Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 14668
Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen, mitjançant el procediment anticipat de despesa, ajudes corresponents a l’any 2018 per al foment de les races autòctones de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Reial decret 1625/2011, de 14 de novembre, pel qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions destinades al foment de races autòctones espanyoles (BOE núm. 295, de 8 de desembre de 2011), modificat pel Reial decret 181/2015, de 13 de març (BOE núm. 63, de 14 de març de 2015), pretén fomentar i preservar l’elevat patrimoni genètic que suposen aquestes races mitjançant unes ajudes adreçades a les organitzacions o les associacions de ramaders reconegudes per les comunitats autònomes per a la promoció i la defensa de les races autòctones espanyoles que es preveuen a l’annex I del Reial decret 2129/2008, de 26 de desembre, pel qual s’estableix el Programa nacional de conservació, millora i foment de les races ramaderes.

A l'efecte d’aplicar el Reial decret esmentat en aquesta comunitat autònoma, és necessari adaptar-lo a les particularitats organitzatives i procedimentals que s’hi estableixen, de conformitat amb el que preveu l’article 3.2 del text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

El Reglament (UE) núm. 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior, en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, estableix les condicions que han de reunir determinades ajudes dirigides al sector ramader per tal d'acollir-se a l'exempció.

D’acord amb la normativa esmentada, el Ministeri d’Agricultura i Pesca, Alimentació i Medi Ambient (MAPAMA) ha comunicat l’ajuda per al foment de les races autòctones amb número de referència SA. 40300 (2014/XA).

Per altra banda, el Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, en el seu article 2 a) estableix que el FOGAIBA té per objecte executar la política de la conselleria competent en matèria d’agricultura i pesca referent a l’aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, incloses les derivades de la Política Agrícola Comuna i dels fons procedents de l’Instrument Financer d’Orientació de la Pesca, de les mesures de desenvolupament rural i d’altres règims d’ajudes previstos per la normativa de la Unió Europea.

Mitjançant el Decret 24/2015, de 7 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i concretament a l'annex 1, s'acorda l'adscripció del FOGAIBA a la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca.

D’acord amb el que disposa l’article 15 del text refós de la Llei de subvencions esmentat, correspon aprovar la convocatòria d’aquestes subvencions mitjançant una resolució.

Per tot això, en virtut del que estableix l’article 6.1 g) del Decret 64/2005, de 10 de juny, i a proposta del director gerent del FOGAIBA, dicto la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Objecte de les ajudes i àmbit d’aplicació

1. S’aprova, mitjançant el procediment anticipat de despesa, la convocatòria d’ajudes de l'any 2018 per a les organitzacions o les associacions de ramaders reconegudes oficialment per la comunitat autònoma de les Illes Balears per al foment de les races autòctones de les Illes Balears previstes a l’annex I del Reial decret 2129/2008, de 26 de desembre, pel qual s’estableix el Programa nacional de conservació, millora i foment de les races ramaderes (BOE núm. 23, de 27 de gener de 2009).

2. Aquestes ajudes es concediran d’acord amb el Reglament (UE) núm. 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, i d’acord amb el Reial decret 1625/2011, de 14 de novembre, pel qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions destinades al foment de races autòctones espanyoles.

3. L’àmbit territorial d’aplicació d’aquestes ajudes és la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Segon

Finançament de la convocatòria

1. Per a aquesta convocatòria es destina un import màxim de dos-cents mil euros (200.000,00€), amb possibilitat d’ampliació de la dotació de la partida pressupostària amb càrrec als pressupostos del FOGAIBA.

El Ministeri d’Agricultura i Pesca, Alimentació i Medi Ambient ha de finançar les actuacions previstes en aquesta Resolució de conformitat amb el que estableix l'article 8 del Reial decret 1625/2011, amb càrrec als pressupostos generals de l’Estat.

2. En qualsevol cas, aquesta convocatòria queda subjecta a la condició suspensiva de l’existència de crèdit adequat i suficient per a finançar el compliment de les obligacions generades en els pressupostos del FOGAIBA de l’any 2018.

