Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE LLUBÍ

Núm. 568
Ordenança fiscal ocupació via pública per enderrocs, bastiments, contenidors, sacs, barreres, puntals o qualsevol altre que serveixi de suport a la realització d’obres

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L’Ajuntament Ple en sessió ordinària de dia 20 de novembre de 2017, va acordar l’aprovació de l’Ordenança fiscal reguladora de l’ocupació de la via pública per enderrocs, bastiments, contenidors, sacs, barreres, puntals o qualsevol altre que serveixi de suport a la realització d’obres.

Publicat anunci sobre dita modificació al BOIB núm. 146, de data 30 de novembre de 2017 i havent transcorregut un mes sense presentació de reclamacions ni al·legacions, la modificació de dita Ordenança és definitiva, quedant el text íntegre de la següent manera:

“ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE L’OCUPACIÓ DE LA VIA PÚBLICA PER ENDERROCS, BASTIMENTS, CONTENIDORS, SACS, BARRERES, PUNTALS O QUALSEVOL ALTRE QUE SERVEIXI DE SUPORT A LA REALITZACIÓ D’OBRES.

Article 1 . Concepte.

De conformitat amb el que estableix el Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, aquest municipi estableix la taxa per utilitzacions privatives o aprofitaments especials per l’ocupació de terrenys d’ús públic amb enderrocs, contenidors, sacs, barreres, puntals o qualsevol altre que serveixi de suport per a la realització d’obres.

Article 2. Obligats al pagament.

Són obligats al pagament de la taxa regulada en aquesta ordenança, les persones o entitats a favor de les quals s’atorguin les llicències d’obres corresponents o aquelles que, en qualsevol cas, es beneficiïn del seu aprofitament.

Article 3. Quota tributària.

Constitueix la base d’aquesta taxa la superfície ocupada, en metres quadrats , de terrenys d’ús públic, en relació amb el temps de durada de l’aprofitament.

3.1 .- La quantia de la taxa regulada en aquesta ordenança per ocupació de via pública amb mercaderies, materials de construcció, tanques, puntals, pollins, bastides, etc. és la que es fixa a continuació:

0.50 € per dia i metre quadrat o fracció.

3.2 .- Tancament de vies públiques, per carrega o descarrega de materials o per utilització de grues o similars, es fixen les següents taxes:

1 € per hora, les dues primeres hores seran gratuïtes.

Article 4. Normes de Gestió.

1. Quan amb ocasió dels aprofitaments regulats en aquesta ordenança es produeixin desperfectes en el paviment o instal·lacions de la via pública, els obligats al pagament estaran subjectes al reintegrament total de les despeses de reconstrucció i reparació d’aquests desperfectes o a reparar directament els danys causats, que seran en tot cas, independents dels drets liquidats en concepte dels aprofitaments efectuats.

2. Les quanties exigibles d’acord amb la tarifa es liquidaran per cada aprofitament sol·licitat o realitzat.

3. Les persones interessades en la concessió d’aprofitaments regulats en aquesta ordenança, han de sol·licitar prèviament l’autorització corresponent indicant els dies d’aprofitament prevists. En el supòsit que l’interessat necessiti d’aquest aprofitament durant més temps haurà de sol·licitar-ho novament.

Article 5. Obligació de Pagament

1. L’obligació de pagament de la taxa regulada neix en el moment que es produeix el fet imposable.

2. El pagament de la taxa es realitza per ingrés directe en el compte de l'Ajuntament o on aquest estableixi i en tot cas, sempre abans de retirar la corresponent autorització.

Article 6. Atorgament d’autoritzacions.

1. Sols s’autoritzaran aquells aprofitaments raonablement necessaris i per un termini proporcional al de la necessitat acreditada.

2. En el supòsit d’aprofitaments per causa d’obres, només s’obtendrà l'autorització esmentada prèvia l’acreditació de l’oportuna llicència urbanística i per un termini que en cap cas podrà excedir del fixat per a l’execució de les obres objecte de llicència urbanística.

3. La zona reservada per a l’aprofitament autoritzat s’ubicarà tot just davant l’obra o en la seva proximitat immediata.

4. El sol·licitant de l’autorització serà el responsable dels danys que es produeixin i de la reparació immediata dels desperfectes, així mateix serà el responsable del compliment de totes les normes previstes en aquesta ordenança i de la retirada dels materials o instal·lacions un cop finalitzada la vigència de l’autorització.

5. La batlia podrà revocar l’autorització per incompliment total o parcial de les presents normes, o per qualsevol causa d’interès o seguretat pública.

6. En el supòsit de que l’aprofitament autoritzat suposi l’ocupació de la calçada, aquest haurà de disposar de senyalització nocturna amb llum vermell que delimitarà tot el seu perímetre.

7. L’ocupació s’efectuarà sempre mitjaçant, les condicions recollides a l’informe preceptiu efectuat per la Policia Local, així com a les seves indicacions posteriors.

8. El sol·licitant haurà de declarar en el moment de sol·licitar l’autorització que posseeix les assegurances de responsabilitat civil necessàries per procedir a l’ocupació.

Article 7. Infraccions i sancions.

1. Les persones a les quals es refereix l’article 2, sense distinció de sexe ni condició, estan obligades a l’exacta observança de les presents ordenances. També obliguen, en allò que l’afecta, l’Ajuntament de Llubí, sense que aquest pugui dispensar individualment de llur observança.

2. Constitueix infracció d’aquestes ordenances tota acció o omissió que contravengui o deixi sense compliment qualsevol de llurs disposicions.

