres específics d’educació infantil de segon cicle, als centres incomplets d’educació infantil i primària, als centres d’educació secundària amb menys de vuit unitats, als centres en què s’imparteixen únicament ensenyaments artístics, ensenyaments esportius o ensenyaments d’idiomes o als centres d’educació de persones adultes, amb menys de vuit professors, els candidats estan eximits de complir els requisits expressats en els apartats a i b del punt 1.1.

1.3. Els requisits esmentats en les lletres a, b i d del punt 1.1 d’aquesta base s’han de complir en la data d’acabament del termini per presentar les sol·licituds.

Segona. Presentació de les sol·licituds

2.1. El termini per presentar les sol·licituds i la documentació acreditativa del compliment dels requisits i dels mèrits al·legats és fins al 16 de febrer de 2018.

2.2. Les sol·licituds s’han d’ajustar al model que figura en l’annex 6 d’aquesta Resolució, que està disponible a la web http://dgplacen.caib.es

2.3. Les sol·licituds emplenades i signades, amb el registre de sortida del centre, si escau, s’han d’enviar a l’adreça electrònica autoritzacions@dgplacen.caib.es. Una vegada rebudes, la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres enviarà un justificant de recepció a l’adreça electrònica de tramesa amb la sol·licitud escanejada amb el registre d’entrada.

2.4. Els funcionaris dels cossos docents dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat no han de presentar la documentació justificativa del compliment dels requisits i de l’acreditació dels mèrits si aquestes dades ja figuren al Portal del personal.

En el cas que el sol·licitant vulgui rectificar alguna dada de les que consten al Portal del personal o vulgui aportar alguna dada nova que no hi consti, ha d’adjuntar a la sol·licitud una fotocòpia compulsada i escanejada de la documentació justificativa del compliment dels requisits o dels mèrits al·legats que vulgui esmenar o aportar.

Tercera. Projecte de direcció

3.1. El projecte de direcció dels candidats s’ha d’elaborar partint de l’anàlisi del centre educatiu i ha de fixar els objectius, les línies d’actuació i l’avaluació del projecte mateix, des de la perspectiva d’un pla estratègic.

El director del centre docent ha de garantir que tots els aspirants a candidats a director tenguin accés als documents institucionals del centre, així com a les dades estadístiques necessàries per elaborar el projecte de direcció. El projecte educatiu del centre (PEC) ha d’estar disponible a la web del centre i al GestIB i a l’abast de tota la comunitat educativa.

3.2. El projecte de direcció no ha de superar els vint fulls per una sola cara i a doble espai (interlineat 1,5). El tipus de lletra ha de ser Times New Roman, cos 12, escala 100 %. Els marges superior, inferior, dret i esquerre han de ser de 2 cm cadascun. Es poden utilitzar quadres resum o gràfics, que han de complir els mateixos requisits formals pel que fa a la tipografia.

3.3. El projecte de direcció ha d’incloure el següent:

a)  Una introducció, en la qual s’ha de reflectir:

  • L’anàlisi de l’espai físic i de l’entorn social del centre.
  • L’anàlisi i la valoració del projecte educatiu i de l’organització i el funcionament del centre.
  • L’anàlisi i la valoració de les dades i dels resultats dels darrers anys.

b)  Un projecte estratègic, amb el contingut següent:

  • Àmbits d’intervenció o factors crítics d’èxit a partir dels quals es fixaran els objectius.
  • Objectius que s’han d’haver assolit al final dels quatre anys de mandat com a director. Aquests objectius han de ser coherents amb el projecte educatiu del centre (PEC) i han d’incidir en la millora global del servei educatiu que presta el centre.
  • Indicadors que permetin mesurar i assolir els objectius fixats.
  • Línies d’actuació, projectes, plans, processos, activitats, etc., per assolir els objectius fixats.
  • Recursos humans, materials i econòmics.
  • Estratègies per aconseguir la participació de la comunitat educativa i la implicació d’aquesta en el projecte de direcció.
  • Sistema d’avaluació del projecte.
  • Nom de les persones que es proposen per formar part de l’equip directiu, amb indicació de la formació i l’experiència en gestió de centres que tenen. El nombre de membres que han de configurar l’equip directiu s’ha d’adequar al que disposa la Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 15 de novembre de 2017 per la qual s’estableixen els criteris per determinar la tipologia dels centres docents públics no universitaris i l’assignació d’equips directius (BOIB núm. 152, de 14 de desembre). Els membres proposats han de ser funcionaris de carrera, preferentment amb destinació al centre. En qualsevol cas, les característiques dels membres de l’equip directiu no suposaran en cap cas un augment de la quota de professorat del centre.
  • La Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de facilitar la formació i l’estabilitat dels equips directius.

3.4. El candidat ha de presentar el projecte de direcció al lloc i en la forma que estableix la base 5.8 i d’acord amb el calendari establert en l’annex 3 d’aquesta Resolució.

Quarta. Comissió de selecció

4.1. A cada un dels centres docents en els quals s’ha de seleccionar un director s’hi ha de constituir una comissió de selecció.

4.2. Cada comissió de selecció ha d’estar formada per tres representants de l’Administració educativa i dos representants del centre, un dels quals ha de ser un membre del claustre de professors i l’altre, un membre del consell escolar.

El representant del consell escolar no pot ser un membre del claustre de professors.

4.3. Les comissions han d’estar formades pels membres següents:

a) Representants de l’Administració educativa: tres representants designats pel director general de Planificació, Ordenació i Centres, un dels quals ha d’actuar de president de la comissió i un altre, de secretari.

b) Representants del centre:

  • Un membre del claustre de professors del centre, elegit en una sessió extraordinària del claustre convocada a aquest efecte. Els candidats a director del centre no poden ser elegits com a membres de la comissió.
  • Un membre del consell escolar del centre, elegit en una sessió extraordinària del consell escolar convocada a aquest efecte. No es pot elegir un membre que també ho sigui del claustre de professors ni un representant dels alumnes que cursi un nivell inferior a tercer d’ESO.

