Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA
PATRONAT MUNICIPAL D'ESCOLES D'INFANTS
Núm. 239
Bases generals que han de regir les convocatòries de proves selectives per a cobrir places vacants de la plantilla de personal laboral del patronat municipal d’escoles d’infants de Palma
Per la Resolució del gerent núm. EI 201700146, de dia 15 de desembre de 2017, s’aproven les Bases generals que han de regir els processos de selecció del personal laboral del Patronat Municipal d’Escoles d’Infants de Palma.
1. NORMES GENERALS
L’objecte d’aquestes Bases és la regulació dels diferents processos selectius per a cobrir les places vacants de personal laboral del Patronat Municipal d’Escoles d’Infants de Palma (d’ara endavant, PMEI) previstes a l’oferta pública i de promoció interna.
Aquestes Bases generals s’ajusten al que estableix la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la CAIB, i al Text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015.
Aquestes bases han estat negociades amb la representació legal dels treballadors i de les treballadores del PMEI.
Totes les denominacions que apareixen en aquestes Bases en masculí s’han d’entendre referides també al femení.
El sistema selectiu ordinari per a les convocatòries de les proves selectives per a cobrir places vacants de la plantilla de personal és el de concurs oposició. Això no obstant, se seguiran els sistemes d’oposició o concurs oposició quan així s’aprovi a la convocatòria corresponent.
2. CONVOCATÒRIES ESPECÍFIQUES
a. Adequació de les proves selectives
Les proves selectives previstes a les convocatòries específiques s’orientaran a la valoració dels coneixements, les habilitats i les aptituds associades als llocs de feina que s’hagin d’exercir, amb la rellevància que escaigui dels exercicis de caràcter pràctic del grup professional al qual s’aspira.
b. Proves i temaris comuns
El criteri ordinari és l’establiment de proves selectives i de temaris comuns per als distints grups professionals, atenent la naturalesa dels processos selectius i les tasques i les funcions del grup professional.
c. Simplificació de la gestió
Per a agilitzar i simplificar la gestió dels processos selectius, com també per a garantir el mateix nivell d’exigència dels exercicis, sempre que la naturalesa de la prova o el nombre d’aspirants ho permetin, es duran a terme en un únic torn i amb una única alternativa d’examen.
A les bases específiques de la convocatòria es pot establir la nota de tall amb la qual es consideri que les persones aspirants que superin el primer exercici de les proves selectives de la fase d’oposició passen al següent exercici.
En qualsevol cas, sempre que una candidatura superi amb una determinada puntuació una fase, la resta de candidatures que hagin obtingut la mateixa puntuació passarà a la següent fase de l’oposició.
A les convocatòries, es pot acordar que totes les candidatures que hagin aprovat el primer exercici formin part de la borsa d’interins/nes per l’ordre de puntuació corresponent.
d. Informació mínima de les convocatòries
Les convocatòries específiques de les ofertes públiques d’ocupació es faran per grups professionals. De cadascun dels grups professionals, s’ha d’indicar, com a mínim i en cada cas, la informació següent:
· El nombre de places que es convoquen i l’especialitat, si s’escau.
· El grup professional i l’especialitat; el nombre de places destinades a la promoció interna i el nombre de places de reserva per a persones amb discapacitat, si s’escau.
· Els requisits i les condicions que hagin de complir les candidatures; en particular els de les titulacions que es requereixen per a accedir a cada especialitat –si s’escau.
· El nivell d’exigència de coneixements de llengua catalana que estableix la normativa en vigor que reguli l’exigència de coneixements de llengua catalana en els procediments selectius d’accés a l’àmbit de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
· El sistema selectiu concret aplicat, el nombre i el contingut de les proves i, si s’escau, les condicions de formació, els mèrits o l’experiència avaluables, i les normes i els criteris per a efectuar-lo.
· Els altres elements que ajudin a determinar de forma objectiva els mèrits, la capacitat i la idoneïtat de les candidatures, com són: l’admissió o no de cursos de formació, els períodes de pràctiques, l’exposició curricular per part dels candidats i les candidates, proves psicotècniques, reconeixements mèdics...
· La designació i la composició concreta dels tribunals qualificadors.
· La menció que els òrgans de selecció no poden proposar la contractació d’un nombre superior d’aprovats al de places convocades, excepte quan ho prevegi la mateixa convocatòria, sense perjudici del que estableix el segon paràgraf de l’article 61.8 de l’EBEP.
· El sistema de qualificacions, amb les puntuacions o els percentatges per a la seva superació i el caràcter eliminatori o no de les proves.
· Els programes o els temaris sobre els quals han de tractar les proves.
· El calendari de realització de les proves.
· El model normalitzat d’instància i l’òrgan al qual han d’adreçar-se les sol·licituds, amb indicació de les dependències on es poden trobar.
· Així mateix, d’acord amb l’article 43.4 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, quan en un grup professional es verifiqui, mitjançant informe previ, la infrarepresentació del sexe femení en l’oferta d’ocupació pública, s’ha d’establir a la convocatòria que, si concorren mèrits iguals entre dues candidatures o més, s’han de seleccionar les dones, llevat que hi hagi motius no discriminatoris per a preferir l’home, una vegada considerades objectivament totes les circumstàncies concurrents en les candidats i les candidates d’ambdós sexes.
e. Publicitat
Les convocatòries s’anunciaran al tauler d’anuncis del PMEI, al web de l’Ajuntament de Palma, i si hi escau, al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS
Per a ser admeses a les proves selectives que es convoquin, les persones aspirants han de complir els següents requisits, sense perjudici dels que figurin a cadascuna de les bases especifiques. Aquests requisits han de posseir-se a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i s’han de mantenir fins al moment de la contractació.
-Tenir la nacionalitat espanyola o la d’algun dels altres estats membres de la Unió Europea, o ser nacional d’algun estat en el qual, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui d’aplicació la lliure circulació de treballadors, amb excepció dels llocs de feina que directament o indirecta impliquin una participació en l’exercici del poder públic o en les funcions que tenen per objecte la salvaguarda dels interessos de l’Estat o de les administracions públiques.
- Tenir setze anys complerts d’edat.
