Secció V. Anuncis
Subsecció primera. Contractació Pública
AJUNTAMENT D'ESPORLES
Núm. 258
Plec de clàusules administratives i tècniques particulars que han de regir la contractació del subministrament d'energia elèctrica d'origen renovable, de l'Ajuntament d'Esporles, per procediment públic i obert de selecció de l'adjudicatari
El Ple de l’Ajuntament d’Esporles, celebrat el dia 28 de desembre de 2017 va aprovar el següent:
PLEC DE CLÀUSULES ADMINISTRATIVES I TÈCNIQUES PARTICULARS QUE HAN DE REGIR LA CONTRACTACIÓ DEL SUBMINISTRAMENT D’ENERGIA ELÈCTRICA D'ORIGEN RENOVABLE, DE L’AJUNTAMENT D'ESPORLES, PER PROCEDIMENT PÚBLIC I OBERT DE SELECCIÓ DE L’ADJUDICATARI
Primera. - Objecte del Contracte.
L’objecte del present plec de clàusules es la contractació del subministrament d’energia elèctrica d'origen renovable amb un únic lot per a l’enllumenat públic i les distintes instal·lacions i edificis municipals.
El subministrament d’energia elèctrica a instal·lacions i edificis municipals, necessàriament haurà de ser 100% d’origen renovable, disposar de les garanties de generació exclusivament mitjançant fonts renovables, excloent l’obtinguda mitjançant combustibles fòssils ò la incineració de residus, en la línia de complir amb els objectius del Pacte de Batles de reduir les emissions de gasos d’efecte hivernacle i de protecció del Medi Ambient de l’Ajuntament d`Esporles
L’adjudicatari d’aquest contracte, haurà de complir les disposicions establertes en la legislació vigent pel que fa a la comercialització d’energia elèctrica i aportar en cada factura el detall de garantia de l’origen percentual d’energia elèctrica renovable obtinguda per les diferents tecnologies existents segons la Directiva Comunitària 2009/28/CE del Parlament Europeu i del Consell de 23 d’abril relatiu al foment de l’ús d’energia procedent de fonts renovables (eòlica, solar, aerotèrmica, geotèrmica, hidrotèrmica i oceànica, hidràulica, biomassa, gasos d’abocadors, gasos de depuradores, biogàs) i exclosa expressament la procedent d’incineració de residus.
L’objecte del contracte correspon al Codi 09310000-5 del vocabulari comú de contractes públics (CPV), d’acord al Reglament (CE) 213/2008, de la Comissió.
Segona. - Forma d'adjudicació del contracte.
La forma d’adjudicació serà el procediment públic i obert, regulat pels articles 169 a 178 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic , aprovat per Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, (d’ara endavant TRLCSP), per a la qual cosa s’ha d’anunciar i publicar l’oferta en el Butlletí oficial i en el Perfil del Contractant de l’Ajuntament.
Les empreses, cooperatives o societats comercialitzadores d’energia interessades, s’hauran de trobar en plena possessió de llur capacitat jurídica i d’obrar i no estaran compreses a cap dels supòsits d’excepció assenyalats a l’art. 60 del TRLCSP
La contractació que s’ha de dur a terme es tipifica com a contracte de serveis de subministrament elèctric d’origen renovable, de conformitat amb el que estableixen els art.10 i 19 TRLCSP, i queda sotmesa a la Llei esmentada, així com al Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques, aprovat per Reial decret 1098/2001, de 12 d’octubre, (endavant RLCAP) en la mesura que continuï vigent, i al Reial decret 817/2009, de 8 de maig, pel qual es desplega parcialment la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de contractes del sector públic, o a les normes reglamentàries que els substitueixin, i a les clàusules contingudes en aquest Plec de clàusules administratives particulars.
Així mateix, són d’aplicació les altres disposicions estatals i autonòmiques que regulen la contractació del sector públic, en el marc de les competències respectives.
Tercera. - Termini de duració del contracte.
El contracte tindrà una durada d’un any i serà prorrogable , de mutu acord entre les parts, amb els mateixos preus, durant un termini igual al de la duració del contracte. La conformitat de l’empresa a la pròrroga s’efectuarà amb una antelació mínima de 90 dies a la data de finalització de vigència del contracte.
La contractació del subministrament s’iniciarà a partir del dia següent de la formalització del contracte i de tots els tràmits necessaris de portabilitat entre les diferents comercialitzadores.
Quarta. - Tipus de Licitació.
L’import tipus de licitació s’especifica en euros per quilovat/hora (€/KWh), d’acord a les tarifes regulades pels Reials Decrets 1164/2001, de 26 d’octubre, i 871/2007, de 29 de juny.
