Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

PLE, COMISSIÓ DE GOVERN, CONSELL EXECUTIU I PRESIDÈNCIA

Núm. 812
Modificació del Decret de la Presidència del Consell Insular de Mallorca pel qual es determina l’organització del Consell Insular de Mallorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El president del Consell Insular de Mallorca, el dia 16 de gener de 2018, va resoldre:

«Fets

1. El 9 de juny de 2017 es va dictar el Decret pel qual es determina l’organització del Consell Insular de Mallorca que s’ha modificat pel Decret de dia 9 de juny de 2017 i pel Decret de dia 24 de juliol de 2017.

2. La consellera executiva de Territori i Infraestructures ha sol·licitat la modificació del Decret d’organització en el sentit d’adscriure el Centre d’Interpretació de la Serra de Tramuntana, que es troba ubicat a la finca Raixa, al Departament de Territori i Infraestructures.

3. El Ple del Consell Insular de Mallorca en la sessió de dia 9 de novembre de 2017 va aprovar constituir el Consorci Museu Marítim de Mallorca, juntament amb el Govern de les Illes Balears.

Consideracions jurídiques

1. En l’article 62 de l’Estatut d’autonomia, es disposa que els consells insulars estableixen la seva organització d’acord amb la Constitució i amb l’Estatut esmentat.

2. En l’article 9.2.f) de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars, es determina que correspon a la Presidència fixar les atribucions dels diferents òrgans de cada departament.

Per tot això, decret:

Article únic: Modificar el Decret de 9 de juny de 2017 pel qual es determina l’organització del Consell Insular de Mallorca en els termes següents

U. Modificar l’article 3 de la manera següent:

- modificar els termes d’adscripció de la finca Raixa al Departament de Participació Ciutadana i Presidència que ha de quedar redactat de la manera següent:

La finca Raixa, tret del Centre d'Interpretació de la Serra de Tramuntana que resta adscrit al Departament de Territori i Infraestructures.

En conseqüència l’article 3 del Decret de 9 de juny de 2017 queda redactat de la manera següent.

«Article 3. Atribucions del Departament de Participació Ciutadana i Presidència

Les atribucions del Departament de Participació Ciutadana i Presidència són les relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia del Departament, que en la legislació vigents s’assignen al Consell de Mallorca, i particularment:

  1. Exercir les funcions de coordinació jurídica i administrativa entre els diferents departaments del Consell.
  2. Coordinar les relacions entre el Consell de Mallorca i la resta de institucions públiques de les Illes Balears i de l’Estat espanyol.
  3. Implementar el coneixement de la institució i el patrimoni de la màxima institució representativa i de govern de Mallorca.
  4. Impulsar l’aplicació del Reglament d’honors i distincions.
  5. Dur a terme l’organització i el suport a determinades activitats de caire institucional.
  6. Promoure, potenciar i coordinar les commemoracions i els esdeveniments d’àmbit insular que ajudin a crear teixit institucional i cohesionin la ciutadania.
  7. Coordinar, dissenyar i analitzar l’estratègia de comunicació del Consell de Mallorca; gestionar i coordinar la relació amb els mitjans de comunicació i contribuir a construir la identitat de la institució mitjançant l’organització d’accions comunicatives com actes i esdeveniments. Gestionar i coordinar la publicació de la informació institucional als mitjans de comunicació.
  8. Proposar l’ordenació de desenvolupar polítiques de gènere i relacionades amb la dona.
  9. Proposar l’ordenació de la conciliació de la vida laboral i familiar.
  10. Fomentar l’associacionisme, la implicació social i la participació ciutadana, en l’àmbit sociocultural.
  11. Promoure, organitzar i fomentar activitats socioculturals relatives al sector de les persones majors i a l’associacionisme.
  12. Fomentar la participació ciutadana per propiciar un model participatiu de democràcia dins de la lògica representativa.
  13. Planificar i executar programes de normalització i dinamització lingüística
  14. Coordinar la política del Consell de Mallorca en matèria de transparència de la seva activitat pública.
  15. Totes les altres matèries que no estiguin atribuïdes expressament a un altre departament.