4.4. En el cas que el director del centre docent es presenti com a candidat a director o formi part d’una proposta d’equip directiu, no pot presidir les sessions extraordinàries del claustre de professors ni del consell escolar esmentades en la base 4.3.b, i ha de ser substituït pel cap d’estudis.

En el cas que el cap d’estudis també es presenti com a candidat a director o formi part d’una proposta d’equip directiu, ha de presidir el claustre el professor amb més antiguitat al centre i ha de presidir el consell escolar el professor, membre d’aquest òrgan, amb més antiguitat al centre.

Excepcionalment, el director del centre, la resta de membres de l’equip directiu i els professors representants del claustre al consell escolar tindran veu però no vot en la sessió extraordinària del consell escolar esmentada en la base 4.3.b.

4.5. El claustre de professors i el consell escolar han d’elegir el seu representant per votació secreta i segons els criteris següents:

a) Per elegir el representant del claustre de professors, cada membre pot votar un representant. Se seleccionaran els dos més votats: el primer com a titular i el segon com a suplent. En cas d’empat en el nombre de vots, se seleccionarà com a representant el professor amb més antiguitat al centre docent i, si l’empat continua, el professor de més edat. En defecte dels dos criteris anteriors, se seleccionarà per sorteig.

b) Per elegir el representant del consell escolar, cada membre amb dret a vot pot votar un representant. Se seleccionaran els dos més votats: el primer com a titular i el segon com a suplent. En cas d’empat en el nombre de vots, se seleccionarà el membre del consell escolar de més edat i, si continua l’empat, l’elecció es decidirà per sorteig.

4.6. Les funcions de la comissió de selecció són les següents:

a) Valorar el projecte de direcció de cada un dels candidats, de conformitat amb els criteris i les orientacions establerts en l’annex 5 d’aquesta Resolució.

b) Valorar i validar els mèrits acadèmics i professionals dels candidats, de conformitat amb el barem de l’annex 4 d’aquesta Resolució.

c)  Proposar al director general de Planificació, Ordenació i Centres el candidat seleccionat.

Cinquena. Procediment

A. Terminis

5.1. Les dates màximes en què s’han de dur a terme els diferents tràmits d’aquest procediment, que són els que s’expliquen a continuació, són les establertes en l’annex 3 d’aquesta Resolució.

B. Llistes provisionals i definitives d’admesos i exclosos

5.2. Finalitzat el termini per presentar les sol·licituds, la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de fer públiques les llistes provisionals d’admesos i exclosos, amb indicació dels motius de l’exclusió. Aquesta llista s’ha de publicar el 19 de febrer de 2018 a la pàgina web http://dgplacen.caib.es i se n’ha d’enviar una còpia per correu electrònic a cada un dels centres que han participat en la convocatòria. Amb la publicació i l’enviament de la còpia per correu electrònic, es considera realitzada la notificació als interessats.

5.3. Els precandidats exclosos disposen d’un termini de cinc dies naturals, a partir de l’endemà de la publicació de les llistes provisionals, per presentar davant la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres les al·legacions per esmenar els defectes que hagin motivat la seva exclusió. Les al·legacions s’han d’enviar a l’adreça electrònica autoritzacions@dgplacen.caib.es dins el termini esmentat.

5.4. Finalitzat el termini per presentar al·legacions, el director general de Planificació, Ordenació i Centres ha de dictar la resolució per la qual s’aprova la llista definitiva de precandidats admesos i exclosos, que s’ha de publicar a la pàgina web http://dgplacen.caib.es. (Quedarà pendent el lliurament dels projectes de direcció.) Amb aquesta publicació es considera realitzada la notificació als interessats.

C. Formació de les comissions de selecció

5.5. Publicades les llistes definitives de precandidats admesos i exclosos (28 de febrer de 2018), la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de comunicar, per correu electrònic, al director de cada centre docent afectat per aquesta convocatòria l’existència de precandidats admesos.

5.6. Una vegada efectuada aquesta comunicació, s’han de dur a terme les actuacions següents:

a) El director general de Planificació, Ordenació i Centres ha de nomenar els representants de l’Administració educativa a cada comissió de selecció: un inspector d’educació a proposta del cap del Departament d’Inspecció Educativa, que hi ha d’actuar de president, un director del mateix tipus de centre docent per al qual es fa el procés de selecció i un membre de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, que hi ha d’actuar de secretari.

b) Els directors dels centres han de convocar les sessions extraordinàries del claustre de professors i del consell escolar en què s’han d’elegir els representants del centre a la comissió de selecció. La convocatòria ha d’incloure una relació dels candidats a director.

Una vegada elegits, el secretari del centre ha de comunicar els noms dels representants del centre a la comissió de selecció a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres per correu electrònic a l’adreça autoritzacions@dgplacen.caib.es, d’acord amb el model que figura en l’annex 7 d’aquesta Resolució, que es trobarà a la pàgina web http://dgplacen.caib.es. També ha de trametre una còpia del PEC del centre.

5.7. El director general de Planificació, Ordenació i Centres ha de dictar una resolució per nomenar els membres de cada una de les comissions de selecció. A fi d’assegurar la cohesió entre totes les comissions de selecció i l’objectivitat del procés, hi ha d’incloure el procediment d’actuació. Aquesta resolució es publicarà a la pàgina web http://dgplacen.caib.es.

D. Presentació del projecte de direcció

5.8. Els candidats han de presentar una còpia del projecte de direcció en paper i una altra de digital en un llapis de memòria USB o en un CD al Registre de la Conselleria d’Educació i Universitat (c. del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló i Pastors) o a les delegacions territorials de Menorca o d’Eivissa i Formentera, dins un sobre tancat adreçat a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres. A l’anvers del sobre hi ha de figurar el nom del centre i l’adreça. El darrer dia per presentar el projecte de direcció és el 9 d’abril de 2018.

Els candidats que optin per presentar el projecte de direcció en alguna dependència que no sigui de la Conselleria d’Educació i Universitat han de remetre la còpia registrada del projecte a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, adreçada al Departament de Planificació i Centres, a l’adreça autoritzacions@dgplacen.caib.es dins el termini establert per presentar els projectes.