3. De conformitat amb el que disposa l’article 58 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la quantia prevista en el punt 1 anterior podrà ser incrementada amb la quantia addicional màxima de 200.000,00 euros. L’efectivitat de la quantia addicional esmentada queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit com a conseqüència de les circumstàncies assenyalades a l’apartat a) del punt 2 de l’article 58 esmentat, i amb l’aprovació prèvia de la modificació pressupostària, si escau, amb anterioritat a la resolució de concessió de la subvenció.

Tercer

Beneficiaris

1. Podran ser beneficiaris de les ajudes previstes en aquesta Resolució les organitzacions o les associacions de ramaders de les Illes Balears que, amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució, compleixin els requisits següents:

a) Que no tinguin ànim de lucre.

b) Que estiguin oficialment reconegudes per a la gestió del llibre o els llibres genealògics de la raça o les races autòctones per la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca o pel consell insular corresponent.

c) Que compleixin els requisits exigits pels articles 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

d) Que compleixin les obligacions previstes a l'article 11 del Reial Decret 2129/2008, de 26 de desembre.

e) Que tinguin la condició de PIME d'acord amb el que estableixen l'article 2.2 i l'annex 1 del Reglament (UE) núm. 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014.

f) Que no tinguin la consideració d'empresa en crisi, d'acord amb l'article 2.14 del Reglament (UE) núm. 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014, i segons es defineix empresa en crisi a les directrius comunitàries sobre ajuts estatals de salvament i de reestructuració d'empreses en crisi, d'acord amb les directrius sobre ajudes estatals de salvament i de reestructuració d'empreses no financeres en crisi (Comunicació 2014 / C 249/01 de la Comissió, de 31 de juliol de 2014).

g) Que no estiguin subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que hagi declarat un ajut il·legal i incompatible amb el mercat interior.

Les explotacions ramaderes en què es duguin a terme les activitats subvencionables també hauran de complir els requisits previstos a les lletres c), e), f) i g).

2. D’acord amb el que disposa l’article 13.2 e) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es considerarà que els beneficiaris es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social quan quedi verificat el que disposen l’article 38 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressupostos generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears i els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La circumstància d’estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques i amb la Seguretat Social haurà de quedar acreditada abans que es dicti la proposta de resolució de concessió i en el moment del pagament.

L’acreditació del compliment d’aquest requisit es realitzarà mitjançant la presentació de les certificacions previstes a l’article 22 del Reial decret 887/2006. No obstant això, l’interessat podrà autoritzar el FOGAIBA i/o la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca per a la comprovació d’ofici del compliment del requisit esmentat i, en aquest cas, no caldrà presentar els certificats corresponents. Quan el sol·licitant de l’ajuda no estigui obligat a presentar les declaracions o els documents a què es refereixen les obligacions previstes al paràgraf anterior, s’acreditarà el seu compliment mitjançant una declaració responsable.

3. La comprovació dels requisits previstos als punts 1b) i 1d) la realitzarà d’ofici l’òrgan instructor del procediment, tret de manifestació contrària de la persona interessada, ja que amb la presentació de la sol·licitud d’ajuda s’entén atorgada aquesta autorització. En cas de denegar l’autorització esmentada, s’haurà de presentar un certificat de la Direcció General d'Agricultura i Ramaderia o del consell insular corresponent.

4. De conformitat amb el que disposa l’article 11 de la Llei 17/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, tampoc no podran ser beneficiaris de les subvencions previstes en aquesta Resolució les empreses i les entitats sol·licitants sancionades o condemnades, en els darrers tres anys, per resolució administrativa o sentència judicial fermes per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

Quart

Activitats subvencionables

1. Podran ser subvencionades les actuacions següents:

a) Creació o manteniment de llibres genealògics.

Els conceptes subvencionables seran les despeses derivades d‘aquesta activitat, incloses les despeses de local o oficines, ordinadors i material informàtic i el seu manteniment o la seva actualització, l'adquisició de material d'oficina no inventariable i les despeses de personal tècnic i administratiu.

b) Proves destinades a determinar la qualitat genètica o el rendiment dels animals.

Aquestes ajudes van encaminades a sufragar les despeses relatives a la implantació i el desenvolupament dels programes de millora oficialment aprovats i els controls de rendiment per a la realització de les avaluacions genètiques dels animals.

Aquestes activitats hauran de ser realitzades per centres d’investigació o desenvolupament i han d’estar signades per un responsable d’aquests centres.