- No haver estat separat o separada, mitjançant un expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en situació d’inhabilitació de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacional d’un altre estat, no trobar-se inhabilitat/ada o en situació equivalent ni haver estat sotmès/mesa a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu estat i en els mateixos termes, l’accés a una ocupació pública.
- Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l’exercici de les funcions del grup professional o l’especialitat en què s’inclouen les places ofertes. Les persones aspirants que accedeixin a places reservades per a persones amb discapacitat han de tenir acreditat el grau de minusvalidesa igual o superior al 33% i ho han de justificar en el moment de la presentació d’instàncies. També han de sol·licitar a la mateixa instància les adaptacions que considerin adients per a dur a terme les proves selectives.
- Comptar amb el títol acadèmic o el nivell de titulació exigits a la convocatòria específica, o estar en condicions d’obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de les instàncies. En cas de titulacions obtingudes a l’estranger, han d’aportar la credencial que n’acrediti l’homologació.
- En el cas de titulacions expedides a l’estranger, s’ha d’aportar –segons correspongui– l’homologació corresponent del Ministeri d’Educació, Cultura i Esports, o del que en tingui atribuïda la competència; la de la Conselleria d’Educació i Universitats o del que en tingui atribuïda la competència.
- Si el títol procedeix d’un estat membre de la Unió Europea, s’ha de presentar el certificat acreditatiu del reconeixement o de l’homologació del títol equivalent, de conformitat amb la Directiva 89/48/CEE, de 21 de desembre de 1988; el Reial decret 1665/1992 i altres normes de transposició i desplegament.
- Acreditar el requisit de coneixements de llengua catalana que s’indiqui a la convocatòria específica, mitjançant l’aportació del títol o del certificat oficial corresponent, expedit per l’Escola Balear d’Administració Pública o expedit o homologat per l’òrgan competent de la Conselleria que en tingui atribuïda la competència.
- Abans de formalitzar el contracte de treball, la persona seleccionada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de feina ni realitza cap activitat en el sector públic delimitada per l’art. 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, incloent-hi la de caràcter professional, ho ha de declarar en el termini de deu dies comptadors a partir del dia de la contractació, perquè el PMEI acordi la declaració de compatibilitat o d’incompatibilitat.
Cada convocatòria específica pot establir requisits específics d’accés, sempre que es formulin de manera abstracta i general i tinguin una relació objectiva i proporcionada amb les funcions i les tasques del grup professional objecte de la convocatòria.
4. PERSONES AMB DISCAPACITAT
D’acord amb l’article 59 del Text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, aprovat per l’RDL 5/2015, de 30 d’octubre; el Reial decret 2271/2004, de 23 de desembre, que regula l’accés a l’ocupació pública i la provisió de llocs de feina de les persones amb discapacitat, les convocatòries de processos selectius poden preveure la reserva d’una quota de les places convocades per a ser cobertes per persones amb discapacitat degudament acreditada.
A les convocatòries d’ingrés al PMEI on figuri aquesta reserva, les persones interessades a participar-hi ho han de manifestar expressament a les seves sol·licituds. Les persones aspirants hi seran admeses en igualtat de condicions que la resta d’aspirants.
L’adaptació de les proves, en cas que s’hagi sol·licitat a la instància, consistirà en la concessió d‘un temps addicional per a la realització dels exercicis. L’adaptació de mitjans i les ajudes raonables consisteixen a posar a disposició de l’aspirant els mitjans materials i humans, les assistències i els suports i les ajudes tècniques i/o tecnològiques assistides que necessiti per a la realització de les proves a les quals participi, com també a garantir l’accessibilitat de la informació i la comunicació dels processos i la del recinte o l’espai físic on tinguin lloc.
Les proves selectives tindran idèntic contingut per a totes les persones aspirants, independentment del torn per al qual s’opti, sense perjudici de les adaptacions i els ajustaments raonables necessaris de temps i de mitjans per a la seva realització.
Les places reservades a persones amb discapacitats que no siguin cobertes s’afegiran a la reserva de l’Oferta Pública d’Ocupació de l’any següent.
5. PROMOCIÓ INTERNA: MODALITATS, REQUISITS D’ACCÉS I CONDICIONS
a. Percentatges de places per a les modalitats d’aquest torn
En aplicació de l’article 68 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i amb la finalitat de facilitar la promoció interna del personal laboral mitjançant l’accés a grups professionals/categories del grup de titulació immediatament superior al propi, es reservarà per a la promoció interna un percentatge com a mínim del 30% del global de les places de l’oferta pública que es convoquin.
Les convocatòries específiques han d’establir la reserva de places per al torn de promoció interna, sempre que sigui factible pel nombre i per les característiques de les places que es convoquin.
b. Convocatòries independents de promoció interna
La promoció interna es desplegarà conformement a l’article 19 del Reial decret legislatiu 5/2015, EBEP. La quota de reserva de la promoció interna pot desplegar-se en la mateixa convocatòria que les places de torn lliure, o mitjançant una convocatòria independent.
c. Promoció interna vertical
Consisteix en l’ascens des d’un grup professional fins a un grup professional superior.
D’acord amb l’article 70.4 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, les places reservades a la promoció interna vertical que quedin vacants s’afegeixen a les places d’accés lliure, i a l’inrevés, segons l’ordre temporal en què s’hagin convocat.
Així mateix, les places de reserva per a persones amb discapacitat del torn de promoció interna només es poden acumular, si n’hi ha, a les places de reserva per a persones amb discapacitat del torn lliure.
D’altra banda, les places de reserva per a persones amb discapacitat no s’acumulen a les places que no són d’aquesta reserva, sinó que s’acumulen al torn de reserva per a persones amb discapacitat de l’oferta pública d’ocupació següent.
d. Requisits d’accés
Les persones aspirants que optin pel torn de promoció interna han de complir, a més dels requisits generals establerts a la base 3, els següents:
· Pertànyer com a personal laboral fix del PMEI a un grup professional immediatament inferior al de la plaça a la qual es pretengui accedir, d’acord amb el que estableix cada convocatòria específica.
