Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Núm. 580
Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 16 de gener de 2018 per la qual s’aproven les bases de la convocatòria del procés d’avaluació dels directors dels centres de professorat que van obtenir plaça en règim de comissió de serveis mitjançant la convocatòria pública aprovada per la Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d’abril de 2016
Antecedents
1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, estableix a l’article 102 que la formació permanent constitueix un dret i una obligació de tot el professorat i, també, que és una responsabilitat de les administracions educatives.
2. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, modificat pel Decret 11/2016, d’11 de maig, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix a l’article 2.4 que les competències, entre d’altres, de la formació permanent del professorat s’exerciran per mitjà de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat.
3. El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l’ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, determina a l’article 13.3 que la permanència en el càrrec de director dels centres de professorat té una limitació en el temps i està sotmesa a les avaluacions periòdiques de la tasca desenvolupada en les condicions que es determinin en la normativa de desplegament del Decret esmentat.
4. L’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016 per la qual es regulen l’organització i el règim de funcionament de la xarxa de centres de professorat de les Illes Balears, determina a l’article 8.3 que el nomenament dels directors dels centres de professorat es farà per un període inicial de dos anys i que, després d’aquest període, s’ha de dur a terme una avaluació de la seva actuació. Si el resultat de l’avaluació és positiu, es renovarà el nomenament, novament en comissió de serveis, per un període de dos anys.
5. La mateixa Ordre de dia 11 de març de 2016 estableix a l’article 6 les condicions d’aquesta avaluació, la composició de la comissió avaluadora i les seves funcions, els criteris d’avaluació i els instruments del procediment d’avaluació.
6. La Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d’abril de 2016 per la qual s’aprova la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, places de directors de centres de professorat, estableix a l’apartat 11.1 de les bases de la convocatòria que els directors seleccionats en aquesta convocatòria han de ser avaluats en acabar el seu segon any com a directors i, a l’apartat 11.2, determina que les característiques de l’avaluació no recollides a l’article 6 de l’Ordre de dia 11 de març de 2016 s’han de dictar per mitjà d’unes instruccions de la persona titular de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat.
Fonaments de dret
1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa.
2. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, modificat pel Decret 11/2016, d’11 de maig, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
3. El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l’ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
4. L’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016 per la qual es regulen l’organització i el règim de funcionament de la xarxa de centres de professorat de les Illes Balears.
5. La Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d’abril de 2016 per la qual s’aprova la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, places de directors als centres de professorat.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Aprovar les bases de la convocatòria del procés d’avaluació dels directors dels centres de professorat que van obtenir plaça en règim de comissió de serveis mitjançant la convocatòria pública aprovada per la Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d’abril de 2016, que figuren a l’annex 1 d’aquesta Resolució.
2. Aprovar l’annex 2 (Sol·licitud) i l’annex 3 (Memòria de l’exercici de la funció directiva).
3. Ordenar la publicació d’aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al lloc web del Servei de Normalització Lingüística i Formació.
Interposició de recurs
Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs d’alçada davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució, d’acord amb el que s’estableix als articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i el que s’estableix a l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Palma, 16 de gener de 2018
La directora general
Maria F. Alorda Vilarrubias
ANNEX 1
Bases de la convocatòria del procés d’avaluació dels directors dels centres de professorat que van obtenir plaça en règim de comissió de serveis mitjançant la convocatòria pública aprovada per la Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d’abril de 2016
1. Objecte de la convocatòria
Aquesta convocatòria té per objecte establir el procés d’avaluació dels directors dels centres de professorat que van obtenir plaça en règim de comissió de serveis mitjançant la convocatòria pública aprovada per la Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d’abril de 2016.
2. Destinataris
1. Poden presentar-se a aquesta convocatòria els directors dels centres de professorat que van obtenir plaça en règim de comissió de serveis mitjançant la convocatòria pública aprovada per la Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d’abril de 2016.
2. La participació en aquest procés d’avaluació per part de les persones seleccionades en la convocatòria de dia 21 d’abril de 2016 és un requisit indispensable per optar a la renovació de la comissió de serveis per continuar exercint la funció de direcció als centres de professorat. En el cas de no participar-hi, s’entén que el docent que ocupa la plaça de direcció renuncia a continuar exercint la seva tasca al centre de professorat a partir del curs 2018-2019.
3. Presentació de sol·licituds i documentació
1. Les persones interessades a participar en el procés d’avaluació han de presentar una sol·licitud (annex 2) i adjuntar la memòria de la tasca desenvolupada i les propostes de millora (annex 3).
2. La sol·licitud i la memòria s’han de presentar en el termini de 20 dies, comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears, en un dels registres habilitats per la Conselleria d’Educació i Universitat, a les delegacions territorials o en qualsevol altra dependència referida en l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Una còpia de la sol·licitud en què consti la data d’entrada al registre i una còpia de la memòria també s’han de trametre a l’adreça de correu electrònic snlf@dgfpfp.caib.es dins el termini establert.
4. Informes de valoració
1. En el termini de cinc dies des de la data de finalització del període de presentació de les sol·licituds, el Servei de Normalització Lingüística i Formació publicarà al seu lloc web la relació de persones admeses.
