Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'INNOVACIÓ, RECERCA I TURISME

Núm. 14471
Resolució d’11 de desembre de 2017, del conseller d’Innovació, Recerca i Turisme per la que s’aprova la convocatòria anticipada de despesa per a la concessió de subvencions dirigides a agrupacions empresarials innovadores i clústers del coneixement de les Illes Balears per fomentar i impulsar la transferència del coneixement i la innovació en el sector productiu i empresarial

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS: 375080

CONVO 2017 329

En aplicació de la Llei 7/1997, de 20 de novembre, de la recerca i del desenvolupament tecnològic, el Govern de les Illes Balears ha elaborat el Pla de Ciència, Tecnologia, Innovació i Emprenedoria de les Illes Balears 2013-2017 (Pla CTIE), aprovat pel Consell de Govern de 8 de novembre de 2013, amb la finalitat d’impulsar i reforçar de manera coordinada i conjunta el sistema d’R+D+I de les Illes Balears.

En aquest Pla, les polítiques d’R+D+I s’articulen a partir de cinc línies, una de les quals és la valorització del coneixement. Amb aquesta línia d’actuació es pretén continuar fent feina per potenciar la col•laboració entre els centres de recerca i el món empresarial mitjançant accions específiques que permetin desenvolupar recerques sobre la base de les demandes empresarials. Per assolir els objectius del Pla CTIE 2013-2017, calen actuacions adreçades a fomentar la competitivitat empresarial i el desenvolupament de projectes d’R+D+I.

L’aparició contínua de noves tecnologies i el desenvolupament accelerat dels mercats i de productes nous exigeixen que les diferents eines per fomentar la innovació evolucionin i s’adaptin contínuament. Entre aquests mecanismes destaca el desenvolupament de les agrupacions empresarials innovadores (AEI) i els clústers basats en el coneixement i/o tecnològics. Aquestes agrupacions sectorials estableixen, en una zona geogràfica concreta, una interrelació molt forta entre les empreses, els centres tecnològics i de recerca, els centres de formació i els organismes públics, amb la finalitat d’executar projectes conjunts en l’àmbit de la innovació i de la internacionalització. L’objectiu és que tots els components de l’agrupació resultin reforçats gràcies a la cooperació entre els diferents membres.

D’acord amb els objectius del Pla CTIE 2013-2017, i en el marc de les directrius estratègiques comunitàries, aquesta convocatòria preveu actuacions de foment de la innovació empresarial destinades a agrupacions empresarials innovadores i clústers basats en el coneixement i/o tecnològics, en el marc d’una política orientada a enfortir el teixit empresarial de la nostra comunitat autònoma i a incrementar la capacitat innovadora de les empreses com a mitjà per augmentar-ne la competitivitat i contribuir al creixement sostenible de la nostra economia.

Les àrees estratègiques considerades d’interès i rellevància especials per al desenvolupament de la convocatòria coincideixen amb les definides en el nou Pla CTIE: la ciència i la tecnologia marina, les ciències biomèdiques i les ciències de la salut, el turisme, el medi ambient i els continguts digitals basats en el coneixement.

En el marc de la nova estratègia de creixement «Europa 2020» de la UE, l’especialització intel•ligent i el desenvolupament d’una economia basada en el coneixement i la innovació emergeixen com a elements clau per ubicar les polítiques d’innovació. Així, cada Estat membre i cada regió europea ha de disposar d’una estratègia d’especialització amb l’objectiu de concentrar els recursos disponibles en les àrees d’activitat econòmica i d’innovació en les quals tingui un avantatge competitiu més prometedor.

En aquest marc, l’Estratègia Regional de Recerca i Innovació per a l’Especialització Intel•ligent de les Illes Balears (RIS3) es considera una agenda integrada de transformació econòmica territorial, en la qual es preveu facilitar l’accés de les empreses, especialment de les pimes, a la innovació, el coneixement i les tecnologies que es desenvolupen en els àmbits nacional o internacional a través de xarxes i clústers. Els sectors emergents i transformadors detectats del procés de descobriment emprenedor  durant l’any 2016 s’han inclòs a la versió actualitzada de la RIS 3 a l’any 2017 (RIS3 actualitzada 2017).

L’article 27 del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió de 17 de juny de 2014 pel que es declaren determinades categories d’ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat preveu ajudes a les agrupacions empresarials innovadores per pal•liar les deficiències del mercat relacionades amb problemes de coordinació que impedeixin el desenvolupament d’agrupacions o limitin les seves possibilitats de relacionar-se entre si i establir fluxos de coneixement.

Les ajudes estatals poden afavorir la inversió en infraestructures obertes i compartides per a les agrupacions empresarials innovadores (AEI), o bé recolzar el funcionament d’aquestes agrupacions, de forma que millorin la col•laboració, la interacció i l’aprenentatge. No obstant això, les ajudes de funcionament a les AEI s’han de concedir únicament amb caràcter temporal, durant un període de temps limitat, no superior a deu anys. La ràtio entre l’import total de l’ajuda concedida i el total del costos subvencionables no han de superar el 50% durant el període pel que es concedeixi l’ajuda.

Mitjançant el Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013 (DOUE núm. 347, de 20 de desembre), s’estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca. Així mateix, mitjançant aquest Reglament també s’estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca per al període 2014-2020, i es deroga el Reglament (CE) núm. 1083/2006 del Consell.

El Reglament (UE) núm. 1301/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013 (DOUE núm. 347, de 20 de desembre), regula l’aplicació del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER), tracta sobre disposicions específiques relatives a l’objectiu d’inversió en creixement i ocupació, i deroga el Reglament (CE) núm. 1080/2006.

D’altra banda, l’Ordre HFP/1979/2016, de 29 de desembre, estableix les normes sobre les despeses subvencionables del Programa Operatiu del FEDER 2014-2020 (BOE núm. 315, de 30 de desembre). Les actuacions subvencionables previstes en aquesta convocatòria estan cofinançades en un 50 % amb càrrec al Programa Operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) 2014-2020 de les Illes Balears.

El dia 4 de febrer de 2017 es va publicar (BOIB núm. 15) l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s’aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’exercici de 2017. Entre les subvencions recollides en el Pla Estratègic hi ha les adreçades a agrupacions empresarials innovadores i clústers de les Illes Balears, objecte d’aquesta Resolució, el contingut de la qual s’adequa al Pla.

Mitjançant el Decret 8/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol), es va determinar la composició del Govern de les Illes Balears i es va establir una nova estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost), atribueix les competències en matèria d’impuls i foment de la innovació, la recerca, el desenvolupament i la transferència del coneixement a la Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme.

El Consell de Govern, en la sessió de 29 de setembre de 2017, va atorgar l’autorització prèvia per tramitar l’expedient d’aquesta convocatòria de subvencions.

Per tot això, en el marc de la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació, de la Llei 7/1997, de 20 de novembre, de la recerca i del desenvolupament tecnològic, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, havent considerat la disponibilitat pressupostària per a l’exercici de 2017 i els informes previs del Servei Jurídic de la Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme i de la Direcció General de Pressuposts i Finançament, amb la fiscalització prèvia limitada de la Intervenció de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i d’acord amb el que disposen l’article 15 del Text refós de la Llei de subvencions i l’article 5 de l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, dict la següent

Resolc:

Primer. Aprovar la convocatòria per a la concessió de subvencions dirigides a agrupacions empresarials innovadores (Clústers del coneixement) de la comunitat autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2017 i 2018. Aquesta convocatòria és de tramitació anticipada de despesa corresponent a l'exercici 2018, segons Resolució del conseller d'Innovació, Recerca i Turisme de 20 d'octubre de 2017. Aquesta Resolució queda condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient als pressupost  generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici 2018 (arts. 43 i següents del Decret 75/2004).

Segon. Aprovar els termes de la convocatòria, que consten en l’annex 1, d’acord amb les bases reguladores que estableix l’ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 (BOIB núm. 25, de 13 de febrer).

Tercer. Publicar aquesta Resolució, i el seu extracte, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i disposar que entri en vigor l’endemà d’haver-se publicat l’extracte.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Innovació, Recerca i Turisme en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat l’extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Contra aquesta Resolució també es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 11 de desembre de 2017

El conseller d’Innovació, Recerca i Turisme

Gabriel Barceló i Milta

 

ANNEX I

Bases de la convocatòria subvencions dirigides a  agrupacions empresarials innovadores (clústers del coneixement) de la comunitat autònoma de les Illes Balears

1. Objecte

L’objectiu d’aquesta convocatòria és la concessió de subvencions, en règim de concurrència competitiva, a Agrupacions Empresarials Innovadores (Clústers del coneixement), radicades físicament i fiscal en l’àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears, per fomentar i impulsar la transferència del coneixement i la innovació en el sector productiu i empresarial, sempre i quan compleixin amb els requisits establerts a les bases.

