Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE CAPDEPERA

Núm. 319
Aprovació definitiva del reglament d’ús de les instal·lacions esportives municipals del terme municipal de Capdepera. Exp 3559-17

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Una vegada aprovada inicialment el reglament d’ús de les instal·lacions esportives municipals del terme municipal de Capdepera sense que se n’hagi presentat cap reclamació, es dóna per definitivament aprovada en compliment d’allò disposat a l’article 49.c) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les bases de règim local, i l’art. 102.d) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i es publica íntegrament de conformitat amb allò que s’estableix a l’art. 70.2 de l’esmentada Llei i l’art. 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre.

REGLAMENT D’ÚS DE LES INSTAL·LACIONS ESPORTIVES MUNICIPALS DEL TERME MUNICIPAL DE CAPDEPERA.

ÍNDEX

1. Motius i definició

2. Normes generals de funcionament i d’ús

3. Drets i deures dels usuaris

4. Normativa d’ús de les graderies

5. Normativa d’ús de la zona de vestidors i la pista

a. Piscina:

6. Sol·licitud i autorització d’ús de les Instal·lacions Esportives Municipals

a. Normes de gestió generals sobre l’ús d’espais

b. Normes de gestió particulars per participar en activitats esportives

7. Claus de les Instal·lacions Esportives Municipals

8. Limitacions específiques: tabac, begudes i menjar

9. Règim disciplinari

10. Manteniment i conservació de les Instal·lacions Esportives

11. Annexos

a. Instal·lacions esportives municipals “Es Figueral”

b. Altres instal·lacions esportives municipals

1. MOTIUS I DEFINICIÓ

1.1. L'objecte d'aquest reglament és regular l'ús del conjunt d’Instal·lacions Esportives Municipals (a partir d’ara IEM) per a usos d’activitats físiques i esportives, culturals i/o festives. És d’aplicació exclusiva al conjunt d’instal·lacions esportives de titularitat pública municipal, adscrites al Servei Municipal d’Esports de Capdepera, ja siguin gestionades de forma directa o per conveni de cessió amb entitats o centres d’ensenyament durant l’horari establert.

1.2. Són IEM tots els edificis, terrenys, recintes i dependències de titularitat pública municipal, destinats a la pràctica d'activitats físiques i/o esportives. S'hi inclouen els serveis complementaris, espais reservats per als espectadors i els béns mobles destinats a aquest objecte i adscrits a qualsevol de les IEM.

1.3. Les IEM, sigui quina sigui la seva forma de gestió, són d'accés lliure per als ciutadans/ciutadanes sense cap altra limitació més que l’autorització prèvia del Servei Municipal d’Esports, i la de la mateixa naturalesa de la instal·lació i d'aquest reglament.

1.4. Totes les persones usuàries de les IEM queden subjectes a aquest reglament i a les normes de rang superior que siguin d’aplicació en relació amb l’ús de les IEM.

1.5. Tot departament de l’Ajuntament de Capdepera que vulgui realitzar una activitat esportiva, cultural i/o festiva haurà de quedar subjecte a aquest reglament i a l’autorització del Servei Municipal d’Esports.

2. Normes generals de funcionament i d’ús

Article 1

És competència del Ple de l’Ajuntament de Capdepera aprovar el present Reglament. Una vegada aprovat, correspon al Servei Municipal d’Esports posar en pràctica les normes que s’hi reflecteixen i fer-les complir als usuaris/àries de la instal·lació.

Article 2

Correspon al Servei Municipal d’Esports o a la persona responsable (coordinadors, monitors, personal de manteniment, responsable del bar...) tenir cura del compliment d'aquestes normes, tot creant els mecanismes necessaris per garantir la bona utilització de la instal·lació.

Article 3

Les IEM, sigui quina sigui la seva forma de gestió, són d’accés lliure per a la ciutadania. L’accés del públic per presenciar les activitats que es duguin a terme a les IEM té caràcter gratuït, tret d’aquelles en les quals s’estableixi el pagament d’una entrada, sempre que l’Ajuntament ho autoritzi.

L’accés s’haurà de realitzar sempre a través dels punts específics d’entrada que s’estableixi per a tal efecte a cada instal·lació, i seguint sempre les indicacions de l’organitzador/a, personal autoritzat o responsable de la IEM.

Article 4

Com a norma general, no està permesa l’entrada d’animals a les IEM. Tan sols, i excepcionalment, podran accedir-hi aquells animals que formin part de l’activitat i sempre tenint en compte les mesures adients (de seguretat, d’higiene i altres), tant per a les persones com per a l'animal mateix, durant el temps estrictament necessari per realitzar-hi l’activitat. En aquests casos serà necessari sol·licitar un permís exprés, que serà atorgat pel Servei Municipal d’Esports de l’Ajuntament de Capdepera.

Els cans d’assistència tindran accés a totes aquelles àrees on el seu o la seva responsable pugui accedir, segons la normativa vigent al respecte.

