Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'EIVISSA

Núm. 14337
Aprovació definitiva modificacions ordenances fiscals 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Havent-se aprovat pel Ple d'aquest Ajuntament, en sessió ordinària celebrada el dia 31 d'octubre de 2017, i en compliment del que preveuen els articles 15 i 17 del Text Refós de la Llei Reguladora d'Hisendes Locals, R.D. Legislatiu 2/2004, de 5 març, es realitza la publicació de l'acord definitiu d'aprovació:

ORDENANÇA REGULADORA DE LA TAXA PER A LA CESSIÓ D'ÚS I SERVEIS DE SALES DE L'ESPAI CULTURAL CAN VENTOSA

Article 1r. CONCEPTE

De conformitat amb el que preveu l'article 57, en relació amb l'article 20.3, ambdós del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març; l’Ajuntament d’Eivissa estableix la taxa per a la cessió en ús i serveis de sales de l'Espai Cultural Can Ventosa de titularitat municipal, especificades en les Tarifes contingudes a l'apartat 2 de l'article 3r següent, que es regirà per la present Ordenança.

Article 2n. FET IMPOSABLE

El fet imposable de la taxa a què es refereix aquesta Ordenança ve determinat per la cessió en ús i serveis de l’Auditori/Sala Polivalent i d’altres sales i/o aules de l’Espai Cultural Can Ventosa, i de les seves instal·lacions.

2.1. S'entén inclòs en les instal·lacions de l'Auditori de Can Ventosa l'energia elèctrica, l’aire condicionat, la il·luminació, la megafonia, així com el personal de l'auditori en la seva jornada habitual de treball, el material tècnic de la sala sota vigilància del personal de l’Ajuntament dins la seva jornada habitual de treball.

2.2. No estan inclosos en el servei d'ús de l' Espai Cultural Can Ventosa les despeses ocasionades per raó de traducció simultània, telèfon, projeccions, gravacions d'imatge i so, muntatge, decoració, neteja, publicitat, personal de l’Ajuntament que s’utilitzi fora del seu horari habitual de treball, despeses de personal tècnic i material extra, així com altres despeses originades amb caràcter extraordinari i amb motiu de la celebració d’espectacles.

Article 3r. OBLIGATS AL PAGAMENT

Estan obligats al pagament de la taxa regulada en aquesta Ordenança aquelles persones físiques o jurídiques que es beneficiïn de les instal·lacions prestades o serveis realitzats en l’Espai Cultural Can Ventosa, al que es refereix l'article anterior.

Article 4t. QUANTIA

4.1. La Tarifa d'aquesta taxa serà la següent, per a cadascun dels diferents serveis o usos:

A. Preus per la cessió en ús i serveis de l’Auditori/Sala Polivalent per activitat:

- Entitats lucratives residents al municipi d'Eivissa:

Per conferències, congressos i/o presentacions … ... ... ... ... ... 200,00 euros

Per espectacles … ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... 400,00 euros

- Entitats lucratives residents a altres municipis:

Per conferències, congressos i/o presentacions ... ... ... ... ... ... 250,00 euros

Per espectacles ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... … 450,00 euros

- Entitats no lucratives i espectacles benèfics:

Per conferències, congressos i/o presentacions … … ... ... ... ... ... GRATUÏT

Per espectacles ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... … … GRATUÏT

B. Preus per la cessió en ús i serveis de la Sala Petita per activitat:

Entitats lucratives residents al municipi d'Eivissa:

Per conferències, congressos i/o presentacions ... ... ... ... ... … … 50,00 euros

Per espectacles ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... … … 180,00 euros

Entitats lucratives residents a altres municipis:

Per conferències, congressos i/o presentacions ... ... ... ... ... ... ... 75,00 euros

Per espectacles ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... … 230,00 euros

Entitats no lucratives i espectacles benèfics:

Per conferències, congressos i/o presentacions... ... ... ... ... … … GRATUÏT

Per espectacles ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... … … ... GRATUÏT

C. Preus per a la cessió en ús i serveis d'aules del centre per activitat:

Entitats lucratives residents al municipi d'Eivissa:

- Lloguer d’aula per activitat ... ... ... ... ... ... ... ... ... … … … … … … 50 euros

Entitats lucratives residents a altres municipis:

- Lloguer d’aula per activitat … … … … ... ... ... ... … … … … … … 75 euros

Entitats no lucratives:

- Lloguer d’aula per activitat ... ... ... ... ... ... ... ... ... … … … … … … GRATUÏT

4.2. A més de les quotes de les tarifes establertes a la taxa, les persones subjectes al seu pagament estaran obligades a satisfer totes les despeses que s’originin amb caràcter extraordinari durant la celebració de les activitats, amb motiu del muntatge i desmuntatge d’aquestes i d’altres despeses originades i assenyalades a l’article 2n punt 2.2.

Article 5è. NORMES DE GESTIÓ

Les persones i entitats interessades en la cessió d'ús i serveis de les sales ho hauran de sol·licitar per escrit a:

- La direcció de l'Espai Cultural per a cessió d'ús i serveis de les sales mitjançant el model normalitzat de sol·licitud habilitat a la pàgina web de l’Ajuntament. Juntament amb la sol·licitud s'haurà d'adjuntar la documentació pertinent (acreditació de residència o seu social, acreditació d'entitat no lucrativa, fotografies, memòria de l'activitat, etc., segons els casos).

- La condició de resident al municipi d'Eivissa s'acreditarà mitjançant el certificat del darrer Padró Municipal d'Habitants.

- La condició d'entitat amb seu social al municipi d'Eivissa s'acreditarà mitjançant fotocòpia de l'escriptura de constitució degudament inscrita.

- La condició d'entitat no lucrativa s'acreditarà mitjançant fotocòpia dels estatuts degudament legalitzats.

- Les condicions per a la utilització de les instal·lacions i serveis per tercers seran fixades per l'Ajuntament que hauran de ser acceptades pels usuaris.

-Els horaris i dies d'utilització i serveis de les sales pels usuaris seran fixats per la direcció de l'Espai Cultural Can Ventosa, atenint-se en tots els casos a les necessitats prioritàries de les instal·lacions i serveis per part de l'Ajuntament.

-Una vegada autoritzada la utilització de les instal·lacions i serveis, es farà efectiu l'import dels preus establerts a l'article 3r a l'Oficina dels Serveis Econòmics Municipals.

Article 6è. MERITACIÓ

La taxa es considerarà meritada simultàniament a la utilització de les instal·lacions i serveis objecte d'aquesta Ordenança, i les quotes s'abonaran abans d'entrar en el recinte o rebre el servei.

Article 7è. INFRACCIONS I SANCIONS

Les infraccions i defraudacions dels drets d'aquesta taxa municipal es sancionarà amb multes en la quantia autoritzada per la normativa de Règim Local, Llei de les Hisendes Locals i altres disposicions vigents.

