Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE DESENVOLUPAMENT LOCAL

Núm. 693
Subvenció de concessió directa a l'Ajuntament de Palma per a actuacions d'inversió en virtut de la Llei de Capitalitat

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Codi: BDNS 381744  http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index

Subvenció de concessió directa a l'Ajuntament de Palma per a actuacions d'inversió en virtut de la Llei de Capitalitat.

El Ple del Consell de Mallorca, en sessió de dia 14 de desembre de 2017, va adoptar el següent acord:

"1.- Concedir una subvenció de dos milions cinc-cents mil euros (2.500.000,00 €) a l'Ajuntament de Palma, CIF: P-0704000-I, amb càrrec a la partida pressupostària 65.94310.76210, referència: 22017013658, per dur a terme les següents actuacions i pels imports màxims que a continuació es fan constar:

Actuacions subvencionades

Import màxim de la subvenció

-Instal·lació d'un camp de Rugbi i un camp de futbol 11 al poliesportiu Germans Escales.

500.000,00 €

-Material Policia Local. Canvi d'armament i millora instal·lacions seguretat.

400.000,00 €

-Millora de la reurbanització, de l'accessibilitat i de l'espai urbà del c/ General Ricardo Ortega.

300.000,00 €

-Millora de la reurbanització, de l'accessibilitat i de l'espai urbà del c/ Manacor (primer tram fins a Joan Alcover).

800.000,00 €

-Inversió habitatges acollida familiar

500.000,00 €

TOTAL

2.500.000,00 €

Per als propers exercicis econòmics, aquesta subvenció, que té caràcter excepcional, resta condicionada a les disponibilitats pressupostàries del Consell de Mallorca.

2.- Autoritzar i disposar una despesa a favor de l'Ajuntament de Palma, CIF: P-0704000-I, per import de dos milions cinc-cents mil euros (2.500.000,00 €) amb càrrec a la partida 65.94310.76210 per dur a terme les actuacions esmentades en el punt anterior.

3.- L’Ajuntament de Palma, com a beneficiari de la subvenció, estarà obligat a:

3.1.- Adjudicar les actuacions subvencionades i comunicar-ho al Consell de Mallorca en un termini de tres (3) mesos des de la recepció de la notificació d'aquest acord. Una vegada adjudicades les actuacions subvencionades, l'Ajuntament de Palma ha de presentar el corresponent certificat d’adjudicació de cada una de les actuacions (Annex VIII), i ha d'acabar les actuacions i justificar les despeses al Consell fins el dia 31 d'octubre de 2018.

Les despeses subvencionables seran les compreses dins el període que va entre l'adjudicació del contracte i la finalització de l'actuació.

Després de l’adjudicació de cada obra s’ha de presentar la corresponent acta de comprovació del replanteig (Annex IX).

Per a la justificació de cada execució parcial de l’actuació s’ha de presentar la següent documentació en el cas d'obres:

-Model oficial de certificació d’obra (Annex X) degudament emplenat, i signat pel contractista i pel director (o directors) de l’obra, amb les firmes degudament identificades.

-Relació valorada dels treballs duts a terme signada pel director (o directors) de l’obra amb les firmes degudament identificades.

-Factura original de l’empresa que hagi fet les actuacions objecte de subvenció. No es pot emplenar la factura sobre una fotocòpia del model original de factura que empri l’empresa; el logotip i la resta de dades de l’empresa han de figurar amb la tipologia original.

En lloc de la factura original també es pot trametre una fotocòpia de la mateixa, la qual ha d’estar acarada pel secretari de la Corporació i s’ha d’acreditar, bé en el cos de la factura fotocopiada per mitjà d’una diligència signada per l’esmentat funcionari, bé a través d’un certificat expedit pel mateix funcionari, que la factura no s’ha emprat ni s’emprarà com a justificant per al cobrament d’una altra subvenció.

La factura haurà d’estar aprovada per part de l’òrgan competent de l’ajuntament: aquesta aprovació es podrà acreditar bé per mitjà d’una diligència del secretari de la Corporació en el cos de la factura, bé per un certificat expedit pel funcionari esmentat.

S’acceptaran com a justificants les factures sempre que la seva data estigui compresa entre l'adjudicació del contracte i la data límit de justificació, les quals hauran d'estar pagades als adjudicataris de les actuacions subvencionades i així es farà constar en el cos de les factures.

En el cas d'adquisició d'immobles, s'han de presentar solament les fotocòpies acarades de les escriptures públiques d'adquisició dels immobles i un certificat de taxador independent degudament acreditat i inscrit en el registre oficial corresponent a més de la documentació que més endavant s'esmenta.

En el cas de subministraments, s'ha de presentar solament la factura a més de la documentació que més endavant s'esmenta.