Article 5

a) Les IEM es destinaran a la realització de les pràctiques següents:

- Esports d’iniciació.

- Esports de competició.

- Educació física escolar.

- Serveis propis de l’Ajuntament de Capdepera, ja siguin esportives, culturals i/o festives.

- Activitat física i esportiva de lleure.

- Activitat amb un component de salut.

b) També s’hi podran practicar altres activitats físiques i esportives, així com recreatives o culturals, sempre que això sigui tècnicament possible, i amb l'acord previ del Servei Municipal d’Esports.

Article 6

Les institucions, entitats, clubs, associacions esportives, etc, s’entenen com a diferents tipus d’organitzacions al voltant de l’activitat física. Totes podran practicar diferents activitats a les IEM, segons la seva naturalesa, amb el següent ordre de prioritats i possibilitats:

En igualtat de condicions, ja sigui de forma individual, grup o entitat, tindrà preferència un o altre quan es donin les circumstàncies següents:

Prioritat 1 (per ordre d’importància):

1.1. L’Ajuntament de Capdepera, amb les activitats que promogui a través del Servei Municipal d’Esports.

1.2. Altres actes puntuals i de rellevància promoguts directament per l’Ajuntament de Capdepera (espectacles, festes, actes culturals, etc.).

1.3. Els col·legis i instituts del terme municipal de Capdepera tindran prioritat d’ús en horari escolar, de forma gratuïta. S'entén per horari escolar el comprès entre les 8’00 i les 15’00h (de dilluns a divendres, de setembre a juny).

1.4. Les institucions públiques: Govern Balear, Consell de Mallorca, etc.

Prioritat 2 (per ordre d’importància):

2.1. Clubs o entitats de Capdepera que tinguin, en la temporada en què se sol·licita, equip o equips que vulguin utilitzar una instal·lació. En igualtat de condicions, tindrà preferència l’entitat que tingui un equip en la categoria superior i que practiqui un esport compatible amb les instal·lacions.

Així, per als clubs i entitats, les prioritats queden establertes de la forma següent:

a. Màxima categoria nacional.

b. Segona categoria nacional.

c. Tercera categoria nacional.

d. Categoria regional entre autonomies.

e. Categoria autonòmica.

f. Categoria insular.

g. Categoria local i tornejos.

Sempre es tindrà en compte l’àmbit, no el nom, atorgat per la federació corresponent.

En el cas que una entitat n'iguali una altra i sol·licitin el mateix període d’ús d’una mateixa instal·lació, es tindrà en compte la quantitat de practicants total per hora d’utilització. A més, també es tindrà en compte l’antiguitat del club.

2.2. Institucions públiques o privades que tinguin una secció esportiva i que sol·licitin una IEM per fer promoció d’alguna activitat no competitiva. En cas de ser de competició, torneig o partit amistós, s’ha de sol·licitar en la Prioritat 3.

2.3. També poden sol·licitar qualsevol IEM els grups d’amics, associacions, veïnats, associacions de pares i mares d’alumnes, etc., per dur a terme activitats esportives que siguin factibles de practicar-s’hi.

2.4. Si una vegada aplicats els punts anteriors persisteix la igualtat, es decidirà l’adjudicació en funció dels títols obtinguts i la classificació a la competició regular.

Prioritat 3 (per ordre d’importància):

3.1. Institucions públiques o privades per realitzar-hi tornejos o partits amistosos i altres activitats esportives.

3.2. Institucions amb ànim de lucre de l’àmbit local.

3.3. Institucions amb ànim de lucre de l’àmbit insular.

3.4. Institucions amb ànim de lucre d’altres àmbits.

3.5. Altres entitats.

Article 7

L’Ajuntament de Capdepera disposa d’una assegurança per tal de garantir la responsabilitat patrimonial que pugui derivar-se del normal o anormal funcionament de les IEM.

En cap cas respondrà dels riscs d’accidents derivats de realitzar la pròpia activitat autoritzada, assegurança que haurà d’anar a càrrec dels usuaris.

3. Drets i deures dels usuaris

 

Article 8

Poden ser usuaris/usuàries de les IEM totes aquelles persones o grups de persones de Capdepera que pertanyin a les següents categories:

a) Els clubs i les entitats esportives.

b) Els centres escolars.

c) Els usuaris dels serveis propis del Servei Municipal d’Esports i d’altres departaments.

d) Els usuaris individuals.

e) Els grups i col·lectius, amb finalitats esportives o no, amb ànim de lucre o no.

f) Els esportistes d’alt rendiment i centres de tecnificació esportiva.

En poden ser també usuaris/usuàries les persones o grups de persones d’altres poblacions, sempre segons disponibilitat horària i d’espai, i amb l'autorització prèvia del Servei Municipal d’Esports.