Les sol·licituds han de contribuir, per considerar-les, a l’execució de l’Estratègia Regional de Recerca i Innovació per l’Especialització Intel·ligent de les Illes Balears (RIS3) i ser considerades d’interès i rellevància pel Pla de Ciència, Tecnologia, Innovació i Emprenedoria (PCTIE) de les Illes Balears 2013-2017. Aquest documents es poden consultar a la a la pàgina web http://dgrdi.caib.es.

2. Bases reguladores

Aquesta Convocatòria es regirà per les bases reguladores contingudes en l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, per la qual s’estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació (BOIB núm. 25 de 13 de febrer).

3. Terminis

El termini de presentació de sol·licituds serà d’un mes que començarà a comptar des de l’endemà de la publicació de l’extracte de la present Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balear.

4. Actuacions subvencionables

1. Les actuacions hauran de ser viables tècnicament, econòmica i financera. Es considerarà incomplert el requisit de viabilitat financera quan el sol·licitant es trobi en algun dels supòsits de dissolució recollits en la legislació vigent. L’entitat sol·licitant haurà de justificar el compliment d’aquests requisits mitjançant la documentació exigida en la present convocatòria i la complementària, que en el seu cas, estimi el sol·licitant oportuna aportar a aquests efectes.

2. La data d’inici del projecte o activitat no pot ser anterior a la data de sol·licitud de l’ajut, d’acord amb el que estableix l’article 6, efecte incentivador, del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió de 17 de juny.

3. Els beneficiaris no poden presentar més d’un projecte per a cada actuació subvencionable, i l’import de la subvenció sol·licitada per a totes les actuacions no pot superar els 100.000,00 euros per anualitat pressupostària.

4. Cada projecte individual haurà d’incloure conceptes subvencionables per un import total superior a 15.000 euros.

5. Els projectes i actuacions susceptibles de ser objectes de les ajudes seran els següents

Línia A. Dinamització i consolidació de les estructures de coordinació i gestió de les Agrupacions Empresarials Innovadores/clústers constituïdes, per a la realització de les següents activitats:

  • Activitats de l’agrupació per a facilitar la col·laboració, l’intercanvi d’informació i la prestació o canalització de serveis especialitzats i personalitzats de recolzament a les empreses.
  • Comercialització de l’agrupació per augmentar la participació de noves empreses u organitzacions i reforçar la visibilitat.
  • Organització de programes de formació, tallers i conferències per a fomentar l’intercanvi de coneixements i el treball en xarxes, així com la cooperació transnacional.
  • Renovació del Pla estratègic.

Línia B. Realització d’estudis de viabilitat tècnica: Avaluació i anàlisis del potencial d’un projecte, amb l’objectiu de recolzar el procés de presa de decisions de forma objectiva i racional descobrint els seus punts forts i dèbils, i les seves oportunitats i amenaces, així com determinar els recursos necessaris per a dur-los a terme i, en última instància, les seves perspectives d’èxit.

Així mateix, es  podrà aplicar a aquells estudis de caràcter preparatori per a projectes d’investigació, desenvolupament experimental i innovació que permetin accedir als programes comunitaris, estatals, autonòmics i municipals de recolzament vigents.

5. Beneficiaris i requisits.

1. Podran ser beneficiaris d’aquests ajuts, d’acord amb el disposat a l’article 9 del Text refós  de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre:

a) Entitats sense ànim de lucre amb personalitat jurídica pròpia constituïdes com a Agrupació Empresarial Innovadora (AEI), Clúster basat en el coneixement i/o tecnològic o una denominació similar (d’ara endavant, AEI/clúster) que en el moment de presentar la sol·licitud estiguin establertes físicament a les Illes Balears i hi tinguin el domicili social, i que duguin a terme les actuacions previstes en aquesta Resolució.

Les AEI/clústers han d’estar integrades per un mínim d’una entitat proveïdora de coneixement i/o tecnologia i empreses, essent d’aquestes com a mínim un 60% pimes, d’acord amb la definició de la recomanació de la Comissió de 6 de maig de 2003 sobre la definició de microempreses, petites i mitjanes empreses.

A efectes d’aquesta convocatòria, una AEI es defineix com a la combinació, en un espai geogràfic, o sector productiu, d’empreses i centres de recerca i de formació públics o privats, involucrats en processos d’intercanvi col·laboratiu adreçats a obtenir avantatges i/o beneficis derivats de l’execució de projectes concrets de caràcter innovador. L’activitat de l’AEI s’ha d’organitzar entorn a una branca o sector científic o tecnològic i/o a un mercat o segment de mercat objectiu. La finalitat d’aquestes agrupacions és la de facilitar, mitjançant la consecució d’una massa crítica suficient del conjunt d’empreses i organismes agrupats, les pràctiques innovadores que permetin millorar la competitivitats de les empreses, especialment les pimes, i la seva projecció i visibilitat internacional.

A efectes d’aquesta convocatòria es defineix entitat proveïdora de coneixement com a tota entitat (per exemple, universitats o centres d’investigació, organismes de transferència de tecnologia, intermediaris d’innovació o entitats col·laboratives orientades a la investigació), independentment de la seva personalitat jurídica (de dret públic o privat) o la seva forma de finançament, el principal objecte de la qual sigui realitzar de manera independent investigació fonamental, investigació industrial o desenvolupament experimental o difondre àmpliament els resultats d’aquestes activitats mitjançant l’ensenyança, la publicació o la transferència de coneixements; quan una entitat d’aquest tipus dugui a terme també activitats econòmiques, el finançament, els costs i els ingressos de dites activitats hauran de comptabilitzar-les per separat.

2. En tot cas els beneficiaris hauran de reunir els requisits establerts en l’article 4 de l’ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 per la qual s’estableixen les bases reguladores, així com els establerts al Text refós  de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Les empreses, agrupacions o institucions en les que concorri alguna de les prohibicions que estableixi l’article 10 del citat Text refós, no podran acollir-se a les ajudes previstes en la present convocatòria.

3. Queden expressament excloses d’aquestes ajudes, les administracions públiques i els col·legis professionals.

4. No podran obtenir la condició de beneficiari de les subvencions regulades en les presents bases, aquelles associacions o entitats en qui concorrin alguna de les circumstàncies recollides en l’article 10, apartats 1 i 2, del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

5. En cap cas podran obtenir la condició de beneficiari, les associacions incurses en les causes de prohibició previstes en els apartats 5 i 6 de l’article 4 de la Llei Orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d’associació, o aquelles associacions respecte de les quals s’hagués suspès el procediment administratiu d’ins­cripció per trobar-se indicis racionals d’il·licitud penal, en aplicació del disposat en l’article 30.4 de la citada Llei Orgànica 1/2002, en tant no recaigui resolució judicial ferma, en virtut de la qual pugui practicar-ne la inscripció en el corresponent registre.

6. No podran obtenir la condició de beneficiari de les subvencions regulades en la present convocatòria, aquelles asso­ciacions o entitats, que estiguin subjectes a una ordre de recuperació pendent després d’una decisió prèvia de la Comissió que hagi declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat interior europeu.

7. De conformitat amb el que disposa l’article 27 de la Llei 12/2006, de 20 de desembre, per a la dona, tampoc no podran ser beneficiaris de les subvencions previstes en aquesta Resolució les persones jurídiques sancionades o condemnades per resolució administrativa o sentència judicial ferma per discriminació salarial, assetjament moral o qualsevol altre tipus de tracte desigual, per raó de sexe, en l’àmbit de les relacions laborals.

8. Aquestes condicions per ser beneficiaris hauran de complir-se tant en el moment de la presentació de la sol·licitud, com en el de la concessió i en el del pagament.

6. Marc normatiu aplicable

1. Aquests ajuts s’atorguen de conformitat amb el Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014 (articles 25 i 27), pel que es declaren determinades categories d’ajuts compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat.

2. Aquests ajuts podran ser cofinançats per la Unió Europea a través del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) i de conformitat amb el que estableixen el Reglament (UE) núm. 1303/2013 del parlament Europeu i del Consell de 17 de desembre de 2013 sobre disposicions comuns relatives als fons Estructurals i d’Inversió Europeus i el Reglament (UE) núm. 1301/2013 del parlament Europeu i del consell de 17 de desembre de 2013 sobre el Fons Europeu de Desenvolupament Regional i sobre les disposicions específiques relatives a l’objectiu d’inversió en creixement i ocupació.