· Haver prestat serveis efectius durant un període mínim de dos anys com a personal laboral fix al PMEI, al grup professional des del qual se sol·licita la promoció.
e. Condicions
Per a facilitar la promoció interna vertical, les convocatòries específiques han de determinar les condicions dels processos selectius pels sistemes de concurs oposició, tenint en compte les previsions següents: reducció de temaris, adaptació o reducció d’exercicis per coneixements acreditats, si s’escau; reserva de la puntuació obtinguda en els exercicis corresponents a les proves selectives per a les dues convocatòries següents i fase de concurs adaptada a les circumstàncies.
6. SOL·LICITUDS
a. Presentació
Les sol·licituds per a participar a les proves selectives s’han de presentar al Registre General del PMEI o en qualsevol de les formes previstes a la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
b. Sol·licitud
Les persones aspirants a les proves selectives han d’emplenar l’imprès que ha establert el Patronat Municipal d’Escoles d’Infants de Palma, el qual es facilitarà a les oficines del PMEI, situades a la plaça Nova de la Ferreria, 2, de Palma (07002). Així mateix, l’esmentat imprès pot obtenir-se a través d’Internet consultant la pàgina:
https://www.palma.cat/portal/PALMA/contenedor1.jsp?seccion=s_floc_d4_v1.jsp&contenido=6711&tipo=1&nivel=1400&layout=contenedor1.jsp&codResi=1&language=ca&codMenu=1578&codMenuPN=1812
A les sol·licituds, s’ha de fer constar el torn en el qual participa la persona interessada d’acord amb les següents indicacions:
a. Lliure
b. Promoció interna
c. Reserva per a persones amb discapacitat
Aquest imprès ha d’obtenir-se per duplicat amb l’objecte que la persona interessada se’n quedi una còpia segellada.
c. Formalització de la sol·licitud i presentació de documentació
Per a ser admeses i prendre part en el procés selectiu, bastarà que les persones interessades manifestin a la sol·licitud que compleixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base tercera i a les respectives bases especifiques, referides sempre a la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació. Altrament, han de manifestar a la instància si volen realitzar els exercicis voluntaris, si s’escau.
Sense perjudici del que estableixen les bases específiques, juntament amb la sol·licitud, les persones interessades han de presentar:
· Document nacional d’identitat o, en cas de no tenir la nacionalitat espanyola, document oficial acreditatiu de la identitat (NIE, passaport o targeta de residència).
· Fotocòpia acarada del títol acadèmic exigit per a formar part de la convocatòria, i de qualssevol altres requisits exigits a les bases específiques. Es considera que el títol ha estat expedit quan han transcorregut més de dos anys des de l’emissió del justificant del pagament dels drets d’expedició. En aquest cas, si les persones aspirants no el presenten, queden excloses i han d’acreditar-lo en el termini d’esmenes de les deficiències en la sol·licitud, o justificar mitjançant un certificat del centre formatiu corresponent que el títol encara no ha estat expedit.
· En el supòsit d’accés per a la reserva de persones amb discapacitat, i d’acord amb l’article 3 del Decret 36/2004, de 16 d’abril, regulador de l’accés, la promoció interna i la provisió de llocs de feina de persones amb discapacitat a la funció pública de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i el Reial decret 2271/2004, de 23 de desembre, que regula l’accés a l’ocupació pública i la provisió de llocs de feina de les persones amb discapacitat, un certificat dels equips multiprofessionals de l’administració competent en matèria de persones amb discapacitat o l’organisme públic equivalent sobre les condicions personals d’aptitud per a exercir les funcions corresponents a la plaça a la qual presenta candidatura, que haurà d’indicar que es troba en condicions de complir les tasques fonamentals del lloc de feina al qual s’aspira, mitjançant, si corresponen segons el judici de l’Administració, les adaptacions necessàries d’aquest lloc de feina i de les proves d’accés, i respectant en qualsevol cas els principis de mèrit i capacitat. A la mateixa sol·licitud s’ha de determinar si es demana qualsevol adaptació per a la realització de les proves selectives.
A les convocatòries que estableixin el concurs oposició com a sistema d’accés, els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, i que s’han de referir al termini de presentació d’instàncies, s’han d’acreditar mitjançant la presentació d’originals o fotocòpies acarades en el model normalitzat establert a l’efecte per part del PMEI, dins el termini de 10 dies naturals comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista definitiva de les persones aspirants que hagin superat la fase d’oposició.
En el cas de convocatòries que estableixin el concurs com a sistema d’accés, l’al·legació de mèrits s’ha d’efectuar mitjançant la presentació d’originals o fotocòpies acarades en el model normalitzat establert a l’efecte per part del PMEI, que ha d’acompanyar la sol·licitud d’admissió. La data límit per a l’al·legació dels mèrits i la presentació dels documents relatius a aquests és la de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
Únicament es valoraran els mèrits que estiguin adequada i clarament acreditats d’acord amb els barems de la fase de concurs. Els mèrits adduïts i no justificats per part de les persones aspirants en la forma indicada a les bases especifiques no seran valorats. No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors.
Termini
El termini general, en defecte de terminis específics superiors o inferiors establers a les bases especifiques de presentació de sol·licituds, és de vint dies naturals, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la resolució d’aprovació de cada convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s’entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent.
7. ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS
Relacions de persones admeses i excloses
En el termini màxim d’un mes comptador des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, l’òrgan de govern del PMEI dictarà resolució que declari aprovada la llista de candidatures admeses i excloses al procés selectiu, amb expressió de la causa d’exclusió, si s’escau. Aquesta relació es publicarà a l’apartat d’oferta pública de feina al web de l’Ajuntament de Palma, amb l’advertiment dels recursos que hi escaiguin. Al mateix anunci s’indicaran el lloc, la data, l’hora d’inici dels exercicis i l’ordre d’actuació de les persones aspirants.
Les candidatures excloses o omeses disposen d’un termini de deu dies hàbils –llevat que a les bases específiques s’indiqui un altre termini– des de l’endemà de la publicació de la resolució per a esmenar el defecte o presentar la documentació preceptiva. Igualment, dins del mateix termini es podran presentar sol·licituds d’esmena d’errades –si se n’han produït– per dades personals incorrectes. Si no se’n presenten, la llista esdevindrà definitiva.