Els/les menors de 16 anys no podran utilitzar les instal·lacions si no hi accedeixen acompanyats per una persona adulta, la qual serà responsable que es compleixin les normes específiques de cada espai, tret que qualque IEM tengui una normativa d’ús pròpia.

El Servei Municipal d’Esports es reserva el dret d’admissió.

Article 9

L’usuari practicant ha de vestir amb roba esportiva, d’acord amb les normes pròpies, vetllant per una adequada higiene i salut.

Segons la IEM que s'utilitzi, s’haurà d’emprar un calçat específic exclusiu per practicar-hi les activitats, i no s'hi podrà utilitzar calçat del carrer.

Article 10

L’usuari ha de respectar, també, les disposicions de la Direcció sobre els requisits necessaris per poder practicar l’activitat esportiva i aquelles altres disposicions o normatives que es puguin establir amb posterioritat.

Article 11

L’usuari/usuària té dret a utilitzar les IEM conforme preveu aquest reglament d’ús i serà d’aplicació la normativa local que en reguli la tramitació.

Article 12

Cap usuari/usuària pot fer ús d’una IEM sense disposar de l’autorització municipal pertinent.

Article 13

Tots els usuaris/usuàries de les IEM de Capdepera queden subjectes al present Reglament i a totes les disposicions de rang superior que facin referència a la utilització de les instal·lacions esportives i instal·lacions esportives municipals, així com a les lleis que afectin la pràctica de l’activitat que s’hi realitzi.

Article 14

Està restringit l’accés al terreny de joc i vestidors únicament i exclusivament als esportistes i cos tècnic, al delegat/da de camp, als àrbitres i als seus assistents.

No es poden celebrar al terreny de joc aniversaris ni esdeveniments de caire festiu, privats, sense autorització del Servei Municipal d’Esports.

Article 15

Podran accedir a vestidors o terreny de joc altres persones lligades als clubs, o a l’activitat que es desenvolupi, sempre que siguin autoritzades pels delegats de camp en competició o per la persona responsable -en defecte de delegat de camp-, i quan les circumstàncies ho aconsellin.

Article 16

El Servei Municipal d’Esports confeccionarà els diferents models de conveni per poder utilitzar la instal·lació.

Article 17

El Servei Municipal d’Esports no es responsabilitza dels objectes que es puguin perdre o deixar oblidats dins la instal·lació.

Article 18

L’horari d’obertura al públic és:

- Dies feiners: de 16’00 a 22’00h.

- Dissabtes, diumenges i festius (segons disponibilitat i reserves).

- Per a qualsevol utilització de les IEM fora d’aquest horari s’haurà de presentar una sol·licitud prèvia, que serà estudiada pel Servei Municipal d’Esports.

- Per poder utilitzar el pavelló els matins dels dies feiners, hi haurà d’haver acord entre les entitats interessades, Ajuntament i col·legis o institut, del municipi.

4. Normativa d’ús de les graderies

Article 19

Conforme disposa la Llei del tabac (vegeu “Limitacions específiques: tabac”, punt núm. 9), està prohibit fumar en aquesta zona sempre que no es trobi a l’aire lliure.

Article 20

No s’hi poden entrar llaunes, botelles ni objectes similars.

Article 21

Quedarà prohibit deixar restes de pipes, cacauets i altra classe de fruita seca a les IEM; per consumir fruita seca s'haurà de dur un envàs apropiat que permeti abocar-hi les peladures, a fin d'evitar l'embrutament de la zona.

Article 22

Els fems s’han de llençar a les papereres.

Article 23

Queda totalment prohibit llençar objectes a la pista, al pavelló o al camp de futbol.

Article 24

No es permet asseure’s amb les cames penjant dins la pista poliesportiva.

Article 25

La neteja de la graderia durant els esdeveniments esportius o partits durant els cap de setmana la realitzarà la persona encarregada de la instal·lació.

*CAS 1: Camp de futbol, la neteja la durà a càrrec la persona encarregada de manteniment.

*CAS 2: Poliesportiu i s’Alzinar, durant la setmana s’encarregarà de la neteja el personal de l'Ajuntament; durant els caps de setmana o esdeveniments especials, se n’encarregarà l’encarregat del bar i/o encarregat de l’esdeveniment.

* En cas de dubte, serà el Servei Municipal d’Esports l’encarregat de decidir qui ha de realitzar la neteja.

5. Normativa d’ús de la zona de vestidors i la pista

Article 26

Es permet l’accés a aquesta zona només als usuaris autoritzats (jugadors/estudiants, entrenadors/monitors, àrbitres...); l’altra gent (pares, acompanyants, públic...) pot accedir a la resta de serveis com: oficina, graderia, hall, bar, etc....

Article 27

Conforme disposa la nova Llei del tabac (vegeu “Limitacions específiques: tabac”, punt núm. 9), està prohibit fumar en aquesta zona.

Article 28

No s’hi pot menjar.

Article 29

No s’hi poden entrar llaunes, botelles de vidre ni objectes similars.

