Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 14500
021/17 Departament Triburari. Aprovació definitiva ordenança reguladora del preu públic per la prestació del servei d'esterilitzacions i realització d'activitats al centre municipal de Son Reus, concepte 341,17

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atès que no s'ha presentat pels interessats, durant el termini d'exposició al públic, cap reclamació o suggeriment contra l’acord provisional l’expedient d’establiment i ordenació del Preu públic per a la prestació  del servei d’esterilització d’animals de companyia i realització d’activitats al centre municipal de son Reus, concepte 341,17, aprovat provisionalment per l'Excm. Ajuntament Ple, en sessió de dia 26 d’octubre de 2017, s’entén definitivament aprovat, segons el que disposa l’article 49 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases del règim local, i per aquest motiu, es publica el text íntegre de l’esmentat acord, que és el següent:

ACORD

"Primer.- Aprovar provisionalment l’expedient d’establiment i ordenació del Preu públic per a la prestació  del servei d’esterilització d’animals de companyia i realització d’activitats al centre municipal de son Reus, concepte 341,17; en base a la legislació vigent en la matèria; i aprovació simultània de l’ordenança reguladora, la redacció de la qual s'adjunta a aquesta proposta.

Segon.- Que una vegada adoptat l’acord provisional referit, es publiqui en el BOIB i en un dels diaris de major difusió de la Comunitat Autònoma el corresponent anunci d’exposició al públic de l’expedient, a efectes de reclamació. La citada exposició es farà en el tauler d’edictes d’aquest Excm. Ajuntament durant el termini de trenta dies, dins dels quals els interessats podran examinar l’expedient i  presentar les reclamacions que estimin oportunes, ben entès que si dins el dit termini no s’haguessin presentat reclamacions, s’entendrà definitivament adoptat l’acord provisional.

Tercer.- L’expressada modificació entrarà en vigor l’1 de gener de 2018.

 

ANNEX
Ordenança reguladora del preu públic per a la prestació del servei d’esterilitzacions d’animals de companyia i realització d’activitats al centre municipal de Son Reus

 Concepte  341,17

Article 1

Fonament Legal

De conformitat amb l’article 127, en relació a l’article 41, ambdós del Text refós de la llei d’hisendes locals,  aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, aquest Ajuntament estableix el Preu públic per a la prestació del servei d’esterilització d’animals de companyia al Centre Municipal de Son Reus i l’ús temporal dels espais de l’Aula del Centre Municipal de Son Reus. 

Per raons socials, benèfiques, culturals o d'interès públic, es podran establir les reduccions percentuals en els termes permesos per l’article 44.2 de la Llei reguladora de les hisendes locals.

Article 2

Fet imposable

Constitueix el fet imposable del preu públic:

a)  L’esterilització de cans i moixos, sempre que els propietaris i posseïdors dels mateixos compleixin amb els requisits exigits en aquesta ordenança  i es tracti de persones físiques empadronades al municipi de Palma que es trobin en alguna de  les següents situacions:

a.1 Persones en situació de vulnerabilitat social i/o en situació d’exclusió social i que tinguin expedient obert o ja hagin informat  els Serveis Socials Municipals en el sentit de que manquen de recursos econòmics.

a.2. Persones titulars de la renda mínima per Inserció (RMI)

a.3. Persones titulars o beneficiàries de Renda Social Garantida (RSG)

a.4. Persones titulars o  beneficiàries de pensions no contributives

b) L’ús temporal dels espais de l’Aula del Centre Municipal de Son Reus, per a la realització de cursos, seminaris i altres activitats que s’hi organitzin.

Article 3

Obligats al pagament

1.   Estaran obligats al pagament del preu públic, les persones o entitats  que sol·licitin o es beneficiïn dels serveis o activitats regulats a l’annex d’aquesta ordenança. L’obligació de pagament neix des de que s’iniciï la prestació del servei o realització de l’activitat que es tracti.

2.   Quan per causes no imputables a l’obligat al pagament, el servei o activitat no es presti o desenvolupi, procedirà  la devolució de l’import corresponent.

3.   L’Ajuntament podrà exigir el deute dels preus públics no abonats pel procediment de constrenyiment, d’acord amb la normativa vigent en matèria de recaptació  d’ingressos de dret públic.

Article  4

Tarifes

1. Les tarifes dels serveis regulats a l’article  2.a) seran les següents:

a)  Persones en situació de vulnerabilitat social i/o en situació d’exclusió social i que tinguin expedient obert o ja hagin informat  els Serveis Socials Municipals en el sentit de que manquen de recursos econòmics......................... 0 €.

b)  Persones titulars de la renda mínima per Inserció (RMI);  Persones titulars o beneficiàries de Renda Social Garantida (RSG) i persones titulars o  beneficiàries de pensions no contributives:

Servei

Base imposable

IVA  (10%)

TOTAL (€)

1. Esterilització de cans (mascles)

11,04

1,10

12,14

2. Esterilització de cusses (femelles)

23,27

2,33

25,60

3. Esterilització de moixos (mascles)

 5,52

0,56

6,07

4. Esterilització de moixes (femelles)

13,57

1,36

14,93

2. Les tarifes anteriors només s’aplicaran, com a norma general per a un animal de companyia, amb la possibilitat de determinar una excepció amb l’informe de tècnic facultatiu municipal competent que acrediti que una persona és posseïdora de varis animals, entenent que l’excepció només podrà fer-se per a un animal addicional i així informe els serveis socials.