En el cas que es tracti de la darrera execució parcial de l’obra, o de la primera i única, a més de la documentació abans esmentada s’ha de presentar:

a) Una memòria d’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

b) Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades que ha de contenir una relació classificada de les despeses i inversions de l’activitat, amb identificació del creditor i del document, l’import, la data d’emissió i la data de pagament.

c) Una relació detallada d’altres ingressos o subvencions que, si s’escau, hagin finançat l’activitat amb indicació de l’import i la seva procedència.

d) Declaració responsable del fet que els treballs realitzats i facturats objecte de la subvenció han estat realitzats de conformitat als preus de mercat. (Annex III)

e) Declaració responsable mitjançant la qual s’acrediti que les despeses corresponen sense cap dubte a l’activitat objecte de subvenció. (Annex III)

f) Declaració responsable mitjançant la qual s’acrediti que l’ajuntament no recupera ni compensa l’Impost sobre el Valor Afegit (IVA). (Annex III)

g) Certificat final d'obra signat pel director de la mateixa (Annex XI). En el cas que el projecte inicial estigui visat pel corresponent col·legi professional, s’ha de presentar el certificat igualment visat.

h) Acta de recepció de l'obra (Annex XII) signada conjuntament pel director de l'obra, el contractista, un facultatiu tècnic en representació de la Corporació Local i un representant del Consell de Mallorca.

En el cas d'adquisició d'immobles i de subministraments, solament s'han de presentar els documents a), b), c), d), e) i f).

Una vegada adjudicades les actuacions la subvenció del Consell de Mallorca quedarà reduïda de manera automàtica proporcionalment al percentatge de baixa que, si s’escau, es produeixi, i els pagaments es faran sobre la quantitat de subvenció que resulti aplicada sobre el pressupost adjudicat, sempre que s'hagués subvencionat l'actuació per part del Consell de Mallorca amb un percentatge del 100 %. En el cas que hi hagi una aportació municipal, l'aportació del Consell de Mallorca no es reduirà, només es reduirà l'aportació municipal, perquè la suma de les aportacions no pot ser superior a l'import de l'actuació adjudicada, i si fos necessari també es reduirà l'aportació del Consell de Mallorca fins a l'import de l'actuació adjudicada. S’autoritza el conseller executiu de Desenvolupament Local per a la reducció, si pertoca, dels imports de les subvencions derivades de l'adjudicació de les actuacions.

El període durant el qual el beneficiari ha de destinar el bé al fi concret per al qual s’ha concedit la subvenció és de 20 anys. L’incompliment d’aquesta obligació de destí serà causa de reintegrament de la subvenció. En el cas de béns inscriptibles en un registre públic, aquesta circumstància s’ha de fer constar en l’escriptura, així com l’import de la subvenció concedida, i aquests aspectes han de ser objecte d’inscripció en el registre públic corresponent.

3.2.- La subvenció s’atorgarà per un import cert. En el cas que la quantia justificada sigui inferior a la concedida l’import a subvencionar s’ha d’ajustar amb el finalment justificat. En cas que l’import dels projectes sigui superior a l’ajuda concedida, la diferència anirà a càrrec de l’ajuntament.

3.3.- Fer constar el patrocini del Departament de Desenvolupament Local del Consell de Mallorca en les actuacions. En especial, a col·locar en un lloc visible de l’obra a l’acte d’inauguració de la mateixa una placa de ferro amb lletres de llautó o en metacrilat amb la llegenda i les mides que indiqui el Consell de Mallorca. Durant tota l’execució de les obres, l'Ajuntament de Palma tendrà l'obligació d'adoptar les mesures pertinents perquè el contractista adjudicatari d'una obra col·loqui un cartell, a peu d'obra, en un lloc visible des de la via pública, on s'indicarà l'organisme o organismes que ajuden en l’execució del projecte. El contractista es farà càrrec sempre del cost del cartell i del de la seva col·locació. L'esmentat cartell tendrà les característiques que determini el Consell de Mallorca en el seu moment. 

3.4.- Comunicar al Departament de Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, en qualsevol moment, l’obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat i no consignades en la sol·licitud.

3.5.- Les previstes a l’article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i a l’article 9 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de dia 18 de febrer de 2017).

4.- Les ampliacions dels terminis establerts en aquest acord es regirà pel que disposa l’article 32 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En tot cas, les sol·licituds d’ampliació de terminis han de tenir entrada oficial al Consell de Mallorca amb una antelació mínima de trenta (30) dies naturals a la data de la seva finalització. S’autoritza el conseller executiu de Desenvolupament Local per a la resolució de les peticions d’ampliacions de terminis.