3. A més, els ajuts a que es refereix aquesta convocatòria es regiran, a més de pel disposat en la mateix, i en l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, per l’establert amb el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre i supletòriament per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de Subvencions, la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la CAIB, la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, la Llei 7/1997, de 20 de novembre, de la recerca i del desenvolupament tecnològic i les demés disposicions que resultin d’aplicació.

7. Despeses subvencionables

1. Els  ajuts prevists per al recolzament a AEI/clústers es destinaran a cobrir les despeses que estiguin directament relacionades amb el desenvolupament del projecte o actuació per el que s’hagin concedit. Aquests ajuts s’aplicaran als següents conceptes:

  1. Despeses de personal tècnic directament involucrat en l’execució de les actuacions o projectes, amb vinculació laboral amb el beneficiari inclosos en els grups de cotització a la Seguretat Social del 1.º al 3.º, ambdós inclosos, o d’autònom econòmicament depenent de l’agrupació, conforme a la Llei 20/2007, de 11 de juliol, de l’Estatut de Treball Autònom. En tot cas hauran de posseir una titulació que es trobi entre les següents: Titulació Superior, Titulació Mitja, Titulació de Grau, Titulació de Màster o Titulació en Cicle Formatiu de Grau Superior. Els límits salarials màxims es recullen en l’annex V. Mensualment s’haurà d’emplenar el full de servei degudament firmat. El full de servei i l'annex V estaran disponibles a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Recerca (http://dgrdi.caib.es).
  2. Col·laboracions externes: despeses externes per serveis de consultoria i assistència que s’especifiquen de manera detallada en la sol·licitud de l’ajut i resulten necessàries per a l’execució de l’actuació prevista. No podran ser considerades col·laboracions externes aquelles realitzades per entitats que pertanyen a les Agrupacions Empresarials Innovadores participants en el projecte. Per a les actuacions previstes en les línies A i B el cost de les col·laboracions externes no podrà superar el 60% del cost total de la actuació
  3. Viatges interurbans i allotjament, tant nacionals com internacionals, necessaris per a la realització de l’activitat, per part del personal tècnic al·ludit en el paràgraf a) d’aquesta base 7, a través de serveis de transport prestats per àmbits públics o privats (ferrocarril, transport aeri, autobús o vehicle de lloguer). Els imports màxims acceptables es recullen en l’annex V.
  4. Sols per a les línia A, despeses de promoció i difusió del projecte o actuació subvencionable. El cost d’aquestes despeses no podrà superar el 15% del cost total de l’actuació.
  5. En les actuacions descrites en la línia A seran també subvencionables les despeses de personal administratiu. Els límits salarials màxims es recullen en l’annex V.  Mensualment s’emplenaran els fulls de servei degudament firmats. El model de full de servei estarà disponible a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Recerca (http://dgrdi.caib.es).
  6. L’elaboració o renovació del Pla Estratègic de la Agrupació Empresarial Innovadora ha de contenir com a mínim els elements d’informació establerts en l’annex III d’aquesta Convocatòria.
  7. En concepte de costs indirectes les entitats beneficiaries podran imputar addicionalment un percentatge de fins el 10% dels costs directes de personal vàlidament justificat. Tenen la consideració de costs indirectes tots aquells costs que, encara que no puguin vincular-se directament amb l’operació subvencionada, són necessaris per a la seva execució.

2. En els anteriors apartats a) i f), despeses de personal, s’imputaran a aquest concepte les despeses de personal propi o contractat, dedicat directament al projecte o actuació. En aquet apartat es consignaran quan procedeixi els costs de personal que cotitzi a la Seguretat Social en règim d’autònoms.

La fórmula de càlcul del cost-hora, per a cada empleat participant en el projecte o actuació, serà la que s’expressa a continuació:

Cost Hora =(X+Y):H

Sent el contingut, per a cada valor:

X = retribucions satisfetes a l’empleat en l’exercici, d’acord amb el declarat en el model 190 de l’IRPF.

Y = Quota patronal anual satisfeta a la Seguretat social per aquest empleat, calculada atenent a la Base de Cotització (expressada en els models TC2 degudament identificada) multiplicada pel coeficient final resultant de l’aportació del beneficiari a la Seguretat Social per aquest empleat.

H = Hores anuals de l’empleat, segons el Conveni d’aplicació al beneficiari.

3. A efectes del càlcul de les despeses subvencionables, es considerarà com a tal, l’IVA real i definitivament suportat pel sol·licitant quan li suposi un cost real demostrable. Per la qual cosa el beneficiari haurà de presentar un certificat d’hisenda d’exempció d’IVA o la declaració d’IVA, si està subjecte, segons dita declaració d’IVA, a la regla de la prorrata. En aquest darrer cas, el citat cost es calcularà en base a la prorrata definitiva de l’últim exercici finalitzat abans de la concessió de l’ajut, sent responsabilitat del beneficiari incloure el resultat final en les seves obligacions fiscals. Llevat d’aquests casos en què l’IVA suposa un cost real demostrable per al beneficiari, a la resta no es considera despesa subvencionable.

4. Conforme a l’establert en l’article 125, apartat 3f) del Reglament (UE) núm. 1303/2013 del parlament Europeu i del Consell de 17 de desembre de 2013, pel que s’estableixen disposicions comunes relatives als Fons Estructurals i d’Inversió Europeus, tampoc resultaran subvencionables els projectes que incloguin activitats que formin part d’una operació cofinançada pels Fons Estructurals i d’Inversió Europeus (fons EIE), que hagi estat o hagués hagut de ser objecte d’un procediment de revocació i reintegrament conforme a l’article 71 del citat Reglament, arran de la relocalització d’una activitat productiva fora de la zona programada.

8. Intensitat i quanties màximes dels ajuts

S’entén com a intensitat d’ajuda, l’import brut de la mateixa expressat en percentatge dels costs subvencionables del projecte.

1. Per a la línia A d’aquesta convocatòria es podran subvencionar fins el 50 por cent de les despeses considerades subvencionables i fins una quantia màxima de 100.000 euros per anualitat pressupostària.

2. Per a la línia B d’aquesta convocatòria es podran subvencionar fins el 50 per cent de les despeses considerades subvencionables fins una quantia màxima de 25.000 euros.

3. A efectes del càlcul de la intensitat de l’ajut i els costs subvencionables, totes les xifres emprades  s’entendran abans de qualsevol deducció fiscal o d’altres carregues. Els costs subvencionables seran avalats per proves documentals clares, específiques i actualitzades.

9. Acumulació amb altres ajuts

1. La percepció dels ajuts regulats en aquesta convocatòria serà compatible amb la percepció d’altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol  administració pública o ens públics o privats, nacionals, de la Unión Europea o d’organismes internacionals.

Aquesta compatibilitat estarà condicionada a les següents regles:

a) Que la acumulació d’ajuts per a una mateixa acció subvencionada no pot superar la intensitat d’ajut establerta per a les circumstàncies concretes de cada cas en un reglament d’exempció per categories o en una decisió adoptada per la Comissió. En aquest cas els límits fixats s’aplicaran tant si l’aportació per a l’acció subvencionada procedeix de recursos de la comunitat Autònoma de les Illes Balears com si el finançament és parcialment de la Unión Europea.

b) Que l’import dels ajuts percebuts amb càrrec a altres convocatòries en cap cas pot ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres, superi el cost de la activitat subvencionada.

2. D’acord amb l’establert a l’article 65, apartat 11 del Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell de 17 de desembre de 2013 pel que s’estableixen disposicions comuns relatives als Fons Estructurals i d’Inversió Europeus, una operació podrà rebre ajuts d’un o varis Fons estructurals i d’Inversió Europeus (Fons EIE) o d’un o varis programes i d’altres instruments de la Unió Europea a condició que la partida de despesa inclosa en una sol·licitud de pagament per al reemborsament per un dels Fons EIE no estigui subvencionada per altre Fons o instrument de la Unió, ni pel mateix Fons conforme un programa distint.

3. El sol·licitant haurà de declarar els ajuts que hagin obtingut o sol·licitat per a les actuacions previstes en aquesta convocatòria, tant en presentar les propostes com en qualsevol moment ulterior en què es produeixi aquesta circumstància, la qual cosa podrà originar les corresponents minoracions en l’import de l’ajut concedit, o podrà donar lloc inclús a la supressió de l’ajuda concedida, a la renúncia, o al desistiment de l’ajuda sol·licitada.

