Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE MAÓ

Núm. 351
Projecte de dotació de sanejament al nucli urbà residencial del sector Cala Llonga, terme municipal de Maó, fase I, sòl urbà. Promotor: Ajuntament de Maó-Mahón

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern local de l’Ajuntament de Maó-Mahón, en sessió del dia 14 d’agost de 2017, va acordar:

Primer. Aprovar inicialment el projecte de dotació de sanejament de Cala Llonga, actuacions en sòl urbà, redactat per l’enginyer de Camins, Canals i Ports Sr. Iván Iglesias Gutiérrez, de Consultora Suez (HIDROBAL), en data juny de 2017, fent constar, als efectes previstos en l’article 37 de les normes urbanístiques del PGOU de Maó de 2012 (aprovat definitivament el 30 de gener de 2012, pel Ple del Consell Insular de Menorca, publicat en el BOIB núm. 20 ext., de data 08-02-2012, i que va entrar en vigor el 25 de febrer de 2012) i del Text refós aprovat pel Ple del Consell Insular de Menorca, de 20 de juny de 2016, publicat en el BOIB núm. 157, de 15-12-2016, els següents extrems i condicions:

a)      Sòl urbà. Zona: sistema viari, en la categoria de carrers (clau V2), i Sistema d’Espais Lliures (Pu-Parc Urbà), i, en part, sistema hidrològic i zona de protecció dels pous d’abastament d’aigua, amb afectacions a zona de servitud de trànsit i de protecció de la Zona maritimoterrestre (Smt), segons el TRPGOU de Maó.

b)      Projecte de dotació de sanejament Cala Llonga (fase I, sòl urbà) segons el projecte redactat per l’enginyer industrial Sr. Iván Iglesias Gutiérrez, de Consultora Suez (HIDROBAL) en data juny de 2017.

c)      Superfície del sector 62,57 Ha.

d)      Longitud  del sistema viari: 10.590 ml.

e)      Número de habitatges: 340 unitats.

f)       Urbanització recepcionada per l’Ajuntament de Maó, pendent de sanejament.

g)      Article 29.4 LOUSIB. En cap cas la superfície dels terrenys sotmesos a actuacions  urbanístiques en sòl urbà computa com creixement als efectes previstos en l’article 33 de la Llei 6/1999, de 3 d’abril, de les directrius d’ordenació territorial de les Illes Balears i de mesures tributàries, i les disposicions corresponents que estableixin els plans territorials en desenvolupament  d’aquest article.

h)      Pressupost d’execució material:                              2.753.053,88 €.

Pressupost d’execució per contracta :                               3.276.134,11 €

Pressupost d’execució per contracta més IVA:                 3.964.122,27 €

i)  Valoració gestió de residus:

Pressupost execució material:                                               6.313,36 €

Pressupost execució per contracta:                                       7.512,90 €

Pressupost execució per contracta més IVA.                         9.090,61 €

j)  S’haurà de dipositar una fiança a l’Ajuntament en el moment de la contractació de les obres, l’import de la qual serà d’un 125% dels costos estimats corresponents a l’adequada gestió dels residus generats a l’obra, mitjançant el certificat de l’autor del projecte y/o valoració efectuada per l’Administració, en compliment de l’article 28 del Pla director sectorial per la gestió de residus no perillosos de Menorca. La fiança es retornarà després de la certificació del final d’obra i una vegada justificada la gestió adequada dels residus generats, presentant el rebut de lliurament dels residus a les plantes autoritzades.

k)      Consideracions de l’informe previ de l’arquitecte tècnic del CIM:

  • Abans d’iniciar les obres es tindrà que atorgar la pertinent autorització de les instal·lacions per part del Consell Insular de Menorca, previ informe del Ministeri d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient, perquè la xarxa de sanejament es preveu parcialment inclosa a la zona de servitud de protecció DPMT. En l’autorització es determinarà si resulta oportú situar les EBAR dins la zona de servitud de protecció i, si escau, s’assenyalaran les condicions específiques per minimitzar el seu impacte en aquesta zona.
  • Els Serveis Tècnics municipals determinaran la conveniència de conservar l’emplaçament previst per a l’EBAR número 4, en una parcel·la qualificada com “habitatges unifamiliars aïllats”, tal com preveu el projecte. En cas contrari, s’haurà de desplaçar uns metres, per situar-la al subsòl del sistema viari.
  • D’acord amb el que preveu el Pla hidrològic de les Illes Balears, el sobreeixidor vinculat a l’esmentada EBAR número 4 ha de disposar dels elements necessaris per reduir els sòlids gruixats i flotants. S’haurà d’especificar el destí previst per a l’efluent.
  • El projecte del col·lector per a sòl rústic que connecta la xarxa de sanejament del nucli urbà amb l’EDAR s’haurà de materialitzar, prèvia la tramitació ambiental que sigui oportuna i la declaració d’interès general, en el termini fixat a l’article 261 del Text refós de la revisió del PGOU de Maó.

l)        Prescripcions de l’arquitecte municipal:

  • L’eix del servei EIX 32 discorre per un sòl que es troba classificat com sistema d’espais lliures, Zona PU Parc Urbà, on, de conformitat amb l’expedient CM2109SV0046, aquests sòls NO es troben cedits a l’Ajuntament; en conseqüència la no disponibilitat del sòl pot impedir l’execució de l’obra.
  • L’eix del servei EIX discorre per un sòl que es troba classificat com sistema viari, Zona V2 Carrers, que confronta i és paral·lel a la Me-3, on no existeix afectació sobre la delimitació de la Zona APT de Carreteres, perquè aquest sòl és urbà; no obstant, de conformitat amb la Llei 8/1990, de 24 de maig, de carreteres, es precisa el corresponent tràmit a l’Administració competent per a la seva futura execució.
  • Els  eixos del servei proposat, EIX 6, EIX 9, EIX 10, EIX 11, EIX 17, es troben afectats per la delimitació de la servitud de protecció, de conformitat amb la Llei 22/1988, de 28 de juliol, de Costes; en conseqüència, l’expedient precisa la corresponent autorització de l’Administració competent.
  • S’ha d’indicar que la connexió en alta del sanejament projectat al col·lector que haurà de discórrer per la Me-3, de conformitat amb la Llei 5/1990, de 24 de maig, de carreteres, precisa el corresponent tràmit a l’Administració competent per a la seva futura execució.
  • Atès que el sistema viari i les obres a executar es materialitzen al subsòl del sistema, atesa aquesta afectació, serà necessari i convenient que, per part de l’Ajuntament, es designi tècnic responsable del seguiment i recepció d’aquestes.
  • Modificació de la localització de l’EBAR número 4, així com totes les seves connexions, atès que aquest grup de bombeig no ha d’afectar sòls privats, atès que la gestió urbanística d’aquesta afectació de sòl impossibilita l’execució del projecte.
  • La dotació d’energia elèctrica de les sis EBA,,R, els armaris elèctrics, s’hauran d’ajustar a l’establert en l’articulat del PGOU/2012 vigent, així com determinar la possible afectació dels drets de vistes, segons l’RD de 24 de juliol de 1889, sobre el Codi Civil. Així mateix, aquests armaris envaeixen la vorera pública; s’hauria de justificar la posició d’aquests armaris, de conformitat amb el Decret 110/2010, de supressió de barreres arquitectòniques.

m)    Condicions:

  • Prèviament a la contractació de les obres, s’haurà de determinar la disponibilitat dels terrenys on s’executarà el sistema de sanejament i la participació de cada un dels propietaris de les parcel·les situades a l’àmbit d’actuació en el cost de les obres de dotació del sanejament.

n)      S’haurà de complir l’establert a l’Ordenança reguladora per a la protecció de l’atmosfera davant la contaminació per renous i vibracions, aprovada pel Ple municipal, el 23 de març de 2017, i publicada en el BOIB núm. 42, de 8-4-2017.

o)      S’haurà de coordinar l’ocupació de la via pública amb la Policia Local.

p)      S’haurà de presentar certificat final d’obres i sol·licitar la recepció de les obres

El termini d’execució de les obres serà de 9 mesos, segons el projecte tècnic.

D’acord amb l’article 144 (informació de les obres) de la Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl de les Illes Balears (LOUSIB), “és obligatòria l’exhibició en el lloc de l’obra d’un cartell informatiu del títol habilitant, la identificació de la persona promotora i qualsevol altra dada que es fixi de forma reglamentària o en el Pla general. Si l’acte no està subjecte a llicència, s’haurà d’exhibir una còpia de la comunicació prèvia. La informació continguda en el cartell informatiu o a la còpia de la comunicació prèvia ha de ser llegible clarament durant el temps que duri l’execució de l’actuació.”

Segon. Sotmetre a informació, durant un termini d’un mes, el projecte de dotació de sanejament al nucli urbà residencial de Cala Llonga, actuacions en sol urbà, redactat per l’enginyer industrial Sr. Iván Iglesias Gutiérrez, Consultora Suez (HIDROBAL), en data juny de 2017, mitjançant la inserció de l’anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en un diari local, en el tauler d’anuncis municipal i en la seu electrònica de l’Ajuntament de Maó.

Si, durant el termini d’informació pública d’un mes, no es presenten al·legacions, el projecte tècnic s’entendrà aprovat definitivament.

Tercer. Sol·licitar informes, i si hi ha autorització, a la Direcció General de Recursos Hídrics de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca del Govern de les Illes Balears, de conformitat amb l’establert a l’article 104 del TRPGOU per a les obres que puguin afectar la zona de policia de torrents i el que disposa l’apartat 2 (Protecció dels pous d’abastament d’aigua potable) de l’article 260 (Regulació de l’abastament d’aigua) del  TRPGOU; a la Direcció Insular d’Ordenació Territorial –Litoral– del Consell Insular de Menorca, per l’afecció a la zona de servitud de trànsit i de protecció de la zona maritimoterrestre, de conformitat amb la Llei  22/1988, de 28 de juliol, de Costes, i Llei 2/2013, 29 de maig de protecció i ús sostenible del litoral, i de modificació de la Llei 22/1988; i al Departament de Mobilitat del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb la Llei 5/1990, de 24 de maig, de carreteres de les Illes Balears, per les obres en el tram de conducte que discorre per la Me-3.

Maó, 5 de gener de 2018

LA TINENTA  D’ALCALDIA D’URBANISME, OBRA PÚBLICA I MOBILITAT

DOLORES ANTONIO FLORIT