Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE BINISSALEM
Núm. 240
Definitiu Reglament de funcionament intern de la comissió intersectorial d'educació, salut i serveis socials
Transcorregut el termini d’exposició pública del REGLAMENT DE FUNCIONAMENT INTERN DE LA COMISSIÓ INTERSECTORIAL D’EDUCACIÓ, SALUT I SERVEIS SOCIALS, sense que s’hagi presentat cap reclamació, l’acord d’aprovació inicial s’ha transformat en definitiu i es transcriu a continuació el text íntegre de l’esmentat Reglament, tot això en compliment de l’establert a l’article 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, entrant en vigor una vegada transcorregut el termini previst a l’article 113 de la mateixa Llei municipal.
“REGLAMENT DE FUNCIONAMENT INTERN DE LA COMISSIÓ INTERSECTORIAL D'EDUCACIÓ, SALUT I SERVEIS SOCIALS
EXPOSICIÓ DE MOTIUS
En el marc del projecte municipal de Ciutat Educadora s’ha detectat la necessitat de crear una nova Comissió intersectorial d’educació, salut i serveis socials que creï una estructura per la coordinació entre els tres sectors afectats i una xarxa de treball en grup tal com se recull al text del present Reglament.
De conformitat amb l’article 129 de la Llei 39/2015 d’1 octubre, principis de bona regulació, s’ha complit i es tindran en conte els principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència.
De la mateixa forma, s’ha donat compliment a l’article 133 de la mateixa Llei i s’ha donar participació prèvia als ciutadans en la elaboració del present Reglament.
TÍTOL I. NATURALESA I FINALITAT
Article 1.
Naturalesa i seu
El Consell Escolar Municipal de Binissalem proposa la creació d'una Comissió intersectorial d'Educació, Salut i Serveis Socials com a òrgan col·legiat consultiu i assessor de l'Ajuntament , que està emmarcat en el projecte municipal de Ciutat educadora. El president del Consell Escolar dóna la potestat de la gestió i coordinació de la Comissió a la Regidoria de Serveis Socials que a la vegada delega aquestes funcions a dos tècnics d'aquesta regidoria.
Aquesta comissió traslladarà, en tot cas, els seus resultats i anàlisis al plenari del Consell Escolar.
La seu de la comissió serà al local de Serveis Socials i el seu correu electrònic:
serveissocials@ajbinissalem.net i educadorcb@mancomunitatdesraiguer.net
Article 2.
Finalitat i objectius
Aquesta comissió de treball es constitueix com a òrgan d'estudi des d'on es podrà elaborar informes i propostes, així com aquelles accions que es considerin convenients per a la finalitat assignada.
En tot cas, hauran de donar compte al plenari del Consell Escolar municipal de les actuacions realitzades i els informes de la Comissió de salut no tindran caràcter vinculant amb aquest.
Qualsevol professional que es plantegi el treball preventiu, en xarxa i psicosocioeducatiu amb la infància i joventut i les seves famílies al municipi de Binissalem , ha de poder treballar amb un model consensuat i interdisciplinari. La Comissió de Salut ha de ser un marc de treball unificat partint d’uns principis comuns, basat amb una metodologia i objectius compartits.
Els objectius són:
- Crear una estructura que possibiliti la coordinació intersectorial i una xarxa de treball.
- Compartir informació i coneixements entre els sectors implicats ( Educació, Salut i Serveis Socials) per construir un model comú.
- Potenciar actuacions integrals i comunitàries vers la salut de la població infant-juvenil.
-Generar programes, projectes i actuacions de prevenció a partir de necessitats detectades i amb la participació de la comunitat en els diferents processos.
- Garantir una avaluació contínua de les actuacions .
- Assegurar que les actuacions amb la població infanto-juvenil i en el seus contextos (família, escola i comunitat) es realitzin amb criteris de qualitat.
- Optimitzar els recursos dels diferents serveis implicats.
- Crear una cultura de treball compartit i corresponsable.
- Promoure formació comú i contínua.
TITOL II. ORGANITZACIÓ I COMPOSICIÓ
Article 3.