Resten adscrits a aquest Departament:

  • La Societat Ràdio i Televisió de Mallorca
  • La finca Raixa , tret del Centre d'Interpretació de la Serra de Tramuntana que resta adscrit al Departament de Territori i Infraestructures.
  • El Centre Sociocultural de Manacor
  • El Centre Sociocultural d’Inca
  • El Fons Mallorquí de Solidaritat i Cooperació»

Dos. Modificar l’article 4 de la manera següent:

- Afegir l’adscripció del Centre d’Interpretació de la Serra de Tramuntana, ubicat a la finca Raixa

En conseqüència l’article 4 del Decret de 9 de juny de 2017 queda redactat de la manera següent:

«Article 4. Atribucions del Departament de Territori i Infraestructures

Les atribucions del Departament de Territori i Infraestructures són les relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia del Departament, que en la legislació vigent s’assignen al Consell de Mallorca, i particularment:

  1. Elaborar, tramitar i impulsar la formació, la revisió o la modificació del Pla territorial insular, dels instruments de planificació derivats prevists en el PTIM (PMT, PRT i PE) i dels plans directors sectorials, amb inclusió de les normes cautelars que els han de precedir; gestionar les facultats administratives contingudes en la Llei de les directrius d’ordenació territorial. En relació amb els plans directors sectorials i els plans especials del PTIM, l’elaboració i la tramitació s’han de fer en coordinació amb els departaments relacionats amb la matèria.
  2. Exercir, en els termes que preveu el Reglament orgànic, la presidència efectiva de la Comissió Insular d’Ordenació del Territori i Urbanisme, en cas que aquesta persona gaudeixi de la condició de vocal d’aquesta comissió.
  3. Dur a terme les funcions de l’article 2 de la Llei autonòmica 2/2001, de 7 de març, d’atribució de competències als consells insulars en matèria d’ordenació del territori.
  4. Atorgar autoritzacions referides a obres, instal·lacions i activitats permeses en la zona de servitud de protecció prevista en la legislació de costes, sempre que s’hagin de produir en terrenys classificats de sòl urbà o de sòl urbanitzable, o categoria equivalent.
  5. Efectuar els requeriments que, si escau, s’han de dur a terme per completar els expedients de planejament urbanístic que el Consell Insular de Mallorca ha de resoldre en tràmit d’aprovació definitiva, en els termes establerts en la legislació i reglamentació urbanística aplicable.
  6. Atendre les consultes que altres administracions o organismes públics formulin en relació amb les matèries pròpies del departament, quan aquesta atribució no estigui assignada expressament a altres òrgans de l’estructura del Consell Insular de Mallorca, d’acord amb el Reglament orgànic o amb la legislació sectorial.
  7. Emetre els informes prevists en l’article 36 de la Llei de sòl rústic de les Illes Balears, en relació amb l’autorització d’activitats relacionades amb l’ús de l’habitatge unifamiliar, i també els que la legislació i la reglamentació urbanística vigent preveuen en relació amb l’autorització d’usos o obres de caràcter provisional.
  8. Atorgar les autoritzacions que es preveuen en l’article 20.2 de la Llei de sòl rústic de les Illes Balears, quant a immobles d’especial protecció; les autoritzacions previstes en l’article 31.3 de la mateixa norma, per a activitats en parcel·les de més d’un terme municipal, i també les autoritzacions de declaració d’interès general de dotacions de serveis previstes en el seu article 30.
  9. Efectuar les inscripcions que corresponguin en el Registre d’Entitats Urbanístiques Col·laboradores del Consell Insular de Mallorca en els termes prevists en la normativa aplicable.
  10. Expedir cèdules d’habitabilitat d’edificis, habitatges i locals.
  11. Ordenar l’execució de les obres de conservació o reforma a què es refereix l’article 117.6 de la Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl.
  12. Planificar i executar obres de construcció, ampliació i manteniment de carreteres i camins públics, i també administrar i gestionar els que són de titularitat del Consell de Mallorca.
  13. Tramitar els expedients d’expropiació forçosa que afecten infraestructures o urbanisme, sempre que la competència no correspongui al Ple del Consell de Mallorca; així com fixar i aprovar el preu just i també l’acceptació de les propostes d’acord mutu. Resoldre els expedients d’expropiació forçosa en la quantia que es determina en les bases d’execució del pressupost.
  14. Ordenar l’abonament de les indemnitzacions per guàrdies d’emergència, a més de les dietes per manutenció i hores extraordinàries fetes com a conseqüència de la prestació del servei de carreteres.
  15. Iniciar, ordenar i instruir els expedients de responsabilitat patrimonial del departament, així com resoldre’ls quan l’import no supera els 30.000,00 €.
  16. Les relatives a les llicències integrades d’activitat, que no tengui atribuïdes un altre òrgan.
  17. Les relatives a la inspecció tècnica de vehicles.
  18. Coordinar el desenvolupament del programa Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial.