3. Les denúncies per contravenció al que s’ha preceptuat seran formulades a través de comunicats de serveis o d’ofici davant la Batllia per la Policia Local o altre personal depenent de l’Ajuntament al qual correspongui o per qualsevol veí al qual es causi perjudici o que, mogut per l’interès públic, presenti la corresponent denúncia per escrit. Aquesta denúncia s’ha de dirigir al batlle/batlessa i s’hi ha d’expressar les causes, el nom, llinatges i el domicili del denunciant, amb les conseqüències per a aquest si de les investigacions que es practiquin, en resulta falsa la denúncia.

No obstant això, les denúncies per a serveis urgents es poden fer verbalment davant qualsevol agent municipal o per mitjà de l'avís més ràpid per posar-les en coneixement de l’autoritat municipal.

4. Quan la infracció denunciada o advertida es trobi expressament penada per la llei o per ordenances especifiques aprovades per l’Ajuntament, s’aplicarà el que estableixi el precepte que regula el cas.

5. Les infraccions al que estableixen les presents ordenances, tret del que disposa el paràgraf anterior, es penalitzaran amb multa variable dins els límits específics que assenyala la legislació local aplicable en aquesta matèria.

6. Són d’aplicació a les presents ordenances els terminis de prescripció que assenyala el Codi Penal per a les faltes.

7. A més de la imposició de multes i altres sancions descrites en aquestes ordenances, en cas d’infracció es poden decretar segons correspongui, les següents mesures addicionals:

a) La suspensió de treball d’execució d’obra, instal·lació o activitat que suposin ocupació de la via pública sense la corresponent autorització.

b) Ordenar a l’infractor que, en el termini que s’assenyali, introdueixi a les obres, les instal·lacions, els serveis, etc. les rectificacions que calguin per ajustar-les al compliment d’aquestes ordenances.

c) Ordenar a l’infractor que, en el termini que es fixi, procedesqui a la reparació dels danys causats, la reposició de les obres i les instal·lacions al seu estat anterior o a la demolició del que s’hagi construït o instal·lat indegudament.

d) Disposar la reparació, la reposició o la demolició de les obres i instal·lacions realitzades per part de l’Ajuntament, directament o indirectament, a càrrec, en tot cas, de l’infractor.

e) Impedir els usos indeguts per als quals no s’hagi obtingut l’autorització d’ocupació o que no s’ajustin a les seves condicions i a les disposicions d’aquestes ordenances o de qualsevol altra norma legal que resulti d’aplicació.

f) Intervenir i retirar tot objecte dipositat a la via pública sense la deguda autorització, o que excedeixi el límits d’aquesta, o quan no se segueixin les ordres ¡ indicacions donades pels agents de Policia Local amb l’exercici de les seves funcions.

Article 8. En cas d’incompliment de les ordres a què es refereixen els apartats de l’article anterior, i sens perjudici de l’adopció de mesures per a llur execució subsidiària, poden imposar-se multes coercitives reiterables per lapsus de temps suficients per al compliment del que s’ha ordenat.

Article 9. Quan no hi hagi un procediment sancionador específic per a la matèria de que es tracti s’observarà el que disposi la Llei 39/2015, d’1 d’octubre del Procediment Administratiu comú de les Administracions Públiques, i en tot cas, regiran els principis bàsics als quals s’ha de sotmetre l’exercici de la potestat sancionadora de l’Administració establerts en el títol preliminar de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre de Règim Jurídic del sector públic.

Article 10. Si no es fa efectiu el pagament de les multes en el termini assenyalat per a la seva exacció es procedirà per la via de constrenyiment.

Article 11. Els interessats podran interposar contra les multes que imposi la Batlia els recursos previst a la legislació vigent

Disposició addicional primera

En cas d’ocupació de la via pública per obertura de séquies o de qualsevol alteració del paviment o de les voravies de la via pública, en garantia  que per part de l’interessat es procedirà a la perfecta reparació d’aquests, per a la tramitació de la sol·licitud d’autorització s’haurà d’acreditar el fet d’haver constituït la corresponent fiança per un import de 300 euros.

Si la garantia constituïda no fos suficient per cobrir el muntant de les obres a executar, l’interessat abonarà la diferència conforme al compte que formuli el tècnic municipal.

En cas que efectuada la reposició del paviment pel concessionari de l’autorització, els serveis municipals consideren que prèvies les comprovacions pertinents, les obres no s’han realitzat d’acord amb les exigències tècniques corresponents, l’Ajuntament podrà procedir a la seva demolició i a la nova construcció de les obres defectuoses, sent obligat el sol·licitant de l’autorització concedida a satisfer les despeses que es produeixin per la demolició i posterior construcció o reposició.

Disposició Final

La present ordenança entrarà en vigor el dia següent al de la publicació en el BOIB i restarà en vigor fins a la seva modificació o derogació expresses.”

 

ANNEX.-Quadre d’infraccions i sancions.

1. No tenir el Cartell municipal de l’autorització d’ocupació en un lloc visible i amb les dades llegibles: 60 €

2. Romandre els contenidors, sacs o qualsevol altre material de construcció o mercaderia finalitzada l’autorització, a partir del quart dia del termini fixat, 60 € per dia.

3. Realitzar ocupació de la via pública sense la corresponent autorització: 60 € per dia.

4. No tenir el contenidor degudament senyalitzat: 60 €

5. Per cada mes en excedit en la reposició del paviment a l’estat original després del termini fixat per l’autoritat competent: 100 €.”

El que es fa públic per a general coneixement.

 

Llubí, 18 de gener de 2018

La Batllessa,

Magdalena Perelló Frontera