Cinquena. - Forma de Pagament.
La comercialitzadora enviarà mensualment al departament municipal de comptabilitat la factura corresponent indicant: la lectura de consum dels diferents comptadors, el període de facturació, l’origen de la energia subministrada, i el cost total pel consum realitzat i la potència contractada.
L’Ajuntament ingressarà a favor de la empresa comercialitzadora, l’import facturat en un termini inferior a 30 dies, des de l’aprovació de la factura, tot donant compliment als terminis establerts a la llei 3/2004, de 29 de desembre, per la que s’estableixen mesures de lluita contra la morositat en operacions comercials, modificat per la Llei 15/2010 de 04 de juny.
Sisena. –Objecte del contracte.
Atesa la diversitat de situacions tècniques de les instal·lacions elèctriques objecte del contracte s’han establert els següents criteris
Comptadors municipals:
1.- MOSSEN ALCOVER 2
CUPS: ES0031500164536001VBOF
Potencia Contractada: 44,44 44,44 I 44,44 kW
Tarifa d’accés: 3.0A
2.- COSTA DE SA PERE 9
CUPS: ES0003150049997001DB0F
Potència Contractada: 31,177 kW
Tarifa d’accés: 3.0A
3.- CA L'AMET ESCOLA
CUPS: ES0031500604596001GEOF
Potència contractada: 59 kW
Tarifa d’accés: 3.0A
4.-, CRA ESGLAIETA-JTO INSTITUT
CUPS: ES0031500600423001VGOF
Potència contractada: 26,4kW
Tarifa d’accés: 3.0A
5.- COTONER 3-CENTRE DIA
CUPS: ES0031500549191001LKOF
Potència contractada: 41,6kW.
Tarifa d’accés: 3.0A
6.- CEMENTIRI MUNICIPAL
CUPS: ES0031500166046001GSOF
Potència contractada: 19,8kW.
Tarifa d’accés: 3.0A
7.- SES ROTGETES ,VIAL PRINCIPAL
CUPS: ES0031500165838001TGOF
Potència contractada: 24,53 kW
Tarifa d’accés: 3,0A
8.- CTRA PUIGPUNYENT-ESGLAIETA
CUPS: ES00315001660000011MSOF
Potència contractada: 29,7 kW
Tarifa d’accés: 23,0A
9.- MOSSEN ALCOVER 17-SECTOR E.T.A
CUPS: ES003150065518001WAOF
Potència contractada: 16,5 kW
Tarifa d’accés: 3.0A
10.- JAUME I -OBRAS
CUPS: ES0031500665116001VFOF
Potència contractada: 20,78 kW
Tarifa d’accés: 3.0A
11.- SA FONT DE BAIX 19I 8 PCLS
CUPS: ES00315006358001DWOF
Potència contractada: 6,9 kW.
Tarifa d’accés: 2.0A
12.- DELS ESTRICADORS / TRIAS
CUPS: ES0031500592904001AAOF
Potència contractada: kW.
Tarifa d’accés: 2.0A
13.- VALLDEMOSSA /ESPORLES
CUPS: ES0031500187021001BGOF
Potència contractada: 1,1 kW
Tarifa d’accés: 2.0A
14.- PLAÇA CONSTITUCIO
CUPS: ES003150016612400ZEOF
Potència contractada: 3,8 kW
Tarifa d’accés: 2.0A
15.- PLAÇA ESPANYA
CUPS: ES0031500164537001ZEOF
Potència contractada: 1,9 kW.
Tarifa d’accés: 2.0A
16.- HORT DES COLL
CUPS: ES0031500165557001HHOF
Potència contractada: 1kW.
Tarifa d’accés: 2.0A
17.- CASA DEL POBLE
CUPS: ES0031500165178001PNOF
Potència contractada: 3,8 kW
Tarifa d’accés: 2.0A
18-JAUME I SN
CUPS: ES0031500164947001QROF
Potència contractada: 9,9kW.
Tarifa d’accés: 2.0A
19-JOAN CABOT /43
CUPS: ES0031500164768001FXOF
Potència contractada: 2,2 kW
Tarifa d’accés: 2.0A
20.- SA RECTORIA
CUPS: ES0031500164580001KNOF
Potència contractada: 7,6 kW.
Tarifa d’accés: 2.0A
21.- MOSSEN ALCOVER 2
CUPS: ES00315001645360002VNOF
Potència contractada: 9,9 kW
Tarifa d’accés: 2.0A
22.- VILANOVA
CUPS: ES0031500164419001JNOF
Potència contractada: 7,6 kW
Tarifa d’accés: 2.0A
23.- DELS ESTRICADORS,ESQ TRIAS
CUPS: ES0031500601068001TSOF
Potència contractada: 4,95kW.
