Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES

Núm. 256
Bases reguladores i convocatòria de les subvencions emmarcades en l'àmbit competencial de l'IMEB, dirigides a les Associacions de mares i pares d'alumnes dels Instituts d'Educació Secundària de Calvià

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Article 1.- Objecte i finalitat

1. La present convocatòria té per objecte la concessió de subvencions a les associacions de mares i pares d'alumnes (AMiPAS) dels instituts d'educació secundària del municipi de Calvià, amb la finalitat de promoure la realització d'activitats que complementin o donin suport a les activitats curriculars.

2. Són objecte de subvenció les despeses ocasionades per a la realització de les activitats de les AMiPAS dels instituts d'educació secundària de Calvià, dirigides a l'alumnat de batxiller residents al municipi, que atenguin el següent objectiu:

  • Activitats que complementin o donin suport a les activitats curriculars (el projecte educatiu del centre) per evitar el fracàs escolar: suport escolar, reforç educatiu.

Article 2.- Concepte de subvenció

Té la consideració d'ajuda o subvenció qualsevol prestació directa o indirecta, quantificable econòmicament, a càrrec de l'IMEB.

Article 3.- Beneficiaris i requisits

1. Els beneficiaris de les subvencions són les associacions de mares i pares d'alumnes dels instituts d'educació secundària del municipi de Calvià.

2. Les entitats sol·licitants, per obtenir la condició de beneficiàries en la convocatòria, hauran de complir els requisits establerts en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. De conformitat amb la llei Orgànica 1/1996 de Protecció Jurídica del Menor modificada per la Llei 26/2015 i la Llei 45/2015 de voluntariat, les entitats sol·licitants hauran de declarar responsablement que tot el personal (inclòs el voluntari) que realitza activitats que impliquen contacte habitual amb menors d'edat compleixen el requisit previst en els articles 13.5 i 8.4 respectivament.

Article 4.- Actuacions i període subvencionable

1. Són objecte de subvenció les despeses ocasionades per a la realització de les activitats de les AMiPAS que persegueixen assolir el següent objectiu i van dirigides a l'alumnat de batxiller resident a Calvià:

  • Activitats que complementin o donin suport a les activitats curriculars (el projecte educatiu del centre) per evitar el fracàs escolar: suport escolar, reforç educatiu.

2. El període subvencionable s'estén a les activitats realitzades entre el 8 de gener i el 15 de juny de 2018.

Article 5.- Import de les subvencions

Les obligacions de contingut econòmic que es deriven de la concessió de les subvencions objecte d'aquesta convocatòria, quedarà sempre supeditat a l'existència de crèdit adequat i suficient a la partida 10-32405-4810001 en el moment de la resolució de la concessió. L'import total màxim de les subvencions convocades és de 25.000 € amb càrrec a l'esmentada partida del pressupost de l'IMEB per l'any 2018. Sense perjudici de què en aplicació de l'article 58.2 del Reglament de Subvencions es pugui ampliar el crèdit.

Article 6.- Despeses subvencionables i criteris de valoració

1. Seran subvencionables les despeses següents:

  • Adquisició de material didàctic, inclou també material fungible destinat a les activitats per a les quals se sol·licita la subvenció.

  • La contractació de professorat, contractació dels quals resulti necessària per a la realització de les activitats subvencionables; en tot cas s'haurà de complir amb l'establert en l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. Criteris de valoració:

  • Material didàctic: fins a 400 € per AMIPA i curs escolar.

  • Activitats de reforç escolar: 20 € mensuals per alumne/a de batxiller participant a l'activitat de reforç educatiu, resident a Calvià.

Article 7.- Compatibilitat de les ajudes

Les ajudes i subvencions són compatibles amb altres ajudes per a la mateixa finalitat atorgades per altres administracions o ens públics o privats, nacionals i internacionals, sempre que, conjuntament o aïlladament, no se superi el cost de l'activitat i/o projecte objecte de l'ajuda.

Article 8.- Termini per esmenar errors

Si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en la convocatòria, l'òrgan competent requerirà l'interessat perquè l'esmeni en el termini màxim i improrrogable de 10 dies, indicant-li que si no ho fa se’l tendrà per desistit de la seva sol·licitud, amb resolució prèvia que ha de ser dictada en els termes prevists en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

Article 9.- Iniciació, instrucció, resolució i notificació

El procediment per concedir subvencions s’ha d’ajustar a l'article 23 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

El procediment per concedir les subvencions i ajudes recollides en aquestes bases s’ha d’iniciar d'ofici, d'acord amb els principis de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques i de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre de règim jurídic del sector públic. Els òrgans competents per instruir i resoldre el procediment són els que s'especifiquen en aquestes bases.