Composició
Per formar part de la comissió, no caldrà ser component integrant del mateix Consell Escolar municipal de Binissalem.
Inicialment des de la Regidoria de Serveis Socials es convoquen a diferents entitats del municipi, sense perjudici d'anant convidant a d'altres, que són les que elegeixen els seus representants per a la Comissió.
La composició de la Comissió, així, serà la següent:
a) President/a de la Comissió: Batle/ssa o persona en qui delegui
b) Vice- president/a : El/la Regidor/a de Sanitat i Serveis Socials o en qui delegui
c) Vocals: Un màxim de 3 representants per a cada Sector :
- Regidor/a de Educació i Joventut i de Cultura i Esports
- Treballador/a de Serveis Socials.
- Educador/a Social de Serveis Socials.
- Tècnic/a educatiu de l'Àrea d'educació de l'Ajuntament.
- Policia Tutor.
- Representant del Centre de Salut.
- Director/a o persona en qui delegui del C.C. l'Assumpció.
- Director/a o persona en qui delegui del CEIP Binissalem.
- Director/a o persona en qui delegui del CEIP Ntra. Sra. de Robines
- Director/a o persona en qui delegui de l'IES Binissalem
- Un representant de les l'AMIPAS dels centres educatius del municipi
- Representant de la Biblioteca municipal
-Representant de la secció de prevenció Comunitària de l'IMAS (Consell de Mallorca)
Queda obert a la participació de qualsevol membre d'entitats del poble.
d) Secretari/ària : Un tècnic del serveis socials
Article 4.
Funcions de la presidència
1.- A la presidència li correspon:
- Representar la Comissió de Salut
- Convocar les sessions ordinàries i extraordinàries i presidir-les.
- Dirigir els debats a les sessions de la Comissió de Salut
- Signatura les actes de les sessions de la Comissió de Salut per al seu vist i plau.
- Promoure el compliments dels acords de la Comissió
- Les altres que expressament li assigni aquest Reglament .
2. En cas de vacant, absència o malaltia, la vice-presidència assumeix les funcions de la presidència. Si això no és possible, li correspon substituir la presidència al membre de la Comissió amb major jerarquia, antiguitat o edat, per aquest ordre.
Article 5
Funcions de secretaria
1.- A secretaria li correspon:
- Vetllar per la legalitat formal i material de les actuacions de l’òrgan col·legiat.
- Certificar les actuacions de l'òrgan col·legiat
- Garantir que es respectin els procediments i les regles de constitució i adopció d’acords.
-Fer arribar als membres de la Comissió les convocatòries, propostes d'actes i altra documentació relativa a les sessions dins els terminis establerts a l'article 7 d'aquest Reglament
- Preparar les reunions de la Comissió i aixecar les actes corresponents
- Registrar i controlar les actes, acords i tota la documentació relativa a la Comissió.
- Les altres que li siguin conferides i que siguin necessàries per al compliment de les anteriors.
2. El/la secretar/ària és membre de l’òrgan col·legiat, per tant aquest conserva tots els seus drets com a tal.
Article 6
Funcions dels/ les vocals de la comissió
Correspon als vocals:
- Assistir a les reunions.
- Exercitar el seu dret a vot
- Participar en els debats de la Comissió, formulant propostes i emetent opinions
- Estar puntualment informats de qüestions que siguin de la seva competència
- Formular precs i preguntes
- Realitzar la resta de funcions relatives a la seva condició de vocal.
6.1 Funcions
6.1.1 Director/a del centre i/o persona en qui delegui.
- Participar en les convocatòries de les reunions i en l'elaboració l’ordre del dia.
- Participar en el calendari de les reunions de tot el curs.
- Referent del centre en la comissió.
- Recollir demandes i necessitats dels centres educatius.
- Col·laborar i participar en el disseny d’accions i programes de prevenció.
- Retorna la informació i acords que s’han pres en la comissió als tutors i altres agents educatius.
- Destacar la importància d’implicar als tutors i fer-los partícips de la tasca que dur a terme la comissió
6.1.2 Professional referent dels serveis de salut.
- Participar en les convocatòries de les reunions i en l'elaboració l’ordre del dia.
