Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció primera. Contractació Pública

AJUNTAMENT D'ALARÓ

Núm. 823
Procediment obert per a l'adjudicació del contracte d'obres "Renovació de les xarxes d'abastiment i clavegueram en el c/ de Joan Mir, ermita, i en el c/ de LLorenç Rosselló, escultor"

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovats per acord de la junta de govern local de 23 de gener de 2018 el plec de clàusules administratives particulars que ha de regir la licitació i el contracte d’obres, i l’obertura del procediment d’adjudicació, d’acord amb allò previst a l’article 142 del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, text refós de la Llei de contractes del sector públic, i perquè les empreses interessades puguin presentar oferta, anunciem la següent licitació:

1. Entitat adjudicadora.

a) Organisme: Ajuntament d'Alaró, junta de govern local

b) Dependència que tramita l'expedient: secretaria

c) Número d'expedient: 453-2018

2. Objecte del contracte.

a) Descripció de l'objecte: renovació de les xarxes d’abastiment d’aigua i de clavegueram

b) Llocs d'execució: C/ de Joan Mir, ermità, i C/ de Llorenç Rosselló, esculto

c) Termini d'execució: 4 mesos

d) Condicions especials d’execució del contracte:

Bones pràctiques adreçades a minimitzar les emissions contaminants, com ara:

  • Utilització d’almenys un vehicle de baixes emissions adscrit a l’obra, entenent com a vehicle de baixes emissions aquell que empri com a font d’energia electricitat, GLP, gas natural o hidrogen o vehicles híbrids endollables i els vehicles que acompleixin com a mínim la normativa Euro 5 o Euro 6
  • Realització de revisions regulars dels equips i maquinària a fi d’optimitzar el consum d’energia i minimitzar l’emissió de fums i gasos
  • Recs periòdics en àrees on es produeixin moviments de terra i trànsit de maquinària que poden generar pols
  • Protecció amb veles o lones de tots els materials que puguin generar pols
  • Inspecció diària del parc de maquinària de l’obra per identificar fuites visibles
  • Utilització de desencofrats que no perjudiquin el medi ambient

Impartició de formació al personal per tal de minimitzar les emissons de contaminants

Bones pràctiques adreçades a minimitzar la generació de residus, com ara:

  • Utilització preferentment d’elements prefabricats/reutilitzables
  • Compra de materials a l’engròs amb envasos d’una grandària que permeti reduir la producció de residus d’embolcalls (els recipients/contenidors grans són preferibles als recipients/contenidors petits i és millor si estan fabricats amb material reciclat)
  • Programar el volum de terres excavades per minimitzar els sobrants de terra i per utilitzar-los al mateix emplaçament
  • Senyalització dels contenidors de residus, amb indicació del tipus de residu que poden admetre
  • Impartició de formació al personal per minimitzar la generació de residus i assegurat la correcta gestió

Bones pràctiques adreçades a minimització de consum de recursos naturals, com ara:

Mesures per reduir el consum d’aigua:

  • Inspeccions periòdiques de la instal·lació per identifica fuites visibles i manteniment periòdics
  • Controls periòdics de la despesa d’aigua
  • Instal·lació de sistemes de regulació a les boques de les mànegues
  • Impartició de formació al personal per reduir el consum d’aigua

Mesures per reduir el consum d’energia

  • Controls periòdics de la despesa d’energia (energia elèctrica, gasoli, l...)
  • Planificar les activitats per tal d’optimitzar l’ús d’equips elèctrics de l’obra
  • Impartició de formació al personal per reduir el consum d’energia

Mesures per reduir el consum de materials

  • Ús de materials i/o productes ambientalment correctes com ara, preferentment:

Àrids reciclats procedents de la runa d’enderrocs

Utilització de fusta certificada amb alguns tipus de segell ambiental (FSC, PEFC, etc.)