Les activitats del paràgraf b) hauran d’estar incloses i aprovades dins el Programa de millora per part del Servei de Ramaderia de la Direcció General d'Agricultura i Ramaderia.

2. Quant a les despeses subvencionables, serà d’aplicació allò que estableixen els articles 31 a 33 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com allò establert a l’article 83 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. Quan l’import de la despesa subvencionable superi la quantia de 18.000,00 euros, en cas de subministrament de béns d’equipament o prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, excepte quan, a causa de les característiques especials de les despeses subvencionables, no hi hagi al mercat un nombre suficient d’entitats que el subministrin o l'ofereixin.

L’elecció entre les ofertes presentades, que hauran d’aportar-se a la justificació o, en el seu cas, a la sol·licitud de la subvenció, es realitzarà conforme a criteris d’eficiència i economia, amb la justificació expressa en una memòria de l’elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

4. Únicament seran subvencionables les despeses realitzades i pagades pel beneficiari des de la data de presentació de la sol·licitud d’ajuda fins al 31 de desembre del 2018, ambdós inclosos, tret de les despeses corresponents al salari i la Seguretat Social del mes de desembre i a les retencions de l’IRPF del darrer trimestre de l’any, que podran pagar-se fins al dia 31 de gener del 2019.

5. L'impost sobre el valor afegit (IVA) no serà subvencionable, excepte quan no sigui recuperable pel beneficiari. A aquest efecte, el beneficiari que sol·liciti la subvencionabilitat de l'IVA haurà de presentar el certificat 036 o la resolució d'excepció.

Cinquè

Quantia de les ajudes

1. La quantia màxima de les ajudes serà, en funció del tipus d’actuació sol·licitada, la següent:

a) Creació o manteniment de llibre genealògic: fins al 100% de la despesa subvencionable.

b) Proves destinades a determinar la qualitat genètica o el rendiment dels animals: fins al 70% de la despesa subvencionable.

2. La quantia màxima de la subvenció que pot rebre l’organització o l’associació és de 60.000,00 euros per raça.

3. En cap cas aquest import per explotació ramadera pot ser superior a 3.000,00 euros.

4. L'import de la subvenció que regula aquesta convocatòria no podrà superar en cap cas, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajudes d'altres administracions públiques o ens públics o privats, nacionals o internacionals, destinades al mateix fi, el cost de l'activitat subvencionada ni els límits establerts en cada cas a les lletres a) i b) de l'apartat 1 de l'article 27 del Reglament (UE) núm. 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014. Aquests ajuts no s'acumularan a cap ajuda de minimis corresponent als mateixos costos subvencionables si aquesta acumulació dona lloc a una intensitat o un import de l'ajut superior al límit esmentat.

Sisè

Sol·licituds

1. El termini per presentar sol·licituds serà des del dia 2 de gener del 2018 fins al dia 15 de febrer del 2018.

2. Les persones interessades que compleixin els requisits previstos en aquesta convocatòria han de presentar les sol·licituds d’ajuda, d’acord amb el model de l’annex I, que figura al web del FOGAIBA, adreçades al FOGAIBA, correctament emplenades, al registre d’entrada del FOGAIBA, al registre de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca o a qualsevol dels registres previstos a l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Caldrà subministrar totes i cadascuna de les dades que s’indiquen a l’annex citat, així com assumir els compromisos, atorgar les autoritzacions i fer les declaracions que conté aquest annex I.

Aquestes sol·licituds han d’anar acompanyades de la documentació següent:

a) Fotocòpia compulsada del NIF del sol·licitant.

b) Fotocòpia compulsada dels estatuts socials, correctament inscrits al registre corresponent.

c) Acreditació de la representació amb la qual actua qui signa la sol·licitud.

d) Relació, signada pel secretari, dels ramaders que integren l'organització o l'associació. En aquesta relació hi han de constar com a mínim el nom i els llinatges i el NIF de cada associat.

e) Declaració responsable de cada associat d’acord amb el model de l’annex III, que figura al web del FOGAIBA, degudament emplenat. Si la declaració presentada no conté totes les dades d’aquest annex III, o bé presenta ratllades o esmenes, es considerarà com a no presentada. El beneficiari ha de presentar aquestes declaracions de forma ordenada i numerada d’acord amb la relació de ramaders presentada.