Article 30

Està totalment prohibit mastegar xiclet a la pista poliesportiva, a la pista d’atletisme, al camp de futbol i a les sales esportives.

Article 31

Cada usuari té el dret d’utilitzar la pista a l’hora que se li hagi assignat. De la mateixa manera, té el deure de deixar-la buida a l’hora establerta, així com d'haver de retornar el material al seu lloc.

Article 32

El material que s’utilitzi s’ha d’emprar com cal, i deixar-lo en el seu lloc una vegada finalitzada l’activitat. Tampoc no es podrà treure el material fora de la pista.

Article 33

És obligació dels usuaris notificar a la direcció qualsevol desperfecte o la falta de qualsevol tipus de material tant als vestidors com a la pista.

Article 34

Cal entrar a la pista o a la sala amb el calçat esportiu adient, que no sigui ni el que es calça al carrer ni de sola negra. Per als equips federats i gent que participi en tornejos, és obligatori usar calçat de cautxú. Així mateix, als alumnes dels col·legis i de l’institut, se’ls recomana usar aquest tipus de calçat i vestir roba esportiva.

a) Piscina

Article 35

La utilització d'aquesta instal·lació implica l'acceptació de la normativa específica que la regula. El fet d'incomplir-la en podrà comportar l'expulsió.

Article 36

És obligatori:

· Dutxar-se abans del bany.

· Fer ús del casquet de bany i de xancletes de piscina.

· Seguir les indicacions del personal de la instal·lació.

· Respectar els altres usuaris.

· Respectar els espais que es destinin a cursets de natació o a activitats dirigides, així com els carrers destinats a jocs i a bany públic.

· Els menors que no saben nedar hauran de dur un dispositiu adaptat a cada edat que afavoreixi la flotació i que els faci mantenir el cap fora de l’aigua.

· Els menors hauran d’estar controlats, en tot moment, per una persona adulta.

· Sempre s’haurà de dur el carnet d’abonat o tiquet d’entrada i ensenyar-lo en cas que el personal ho sol·liciti.

· S'ha de sortir de la zona d’aigua 30 minuts abans de tancar la instal·lació.

Article 37

No es permet:

· L’entrada als menors de 14 anys, en horari de bany lliure, si no van acompanyats d’una persona adulta.

· Fumar ni menjar en tot el recinte de la instal·lació, excepte a les zones destinades expressament a aquest fi.

· L'entrada d'animals, excepte casos especials, com els cans pigalls.

· Entrar a la zona de bany amb roba o calçat de carrer.

· Entrar objectes de vidre, o de qualsevol altre material esmicolable, a la zona de platja/bany/piscina.

· Utilitzar cap tipus de material (pilotes, objectes inflables, etc.) que pugui suposar un risc o una molèstia per als usuaris, excepte en els horaris i espais establerts a aquest fi. Tampoc es pot utilitzar el material destinat a cursets.

· Córrer ni donar empentes. S'ha de circular caminant a les immediacions de la piscina.

· Tirar-se de cap a la piscina petita, excepte si es tracta d'un exercici amb monitor.

· Els jocs perillosos dins de l'aigua, com ara enfonsar una altra persona.

· Tirar fotos dins la instal·lació, excepte quan hi hagi permís previ dels responsables de la instal·lació.

Article 38

Es recomana:

· En cas de voler-se tirar de cap a la piscina, cal comprovar si la fondària és suficient i que no hi hagi elements o persones contra els quals es pugui xocar.

· Nedar sempre per la dreta del carrer.

· No travessar els carrers, ja que es pot interrompre l’activitat d’altres usuaris.

· No deixar que els nins petits juguin prop dels vasos no apropiats per a ells.

· Respectar un mínim de dues hores per banyar-se, després d’un àpat.

· Després d’haver menjat, d’haver pres molta estona el sol o d’haver fet un exercici físic intens convé no entrar a l’aigua de cop per banyar-se per primera vegada.

· Fer silenci a la zona de recepció.

Article 39

Referent als vestidors:

· El Servei Municipal d’Esports no es responsabilitzarà en cap cas dels objectes que s'hi hagin extraviat o oblidat.

· Únicament es permet accedir a aquesta zona als usuaris autoritzats (nedadors). L’altra gent (pares, acompanyants, públic...) no pot accedir-hi i haurà d’esperar a la recepció/sala d'espera, excepte quan hi hagi permís previ dels responsables de la instal·lació.

Article 40

És obligatori:

· Deixar els vestidors en bones condicions per als usuaris posteriors.

· Fer ús de les papereres.

· Utilitzar sabatilles de bany.

· És obligació dels usuaris notificar a la direcció si als vestidors hi ha algun desperfecte o hi manca qualsevol tipus de material.

Article 41

No es permet menjar, beure o fumar.

· Entrar-hi llaunes, botelles de vidre ni objectes similars.

· Tenyir-se o depilar-se dins la instal·lació.