Utilització de plàstics o acers amb contingut reciclat

Uitilització de pintures, adhesius, sellants amb baix contingut en compostos orgànics volàtics (COVs)

  • Preferentment, ús de materials d’origen quilòmetre zero

Contractació de personal

L’empresa adjudicatària, si ha de contractar personal per dur a terme l’obra, almenys una persona ha de trobar-se en situació o risc d’exclusió social, aquesta persona serà derivada pels serveis socials municipal

 3. Tramitació, procediment i forma d'adjudicació.

a) Tramitació: urgent

b) Procediment: obert

c) Criteris d’adjudicació: reducció del termini d’execució (80%) i ampliació del termini de garantia (20%)

d) Observació: la adjudicatària s’haurà de fer càrrec dels honoraris de direcció d’obra i dels honoraris de coordinació de seguretat i salut; direcció i coordinació que seran designats per l’ajuntament; així com també de costs de gestió de residus de demolició i construcció

4. Preu total: 122.419,12 €

 Import IVA exclòs: 101.172,83 €

 IVA (21%): 21.246,29 €

5. Garanties.

Provisional: - (no se’n exigeix)

Definitiva: 5 % de l’import d’adjudicació (IVA exclòs)

6. Obtenció de documentació i informació.

a) www.ajalaro.net, “perfil del contractant”

b) Entitat: Ajuntament d'Alaró.

c) Domicili: C/ Petit, núm. 1

d) Localitat i codi postal: Alaró, 07340

e) Telèfon: (971) 510000

f) Fax: (971) 510001

7. Requisits mínims de solvència de les licitadores i forma d’acreditar-los.

a) Econòmica i financera: Declaració sobre el volum anual de negocis en l’àmbit d’activitats corresponents a l’objecte del contracte, per import igual o superior a 150.000 €; o,  justificant de l’existència d’una assegurança d’indemnització per riscos professionals per import superior al del valor d’aquest contracte.

b) Tècnica: Relació de les obres executades els dos últims anys en l’àmbit d’activitats corresponents a l’objecte del contracte, indicant import, dates i lloc d’execució; i declaració indicant la maquinària, material i equip professional o tècnic del qual es disposa per a l’execució de les obres.

La classificació de l’empresa en el grup E (hidràuliques), subgrup 1 (abastiments i sanejaments), categoria 1, acreditarà la seva solvència econòmica i financera i la seva solvència tècnica.

8. Presentació d’ofertes i documentació a presentar.

a) Data límit de presentació: tretze dies naturals comptats a partir del següent al de la publicació d’aquest anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

b) Documentació a presentar:

sobre núm. 1 (documentació administrativa): (clàusula 14 del plec)

acreditació personalitat i acreditació representació

acreditació solvència econòmica i financera

acreditació de la solvència tècnica

declaració responsable que indiqui que s’acompleixen les condicions per contractar amb l’administració

Observació: la classificació (grup E, subgrup 1) o la inscripció en el Registre oficial de Licitadors i Empreses Classificades de l’Estat, o de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, eximeix de presentar les acreditacions.

sobre núm. 2 (proposició d’execució o oferta):

oferta econòmica

c) Lloc de presentació:

1a. Entitat: Ajuntament d'Alaró.

2a. Domicili: C/ Petit, núm. 1.

3a. Localitat i horari de presentació: Alaró, de 9 a 14 h.

9. Admissió de variants: No.

10. Obertura de les ofertes.

L’acte públic d’obertura de proposicions tindrà lloc el dia hàbil següent al de la finalització del termini del presentació. A les 13 hores, a la Sala d’actes de la Casa Consistorial.

11. Despeses d'anuncis.

Seran a compte de la contractista les despeses derivades dels anuncis a butlletins oficials, per un import màxim de 300 €.

Cartell d’obra: la contractista adjudicatària tindrà l’obligació de col·locar un cartell a peu d’obra, en un lloc visible des de la via pública, on s’indicarà l’organisme o organismes que subvencionen el projecte. La contractista es farà càrrec sempre del cost del cartell i del de la seva col·locació. L’esmentat cartell tindrà característiques que determina el Consell de Mallorca (veure web www.conselldemallorca.net, Departament de Desenvolupament Local).

12. Suspensió del procediment de licitació.

Si dins el termini d’exposició pública del plec de clàusules administratives particulars, de deu dies naturals, es presenten reclamacions contra el plec, es suspendrà la licitació, en els casos en què sigui necessari per resoldre la qüestió plantejada, i es reprendrà el que resti d’aquest termini a partir de l’endemà de la resolució de les reclamacions.

 

Alaró, 24 de gener de 2018

El batle,

Guillermo Claret Balboa Buika