5.9. Un cop rebuts els projectes, la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres els revisarà i, si no compleixen els requisits formals, avisarà els candidats i els donarà un termini de dos dies per refer el projecte i ajustar-lo als requisits.

5.10. Posteriorment, es publicarà a la pàgina web http://dgplacen.caib.es la llista definitiva de candidats admesos i exclosos. Hi han de figurar com a exclosos els precandidats que no hagin presentat el projecte de direcció o que hagin presentat un projecte que no s’ajusta als requisits formals exigits. Amb aquesta publicació es considera realitzada la notificació als interessats.

5.11. Una vegada s’hagi publicat el nomenament dels membres de la comissió de selecció i el secretari del centre n’hagi rebut la comunicació, la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de trametre al president de la comissió de selecció una còpia dels projectes de direcció. També n’ha d’enviar una còpia al director del centre, perquè el projecte es pugui consultar a la secretaria del centre i/o a la pàgina web, amb la finalitat que tota la comunitat educativa en prengui coneixement.

El director ha de convocar el claustre de professors i el consell escolar per informar-los de les candidatures.

E. Valoració dels mèrits i del projecte de direcció dels candidats i proposta de selecció

5.12. Correspon al secretari de la comissió, per ordre del president, convocar la sessió de constitució i les de funcionament necessàries per dur a terme les funcions que la comissió té encomanades.

Perquè les comissions de selecció es puguin constituir i puguin funcionar vàlidament, als efectes de dur a terme les sessions i les deliberacions i prendre acords, es requereix la presència, com a mínim, de tres membres: el president, el secretari i un vocal, o les persones que els supleixin.

5.13. La Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de trametre als presidents de les comissions de selecció les puntuacions provisionals dels mèrits de cada un dels candidats, d’acord amb el que es preveu en l’annex 4 d’aquesta Resolució, i els projectes de direcció que s’hagin presentat.

5.14. Els projectes s’han de valorar de la manera següent:

  • El secretari de la comissió de selecció ha de convocar els candidats a director perquè puguin defensar el seu projecte de direcció davant la comissió. Al final de la seva exposició, els membres de la comissió els poden fer preguntes sobre el projecte presentat.
  • La comissió de selecció ha de valorar, amb un màxim de deu punts, el projecte de direcció de cada candidat, tenint en compte el grau d’adequació del projecte al que disposa la base tercera de l’annex 1 i d’acord amb els criteris i les orientacions de l’annex 5 d’aquesta Resolució.
  • Cada membre de la comissió de selecció ha de puntuar cada projecte de direcció. (La puntuació màxima són deu punts.) La puntuació de la comissió serà la mitjana aritmètica de les puntuacions atorgades pels membres assistents, excloses les que difereixin de tres punts o més entre si.
  • La mitjana aritmètica s’ha de calcular amb un mínim de tres puntuacions. Les exclusions esmentades només poden afectar la puntuació màxima (només una, si hi ha coincidència) i la puntuació mínima (només una, si hi ha coincidència).
  • Les mitjanes aritmètiques abans esmentades s’han de calcular amb una aproximació de tres decimals.
  • Els candidats que no obtinguin un mínim de cinc punts en la valoració del seu projecte no poden ser seleccionats. En conseqüència, no se n’han de tenir en compte els mèrits.

5.15. Finalitzada la valoració dels projectes, la comissió de selecció ha de valorar i validar els mèrits dels candidats a partir de la documentació tramesa per la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.

5.16. Amb els resultats de la valoració del projecte i dels mèrits dels candidats, la comissió de selecció ha de proposar un director, d’acord amb el procediment següent:

a) La comissió ha de proposar el candidat que hagi obtingut la puntuació més alta, una vegada sumades la puntuació obtinguda per la valoració del projecte i la puntuació obtinguda per la valoració dels mèrits.

b) En cas d’empat, s’ha de seleccionar el candidat que hagi obtingut la puntuació més alta en la valoració del projecte de direcció. Si es manté l’empat, té prioritat el candidat que desenvolupa o ha desenvolupat la tasca docent o directiva al centre al qual s’opta i, després, el que hagi obtingut la puntuació més alta en els apartats a, b i c del barem de l’annex 4 d’aquesta Resolució. Si així i tot es manté l’empat, s’ha de fer un sorteig públic entre els candidats empatats.

5.17. La comissió de selecció ha d’aprovar l’acta final amb el nom del candidat proposat com a director.

En l’acta hi han d’aparèixer les puntuacions globals atorgades per cada un dels membres de la comissió a cada candidat, les mitjanes de cada un dels apartats especificats en l’annex 5, la puntuació desglossada dels apartats del barem de mèrits recollit en l’annex 4 i la puntuació final global.

La comissió de selecció ha de publicar les puntuacions definitives, incloent-hi la valoració i la qualificació del projecte de direcció i la valoració i la validació dels mèrits acadèmics i professionals, a la pàgina web i al tauler d’anuncis del centre. Amb aquesta publicació s’entén que s’han notificat les puntuacions als candidats.

Si els interessats no hi estan conformes, poden presentar un escrit d’al·legacions adreçat al president de la comissió de selecció en un termini de cinc dies naturals comptadors a partir de l’endemà de la publicació.

La comissió ha de comunicar als interessats la resposta a les seves al·legacions en un termini de tres dies naturals.

La puntuació final i la proposta del candidat seleccionat, juntament amb la documentació de tot el procés, s’han de remetre a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.

F. Proposta d’equip directiu

5.18. Rebuda la proposta de la comissió de selecció, la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de comunicar al candidat que ha estat designat com a director del centre i que ha d’introduir al GestIB la proposta d’equip directiu que figura en el projecte de direcció.

G. Nomenament del director proposat

5.19. El director general de Planificació, Ordenació i Centres ha de proposar a la directora general de Personal Docent que nomeni directors els candidats seleccionats amb efectes des de l’1 de juliol de 2018 i per un període de quatre anys. Correspon a la directora general de Personal Docent dictar i publicar en el BOIB la resolució de nomenament, que posa fi al procediment.