10. Finançament

1. L’import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de 300.000,00€ (tres-cents mil euros) amb càrrec als pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Sempre que les disponibilitats pressupostaries ho permetin, els imports destinats a la convocatòria es poden augmentar.

2. L’expedient de despesa té caràcter de tramitació anticipada i la distribució màxima per anualitat és la següent:

300.000,00 euros amb càrrec a la partida a la partida 12501 542A01 48000 00 31110 dels pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears per a l’exercici 2018.

3. Aquesta Resolució i les resolucions de concessió dels ajuts que en puguin derivar resten sotmeses a la condició suspensiva d’existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la comptabilització. Igualment queda condicionada a l’aprovació del corresponent pla estratègic de subvencions.

4. Les subvencions atorgades en aquesta convocatòria estan cofinançades en un 50% amb càrrec al programa Operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) 2014-2020 de les Illes Balears. L’altre 50% és amb càrrec de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

5. Els recursos econòmics es concediran de major a menor per puntuació, d’acord amb els criteris d’avaluació establerts en cada línia fins l’esgotament del crèdit disponible, independentment de la línia d’ajuts.

11. Subcontractació

1. S’entén que un beneficiari subcontracta quan concerta amb tercers l’execució total o parcial de l’activitat que constitueix l’objecte de la subvenció. Queda fora d’aquest concepte la contractació d’aquelles despeses en què tingui que incórrer el beneficiari per a la realització per si mateix de l’activitat subvencionada.

2. El beneficiari podrà subcontractar amb tercers l’execució total o parcial de l’activitat que constitueixi l’objecte de l’incentiu, sempre i quan es compleixin els requisits establerts en l’article 38 del Text refós de la llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

3. La subcontractació de l’activitat haurà de realizar-se tenint en compte els següents aspectes:

  • En cap cas podran subcontractar-se activitats que, augmentant el cost de l’activitat subvencionada, no aportin valor afegit al contingut de la mateixa.
  • Quan l’activitat concertada amb tercers excedeixi del 20 per cent de l’import de la subvenció i aquest import sigui superior a 60.000 euros, la subcontractació estarà sotmesa al compliment dels següents requisits:

a. Que el contracte se subscrigui per escrit.

b. Que la formalització del contracte s’hagi autoritzat prèviament pel conseller d’Innovació, Recerca i Turisme per a la concessió de la subvenció.

  1. No podrà fraccionar-se un contracte amb l’objecte de disminuir la quantia del mateix i eludir el compliment dels requisits exigits en l’apartat anterior.
  2. Els contractistes resten obligats només davant el beneficiari, el qual ha d’assumir davant l’Administració tota la responsabilitat de l’execució de l’activitat subvencionada.
  3. A l’efecte del que preveu l’apartat anterior, els beneficiaris seran responsables que en l’execució de l’activitat subvencionada concertada amb tercers es respectin el límits que estableixi la normativa reguladora de la subvenció quant a la naturalesa i quantia de les despeses subvencionables, mentre que els contractistes resten subjectes al deure de col·laboració previst en l’article 49 de Text refós de la llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, perquè es pugui verificar de manera adequada que aquests límits es compleixin.
  4. Juntament amb les factures i/o els documents equivalents el subcontractista ha de subscriure i lliurar a l’entitat beneficiària un estat amb el detall dels costs per naturalesa econòmica, i si escau, del benefici derivat de la realització de l’activitat subcontractada, que s’ha de mantenir a disposició dels òrgans competents de comprovació de l’aplicació de la subvenció.
  5. En cap cas es podrà concertar pel beneficiari l’execució total o parcial de les activitats subvencionades amb:

a) Persones o entitats incurses en alguna de les prohibicions de l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions.

b) Persones o entitats que hagin percebut altres subvencions per a la realització de l’activitat objecte de contractació.

c) Intermediaris o assessors en els quals els pagaments es defineixin com un percentatge del cost total de l’operació, tret que aquest pagament estigui justificat.

d) Persones o entitats vinculades amb el beneficiari (d’acord amb l’establert en l’article 68.2 del Reial decret 887/2006) llevat que la contractació s'efectuï d'acord amb les condicions normals de mercat i s'obtingui l'autorització prèvia de la Direcció General d’Innovació i Recerca.

e) Persones o entitats sol·licitants de l’ajut o subvenció en la mateixa convocatòria i programa, que no hagin obtingut subvenció per no reunir els requisits o per no aconseguir la valoració suficient.

12. Formalització i presentació de sol·licituds

1. Les persones interessades que compleixin els requisits prevists en aquesta convocatòria han de presentar les sol·licitud d’ajut via presencial, d’acord amb el model de l’annex II d’aquesta Resolució i que també figura a la pàgina web http://dgrdi.caib.es. Les sol·licituds s’han d’adreçar al director general d’Innovació i Recerca, i s’han de presentar, correctament emplenades, al registre d’aquesta Direcció General o bé al Registre de la Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme o a qualsevol dels registres prevists en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. La presentació de la sol·licitud suposa que la persona interessada:

  1. Accepta el contingut d’aquesta convocatòria, així com les bases reguladores establertes en l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 i la resta de normativa que hi sigui aplicable.
  2. Autoritza la Direcció General d’Innovació i Recerca perquè, si és procedent, comprovi directament que està al corrent del pagament de les obligacions amb la seguretat Social i de les obligacions tributàries davant l’administració de l’Estat.

3. La sol·licitud constarà de tres elements, els quals s’han de presentar en format paper i en format digital: dades bàsiques del sol·licitant, qüestionari i memòria:

  1. El model normalitzat de sol·licitud amb les dades bàsiques del sol·licitant i el qüestionari seran els que figuren en l’annex II, i estarà disponible en la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Recerca (http://dgrdi.caib.es).
  2. La memòria que haurà d’acompanyar la sol·licitud, el contingut de la qual serà d’acord amb l’establert a l’annex III i que estarà disponible a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Recerca (http://dgrdi.caib.es),  estarà integrada per:
  • Memòria tècnica de l’actuació.
  • Memòria econòmica relativa al cost i forma en què es finançarà.
  • Informació detallada, en el seu cas, dels col·laboradors externs que participaran en l’execució de l’actuació, inclòs la denominació social i NIF corresponent i declaració responsable de no tenir vinculació amb l’entitat beneficiària.
  • Declaració dels ajuts públics rebuts per a l’execució del projecte objecte de la sol·licitud.
  • Declaració responsable de no tenir deutes per reintegrament d’ajuts o préstecs amb l’Administració, ni estar subjecta a una ordre de recuperació pendent desprès d’una Decisió prèvia de la Comissió Europea que hagi declarat un ajut il·legal i incompatible amb el mercat comú.
  • Declaració responsable d’estar al corrent del pagament de les obligacions de reembossament de qualsevol  altres préstecs, bestreta o ajuts concedits anteriorment amb càrrec als Pressupostos Generales de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. A la sol·licitud també haurà d’anar acompanyada de la següent documentació:

a) Número d’identificació fiscal (NIF).

b) En compliment del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, correspon a la Direcció General d’Innovació i Recerca comprovar d’ofici el DNI del representant legal. En el cas que no s’autoritzi d’administració a fer aquesta comprovació, s’ha d’aportar un document de denegació expressa de l’autorització i una còpia del DNI.

c) Documents, originals o còpia compulsada, que acreditin la constitució legal de l’entitat i estatuts degudament registrats, en els que haurà de constar de forma explícita que no tenen ànim de lucre i que el seu domicili social es troba a la comunitat autònoma de les Illes Balears.

d) Acreditació, original o còpia compulsada, de la representació que exerceix la persona que signi la sol·licitud, d’acord amb el previst a l’article 5 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre. Aquesta acreditació ha d’estar en vigor en el moment de formular la sol·licitud.

e) L’estat d’ingrés i despeses del darrer exercici tancat de  l’associació, així com el pressupost d’ingressos i despeses vinculats amb l’actuació plantejada per l’Agrupació Empresarial en el darrer exercici tancat.

f) Impost de Societats de l’últim exercici liquidat (còpia). Si de les dades que figuren en els documents aportats es dedueix que el sol·licitant es troba en algun dels supòsits de dissolució recollits en la legislació que li sigui aplicable, haurà d’aportar documentació addicional que justifiqui l’esmena de dita situació.

g) En el cas que la persona sol·licitant denegui expressament l’autorització a què es refereix l’apartat 12.2 b), jaurà d’aportar un certificat de la Tresoreria de la Seguretat Social i un de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària en què s’indiqui que està al corrent dels pagaments de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries davant l’administració de l’Estat.

h) En el cas que l’entitat no sigui perceptora de la Comunitat Autònoma, la declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades, de conformitat amb el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius. El model estarà disponible a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Recerca (http://dgrdi.caib.es).

i) La documentació necessària per avaluar, en el seu cas, el criteris d’avaluació, base 14 d’aquesta convocatòria:

  1. Pla estratègic vigent.
  2. Certificació Bronze Label o superior que atorga l’European Secretariat for Cluster Analysys (ESCA).
  3. Una còpia de les actes de les assemblees que acreditin la incorporació de nous membres de l’entitat sol·licitant durant els tres darrers anys.

j) Si és pertinent, un pla d’actuació per a la igualtat efectiva de dones i homes.

f) Qualsevol altre documentació que s’estimi necessari, i en especial per avaluar els criteris d’avaluació de la base 14 d’aquesta convocatòria.