Tarifa d’accés: 2ODH
24.- CA L'ONCLO -TRAFO ESPORLES
CUPS: ES00315005956511001KKOF
Potència contractada: 2,3 kW
Tarifa d’accés: 20DH
25.- CEMENTIRI-DEPURADORA
CUPS: ES0031500166047001WAOF
Potència contractada: 9,9 kW.
Tarifa d’accés: 3,0DHA
26.- VIAL CENTRAL S'ESGLAIETA
CUPS: ES0031500165797001BJOF
Potència contractada: 6,7 kW
Tarifa d’accés: 2,0DHA
27.- DELS ESTRICADORS
CUPS: ES0031500165249001JBOF
Potència contractada: 6,6kW
Tarifa d’accés: 2,0DHA
28.- VALLDEMOSSA /SON GALCERAN
CUPS: ES0031500165400001TQOF
Potència contractada: 3,3 kW
Tarifa d’accés: 2.0DHA
29.- DARRERA SA PARET
CUPS: ES0031500165449001SAOF
Potència contractada: 9,9 kW
Tarifa d’accés: 2.0DHA
30.- DES SOL/POL RAFAL
CUPS: ES0031500165212001ZHOF
Potència contractada: 6,6 kW.
Tarifa d’accés: 2.0DHA
31.- JOAN RIUTORT /SON GALCERAN
CUPS: ES0031500164815001AKOF
2.495
Potència contractada: 3,8 kW
Tarifa d’accés: 2.0DHA
32.- VIAL PPAL SES ROTGETES SECTOR II
CUPS: ES0031500564505001LTOF
Potència contractada: 13,2kW
Tarifa d’accés: 21DHA
33.- VIAL PPAL SES ROTGETES SECTORI
CUPS: ES0031500564504001KNOF
Potència contractada: 13,2 kW
Tarifa d’accés: 21DHA
34.- MIQUEL MARQUES
CUPS: ES0031500164995001XTO
Potència contractada: 12,2 kW.
Tarifa d’accés: 21DHA
35.- CAN CAMPOS
CUPS: ES00315001647600001
Potència contractada: 14,5kW
Tarifa d’accés: 21DHA
36-COTONER
CUPS: ES0031500164504001YGOF
potencia contractada 14,5
tarifa d,acces 21DHA
37-CA SES MONGES.
CUPS: ES0031500165386001JTOF
potencia contractada 11Kw
tarifa d'acces 2,1A
38-VALLDEMOSSA PALMA/POLIESPORTIU
CUPS: ES00315006022885001HSOF
potencia contractada: 13,2Kw
tarifa d'acces 2,1A
39- QUARTER 89
CUPS: ES0031500164407001CHOF
potencia contractada: 23.1 KW
Tarifa d’accés. 3.0 A
40- FONT ABAIXA PISCINA MUNCIPAL
CUPS: ES003150064666001NVOF
potencia contractada: 63 KW
Tarifa d’accés: 3.0 A
41- CARRETERA VALLDEMOSSA A PALMA , BOM SON QUINT
CUPS: ES0031500602884001KGOF
potencia contractada: 13.2KW
Tarifa d’accés: 2.1A
Setena- Origen de l'energia
L'energia subministrada, necessàriament ha de ser 100% renovable, amb certificacions de Garantia d’Origen (GoO), segons regula la Directiva 2009/28/EC, de 23 d’abril.
L’ adjudicatari del servei haurà de facilitar en cada factura el detall percentual de la tecnologia d’origen de l’energia subministrada.
A més, l’adjudicatari es compromet a la prestació d’un servei transparent i a facilitar l’estalvi de la despesa i el consum energètic.
Vuitena.- Obligacions del contractista.
El contracte s’executarà amb estricta subjecció a les estipulacions contingudes al present Plec i al document de contracte.
Els licitadors per a l’adjudicació del servei de subministrament d’energia elèctrica, han de ser gestors autoritzats per a la Comercialització.
L’adjudicatari del servei aportarà tota la informació que, relacionada amb l’objecte del contracte, li sol·liciti l’Ajuntament.
És obligació del contractista indemnitzar tots els danys i perjudicis que se’n causin, per si o per personal o mitjans dependents del mateix, a tercers com a conseqüència de les operacions que requereixi l’execució del contracte. Si han estat ocasionats com a conseqüència immediata i directa d’una ordre de l’administració, o com a conseqüència dels vicis del projecte elaborat per ella mateixa, és responsable l’administració dins dels límits assenyalats a les lleis.
El contractista ha de complir, sota la seva exclusiva responsabilitat, les disposicions vigents en matèria laboral, de seguretat social i de seguretat i higiene al treball.