Sisena. Absència de candidats

En el cas que no hi hagi cap candidat, o quan la comissió de selecció corresponent no n’hagi seleccionat cap, la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, amb l’informe previ del Departament d’Inspecció Educativa, si escau, ha de proposar a la Direcció General de Personal Docent el nomenament de directors amb caràcter extraordinari, per un període de dos anys i amb efectes des de l’1 de juliol de 2018.

Correspon a la directora general de Personal Docent dictar i publicar en el BOIB la resolució de nomenament.

Setena. Protecció de dades

D’acord amb el que disposa l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i l’article 12 del Reial decret 1720/2007, de 27 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desenvolupament d’aquesta Llei, els candidats han de consentir expressament que les dades facilitades siguin recollides i tractades en un fitxer de titularitat de la Conselleria d’Educació i Universitat, amb domicili al carrer del Ter, 16, 07009, de Palma. La finalitat d’aquest tractament és gestionar el procés de selecció, nomenament i cessament dels òrgans de govern dels centres.

En qualsevol moment poden exercir els drets reconeguts en la Llei, en particular els d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició, adreçant-se per escrit a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, a l’adreça postal abans indicada.

 

ANNEX 2

Col·legis d’educació infantil i primària (CEIP)

Codi

Centre

Localitat

Municipi

Illa

Tipologia

07007814

CEIP Can Cantó

Eivissa

Eivissa

Eivissa

D

07001149

CEIP Castell de Santa Àgueda

Ferreries

Ferreries

Menorca

D

07005261

CEIP Eleonor Bosch

Santa Margalida

Santa Margalida

Mallorca

C

07007231

CEIP Els Molins

S’Arracó

Andratx

Mallorca

E

07005787

CEIP Es Cremat

Vilafranca de Bonany

Vilafranca de Bonany

Mallorca

C

07006691

CEIP Es Pont

Palma

Palma

Mallorca

D

07000194

CEIP Es Vinyet

Andratx

Andratx

Mallorca

C

07003304

CEIP Escola Graduada

Palma

Palma

Mallorca

C

07004503

CEIP Escola Nova

Porreres

Porreres

Mallorca

C

07000984

CEIP Gabriel Palmer

Estellencs

Estellencs

Mallorca

F

07002750

CEIP Gènova

Gènova

Palma

Mallorca

E

07003250

CEIP Jafudà Cresques

Palma

Palma

Mallorca

C

07004382

CEIP Juníper Serra

Petra

Petra

Mallorca

D

07001800

CEIP Mare de Déu del Carme

Maó

Maó

Menorca

C

07002518

CEIP Mare de Déu del Toro

Es Mercadal

Es Mercadal

Menorca

D

07002348

CEIP Maria de la Salut

Maria de la Salut

Maria de la Salut

Mallorca

D

07015021

CEIP Maria Lluïsa Serra

Maó

Maó

Menorca

D

07002919

CEIP Miquel Costa i Llobera

Palma

Palma

Mallorca

C

07007073

CEIP Nostra Senyora de Jesús

Jesús

Santa Eulària des Riu

Eivissa

D

07000868

CEIP Pere Casasnovas

Ciutadella

Ciutadella

Menorca

C

07005091

CEIP Puig d’en Valls

Puig d’en Valls

Santa Eulària des Riu

Eivissa

C

07001307

CEIP Sa Bodega

Eivissa

Eivissa

Eivissa

D

07004576

CEIP Sa Graduada

Sa Pobla

Sa Pobla

Mallorca

D

07013553

CEIP Sa Marina de Llucmajor

Llucmajor

Llucmajor

Mallorca

C

07015537

CEIP Ses Planes

Sant Agustí des Vedrà

Sant Josep de sa Talaia

Eivissa

E

07005490

CEIP Ses Salines

Ses Salines

Ses Salines

Mallorca

D

07004862

CEIP Son Juny

Sant Joan

Sant Joan

Mallorca

D

07008031

CEIP Talaiot

S’Illot

Manacor

Mallorca

D

07001861

CEIP Tramuntana

Maó

Maó

Menorca

E

Col·legis d’educació infantil i primària integrats amb ensenyaments elementals de música (CEIPIEEM)

Codi

Nom

Localitat

Municipi

Illa

Tipologia

07002026

CEIPIEEM Simó Ballester

Manacor

Manacor

Mallorca

C

Centres d’educació de persones adultes (CEPA)

Codi

Nom

Localitat

Municipi

Illa

Tipologia

07008247

CEPA Alcúdia

Alcúdia

Alcúdia

Mallorca

C

07008223

CEPA Camp Rodó

Palma

Palma

Mallorca

C

07007127

CEPA Joan Mir i Mir

Maó

Maó

Menorca

C

Escoles oficials d’idiomes (EOI)

Codi

Nom

Localitat

Municipi

Illa

Tipologia

07007191

EOI de Palma

Palma

Palma

Mallorca

A

07002373

EOI d’Eivissa

Eivissa

Eivissa

Eivissa

B

Instituts d’educació secundària (IES)

Codi

Nom

Localitat

Municipi

Illa

Tipologia

07008341

IES Capdepera

Capdepera

Capdepera

Mallorca

C

07013383

IES Centre de Tecnificació Esportiva Illes Balears

Palma

Palma

Mallorca

C

07007152

IES Joan Maria Thomàs

Palma

Palma

Mallorca

B

07001964

IES Joan Ramis i Ramis

Maó

Maó

Menorca

A

07007607

IES Josep Miquel Guàrdia

Alaior

Alaior

Menorca

C

07007978

IES Pau Casesnoves

Inca

Inca

Mallorca

A

07013371

IES Porto Cristo

Portocristo

Manacor

Mallorca

B

07008375

IES Puig de sa Font

Son Servera

Son Servera

Mallorca

B

07006299

IES Sa Blanca Dona

Eivissa

Eivissa

Eivissa

A

  

ANNEX 3

Calendari del procés de selecció de directors de centres docents públics

27-01-2018

Publicació de la Resolució de convocatòria del concurs de mèrits per a la selecció de directors.

