Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Núm. 581
Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 16 de gener de 2018 per la qual s’aproven les bases de la convocatòria del procés d’avaluació dels assessors dels centres de professorat que van obtenir plaça en règim de comissió de serveis mitjançant la convocatòria pública aprovada per la Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d’abril de 2016
Antecedents
1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, estableix a l’article 102 que la formació permanent constitueix un dret i una obligació de tot el professorat i, també, que és una responsabilitat de les administracions educatives.
2. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, modificat pel Decret 11/2016, d’11 de maig, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix a l’article 2.4 que les competències, entre d’altres, de la formació permanent del professorat s’exerciran per mitjà de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat.
3. El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l’ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, determina a l’article 15.4 que la permanència en l’assessoria de formació als centres de professorat té una limitació en el temps i està sotmesa a les avaluacions periòdiques de la tasca desenvolupada en les condicions que es determinin en la normativa de desplegament del Decret esmentat.
4. L’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016 per la qual es regulen l’organització i el règim de funcionament de la xarxa de centres de professorat de les Illes Balears, determina a l’article 5.4 que el nomenament del personal assessor de formació es farà per un període inicial de dos anys i que, després d’aquest període, s’ha de dur a terme una avaluació de la seva actuació. Si el resultat de l’avaluació és positiu, es renovarà el nomenament, novament en comissió de serveis, per un període de dos anys.
5. La mateixa Ordre de dia 11 de març de 2016, estableix a l’article 6 les condicions d’aquesta avaluació, la composició de la comissió avaluadora i les seves funcions, els criteris d’avaluació i els instruments del procediment d’avaluació.
6. La Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d’abril de 2016 per la qual s’aprova la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, places d’assessors de formació permanent als centres de professorat, estableix a l’apartat 11.1 de les bases de la convocatòria que els assessors de formació seleccionats en aquesta convocatòria han de ser avaluats en acabar el seu segon any com a assessors i, a l’apartat 11.2, determina que les característiques de l’avaluació no recollides a l’article 6 de l’Ordre de dia 11 de març de 2016 s’han de dictar per mitjà d’unes instruccions de la persona titular de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat.
Fonaments de dret
1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa.
2. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, modificat pel Decret 11/2016, d’11 de maig, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
3. El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l’ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
4. L’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016 per la qual es regulen l’organització i el règim de funcionament de la xarxa de centres de professorat de les Illes Balears.
5. La Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d’abril de 2016 per la qual s’aprova la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, places d’assessors de formació permanent als centres de professorat.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Aprovar les bases de la convocatòria del procés d’avaluació dels assessors dels centres de professorat que van obtenir plaça en règim de comissió de serveis mitjançant la convocatòria pública aprovada per la Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d’abril de 2016, que figuren a l’annex 1 d’aquesta Resolució.
2. Aprovar l’annex 2 (Sol·licitud), l’annex 3 (Memòria de la tasca desenvolupada) i l’annex 4 (Informe de la direcció del centre de professorat).
3. Ordenar la publicació d’aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al lloc web del Servei de Normalització Lingüística i Formació.
Interposició de recurs
Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs d’alçada davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució, d’acord amb el que s’estableix als articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i el que s’estableix a l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Palma, 16 de gener de 2018
La directora general
Maria F. Alorda Vilarrubias
ANNEX 1
Bases de la convocatòria del procés d’avaluació dels assessors dels centres de professorat que van obtenir plaça en règim de comissió de serveis mitjançant la convocatòria pública aprovada per la Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d’abril de 2016
1. Objecte de la convocatòria
Aquesta convocatòria té per objecte establir el procés d’avaluació dels assessors dels centres de professorat que van obtenir plaça en règim de comissió de serveis mitjançant la convocatòria pública aprovada per la Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d’abril de 2016.
2. Destinataris
1. Poden presentar-se a aquesta convocatòria els assessors de formació dels centres de professorat que van obtenir plaça en règim de comissió de serveis mitjançant la convocatòria pública aprovada per la Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d’abril de 2016.