Article 8è. PARTIDES FALLIDES

Es consideraran partides fallides les quotes legalment imposades que no es puguin fer efectives pel procediment de constrenyiment. Per a la seva declaració s'instruirà l'oportú expedient, l'aprovació de la qual serà competència del Ple.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

A partir de la data d'entrada en vigor d'aquesta Ordenança fiscal queda derogada l’anterior.Ordenança Fiscal.

DISPOSICIÓ FINAL

La present Ordenança fiscal, aprovada pel Ple de la Corporació en sessió celebrada el 31 d’octubre de 2017, publicada l’aprovació definitiva en el BOIB núm, entrara en vigor el dia següent a la publicació íntegre de l’acord d’aprovació definitiva i el text aprovat. I romandrà vigent fins la seva modificació o derogació expressa.

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE L'EXACCIÓ DELS DRETS I TAXES PER LA RECOLLIDA DE VEHICLES DE LA VIA PÚBLICA

FONAMENT I NATURALESA

En ús de les facultats concedides pels articles 133,2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, aquest Ajuntament estableix la "Taxa per la recollida de vehicles de la via pública", que es regirà per la present Ordenança fiscal, les normes de la qual atenen el que preveu l'article 57 de l’esmentà Text Refós.

Article 1r.- OBJECTE DE L'EXACCIÓ

És objecte d'aquesta exacció l'aprofitament dels elements que requereixi la prestació per la Policia Municipal del Servei de retirada de la via pública d'aquells vehicles que pertorbin, obstaculitzin o entorpeixin la lliure circulació. En els casos que un vehicle estigui mal estacionat o en lloc prohibit, es podrà accedir a la retirada d'aquest pel servei municipal de grua.

Article 2n.- OBLIGACIÓ DE CONTRIBUIR

L'obligació de contribuir recaurà sobre els conductors dels vehicles retirats i, subsidiàriament sobre els seus titulars, així com els dipositats per qualsevol motiu, (a Sa Coma) salvat que causes o informes de la direcció de la policia local justifiqui que no queda subjecte a tributació.

Article 3r.- TARIFES

Els drets exigibles es fixaran en la quantia següent:

TIPO DE VEHICLE

U OBJ ECTE

MOTIU DE RETIRADA

I/O DEPOSIT

RETIRADA

Horari diürn

08:00 a 22:00

Dilluns a dissabte

RETIRADA

Horari nocturn

22:00 a 8:00

Diumenges i festius

DEPOSIT

(a partir del dia

següent de la

retirada)

Bicicleta

23,00 €

28,00 €

2,30 €

Ciclomotor, tricicle o quadricicle (fins 49 cc)

68,00 €

76,00 €

3,50 €

Motocicleta, tricicle i

quadricicle (des de 50 fins 250 cc)

80,00 €

91,00 €

4,00 €

Motocicleta, tricicle i quadricicle (de més de 250 cc)

91,00 €

103,00 €

4,50 €

Automòbils, furgonetes

mixt, i vehicles anàlegs amb tara fins 1.500 kg

97,00 €

114,00 €

7,00 €

Automòbils, furgonetes i mixts de 1.501 kg a 3.500 kg tara

142,00 €

171,00 €

9,00€

Altres vehicles de 3.501

a 5.000 kg de tara

171,00 €

256,00 €

14,00€

Altres vehicles amb més de 5.000 kg de tara

342,00 €

513,00 €

17,00 €

Objectes sense consideració de vehicle, per unitat, fins 50 kg/500 litres, amb increment

de 10 € per cada 20kg/200 litres de excés

17,00 €

23,00 €

1,10 €

Embarcacions (fins 4 mts)

s’incrementarà en 25,00€ per cada metre o fracció més

100,00€

171,00 €

7,00 €

Remolcs lleugers (fins

750 kg)

91,00 €

103,00 €

4,50 €

Remolcs pesats (més de

750 kg)

171,00 €

256,00 €

9,00 €

TIPUS DE VEHICLE

O OBJ ECTE

MOTIU DE RETIRADA

RETIRADA

Horari diürn

08.00 a 22.00

Dilluns a dissabte

RETIRADA

Horari nocturn

22.:00 a 8.00

Diumenges i festius

Retirada amb camió grua i ploma lleugera

50,00 €/hora

75,00 €/hora

Retirada amb camió grua ploma pesada

80,00 €/hora

120,00 €/hora

Immobilitzacions

De bicicletes

11,50 €

Ciclomotor, tricicle o quadricicle fins 49 cc

34,00 €

Motocicleta, tricicle o quadricicle de 50 cc a 250 cc

40,00 €

Motocicleta, tricicle o quadricicle de 250 cc

45,00 €

Turismes, furgonetes i anàlegs fins a 1.500 kg de tara

48,00 €

Turismes, furgonetes i anàlegs de1.501 kg a 3.500 kg de tara

71,00 €

Altres vehicles de 3.501 a 5.000 kg de tara

85,00 €

Altres vehicles de més de 5.001 kg de tara

171,00 €

Embarcacions de fins a 7 m de longitud amb increment de 25,00 € per cada metre de més

50,00 €

Remolcs lleugers fins a 750 kg

45,00 €

Remolcs pesats de més de 750 kg

100,00 €

Objectes sense la condició de vehicle, per unitat fins a 50 kg/500 litres amb increment de 10,00 € per cada 20 kg/200 l d'excés

36,00 €

 

Renúncies de Vehicles

Ciclomotors

225,00 €

Motocicletes

250,00 €

Turismes i anàlegs fins a 1.500 kg de tara

325,00 €

Turismes i anàlegs de 1.501 a 3.500kg de tara

375,00 €

Vehicles de 3.501 fins 5.000 kg de tara

400,00 €

Vehicles de més de 5.000 kg de tara

600,00 €

Altres objectes

60,00 €

Per trencament o desperfectes en un cep

540,00€

Per a la renúncia d'altres elements no assimilats a vehicles, es cobrarà la retirada que resulti per les hores invertides en la retirada segons taxes fiscals vigents, més 40 dies de dipòsit. Aquest servei comporta el lliurament del vehicle a centre de reciclatge autoritzat

El procediment mecànic s'usarà quan fundadament i racionalment hi hagi necessitat d'inutilitzar-los segons el parer dels agents que actuïn i en tots els casos previstos a l'apartat 1r. de l'article 292 i 292 bis del vigent Codi de Circulació.

Els conductors o propietaris dels vehicles mal estacionats que es presentin en el moment de ser enganxat el vehicle, previ pagament del 50% de l'import de la retirada, podrà fer-se'n càrrec d'aquest.

A les quaranta-vuit hores de permanèixer el vehicle en aquest lloc, mencionat a l’article anterior, podrà ser traslladat a lloc on l’Excm. Ajuntament tingui habilitat per a tals efectes, d’on el seu propietari podrà recuperar-lo previ pagament de 30 euros, prèvia presentació de la documentació corresponent i sense perjudici del pagament de la retirada efectuada, si així s’estimés pels agents que actuen.