f) Programa que s’ha de desenvolupar durant el període establert, especificant la descripció de les actuacions que es desenvoluparan, d’acord amb l’apartat 4 d’aquesta Resolució.

g) Pressupost detallat i desglossat per activitats, d’acord amb l’apartat 4 d’aquesta Resolució, indicant la base imposable i l'import de l'IVA corresponent. Si l’associació sol·licita altres ajudes per a la mateixa finalitat, al pressupost detallat s’han de separar les despeses que seran subvencionables per a cada entitat.

h) Documentació per demostrar que l'IVA no és recuperable pel beneficiari, en cas que sol·liciti la subvencionabilitat de l'IVA: certificat 036 o resolució d'excepció.

La comprovació del DNI del representant de l’agrupació la farà d’ofici el FOGAIBA. En cas que l’interessat, o els seus associats, no autoritzin expressament el FOGAIBA i/o a la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca per a l’obtenció del DNI, dels certificats d’estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques i amb la Seguretat Social i dels requisits previstos als punts 1b) i 1d) de l’apartat tercer o del grau de compliment del programa, hauran d’aportar els certificats o la documentació corresponents. En cas que no s'estigui obligat a presentar les declaracions o els documents a què es refereixen les obligacions anteriors, s’haurà de presentar una declaració responsable del seu compliment. Així mateix, els beneficiaris finals de l’ajuda poden acreditar el compliment d’aquestes obligacions mitjançant declaració responsable.

3. No cal presentar la documentació o les dades que es puguin obtenir per mitjans telemàtics. En cas que en ocasió de la tramitació d’altres expedients al FOGAIBA i/o a la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca ja s’hagi presentat algun d’aquests documents, no serà necessari aportar-lo de nou i n’hi haurà prou que s’esmenti l’expedient en què consta o, si escau, que la informació figuri a la base de dades documental prevista al Decret 53/2006, de 16 de juny. Això no obstant, l’acreditació de facultats ha de ser vigent en la data en què es presenta la sol·licitud.

4. Si la sol·licitud d’ajuda o qualsevol dels documents que siguin necessaris no reuneix els requisits assenyalats, s’ha de requerir l’interessat perquè, en un termini de deu dies, repari la falta o adjunti els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l’article 21 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5. La presentació de la sol·licitud suposa l’acceptació, per part de l’interessat, de tot el que conté aquesta convocatòria, les bases reguladores establertes al Reial decret 1625/2011, de 14 de novembre, esmentat i la resta de normativa d’aplicació.

 

Setè

Selecció dels beneficiaris i criteris objectius i de preferència

1. Els beneficiaris seran seleccionats mitjançant el procediment de concurrència no competitiva. Per tant, seran seleccionades totes les sol·licituds que compleixin els requisits que s’estableixen en aquesta convocatòria i adjuntin a la seva sol·licitud la documentació necessària.

2. No obstant això, i de conformitat amb el que disposa l’article 6.2 del Reial decret 1625/2011, de 14 de novembre, en el supòsit que el conjunt de sol·licituds amb dret a ajuda superi l’import que es destina a aquesta convocatòria, es prorratejarà l’import de l’ajuda de la manera següent:

a) S’assignarà un 35% del crèdit disponible al criteri general de manteniment de la pròpia organització. D’acord amb això, es repartirà aquest import de forma directament proporcional al nombre d'associacions/agrupacions que compleixin els requisits assenyalats a l’apartat tercer.

b) S’assignarà un 35% del crèdit disponible al nombre d’explotacions actives inscrites al Sistema Nacional d'Informació ARCA a 31/12/2017 i que hagin presentat l’annex III corresponent. D’aquesta manera, es repartirà aquest import proporcionalment al nombre d’explotacions.

c) S’assignarà el 10% del crèdit disponible d’acord amb l’augment del nombre total de reproductors registrats al Sistema Nacional d'Informació ARCA de l’any 2017 respecte a l’any anterior. D’aquesta manera, es repartirà aquest import proporcionalment al nombre total de reproductors que hagin augmentat l’any 2017 respecte a l’any anterior.

d) S’assignarà el 10% del crèdit disponible d’acord amb el nombre d’animals genotipats registrats al Sistema Nacional d'Informació ARCA durant l’any 2017. D’aquesta manera, es repartirà aquest import proporcionalment al nombre d’animals genotipats.

e) S’assignarà el 10% del crèdit disponible d’acord amb el nombre d’anàlisis de filiació registrades al Sistema Nacional d'Informació ARCA realitzades durant l’any 2017. D’aquesta manera, es repartirà aquest import proporcionalment al nombre d’anàlisis realitzades.