2. La participació en aquest procés d’avaluació per part de les persones seleccionades en la convocatòria de dia 21 d’abril de 2016 és un requisit indispensable per optar a la renovació de la comissió de serveis per continuar exercint la funció d’assessor de formació als centres de professorat. En el cas de no participar-hi, s’entén que el docent que ocupa la plaça d’assessor de formació renuncia a continuar exercint la seva tasca al centre de professorat a partir del curs 2018-2019.
3. Presentació de sol·licituds i documentació
1. Les persones interessades a participar en el procés d’avaluació han de presentar una sol·licitud (annex 2) i adjuntar la memòria de la tasca desenvolupada i les propostes de millora (annex 3).
2. La sol·licitud i la memòria que cal adjuntar s’han de presentar en el termini de 20 dies, comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears, en un dels registres habilitats per la Conselleria d’Educació i Universitat, a les delegacions territorials o en qualsevol altra dependència referida a l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Una còpia de la sol·licitud en què consti la data d’entrada al registre i una còpia de la memòria també s’han de trametre a l’adreça de correu electrònic snlf@dgfpfp.caib.es dins el termini establert.
4. Informes de valoració
1. En el termini de cinc dies des de la data de finalització del període de presentació de les sol·licituds, el Servei de Normalització Lingüística i Formació publicarà al seu lloc web la relació de persones admeses i la trametrà als directors dels centres de professorat al qual pertanyen els sol·licitants, amb la finalitat que elaborin l’informe a què es refereix l’article 6.4 b de l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016 per la qual es regulen l’organització i el règim de funcionament de la xarxa de centres de professorat de les Illes Balears (BOIB núm. 36, de 19 de març).
2. Els directors dels centres de professorat han d’elaborar un informe per cada un dels sol·licitants al procés d’avaluació del seu centre de professorat d’acord amb el model que figura a l’annex 4 d’aquesta Resolució, i l’han de trametre al Servei de Normalització Lingüística i Formació en el termini de 15 dies des de la data de finalització del període de presentació de les sol·licituds. Aquests informes s’han de presentar en un sobre tancat al Servei de Normalització Lingüística i Formació o a les delegacions territorials perquè els trametin a aquest servei per la via de circulació interior de documents.
3. El Servei de Normalització Lingüística i Formació elaborarà l’informe a què es refereix l’article 6.4 c de l’Ordre de dia 11 de març.
5. Comissió avaluadora
1. La comissió avaluadora, amb la composició i les funcions que s’estableixen a l’article 6.1 i 6.2 respectivament, s’ha de constituir en el termini màxim de 40 dies des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Els membres de la comissió han de tenir accés a la documentació presentada pels sol·licitants, a l’informe dels directors dels centres de professorat i a l’informe del Servei de Normalització Lingüística i Formació.
2. A la primera reunió de la comissió avaluadora s’ha d’aprovar el calendari per mantenir les entrevistes personals amb els sol·licitants que s’estableix a l’article 6.4 d de l’Ordre de dia 11 de març.
3. La comissió avaluadora ha d’elaborar un informe final, en el termini de 15 dies des de la seva constitució, en el qual consti la relació de persones que han superat el procés d’avaluació. Aquest informe s’ha d’elevar a la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat perquè en dicti la Resolució corresponent. Aquesta Resolució s’ha de publicar al lloc web del Servei de Normalització Lingüística i Formació.
4. Les persones que hagin superat el procés d’avaluació han de ser proposades per renovar la comissió de serveis, durant dos anys més, a partir de l’1 de setembre de 2018. Aquesta proposta s’ha de fer d’acord amb el que determina l’article 15.3 del Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l’ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
5. A les persones avaluades negativament no se’ls renovarà la comissió de serveis i cessaran del seu lloc de feina al CEP en acabar la comissió de serveis actual.