VIGÈNCIA

Les modificacions de la present Ordenança Fiscal, aprovades inicialment pel Ple de la Corporació en sessió ordinària celebrada el dia 31 d'octubre de 2017, publicada l’aprovació definitiva en el BOIB de dia de , núm. , entraran en vigor a partir del dia i romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS.

Article 1r.- FONAMENT I NATURALESA

En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, aquest Ajuntament estableix la Taxa per expedició de documents administratius, que es regirà per la present ordenança fiscal, les normes de la qual atenen al que preveu l'article 57 del citat R.D. Leg. 2/2004.

Article 2n.- FET IMPOSABLE

1. Constitueix el fet imposable de la Taxa l'activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instància de part, de tota classe de documents que expedeixi i d'expedients dels quals entengui l'administració o les autoritats municipals.

2. A aquests efectes, s'entendrà tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que hagi estat provocada pel particular o repercuteixi en el seu benefici encara que hi hagi sol·licitud expressa de la persona interessada.

3. No estarà subjecta a aquesta Taxa la tramitació de documents i expedients necessaris per al compliment d'obligacions fiscals, així com les consultes tributàries, els expedients de devolució de ingressos indeguts, els recursos administratius contra resolucions municipals de qualsevol tipus i els relatius a la prestació de serveis o realització d'activitats de competència municipal i a la utilització privativa o l'aprofitament especial de béns del domini públic municipal, que estiguin gravats per altra Taxa Municipal o pels que s'exigeixi un preu públic per aquest ajuntament.

4. No estarà subjecte a aquesta taxa els documents o certificacions que s’expedeixen a sol·licitud del Defensor del Poble, Jutges, Tribunals de Justícia, Administració de la Seguretat Social o altres Administracions Publiques.

Així mateix no estarà subjecta a aquesta taxa la compulsa de documentació dirigida a cobrir places en ofertes de treball.

No estaran sujectes a aqueta taxa, els supòsits de duplicats de pagament per domiciliacions bancàries.

Article 3r.- SUBJECTE PASSIU

Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a les quals es refereix l'article 33 de la Llei General Tributària que sol·licitin, provoquin o en interès de les quals redundi la tramitació del document o expedient del qual es tracti.

Article 4t.- RESPONSABLES

1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a les quals es refereixen els articles 38.1 i 39 de la Llei General Tributària.

2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l'abast que assenyala l'article 40 de la Llei General Tributària.

Article 5è.- QUOTA TRIBUTÀRIA

1. La quota tributària es determinarà per una quantitat fixa assenyalada segons la naturalesa dels documents o expedient a tramitar, d'acord amb la Tarifa que conté l'article següent.

2. La quota de Tarifa correspon a la tramitació completa, en cada instància, del document o expedient dels qual es tracti, des de seu inici fins a la seva resolució final, inclosa la certificació i notificació a la persona interessada de l'acord recaigut.

3. Les quotes que resultin per aplicació de les anteriors tarifes s'incrementaran en un 50 per 100 quan les persones interessades sol·licitessin amb caràcter d'urgència la tramitació dels expedients que motivessin la meritació.

Article 6è.- TARIFA

La Tarifa a la qual es refereix l'article anterior s'estructura en els següents epígrafs:

CONCEPTE

TARIFA

Epígraf primer: censos de poblacións

Certificats d'empadronament actuals i històrics.

5,00 €

Certificats de viatge.

1,00 €

Volant d'empadronament.

1,00 €

Tots aquests documents administratius tributaran amb les tarifes que s'especifiquen, excepte els expedits de forma automatitzada per via telemàtica, els quals seran gratuïts.

Epígraf segon: certificacions y compulses

Informes, certificacions y compulses.

5,00 €

Per cada diligència de compulsa de documents amb el seu original, menys de tres folis.

2,00 €

Per cada diligència de compulsa de documents amb el seu original, de tres a deu folis.

3,00 €

Per cada diligència de compulsa de documents amb el seu original, més de deu folis fins cinquanta.

5,00 €

Per cada diligència de compulsa de documents amb el seu original, més de cinquanta folis.

6,00 €

Epígraf tercer: documents expedits o fets per les Oficines Municipals

1. Per cada document que s'expedeixi en fotocòpia per foli.

0,10 €

2. Per cada document por xerocòpia autoritzada, per certificació.

0,30 €

3. Per cada contracte administratiu que se susbcrigui d'obres, béns o serveis.

12,00 €

4. Derogat per Ordenança Intervenció Integral Activitats i Instal·lacions

5. Per cada fotocòpia de full de dades o plànols que constin en carpeta cadastral.

1,20 €

6. Per certificació de dades en carpeta cadastral, per cada parcel·la cadastral.

12,00 €

7. Derogat per Ordenança Intervenció Integral Activitats i Instal·lacions

8. Per expedient de trasmisions de llicències urbanístiques.

150,25 €

9. Per pròrroga del termini d'execució llicència d'obres, per cada termini concedit

60,10 €

10. Per expedició d'informes de pagament de tributs municipals (duplicats de pagament).

3,00 €

11. Per expedició de targetes magnètiques, a partir de la segona expedicció de:

- Accés a La Marina

- Accés a Dalt Vila

125,00 €

60 €

12. Per expedició d'informes de tributació referits a béns d'un determinat contribuent.

5,00 €

13. Per llicència d'instal·lació de bandera o pancarta publicitària.

250,00 €

14. Per llicència de publicidat aèria i de publicidat audiovisual.

500,60 €

15. Per llicència de cercavila publicitari:

- Diaris

- Per promotor i abonament de temporada

150 €

3.800,00 €

16.- Taxa anual per cada agent de publicitat dinàmica oral, 365 dies

1.000,00 €

17.- Taxa temporal d'agent de publicitat dinàmica oral, contractació d'agents per fer promocions de productes específics durant un breu període de temps (màxim 4 dies)

100,00 €

18.- Taxa durant un espai reduït de temps (Festes de Nadal, Reis, festes de barri, de la Terra), màxim 15 dies

200,00 €

19- Per primera expedició o modificacions de la llicència d'ocupació de via

pública o de zona privativa d'ús públic

60,00 €

Per subsegüents expedicions de la llicència d'ocupació de via pública

o de zona privativa d'ús públic sense modificacions d’aquesta

10,00 €

20. Per transmissió de llicència d'ocupació de la via pública o de

zona privativa d'ús públic

60,00 €

21. Per a l'expedició de la concessió del gual

60,00 €

22. Concessió de llicència de tinença d’animals perillosos

50,00 €

23. Renovació de la llicència d’animals perillosos, transcorreguts 5 anys

50,00 €

24. Duplicat de la targeta d’animals potencialment perillosos

10,00 €

25. Per sol·licitar qualsevol llicència de publicitat

63,00 €

Epígraf quart: documents relatius a serveis d'Urbanisme

1. Per cada expedient de declaració de ruïna d'immoble:

- De menys de 1.000 m2

- De més de 1.000 m2

48,05 €

60,10 €

2. Per cada inspecció dels SSTT Municipals a immobles per a un informe de patologies d'un immoble o la seva valoració.

48,05 €

3. Per cada certificació o cèdula que s'expedeix sobre paràmetres urbanístics d'un terreny per a l'edificació o per a qualsevol servei urbanístic.