L’execució del contracte es realitza a risc del contractista, sense perjudici del que estableix l’article 231 TRLCSP.
Són de compte del contractista totes les despeses derivades de la formalització del contracte, si aquest s’eleva a escriptura pública, que es descomptaran en el primer pagament efectuat a favor del contractista, llevat que el mateix acrediti l’ingrés del seu cost.
Tant en les proposicions presentades pels licitadors, com als imports d’adjudicació s’entenen compresos totes les taxes i impostos, directes i indirectes que graven l’execució del contracte, que corren per compte del contractista.
Són de compte del contractista les despeses derivades de controls que siguin necessàries com a conseqüència de defectes en la qualitat i en l’execució de l’obra.
El contractista pot cedir a un tercer, per qualsevol dels mitjans legalment establerts, el seu dret a cobrar el preu del contracte. Per tal que la cessió tingui efectes, l’administració ha d’expedir un manament de pagament a favor del cessionari. És precís que se li notifiqui fefaentment a aquesta última l’acord de cessió.
En cas de que s’hagi atorgat puntuació a l’adjudicatari per la declaració responsable d‘emetre les factures a l’Ajuntament d’Esporles en llengua catalana és obligació el seu compliment
Novena. - Subcontractació.
En aquest contracte no s’admet la subcontractació de l’execució parcial de prestacions objecte del contracte principal.
Desena. – Mesa de contractació.
La mesa de contractació, d’acord amb el punt 10 de la disposició addicional segona TRLCSP i l’art. 21 del Reial Decret 817/2009, estarà presidida per un membre de la corporació o un funcionari d’aquesta, i en formaran part, com a vocals, el secretari, l’interventor o, si s’escau, el titular de l’òrgan que tingui atribuïda la funció d’assessorament jurídic, així com aquells altres que es designin per l’òrgan de contractació entre el personal funcionari de carrera o personal laboral al servei de la corporació, o membres electes d’aquesta, sense que el seu nombre, en total, sigui inferior a tres. Actuarà com a secretari un funcionari de la corporació.
La Mesa de contractació estarà formada per:
- Maria Ramon Salas, Batlesa de l’Ajuntament
- Albert Salido Malberti, 1er Tinent de Batle
- Maria Frontera Carbonell, TAG Ajuntament Esporles
- Catalina Pinya Oliver, arquitecte tècnic Ajuntament Esporles
- Raimundo Tomás Montis Sastre, Secretari – Interventor de l’Ajuntament d’Esporles
- Miquel Bernat Bosch, representant PP
- Juli Dalmau de la Mata , representant PISB - PSOE
Onzena. - Capacitat per concursar.
Pot participar en el concurs qualsevol entitat autoritzada per a la comercialització d’energia elèctrica, d’acord al que regula el Reial Decret 1955/2000, d’1 de desembre, pel qual es regulen les activitats de transport, distribució, comercialització, subministrament, i procediments d’autorització d’instal·lacions d’energia elèctrica.
L’entitat licitadora ha de tenir plena capacitat de obrar, i no s’ha de trobar incursa en cap dels casos de incapacitat ni de incompatibilitat per contractar establerts a l´art. 60 del TRLCSP.
Dotzena. - Garantia definitiva.
D’acord a l’art. 95.1 TRLCSP, no s’estableix una garantia, atesa la naturalesa del contracte, consistent en el subministrament de béns consumibles que el seu lliurament i recepció s’efectua abans del pagament.
Tretzena. - Criteris d’interès general que serveixen de base per a l'adjudicació del contracte.
Els criteris d’interès general que serveixen de base per a l’adjudicació del contracte, d’acord amb la ponderació següent per ordre decreixent d’importància són: estalvi econòmic, beneficis medi ambientals i beneficis socials.
CRITERIS |
PONDERACIÓ |
Oferta econòmica |
Màxim 60 punts |
El·laboració guia o manual bones pràctiques i usos eficients de l’energia pels immobles del municipi |
20 punts |
Comptar amb programes d'ajuda i suport ,contra la pobresa energètica |
10 punts |
Comunicació de l’empresa i emissió de factures en llengua catalana a l’Ajuntament d’Esporles |
2 punts |
Disposar d’alguna certificació de gestió empresarial ètica i responsable. |
5 punts |
Declaració responsable de l’empresa d’utilitzar teulades o espais municipals per produir energia fotovoltaica |
3 punts |
Criteris d’adjudicació quantificables mitjançant l’aplicació de fórmules: 100 punts.
Oferta econòmica (màxim 60 punts).