5.- En els casos de desistiment del contractista adjudicatari, resolució de contractes per fallida de les empreses adjudicatàries, licitacions declarades desertes, impugnacions dels plecs, i, en general, en tots els supòsits que per causes alienes a l’ajuntament s’hagi d’adjudicar novament l’actuació o l'adjudicació sofreixi un retard justificable, amb caràcter excepcional, si les ampliacions de terminis previstes en el punt anterior no resolen aquestes incidències, es podran establir noves dates per adjudicar l’actuació i per acabar-la per resoldre aquestes problemàtiques sempre dins de l'exercici de 2018. S’autoritza el conseller executiu de Desenvolupament Local per a la resolució d’aquestes situacions: fixar noves dates per adjudicar l'actuació i per acabar-la."

De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquest acord no es podrà interposar recurs en via administrativa, si bé es podrà formular potestativament REQUERIMENT per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia que rebi la present notificació amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.

El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptador des del dia següent a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.

 Si no formula requeriment previ, podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des del dia següent al de la recepció de la present notificació.

No obstant l’anterior, es pot interposar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent.

  

Palma, 18 de gener de 2018

Per delegació del president,

el secretari general del Consell de Mallorca per substitució,

(Decret 17/07/2015. BOIB núm. 114, de 28/07/2015).

Antoni Benlloch Ramada

 

ANNEX III

MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE AMB RELACIÓ A UNA SUBVENCIÓ DE CONCESSIÓ DIRECTA A L'AJUNTAMENT DE PALMA.

Sr.__________________________________________________________________,

batle president de l’Ajuntament de Palma amb domicili a ______________________________________________ actuant en representació de la Corporació,

COMPAREIX

a l’efecte de prestar la declaració responsable sobre els aspectes detallats a continuació i

DECLAR

1. Que les actuacions realitzades i facturades objecte de la subvenció han estat executades de conformitat als preus de mercat.

2. Que les despeses que figuren a la relació prevista a l’apartat 3 de l’acord de concessió de la subvenció a l'Ajuntament de Palma corresponen sense cap dubte a l’activitat objecte de subvenció.

3. Que l’Ajuntament de Palma no recupera ni compensa l’Impost sobre el Valor Afegit (IVA).

I per tal que així consti davant del Consell de Mallorca a l'efecte de justificar el cost de les activitats realitzades amb relació a la subvenció de concessió directa realitz aquesta declaració.

................................, ........ d ....................... de 2017

Signat: ................................................... (amb el segell de l’Ajuntament)

     

ANNEX VIII

SUBVENCIÓ DE CONCESSIÓ DIRECTA A L'AJUNTAMENT DE PALMA

CERTIFICAT D’ADJUDICACIÓ DE L'ACTUACIÓ

Sr./Sra.:

Secretari / a  de

CERTIFIC: que aquesta Entitat ha adjudicat l'actuació segons les circumstàncies que a continuació s’expressen:

ADJUDICACIÓ DEL CONTRACTE

ACTUACIÓ:

AJUNTAMENT:

PROCEDIMENT D’ADJUDICACIÓ:

ÒRGAN DE CONTRACTACIÓ:

CONTRACTISTA:

CIF CONTRACTISTA:

DATA DE L’ADJUDICACIÓ:

DATA D’INICI DE L’ACTUACIÓ:

DIRECTOR / A DE L’ACTUACIÓ:

TITULACIÓ DIRECTOR / A ACTUACIÓ:

FINANÇAMENT

ENTITATS

PRESSUPOST  ACTUACIÓ

SUBVENCIÓ APROVADA

ADJUDICACIÓ ACTUACIÓ

BAIXA

CONSELL DE MALLORCA

AJUNTAMENT

TOTALS

I perquè així consti, i per a la seva remissió al Consell de Mallorca, expedeix el present certificat, amb el vistiplau del Sr. batle/ssa, a _________________ , dia __________ de __________________ de ____________.

Vistiplau                                                                               

EL BATLE / LA BATLESSA                         EL SECRETARI / LA SECRETÀRIA

Sgt.:                                                                      Sgt.:

 

ANNEX IX.- ACTA DE COMPROVACIÓ DEL REPLANTEIG

ACTUACIÓ:  .......................................................................

CONTRACTISTA:  ...................................................

A .............................., ......... d .......................... de .........

A les ......... hores, a (lloc) ......................... compareixen el representant de l’Administració contractant: Sr./Sra................................................................................; el Director de l'obra: Sr./Sra.............................................................  i el representant de l’empresa contractista: Sr./Sra................................................................

L'objecte d'aquest acte és procedir a comprovar el replanteig de l'obra de referència que s'ha realitzat amb anterioritat a la licitació, d’acord amb el que disposa l’article 229 del R. Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, que aprova el text refós de la llei de contractes del sector públic.