48,05 €

4. Per cada expedient de concessió d'instal·lació de rètols, mostres o ocupació de via pública.

18,00 €

5. Per cada fotocòpia d'un expedient municipal:

- DIN-A4

- DIN-A3

0,20 €

0,50 €

6. Por cada còpia DIN-A4 obtinguda de la impressora, d'un informe, ordenances urbanístiques o document municipal.

0,20 €

7. Per cada fotocòpia DIN-A4 d'un plànol enrotllable o obtingut dels plànols informatitzats de la ciutat.

3,00 €

8. Per cada còpia DIN-A3 d'un plànol enrotllable o obtingut dels plànols informatitzats de la ciutat.

4,80 €

9. Per cada m2 de còpia de plànols obrants als expedients municipals o de les llistes de carrers de la ciutat.

12,00 €

10. Còpia en suport informàtic (CD) plànol de tot el terme municipal.

60,10 €

11. Còpia en disquete d'un plànol dels carrers o d'un plànol d'un expedient municipal.

12,00 €

12. Sol·licitut de replanteig per part d'aquests SSTT d'un terreny o alineació d'un carrer (inclou plànol).

54,10 €

13. Per expedició de certificat de final d'obra cada 100 m2 o fracció a comprovar.

150,00 €

14. Per presentació en Registre de l'ajuntament, de l'Informe d'Avaluació d'Edifici

- Per cada Informe d'Avaluació

34,20€

Epígraf cinquè: documents de sanitat i consum

1. Per cada informe d'Alcaldia en expedientede demència.

7,20 €

2. Per cada certificació o informe d'ordre sanitari.

6,00 €

3. Per cada papereta que lliurin els Inspectors Municipals Veterinaris, sobre reconeixement sanitari d'aus mortes, peces de caça.

3,00 €

4. Per cada guia de sanitat i contractes de compravenda de ramat en fires i mercats.

7,20 €

5. Per cada certificació d'origen de mercaderies que visi l'Alcaldia.

3,60 €

6. Per cada guia per a la circulació o facturació de substàncies alimentàries de primera necessitat que es presentin al visat de l'Alcaldia.

3,60 €

Epígraf sisè: contractació d'obres i serveis

1. Certificacions d'obra, cada una.

7,20 €

2. Actes de recepció d'obres, cada una.

7,20 €

Epígraf setè: altres expedients o documents

1. Per qualsevol altre expedient o document no expressament tarifats.

0,60 €

2. Per celebració de bodes a la Casa Consistorial:

- residents en el municipi al menys un dels contraents.

60,00 €

- L'acte material de celebració de matrimoni civil en el Saló de Plens de l'Ajuntament d'Eivissa.

120,00 €

2.1. Celebració de la boda, celebració o event:

a) En Baluard de Sant Pere, Baluard de Santa Tecla y Claustre del Convent dels Dominics.

b) En Baluard de Santa Llúcia.

600 €

1.000 €

2.2. Celebración de la boda o ceremonia y catering:

a) En Baluard de Sant Pere, Baluard de Santa Tecla y Claustre del Convent dels Dominics.

b) En Baluard de Santa Llúcia.

1.200 €

2.000 €

Les persones residents en el municipi d'Eivissa per un període mínim de tres anys, tindran una reducció del 50% en les taxes.

Epígraf vuité: expedició de documents relatius a la Policia Local

1. Per confecció d'extractes informatius per accidents de trànsit.

68,15 €

2. Per confecció d'un informe per accident de trànsit.

174,30 €

3.1. Per expedició de targeta d'arms, renovació i duplicats.

80,00 €

3.2. Per baixes o anul·lacions de targeta d'armes.

8,00 €

Article 7è.- BONIFICACIONS DE QUOTA

1. Es merita la Taxa i neix l'obligació de contribuir quan es presenti la sol·licitud que iniciï la tramitació dels documents i expedients subjectes al tribut.

2. En els casos a què es refereix el número 2 de l'article 2n., la meritació es produeix quan tinguin lloc les circumstàncies que provinguin l'actuació municipal d'ofici o quan aquesta s'iniciï sense prèvia sol·licitud de la persona interessada però repercuteixi en el seu benefici.

Article 8è.- DECLARACIÓ I INGRÉS

1. La Taxa s'exigirà en règim d'auto-liquidació.

2. Els escrits rebuts pels conductes a què fa referència l'art. 66 de la Llei de Procediment Administratiu, que no venguin degudament reintegrats, seran admesos provisionalment, però no podran donar-los curs sense que se solucioni la deficiència, per la qual cosa es requerirà a la persona interessada perquè, en el termini de deu dies aboni les quotes corresponents amb l'advertiment que, transcorregut aquest termini sense efectuar-lo, es tindran els escrits per no presentats i serà arxivada la sol·licitud.

3. En cas de renúncia, desistiment o denegació de la llicència sol·licitada, el subjecte passiu que hagués realitzat l'ingrés d'auto-liquidació podrà sol·licitar la devolució del 50% de la quota satisfeta.

Article 9è.- INFRACCIONS I SANCIONS

En tot el relatiu a la qualificació d'infraccions tributàries, així com de les sancions que a aquestes corresponguin en cada cas, s'estarà al que disposen els articles 77 i següents de la Llei General Tributària.

VIGÈNCIA

Les modificacions d’aquesta Ordenança fiscal, aprovades inicialment pel Ple de la Corporació en sessió ordinària de dia 31 d’octubre de 2017 , entraran en vigor a partir del dia següent a la publicació de l’aprovació definitiva en el BOIB núm. de i romandrà en vigor fins a la seua modificació o derogació expressa.

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER PRESTACIÓ DEL SERVEI DE RECOLLIDA I ELIMINACIÓ D'ESCOMBRARIES

Article 1r.- FONAMENT LEGAL, NATURALESA I OBJECTE

En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de els Bases de Règim Local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19 i 20.4 s) del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, l'Ajuntament d'Eivissa percebrà la "Taxa per prestació del Servei de Recollida i Eliminació d'Escombraries" que es regirà per la present Ordenança Fiscal, les normes de les quals atenen al que preveu l'article 20.4.s) del citat Text Refós.

Article 2n.- FET IMPOSABLE

1. Constitueix el fet imposable de la Taxa per la prestació del servei, de recepció obligatòria, de recollida, transport, tractament i/o eliminació d'escombraries domiciliàries i residus sòlids urbans d'habitatges, allotjaments i locals o establiments on s'exerceixin activitats industrials, comercials, professionals, artístiques i de serveis.

2. A tal efecte, es consideraran escombraries domiciliàries i residus sòlids urbans les restes i deixalles d'alimentació o detritus procedents de la neteja normal de locals o habitatges i s'exclouen de tal concepte els residus de tipus industrial, enderrocs d'obres, detritus humans, matèries i materials contaminants, corrosius, perillosos o la recollida o abocament dels quals exigeixi l'adopció d'especials mesures higièniques, profilàctiques o de seguretat.