Si alguna persona aspirant no figura a la llista definitiva d’admesos ni a la d’exclosos ha d’exhibir davant el tribunal una còpia de la sol·licitud segellada per l’oficina receptora, perquè aquest l’admeti provisionalment per a la realització dels exercicis. Amb aquest fi, el tribunal qualificador es constituirà en sessió especial abans de començar el primer exercici, al lloc on aquest s’ha de realitzar, i resoldrà provisionalment les peticions que, mitjançant compareixença, puguin presentar les persones aspirants que es trobin en les circumstàncies esmentades. Les actes corresponents a aquestes sessions es trametran, en el termini més breu possible, a l’òrgan competent, el qual resoldrà l’admissió o l’exclusió de les persones afectades i ho comunicarà al tribunal perquè en prengui coneixement i a l’efecte corresponent, i, si escau, ho notifiqui a la persona interessada.
8. ELS ÒRGANS DE SELECCIÓ
Designació i composició
Els òrgans de selecció són els encarregats de dur a terme els procediments selectius. Són òrgans col·legiats, la composició dels quals s’ajusta als principis d’imparcialitat, els quals integren el tribunal a títol individual.
Els òrgans de selecció actuen amb autonomia funcional, sense perjudici de les facultats de revisió que s’estableixen legalment.
La composició dels òrgans de selecció s’ha d’ajustar, llevat de raons fonamentades i objectives, degudament motivades, al criteri de paritat entre homes i dones, amb capacitació, competència i preparació adients. Es considera que hi ha una representació equilibrada quan als òrgans de més de quatre membres cada sexe està representat almenys en un 40 %. A la resta, quan els dos sexes hi estiguin representats.
Els tribunals qualificadors de cada procés selectiu s’han d’ajustar, pel que fa a la constitució i la composició, al que preveu l’article 60 i els concordants del Text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, i l’article 51 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de funció pública.
La designació dels tribunals correspon al Patronat Municipal d’Escoles d’Infants. La seva composició s’inclourà a cada convocatòria específica i s’ha d’ajustar a les normes contingudes als articles 13 i 14 del Reglament d’ingrés del personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. També els seran d’aplicació les Instruccions de determinació de les directrius sobre la constitució i el funcionament dels tribunals de selecció de personal de l’Ajuntament de Palma.
Els tribunals estaran constituïts, com a mínim, per cinc membres titulars, amb un nombre igual de suplents. El/la president/ta i el/la seu/seva suplent seran designats discrecionalment per l’òrgan competent. Tots/totes els/les vocals i els seus suplents seran designats per sorteig.
Tots els membres dels tribunals han de posseir una titulació acadèmica d’igual o superior nivell que l’exigit als aspirants per a l’ingrés; la meitat més un, com a mínim, haurà de posseir una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixements que l’exigida per a l’ingrés, si aquesta és específica.
Es podrà comptar amb l’assistència de personal assessor especialista, amb veu però sense vot, quan ho trobi convenient.
El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres –titulars o suplents, indistintament- incloent-hi el/la president/ta.
No podran formar part dels tribunals:
· Les persones que hagin realitzat en els tres anys anteriors a la publicació de la convocatòria corresponent les tasques de preparació d’aspirants a proves selectives per al grup professional de què es tracti.
· Els càrrecs de naturalesa política i el personal eventual de l’Administració – municipal o del PMEI–, o si fa menys de quatre anys del cessament d’aquesta condició.
· Atès que la pertinença als òrgans de selecció ha de ser sempre a títol individual, d’acord amb el punt 3 de l’article 60 de l’EBEP, tampoc en pot formar part la representació legal dels treballadors com a tal. Això no obstant, la representació legal dels treballadors pot exercir en qualsevol moment les seves funcions de vigilància per a vetlar pel bon desenvolupament del procediment selectiu.
Les persones aspirants podran recusar els membres del tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies esmentades amb anterioritat.
Adaptacions per a persones amb discapacitats
Els tribunals han d’adoptar les mesures necessàries perquè, de conformitat amb el que disposa el Decret 36/2004, les proves selectives es facin en condicions d’igualtat amb els aspirants del torn lliure. S’han d’establir, a les proves selectives, les adaptacions de temps i de mitjans que es preveuen a la convocatòria per als aspirants amb discapacitat que ho hagin demanat expressament a la sol·licitud de participació i que el tribunal consideri necessàries.
Constitució i funcionament
El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres –titulars o suplents, indistintament–, incloent-hi el/la president/ta.
La constitució i totes les actuacions dels tribunals, en el que preveuen les presents Bases i en el que no s’hi tracti expressament, s’han de sotmetre al que estableix el capítol IV del Reglament d’ingrés del personal al servei de la Comunitat Autònoma, aprovat pel Decret 27/1994.
Els acords s’han d’adoptar per majoria de vots dels membres presents a cada sessió. En cas d’empat, el vot de la Presidència té caràcter diriment.
D’acord amb l’article 52.3 de la Llei 3/2007, en concordança amb l’article 61.8 de l’EBEP, els tribunals no poden aprovar ni declarar que ha superat l’oposició un nombre de persones superior al de places convocades, excepte quan així ho prevegi la convocatòria mateixa o quan aquesta sigui per a la formació de borsins de candidatures. Sempre que els òrgans de selecció hagin proposat la selecció i la contractació d’un nombre igual d’aspirants al de places convocades, i amb la finalitat d’assegurar-ne la cobertura, quan es produeixin renúncies d’aspirants seleccionats abans de la contractació, s’oferirà el lloc feina als candidats i les candidates que integren la borsa, per l’ordre establert.
9. EXERCICIS I DESENVOLUPAMENT DELS PROCESSOS SELECTIUS
Contingut i confecció dels exercicis
Els exercicis dels processos selectius han de ser els que es determinin a les convocatòries específiques corresponents. El tribunal ha de respectar rigorosament el tenor literal que descrigui el contingut de cada exercici i s’ha de subjectar al temari que s’hagi pogut preveure. Només en allò no previst expressament a les bases, el tribunal hi podrà aplicar la seva discrecionalitat tècnica i autonomia funcional.