En funció de la l’oferta econòmica presentada per a cada un dels lots als que es presenti licitació, s’atorgarà la següent puntuació:
-Oferta econòmica més baixa del lot: 60 punts
-Segona oferta més baixa del lot: 45 punts
-Tercera oferta més baixa del lot: 30 punts
-Quarta oferta més baixa del lot: 15 punts
-Cinquena oferta més baixa del lot i següents: 0 punts
En cas d’empat s’atorgaran els mateixos punts a les licitacions empatades.
· Lot únic i l’oferta ha d’estipular preu/kw
A l’hora de puntuar aquest apartat s’estarà al que determina l’art.152.2 TRLCSP i l’art.85 RLCAP, respecte de les ofertes amb valors anormals o desproporcionats. Es consideraran inicialment sotmeses en presumpció de temeritat aquelles proposicions que ofereixin un preu per sota la mitjana aritmètica de totes les presentades en més de 15 per cent
Proposta tècnica i de qualitat medi ambiental i empresarial (màxim 40 punts).
En funció de la proposta tècnica i de qualitat medi ambiental i empresarial presentada per les entitats licitadores, s’atorgarà la següent puntuació:
- El·laboració guia o manual bones pràctiques i usos eficients de l’energia pels immobles del municipi: 20 punts
- Disposar de programes d'ajudes socials i suport contra la pobresa energètica que es tindrà que justificar a través d’una memòria: 10 punts
- Declaració responsable de l’empresa d’utilitzar teulades o espais municipals per produir energia fotovoltaica : 3 punts .
- Comunicació de l’empresa i emissió de factures en llengua catalana a l’Ajuntament d’Esporles : 2 punts .
- Entitats que disposin d’una certificació de gestió ètica i responsable comercialitzadora atorgada per les AA.PP o Entitas sense ànim de lucre: 5 punts.
Per a la valoració d’aquest apartat, l’entitat licitadora ha de presentar la documentació que consideri oportuna que acrediti el perfil d’entitat ètica, no sexista i no discriminatòria, prenent en consideració les certificacions d’administracions públiques i/o entitats sense ànim de lucre.
Catorzena. – Lloc i termini de presentació de proposicions.
- Lloc i termini: Les proposicions es poden presentar a l'Ajuntament d'Esporles , plaça del ajuntament n1, 1 CP 07190, fins a les 12.00 hores del quinzè dia natural posterior al de la publicació del present Plec al Butlletí Oficial de les Illes Balears. En cas que el darrer dia no sigui hàbil, les proposicions es podran presentar fins a les 12.00 hores del primer dia hàbil següent.
- Un cop presentada una proposició no podrà ser retirada sota cap pretext.
- Quan les proposicions s’enviïn per correu, l’empresa comercialitzadora haurà de justificar la data de la tramesa a l’oficina de correus i anunciar a l’òrgan de contractació la remissió de l’oferta mitjançant tèlex, fax o telegrama en el mateix dia, també s´admetrà la comunicació per correu electrònic a: ajuntament@esporles.cat. No s’admetrà la proposició sense la concurrència d’ambdós requisits o si és rebuda per l’òrgan de contractació amb posterioritat a la data d’acabament del termini. Transcorreguts, no obstant, deu dies naturals següents a la data indicada sense haver-se rebut la proposició, aquesta no serà admesa en cap cas.
Quinzena. – Model de proposició.
La proposició es presentarà dins un sobre tancat, en el qual figuri la inscripció: "Proposició per prendre part al procediment de contractació per adjudicar el servei de subministrament d’energia elèctrica renovable a les instal·lacions i edificis de l’Ajuntament d'Esporles
Dins aquest sobre major, es presentaran tres sobres tancats.
- Sobre A: “DOCUMENTACIÓ ACREDITATIVA DE LA PERSONALITAT I CARACTERÍSTIQUES DE LA COMERCIALITZADORA” amb els documents següents:
a) C.I.F o Fotocòpia compulsada.
b) Escriptura de Poder validada i legalitzada de representació de la comercialitzadora.
c) Escriptura de constitució de la societat mercantil o modificació, en el seu cas, degudament inscrita en el Registre Mercantil quan hi concorri una societat d'aquesta naturalesa quan aquest requisit fos exigible conforme a la legislació mercantil que li sigui aplicable. Si no ho fos, l’acreditació de la capacitat d’obrar es realitzarà mitjançant l’escriptura o document de constitució, estatuts o acte fundacional, en el que constin les normes per les quals es regula la seva activitat, inscrits, si fos el cas, en el corresponent registre oficial. La capacitat d’obrar de les empreses no espanyoles d’estats membres de la comunitat europea o signataris de l’Acord sobre l’Espai Econòmic Europeu s’acreditarà mitjançant la inscripció als Registres o presentació de les certificacions que s’indiquen al RLCAP i el RD 817/2009. La resta d’empreses estrangeres hauran d’acreditar la seva capacitat d’obrar mitjançant informe expedit per la Missió Diplomàtica Permanent d’Espanya a l’estat corresponent o l’Oficina Consular en l’àmbit de la qual s’ubiqui el domicili de l’empresa. Així mateix, hauran d’aportar informe de la respectiva Missió Diplomàtica Permanent espanyola relatiu al fet que l’estat de procedència admet, al seu torn, la participació d’empreses espanyoles en la contractació amb l’Administració, en forma substancialment anàloga.