16-02-2018

Darrer dia per presentar les sol·licituds.

19-02-2018

Publicació de les llistes provisionals d’admesos i exclosos a la pàgina web de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.

24-02-2018

Darrer dia per fer al·legacions a les llistes provisionals d’admesos i exclosos. S’han de presentar per escrit i registrades i, a més, se n’ha d’enviar una còpia a l’adreça autoritzacions@dgplacen.caib.es dins el termini establert.

28-02-2018

Resolució per la qual s’aproven les llistes definitives de precandidats admesos i exclosos. Tramesa de missatges electrònics als centres per comunicar-los l’existència de precandidats.

10-03-2018

Darrer dia per fer les sessions extraordinàries del claustre i del consell escolar per elegir els membres de les comissions de selecció de directors i per comunicar els membres elegits a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres. Darrer dia també per comunicar el nom dels candidats al claustre i al consell escolar.

09-04-2018

Darrer dia per presentar els projectes de direcció.

11-04-2018

Darrer dia per presentar els projectes esmenats en el cas que s’hi hagin detectat errors formals.

17-04-2018

Publicació de les llistes definitives de candidats admesos i exclosos.

21-04-2018

Resolució de nomenament dels membres de les comissions de selecció.

Del 23-04-2018 al 08-06-2018

Sessions de constitució i de funcionament de les comissions de selecció i valoració dels projectes de direcció dels centres.

11-06-2018

Data límit perquè les comissions presentin els candidats seleccionats a cada centre a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.

25-06-2018

Data límit perquè s’introdueixin els noms dels membres de l’equip directiu al GestIB.

 

ANNEX 4

Barem del concurs de mèrits acadèmics i professionals per a la selecció de candidats a director, amb un màxim total de 16 punts

a) Per haver exercit el càrrec de director:

5 punts per cada mandat complet exercit amb valoració positiva.

1,50 punts per cada any d’exercici en un centre que imparteixi alguns dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s’opta.

1 punt per cada any d’exercici en un centre que no imparteixi cap dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s’opta.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 5 punts.

b)  Per haver exercit el càrrec de cap d’estudis o de secretari:

1 punt per cada any d’exercici en un centre que imparteixi alguns dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s’opta.

0,75 punts per cada any d’exercici en un centre que no imparteixi cap dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s’opta.

0,25 punts per cada any d’exercici com a cap d’estudis adjunt en un centre que imparteixi alguns dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s’opta

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts. La puntuació dels apartats anteriors s’ha d’incrementar un 25 % si els càrrecs s’han exercit al centre la direcció del qual se sol·licita. En cap cas aquest increment permet superar la puntuació màxima de cada apartat.

c)  Per cada any d’haver exercit la funció d’inspector d’educació accidental:

1,50 punts per cada any

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3 punts.

La puntuació màxima acumulada dels apartats a, b i c és de 5 punts.

d)  Pel fet de pertànyer al cos de catedràtics d’ensenyament secundari, en el concurs de mèrits per ser nomenat director d’un institut d’educació secundària; al cos de catedràtics d’escola oficial d’idiomes, en el concurs de mèrits per ser nomenat director d’una EOI; o al cos de catedràtics d’arts plàstiques i disseny, en el concurs de mèrits per ser nomenat director d’escola d’arts o d’escola superior de disseny i de conservació i restauració de béns culturals:

1 punt

e)  Pels anys d’experiència docent com a funcionari de carrera que superin els cinc anys exigits com a requisit:

1 punt per cada any de docència en un centre que imparteixi alguns dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s’opta.

0,50 punts per cada any de docència en un centre que no imparteixi cap dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s’opta.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts.

f)   Per cada any d’haver exercit el càrrec de coordinador de cicle o de cap de departament o d’haver participat com a representant dels professors als consells escolars de centre o d’àmbit territorial:

0,25 punts per cada any

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts.

La puntuació d’aquest apartat s’ha d’incrementar un 25 % si els càrrecs o la representació s’han exercit al centre la direcció del qual se sol·licita. En cap cas aquest increment permet superar la puntuació màxima d’aquest apartat.

g)  Per cada titulació universitària diferent de l’exigida per a l’ingrés al cos de la funció pública docent des del qual es concursa:

0,50 punts per cada títol de grau, llicenciat, arquitecte o enginyer.

0,50 punts per cada títol de diplomat universitari o equivalent.

0,50 punts per cada títol de doctor.

0,25 punts per cada màster reconegut per alguna universitat.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts.

h)  Per cada any de servei com a assessor de formació permanent o assessor tècnic docent:

0,50 punts per cada any

La puntuació màxima d’aquest apartat és d’1 punt.

i)   Per cada any de servei desenvolupant tasques a centres directius de l’Administració educativa inclosos en la relació de llocs de feina amb un nivell de complement de destinació igual a 26 o superior:

0,50 punts per cada any

La puntuació màxima d’aquest apartat és d’1 punt.

j)   Per la formació específica per a l’exercici de la direcció:

1 punt per la superació dels programes de formació inicial per a directors novells.

0,01 punts per cada hora de formació d’altres programes i cursos de formació relatius a la funció directiva, organitzats o validats per la Conselleria d’Educació i Universitat.

0,02 punts per cada hora impartida d’activitats de formació directiva reconegudes per la Conselleria d’Educació i Universitat.

La puntuació màxima d’aquest apartat és d’1 punt.

k)  Per altres activitats de formació específica vinculades a la gestió organitzativa i a la gestió pedagògica i per activitats de recerca i publicacions relacionades amb l’organització escolar i pedagògica i la gestió i la direcció de centres docents:

0,01 punts per cada hora de formació de programes i cursos relatius a metodologies innovadores d’aprenentatge, avaluació per competències, millora de la convivència, atenció a la diversitat, aprenentatge de llengües i ús de les TIC.