3. Així mateix constitueix el fet imposable la prestació del servei, de caràcter voluntari i amb sol·licitud prèvia de la persona interessada, de recollida, transport i tractament per a la seva eliminació de mobles, estris i matalassos no procedents d'habitatges de particulars, restes de jardineria i poda, així com d'animals morts.

4. No està subjecta a la taxa la prestació, de caràcter voluntari i a instància de part, dels següents serveis:

a) Recollida d'escombraries i residus no qualificats de domiciliàries i urbans d'indústries i laboratoris.

b) Recollida de runes d'obres a solars i locals.

c) Descàrrega als abocadors municipals d'escombraries, estris, restes i residus no procedents del Servei Municipal de Recollida.

Article 3r.- SUBJECTES PASSIUS

1. Són subjectes passius contribuents:

a) Les persones físiques o jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 33 de la Llei general tributària, que sol·licitin o resultin beneficiats o afectats pel servei.

2. Respecte del supòsit de l'apartat a) anterior, tindrà la consideració de subjecte passiu substitut del contribuent el propietari dels habitatges o locals, que podrà repercutir, si escau, les quotes satisfetes sobre els beneficiaris o afectats pel servei.

Article 4t.- RESPONSABLES

1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereixen els article 38.1 i 39 de la Llei General Tributària.

2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l'abast que assenyala l'article 40 de la Llei General Tributària.

Article 5è.- EXEMPCIONS I BONIFICACIONS

1. Tindrà caràcter gratuït el servei de recollida de mobles i estris d'habitatges particulars, a sol·licitud de la persona interessada.

2. Gaudiran de bonificació del 90 per 100 de l'import de la Taxa els subjectes passius contribuents que ostentant la condició de caps de família siguin pensionistes o minusvàlids (i es consideraran a aquests efectes com a minusvàlids qui tingui aquesta condició legal en grau igual o superior al 33 per 100, d'acord amb el barem de la Disposició Addicional Segona de la Llei 26/1990, de 20 de desembre), i els ingressos de la unitat familiar siguin inferiors, respecte del Salari Mínim Interprofessional (S.M.I.), de conformitat al següent barem:

Unitat familiar de:

-6 membres sense superar 3 vegades el SMI.

-5 membres sense superar 2,5 vegades el SMI.

-4 membres sense superar 2 vegades el SMI.

-3 membres sense superar 1,5 vegades el SMI.

-2 membres sense superar 1 vegada el SMI.

Als efectes de l'aplicació de la referida bonificació s'entenen per ingressos familiars els corresponents als membres de la unitat familiar computant-se com a ingressos, i membres integrants aquells que assenyala la Llei reguladora de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques.

Els ingressos familiars es justificaran mitjançant certificat de la pensió realitzat pel banc, declaració jurada que la unitat familiar no supera el SMI de conformitat amb el barem expressat anteriorment o mitjançant qualssevol altres documents que expressament poguessin interessar-se per l'Administració Municipal.

L'aplicació de la tarifa bonificada s'efectuarà a instància de les persones interessades i tindrà caràcter anual; la seva vigència cessarà el 31 de desembre de cada exercici, a l'acabament del qual haurà de renovar-se la sol·licitud a efectes de la seva aplicació, si escau, per a l'exercici següent.

Article 6è.- QUOTA TRIBUTÀRIA

La quota tributària quedarà determinada per l'aplicació del següent:

QUADRE DE TARIFES

Recollida Ajuntament

Eliminació Consell

Total Tarifa

Epígraf primer: habitatges

Per cada habitatge.

S'entén per habitatge el destinat a domicili de caràcter familiar i allotjaments que no excedeixin de 10 places.

47,00 €

25,00 €

72,00 €

Epígraf segon: allotjaments

2.1 Hotels de 5* i gran luxe, per plaça, a l'any.

28,00 €

13,00 €

41,00 €

2.1.1 Establiments de l'epígraf 2.1 en què es presti Recollida Selectiva de residus.

21,50 €

12,00 €

33,50 €

2.2 Hotels de 4*, per plaça, a l'any.

24,00€

11,00€

35,00€

2.2.1Establiments de l'epígraf 2.2 en què es presti Recollida Selectiva de residus.

19,00

10,00€

29,00€

2.3 Hotels de 3 *, per plaça, a l'any.

19,00 €

9,00€

28,00€€

2.3.1 Establiments de l'epígraf 2.3 en què es presti la Recollida Selectiva de residus.

15,00 €

8,00 €

23,00 €

2.4.Hotels de 2* i 1*, per plaça, a l'any

15€

7€

22€

2.4.1 Establiments de l'epígraf 2.4 en què es presti la Recollida Selectiva de residus.

12€

6€

18€

Epígraf tercer: locals comercials i industrials

3.1 Supermercats, economats i cooperatives, fins a 100m2

467,00€

246,00€

713,00€

3.1.1 Idem, amb Recollida Selectiva.

397,00 €

209,00 €

606,00 €

3.1.2 Més de 100 m2, per m2, a l'any

8,10 €

4,50 €

12,60 €

3.1.3 Idem, amb Recollida Selectiva.

6,50 €

3,50 €

10,00 €

3.2 Magatzems a l'engròs de fruites, verdures i hortalisses, fins a 100 m2.

261,00 €

137,00 €

398,00 €

3.2.1 Idem, amb Recolllida Selectiva.

221,00 €

117,00 €

338,00 €

3.2.2 Més de 100 m2, per m2, a l'any.

2,00 €

1,00 €

3,00 €

3.2.3 Idem, amb Recollida Selectiva.

2,00 €

1,00 €

3,00 €

3.3 Peixateries, carnisseries i similars, fins a 100 m2.

234,00 €

123,00 €

357,00 €

3.3.1 Idem, amb Recollida Selectiva.

199,00 €

105,00 €

304,00 €

3.3.2 Més de 100 m2, per m2, a l'any.

4,00 €

1,00 €

5,00 €

3.3.3 Idem, amb Recollida Selectiva.

2,00 €

1,00 €

3,00 €

3.4 Locals comercials i industrials en general, i en particular, forns, confiteries, ultramarins, comestibles, botelleries, venda de roba i confeccions, fusteries, bugaderies, llibreries, premsa, articles de pells, sabateries, drogueries, papereries, botigues de bijuteries, gasolineres, farmàcies, fontaneries, pintures, oficines, venda de ceràmiques i porcellana, joieries, ferreteries, garatges, reparacio de vehicles, electrodomèstics, fotografia, estancs,souvenirs, artesania, guarderies, clubs i societats recreatives, fins a 100 m2.