d) Si es tracta d’una agrupació temporal d’empreses, cadascuna d’elles haurà d’acreditar la seva personalitat i capacitat indicant els noms i circumstàncies dels empresaris que subscriuen les proposicions, la participació de cadascuna d’elles i designar la persona o entitat que, durant la vigència del contracte ha d’ostentar la representació de l’agrupació.
e) Declaració responsable del licitador atorgada davant notari, autoritat judicial o administrativa, organisme oficial qualificat o jurada de no estar inclòs a cap de les prohibicions per contractar enumerades a l’art. 60 del TRLCSP.
f) Declaració expressa responsable d’estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l´Estat, amb la comunitat autònoma, amb l´Ajuntament d’Esporles i amb la seguretat social. (ANNEX 2).
g) Justificació de la solvència econòmica i financera per algun dels mitjans establerts a l´art. 75.1 b TRLCSP
h) Justificació de la solvència tècnica o professional per algun dels mitjans establerts a l’art. 77.1.a TRLCSP.
i) Les empreses estrangeres aportaran una declaració expressa de sotmetre’s a la jurisdicció dels Jutjats i Tribunals espanyols en qualsevol ordre, per a totes les incidències que de forma directa o indirecta poguessin sorgir del contracte, amb renúncia, si fos el cas, al fur jurisdiccional estranger que pogués correspondre al licitant.
j) Les empreses estrangeres no comunitàries, a més, hauran d’acreditar que tenen oberta sucursal a Espanya, designant els apoderats o representants per a les seves operacions i que estiguin inscrites al Registre Mercantil.
k) Si el licitador es troba inscrit en el Registre de contractistes estatal o autonòmic, l’aportació del certificat d’inscripció en el mateix, acompanyada d’una declaració responsable que acrediti la validesa i vigència de les dades del registre esmentat, l’eximirà de presentar la documentació que ja es trobi al registre. No obstant, l’adjudicatari del contracte, haurà d’acreditar de manera fefaent les dades inscrites al registre esmentat.
l) Declaració de compliment de les normes de prevenció de riscs laborals (ANNEX 3)
m) Una relació de tots els documents inclosos en aquest sobre.
-Sobre B: “OFERTA ECONÒMICA”:
Oferta econòmica segons el model de l´ANNEX 1 d´aquest plec, que ha d’estar signada per qui tingui poder suficient per fer-ho, sense errors, omissions o obstacles per a una interpretació correcta. L’import s’ha d’expressar clarament en xifres i lletres. S’ha d’indicar l’import, IVA exclòs, i, a continuació, com a partida independent, l’import de l’IVA que s’hagi de repercutir, així com el tipus impositiu d’IVA aplicable a la prestació i l’import total de l’oferta.
-Sobre C: “PROPOSICIÓ TÈCNICA I DE QUALITAT MEDIAMBIENTAL I EMPRESARIAL”:
El licitador ha de presentar els documents esmentats en aquest Plecs, que permetin conèixer el contingut dels aspectes tècnics de la proposició, d’acord amb els criteris tècnics i de qualitat empresarial d’adjudicació. Tota la documentació ha d’estar signada.
Es poden presentar documents originals o còpies que tinguin caràcter d’autèntiques, conforme a la legislació vigent.
Cada licitador únicament podrà presentar una única proposició. Tampoc es podrà subscriure cap proposta d’agrupació temporal amb altres si ho ha fet individualment o figura en més d’una agrupació temporal.
Setzena. – Adjudicació del contracte.
Atesa la proposta de la Mesa, l'òrgan de contractació ha d'adjudicar el contracte dins dels cinc dies hàbils següents a la recepció de la documentació esmentada al paràgraf anterior. A més, ha de notificar l'adjudicació provisional –que en tot cas ha de ser motivada –als licitadors i, simultàniament, l'ha de publicar al perfil del contractant.