ANNEX 2
Sol·licitud de participació en el procés d’avaluació dels assessors dels centres de professorat que van obtenir plaça en règim de comissió de serveis mitjançant la convocatòria pública aprovada per la Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d’abril de 2016
Nom i llinatges: ___________________________________________________________________________
Data de naixement: ________________________________ DNI: ________________________________
Adreça a efectes de notificació: __________________________________________________________
Codi postal: ________________ Localitat: ____________________________________________________
Telèfon de contacte: ______________________________________________________________________
Adreça electrònica: _______________________________________________________________________
CEP: ________________________________________________________________________________________
Assessoria: ________________________________________________________________________________
_____________________, ___ d ____________________ de 2018
[rúbrica]
Documents que s’adjunten:
· Memòria de la tasca d’assessorament de la formació (annex 3)
Servei de Normalització Lingüística i Formació
Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat
ANNEX 3
MEMÒRIA DE LA TASCA D’ASSESSORAMENT DE LA FORMACIÓ
Nom i llinatges |
|
CEP |
|
Assessoria |
|
Puntuau d’1 a 5 els aspectes següents de la vostra autoavaluació sobre la funció d’assessorament de la formació (1 totalment en desacord, 5 totalment d’acord).
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
FdC/FeC/FiC |
|||||
1. He contextualitzat la formació a les necessitats i la realitat del centre i he afavorit una transferència adient a l’aula. |
|
|
|
|
|
2. He dinamitzat amb agilitat el grup de participants durant la formació. |
|
|
|
|
|
3. He mostrat proximitat, empatia, coherència i confiança en el grup de docents. |
|
|
|
|
|
4. He potenciat una avaluació significativa del procés formatiu i dels beneficis assolits. |
|
|
|
|
|
Formació per àmbits |
|||||
5. He organitzat formacions d’àmbit de qualitat. |
|
|
|
|
|
6. La coordinació amb els formadors ha estat adient. |
|
|
|
|
|
Equip pedagògic del CEP |
|||||
7. M’he implicat a les reunions de l’equip pedagògic del CEP. |
|
|
|
|
|
8. He cooperat activament amb la resta de l’equip. |
|
|
|
|
|
Col·laboració amb altres CEP i amb el SNLF |
|||||
9. He col·laborat amb persones assessores dels altres CEP. |
|
|
|
|
|
10. He col·laborat amb el SNLF a les accions proposades. |
|
|
|
|
|
Què creis que és el que millor heu fet o heu aportat? (màxim 100 paraules) |
|
Quines propostes de millora us plantejau per a la vostra funció d’assessorament de la formació? (màxim 100 paraules) |
|
ANNEX 4
INFORME D’AVALUACIÓ DE LA DIRECCIÓ DEL CENTRE
Assessor/a |
|
Director/a |
|
CEP |
|
Puntuau d’1 a 5 els aspectes següents sobre la tasca desenvolupada per la persona sol·licitant (1 totalment en desacord, 5 totalment d’acord).
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Intervenció en les actuacions desenvolupades |
|||||
1. Dissenya i organitza correctament les formacions de la seva responsabilitat i vetlla per la seva qualitat. |
|
|
|
|
|
2. Mostra dinamisme i agilitat durant les formacions. |
|
|
|
|
|
Implicació en les tasques de gestió del CEP |
|||||
3. S’ha implicat i facilitat les tasques de gestió del CEP. |
|
|
|
|
|
Participació en la dinàmica interna de l’equip pedagògic |
|||||
4. S’ha implicat a les reunions de l’equip pedagògic del CEP. |
|
|
|
|
|
5. Coopera activament amb la resta de l’equip en les tasques i activitats col·lectives. |
|
|
|
|
|
Relació amb el professorat i els centres educatius que hagin estat objecte de l’assessorament formatiu |
|||||
6. Ha negociat correctament les propostes formatives dels centres educatius. |
|
|
|
|
|
7. S’ha relacionat adientment amb els docents participants a les formacions en els centres educatius. |
|
|
|
|
|
Què creis que és el que millor ha fet o ha aportat com a assessor/a? (màxim 100 paraules) |
|
Quins aspectes creis que hauria de millorar en relació amb la seva funció d’assessorament de la formació? (màxim 100 paraules) |
|