Resten adscrits a aquest Departament:

  • L’Agència de Defensa del Territori de Mallorca
  • El Consorci Serra Tramuntana Patrimoni Mundial
  • El Centre d’Interpretació de la Serra de Tramuntana, ubicat a la finca Raixa»

Tres. Modificar l’article 6 de la manera següent:

  • Afegir l’adscripció del Consorci Museu Marítim de Mallorca.

En conseqüència l’article 6 del Decret de 9 de juny de 2017 queda redactat de la manera següent:

«Article 6. Atribucions del Departament de Medi Ambient

Les atribucions del Departament de Medi Ambient són les relatives al sector de l’activitat administrativa pròpia del departament, que en la legislació vigent s’assignen al Consell de Mallorca, i particularment:

  1. Exercir el foment, l’administració i la conservació del medi natural, rural i marí, en l’àmbit de les competències del Consell de Mallorca, i també la planificació forestal relativa a les finques del Consell de Mallorca.
  2. Gestionar el tractament de l’aigua i de les aigües residuals, en l’àmbit de les competències del Consell Insular.
  3. Encarregar-se de la gestió dels espais naturals i de les finques públiques del Consell de Mallorca i dur a terme les atribucions derivades de la cogestió del Parc Natural de sa Dragonera.
  4. Planificar i executar els programes d’educació ambiental i voluntariat ambiental en l’àmbit de les competències del Consell de Mallorca.
  5. Proposar mesures i actuacions que contribueixin, en l’àmbit de les competències del Consell de Mallorca, al desenvolupament sostenible i al respecte cap al medi ambient.
  6. Planificar i executar els programes de formació i ocupació en matèria de medi ambient en l’àmbit de les competències del Consell de Mallorca.
  7. Planificar, crear i gestionar rutes senderistes i refugis de muntanya en l’àmbit de les competències del Consell de Mallorca.
  8. Assistir els ajuntaments de Mallorca en matèria de catalogació de camins, d’acord amb la legislació vigent.
  9. Exercir les actuacions derivades del desplegament de la Llei 3/2005, de 20 d’abril, de protecció del medi nocturn de les Illes Balears.
  10. Fer la planificació en matèria de residus no perillosos de l’illa de Mallorca, així com la seva gestió, de conformitat amb les atribucions assignades al Consell de Mallorca en els plans directors sectorials vigents en matèria de residus.
  11. Coordinar les actuacions del Consell de Mallorca relacionades amb assumptes europeus.

Són serveis adscrits al Departament de Medi Ambient els següents:

  • El Parc Natural de sa Dragonera
  • Les finques públiques pròpies, així com les de gestió pública
  • Els refugis de la Ruta de la pedra en sec
  • L’embarcació Balear
  • El Consorci Euro Local
  • El Consorci Museu Marítim de Mallorca»
 

Disposició final.

Aquest Decret comença a vigir el mateix dia en què es publica en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.»

Palma, 24 de gener de 2018

Per delegació del president, el secretari general per substitució

(Decret de 17 de juliol de 2015, BOIB núm. 114, de 28 de juliol de 2015)

Antoni Benlloch Ramada