5. Tota la documentació presentada que no sigui l’original ha d’estar convenientment compulsada.

6. Amb independència de la documentació assenyalada, des de la Direcció General d’Innovació i Recerca, es podrà requerir en tot moment, la documentació i/o informació complementària que en funció de les característiques del projecte o dades facilitades s’estimi necessària.

7. En el cas que, en ocasió de la tramitació d’altres expedients, ja s’hagi presentat a la Direcció General d’Innovació i Recerca algun dels documents esmentats anteriorment, no és necessari aportar-los de bell nou i n’hi ha prou amb indicar l’expedient on consten. No obstant això, l’acreditació de facultats ha de ser vigent en la data en què es presenti la sol·licitud.

8. L’òrgan instructor, d’ofici, ha d’adjuntar a la sol·licitud l’acreditació que l’entitat està al corrent de les obligacions amb la hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en els termes que estableix l’article 38 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

9. Si la sol·licitud té algun defecte, no compleix els requisits legals o no va acompanyada de tota la documentació assenyalada, s’ha de requerir el peticionari que ho esmeni o aporti la documentació necessària en el termini de deu dies, amb l’advertiment que si, transcorregut aquest temps, no ho fa, s’entendrà que desisteix de la petició i, amb la resolució prèvia corresponent, l’expedient s’arxivarà sense cap altre tràmit.

10. Si els documents necessaris per tramitat l’expedient presenten esmenes o retxes, s’han de considerar com a no presentats. En aquests casos, s’ha de procedir d’acord amb l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

11. Les dades consignades en la sol·licitud només tenen la finalitat que l’òrgan gestor determini el dret de la persona o entitat sol·licitant a la subvenció, i han de ser tractades en els termes de l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal. Es pot exercir el dret d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició davant l’òrgan responsable del fitxer constituït per al tractament d’aquestes dades.

13. Òrgans competents per a instruir i resoldre el procediment.

1. Serà competent per a la instrucció del procediment la Direcció General d’Innovació i Recerca i emetre un informe per al seu estudi per part de la comissió avaluadora.

2. Serà competent per a examinar les sol·licituds presentades i emetre l’informe que ha de servir de base per a l’elaboració de la proposta de resolució, en els termes prevists en l’article  19 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, com a òrgan col·legiat, una comissió avaluadora.

  1. La Comissió avaluadora, integrada per entre sis i vuit membres, té la composició següent:
  2. El president, que és el director general d’Innovació i Recerca, o la persona en qui delegui,
  3. El secretari, que és el cap del servei de Transferència del Coneixement, o persona en la que delegui.
  4. Fins a un màxim de sis vocals:
  • La cap del Servi de Recerca i Desenvolupament tecnològic, o la persona en qui delegui.
  • Dos representants del Servei de Transferència del Coneixement.
  • El vicerector d’Innovació de la Universitat de les Illes Balears, o la persona en qui delegui.
  • Fins a un màxim de dos experts amb reconeguda experiència dins l’àmbit de l’R+D+I, designats pel president de la Comissió.

El president de la Comissió pot convocar a les reunions els experts l’assistència dels quals es consideri necessària o d’interès per facilitar la tasca de l’òrgan. Aquestes persones assisteixen a les reunions amb veu però sense vot.

Perquè la Comissió avaluadora es pugui constituir vàlidament, es requereix la presència del president i del secretari o, en absència d’aquests, de les persones que els substitueixin, i d’ almenys la meitat dels membres que la componen.

3. En la seva condició d’òrgan col·legiat, la Comissió Avaluadora es regirà pel disposat en la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.

4. Li correspon a la Comissió avaluadora, fixar les pautes d’actuació i aclarir els dubtes que se suscitin sobre la interpretació de les presents bases.

5. Serà competent per a la resolució dels procediments de concessió de les subvencions contemplades en aquesta convocatòria, el conseller d’Innovació, Recerca i Turisme, a proposta del director general d’Innovació i Recerca, i informe previ de la Comissió Avaluadora.

14. Avaluació i criteris de valoració de les sol·licituds.

1. L’avaluació de les sol·licituds es realitzarà en règim de concurrència competitiva amb base a la documentació aportada.

2. Cada sol·licitud d’ajut proposat resultarà qualificada de 0 a 100 punts. Atenent a les puntuacions obtingudes, ordenades de major a menor, i fins a on abasti el crèdit pressupostari disponible, podran ser objecte de concessió d’ajut les sol·licituds les propostes de les quals superin o igualin la qualificació de 50% en cada una de les fases d’avaluació.

Aquesta qualificació resultarà d’avaluar els criteris establerts per a cada una de les línies d’actuació o projectes subvencionables i agregar la puntuació obtinguda en cada un d’ells.

3. Per valorar les sol·licituds s’han de sotmetre a dues fases d’avaluació, una externa i una altra interna.

  1. Fase I: La fase primera o avaluació externa serà a càrrec d’un organisme avaluador independent de prestigi reconegut i executat per persones expertes externes o per una entitat col·laboradora, tenint en compte els criteris i barems per a la Fase I de l’apartat c) d’aquest apartat. El termini màxim per emetre els informes serà d’un mes de la petició d’avaluació.
  2. Fase II: La Comissió Avaluadora, el funcionament de la qual es regula en la base 14, ha de revisar la fase d’avaluació externa (Fase I) i realitzar la segona fase d’avaluació tenint en compte el criteris i barems per a la Fase II de l’apartat c) d’aquest apartat.
  3. Criteris d’Avaluació

Línia A: Dinamització i consolidació de les estructures de coordinació i gestió de les agrupacions empresarials innovadores/clústers constituïdes

 

Concepte

Puntuació màxima

Fase I o Avaluació externa

Grau d’integració i identificació d’interessos comuns en el clúster de diferents tipus d’entitats de la cadena de valor: empreses (incloent PIMES), organismes proveïdors de coneixement i tecnologia i altres tipus d’organismes. 

20

Grau d’innovació del projecte i potencialitats d’altres tipus d’activitats (formació, internacionalització,...)

15

Grau d’elaboració, qualitat i claredat de la proposta

15

Interès i impacte de l’actuació en l’entorn empresarial

10

Fase II o Avaluació interna

Certificació Bronze label/Silver label o superior que atorga l’European Secretariat for Clúster Analusus (ESCA)

10

(3 punts bronze, 6 punts silver i 10 punts superior)

Interès i impacte de l’actuació en el sistema d’R+D+I de Balears

15

Capacitat d’expansió nacional i internacional. Participació en projectes nacionals i internacionals

15

Línia B: Realització d’estudis de viabilitat tècnica

Concepte

Puntuació màxima

Fase I o Avaluació externa

Potencial d’innovació de la proposta

20

Interès i impacte de l’actuació en l’entorn empresarial

10

Grau d’elaboració, qualitat i claredat de la proposta

20

Fase II o Avaluació interna

Interès i impacte de l’actuació en el sistema d’R+D+I de Balears

20

Certificació Bronze label /Silver label o superior que atorga l’European Secretariat for Clúster Analusus (ESCA)

10

(3 punts bronze, 6 punts silver i 10 punts superior)

Millora de la Capacitat d’internacionalització del clúster i de les seves empreses gràcies al projecte. Participació en projectes nacionals i internacionals

20

4. La concessió de les subvencions es realitzarà mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades que superin o igualin la qualificació de 50% en cada una de les fases d’avaluació, a fi d’establir una prelació entre les mateixes d’acord amb els criteris de valoració inclosos en l’apartat anterior, adjudicant-se la subvenció, als que hagin obtingut major valoració.

