Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció primera. Contractació Pública

AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR

Núm. 358
Desistiment del procediment de contractació del subministrament d'energia elèctrica per als punts de consum de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar i entitats dependents

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant el present anunci es fa constar que en sessió de data 4 de gener de 2018, en la seva condició d´òrgan de contractació, la Junta de Govern de l´Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar va adoptar el següent acord:

Desistiment del procediment de contractació del subministrament d'energia elèctrica per als punts de consum de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar i entitats dependents

Atès que en sessió de data 19 d´octubre de 2017 la Junta de Govern va acordar l´aprovació de l’expedient de contractació del subministrament d'energia elèctrica per als punts de consum de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar i entitats dependents així com els corresponents plecs de clàusules administratives particulars i de prescripcions tècniques tot disposant l’obertura del procediment d’adjudicació del contracte mitjançant procediment obert i tramitació ordinària.

Atès que l´anunci de licitació fou efectivament publicat al DOUE de data 24 d´octubre de 2017, al BOE núm. 258 de data 26 d´octubre de 2017 i al BOIB núm. 132 de data 28 d´octubre de 2017.

Atès que dins el termini de presentació de proposicions l´empresa Gas Natural Servicios, SDG, SA va presentar dins termini legal recurs especial en matèria de contractació davant el Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals (recurs especial 1134/2017) contra el plec de clàusules administratives particulars, concretament contra el subapartat “a” de l´apartat B2 del Quadre de criteris d´adjudicació del contracte, subapartat titulat “Subministrament d’energia d’origen renovable (fins a 4 punts)”.

Atesa la resolució del Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals 1185/2017 de data 15 de desembre de 2017 la qual estima el recurs especial en qüestió i, en conseqüència, anul·la la previsió del subapartat “a” de l´apartat B2 del Quadre de criteris d´adjudicació del contracte del plec de clàusules administratives particulars com a criteri d´adjudicació del contacte amb retroacció de les actuacions al moment immediatament anterior a l´aprovació dels plecs que regeixen la licitació en qüestió.

I atès que l´anul·lació del referit criteri d´adjudicació del contracte suposa una reformulació dels plecs de clàusules administratives particulars i de prescripcions tècniques que regeixen la licitació en qüestió la qual cosa fa aconsellable desistir del present procediment de contractació per a iniciar-ne un de bell nou amb uns nous plecs degudament elaborats.

I atès l´article 155 del vigent Text refós de la Llei de contractes de les administracions públiques aprovat per Reial decret legislatiu 3/2011 de 14 de novembre el qual disposa:    

El desistimient del procediment haurà d´estar fundat en una infracció no esmenable de les normes de preparació del contracte o de les reguladores del procediment d´adjudicació, havent de justificar-se a l´expedient la concurrència de la causa. El desistiment no impedirà la iniciació immediata d´un nou procediment de licitació”.

Per tot el que s’ha exposat, la Junta de Govern, en la seva condició d’òrgan de contractació per delegació de la Batlia mitjançant Resolució 2015/175 de data 15 de juny de 2015 (BOIB núm. 93 de data 25 de juny de 2015), acorda per unanimitat:

Primer. Desistir del procediment de contractació del subministrament d'energia elèctrica per als punts de consum de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar i entitats dependents.

Segon. Disposar el retorn de les proposicions tancades i intactes a les empreses licitadores que en varen presentar.

Tercer. Publicar el present acord al perfil del contractant de l´Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.”

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar el recurs especial en matèria de contractació a què es refereix l’article 40 del Text refós de la Llei de contractes del sector públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, davant el Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals en el termini de quinze dies hàbils comptadors a partir de l’endemà del dia que s’hagi tramès la notificació d’aquesta Resolució. En tot cas, l’escrit d’interposició del recurs s’ha de presentar necessàriament en el registre de la Junta de Govern de l´Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar o en el registre electrònic del Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques, adreçat al Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals (<https://sedeminhap.gob.es/es-ES/Sedes/TACRC/Paginas/Default.aspx>), i s’hi ha d’adjuntar la documentació que estableix l’article 44.4 del Text refós de la Llei de contractes del sector públic, que és la següent:

a) El document que acrediti la representació del compareixent, tret que figuri unit a les actuacions d’un altre recurs pendent davant el mateix òrgan, cas en què es pot sol·licitar que s’expedeixi un certificat per unir-lo al procediment.

b) El document o documents que acreditin la legitimació de l’actor quan la tengui perquè li ha transmès un altre per herència o per qualsevol altre títol.

c) La còpia o el trasllat de l’acte exprés que sigui objecte de recurs, o indicació de l’expedient en què s’hagi dictat o del diari oficial o perfil de contractant en què s’hagi publicat.

d) El document o documents en què fonamenta el seu dret.

e) El justificant d’haver anunciat prèviament la interposició del recurs.

Amb caràcter previ, d’acord amb l’article 44.1 del Text refós de la Llei de contractes del sector públic, s’ha d’anunciar la interposició d’aquest recurs per mitjà d’un escrit que s’ha de presentar davant la Junta de Govern de l´Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar en el termini establert per interposar el recurs, i en el qual s’ha d’especificar l’acte del procediment que n’hagi de ser objecte. No obstant això, d’acord amb l’article 17 del Reglament dels procediments especials de revisió de decisions en matèria contractual i d’organització del Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals, aprovat pel Reial decret 814/2015, d’11 de setembre, la presentació de l’escrit d’interposició davant l’òrgan de contractació produeix, a més, els efectes de l’anunci del recurs.

D’acord amb l’article 38 del Reglament dels procediments especials de revisió de decisions en matèria contractual i d’organització del Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals, la presentació del recurs davant el Tribunal s’ha de fer per via electrònica.

En cas que no s’opti per aquesta via, es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant els jutjats de lo contenciós administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això sens perjudici d´altres recursos o accions que es considerin adients.

Sant Llorenç des Cardassar, 8 de gener de 2018

El batle,

Mateu Puigròs Sureda