En igualtat de condicions amb les que siguin més avantatjoses, tenen preferència en l’adjudicació les empreses a que es refereix la disposició addicional quarta del TRLCSP. En concret, quant a la solució d'empats, i quan procedeixi, la proposta d'adjudicació s’ha de realitzar a favor del licitador que acrediti alguna de les següents circumstàncies, ordenades de més a menys important:
- número de treballadors amb discapacitat superior al 2%
- empreses d'inserció
- entitats sense ànim de lucre
- entitats reconegudes com a Organitzacions de Comerç Just
El licitador que hagi resultat adjudictari provisional ha d’acreditar que està al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb la presentació dels documents següents (original o còpia autèntica o compulsada), d'acord amb la normativa que desplega el TRLCSP:
- Darrer rebut de l'impost sobre activitats econòmiques (IAE) o document d'alta d'aquest impost, quan l'alta és recent i no hi ha encara l'obligació del pagament, juntament amb una declaració responsable de no haver-se donat de baixa en la matrícula de l'impost. Si el licitador està inclòs en algun dels supòsits d'exempció de l'impost, ha de presentar el document d'alta i una declaració responsable acreditativa de la circumstància esmentada.
- Certificat administratiu expedit per l'òrgan competent de l'Administració de l'Estat respecte de les obligacions tributàries amb aquesta Administració.
- Certificat administratiu expedit per l'òrgan competent de l'Administració de la CAIB respecte de les obligacions tributàries amb aquesta Administració.
- Certificat administratiu expedit per la Secretaria Interventora municipal respecte de les obligacions tributàries amb aquesta Administració.
- Pot acreditar que està al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social mitjançant un certificat expedit per l'autoritat administrativa competent.
- Els certificats a què es fa referència en les clàusules anteriors s'han d'expedir d'acord amb la legislació aplicable.
- Els estrangers, siguin persones físiques o jurídiques, pertanyents o no a estats membres de la Unió Europea i sense domicili fiscal a Espanya, han de presentar un certificat expedit per l'autoritat competent en el país de procedència, en què s'acredita que es troben al corrent del compliment de les obligacions tributàries corresponents. Així mateix, han de presentar un certificat, també expedit per l'autoritat competent, en què s'acrediti que es troben al corrent del compliment de les obligacions socials que s'exigeixen al país de la seva nacionalitat.
Així mateix, ha d'acreditar l'abonament dels anuncis d'aquesta licitació en els butlletins oficials.
També ha d’aportar la documentació acreditativa del compliment de la normativa de prevenció de riscs laborals del personal de l’entitat.
Dissetena. – Formalització i modificació del contracte.
El contracte s’ha de formalitzar en document administratiu que s’ajusti amb exactitud a les condicions de la licitació, constituent títol suficient per accedir a qualsevol registre públic. No obstant això, el contractista pot sol·licitar que el contracte s’elevi a escriptura pública, corrent del seu càrrec les despeses que se’n derivin. En cap cas es poden incloure al contracte clàusules que impliquin alteració dels termes de l’adjudicació.
Si les causes de la no formalització són imputables a l’administració, s’ha d’indemnitzar el contractista dels danys i perjudicis que la demora li pot ocasionar.
A l’empara de l’art. 219 TRLCSP els contractes administratius només poden modificar-se per raons d’interès públic en els casos i en la forma previstos al títol V del llibre I, i d’acord amb el procediment regulat a l’article 211 TRLCSP. En aquests casos, les modificacions acordades per l’òrgan de contractació són obligatòries per als contractistes. Les modificacions del contracte han de formalitzar-se segons el que disposa l’article 156, sense perjudici de les especificitats previstes per al contracte d’obres a l’art. 234.
Divuitena. –Revisió de preus.
Durant la vigència del contracte , els preus no seran revissables.
L’empresa adjudicatària assumirà qualsevol variació al alça del preu d’electricitat en el Mercat de producció.
Els consums anuals estimats i detallats per tarifes i període tarifari a l’Annex II únicament es podran considerar orientatius i encara que el consum final sigui diferent, el preu ofertat per kWh no es podrà modificar.
Els preus unitaris establerts en les contractacions objecte d’aquest procediment no seran objecte de revisió durant el primer any de vigència del contracte, d’acord amb l’art. 89 TRLCSP.
La variació dels punts de subministraments per part de l’Ajuntament (ja sigui per baixa, canvi de potència, unificació de pòlisses, canvi de tipus de tarifa, etc.) no generarà cap dret a favor de l’adjudicatària, havent d’assumir les variacions que proposi l’administració.
El manteniment de les condicions estipulades en el present plec a les noves instal·lacions es podrà realitzar prèvia sol·licitud per part de l’Ajuntament i amb la conformitat i acceptació per part de l’adjudicatari. Cada variació s’incorporarà a la modalitat contractada corresponent.
La tramitació de la variació s’efectuarà per l’adjudicatari sense cap càrrec per l’Ajuntament prèvia sol·licitud per part del mateix.