5. En el supòsit de que la quantia total màxima autoritzada per finançar la corresponent convocatòria d’ajudes fos suficient per atendre el número de sol·licituds d’ajudes presentades que reuneixin els requisits per a ser objecte de subvenció, no serà necessari fixar un ordre de prelació o priorització de les mateixes.

15. Audiència i resolució

1. A la vista de la proposta de concessió acordada per la comissió avaluadora de la base 14 d’aquesta convocatòria, l’òrgan  instructor procedirà a formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es notificarà als interessats per a que, en el termini de 10 dies, formulin les al·legacions que estimin convenients aportant, en el seu cas, els documents formals requerits en la citada proposta, quedant facultat l’òrgan instructor per a elevar la proposta de resolució definitiva a l’òrgan competent per a resoldre.

2. Una vegada examinada les al·legacions presentades, en el seu cas, pels interessats, l’òrgan instructor formularà la proposat de resolució definitiva que serà notificada als beneficiaris perquè, en el termini de 10 dies, comuniquin l’ acceptació o renúncia a l’ajut atorgat, d’acord amb el model de l’annex VI, disponible a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Recerca (http://dgrdi.caib.es). L’absència de resposta expressa per part de l’interessat, en el termini establert, determinarà que se’l tingui per desistit de la sol·licitud. Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor del beneficiari davant l’administració, mentre no se li hagi notificat la resolució de concessió.

3. Una vegada elevada la proposta de resolució definitiva, es dictarà la corresponent resolució estimatòria o desestimatòria de concessió de l’ajuda sol·licitada per l’òrgan competent. Dita resolució farà constar que ha estat concedida a l’empara del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel que es declaren determinades categories d’ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat, així com que l’ajuda està cofinançada en un 50% amb càrrec al Programa operatiu del fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) 2014-2020 de les Illes Balears i l’altre 50% amb càrrec a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. Dita resolució posarà fi a la via administrativa. Contra la mateixa podrà interposar-ne potestativament recurs de reposició en el termini d’un mes a comptar a partir de l’endemà de la notificació de la resolució, d’acord amb el disposat en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre. Sense perjudici de l’anterior, contra aquestes resolucions  es pot interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos a comptar des de l’endemà de la mencionada notificació, de conformitat amb l’article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa administrativa. En el cas de presentar recurs de reposició, no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que es resolgui expressament el recurs de reposició o es produeixi la desestimació presumpta del mateix.

5. El termini màxim per a la resolució del procediment i la seva notificació serà de sis mesos, comptadors des de l’endemà de la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds. Si transcorregut el citat termini l’òrgan competent per a resoldre no hagués notificat dita resolució, els interessats estaran legitimats per a entendre desestimada la sol·licitud.

6. Les notificacions es realitzaran conforme al previst en els articles 40 al 44, ambdós inclosos, de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre.

7. La llista de beneficiaris de les subvencions que es concedeixin en el marc d’aquesta convocatòria s’ha de publicar amb caràcter informatiu en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sense perjudici que la resolució de concessió es notifiqui d’acord amb el que estableixen els punts anteriors i que se’n faci la publicitat prevista en el Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, sobre disposicions comuns relatives als Fons Estructurals i d’Inversió Europeus.

16. Modificació

1. Les actuacions subvencionables hauran d’executar-les en el temps i en la forma que s’estableixi en les resolucions de concessió. No obstant això, quan sorgeixin circumstàncies concretes que alterin, sempre que no sigui de manera substancial, les condicions tècniques o econòmiques tingudes en compte per a la concessió de l’ajuda, el beneficiari podrà sol·licitar la modificació de la resolució de concessió, en relació al termini d’execució, increments o minoracions dels costs prevists i altres causes d’anàloga naturalesa independents de la voluntat del beneficiari.

2. L’autorització d’una modificació en el projecte requerirà acumulativament:

  1. Que el canvi no afecti als objectius perseguits amb l’ajuda, als seus aspectes fonamentals o a la determinació del beneficiari. En aquest darrer cas hauran de ser manifestades les alteracions relacionades amb la fusió, absorció i escissió de societats.
  2. Que el canvi, en el cas de variacions no relacionades amb els terminis, sigui sol·licitat abans que finalitzi el termini d’execució dels projectes, i sigui acceptat expressament.
  3. Que no impliqui un increment de la quantia de la subvenció concedida inicialment ni cap perjudici a terceres persones.

3. Les modificacions hauran de ser aprovades per l’òrgan que concedí l’ajuda, tot i tenint en compte, si escau, els criteris de gradació a què es refereix la base 21 d’aquesta convocatòria.

4. La substitució d’elements del pressupost que es finança per altres amb funcionalitat equivalent dins de les següents categories, no requerirà la sol·licitud de modificació de la resolució de concessió, sempre que es compleixin les condicions que s’especifiquen:

1. En el cas de col·laboracions externes, podrà substituir-ne el col·laborador  inicialment previst per altre, sempre que les activitats en les que col·labori siguin les originals, el nou col·laborador tengui capacitat de dur-les a terme, que l’empresa no estigui vinculada a l’AEI/clúster i la subcontractació es dugui a terme d’acord amb la base 12 d’aquesta convocatòria.

2. En el cas de les despeses de personal, es podran substituir persones per altres amb igual categoria professional i funcions dins de l’AEI/Clúster.

3. En tots els casos, l’import que es finança de la categoria de despesa considerada ha de romandre igual que en la resolució de concessió. A més s’hauran de justificar les substitucions efectuades en la documentació justificativa que s’exigeix a la base 19 d’aquesta convocatòria.

5. Respecte al termini d’execució, en casos degudament justificats, i  mitjançant petició raonada del beneficiari, aquest podrà sol·licitar la seva ampliació abans de que finalitzi el termini establert per a la realització de l’activitat. L’acceptació o denegació d’aquesta sol·licitud es realitzarà de forma expressa i es notificarà a l’interessat, havent de respectar l’ampliació concedida els límits establerts en l’article 32 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre.

17. Obligacions dels beneficiaris

1. Realitzar l’activitat per a  la qual es concedeix la subvenció.

2. Justificar la realització de l’actuació subvencionada en la forma i data indicada en la notificació de concessió de l’ajut.

3. Assegurar el compliment de la normativa comunitària, nacional i autonòmica aplicable en l’àmbit de: contractació, subvencions, Ajudes d’Estat [Reglament (UE) 651/2014; i Reglament (UE) 1407/2013, de mínimis], normes sobre les despeses subvencionables del FEDER [Ordre HFP/1979/2016, de 29 de desembre], comptabilitat, publicitat, medi ambient e igualtat d’oportunitats.

4. Observar el sistema de gestió i control del PO FEDER: Manual de Procediments de Gestió i Control, Criteris de Selecció d’Operacions, i Estratègia de Comunicació (http://fonseuropeus.caib.es).

5. Aplicar mesures antifrau eficaces i proporcionades en l’àmbit de la gestió administrativa que correspongui a fi de evitar: sobrefinançament o doble finançament amb altres subvencions comunitàries, estatals, o autonòmiques, o altres programes o períodes de programació; fraccionament de la despesa, etc. [article 125.4 c) del Reglament (UE) 1303/2013]. Es poden denunciar fets constitutius de frau o irregularitat a través del canal informatiu SNCA (Servicio nacional de Coordinación Antifraude) a la següent direcció: http://www.igae.pap.minhafp.gog.es.

6. Disposar de tots els documents sobre la despesa que resultin necessaris per comptar amb una pista d’auditoria apropiada [article 125.4 d) del Reglament (UE) 1303/2013].

7. Introduir les dades i els documents dels quals sigui responsable, així com totes les actualitzacions, en els sistemes d’intercanvi electrònic de dades, en compliment de l’article 122, apart. 3, paràgraf primer, del Reglament (UE) nº 1303/2013 i l’article 10.1 del Reglament 1011/2014 de 22 de setembre de 2014.

8. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que dugui a terme la Direcció General d’Innovació i Recerca, a les que dugui a terme la Direcció General  de Fons Europeus com a organisme intermedi del programa Operatiu del FEDER 2014-2020, i a les actuacions de control financer que dugui a terme la Intervenció General de la CAIB i la Sindicatura de Comptes, així com qualsevol altres actuacions de control financer  o de comprovació que puguin realitzar òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, quan la informació li sigui requerida per a l’exercici de les citades actuacions.

9. Reintegrar els fons percebuts com a conseqüència de les actuacions de comprovació i de control financer dels organismes competents i en els casos establerts en l’article 44 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

10. Comunicar a la Direcció General d’Innovació i Recerca, la sol·licitud i obtenció d’altres ajuts, subvencions, ingressos o recursos que financen les actuacions objecte de subvenció per aquest programa. El beneficiari resta obligat a realitzar la comunicació tan prest la conegui i en tot cas amb anterioritat a la justificació de l’aplicació donada als fons percebuts.