0,02 punts per cada hora impartida de programes i cursos relatius a metodologies innovadores d’aprenentatge, avaluació per competències, millora de la convivència, atenció a la diversitat, aprenentatge de llengües i ús de les TIC.

Fins a 0,75 puts per activitats de recerca i publicacions relacionades amb l’organització escolar i pedagògica i la gestió i la direcció de centres docents.

La puntuació màxima d’aquest apartat és d’1 punt.

 

ANNEX 5

Criteris i orientacions per a la valoració i l’avaluació del projecte de direcció

APARTATS

PUNTUACIÓ MÀXIMA

CRITERIS PER A LA VALORACIÓ

1. Fonamentació

1

Estructuració del projecte:

Proposta amb visió del que ha de ser el centre.

Proposta amb assumpció dels valors que l’equip directiu vol potenciar com a fonamentals en l’activitat del centre.

Proposta compartida per diferents persones (existència d’equip directiu).

2. Context

1,5

Comprensió adequada i exactitud en l’anàlisi del centre: entorn, població que atén, professorat, etc.

Identificació dels punts forts i els febles del funcionament i els resultats del centre.

Diagnòstic de les necessitats de millora del centre.

3. Objectius

1,5

Idoneïtat dels objectius que es proposen. Grau de correspondència entre aquests i les necessitats del centre. Grau de coherència amb el PEC.

Realisme i viabilitat d’aquests objectius.

4. Indicadors

1

Definició correcta d’elements objectius que han de permetre comprovar en quina mesura s’avança o es retrocedeix en la consecució dels objectius definits.

5. Línies d’actuació

2

Adequació i coherència en la formulació de propostes d’actuació i en la priorització d’aquestes propostes.

Coherència amb els objectius proposats.

Idoneïtat de les propostes de caràcter pedagògic, d’organització i de gestió.

Concreció en les propostes per fer participar els usuaris del servei que presta el centre en les decisions que s’han de prendre.

6. Avaluació

2

Concreció dels procediments de seguiment i avaluació.

Integració de l’avaluació en el procés de planificació dels processos clau del centre.

7. Altres

1

Compromís de participació en la convocatòria del Projecte d’implantació de sistemes de gestió de qualitat de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.

 

Apartats

Criteris

Orientacions per a l’avaluació

1 punt

Estructuració del projecte:

  • Proposta amb visió transformadora del que ha de ser el centre.
  • Proposta amb assumpció dels valors que l’equip directiu vol potenciar com a fonamentals en l’activitat del centre (compromís, corresponsabilitat, treball en equip, innovació, enfocaments educatius).
  • Proposta compartida per diferents persones (existència d’equip directiu).

De 0 a 0,5 punts

No es defineixen ni el marc pedagògic i organitzatiu ni els valors del centre.

Es defineixen el marc pedagògic i organitzatiu i els valors del centre de forma genèrica i sense contextualització.

Es defineixen el marc pedagògic i organitzatiu i els valors del centre de forma precisa i contextualitzada.

Es defineixen i es descriuen el marc pedagògic i organitzatiu i els valors del centre de forma precisa, contextualitzada i alineada i coherent amb el PEC. La visió recull una descripció metodològica, curricular i organitzativa al cap de 4 anys.

Fonamentació

De 0 a 0,5 punts

No té equip directiu.

Té equip de circumstàncies i/o incomplet.

Té un equip experimentat.

Té un equip experimentat, equilibrat pel que fa a les competències dels seus membres

 

Apartats

Criteris

Orientacions per a l’avaluació

1,5 punts

Anàlisi del context: entorn, població que atén, professorat, etc.

  • Identificació dels punts forts i els febles del funcionament i els resultats del centre.
  • Diagnòstic de les necessitats de millora del centre.

Un diagnòstic inicial elaborat a partir de les valoracions de les dades de tots els àmbits del centre i dels resultats de les avaluacions externes. Com a part d’aquest diagnòstic, hi han de figurar específicament els àmbits en els quals es detecta una necessitat de millora, de tal manera que s’adeqüi al projecte educatiu del centre i al projecte de direcció.

De 0 a 1,5 punts

Es fa una anàlisi del context merament descriptiva, sense basar-se en dades internes ni externes.

No es fa cap esment als àmbits de millora.

Es fa una anàlisi general i es tenen en compte dades només respecte d’alguns àmbits.

S’identifiquen punts febles i els recursos dels centres.

Es fa una anàlisi precisa de les dades dels darrers 4 anys i de la majoria d’àmbits (resultats educatius interns i externs, aspectes contextuals del centre -alumnat i famílies, entorn, etc.). S’indiquen les àrees de millora prenent com a base els punts forts i els febles.

Es fa una anàlisi precisa de les dades dels darrers 4 anys i de tots els àmbits (resultats educatius interns i externs, aspectes contextuals del centre –alumnat i famílies, entorn, etc.). S’indiquen les àrees de millora de manera precisa i alineada amb les mancances detectades i la fonamentació del projecte.

Context


 

 

Apartats

Criteris

Orientacions per a l’avaluació

1,5 punts

Idoneïtat dels objectius que es proposen. Grau de correspondència entre aquests i les necessitats del centre.

Grau de coherència amb el projecte educatiu del centre (PEC).

Realisme i viabilitat d’aquests objectius.

Concreció dels objectius que el centre vol assolir, gradualment, dins el període previst en la convocatòria, relacionats amb els àmbits de millora esmentats en l’apartat anterior. Aquests objectius han de ser específics, assolibles, mesurables, rellevants i temporitzats i hi ha d’haver indicadors d’avaluació que permetin comprovar en quina mesura s’assoleixen. Han d’estar enfocats a la transformació i han de ser coherents amb la visió del centre.

De 0 a 1,5 punts

No n’hi ha. Tenen poca qualitat tècnica. No hi ha coherència amb el context ni amb la diagnosi del centre.

N’hi ha, però són poc precisos i/o poc adequats. Tenen poca qualitat tècnica, poca coherència amb el context i amb la diagnosi del centre.