Es comprova la possessió i la disponibilitat real dels terrenys necessaris per a la realització  de l’obra, la seva idoneïtat i la viabilitat del projecte. Hi presta la seva conformitat el representant de l’Administració contractant i el facultatiu director de l'obra, sense reserves per part del contractista. El director autoritza l'inici de l’obra i comença a discórrer el termini d'execució.

El termini d'execució de l'obra fixat al plec de condicions és de ................ mesos.

Es deixen sobre el terreny totes les fites i els senyals que s'han considerat necessaris.

Igualment, s'ha fet lliurament al contractista  dels plànols i documents necessaris per a l'execució de l’obra.

A les ......... hores es dóna per acabat l'acte i perquè consti el que s'ha acordat s'aixeca la present acta en quatre exemplars que subscriuen els assistents.

Sr./Sra. ....................................................     Sr./Sra. ..............................................

en reprentació de l’Administració contractant.     director/a de l’obra.

Sr./Sra............................................................

en representació de l’empresa contractista.

 

ANNEX X

CERTIFICACIÓ D'OBRA

SUBVENCIÓ DE CONCESSIÓ DIRECTA A L'AJUNTAMENT DE PALMA

AJUNTAMENT:..................................................................................

CERTIFICACIÓ NÚM. ............................................... OBRA:

DATA COMENÇAMENT OBRES: ............................ DATA ADJUDICACIÓ:

CONTRACTISTA ........................................................ TERMINI EXECUCIÓ:

PRESSUPOST APROVAT:......................................... PRESSUPOST ADJUDICAT:.

BAIXA (%):..................................................................

Sr./Sra. ……………………………………….......................................................................,

CERTIFICA: Que les obres executades en el present mes per l'empresa adjudicatària són valorades, segons el pressupost, de la següent manera:

PRESSUPOST 

Euros 

IMPORT  

 ADJUDICAT

IMPORT DE LES OBRES

EXECUTADES DURANT EL MES.

EXEC. MESOS ANTERIORS.

PENDENT EXECUTAR.

            

L I Q U I D A C I Ó

Import de la certificació........................................…....-

Baixa obtinguda en la contracta........................…........-

A deduir certificacions anteriors................................. .-

Líquid acreditat al contractista...........................…..….-

% I.V.A. 21%.........................................................….....-

TOTAL ABONABLE AL CONTRACTISTA ................…….-

I perquè consti, i es faci l'abonament, expedeix la present  certificació per import de ............................................................................................................................................-

Palma,…...... d ...................... de .........

El contractista............................................... El director de l'obra

..........................................................................................................

Sr/Sra.. ........................................................... Sr./Sra. .................................

ANNEX XI

CERTIFICAT FINAL D'OBRA

Sr./Sra..................................................................................,................(1).......................

i director de l’obra ...........................................................................................................

CERTIFICA

Que l’obra esmentada està acabada d’acord amb el seu projecte, redactat pel Sr./Sra. ......................................... i aprovat per l’Ajuntament de ............................... el dia ..........................................

.................,  ...... d........................ de .......

(1) Enginyer, arquitecte...

ANNEX XII

ACTA DE RECEPCIÓ

A  ................................., dia ..............., reunits:

El Sr./Sra ...................................., facultatiu tècnic en representació de l'Ajuntament d................, el Sr./ Sra. ............................., facultatiu tècnic en representació del Consell Insular de Mallorca (CIM), el Sr./Sra. .................................................., contractista de les obres del projecte ".............................................................", i el Sr./Sra. ................................., facultatiu encarregat de la direcció de les obres de referència, a l'efecte de procedir a la recepció de les obres.

Conformement amb el que disposa l'article 235 del vigent Text refós de la llei de contractes del sector públic, és procedent aquesta recepció una vegada efectuades les prestacions convingudes, en aquest cas, les obres contingudes en el projecte de què s'ha fet menció.

Després d'examinar atentament la totalitat de l'obra i vista la seva adequació a les previsions del projecte, i a la resta de documentació tècnica i administrativa, reguladora de les obligacions del contractista, el Sr/Sra. ................................................., facultatiu tècnic municipal la considera com a ben realitzada, correcta i exactament finalitzada, sense que sigui procedent, per tant, fer-hi objeccions o reserves.

En conseqüència, en compliment de l'article 235 del vigent Text refós de la llei de contractes del sector públic, es procedeix a la recepció de les obres de .............................................................................................................................................

i comença el termini de garantia fixat en el Plec de condicions, que és de ......... mesos.

I perquè consti s'estén la present Acta, en el lloc i en la data indicats més amunt, en quatre exemplars, lliurant-se'n un al Consell Insular de Mallorca, un al director de l'obra, un altre al contractista, i arxivant-se l'altre en el corresponent expedient administratiu.

En prova de conformitat firmen les parts.

El representant de l'Ajuntament                      El representant del CIM

          El director de l'obra                                       El contractista