11. Complir amb les obligacions fiscals i amb la Seguretat Social de forma que quedi acreditada aquesta circumstància en el moment previ a l’atorgament de l’ajut en els termes establerts en la normativa vigent en la matèria.

12. Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i demés documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable al beneficiari en cada cas, així com quants estats comptables i registres específics siguin exigits per les presents bases, amb la finalitat de garantir l’adequat exercici de les facultats de comprovació i control.

En concret, l’empresa beneficiaria, d’acord amb l’establert en l’article 125, apartat 4 b) del Reglament (UE) núm. 130372013 del parlament i del Consell de 17 de desembre de 2013, haurà de dur un  sistema de comptabilitat separat o assignar un codi comptable adequat a totes les transaccions relacionades amb el projecte.

13. Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, en tant puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

Independentment del sistema establert per a la justificació de la subvenció, l’empresa beneficiaria haurà de mantenir, a disposició de la Comissió Europea i el Tribunal de Comptes Europeu, els documents justificatius relatius a les despeses subvencionades (inclòs l’extracte bancari de l’ingrés de la subvenció en el compte corresponent al beneficiari després de l’ordre de pagament), fins el 31 de desembre de 2022, llevat que el termini que resulti de l’establert en l’article 140 del Reglament (UE) 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell de 17 de desembre de 2013, sigui distint, en aquest cas se li comunicarà amb l’antelació suficient.

14. Donar l’adequada publicitat del caràcter públic del finançament de les activitats o actuacions de qualsevol tipus que siguin objecte de subvenció, d’acord amb l’establert en l’article 34 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

En totes les mesures  d’informació i publicitat de les activitats subvencionades amb càrrec en aquestes bases s’haurà de fer constar de forma expressa:

  • El logotip de la Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme del Govern de les Illes Balears.
  • Que l’activitat està subvencionada per la Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme del Govern de les Illes Balears.

A més l’entitat beneficiària haurà de dur a terme una sèrie d’obligacions d’informació i comunicació en relació al recolzament procedent dels Fons FEDER. Que seran assegurar les mesures de informació i publicitat reglamentàries [article 115 i annex XII del Reglament (UE) 1303/2013; Reglament (UE) 821/2014, de les característiques tècniques de les mesures d’informació i publicitat; i Estratègia de Comunicació del PO FEDER/FSE].

Totes les mesures de informació i publicitat reconeixeran l’emblema de la UE i la referència del FEDER (documentació administrativa, activitats i actes públics, difusió en mitjans de comunicació, publicacions, cartelleria, pàgina web).

En concret s’hauran de realitzar les següents actuacions:

  • Informació en la pàgina web, en cas que en disposi, que s’inclourà en la mateixa durant la realització del projecte i haurà de romandre fins que es realitzi el pagament de l’ajut. Expressament s’hi mencionarà: “aquest projecte està cofinançat en un 50% amb càrrec al  Programa Operatiu FEDER 2014-2020 de les Illes Balears.”

La informació inclourà una breu descripció del projecte, de manera proporcionada al nivell de recolzament prestat, incloent els objectius i resultats i destacarà el cofinançament, tant del Govern de les Illes Balears a través de la Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme, com de la Unió Europea a través del FEDER. Expressament s’hi mencionarà: “aquest projecte està cofinançat en un 50% amb càrrec al  Programa Operatiu FEDER 2014-2020 de les Illes Balears.”

  • Cartell, que es col·locarà durant la realització del projecte i es mantindrà en perfectes condicions fins que es realitzi el pagament de l’ajut. Tendrà una mida mínima A3 i la seva ubicació serà a l’entrada de l’edifici de la seu de l’entitat en les Illes Balears. Expressament s’hi mencionarà: “aquest projecte està cofinançat en un 50% amb càrrec al  Programa Operatiu FEDER 2014-2020 de les Illes Balears.”

El cartell indicarà el nom i l’objectiu principal del projecte i destacarà el cofinançament, tant del Govern de les Illes Balears a través de la Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme, com de la Unió europea a través del FEDER. La informació sobre el cofinançament europeu haurà d’ocupar com a mínim un 25% de la superfície total del cartell. Expressament s’hi mencionarà: “aquest projecte està cofinançat en un 50% amb càrrec al  Programa Operatiu FEDER 2014-2020 de les Illes Balears.”

  • Mostrant en qualsevol document, acte o activitat relacionat amb l’execució de l’actuació o projecte que es destini al públic una declaració de l’ajuda financera de la UE. Expressament s’hi mencionarà: “aquest projecte està cofinançat en un 50% amb càrrec al  Programa Operatiu FEDER 2014-2020 de les Illes Balears.”

Les instruccions sobre les característiques tècniques dels elements de publicitat descrits així com el logos corresponents es trobaran a disposició dels beneficiaris en la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Recerca (http://dgrdi.caib.es).

S’haurà de trametre a la DGIR una còpia de tota aquesta documentació en paper i en format electrònic.

15. Els beneficiaris de les subvencions hauran de respondre de la veracitat dels documents aportats.

16. L’acceptació de la subvenció, i per tant del finançament FEDER, comporta el consentiment del beneficiari per a la seva inclusió en la llista d’operacions a publicar via Internet, a que es refereix l’article 115 apartat 2 i l’annex XII del Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell de 17 de desembre de 2013.

18. Justificació de les despeses

1. El beneficiari comptarà amb un termini màxim d’un mes, des de la finalització del termini d’execució per a la justificació de les activitats i despeses realitzades i que en tot cas no podrà ser posterior al 30 de setembre de 2018.

2. El terminis concedit per a l’acreditació del projecte, podrà ampliar-se fins a la meitat de l’inicialment concedit, si les circumstàncies ho aconsellen i no es perjudiquen drets de tercers i sempre que la sol·licitud d’aplaçament hagi estat presentada abans de l’expiració del termini inicial, conforme al establert en l’article 32 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

3. Es considerarà despesa realitzada aquella que s’ha facturat durant el període d’execució i que ha estat efectivament pagada amb anterioritat a la finalització del període de justificació.

4. El beneficiari farà declaració expressa de l’import d’ajudes o subvencions concedides o sol·licitades per a la mateixa activitat o conducta per qualsevol administració o ens públic.

5. La justificació i pagament efectiu de les despeses subvencionables, així com la declaració d’activitats realitzades objecte d’ajuda, les fonts de finançament del projecte i la seva aplicació, s’acreditaran amb la presentació del corresponent compte justificatiu, en el que s’especificaran els citats elements i el desglossament de cada una de les despeses en que s’ha incorregut, d’acord amb el model normalitzat de compte justificatiu que estarà disponible en la direcció d’Internet de la Direcció General d’Innovació i Recerca http://dgrdi.caib.es.

6. El compte justificatiu ha de ser complimentat en la seva totalitat i ha d’incloure tota la documentació que es descriu a continuació:

a. Memòria de les actuacions que han estat objecte de subvenció i que contempli almenys els objectius aconseguits, altres recursos, ingressos, subvencions o ajudes imputables al projecte.

b. Memòria econòmica que contindrà:

  • Relació de despeses realitzades classificades per conceptes, ordenades cronològicament, totalitzant la despesa per a cada concepte.

Breu descripció del sistema utilitzat pel beneficiari per donar compliment al requisit de disposar d’una comptabilitat separada o codi comptable adequat que relacioni totes les despeses de l’operació subvencionada.

  • Factures i demés documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa acompanyats dels documents de pagament corresponents. Aquests justificants hauran de presentar-se en original i còpia.

Els justificants presentats es marcaran amb una estampilla, indicant en la mateixa la subvenció per a la qual la justificació s’ha  presentat i si l’import del justificant s’imputa totalment o parcialment a la subvenció. En aquest darrer cas s’indicarà a més el percentatge que resulti efectuat per la subvenció.

Extractes comptables, llibre major, dels comptes que contenen les despeses subvencionables, firmats i segellats per la persona responsable de l’empresa, en el qual es demostri que l’empresa beneficiària du un sistema de comptabilitat apart o assigna un codi comptable adequat a totes les transaccions relacionades amb el projecte, complint amb l’establert en l’article 125, apartat 4 b) del Reglament (UE) núm. 1303/2013.