La comprovació de les dades registrades al Sistema Nacional d'Informació ARCA es farà d’ofici. El Sistema Nacional d'Informació ARCA està a disposició del públic per consultar tota la informació zootècnica i normativa i tots els aspectes relacionats amb les diverses espècies i races ramaderes, i és un instrument que depèn del Ministeri d’Agricultura i Pesca, Alimentació i Medi Ambient, amb la col·laboració i la participació de les comunitats autònomes i les associacions de criadors.

Vuitè

Instrucció del procediment

1. L’òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió de les ajudes és l’Àrea de Gestió d’Ajudes del FOGAIBA. Aquest òrgan durà a terme, d’ofici, les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar la resolució.

2. La resolució dels expedients serà dictada pel vicepresident del FOGAIBA, a proposta del cap del Servei d’Ajudes OCM, de l’Estat i de Pesca, sobre la base de l’informe previ de la unitat gestora, en el qual s’acreditaran, en cas que sigui favorable, la legalitat de l’ajuda i el seu import.

3. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos a comptar des de l’acabament del termini de presentació de sol·licituds, i aquesta s’ha de notificar individualment als interessats. Una vegada hagi passat aquest temps, si no s'ha notificat cap resolució expressa, s’entendrà desestimada la sol·licitud.

4. Contra la resolució abans esmentada es podrà interposar recurs d’alçada davant el conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca en el termini d’un mes a comptar des de l'endemà de la seva notificació, d’acord amb allò que estableixen l’article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Novè

Obligacions dels beneficiaris

1. Són obligacions dels beneficiaris les establertes a l’article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. El règim jurídic aplicable per l’incompliment de les obligacions esmentades serà el que preveu la Llei 38/2003, de 17 de novembre, esmentada, amb les especificitats procedimentals i organitzatives previstes al Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i comprendrà des del reintegrament de l’ajuda i el pagament de l’interès de demora fins a la imposició de les sancions corresponents.

3. A més de les obligacions assenyalades al punt 1 anterior, el beneficiari queda obligat a desenvolupar el programa i el pressupost aprovats.

Desè

Justificació i pagament de les ajudes

1. El termini per a justificar l’execució de l’actuació i les despeses objecte de subvenció acaba el 29 de març del 2019 i són elegibles aquelles activitats o inversions realitzades i pagades des de la data de presentació de la sol·licitud fins al 31 de desembre del 2018, amb l'excepció de les nòmines de desembre, la Seguretat Social corresponent i les retencions de l'IRPF del darrer trimestre de l’any, que podran pagar-se fins al dia 31 de gener del 2019.

2. Quant a la forma de justificació de la despesa realitzada i els justificants de la despesa, serà d’aplicació el que disposen l’article 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i els capítols II i III del títol II del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. Durant el termini de justificació establert, els beneficiaris hauran de presentar la sol·licitud de pagament, que ha d’incloure el compte justificatiu corresponent, el qual s’ha d’ajustar al model de l’annex II, que figura al web del FOGAIBA, dirigida al FOGAIBA. Serà necessari subministrar totes i cadascuna de les dades que s’indiquen a l'annex esmentat, així com assumir els compromisos, atorgar les autoritzacions i fer les declaracions que conté aquest annex.

Aquestes sol·licituds han d’adjuntar la documentació següent:

a) Memòria de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts. La memòria haurà d'incloure el llistat de les explotacions amb animals inscrits al llibre genealògic.

b) Documentació justificativa de les despeses realitzades. La justificació de la despesa s’entendrà efectuada mitjançant la presentació de:

- Factures que reuneixin els requisits i les formalitats previstos al Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre (BOE núm. 289, d’1 de desembre de 2012) i justificants de pagament.

- Nòmines dels treballadors i justificants de pagament dels sous.

- Documents TC1 i TC2, juntament amb una llista en què figurin de forma detallada, per mes i treballador, els imports corresponents al total meritat a la nòmina, i justificants de pagament.

