Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 678
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 18 de gener de 2018 per la qual es modifica la Resolució d’11 d’octubre de 2017 per la qual s’aprova el model per fer una crida pública com a procediment de caràcter excepcional en aplicar el punt d de la disposició transitòria segona del Text refós que regula els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. El punt 6.1 del Text refós que regula els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat (aprovat per l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat d’11 de novembre de 2016, ratificat per l’Acord de Consell de Govern de 25 de novembre de 2016, publicat en el BOIB núm. 149/2016, de 26 de novembre) disposa que la gestió de la borsa de treball del Servei de Salut és centralitzada i correspon a la Unitat de Selecció (actualment Unitat de Borsa Única), adscrita a la Direcció de Recursos Humans i Relacions Laborals del Servei de Salut. El mateix precepte estableix que són descentralitzades les activitats necessàries per fer les crides, de les quals s’ha d’encarregar la unitat competent en matèria de personal adscrita a cada gerència territorials del Servei de Salut.

2. Per una altra banda, la disposició transitòria segona del Text refós regula el règim transitori mentre no es publiqui la llista definitiva de la borsa única de treball de la categoria i de l’especialitat, i en els apartats a, b, c i d del punt 2 estableix les regles d’actuació de caràcter excepcional en cas de no disposar de candidats de la categoria o de l’especialitat i mentre no es publiquin les llistes definitives de la borsa general de la categoria o de l’especialitat corresponent. I si no és aplicable cap de les opcions anteriors, en darrera instància el punt d determina que es pot fer una crida pública per mitjà del web del Servei de Salut dirigida a aspirants que compleixin els requisits per ser candidats al lloc oferit. En aquest cas, si s’hi presenten dos aspirants o més, cal aplicar el criteri del nombre més alt de serveis prestats a centres del Sistema Nacional de Salut, i si no es pot aplicar aquest criteri o en cas d’empat, cal seleccionar l’aspirant la lletra inicial del primer llinatge del qual sigui la primera en l’ordre alfabètic determinat per un sorteig públic.

3. Tanmateix, el Text refós no detalla el procediment fer aquesta crida pública, però és obvi que del resultat de la crida es generaran unes llistes d’aspirants que optaran a un lloc de feina i que, per tant, es tracta d’un procés selectiu en el qual han d’imperar els principis d’igualtat, mèrit i capacitat propis de l’accés a la funció pública. Per això es necessari establir un model de convocatòria pública que equilibri, per una banda, el principi de seguretat jurídica i, per una altra, la necessitat urgent d’atendre les necessitats assistencials i/o administratives que cada dia tenen les gerències i els Serveis Centrals, moltes vegades imprevisibles.

4. Per mitjà de la Resolució de 29 de març de 2017 (BOIB núm. 40/2017, de 4 d’abril) es va aprovar el model de crida pública, que va ser modificat per mitjà de la Resolució d’11 d’octubre de 2017 (BOIB núm. 128/2017, de 19 d’octubre). No obstant això, a fi d’atendre les necessitats de les gerències cal modificar-lo una altra vegada per facilitar-ne la gestió i enquadrar-lo en el marc jurídic legal actual.

Per tot això i amb la finalitat d’establir un mateix procediment a tot el Servei de Salut, dict la següent

Resolució

1. Aprovar un nou model general per fer la crida pública com a procediment excepcional en aplicar l’apartat d del punt 2 de la disposició transitòria segona del Text refós que regula els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat, que s’adjunta com a annex 1.

2. Determinar que, no obstant això, les crides públiques relatives a les categories de metge/metgessa i d’infermer/infermera d’urgències d’atenció primària han de contenir les especificitats que correspongui amb relació a la tria de l’àmbit territorial de prestació de serveis i, si escau, de la superació de les proves de Megacode previstes en l’Acord.

3. Autoritzar cadascuna de les gerències territorials i els Serveis Centrals a utilitzar aquest model, segons les necessitats que tenguin, i recordar que es tracta d’un procediment excepcional i que és obligatori publicar cada crida en el web del Servei de Salut.

4. Determinar que la crida pública de cada categoria que, a partir de la publicació aquesta resolució, es convoqui en una gerència territorial de Mallorca (o als Serveis Centrals) servirà per a totes les gerències territorials de Mallorca. Si la crida es refereix una categoria convocada anteriorment per aquest mateix procediment, deixarà sense efecte tots els procediments resultants de les crides públiques de la categoria, independentment de la gerència que l’hagués convocat.