  • En el cas de justificació de despeses de personal, s’han de presentar els documents següents: les nòmines mensuals compulsades per l’entitat bancària; un model TC1 de la Tresoreria General de la Seguretat Social amb el justificant de pagament bancari corresponent; un model TC2 de la Tresoreria General de la Seguretat Social; els models 111 (retenció i ingressos a compte de l’IRPF), amb una còpia compulsada dels justificants dels pagaments bancaris corresponents al període de justificació, i una còpia compulsada del model 190 (resum anual de retencions i ingressos a compte de l’IRPF) corresponent al període de justificació. S’ha de presentar el primer full de dades generals i els corresponents a les persones declarades. Fulls de servei mensual del personal directament involucrat en l’execució de les actuacions o projectes signats pel treballador i pel responsable de l’empresa.
  • Els viatges i les dietes s’han de justificar presentant els bitllets corresponents al mitjà de transport utilitzat i les targetes d’embarcament, si n’hi ha, així com les factures pagades per allotjament i manutenció, si és el cas, i la liquidació de les dietes corresponents al personal. També s’ha d’aportar el document que acrediti el motiu del desplaçament (un certificat d’assistència, un full d’inscripció, etc.).
  • Relació detallada d’altres ingressos i subvencions procedents d’entitats públiques o privades que hagin finalitzat l’activitat subvencionada amb indicació d’import i procedència.

c. Els tres pressuposts que si n’és el cas, i en aplicació de l’article 40.3 del Text refós de la Llei de subvencions, ha d’haver sol·licitat l’entitat beneficiària.

d. Documentació acreditativa d’haver realitzat les mesures de publicitat del caràcter públic del finançament de l’activitat:

  • Dues fotografies del cartel A3 col·locades durant l’execució del projecte (una en un plànol general de la seva ubicació i una altra en detall) .
  • “Captura impresa” de la pàgina web de l’empresa beneficiaria, en cas que en disposi, on es faci referència al projecte i al cofinançament públic, tant del Govern de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears a través de la Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme, com de la Unió Europea a través del FEDER.

7. Quan la subvenció s’hagi concedit per finançar despeses de diferent naturalesa, l’execució s’ha d’ajustar a la distribució aprovada per la resolució de concessió i no es poden compensar uns conceptes amb uns altres. No obstant això, s’accepta fins a un 10% en la desviació d’aquesta distribució sempre que estigui degudament justificada en la memòria tècnica.

8. La Direcció General d’Innovació i Recerca podrà requerir el beneficiari que aporti aquella documentació o informació complementària que consideri necessària, amb independència de la documentació assenyalada en els presents bases, així com aquella que hagi de formar part del compte justificatiu, en funció de les característiques del projecte.

9. La Direcció General d’Innovació i Recerca podrà procedir a la inspecció física dels elements tangibles, a la revisió de dades objectivament contrastables o a l’existència d’algun tipus de suport documental per a la comprovació de l’efectiva realització pel beneficiari de les activitats subvencionades, amb l’objecte de verificar la concordança entre les activitats realitzades i les recollides en la memòria resumen de les actuacions, així com entre aquestes i els documents aportats per a la revisió econòmica.

10. Tota la documentació de la realització del projecte o actuació s’haurà de presentar per via presencial en paper i en format digital. La presentació de la documentació no eximeix als beneficiaris de conservar els originals dels justificants de les despeses i pagaments, informes d’auditoria, etc, per si els fossin requerits posteriorment Direcció General d’Innovació i Recerca o, en realitzar les activitats de control legalment previstes per la Direcció General de Fons Europeus, Intervenció General de la CAIB o el Tribunal de Comptes.

11. Transcorregut el termini d’acreditació establert per a la presentació del Compte Justificatiu sense haver-ho presentat, es requerirà per escrit al beneficiari perquè en el termini improrrogable de 15 dies sigui presentat en els termes prevists en les presents bases. La falta de presentació de la justificació en el termini establert en aquest apartat comportarà la revocació de la subvenció concedida, l’exigència de reintegrament en el seu cas i altres responsabilitats establertes en el Text refós de la llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. La presentació de la justificació en el termini addicional establert en aquest apartat, no eximirà el beneficiari de les sancions que conforme al citat Text refós de la llei de subvencions li corresponguin.

12. En general, per a la justificació de les subvencions s’estarà al disposat en els articles 39 i 40 del Text refós de la llei de subvencions sobre Justificació i Despeses susceptibles de subvenció.

19. Pagament de les subvencions concedides

1. Una vegada acreditat, en el termini corresponent, el compliment de la finalitat per a la qual s’ha atorgat la subvenció i justificada la realització de l’activitat subvencionada en els termes que estableixen en aquesta convocatòria i en l’Ordre de la conselleria d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, s’ha de reconèixer l’obligació d’abonar l’import assignat en la resolució de concessió i se n’ha de proposar el pagament.

2. Amb caràcter general, les subvencions es faran efectives al beneficiari en un únic pagament, mitjançant transferència bancària al compte designat pel beneficiari.

Prèvia justificació i sempre que la naturalesa de l’actuació permeti desplegar-la per parts, es podrà autoritzar que s’abonin pagaments parcials que consistiran en el pagament fraccionat de l’import de la subvenció per quanties equivalents o proporcionals a la justificació presentada. En cap cas es podrà presentar més d’una sol·licitud d’abonament fraccionat.

3. No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció en tant el beneficiari no es trobi al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social i de no ser deutor de la Hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per deutes, vençuts, liquidats i exigibles havent de presentar una acreditació de tals extrems, en el cas de el sol·licitant hagi denegat el consentiment per a l’obtenció per part de la Direcció General d’Innovació i recerca d’aquests certificats.

20. Criteris de gradació dels possibles incompliments.

1. L’incompliment total de la finalitat per a la qual es va concedir l’ajuda, o de la realització de les despeses finançables, o de l’obligació de justificació, o de qualsevol altra causa de les compreses en l’article 44 del Text refós de la llei de subvencions, donarà lloc al reintegrament de les quantitats percebudes, en el seu cas, més els interessos de demora des del moment del pagament de la subvenció fins la data de la resolució en què s’acordi el reintegrament.

2. Quan el compliment del beneficiari sigui, d’acord amb la documentació justificativa acceptada, d’almenys un 60 per cent del compliment total i s’acrediti per aquest una actuació inequívocament tendent a la satisfacció dels compromisos i de les condicions d’atorgament de l’ajuda, es tindrà en compte el següent criteri:

L’incompliment parcial de la finalitat per a la qual es va concedir l’ajuda, o de la realització de la inversió financiable, o de l’obligació de justificació, donarà lloc al reintegrament de les quantitats percebudes, en el seu cas, més els interessos de demora, en el percentatge corresponent a la inversió no efectuada o no justificada.

3. En el cas d’un incompliment superior al 40% com es refereix en el número 2 anterior, s’entendrà que existeix un incompliment total, el que durà aparellat les conseqüències previstes en el número 1 d’aquesta base.

21. Procediment de reintegrament

1. L’acte pel qual s’inicia el procediment de reintegrament haurà d’indicar la causa que determina el seu inici, les obligacions incomplertes i l’import de la subvenció afectada.

2. Rebuda la notificació de l’inici del procediment de reintegrament, l’interessat podrà presentar les al·legacions i documentació que estimi pertinents en un termini de 15 dies.

Correspondrà dictar la resolució de l’expedient a l’òrgan que va concedir la subvenció, havent de ser notificada a l’interessat en un termini de dotze mesos des de la data de l’acord d’iniciació. La resolució indicarà quina és l’entitat obligada al reintegrament, les obligacions incomplertes, la causa del reintegrament i l’import de la subvenció a reintegrar juntament amb els interessos de demora.

22. Exempció de responsabilitats

La Comunitat Autònoma de les Illes Balears no es fa responsable de les actuacions de les entitats beneficiàries dels ajuts, ni dels danys i perjudicis que puguin sobrevenir com a conseqüència de les accions subvencionables en aquesta convocatòria.

23. Responsabilitat i règim sancionador

Els beneficiaris d’aquestes subvencions estan sotmesos a les responsabilitats i al règim sancionador que s’estableix sobre infraccions en aquesta matèria en el títol V del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

24. Cessió de dades

1.El fet de presentar la sol·licitud de subvenció implica que s’accepta que les dades contingudes en la mateixa sol·licitud, així com les dades relatives a la subvenció, se cedeixin a altres administracions públiques a efectes d’estadística, d’avaluació i de seguiment, subjectant-se en tot cas l’accés a la informació als límits assenyalats en l’article 14 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

2. Totes les dades subministrades a la Direcció General d’Innovació i Recerca, a l’empara d’aquesta convocatòria, en la mesura que les resulti d’aplicació resten sotmeses a la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.