3. Per gaudir de les tarifes regulades en l’apartat 1, s’haurà d’acreditar en el moment de la sol·licitud del servei que s’està en alguna de les situacions assenyalades; la documentació que hauran de presentar per a la seva acreditació serà la següent:

a)  Persones en situació de vulnerabilitat social i/o en situació d’exclusió social i que tinguin expedient obert o ja hagin informat  els Serveis Socials Municipals en el sentit de que manquen  de recursos econòmics: informe del Serveis Socials.

b) Persones amb renda mínima per inserció (RMI), persones titulars o beneficiàries de Renda Social Garantida (RSG) o  persones titulars o  beneficiàries de pensions no contributives: còpia del document acreditatiu expedit per l’òrgan competent.

 

Article 5

Tarifes per la utilització de l’Aula Son Reus i reduccions

1. Les tarifes d’utilització de l’aula  de Son Reus seran les següents :

Temps

Base imposable

IVA (21%)

TOTAL (€)

1. Utilització dues hores (període mínim)

46,58

9,78

56,36

2. Utilització tres hores

69,94

14,54

84,48

3. Utilització quatre hores o mitja jornada

93,29

19,59

112,88

4. Utilització jornada completa

163,22

34,28

197,50

2. En el cas de  l’ús temporal dels espais de l’Aula del Centre Municipal de Son Reus per a la realització de cursos, seminaris i altres activitats que s’hi organitzin, s ’estableix una reducció del 45% per a Entitats o associacions ciutadanes inscrites al Registre Municipal d’Entitats Ciutadanes (REMEC), quan el seu objecte sigui la tinença responsable dels animals de companyia i el benestar animal, així com el foment de la prevenció dels maltractaments i tortura als mateixos i l’abandonament d’aquests. L’acreditació del seu objecte s’haurà de fer  mitjançant la presentació de certificació del seu registre al REMEC i còpia dels estatuts de constitució de l’entitat, o document legal que reflecteixi  que l’objecte de l’associació o que l’entitat s’ajusta a la tinença responsable dels animals de companyia i el benestar animal.

En aquests casos, la reducció s’aplicarà sobre  la base imposable:

Temps

Base imposable

Amb Reducció  de 45%

IVA (21%)

TOTAL (€)

Utilització dues hores (període mínim)

42,58

23,42

4,92

28,34

Utilització tres hores

69,94

38,47

8,07

46,54

Utilització quatre hores o mitja jornada

93,29

51,31

10,78

62,09

Utilització jornada completa

163,22

89,77

18,85

108,62

3. S’estableix una reducció del 100% del preu públic en els casos de demanda de l’Aula pels serveis municipals i organismes públics d’aquest Ajuntament.

ARTICLE 6

Normes de gestió, declaració i ingrés.

1. Les persones o entitats què sol·licitin els serveis regulats per aquesta ordenança hauran d’ingressar l’import del preu públic en el moment de realitzar la petició d’esterilització o la  reserva de l’aula. Aquest ingrés tindrà caràcter d’autoliquidació, conformement amb l’article 27 del Text refós de la llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març.

2. La utilització de l’aula del Centre Municipal de Son Reus quedarà supeditada a la disponibilitat dels espais sol·licitats i a les prioritats establertes per aquest Ajuntament.

3. L’Ajuntament podrà exigir el dipòsit previ de l’import total o parcial.

4. Respecte dels nous serveis o activitats que es puguin establir, d’acord amb el que disposa l’article 47 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals i l’article 23.2.b ) de la Llei 7/1985, de règim local, la quantia del nou preu públic serà fixat per la Junta de Govern de Palma a proposta del/la Regidor/a titular de l’àrea competent en matèria de Benestar Animal,  atenent a l’estudi econòmic que s’efectuarà pel tècnic responsable.

5. L’Ajuntament pot exigir les quantitats que es deuen en concepte de preus públics per via de constrenyiment d’acord amb la normativa vigent en matèria de recaptació d’ingressos de dret públic.

Disposició final

Aquesta ordenança va ser aprovada pel Ple en sessió de dia 26 d’octubre de 2017, elevat a definitiu perquè no es presentaren reclamacions.

Entra en vigor l’1 de gener de 2018 i continuarà vigent mentre no s’acordi la modificació o derogació. En cas de modificació parcial, els articles no modificats restaran vigents.

La qual cosa es fa pública perquè se'n prengui coneixement general i als efectes oportuns, i es comunica que, conformement al que disposa l'art. 52.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, els interessats podran interposar  recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article 19 de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, contra l'acord definitiu de modificació de l’esmentada ordenança, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la seva publicació en el BOIB. No obstant, i amb caràcter previ i potestatiu, es pot interposar recurs de reposició en el termini d’un mes comptat a partir de l'endemà de la seva publicació en el BOIB.

 

Palma, 22 de desembre de 2017

La cap del departament, per delegació
Decret de batlia núm. 3000 de 26/02/2014
(BOIB núm. 30 de 04/03/2014)
MªGloria Belmonte Barcia