A la sessió de constitució, els tribunals han d’acordar i elaborar, amb la col·laboració del PMEI, els exercicis teòrics i/o pràctics, siguin els tipus test, escrits, orals o entrevistes de les proves selectives.
Els temaris, llevat que la normativa en prevegi altra circumstància, s’adaptaran a les funcions pròpies de les places convocades, als requeriments competencials del PMEI i als continguts de la formació reglada per a l’obtenció de les titulacions exigides en cada cas.
Els tribunals hauran de garantir la confidencialitat del contingut de les proves fins al moment en què es duguin a terme.
Garantia de confidencialitat dels exercicis i de les dades de les persones aspirants
El membres del tribunal seran responsables d’adoptar les mesures més idònies en totes les proves escrites, llevat del casos en què, per tractar-se de proves orals o similars, no sigui possible, per a garantir la confidencialitat de les dades de les persones aspirants, que permeti a la vegada la identificació de l’exercici corresponent a cada persona sense conèixer-ne les dades personals.
En el cas d’utilització de sistemes mecanitzats, l’assignació de codis es farà automàticament segons els sistemes d’impresos habituals, amb assignació de codis binaris.
Ordre d’actuació
Si l’examen no pot ser simultani –per ser oral, perquè nombre d’aspirants ho aconsella o altres circumstàncies– l’ordre d’actuació de les persones aspirants serà alfabètic, començant per la lletra m, d’acord amb el sorteig efectuat pel PMEI amb la representació legal dels treballadors i de les treballadores, a la sessió d’aprovació d’aquestes Bases generals.
Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici en crida única i seran excloses de les proves selectives les que no hi compareguin o les que hi compareguin amb posterioritat a la declaració d’inici de les proves, tret dels casos degudament justificats i lliurement apreciats pel tribunal.
Calendari de les proves
Les dates, el lloc de realització de les proves i els resultats de cadascuna de les convocatòries seran publicats al tauler d’anuncis del PMEI i al web de l’Ajuntament de Palma.
La publicació es farà amb una antelació mínima de deu dies hàbils a la data de realització de l’exercici, llevat que a les bases específiques se n’aprovi d’altra.
Un cop començades les proves selectives, no serà obligatòria la publicació dels successius anuncis de la realització de les proves restants al Butlletí Oficial de les Illes Balears. El tribunal publicarà aquests anuncis al tauler d’anuncis del PMEI i al web de l’Ajuntament.
Sorteig públic dels exercicis
Les proves dels exercicis pràctics que consisteixin a contestar temes o qüestions dels temaris publicats, s’han de determinar per sorteig públic, fet davant les persones aspirants, immediatament abans de l’inici de les proves.
Així mateix, quan es tracti de proves o d’exercicis dels denominats “pràctics”, o de preguntes o supòsits concrets per a desenvolupar, aquests s’hauran de determinar mitjançant el sorteig públic corresponent.
Acreditació de la identitat de les persones aspirants
En qualsevol moment el tribunal pot requerir les persones que participen en les proves que acreditin la seva identitat.
Incidències
En el supòsit que, amb posterioritat a l’aprovació d’aquestes bases, es modifiqui la normativa reguladora del contingut de cada programa, seran d’aplicació les referències que es trobin en vigor en el moment de la realització de les proves.
Quan es tracti d’exàmens de desenvolupament, el tribunal ha de mostrar a l’aspirant que ho sol·liciti el programa de temes de la convocatòria corresponent.
La consideració, la verificació i l’apreciació de les incidències que puguin sorgir en el desenvolupament dels exercicis, com també l’adopció de les decisions que es considerin pertinents corresponen al tribunal.
Llengua dels exercicis
Les persones que participen en l’oposició poden elegir fer els exercicis en qualsevol de les dues llengües oficials de la Comunitat Autònoma. A aquest efecte, el tribunal s’ha d’encarregar que els exercicis s’elaborin i es lliurin a les persones aspirants en qualsevol de les dues llengües, segons la que triïn.
Un cop iniciades les proves selectives, no se’n podran absentar temporalment. Qualsevol absència temporal es considerarà definitiva, amb la renúncia al procés de selecció.
Garantia de transparència i objectivitat: anonimat dels aspirants
El tribunal ha de respectar els principis d’imparcialitat, professionalitat, independència, igualtat, objectivitat i transparència durant tot el procés selectiu, per la qual cosa ha d’adoptar les mesures oportunes per a garantir que els exercicis escrits de l’oposició es corregeixin sense conèixer la identitat dels aspirants.
El tribunal exclourà les persones, als fulls d’examen de les quals figurin noms, traços, marques o signes que puguin servir per a conèixer-ne la identitat.
En el supòsit d’exercicis orals o d’entrevistes de selecció, l’exposició dels candidats s’ha de fer en audiència pública i s’han d’enregistrar en tot cas en format àudio o vídeo.
Així mateix, el tribunal adoptarà les mesures necessàries per a evitar que els aspirants utilitzin qualsevol mitjà, incloent-hi els electrònics, en la realització de les proves que puguin desvirtuar l’aplicació dels principis d’igualtat, mèrit i capacitat, com també per a garantir la transparència de les proves selectives.
Qualificació dels exercicis
Les bases especifiques de la convocatòria estableixen el sistema de puntuació dels exercicis. El tribunal ha de respectar el que es prevegi en cada cas. Així mateix la valoració dels exercicis pot ser:
- Unitària, quan l’exercici té aquest caràcter.
- Dividida en dues o més parts, quan l’exercici té dues o més parts diferenciades. La puntuació serà independent per a cadascuna de les parts. Això no obstant, les bases estableixen una puntuació mínima per a cadascuna de les parts i una puntuació mínima global per a la superació de l’exercici.
Exercicis obligatoris. Els exercicis obligatoris seran eliminatoris i es tindrà cura especialment que hi hagi connexió entre el tipus de proves per a superar i les tasques que s’hagin de desenvolupar als llocs de feina convocats. Aquests exercicis es qualificaran fins a un màxim de deu punts, i els qui no arribin a un mínim de cinc punts a cadascun dels exercicis seran eliminats, llevat que, a les bases específiques, hi figuri una altra qualificació.