152,00 €

80,00 €

232,00 €

3.4.1 Idem, amb Recollida Selectiva.

132,00 €

70,00 €

202,00 €

3.4.2 Més de 100 m2, per m2, a l'any.

2,00 €

1,00 €

3,00 €

3.4.3 Idem, amb Recollida Selectiva.

2,00 €

1,00 €

3,00 €

En cap cas la quantia de la quota que regeix els establiments compresos a l'apartat 3.4 del present epígraf serà superior a:

912,00 €

480,00 €

1.392,00 €

Epígraf quart: establiments de restauració

4.1 Restaurants, pizzeries i establiments que serveixin menjars, fins a 100 m2.

434,00 €

229,00 €

663,00 €

4.1.1 Idem, amb Recollida Selectiva.

369,00 €

194,00 €

563,00 €

4.1.2 Més de 100 m2, per m2, a l'any.

5,00 €

2,00 €

7,00 €

4.1.3 Idem, amb Recollilda Selectiva.

4,00 €

1,00 €

5,00 €

4.2 Hamburgueseries o similars que es realitzin per cadenes de distribució o marques comercials en règim de franquícies, fins a 100 m2.

663,00 €

348,00 €

1.011,00 €

4.2.1 Idem, amb Recollida Selectiva.

564,00 €

295,00 €

859,00 €

4.2.2 Més de 100 m2, per m2, a l'any.

9,00 €

4,00 €

13,00 €

4.2.3 Idem, amb Recollida Selectiva.

8,00 €

3,00 €

11,00 €

4.3 Cafeteries, fins a 100 m2.

300,00 €

157,00 €

457,00 €

4.3.1 Idem, amb Recollida Selectiva.

253,00 €

157,00 €

386,00 €

4.3.2 Més de 100 m2, per m2, a l'any.

4,00 €

2,00 €

6,00 €

4.3.3 Idem, amb Recollida Selectiva.

4,00 €

1,00 €

5,00 €

4.4 Bars i tavernes, fins a 100 m2.

207,00 €

109,00 €

316,00 €

4.4.1 Idem, amb Recollida Selectiva.

174,00 €

92,00 €

266,00 €

4.4.2 Més de 100 m2, per m2, a l'any.

2,00 €

1,00 €

3,00 €

4.4.3 Idem, amb Recollida Selectiva.

2,00 €

1,00 €

3,00 €

Epígraf cinquè: establiments d'espectacles

5.1 Cines i teatres, per plaça.

0,50 €

0,30 €

0,80 €

5.1.1 Idem, amb Recollida Selectiva, per plaça.

0,50 €

0,30 €

0,80 €

5.2 Sales de festes, de ball o de joc, discoteques, cafès concert, cafès teatre i establiments i similars, fins a 100 m2.

564,00 €

296,00 €

860,00 €

5.2.1 Idem, amb Recollida Selectiva.

487,00 €

256,00 €

743,00 €

5.2.2 Més de 100 m2, per m2, a l'any.

6,90 €

3,60 €

10,50 €

5.2.3 Idem, amb Recollida Selectiva.

5,60 €

3,00 €

8,60 €

Epígraf sisè: altres locals industrials o mercantils

6.1 Centres oficials, fins a 100 m2.

93,00 €

49,00 €

142,00 €

6.1.1 Idem, amb Recollida Selectiva.

79,00 €

41,00 €

120,00 €

6.1.2 Més de 100 m2, per m2, a l'any.

1,00 €

0,50 €

1,50 €

6.1.3 Idem, amb Recollida Selectiva.

0,90 €

0,45 €

1,35 €

6.2 Oficines bancàries, fins a 100 m2.

635,00 €

334,00 €

969,00 €

6.2.1 Idem, amb Recollida Selectiva.

539,00 €

284,00 €

823,00 €

6.2.2 Més de 100 m2, per m2, a l'any.

6,00 €

2,50 €

8,50 €

6.2.3 Idem, amb Recollida Selectiva.

5,00 €

2,50 €

7,50 €

6.3 Altres locals no expressament tarifats, fins a 100 m2.

164,00 €

86,00 €

250,00 €

6.3.1 Idem, amb Recollida Selectiva.

139,00 €

74,00 €

213,00 €

6.3.2 Més de 100 m2, per m2, a l'any.

2,00 €

1,00 €

3,00 €

6.3.3 Idem, amb Recollida Selectiva.

1,00 €

0,50 €

1,50 €

6.4 Magatzems, de meny de 100 m2.

87,00 €

46,00 €

133,00 €

6.4.1 Idem, amb Recollida Selectiva.

74,00 €

39,00 ۼ

113,00 €

6.4.2 De 100 a 200 m2.

116,00 €

60,00 €

176,00 €

6.4.3 Idem, amb Recollida Selectiva.

99,00 €

52,00 €

151,00 €

6.4.4 De més de 200 m2, per m2, a 'any.

1,00 €

0,50 €

1,50 €

6.4.5 Idem, amb Recollida Selectiva.

0,50 €

0,25 €

0,75 €

6.5 Magatzems que s'utilitzin com a dipòsit de materials o afectes a l'activitat d'una indústria o comerç.

Tarifes:

6.5.1 De menys de 100 m2.

87,00 €

46,00 €

133,00 €

6.5.2 Idem, amb Recollida Selectiva.

74,00 €

39,00 €

113,00 €

6.5.3 De més de 100 m2 fins a 200 m2.

116,00 €

60,00 €

176,00 €

6.5.4 Idem, amb Recollida Selectiva.

99,00 €

52,00 €

151,00 €

6.5.5 De més de 200 m2, per m2, a l'any.

1,00 €

0,50 €

1,50 €

6.5.6 Idem, amb Recollida Selectiva.

0,50 €

0,25 €

0,75 €

6.5.7 Centres sanitaris (hospitals i similars), per cada plaça d'allotjament al centre.

9,00 €

5,00 €

14,00 €

6.5.8 Idem, amb Recollida Selectiva.

7,00 €

3,00 €

10,00 €

Epígraf setè: despatxos professionals

7.1 Fins 100 m2.

127,00 €

67,00 €

194,00 €

7.1.1 Idem, amb Recollida Selectiva.

109,00 €

57,00 €

166,00 €

7.1.2 Més de 100 m2, per m2, a l'any.

2,00 €

1,00 €

3,00 €

7.1.3 Idem, amb Recollida Selectiva.

1,00 €

0,50 €

1,50 €

En el supòsit que l'oficina o establiment es trobi situat al mateix habitatge, sense preparació, s'aplicarà únicament la tarifa precedent, i hi quedarà embeguda la de l'epígraf 1r.

Les quotes assenyalades a la tarifa tenen caràcter d'irreductible i corresponen a una anualitat.

Epígraf vuitè: centres d'ensenyament

8.1 Centres d'ensenyament, amb internat mig pensionat, per plaça, a l'any.

0,90 €

0,45 €

1,35 €

8.1.1 Idem, amb Recollida Selectiva.

0.75 €

0,40 €

1,15 €

8.2 Centres d'ensenyament, sense internat, per plaça, a l'any.

0,45 €

0,25 €

0,70 €

8.2.1 Idem, amb Recollida Selectiva.

0,30 €

0,15 €

0,45 €

Epígraf novè: llocs d'amarratge

Per lloc d'amarratge en port esportiu.