5. Determinar que les gerències de Mallorca (o els Serveis Centrals) que tenguin personal de crides públiques anteriors podran disposar d’aquest personal per als nomenaments temporals relacionats amb la crida de què es tracti mentre hi hagi personal disponible, sempre que una no convoqui allò que s’estableix en el paràgraf anterior, cosa que deixaria sense efecte a partir de la publicació d’aquesta resolució totes les crides públiques anteriors de la categoria convocada. Per la seva part, les gerències de Menorca i d’Eivissa i Formentera han de fer la convocatòria per mitjà del model de crida, tot i que la poden fer de manera independent a cada una de les categories i el resultat tendrà efecte només a la gerència corresponent.

6. Establir que les llistes d’aspirants resultants d’aquestes crides es regeixen pel que estableix el model annexat.

7. Determinar que una vegada que es publiquin les llistes definitives de la borsa única de la categoria o especialitat corresponent, aquest procediment finalitzarà i les llistes resultants de la crida quedaran sense efecte.

8. Deixar sense efecte la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 29 de març de 2017 (BOIB núm. 40/2017, de 4 d’abril) per la qual s’aprova el model per fer una crida pública com a procediment de caràcter excepcional en aplicar el punt d de la disposició transitòria segona del Text refós que regula els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat, i també la Resolució posterior, d’11 de octubre.

9. Ordenar que es publiqui aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears y en el web del Servei de Salut.

     

Palma, 18 de gener de 2017

El director general

Julio Miguel Fuster Culebras

    

 

ANNEX

Model de resolució per fer la crida pública

Resolució del director general del Servei de Salut per la qual es fa una crida pública amb caràcter excepcional per seleccionar aspirants per als nomenaments temporals per a la categoria de xxxxxxxxxxxxxx

Antecedents i fonaments de dret

Per mitjà de la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 5 d’octubre de 2017 es va aprovar el model per fer una crida pública com a procediment de caràcter excepcional en aplicar el punt d de la disposició transitòria segona del Text refós que regula els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat (aprovat per l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat d’11 de novembre de 2016, ratificat per l’Acord de Consell de Govern de 25 de novembre de 2016.

De conformitat amb el punt 2.d de la disposició transitòria segona esmentada faig una crida pública —publicada en el web del Servei de Salut— adreçada als aspirants que compleixin els requisits per ser candidats al lloc de feina oferit, que estableix el punt 9.1 del Text refós.

Categoria del lloc de feina oferit

− Xxxxxxx

Dades de la gerència

− Denominació: Xxxxxx Xxxxxx Xxxxxx

− Adreça completa: Xxxxxx Xxxxxx Xxxxxx

Dades de contacte

− Telèfon: XXX XXX XXX

− Fax: XXX XXX XXX

− Adreça electrònica: xxxxxxx@xxxx.xx

Termini i mode de presentació

− Set (7) dies hàbils des de la data de publicació de la crida en el web del Servei de Salut.

− Els aspirants es poden presentar al lloc de feina oferit presencialment o telemàticament:

a) Presencialment:

- Àrea de Recursos Humans de l’Hospital Xxxxx

-  Mòdul X, planta X, sala X

-  Horari: de XX.XX a XX.XX

b) Telemàticament:

-  Per correu electrònic: xxxxxxx@xxxx.xx

-  Per fax: XXX XXX XXX

-  Horari: en qualsevol moment del dia

Àmbit d’aplicació

Aquesta crida s’utilitza per als nomenaments establits en el punt 18 de l’Acord que regula els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears, ratificat per l’Acord del Consell de Govern de 25 de novembre de 2016.

Requisits i documentació que cal aportar

1. Per poder accedir a la crida de personal estatutari temporal del Servei de Salut cal complir els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d’un estat membre de la Unió Europea o de l’espai econòmic europeu, o tenir el dret a la lliure circulació de treballadors d’acord amb el Tractat de la Unió Europea o altres tractats ratificats per Espanya, o tenir reconegut aquest dret per una norma legal. Poden participar-hi igualment, sigui quina sigui la nacionalitat, el cònjuge dels espanyols i de les persones amb nacionalitat d’un altre estat membre de la Unió Europea sempre que no estiguin separats de dret, i també els seus descendents i els del cònjuge sempre que no estiguin separats de dret o tenguin menys de vint-i-un anys o superin aquest edat i siguin dependents.

b) Tenir el títol de xxxxxx. En el cas de les titulacions obtengudes a l’estranger, cal acreditar que estan homologades pel Ministeri d’Educació.

c) Tenir la capacitat funcional necessària per acomplir les funcions que es derivin del nomenament corresponent.

d) Tenir 16 anys complits i no sobrepassar l’edat de jubilació forçosa.

e) Acreditar el nivell de llengua catalana que es determini reglamentàriament, d’acord amb la disposició transitòria quarta de la Llei 4/2016, de 6 d’abril.