Article 42

Es recomana als usuaris que facin ús de les taquilles per guardar-hi el seu material personal.

Article 43

Està prohibit l'accés a la zona de bany a aquelles persones que pateixin malalties infecto-contagioses o que presentin una ferida oberta.

Article 44

No està permesa l’admissió d’animals domèstics a la instal·lació. Tan sols, i excepcionalment, hi podran accedir els cans d’assistència.

6. Sol·licitud i autorització d’ús de les Instal·lacions esportives municipals

Article 45

Totes les sol·licituds d’ús s’han de presentar per escrit a l'OAC de l'Ajuntament de Capdepera mitjançant els formularis específics de sol·licitud. A continuació el Servei Municipal d’Esports estudiarà la sol·licitud i la disponibilitat de la instal·lació i respondrà l'usuari interessat amb la major brevetat.

Article 46

Hi ha dues classes diferenciades d’autoritzacions d’ús:

a) Anuals:

Per a tota la temporada, per a entrenaments i/o competició esportiva o altres activitats que durin tota la temporada esportiva o curs escolar. Les sol·licituds per a la següent temporada esportiva s’han de presentar abans de començar la temporada següent, segons els terminis establerts pel Servei Municipal d’Esports, i mitjançant una graella establerta per a cada una de les IEM. Els clubs que no presentin les sol·licituds dins del termini previst s'hauran d’acomodar, posteriorment, als horaris lliures.

Les propostes d’utilització de les IEM estaran basades en l’ordre de prioritats i possibilitats a què es refereix l’article 6:

b) Puntuals:

Activitats d’ús de les instal·lacions d’àmbit no habitual.

- Usuaris habituals d’una IEM que volen utilitzar una altra instal·lació o variar els entrenaments o competicions dins l’horari ja concedit. En aquest cas el Servei Municipal d’Esports les pot aprovar automàticament, si no hi ha cap coincidència amb altres entitats o equips.

- Usuaris habituals d’una IEM que volen utilitzar la instal·lació per realitzar-hi una altra activitat, ja sigui esportiva o no. En aquest cas el Servei Municipal d’Esports les pot aprovar automàticament, si no hi ha cap coincidència amb altres entitats o equips.

- Usuaris no habituals, per a activitats esportives o no esportives.

- L’autorització l'atorgarà el Servei Municipal d’Esport de l’Ajuntament de Capdepera.

Tant per a les autoritzacions anuals com per a les puntuals, una vegada disposin de l’autorització acceptada, i quan sigui preceptiu, s’haurà d’abonar el preu públic o taxa corresponent i retornar el justificant de pagament al Servei Municipal d’Esports.

a) NORMES GENERALS DE GESTIÓ SOBRE L’ÚS D’ESPAIS

ESPORTIUS I LA PARTICIPACIÓ EN ACTIVITATS ESPORTIVES

1. Es pot accedir a les instal·lacions municipals com a usuari individual o com a grup organitzat, sempre segons les indicacions dels horaris elaborats per a cada instal·lació pel SME.

2. El nombre de persones que poden utilitzar simultàniament les instal·lacions és:

· Per a la piscina: 10 usuaris per carrer, hora i dia.

o Grups en edat infantil, un màxim de 15 usuaris per carrer.

· Per al pavelló cobert: 15 usuaris per mòdul o 30 usuaris per pista completa.

· Per a la pista d’atletisme: 10 usuaris per carrer.

· Per al camp de futbol: 40 usuaris.

· Per a les pistes exteriors: 14 usuaris.

· Per a les sales d’usos múltiples (sala d’aeròbic, ball, psicomotricitat, etc.): en funció dels metres quadrats de cada una. Així doncs, el personal responsable de la instal·lació està facultat per determinar aquest nombre màxim, que en cap cas podrà sobrepassar l’aforament màxim establert.

3. Els usuaris només podran utilitzar l’espai esportiu que hagin sol·licitat prèviament i que figuri en l’horari de la instal·lació.

4. El deteriorament que hom pugui produir en les instal·lacions i/o en el material esportiu utilitzat, per fer-ne un ús incorrecte, comportarà el reemborsament de l’import dels desperfectes, amb un informe previ del SME, amb càrrec a la persona o entitat responsable, segons els preus de mercat.

5. Els usuaris d’espais esportius i d’activitats estaran obligats a conèixer la present normativa, així com a seguir les indicacions que el SME dicti en cada una de les activitats i espais esportius; en conseqüència, la contractació dels serveis d’ús d’instal·lacions esportives i/o d’activitats esportives n'implica l'acceptació.

6. Per a allò no previst en les presents normes s’aplicaran les condicions aprovades juntament amb els programes d’activitats i d’ús d’instal·lacions esportives corresponents.

b) NORMES DE GESTIÓ PARTICULARS PER PARTICIPAR EN ACTIVITATS ESPORTIVES

1. El SME podrà cancel·lar aquells grups o activitats als quals no s’hagin matriculat un nombre mínim d'alumnes. En aquest cas es retornarà als afectats l’import de la matrícula satisfeta.