9.1 De 0 a 6 m d'eslora

28,00 €

14,00 €

42,00€

9.1.1 Idem, amb Recollida Selectiva.

21,00€

12,00€

33,00€

9.2 De 6,01 a 9 m d'eslora

30,00€

16,00€

46,00€

9.2.1 Idem, amb Recollida Selectiva.

24,50€

13,00€

37,50€

9.3 De 9,01 a 12 m d'eslora

32,50€

17,00€

50,00€

9.3.1 Idem, amb Recollida Selectiva.

27,00€

14,00€

41,00€

9.4 De 12,01 a 16 m d'eslora

40,00€

20,00€

60,00€

9.4.1 Idem, amb Recollida Selectiva.

32,00€

17,00€

49,00€

9.5 De 16,01 endavant

45,50€

24,50€

70,00€

9.5.1 Idem, amb Recollida Selectiva.

37,00€

20,00€

57,00€

Article 7è.- MERITACIÓ DE LA TAXA I NORMES DE GESTIÓ I COBRANÇA

1. En el supòsit determinat a l'article 2n. 1 es merita la Taxa i neix l'obligació de contribuir des del moment en què s'iniciï la prestació del serveis, i s'entén iniciada, atesa la seva naturalesa de recepció obligatòria, quan estigui establert i en funcionament el servei municipal de recollida d'escombraries domiciliàries als carrers o llocs on figurin els habitatges o locals utilitzats pels contribuents subjectes a la taxa. Una vegada iniciada la prestació del servei, la meritació es produirà el dia 1 de gener de cada any, i el període impositiu comprendrà l'any natural, salvat en els següents supòsits:

1.1. Quan s'iniciï la prestació del servei en el primer semestre, s'abonarà en concepte de taxa la quota anual íntegra. Si l’iniciï de la prestació té lloc en el segon semestre de l'exercici es liquidarà la meitat de la quota anual.

1.2. Si se cessa definitivament en l'ús de la prestació del servei durant el primer semestre de l'exercici procedirà la devolució de la meitat de la quota anual. Si el cessament definitiu té lloc en el segon semestre, no procedirà la devolució de cap quantitat.

Les devolucions es tramitaran amb expressa sol·licitud prèvia dels contribuents, i si escau del seus substituts, adjuntant el rebut original abonat, i hauran d'acreditar el cessament definitiu en l'ús de la prestació dels serveis de la següent forma:

a) Si es tracta d'una activitat econòmica, mitjançant l'aportació de fotocòpia de la baixa censal, per cessament definitiu en l'activitat respecte de l'Impost sobre Activitats Econòmiques. La sol·licitud haurà de contenir també petició dirigida al Departament de Llicències interessant la conseqüent anul·lació de la Llicència d'Obertura de l'establiment.

b) Quan es tracti d'habitatges, mitjançant l'aportació de fotocòpia d'escriptura o document públic, acreditatius de la transmissió de l'immoble gravat.

2. Anualment es formarà un padró en el qual figuraran els contribuents afectats i les quotes respectives que es liquidin per aplicació de la present ordenança, que serà exposat al públic per un mes a efectes de reclamacions, amb anunci previ al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma i Tauler d'Anuncis municipal.

3. Transcorregut el termini d'exposició al públic, l'Ajuntament resoldrà les reclamacions presentades i aprovarà definitivament el padró que servirà de pas per als documents cobradors corresponents.

4. Els titulars de l'explotació d'establiments hotelers, apartaments turístics i de les restants activitats comercials i industrials afectades per la present ordenança que desitgin integrar-se al programa de recollida selectiva de residus hauran de formular sol·licitud a tal efecte davant l'Administració municipal. Si dita sol·licitud i l'iniciï de la prestació efectiva de la referida modalitat de recollida selectiva es produeixen durant el primer quadrimestre de l'any, li serà d'aplicació la tarifa de la taxa prevista a tal efecte per al respectiu any en curs. En el cas contrari dita tarifa s'aplicarà a partir de l'exercici següent.

5. Les baixes s'hauran de cursar abans de la finalització de l'anualitat, mitjançant notificació a l'Ajuntament, i tindrà efectes a partir de la següent. Qui incompleixi aquesta obligació, seguirà subjecte al pagament de l'exacció. La duració de la baixa no podrà ser inferior a dotze mesos; i no s'entén, en conseqüència, com a baixa, la no ocupació o tancament temporal, de qualsevol classes d'habitatge, comerç o indústria per un període inferior al abans assenyalat.

Les modificacions d'ordre físic (superfície, enderrocament, etc.) jurídic (categoria, etc.) hauran de ser comunicades a l'Administració municipal i tindran efecte a partir de l'exercici següent al de la comunicació.

6. Els supòsits d'activitats comercials o de tipus d'immobles no recollits de forma específica als epígrafs del quadre de tarifes de l'art. 6 de l'ordenança podran ser objecte de concert fiscal per a la determinació de la quota, a requeriment de l'Administració municipal als subjectes passius o els seus substituts; si no se subscriu dit concert es liquidarà la taxa per l'aplicació de la tarifa de major analogia de les existents en el quadre de tarifes.

7. Les quotes liquidades i no satisfetes en el període voluntari, es faran efectives per la via de constrenyiment, de conformitat a les normes del Reglament General de Recaptació.

8. Es consideraran partides fallides o crèdits incobrables aquelles quotes que no hagin pogut fer-se efectives pel procediment de constrenyiment, per a la declaració de la qual es formalitzarà l'oportú expedient, d'acord amb el que prevé el vigent Reglament General de Recaptació.

Article 8è.- INFRACCIONS I SANCIONS

En tot allò relatiu a la qualificació d'infraccions tributàries, així com de les sancions que a aquestes corresponguin en cada cas, s'estarà al que disposen els article 77 i següents de la Llei General Tributària.

DISPOSICIÓ FINAL

Les modificacions de la present Ordenança Fiscal, aprovades inicialment pel Ple de la Corporació en sessió ordinària de dia 31 d’octubre de 2017, publicada l’aprovació definitiva en el BOIB de dia , núm. , entraran en vigor a partir del dia i romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació expressa.

ORDENANÇA REGULADORA DE LA TAXA PER ESTACIONAMENT DE VEHICLES DE TRACCIÓ MECÀNICA A LES VIES PÚBLIQUES MUNICIPALS

Article 1. Fonament i naturalesa

A l'empara del que preveuen els articles 58 i 20.3.u de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de les Hisendes Locals, de conformitat amb el disposen els articles 15 a 19 de dit text legal, aquest Ajuntament estableix la taxa per estacionament de vehicles de tracció mecànica a les vies públiques municipals, que es regirà per la present Ordenança fiscal.

Article 2. Fet imposable

Constitueix el fet imposable de la taxa l'aprofitament especial del domini públic local que es produeix quan s'estacionen vehicles de tracció mecànica dins de les zones de les vies públiques municipals a tal efecte determinades per la Comissió de Govern.