Dinovena. –Liquidació del contracte.
A més dels supòsits de compliment, el contracte s’extingirà per la seva resolució, acordada per la concurrència d’alguna de les causes previstes en els articles 223 i 299 del TRLCSP i donarà lloc als efectes prevists en els articles 225 i 300 del TRLCSP.
Vintena. – Jurisdicció.
Les qüestions litigioses sorgides sobre la interpretació, modificació, resolució i efectes d’aquesta, són resoltes per l’òrgan de contractació, els acords del qual posen fi a la via administrativa i són immediatament executius Poden ser recorreguts potestativament en reposició davant el mateix òrgan que els va dictar, o ser impugnats mitjançant recurs contenciós administratiu, conforme al que disposa la Llei reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa.
Esporles, 4 de gener de 2018
La Batlessa
Maria Ramon Salas
ANNEX 1
MODEL D’OFERTA ECONÒMICA
En/na ................................................................................................................. amb DNI ...............…………………., domicili a ……………………………………………, C/.......………………………....……………………….……….…...número….....…..……, CP…………………, i telèfon………………..…,
DECLAR:
Que estic informat/da de les condicions i els requisits que s’exigeixen per poder ser adjudicatari/adjudicatària del contracte “Subministrament d’energia elèctrica renovable a les instal·lacions i edificis de l’Ajuntament d'Esporles”
LOT
CUPS:
Consum anual:
potencia contractada: ----- kW
Tarifa d’accés: ------0A
Potencia a contractar:
- hora punta: P1: ----.00. kW
- hora plana: P2: ----.00 kW
- hora vall: P3: ----.00 kW
Que em compromet, en nom propi (o en nom i representació de l’entitat .......………………………………………..……............................................. amb NIF/CIF……………………………), a proporcionar el subministrament elèctric amb subjecció estricta als requisits i a les condicions estipulats en els plecs de clàusules administratives particulars i de prescripcions tècniques del contracte.
Esporles, …….. de ………………………….. de 2017/18
(Signatura)
ANNEX 2
DECLARACIÓ JURADA
En/Na ................................................................................, amb DNI núm. ..................................., amb domicili a .............................................................................................., actuant en nom propi ( o en representació de l’empresa.................................................................., amb núm. de CIF ...................................., domiciliada a ........................................................., ...................................................................., segons acredita documentalment,
DECLARA SOTA LA SEVA RESPONSABILITAT:
Primer.- Que no incorre ni personalment ni tampoc l’entitat o societat que representa en cap incapacitat o incompatibilitat de les establertes a l’article 60 del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de contractes del sector públic, ni en cap circumstància prevista a la legislació vigent d’incompatibilitat per contractar amb l’Administració Pública, i en concret amb l’Ajuntament d’Esporles, per presentar-se al procediment per a l’adjudicació del contracte “Subministrament d’energia elèctrica renovable a les instal·lacions i edificis de l’Ajuntament d'Esporles”
Segon.- Que aquesta empresa es troba al corrent en el pagament de les quotes de la Seguretat Social, d’acord amb el disposat a l’article 42 del Reial Decret Legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s’aprova el Text Refós de l’Estatut dels Treballadors.
Tercer.- Que aquesta empresa es troba al corrent en el pagament de les seves obligacions tributàries estatals o autonòmiques, conforme disposa l’article 43.1.f) de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària.
Quart.- Que aquesta empresa no té deutes de naturalesa tributària amb l’Ajuntament de Esporles.
Esporles, _____ de ___________ de 2017/18
Signatura.
ANNEX 3
MODEL TIPUS NORMALITZAT DE LA DECLARACIÓ RELATIVA AL COMPLIMENT DE LES NORMES DE PREVENCIÓ DE RISCS LABORALS.
En/Na ..........................................................................., amb DNI núm. ........................................, amb domicili a ................................................................................................., actuant en nom propi ( o en representació de l’empresa............................................................, amb núm. de CIF .............................., domiciliada a ............................................., ................................................................................................................................., segons acredita documentalment, declara que l’empresa licitadora a la qual representa, en relació als seus treballadors, compleix estrictament amb les mesures de prevenció de riscs laborals establerts per la normativa vigent, incloses les obligacions en matèria de formació i vigilància de la salut. Per això, es compromet a aportar la documentació necessària i suficient que ho justifiqui abans de la signatura del contracte.
Finalment, fa constar que coneix i accepta que l’adjudicació quedarà sense efectes sinó s’aporta aquesta documentació o, malgrat fer-ho, no es compleix íntegrament amb l’esmentada normativa.
Esporles, ____ de _________________ de 2017/18
Signatura.