La qualificació dels exercicis es farà d’acord amb els criteris que es determinin per a cada cas en les convocatòries especifiques. D’altra banda, els tribunals acordaran els criteris específics de correcció de cadascun dels exercicis en funció de l’especificitat del seu contingut, amb caràcter previ a la seva realització, i aquests es publicaran.
Els exercicis de llengües, si escauen, i la prova psicotècnica es valoren com a apte o no apte.
Exercicis voluntaris. Els exercicis voluntaris es qualificaran segons la puntuació que figuri a les respectives bases específiques i, si no hi figura, amb un màxim d’un punt. Si un exercici voluntari té diverses especialitats, es dividirà la puntuació entre el nombre d’aquestes.
Els exercicis voluntaris no suposaran l’eliminació de l’opositor de les proves selectives, però determinaran la puntuació final i, en conseqüència, l’ordre dels opositors i la relació de les persones aprovades amb plaça.
Qualificació de tots els exercicis (obligatoris i voluntaris). Les qualificacions de tots els exercicis s’obtindran sumant les puntuacions atorgades, sempre amb tres decimals, per part de cada membre del tribunal i dividint-ne el total pel nombre d’assistents. S’eliminarà la nota més alta i la més baixa de les atorgades quan la diferència entre aquestes sigui superior a tres punts. El quocient obtingut serà la qualificació definitiva.
D’altra banda, els tribunals acordaran i faran constar a les actes de les seves sessions els criteris específics de correcció de cadascun dels exercicis de desenvolupament, segons els temes o els supòsits concrets que els candidats i les candidates hagin desenvolupat.
Els exercicis de llengües i la prova psicotècnica, si escau, es valoren com a apte o no apte.
Publicació de les notes dels exercicis
Un cop acabat cadascun dels exercicis de l’oposició, el tribunal publicarà als taulers d’anuncis del PMEI i al web de l’Ajuntament de Palma la llista provisional de persones que l’hagin superat, amb indicació de les dades personals de les candidatures i la puntuació obtinguda. A la mateixa publicació s’anunciarà la data de l’exercici següent, amb una antelació mínima de 10 dies naturals, llevat que a les bases específiques s’estableixi un altre termini mínim.
Per a efectuar una reclamació o sol·licitar la revisió de l’exercici, les persones interessades disposen d’un termini de tres dies hàbils des la publicació de la llista provisional, llevat que a les bases específiques se n’estableixi un altre. El tribunal disposa d’un termini de set dies hàbils per a resoldre les reclamacions i publicar la llista definitiva de les persones aspirants que han superat l’exercici.
10. RELACIONS DE PERSONES ASPIRANTS SELECCIONADES I ORDRE DE PRELACIÓ EN L’OPOSICIÓ
Relació de persones aspirants que han superat l’oposició
Un cop finalitzats tots els exercicis eliminatoris de l’oposició i dirimits els empats, si s’escau, el tribunal farà pública, al tauler d’anuncis de PMEI i al web de l’Ajuntament de Palma, la relació provisional de les persones que hagin superat les proves i hagin resultat seleccionades o –si s’escau– de les persones que integren la borsa de candidatures, amb indicació del nom i els llinatges, el DNI i la puntuació obtinguda per ordre decreixent.
En el cas de proves selectives, s’indicaran tantes persones aprovades com el nombre de places convocades, llevat que la convocatòria permeti, d’acord amb la base 8, altra cosa, i sense perjudici del que aquesta base preveu, d’acord amb l’article 61.8 de l’EBEP, al darrer paràgraf.
Com s’ha indicat al punt anterior, es podrà sol·licitar la revisió de les proves en el termini de tres dies hàbils –llevat que n’hi hagi un altre d’específic que s’aprovi a les bases específiques–, comptadors des de l’endemà de la publicació dels resultats, i el tribunal resoldrà les reclamacions en el termini de set dies hàbils següents.
La relació de persones que han superat l’oposició ve determinada únicament per la superació de tots els exercicis eliminatoris i per la suma de les puntuacions obtingudes en el conjunt d’aquests exercicis.
En el cas de proves selectives, quan hi hagi promoció interna i torn lliure, les places sense cobrir en un dels sistemes de selecció s’incorporaran a l’altre, segons l’ordre temporal en què s’hagin convocat.
Les vacants de la reserva per a persones amb discapacitat que no es cobreixin no s’acumulen a les convocades per al torn lliure o la promoció interna corresponent que no siguin d’aquesta reserva.
Resolució d’empats
En cas d’empat, s’ha de resoldre tenint en compte, successivament, els criteris següents:
a. Tenir la nota més alta al primer exercici.
b. Tenir la nota més alta en el segon exercici, en cas que n’hi hagi.
c. Tenir la nota més alta en el tercer exercici, en cas que n’hi hagi.
d. Ser una dona víctima de la violència de gènere.
e. Ser víctima de terrorisme.
f. Acreditar més temps de serveis prestats com a personal del PMEI.
g. Tenir càrregues familiars.
h. Ser major de 45 anys.
i. Ser dona, en cas d’infrarepresentació del sexe femení en el grup professional de què es tracti, d’acord amb l’art. 43 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, per a la dona, llevat que hi hagi motius no discriminatoris per a preferir l’home, una vegada considerades objectivament totes les circumstàncies concurrents en els candidats d’ambdós sexes, com per exemple les dels apartats d o e.
j. No haver estat objecte de remoció d’un lloc de feina del mateix grup professional.
Si persisteix finalment l’empat, es farà un sorteig.
Ordre de prelació per a la realització d’una prova no eliminatòria
Quan la convocatòria específica estableixi un exercici obligatori i no eliminatori, l’hauran de fer totes les persones que hagin superat l’oposició per a establir l’ordre de prelació en l’oposició.
Una vegada que els/les aspirants hagin fet la prova obligatòria i no eliminatòria, el tribunal publicarà la llista provisional de persones que han superat l’oposició, amb la qualificació d’aquesta prova i per l’ordre de prelació decreixent per nota obtinguda. La publicació es farà als taulers d’anuncis del PMEI i al web de l’Ajuntament de Palma. Les persones interessades podran presentar reclamacions contra la qualificació de la prova en el termini de tres dies hàbils, comptadors a partir del dia en què es faci pública, les quals es resoldran en el termini de set dies hàbils.