Cobreixen alguns dels àmbits d’actuació desitjables.

Definits amb precisió. Tenen qualitat tècnica, força coherència amb el context i amb la diagnosi del centre.

Cobreixen la majoria d’àmbits d’actuació desitjables.

Definits amb precisió i alta qualitat tècnica. Tenen molta coherència amb el context i amb la diagnosi del centre i alineen el projecte de direcció amb el PEC.

Cobreixen tots els àmbits d’actuació desitjables.

Objectius

 

Apartats

Criteris

Orientacions per a l’avaluació

1 punt

Definició correcta d’elements objectius que han de permetre comprovar en quina mesura s’avança o es retrocedeix en la consecució dels objectius definits.

Els indicadors han de ser viables, mesurables amb un valor de referència i coherents amb l’assoliment de l’objectiu.

Els indicadors han de tenir un termini d’assoliment.

Els indicadors quantitatius han de fer referència a un valor, que pot ser una mitjana o una relació de dades (%).

Els indicadors qualitatius fan referència al seguiment d’accions i processos.

De 0 a 1 punts

No disposa d’indicadors que avaluïn la consecució dels objectius. Fan referència únicament a l’avaluació d’accions.

Disposa d’indicadors, però són poc consistents, imprecisos, no mesurables. Avaluen poc adequadament els objectius.

Cobreixen alguns dels àmbits d’actuació desitjables.

Disposa d’indicadors de qualitat, són consistents, mesurables i precisos, i avaluen adequadament els objectius.

Cobreixen la majoria d’àmbits d’actuació desitjables.

Disposa d’indicadors de molta qualitat, molt consistents i mesurables, i avaluen molt adequadament els objectius, de forma que alineen els del projecte de direcció amb els del PEC.

Cobreixen tots els àmbits d’actuació desitjables.

Indicadors

 

Apartats

Criteris

Orientacions per a l’avaluació

2 punts

  • Adequació i coherència en la formulació de propostes d’actuació i en la priorització d’aquestes propostes.
  • Coherència amb els objectius proposats.
  • Idoneïtat de les propostes de caràcter pedagògic, d’organització i de gestió.
  • Concreció en les propostes per fer participar els usuaris del servei que presta el centre en les decisions que s’han de prendre.

De 0 a 2 punts

Sense coherència entre els objectius i les actuacions previstes per assolir-los. Sense capacitat d’evidenciar-ne l’aplicació.

Poca coherència entre els objectius i les actuacions previstes per assolir-los, poc pertinents. Poca capacitat d’evidenciar-ne l’aplicació

Cobreixen alguns dels àmbits d’actuació desitjables.

Força coherència entre els objectius i les actuacions previstes per assolir-los. Són pertinents i és fàcil d’evidenciar-ne l’aplicació

Cobreixen la majoria d’àmbits d’actuació desitjables.

Força coherència entre els objectius i les actuacions previstes per assolir-los. Són pertinents i és fàcil d’evidenciar-ne l’aplicació.

Cobreixen tots els àmbits d’actuació desitjables.

Línies d’actuació

 

Apartats

Criteris

Orientacions per a l’avaluació

2 punts

Concreció dels procediments de seguiment i avaluació.

Integració de l’avaluació en el procés de planificació dels processos clau del centre.

de 0 a 2 punts

No queda definit com es farà el seguiment i l’avaluació del projecte.

Preveu l’avaluació de forma genèrica del conjunt d’objectius, plans i programes del projecte. No es preveu fer-ne un seguiment.

Preveu l’avaluació de cada un dels objectius, els plans i els programes proposats i la forma de fer el seguiment dels objectius i de les accions.

Preveu l’avaluació dels objectius, els plans, els programes i els indicadors, les accions i la temporització d’aquestes. Es preveu el seguiment específic de cada àmbit, la gestió de millores i la participació dels agents implicats (docents, famílies, alumnat, serveis, associacions, etc.).

Avaluació

  

Apartats

Criteris

Orientacions per a l’avaluació

1 punt

Compromís de participar en la convocatòria del Projecte d’implantació de sistemes de gestió de qualitat de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres o de continuar en el Projecte si el centre ja hi participa.

0

1

Altres

No es preveu.

Preveu el compromís de participar en el Projecte o de continuar-hi.

Àmbits d’intervenció educativa

Les actuacions per assolir aquests objectius s’han d’agrupar a l’entorn dels àmbits triats pel centre basant-se en les necessitats de canvi detectades en l’anàlisi de la situació inicial del centre i la realitat d’aquest. En qualsevol cas, han de fer referència a algun o alguns dels àmbits d’intervenció que s’indiquen a continuació:

Organització pedagògica: adopció de mesures organitzatives, curriculars i pedagògiques que permetin la interdisciplinarietat i la globalització dels aprenentatges i l’enfocament cap a les competències, a partir d’una gestió flexible dels horaris i noves formes de coordinació interdepartamental o entre cicles.

Inclusió: adopció de mesures organitzatives, curriculars i pedagògiques enfocades a l’atenció educativa de tots els alumnes de manera inclusiva.

Gestió: gestió eficient dels recursos humans, basada en la feina coordinada i en equip dels professors i l’assignació clara de responsabilitats dins l’estructura organitzativa, amb especial esment als criteris de confecció d’equips de professors i d’equips de tutors.

Formació: implantació d’un pla de formació dels professors lligat al projecte educatiu del centre.

Convivència: creació d’un clima de convivència positiva al centre, a partir d’activitats encaminades a la prevenció dels conflictes que fomentin la creació de vincles positius entre els membres de la comunitat escolar i que dotin els alumnes d’eines per millorar la seva autonomia i competència social.

Famílies: participació de les famílies en processos decisoris, avaluadors i educatius i relació i cooperació amb els serveis educatius i socials, d’acord amb els procediments de participació prevists en el pla.

Autoavaluació: disseny i posada en pràctica de mecanismes d’autoavaluació del centre, dels seus projectes i dels seus responsables, així com assessorament entre iguals, tant entre els professors com entre els centres, en el cas de plans de zona, per facilitar la reflexió sobre el procés educatiu i la millora de la qualitat educativa.