2. Per motius d’organització les dates i els horaris de les diferents activitats podran ser modificats.

Article 47

En totes les autoritzacions d’ús, a excepció dels usuaris individuals, sempre hi haurà d’haver presents al llarg de l’activitat les persones responsables del grup, que s’hauran d’acreditar davant del/ de la responsable de la instal·lació.

Article 48

En cas d’assistència de públic, espectadors/es o acompanyants, l’usuari o usuària haurà de garantir l’ordre i el comportament cívic d’aquests.

Article 49

Els usuaris/usuàries d’una instal·lació que participin en competició hauran d’entregar, obligatòriament, els calendaris de competició de tots els seus equips i esportistes, abans de començar-la, per tal que el Servei Municipal d’Esports tingui ple coneixement de la competició.

Totes les modificacions s’hauran de comunicar amb una antelació mínima de 15 dies.

Article 50

Tots els usuaris tenen dret, prèvia autorització del Servei Municipal d’Esports, a fer servir el material disponible a cada instal·lació, sempre que aquest sigui inherent a la seva activitat.

El Servei Municipal d’Esports assumirà aquells desperfectes produïts per desgast d'ús.

Tots aquells que utilitzin el material incorrectament, no el facin servir per a allò a què està destinat, el malmetin expressament o no actuïn de bona fe, i tenguin la mateixa actuació amb la resta d’elements de la IEM, s’hauran de responsabilitzar de reposar-lo per nou material, sense quedar exempts/exemptes de les responsabilitats derivades de les seves actuacions davant l’Administració Pública o particulars.

Article 51

El Servei Municipal d’Esports podrà prestar als usuaris/usuàries que ho sol·licitin el material esportiu de les diferents Instal·lacions, per tal de fer-lo servir a l’exterior o a una instal·lació esportiva que no sigui municipal o a una altra IEM, previ estudi de la conveniència o no de realitzar dit préstec.

La sol·licitud i posterior autorització del préstec del material s’haurà d’ajustar al següent:

1r. S'ha de presentar un escrit de sol·licitud adreçat al Servei Municipal d’Esports.

2n. El Servei Municipal d’Esports estudiarà aquesta sol·licitud i, posteriorment, confirmarà o no el préstec del material. En cas afirmatiu, el sol·licitant haurà de passar a cercar-lo i firmar el document de préstec.

3r. El material haurà de ser retornat en la data establerta i al lloc indicat. L'incompliment de retorn en el dia i hora senyalats podrà ser motiu de sanció i suposarà que no s’autoritzi el préstec de material en posteriors demandes.

Tots els desperfectes ocasionats al material cedit aniran a càrrec del/de la sol·licitant, a part de les posteriors actuacions que se’n puguin derivar pel mal ús.

7. Claus de les Instal·lacions Esportives Municipals

Article 52

a) En totes aquelles Instal·lacions de gestió directa, el Servei Municipal d’Esports no prestarà, per norma, les claus a cap usuari/usuària.

b) A les Instal·lacions de gestió indirecta, se cedirà unes claus al responsable o reponsables, les quals no podran ser prestades a terceres persones sense avís previ ni confirmació del Servei Municipal d’Esports.

c) Els usuaris als quals se cedeixi la utilització de les claus d’una instal·lació determinada tenen restringida la seva activitat a aquella per a la qual han estat cedides les claus. L’usuari haurà de respondre de qualsevol desperfecte que es produeixi a la instal·lació, per l’activitat que s'hi realitzi o el mal ús que se'n faci.

d) S’haurà de signar el document pertinent per a la cessió de claus.

8. Limitacions específiques: tabac, begudes i menjar

Article 53

El consum de tabac estarà subjecte a la nova Llei 42/2010, de 30 de desembre, que s'aplicarà íntegrament a aquest Reglament, i per la qual es modifica la Llei 28/2005, de 26 de desembre, sobre “medidas sanitarias frente al tabaquismo y reguladora de la venta, el suministro, el consumo y la publicidad de los productos de tabaco.”.

Per tant, segons disposa l’article 6 d’aquesta llei, el consum de productes de tabac s'haurà de fer exclusivament en aquells llocs o espais en el quals no estigui prohibit.

Així mateix, l’article 7 de la nova Llei del tabac disposa que estarà prohibit fumar en (només citarem els espais que afecten les IEM):

- Centres de treball públics i privats, excepte en els espais a l’aire lliure.

- Centres docents i formatius, excepte en els espais a l’aire lliure dels centres universitaris i dels dedicats exclusivament a la formació de adults, sempre que no siguin accessos immediats als edificis o voravies.

- Instal·lacions esportives i llocs on es desenvolupin espectacles públics, sempre que no siguin a l’aire lliure.