2. El Servei de Normalització Lingüística i Formació elaborarà l’informe a què es refereix l’article 6.4 c de l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016 per la qual es regulen l’organització i el règim de funcionament de la xarxa de centres de professorat de les Illes Balears.
3. L’informe esmentat a l’apartat anterior ha de valorar l’exercici de les funcions de direcció establertes a l’article 13.1 del Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l’ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
5. Comissió avaluadora
1. La comissió avaluadora, amb la composició i les funcions que s’estableixen a els articles 6.1 i 6.2 respectivament, s’ha de constituir en el termini màxim de 40 dies des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Els membres de la comissió han de tenir accés a la documentació presentada pels sol·licitants i a l’informe del Servei de Normalització Lingüística i Formació.
2. A la primera reunió de la comissió avaluadora s’ha d’aprovar el calendari per mantenir les entrevistes personals amb els sol·licitants que s’estableix a l’article 6.4 d de l’Ordre de dia 11 de març.
3. La comissió avaluadora ha d’elaborar un informe final, en el termini de 15 dies des de la seva constitució, en el qual consti la relació de persones que han superat el procés d’avaluació. Aquest informe s’ha d’elevar a la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat perquè en dicti la resolució corresponent. Aquesta resolució s’ha de publicar al lloc web del Servei de Normalització Lingüística i Formació.
4. Les persones que hagin superat el procés d’avaluació han de ser proposades per renovar la comissió de serveis, durant dos anys més, a partir de l’1 de setembre de 2018. Aquesta proposta s’ha de fer d’acord amb el que determina l’article 13.2 del Decret 41/2016, de 15 de juliol.
5. A les persones avaluades negativament no se’ls renovarà la comissió de serveis i cessaran del seu lloc de feina al CEP en acabar la comissió de serveis actual.
ANNEX 2
Sol·licitud de participació en el procés d’avaluació dels directors dels centres de professorat que van obtenir plaça en règim de comissió de serveis mitjançant la convocatòria pública aprovada per la Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d’abril de 2016
Nom i llinatges: ___________________________________________________________________________
Data de naixement: ________________________________ DNI: ________________________________
Adreça a efectes de notificació: __________________________________________________________
Codi postal: ________________ Localitat: ____________________________________________________
Telèfon de contacte: ______________________________________________________________________
Adreça electrònica: _______________________________________________________________________
CEP: ________________________________________________________________________________________
_____________________, ___ d ____________________ de 2018
[rúbrica]
Documents que s’adjunten:
Servei de Normalització Lingüística i Formació
Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat
ANNEX 3
MEMÒRIA DE L’EXERCICI DE LA FUNCIÓ DIRECTIVA 2016-2018
Nom i llinatges |
|
CEP |
|
Puntuau d’1 a 5 els aspectes següents de la vostra autoavaluació sobre l’exercici de la funció directiva (1 totalment en desacord, 5 totalment d’acord)
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|||||
1. He representat oficialment el CEP de forma adient. |
|
|
|
|
|
2. He exercit correctament la prefectura de tot el personal adscrit al CEP. |
|
|
|
|
|
3. He complit i fet complir les normes de funcionament intern i les que hagi dictat la DGFPFP. |
|
|
|
|
|
4. He confeccionat i executat, un cop escoltat l’equip pedagògic, el pressupost anual del CEP. |
|
|
|
|
|
5. He visat els certificats i la documentació oficial del CEP correctament i en els terminis establerts. |
|
|
|
|
|
6. He coordinat l’elaboració de la programació i la memòria anuals i l’he tramesa al SNLF en el termini establert. |
|
|
|
|
|
7. He facilitat la formació permanent de les persones que treballen al CEP. |
|
|
|
|
|
8. He desenvolupat altres funcions encomanades pel SNLF o la Conselleria d’Educació i Universitat. |
|
|
|
|
|
Activitats de formació |
|||||
9. He dirigit i coordinat la programació d’activitats formatives d’acord amb les directrius del pla quadriennal i les pautes de la DGFPFP. |
|
|
|
|
|
Equip pedagògic i consell de CEP |
|||||
10. He coordinat i dirigit l’actuació dels assessors i els he assignat els centres educatius de forma equitativa. |
|
|
|
|
|
11. He convocat oportunament i presidit les reunions de l’equip pedagògic i del consell de CEP. |
|
|
|
|
|
12. He executat els acords de l’equip pedagògic i del consell de CEP. |
|
|
|
|
|
13. He dinamitzat el treball en equip de les assessories de formació. |
|
|
|
|
|
Relació amb els centres docents |
|||||
14. He articulat mecanismes estables de relació amb els centres per afavorir la participació del professorat en les activitats formatives. |
|
|
|
|
|
Col·laboració amb altres CEP i serveis |
|||||
15. He facilitat i potenciat la coordinació amb la resta de CEP i altres serveis educatius de la Conselleria d’Educació i Universitat. |
|
|
|
|
|
Què creis que és el que millor heu fet o heu aportat? (màxim 100 paraules) |
|
Quines propostes de millora us plantejau per continuar amb la funció directiva? (màxim 100 paraules) |
|