Als efectes d'exigibilitat d'aquesta taxa, s'entendrà per estacionament tota immobilització d'un vehicle la duració de la qual excedeixi de dos minuts, sempre que no estigui motivada per imperatius de la circulació.

No està subjecte a la taxa l'estacionament dels següents vehicles:

a) Els vehicles estacionats en zones reservades per a la seva categoria o activitat.

b) Els vehicles autotaxis quan el conductor estigui present.

c) Els vehicles de les representacions diplomàtiques i consulars acreditades a Espanya, externament identificats amb plaques de matriculació diplomàtica i consular, així com un vehicle assignat al servei d'una oficina consular dirigida per un funcionari consular honorari, tot això a condició de reciprocitat.

d) Els vehicles propulsats íntegrament per motors elèctrics, trobant-se subjectes a prèvia autorització municipal o obtenció del distintiu de vehicle elèctric «MELIB» (MOBILITAT ELÈCTRICA /ILLES BALEARS)

Article 3. Subjecte passiu

Són subjectes passius de la taxa els conductors de vehicles estacionats a les vies públiques, a les zones a l'efecte reservades.

Article 4. Responsables

1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu totes les persones que siguin causant o col·laborin en la realització d'una infracció tributària.

2. Els copartíceps o cotitulars de les Entitats jurídiques o econòmiques a què es refereix l'article 33 de la Llei General Tributària respondran solidàriament en proporció a les seves respectives participacions de les obligacions tributàries de dites entitats.

3. Els administradors de persones jurídiques que no realitzessin els ctes de la seva incumbència per al compliment de les obligacions tributàries d'aquelles respondran subsidiàriament dels deutes següents:

a) Quan s'ha comès una infracció tributària simple, de l'import de la sanció.

b) Quan s'ha comès una infracció tributària greu, de la totalitat del deute exigible.

c) En supòsits de cessament de les activitats de la societat, de l'import de les obligacions tributàries pendents en la data de cessament.

4. La responsabilitat s'exigirà en tot cas en els termes i de conformitat al procediment previstos a la Llei General Tributària.

Article 5. Beneficis fiscals

1. L'Estat, les Comunitats Autònomes i les Entitats locals no estaran bligades al pagament de la taxa quan sol·licitin autorització per estacionar sense duració limitada determinats vehicles, sempre que aquests es considerin necessaris per als serveis públics de comunicacions que explotin directament i per a altres usos que immediatament interessin a la seguretat ciutadana o a la defensa nacional.

2. Bonificacions per als vehicles dels residents del carrer o tram de la zona declarada blava segons el següent:

Bonificació de la quota, que consistirà en la reducció de l'import establert en aquesta Ordenança, i es podrà aplicar, amb la sol·licitud prèvia de la persona interessada, un dels dos tipus de bonificació següents:

2.1. Bonificació consistent en reduir la tarifa a un pagament de 0,6 euros, vàlid per a tot un dia, denominada bonificació

R-1.

2.2. Bonificació consistent en reduir la tarifa a un pagament únic de 90,15 euros, vàlid per a tot un any, denominada bonificació R-2.

3. Les bonificacions R-1 i R-2 es tramitaran conforme s'estableixi a l'Ordenança reguladora del servei.

4. Les bonificacions correspondran a un període d'un any complert, a partir de l'expedició de l'autorització corresponent i que haurà 'abonar-se prèviament en la forma que s'estableixi, segons sigui model R-1 o R-2.

5. Les autoritzacions de bonificacions s'extingiran de forma automàtica al final del període corresponent, que serà d'un any, i s'haurà de tramitar novament la bonificació.

6.- Els titulars de vehicles elèctrics que pretenguin obtenir el benefici de la no subjecció a abonar les taxes per estacionament dels seus vehicles, prèviament a l'aparcament hauran de sol·licitar de la Corporació municipal l'autorització a estacionar a les zones regulades per l'ORA, havent de provar a través de la documentació del vehicle, que el motor de l'esmentat vehicle és íntegrament elèctric.

Un cop obtinguda l'autorització municipal, l'Empresa concessionària de l'ORA, inclourà la matrícula a la base de dades de la mateixa, als efectes de control dels vehicles en la via publica.

Sense el requisit de l'obtenció de l'autorització de vehicle elèctric per part de l'Ajuntament, no donarà lloc a la no subjecció de tributació.

En relació amb la durada de l'estacionament, la no subjecció dels vehicles elèctrics, es regularà com a la resta de vehicles, sent el màxim permès de 2 hores.

Article 6. Quota tributària

Les tarifes de la taxa seran les següents:

- Estacionament d'un vehicle per una hora ........... 1,00 euros

- Pagament mínim .................................... 0,15 euros

- Tarifa anul·lació de denúncia ..................... 3,00 euros

Article 7. Meritació

La taxa es merita quan s'efectuï l'estacionament a les zones de les vies públiques reservades a l'efecte.

Article 8. Període impositiu

El període impositiu coincideix amb el temps d'estacionament, que no pot excedir de 2 hores, excepte als residents que se'ls hagi autoritzat una bonificació de les denominades R-1 o R-2, que no tindran cap limitació quant a horari.

Article 9. Règim de declaració i ingrés

1. La taxa s'exigirà en règim d'autoliquidació.

2. La taxa s'haurà de pagar en el moment de l’iniciï de dit estacionament. El pagament s'efectuarà a les màquines expenedores de bitllets acreditatius del pagament realitzat, instal·lades a les vies públiques, i haurà de figurar, durant el temps de l'estacionament, dit bitllet a la part interior del parabrisa, de forma totalment visible des de l'exterior.

Article 10è. Gestió per concessió

1. El manteniment de les zones reservades a estacionament correspon al concessionari, a qui competeix adoptar les mesures oportunes per a la correcta expedició de tiquets acreditatius del pagament i controlar l'incompliment de les obligacions tributàries dels conductors que han estacionat els seus vehicles.

2. La gestió i recaptació en període voluntari de la taxa correspondrà al concessionari.

3 L'import de la recaptació que regula l'ordenança fiscal correspondrà íntegrament a l'Ajuntament,havent de procedir l'empresa concessionària a ingressar la recaptació al compte bancari que a aquest efecte li designi la Corporació.

Article 11. Infraccions i sancions

Les infraccions i sancions en matèria tributària es regiran pel que disposa la Llei General Tributària, la seva normativa de desenvolupament i a l'Ordenança de Gestió, Inspecció i Recaptació...

DISPOSICIÓ FINAL

Les modificacions d’aquesta Ordenança fiscal, aprovades inicialment pel Ple de la Corporació en sessió celebrada el dia 31 d'octubre de 2017 , publicada l’aprovació definitiva en el BOIB de dia febrer de , entraran en vigor el dia següent a la publicació íntegre de l’acord d’aprovació definitiva i el text aprovat. i romandrà vigent fins a la seua modificació o derogació expressa.

Eivissa, a 20 de desembre de 2017

Regidor Delegat de Economía i Admó. Municipal.

Ildefonso Molina Jiménez