Resolució d’empats en l’ordre de prelació final
En cas d’empat, l’ordre de prelació s’haurà d’establir d’acord amb els mateixos criteris que preveu l’apartat 2 de la base 10, Resolució d’empats.
Fase de concurs: valoració de mèrits
El percentatge de puntuació de la fase de concurs respecte de la puntuació total del concurs oposició es determinarà a cada base especifica, sense que, en cap cas, determini per si mateixa el resultat del procés selectiu. A més, les puntuacions atorgades a la fase de concurs s’expressaran sempre en tres decimals.
Aquesta fase es realitzarà un cop finalitzada la fase d’oposició i no serà eliminatòria ni es tindrà en compte per a superar les proves de la fase d’oposició.
Acreditació dels mèrits
Llevat d’acord específic i motivat a les bases específiques sobre la presentació dels mèrits juntament amb la sol·licitud, aquesta fase es realitzarà un cop finalitzada la fase d’oposició i no serà eliminatòria ni es tindrà en compte per a superar les proves de la fase d’oposició.
Dins el termini màxim de deu dies naturals comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista definitiva dels candidats i les candidates aprovats a la fase d’oposició, que excepcionalment es podrà reduir a 5 dies hàbils, aquests han d’acreditar els mèrits que s’indiquin en cada convocatòria per a la fase de concurs, mitjançant la presentació de documents originals o fotocòpies acarades, o l’exhibició de l’original, perquè puguin ser escanejats.
Els mèrits s’han d’acreditar i s’han de valorar sempre amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
El PMEI pot emetre certificació dels mèrits que figurin al seu registre de personal, el qual s’incorporarà als expedients de valoració dels mèrits de la fase de concurs, sempre que hagi estat sol·licitat per part de la persona interessada.
Llista d’aspirants seleccionats del concurs oposició
Un cop finalitzada la valoració dels mèrits aportats es publicarà al tauler d’anuncis del PMEI i als webs del PMEI i de l’Ajuntament de Palma la llista provisional de puntuacions obtingudes a la fase de concurs. En el cas de proves selectives, la llista contindrà la relació provisional dels aspirants que han superat les proves i han obtingut plaça.
Contra aquesta llista –tant per a la formació de borsins com per a proves selectives– es poden presentar les reclamacions en el termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la seva publicació. Acabat aquest termini el tribunal disposa de set dies hàbils per a resoldre les reclamacions.
Resoltes les reclamacions, s’aprovà la relació definitiva de candidatures que han superat les proves, amb les puntuacions de la fase d’exàmens i de concurs, separadament.
La relació definitiva contindrà la proposta d’adjudicació de places que –com a màxim– serà de tantes persones aprovades com places s’hagin convocat, llevat que la convocatòria estableixi una altra cosa, i sense perjudici del que preveu l’aparat vuitè d’aquestes Bases, i d’acord amb l’article 61.8 de l’EBEP.
11. RELACIÓ DE PERSONES APROVADES I ORDRE DE PRELACIÓ EN EL CONCURS OPOSICIÓ
Relació provisional d’aspirants que han superat la fase d’oposició i revisió d’exàmens
Finalitzat el procés selectiu, el tribunal publicarà al tauler d’anuncis del PMEI i al web de l’Ajuntament de Palma la relació de persones que l’hagin superat, indicant-ne nom i llinatges, DNI i la puntuació obtinguda, per ordre decreixent.
Les persones aspirants hi podran presentar al·legacions i sol·licitar la revisió dels mèrits en el termini de tres dies hàbils des de la seva publicació. Acabat aquest termini, el tribunal disposa de set dies hàbils per a resoldre les reclamacions.
La relació de persones que han superat la fase d’oposició es determina únicament per la superació de tots els exercicis eliminatoris i no eliminatoris, si n’hi ha, i per la suma de les puntuacions obtingudes en el conjunt d’aquests exercicis.
Si s’escau, si queden places vacants en el torn de promoció interna, s’incrementaran les del torn lliure.
Llista definitiva de persones aspirants que han superat l’oposició
Un cop resoltes les reclamacions, i corregits els errors detectats, el tribunal farà pública la llista definitiva de les persones aspirants seleccionades del concurs oposició.
Ordre de prelació i resolució d’empats
L’ordre final de prelació dels aspirants que resultin seleccionats en el procediment de concurs oposició vindrà determinat per la suma de les puntuacions obtingudes a la fase d’oposició i a la fase de concurs.
En cas d’empat, l’ordre de prelació s’establirà tenint en compte la major puntuació obtinguda a la fase d’oposició. Si l’empat continua, s’ha de resoldre amb els criteris de la base 10, de resolució d’empats.
12. ADJUDICACIONS I FORMALITZACIÓ DE CONTRACTES
Procediment
Presentada la documentació per part de les persones aprovades amb plaça, i per a contractar-les, s’obrirà un termini perquè presentin per escrit l’ordre de prelació dels llocs de feina oferts, incloent-hi la totalitat de llocs convocats.
Adjudicació de llocs de feina
Prèviament a la resolució de contractació, s’obrirà procés de selecció. Primerament, se seleccionaran els/les aspirants que hi accedeixin mitjançant el sistema de promoció interna. Sobre les places resultants, se seleccionaran les candidatures del torn lliure.
S’oferiran a les persones amb discapacitat que hagin superat les proves selectives llocs de feina adaptats o adaptables a la seva discapacitat.
La resolució de contractació adjudica els llocs de feina amb caràcter definitiu.
Incorporació al lloc de feina
La incorporació al lloc de feina ha de tenir lloc en el dia acordat a la resolució de contractació.
Abans d’incorporar-se al lloc de feina, la persona interessada ha de fer constar que no ocupa cap lloc de feina ni realitza cap activitat al sector públic dels delimitats per l’article 53/1984, i que no percep cap pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, incloent-hi la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies comptadors a partir del dia de la contractació, perquè el PMEI acordi la declaració de compatibilitat o d’incompatibilitat.