f) De manera general, la Llei 4/2016, de 6 d’abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l’ús del català a l’àmbit de la funció pública (BOIB núm. 46/2016, de 12 d’abril), preveu que, “excepcionalment i quan la prestació assistencial pugui resultar afectada per la manca o insuficiència de professionals, o quan s’hagin de contractar investigadors o científics d’àmbit nacional o internacional, les convocatòries de selecció i mobilitat que afectin determinades categories de personal estatutari o laboral, poden eximir els requisits de coneixements de la llengua catalana exigits per aquesta disposició transitòria, escoltat l’òrgan competent en matèria de planificació de recursos humans del Servei de Salut de les Illes Balears o de l’entitat corresponent, que ha d’emetre preceptivament informe sobre la vigència i l’extensió de l’exempció esmentada”.

g) No haver estat separat per mitjà d’un expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes; ni estar en la situació d’inhabilitació absoluta o especial per a llocs de feina o càrrecs públics per mitjà d’una resolució judicial; ni estar inhabilitat per accedir al cos o a l’escala de funcionari o per acomplir funcions similars a les que s’acompleixen en el cas del personal laboral en què hagi estat separat o inhabilitat. En el cas de tenir la nacionalitat d’un altre estat, no pot estar inhabilitat o en una situació equivalent ni pot haver estat sotmès a una sanció disciplinària o equivalent que li impedeixi accedir a l’ocupació pública al seu estat i en els mateixos termes.

h) Cursar la sol•licitud presencialment o telemàticament, en l aforma que s’estableix.

i) No incórrer en el moment del nomenament en una causa d’incompatibilitat d’acord amb el que preveu la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

j) No estar afectat per una resolució que impliqui quedar exclòs de la borsa.

k) No tenir la condició de personal estatutari fix de la mateixa categoria a la qual opti a qualsevol servei de salut del Sistema Nacional de Salut.

2. Els candidats han d’entregar o enviar l’original o una còpia compulsada de la documentació següent:

a) Sol·licitud segons el model que s’annexa a aquesta resolució.

b) Document d’identitat.

c) Documentació acreditativa de la titulació exigida.

d) Documentació acreditativa del certificat de nivell de català que, des de l’1 de juny de 2017, es requereixi de conformitat amb la disposició transitòria segona i la disposició transitòria quarta de la Llei 4/2016 (o d’un nivell superior).

e) Documentació acreditativa dels serveis prestats, que es valoren d’aquesta manera:

– Es valoren els serveis prestats en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea o en institucions sanitàries públiques de l’Espai Europeu com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria que aquella a la qual s’opta o en places amb el mateix contengut funcional.

– Es valoren els serveis prestats en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea o en institucions sanitàries públiques de l’Espai Europeu com a personal estatutari, funcionari o laboral en una categoria diferent per a la qual s’exigeixi el mateix títol de la categoria al qual s’opta.

– Cada mes de servei prestat en la mateixa categoria que aquella a la qual s’opta es valora amb 1 punt. Si s’han de computar serveis prestats en una categoria diferent i per a la qual s’exigeixi el mateix títol de la categoria a la qual s’opta, cada mes es valora amb 0,75 punts.

Llista provisional

Una vegada que l’Àrea de Recursos Humans hagi comprovat la documentació, el director gerent / la directora gerent publicarà una resolució en el web del Servei de Salut que contendrà les llistes provisionals d’admesos i exclosos (especificant-ne la causa de l’exclusió) per ordre de prelació i amb la puntuació resultant de la baremació dels serveis prestats als centres del Sistema Nacional de Salut. Si no es pot aplicar aquest criteri o en cas d’empat, se seleccionarà l’aspirant la lletra inicial del primer llinatge del qual sigui la primera en l’odre alfabètic determinat per un sorteig públic.

Termini per presentar al•legacions

Atès el caràcter extraordinari d’aquesta convocatòria, els terminis per presentar al•legacions a les llistes provisionals queda reduït al 50 %, de conformitat amb l’article 33 de la Llei 39/2016, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En conseqüència, els aspirants disposaran de cinc dies hàbils per presentar les al•legacions que considerin oportunes. A fi d’agilitar la gestió, aquestes al•legacions s’han de presentar a l’Àrea de Recursos Humans de la gerència o bé s’han d’enviar per correu electrònic a l’adreça xxxxxxx@xxxx.xx o per fax al número XXX XXX XXX.

Llista definitiva

Una vegada revisades les al•legacions o, si no se n’han presentades, una vegada vençut el termini per presentar-ne, es publicarà en el web del Servei de Salut la resolució del director gerent / de la directora gerent que contendrà la llista definitiva d’aspirants. La llista s’utilitzarà per seleccionar l’aspirant i per efectuar el nomenament corresponent seguint l’ordre de prelació establit. Contra aquesta resolució es podrà interposar un recurs de reposició davant de l’òrgan que l’hagi dictada en el termini d’un mes o bé directament un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant el jutjat contenciós administratiu.