Article 10.- Termini i forma de presentació de sol·licituds

a) Les sol·licituds de subvenció es presentaran, juntament amb la documentació requerida, en el registre general de l'IMEB, situat al C/ Julià Bujosa Sans, batle, 1, de Calvià, de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores.

b) El termini per sol·licitar la subvenció és de 15 dies, a partir de l'endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en la Base Nacional de Subvencions. S'han d'excloure del procés de selecció les sol·licituds presentades fora de termini, o que no reuneixin els requisits exigits en la convocatòria.

c) Les entitats sol·licitants hauran de presentar la següent documentació:

  • Model de sol·licitud degudament complimentat (Annex I)
  • Declaració responsable (Annex II).
  • Projecte relatiu a les activitats per a les quals es sol·licita la subvenció, especificant:
  • Denominació del projecte i objectius a assolir
  • Destinataris
  • Descripció de les activitats i temporalitat (dates i horaris)
  • Centre educatiu on es desenvoluparà l'activitat
  • Recursos humans i materials que destinaran al projecte
  • Fotocòpia del DNI del representant legal de l'AMiPA.
  • Fotocòpia del NIF o targeta d'identificació fiscal de l'AMiPA.
  • Qualsevol altra informació o documentació que l'IMEB sol·liciti per verificar el compliment i efectivitat de les condicions de la concessió de l'ajuda.

d) La presentació de la sol·licitud de subvenció implicarà el coneixement i acceptació de les bases de la present convocatòria.

Article 11.- Justificació de la subvenció

1. Les AMIPAS beneficiàries quedaran obligades a justificar documentalment la despesa de la subvenció tal i com s'especifica a continuació:

a) Justificació de la subvenció, Annex IV, on figurin les despeses realitzades en el període subvencionable.

b) Llistat d'alumnes participants mensuals (Annex V)

c) Certificat d'empadronament dels alumnes residents objecte de la subvenció.

d) Certificat expedit per l'IES de referència on consti el curs on està matriculat l'alumne/a.

e) Memòria final de l'activitat, que inclourà com a mínim els següents punts:

  • Valoració dels objectius plantejats en el projecte.
  • Metodologia i activitats realitzades.
  • Participants: número de participants per IES, indicant si són al·lots o al·lotes.
  • Especificar participants per grups d'edat i curs (1r o 2n de batxiller)
  • Horaris.
  • Recursos humans.
  • Recursos materials i infraestructures.
  • Valoració final del servei.
  • Propostes de millora.

2. Termini per presentar la justificació de la subvenció:

  • Activitats de reforç escolar alumnat de batxiller resident:
  • Participació d'alumnes en el mes de gener: fins al 5 de febrer de 2018.
  • Participació d'alumnes en el mes de febrer: fins al 5 de març de 2018.
  • Participació d'alumnes en el mes de març: fins al 5 d'abril de 2018.
  • Participació d'alumnes en el mes d'abril: fins al 7 de maig de 2018.
  • Participació d'alumnes en el mes de maig: fins al 5 de juny de 2018.
  • Participació d'alumnes en el mes de juny: fins al 5 de juliol de 2018.
  • Material didàctic: fins al 5 de juliol de 2018.

3. La justificació de l'activitat s'ha de presentar en el registre general de l'IMEB, situat en el carrer Julià Bujosa Sans, batle, 1, de Calvià, de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores, en els terminis i amb la documentació que es determina en aquestes bases.

Article 12.- Control tècnic i financer

Els beneficiaris queden sotmesos a les mesures de comprovació i de fiscalització que l'IMEB consideri oportunes.

Article 13.- Reintegrament de les subvencions

Es produirà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interès de demora que es generi des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acordi la procedència del reintegrament en els següents casos:

a) Obtenció de la subvenció falsejant les condicions o dades requerides o ocultant les que haguessin impedit l'atorgament.

b) Incompliment total o parcial de l'objectiu, de l'activitat, del projecte o la no adopció del comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

c) Qualsevol altre cas que estigui regulat per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Article 14.- Òrgan competent

El Consell Rector de l'IMEB és l'òrgan competent per aprovar les bases reguladores i la convocatòria de cada tipus de subvenció.

La presidència de l'IMEB té la competència per resoldre l'adjudicació de subvencions.

Article 15.- Composició i funcions de la Comissió Avaluadora

La Comissió Avaluadora estarà formada per tres tècnics adscrits a l'IMEB, designats per la presidenta d’aquest.

Funcions de la Comissió Avaluadora:

  • Autoritzar els projectes que compleixin les bases de la convocatòria.
  • Desestimar els projectes que no presentin una coherència interna o el desenvolupament dels quals no sigui factible, d'acord amb les finalitats de les bases.
  • Examinar i valorar les sol·licituds de subvenció.
  • Elaborar l'informe dirigit a l'òrgan instructor amb indicació dels beneficiaris i imports que corresponguin en funció de la documentació presentada.

Article 16.- Composició i funció de l'òrgan instructor

L'òrgan instructor és la gerència de l'IMEB, responsable de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, i de notificar als interessats que tenen un termini de 10 dies per presentar al·legacions.

Si no es presenten al·legacions dins del termini establert, la proposta de resolució provisional tendrà caràcter de definitiva. En cas contrari, una vegada examinades les al·legacions presentades, l'òrgan instructor ha de formular proposta de resolució definitiva, que ha d'expressar el sol·licitant o sol·licitants pels quals es proposa l'ajuda, i la seva quantia, especificant-ne l’avaluació i els criteris de valoració seguits per efectuar-la.

Article 17.- Règim regulador

El règim regulador de la concessió d'aquestes subvencions és l'establert en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

   

Calvià, 22 de desembre de 2017

Presidenta de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques

Natividad Francés Gárate

Documents adjunts