- Recintes dels parcs infantils i àrees o zones de joc per a la infància, entenent per tals els espais a l'aire lliure delimitats que continguin equipament o condicionaments destinats específicament al joc i esplai de menors.

- En tots els altres espais tancats d’ús públic o col·lectiu.

Finalment, cal esmentar que no està permès vendre tabac en cap IEM.

9. Règim disciplinari

Article 54

Tipificació de les infraccions. Les infraccions al present Reglament podran ser qualificades de lleus, greus o molt greus.

a) Constitueixen infraccions lleus les següents:

- Impedir el lliure accés a les instal·lacions esportives municipals.

- Accedir a les Instal·lacions esportives municipals amb animals no autoritzats.

- Utilitzar de manera incorrecta els materials de les Instal·lacions esportives municipals.

- Utilitzar de manera incorrecta les claus de les Instal·lacions esportives municipals.

- Destinar les Instal·lacions esportives municipals a una activitat diferent de l’autoritzada.

- Consumir tabac, begudes i aliments sense respectar les normes establertes.

- No respectar els horaris d’ús de les Instal·lacions esportives municipals.

- No retornar el material prestat en la data i el lloc indicats.

b) Constitueixen infraccions greus les següents:

- Cometre 3 faltes lleus en el període de 2 anys.

- Mancar el respecte de paraula o fet als/a les responsables de les Instal·lacions esportives municipals.

- Mancar el respecte de paraula o de fet a la resta d’usuaris de les Instal·lacions esportives municipals.

c) Constitueixen infraccions molt greus les següents:

- Cometre 3 faltes greus en el període de 2 anys.

- Utilitzar les Instal·lacions esportives municipals sense disposar de la preceptiva autorització.

Article 55

Sancions. El fet de cometre les infraccions abans esmentades serà sancionat amb:

a) Per a les infraccions lleus:

- Expulsió de la instal·lació.

- Suspensió de l’autorització per poder usar la instal·lació per un termini de fins a 7 dies.

- Multa d’entre 30,00 i 100,00 euros.

b) Per a les infraccions greus:

- Suspensió de l’autorització per poder usar la instal·lació per un termini de fins a 30 dies.

- Multa d’entre 100,01 i 500,00 euros.

c) Per a les infraccions molt greus:

- Suspensió de l’autorització per poder usar la instal·lació per un termini de fins a 3 mesos.

- Retirada de l’autorització.

- Multa d’entre 500,01 i 1.000,00 euros.

Manteniment i conservació de les Instal·lacions Esportives Municipals

Article 56

Els usuaris tenen dret a rebre les Instal·lacions en bon estat de manteniment i neteja, i l’obligació de conservar-les. Així mateix, cal fer ús de les papereres, respectar el mobiliari i els materials d’ús col·lectiu, així com altres elements de la instal·lació.

Article 57

La persona interessada, una vegada concedida l’autorització pel Servei Municipal d’Esports, es fa responsable del seu bon ús mitjançant el document de reserva. Així mateix, un cop hagi acabat l’activitat pertinent, es compromet a deixar tot el material, l’espai o les instal·lacions en les mateixes condicions en què estaven abans de realitzar l’activitat.

Article 58

El Servei Municipal d’Esports estudiarà i proposarà un pla de manteniment ordinari anual i els plans específics d’estiu, per a la conservació i millora de les IEM.

El manteniment i cura diari de les instal·lacions correspondrà al/als responsables del Servei Municipal d’Esports, o a qui correspongui segons el tipus de gestió que se’n faci.

11. ANNEXOS: Instal·lacions Esportives Municipals

a. Instal·lacions esportives municipals “Es Figueral”

1. Pavelló cobert

Característiques del pavelló:

· Pista poliesportiva (44m x 32m) disposa de la subdivisió en tres mòduls. Paviment M4 de terraflex amb il·luminació artificial (30 focus).

· 4 vestuaris per a esportistes, equipats amb dutxes i serveis.

· 2 vestuaris per a àrbitres/monitors.

· 5 WC.

· Magatzem petit per guardar el material dels usuaris.

· Farmaciola.

· Bar amb possibilitat de realitzar qualsevol àpat.

· Oficina.

· Secretaria.

Equipat amb:

· 2 porteries futbol sala/handbol.

· 3 pistes de bàsquet transversal i una pista principal.

· 3 pistes de voleibol transversals i una de principal.

· 1 pista de tennis.

Activitats que s'hi poden realitzar:

· Futbol sala

· Handbol

· Bàsquet

· Tennis

· Voleibol

· Activitats dirigides

b) Camp de futbol

Característiques:

Gespa artificial de darrera generació model “prestige XM60” canviada al febrer del 2009 on les sensacions són molt similars a jugar damunt gespa natural.

· Mides 104x69m.