Mètode de crida dels aspirants

La crida ha de respectar les regles establides en els apartats 2.a, 2.b i 2.c del punt 19 de l’Acord regulador de la borsa única, depenent del tipus de nomenament que es tracti.

Si l’aspirant no accepta l’oferta de treball o no respon a la crida una vegada efectuada tal com s’estableix en aquest apartat, passarà immediatament al darrere lloc de la llista.

Les gerències poden utilitzar la llista d’aspirants definitiva per cobrir els llocs necessaris d’aquesta categoria o especialitat fins que la llista s’exhaureixi o es disposi d’una llista definitiva de la borsa única per a aquesta categoria, tal com estableix la disposició transitòria segona del Text refós.

Efectes en els aspirants

Atès que es tracta d’un mètode excepcional de procés selectiu, la llista definitiva d’aspirants no genera una borsa pròpiament dita, per la qual cosa no es pot sancionar els aspirants, com sí ho estableix l’Acord regulador; tanmateix, s’actuarà d’acord amb allò que es regula en el mètode de crida als aspirants.

Exempció dels coneixements de català

Quan de manera objectiva es constati que no hi ha prou aspirants per atendre les necessitats assistencials per a les quals s'ha fet la crida i que la causa de la insuficiència és que no hi ha aspirants que puguin acreditar el nivell de català exigit, tal com estableix la Llei 4/2016 i amb l'informe preceptiu previ de l'òrgan competent en matèria de planificació dels recursos humans del Servei de Salut o de l'entitat corresponent es pot eximir de complir aquest requisit, però en la llista definitiva d'aspirants sempre han de prevaler els que compleixin tots els requisits.

Comunicació a la Direcció de Recursos Humans

A l’efecte d’estar assabentat de la selecció de personal temporal per mitjà del procediment de crida pública, és obligatori que les gerències comuniquin prèviament a la Direcció de Recursos Humans del Servei de Salut la utilització d’aquest mètode i que trametin a la Unitat de Borsa Única una còpia de la crida pública que s’hagi d’efectuar i informin sobre la data prevista de publicació en el web del Servei de Salut.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant l’òrgan que la dicta en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós admini¬stratiu davant de la jurisdicció contenciosa administrativa de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució, d’acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Xxxxxxxx, XX de xxxxxxxxxxxxx de 20 XX

El director de Recursos Humans i Relacions Laborals del Servei de Salut (Serveis Centrals)

El director gerent / La directora gerent de Xxxxxxxx

Nom Llinatge1 Llinatge2

Per delegació de signatura (Resolució de 20 de març de 2017)

Sol·licitud / Solicitud

DADES DEL SOL·LICITANT / DATOS DEL SOLICITANTE

Nom i llinatges / Nombre y apellidos .................................................................................................................................................

Núm. document identitat / N.º documento identidad  ........................................................................................................................

Adreça de notificació / Dirección de notificación ...............................................................................................................................

Núm. .......................  Pis / Piso .........................  Porta / Puerta .....................   Localitat / Localidad ...............................................

Codi postal / Código postal ........................  Municipi / Municipio .................................................................................................

Província / Provincia ........................................................  País ........................................................................................................

INFORMACIÓ ADDICIONAL / INFORMACIÓN ADICIONAL

Telèfons / Teléfonos....................................................  Fax ................................................

Adreça electrònica / Correo electrónico ..............................................................................

EXPÒS: / EXPONGO:

Per això SOL•LICIT / Por ello SOLICITO:

Participar en el procés de crida pública per a la categoria de  ............................................................................................................

Participar en el proceso de llamamiento público para la categoría de  ...............................................................................................

DOCUMENTACIÓ APORTADA / DOCUMENTACIÓN APORTADA:

(     )   Fotocòpia compulsada del document d’identitat

           Fotocopia compulsada del documento de identidad

(     )   Fotocòpia compulsada del document que acredita la titulació acadèmica (diploma)

           Fotocopia compulsada del documento que acredita la titulación académica (diploma)

(     )   Serveis prestats en institucions del Sistema Nacional de Salut i de la Unió Europea

           Servicios prestados en instituciones del Sistema Nacional de Salud y de la Unión Europea

(     )   Documents acreditatius del nivell de català, si escau.

           Documentos acreditativos del nivel de catalán, en su caso.

........................., .............. d .........................................  de 20.....

[rúbrica]

ÀREA DE RECURSOS HUMANS DE LA GERÈNCIA...................................................................................................

ÁREA DE RECURSOS HUMANOS DE LA GERENCIA ................................................................................................