- Participar en el calendari de les reunions de tot el curs.
- Referent del serveis de salut en la comissió.
- Col·laborar i participar en el disseny d’accions i programes de prevenció.
- Retorna la informació i acords que s’han pres en la comissió al seu equip de feina.
6.1.3 Professional referent dels serveis socials (educadora social i/o treballadora social )
- Participar en les convocatòries de les reunions i en l'elaboració l’ordre del dia.
- Participar en el calendari de les reunions de tot el curs.
- Referent dels Serveis Socials en la comissió.
- Col·laborar i participar en el disseny d’accions i programes de prevenció.
- Retornar la informació i acords que s’han pres en la comissió al seu equip de feina.
6.1.4 Tècnica educativa de l’ajuntament
- Participar en les convocatòries de les reunions i en l'elaboració l’ordre del dia.
- Participar en el calendari de les reunions de tot el curs.
- Col·laborar i participar en el disseny d’accions i programes de prevenció.
6.1.5 Representant de l’ajuntament de les àrees de serveis socials i salut.
- Recollir demandes i necessitats de la comissió, per dur a terme projectes de prevenció dins els centres educatius.
6.1.6 Professional referent de l’àrea de prevenció comunitària de l’IMAS.
- Participar en les convocatòries de les reunions i en l'elaboració l’ordre del dia.
- Participar en el calendari de les reunions de tot el curs.
- Donar suport a la creació i coordinació de la comissió.
- Col·laborar i participar en el disseny d’accions i programes de prevenció.
6.1.7 Policia tutor.
- Donar suport a la comissió.
- Col·laborar i participar en el disseny d’accions i programes de prevenció.
Article 7
Convocatòries i sessions
1. La Comissió d'Educació, Salut i Serveis Socials s'ha de reunir amb caràcter ordinari una vegada cada dos mesos. També es pot reunir amb caràcter extraordinari a iniciativa del president o quan ho sol·licitin de manera raonada una tercera part dels seus membres.
2. La Comissió d'Educació, Salut i Serveis Socials es considerarà constituïda vàlidament quan hi concorrin, com a mínim, la meitat dels seus membres, en primera convocatòria. En segona convocatòria, que tindrà lloc mitja hora després de la primera, serà suficient l'assistència d'una tercera part dels membres de la Comissió.
Per a la vàlida celebració de les sessions serà necessària, en tot cas, l'assistència del president o el vice-president i del secretari o persona en qui delegui.
3. Les reunions de la Comissió seran convocades pel president amb un mínim d'antelació de set dies per a les sessions ordinàries i de dos dies per a les extraordinàries.
Les convocatòries se remetran als membres de l’òrgan col·legiat per mitjans electrònics i s'ha d'indicar el lloc, el dia, l'hora i l'ordre del dia de la reunió.
4. El membres de la Comissió poden proposar al president el punts de l'ordre del dia que considerin adients fins a una setmana abans de la convocatòria.
5.-Els acords de la comissió s'adoptaran per consens.
6.-La Comissió d'Educació, Salut i Serveis Socials podrà comptar, puntualment, amb la col·laboració de personal municipal o persones expertes i/o competents en la matèria concreta que es tracti.
7.-Al marge d'aquesta comissió de treball que tindrà caràcter estable, podran constituir-se per a l'estudi d'assumptes concrets altres grups de treball de caràcter efímer i limitats en el temps.
8.-Els/les representants de la comissió de treball no podran ser substituïts/des esporàdicament.
TITOL III. DE LA REFORMA DEL REGLAMENT
Article 8. Reforma del Reglament
Qualsevol proposta reforma del present reglament haurà de ser aprovada per la Comissió d'Educació, Salut i Serveis Socials de Binissalem per majoria dels membres.
DISPOSICIÓ FINAL
El present Reglament entra en vigor al dia següent de la seva publicació definitiva en el BOIB prèvia la seva aprovació pel Ple de l'Ajuntament de Binissalem.”
El que es fa públic per general coneixement.
Binissalem, 8 de gener de 2018.
El Batle,
Andreu Villalonga Simonet.