 

ANNEX 6

Sol·licitud d’admissió al concurs de mèrits per seleccionar directors de centres docents públics no universitaris de les Illes Balears

Centre sol·licitat

Centre:

Codi:

Localitat:

Municipi:

Illa:

 

Dades personals [Indicau el nom i els llinatges tal com figuren al vostre DNI.]

Primer llinatge:

Segon llinatge:

Nom:

DNI:

Data de naixement:

__ /__ /__

Domicili:

Localitat:

Municipi:

CP:

Telèfon:

Adreça electrònica:

 

Dades professionals

Cos al qual pertanyeu:

NRP:

Data d’ingrés al cos: __ /__ /__

Especialitat:

Centre de destinació definitiva:

Codi:

 

Criteris per a la valoració del projecte de direcció

Nombre de mandats complets com a director amb valoració positiva.

Nombre de cursos acadèmics durant els quals heu exercit el càrrec de director en un centre que imparteix alguns dels ensenyaments que ofereix el centre al qual optau.

Nombre de cursos acadèmics durant els quals heu exercit el càrrec de director en un centre que no imparteix cap dels ensenyaments que ofereix el centre al qual optau.

Nombre de cursos acadèmics durant els quals heu exercit el càrrec de cap d’estudis o de secretari en un centre que imparteix alguns dels ensenyaments que ofereix el centre al qual optau.

Nombre de cursos acadèmics durant els quals heu exercit el càrrec de cap d’estudis o de secretari en un centre que no imparteix cap dels ensenyaments que ofereix el centre al qual optau.

Nombre de cursos acadèmics durant els quals heu exercit el càrrec de cap d’estudis adjunt en un centre que imparteix alguns dels ensenyaments que ofereix el centre al qual optau.

Nombre d’anys efectius durant els quals heu exercit la funció d’inspector d’educació accidental.

Pertanyeu al cos de catedràtics? [Sí/no]

Nombre d’anys efectius, que superin els cinc anys exigits com a requisit, com a funcionari de carrera docent en un centre que imparteix alguns dels ensenyaments que ofereix el centre al qual optau.

Nombre d’anys efectius, que superin els cinc anys exigits com a requisit, com a funcionari de carrera docent en un centre que no imparteix cap dels ensenyaments que ofereix el centre al qual optau.

Nombre d’anys efectius durant els quals heu exercit el càrrec de coordinador de cicle o de cap de departament.

Nombre d’anys efectius durant els quals heu participat com a representant del professorat als consells escolars de centre o d’àmbit territorial.

Altres titulacions universitàries diferents de l’exigida per a l’ingrés al cos de la funció pública docent des del qual concursau. [Sí/no; indicau quines, en cas afirmatiu.]

Nombre d’anys efectius durant els quals heu exercit com a assessor de formació permanent o assessor tècnic docent.

Nombre d’anys efectius durant els quals heu desenvolupat tasques a centres directius de l’Administració educativa inclosos en la relació de llocs de feina amb un nivell de complement de destinació igual a 26 o superior.

Heu superat algun programa de formació inicial per a directors novells? [Sí/no]

Nombre d’hores de formació en cursos relatius a la funció directiva.

Nombre d’hores com a ponent en cursos relatius a la funció directiva.

Nombre d’hores de formació en cursos relatius a metodologies innovadores d’aprenentatge, avaluació per competències, millora de la convivència, atenció a la diversitat, aprenentatge de llengües i ús de les TIC.

Nombre d’hores com a ponent en cursos relatius a metodologies innovadores d’aprenentatge, avaluació per competències, millora de la convivència, atenció a la diversitat, aprenentatge de llengües i ús de les TIC.

Heu fet activitats de recerca o teniu publicacions relacionades amb l’organització escolar i pedagògica i la gestió i la direcció de centres docents? [Sí/no; adjuntau-les.]

Teniu l’acreditació per a l’exercici de la funció directiva? [Sí/no]

Sol·licit:

Ser admès/admesa al concurs de mèrits al qual es refereix la Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 22 de gener de 2018 per la qual es convoca un concurs de mèrits per a la selecció de directors de centres docents públics no universitaris de les Illes Balears i s’aproven les bases que l’han de regir.

Declar:

1.  Que complesc tots i cada un dels requisits que s’hi exigeixen.

2.  Que assumesc les condicions de l’exercici de la funció directiva, així com les limitacions que, a l’efecte de docència, implica l’especialitat d’aquesta funció.

3.  Que són certes les dades consignades en aquesta sol·licitud i en la documentació que s’hi adjunta i que em compromet a justificar-les.

…………………………….., ………… d…………………. de 2018

[Signatura del sol·licitant]

Consent expressament que les dades facilitades siguin recollides i tractades en un fitxer de titularitat de la Conselleria d’Educació i Universitat, amb domicili al carrer del Ter, 16, 07009, de Palma, amb la finalitat de gestionar el procés de selecció, nomenament i cessament dels òrgans de govern dels centres.

Estic assabentat/ada que en qualsevol moment puc exercir els drets reconeguts en la Llei, en particular els d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició, adreçant-me per escrit a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres a l’adreça postal abans indicada.

CONSELLERIA D’EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

DIRECCIÓ GENERAL DE PLANIFICACIÓ, ORDENACIÓ I CENTRES

 

ANNEX 7

Relació de membres proposats pel centre per formar part de la Comissió de Selecció de Directors

Comissió de Selecció de Directors per al curs 2018-2019

Codi:

Centre:

Municipi:

 

Representants de la Comissió de Selecció

Òrgan

Nom

Telèfon

Consell Escolar

Membre proposat:

Suplent:

Claustre

Membre proposat:

Suplent:

…………………………….., ………… d…………………. de 2018

El secretari / La secretària                                         Vist i plau

                                                                                   El director / La directora

[Signatura]                                                                  [Signatura]

[Nom i llinatges]                                                         [Nom i llinatges]