- Document IRPF i justificant de pagament.

Podran ser considerats com a justificants de pagament els documents següents:

1r. Extracte bancari en el qual quedi identificat el pagament realitzat mitjançant la indicació del concepte, l’import i la identificació del pagador i del destinatari.

2n. Factura que incorpori l’acreditació del cobrament per part del seu emissor o la persona responsable de l’empresa amb capacitat de cobrament. A aquest efecte, hauran de quedar consignades a la factura la data de cobrament, la identificació, amb indicació del nom, el NIF i la signatura del declarant del cobrament de la factura i el segell de l’empresa. Aquest darrer serà facultatiu en cas que l’emissor sigui una persona física.

3r. Comprovant de transferència bancària en el qual quedi identificat el pagament realitzat, mitjançant la indicació de l’import i la identificació del pagador i del destinatari.

4t. Qualsevol altre document de valor probatori equivalent, vàlid en dret, mitjançant el qual s’acrediti la realització efectiva del pagament.

Aquesta documentació romandrà a disposició de l’Agència Tributària i de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques per a la realització de qualsevol control que hom consideri oportú efectuar.

No s’admetran pagaments en efectiu superiors a 2.500,00 euros, en els termes previstos a l’article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d’octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d’adequació a la normativa financera per a la intensificació de les actuacions i la lluita contra el frau.

c) Si escau, indicació dels criteris de repartiment dels costos generals i/o indirectes incorporats a la relació de justificants de despeses.

d) Si escau, els tres pressupostos que, en aplicació de l’article 31.3 de la Llei general de subvencions, hagi sol·licitat el beneficiari, així com també la memòria justificativa de l’elecció, si escau.

e) Declaració expressa, si escau, d’altres ajudes rebudes per a la mateixa finalitat i aportació de la documentació justificativa de les ajudes rebudes, per tal de comprovar els límits previstos a l’apartat onzè d’aquesta convocatòria.

4. En cas que l’interessat no autoritzi expressament el FOGAIBA i/o la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca per a l’obtenció dels certificats d’estar al corrent de les obligacions tributaries, estatals i autonòmiques i amb la Seguretat Social, s’hauran d’aportar els certificats corresponents.

5. L’import de l’ajuda concedida s’abonarà al beneficiari mitjançant transferència bancària, una vegada hagi justificat el compliment de la finalitat i l’aplicació de la subvenció, amb l’autorització prèvia del director gerent del FOGAIBA. El fet de no presentar la documentació justificativa en el termini i en els termes establerts suposa un incompliment al qual és aplicable el que s’estableix al punt 2 de l’apartat novè d’aquesta Resolució.

6. D’acord amb el que preveu l’article 5 del Reial decret 1625/2011, de 14 de novembre, els beneficiaris poden presentar sol·licituds de bestreta de pagament de l’ajuda fins al 50% de la subvenció concedida. Aquestes sol·licituds es formularan d’acord amb el model de l’annex IV, que figura al web del FOGAIBA, degudament emplenat i serà necessari subministrar totes i cadascuna de les dades que s’indiquen a l'annex esmentat.

La concessió de la bestreta no eximeix el beneficiari de l’obligació de justificar la realització de l’activitat objecte de subvenció ni de l’aplicació dels fons percebuts en el termini i els termes previstos als punts anteriors. La falta de justificació implicarà el reintegrament de les quantitats percebudes més els interessos legals a comptar des del moment del pagament de la bestreta.

Onzè

Compatibilitat de les ajudes

1. Les ajudes objecte d'aquesta convocatòria són compatibles amb qualsevol altra que, per a la mateixa finalitat i el mateix objecte, puguin establir altres administracions públiques o altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, sempre que no se superin els límits a què es refereix l'apartat cinquè.

Dotzè

Règim jurídic aplicable

El règim jurídic aplicable a aquesta convocatòria serà el que estableix el Reial decret 1625/2011, de 24 novembre, pel qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions destinades al foment de races autòctones, així com el que estableixen la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa de vigent aplicació.

Tretzè

Publicació

Aquesta Resolució s’ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i s’ha de publicar, juntament amb el seu extracte, al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

  

Palma, 27 de desembre de 2017

El president del FOGAIBA
Vicenç Vidal Matas