13. BORSES DE PERSONAL INTERÍ DERIVADES DELS PROCESSOS SELECTIUS
Constitució
Si s’ha previst a la convocatòria especifica del procés selectiu, amb la llista de persones que han superat les proves selectives en torn lliure i que no han obtingut plaça, incloent-hi les de la reserva per a persones amb discapacitat, es constituiran borses de candidatures del grup professional corresponent.
Igualment, amb la mateixa finalitat, s’elaborarà una llista amb les persones amb una discapacitat igual o superior al 33%.
Ordre de prelació i desempats
L’ordre de prelació de les persones aspirants dins cada borsa es determina d’acord amb el nombre d’exercicis que hagin aprovat i la suma de la puntuació obtinguda tant en els eliminatoris com en els no eliminatoris.
Si el sistema selectiu és el de concurs oposició s’afegirà, per a obtenir l’ordre de prelació, la puntuació de la fase de concurs.
En cas d’empat, s’ha de resoldre tenint en compte, successivament, els criteris següents:
a. Tenir nota més alta en el primer exercici.
b. Tenir nota més alta en el segon exercici, en cas que n’hi hagi.
c. Tenir nota més alta en el tercer exercici, en cas que n’hi hagi.
d. Ser una dona víctima de la violència de gènere.
e. Ser víctima de terrorisme
f. Acreditar més temps de serveis prestats com a personal del PMEI.
g. Tenir càrregues familiars.
h. Ser major de 45 anys.
i. Ser dona, en cas d’infrarepresentació del sexe femení en el grup professional de què es tracti, d’acord amb l’art. 43 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, per a la dona, llevat que hi hagi motius no discriminatoris per a preferir l’home, una vegada considerades objectivament totes les circumstàncies concurrents en els candidats d’ambdós sexes, com per exemple les dels apartats d o e.
j. No haver estat objecte de remoció d’un lloc de feina del mateix grup professional.
Si persisteix finalment l’empat, es farà un sorteig.
Gestió de la borsa de treball
Quan sigui necessari acudir a la borsa de treball per a fer una substitució o cobrir una vacant, o qualsevol altra de les circumstàncies previstes a l’art. 15.2 de la Llei 3/2007, de funció pública, de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i a l'article 10 de l’RDL 5/2015-TRLEBEP, s'oferiran a les persones integrants de la borsa que es trobin en situació de disponible, d’acord amb l’ordre de prelació, i sempre que compleixin els requisits exigits per la relació de llocs de feina per a ocupar-les.
Si hi ha mes d’un lloc per a cobrir de les mateixes característiques, s’oferirà de manera simultània i col·lectiva a tantes persones aspirants en situació de disponible a la borsa com siguin necessàries per a atendre les necessitats de cobertura de llocs pendents. En aquest supòsit, els llocs oferts s’han d’adjudicar per ordre rigorós de prelació de les persones aspirants de la borsa que hagin manifestat la seva conformitat.
Les persones que formen part d'aquesta borsa, a l'efecte d'oferir-los un lloc de feina, poden estar en dues situacions: disponible o no disponible.
A aquest efecte, el PMEI ha de convocar la persona aspirant en situació de disponible, mitjançant telèfon i correu electrònic, indicant-li lloc i data en què s’ha de presentar. Com a mínim es realitzaran dos intents telefònics en franges horàries diferents, en intervals no inferiors a una hora, i se li trametrà un correu electrònic.
La persona interessada ha de manifestar la seva conformitat amb el contracte ofert pel PMEI en el termini d’un dia hàbil (o en el segon dia hàbil següent, si l’oferta de treball s’ha realitzat en divendres) i la seva disposició per a incorporar-se al lloc de feina objecte de la contractació
Renúncia i motius d’exclusió de la borsa
Si dins el termini d’un dia hàbil (o en el segon dia hàbil següent, si l’oferta de treball s’ha realitzat en divendres) la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb la proposta de contractació i la disponibilitat per a incorporar-se en el termini indicat pel PMEI, es considera que renuncia expressament a la contractació.
Les persones aspirants que renunciïn de forma expressa o tàcita l’oferta del PMEI, decauran al darrer lloc de la borsa de treball, llevat que al·leguin, dins del termini establert a l’apartat anterior, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, les quals s'han de justificar documentalment dins els tres dies hàbils següents:
a. Estar en període d’embaràs/de maternitat o de paternitat, d'adopció o d’acolliment permanent o preadoptíu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d’excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.
b. Tenir contracte de feina en un altre lloc de treball del PMEI.
c. Patir malaltia o incapacitat temporal.
d. Exercir, en el moment de la crida, funcions de càrrec públic o sindical.
Aquestes persones estan obligades a comunicar per escrit l’'acabament de les situacions previstes anteriorment, excepte la de l'apartat b, en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi, amb la justificació corresponent, i restaran en la situació de “no disponible” i no rebran cap més oferta mentre es mantingui la circumstància al·legada. La manca de comunicació en el termini establert determina l'exclusió de la borsa.
Quan la persona seleccionada mitjançant aquest sistema de borsa finalitzi el seu contracte de feina, llevat que sigui per renúncia voluntària, es reincorporarà novament a la borsa amb el mateix ordre de prelació que tenia.
Estan en la situació de disponibles la resta de persones aspirants de la borsa, amb les condicions abans descrites.
Vigència de les borses
Les borses tindran una vigència màxima de 3 anys des que es publiqui la resolució de la seva aprovació, amb la relació de candidatures. Un cop hagi transcorregut aquest període de temps la borsa perd la vigència i no es pot reactivar. Aquesta situació s’ha d’anunciar al tauler del PMEI i al web de l’Ajuntament.
14. INCIDÈNCIES
El tribunal queda autoritzat a resoldre els dubtes que es puguin presentar i a prendre els acord necessaris per al bon ordre del procés selectiu, en tot allò que no preveuen aquestes bases.
Quan es tracti d’exàmens de desenvolupament, es permetrà a les persones aspirants tenir el programa de temes de la convocatòria corresponent, sempre que aquest no tingui cap anotació.
Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es pot interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d’un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d’acord amb l’article 123 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l’article abans esmentat i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 10 de gener de 2018
La Gerent del PMEI
Tina Horrach