· Dues graderies

o Graderia coberta, a sota trobem 4 vestuaris equipats amb dutxes i serveis, un vestuari per a àrbitres/monitor igualment equipat, l’oficina del club esportiu Escolar i, a més, un bar. Sala de fisioterapeuta i farmaciola.

o Graderia descoberta, a sota trobem 2 vestuaris per a equips equipats amb dutxes i serveis i dos vestuaris per a àrbitre/monitors igualment equipats.

· Llum artificial, quatre torres amb sis focus cada una.

· Serveis per al públic.

Equipat amb:

· 2 camps transversals de futbol 7 i un camp de futbol 11 (principal).

· 2 porteries futbol 11.

· 4 porteries futbol 7.

· 2 porteries de Rugby.

Activitats que s'hi poden realitzar:

Futbol 11, futbol 7, rugby i entrenament funcional.

d) Pista atletisme

Característiques:

· 6 carrers d'sportflex de la marca Monto amb obstacles i Ria.

· 1 fossa de salt de longitud i triple salt.

· 1 fossa de llançament de pes.

· Matalàs de salt d’altura.

· Material específic esportiu tipus; tanques i tacs de sortida.

· Igual que el camp de futbol, disposa de les dues graderies (una de coberta i una de descoberta), llum artificial (4 torres amb 6 focus cada una) i dels vestuaris que hi ha sota la graderia descoberta (2 vestuaris complets amb dutxes i serveis per als atletes i 2 vestuaris per a monitors).

e) Sales complementàries.

Al pis de sota de la pista poliesportiva del pavelló podem gaudir d’una Sala Multifuncional.

Característiques:

Paviment: pavigyn model aeròbic.

Equipat amb:

· Màrfegues.

· Pilotes fitball.

· Circuit Psicomotricitat.

· Steps.

· Cèrcols (aros).

Activitats que s'hi poden realitzar:

· Sala d’Estiraments

· Exercicis compensatoris

· Aeròbic

· Pilates

· Dansa

· Ioga

· Taitxí

· Activitats dirigides

f) Piscina

Característiques:

· Piscina de 25 metres i 8 carrers.

· 2 vestuaris per a usuaris, molt amplis, totalment equipats amb dutxes i serveis.

· 2 vestuaris per a monitors.

· 1 Sala multifuncional.

· 1 Sala per a la realització d’activitats dirigides.

Activitats que s'hi poden realitzar:

· Qualsevol activitat aquàtica, com ara: cursos de natació, natació lliure, aquagym...

· Activitats dirigides com pilates, ioga, spinnig, indoorwalking...

· Exercicis de gimnàs lliure o mitjançant personal training.

b. Altres Instal·lacions esportives municipals.

1. Sa Gravera

Característiques:

· Espai obert a activitats esportives, amb dues zones:

o Zona 1, a la primera planta trobam parc infantil, pista de futbet de terra i circuit de màquines de gimnàs.

o Zona 2, part de baix trobam rocòdrom i una pista d“skate park”.

2. Parc s’Alzinar

Característiques:

· Dues zones, espai obert a activitats esportives i parc infantil i pista poliesportiva coberta.

o A la primera, espai obert, disposem d’una pista de bàsquet, una altre de futbol sala i una tercera destinada a qualsevol activitat ludico-recreativa. A més d’un parc infantil.

o La segona, pista poliesportiva coberta, és un gimnàs de 15x30 amb paviment sintètic, amb dos vesutaris (nins i nines).

3. Parc de Son Gregori

Característiques:

· Parc de formigó amb zona esportiva per a jugar a bàsquet, a més d’un parc infantil.

     

DOCUMENT – SOL·LICITUD D’INSTAL·LACIÓ ESPORTIVA MUNICIPAL

DADES DEL CLUB – ASSOCIACIÓ O SOL·LICITANT

Nom:

CIF o DNI

Adreça:

Núm.

Població

CP

Tel:

Adreça electrònica:

INSTAL·LACIÓ QUE SE SOL·LICITA (marcau amb una X)

Camp de Futbol

Poliesportiu

Pista d’Atletisme

S’ Alzinar

MOTIU:

  

  

PARTS DE LA INSTAL·LACIÓ QUE SE SOL·LICITEN (marcau amb una X)

Pista

Vestuari equips

 

Quins:

Vestuaris àrbitres

 

Quins:

Banys públics

Graderia

MATERIAL NECESSARI PER A L’ACTIVITAT

     

  

  

* La persona interessada, una vegada concedida l’autorització pel Servei Municipal d’Esports, es fa responsable de fer-ne un bon ús mitjançant aquest document. Així mateix, un cop acabada l’activitat pertinent, es compromet a deixar tot el material, l’espai o les instal·lacions en les mateixes condicions en què estaven abans de realitzar l’activitat.

(Signatura de la persona interessada) Capdepera, ____ de _________201

DISPOSICIONS FINALS

El present Reglament entra en vigor després d'haver-se aprovat de forma definitiva.

   

Capdepera, 9 de gener 2018.

El Batle,

Rafel Fernández Mallol