Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 14660
Departament de Personal. Acord de la Junta de Govern pel que es reconeix un complement econòmic de la prestació reconeguda per la Seguretat Social del 100% de les retribucions en el supòsits de malaties greus

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern de l’Ajuntament de Palma en sessió de 20 de desembre  de 2017 va acordar:

“ Primer. Modificar el punt quart de l’Acord de la Junta de Govern de data 16 de gener de 2013, en el sentit d’incloure, dintre dels supòsits excepcionals de malalties i que s’hauran de justificar documentalment, en què el personal d’aquest Ajuntament en situació d’incapacitat temporal ha de percebre un complement retributiu equivalent al cent per cent de les retribucions que es vinguessin percebent el mes anterior al de causar-se la incapacitat, les situacions d’incapacitat temporal derivades de contingències comunes per una malaltia greu que impossibiliti el desenvolupament normal de la prestació del servei. A quest efecte, s’entendran com a malaltia greu les baixes iguals o superiors a cinc dies.

Tot això, d’acord amb l’Acord pres pels representants de l’Administració i pels representats de les Organitzacions Sindical en el se de la Mesa General Conjunta de 14 de setembre de 2017 i en la Mesa General de Negociació de 14 de desembre de 2017.

Per la qual cosa, el punt quart de l’Acord de la Junta de Govern de 16 de gener de 2013, quedaria redactat de la manera següent:

“Definir els supòsits excepcionals de malalties i que s’hauran de justificar documentalment, en què el personal d’aquest Ajuntament en situació d’incapacitat temporal ha de percebre un complement retributiu equivalent al cent per cent de les retribucions que es vinguessin percebent el mes anterior al de causar-se la incapacitat:

a.  Oncològiques

b. Cardíaques, en els casos de cirurgia, infart o insuficiència cardíaca greu.

c. Hepatitis, nosocomials i tuberculosi, en els casos de rics de contagi per a la resta del personal.

d. Transplantament. 

e. Primera situació d’incapacitat temporal per qualsevol causa en el període de l’any natural. Les previsions de l’apartat anterior s’aplicaran directament a partir de la segona situació.

f. Les situacions d’incapacitat temporal derivades de contingències comunes per una malaltia greu que impossibiliti el desenvolupament normal de la prestació del servei. A aquest efecte, s’entendran com a malaltia greu les baixes iguals o superiors a cinc dies.

g. Les indisposicions que impossibilitin el desenvolupament normal de la prestació del servei fins un màxim de quatre dies anuals.

A partir del cinquè dia anual d’indisposició no hi haurà la bonificació del 100% i els dies que duri la indisposició es reconeixerà un complement retributiu fins a assolir el cinquanta per cent de les retribucions que es vinguessin percebent el mes anterior al de causar-se la indisposició.

No hi pot haver indisposicions de més de tres dies seguits atès el que el Tex refós de la Llei general de la Seguretat Social obliga a presentar la baixa per IT a partir del quart dia.

Excepcionalment, es podrà ampliar aquest nombre de quatre dies anuals, sempre que es tracti de malalties cròniques i existeixi informe favorable del Servei de Prevenció i Acord favorable de la Comissió Paritària d’Interpretació, Seguiment i Vigilància de L’Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari, eventual i dels òrgans directius de l’Ajuntament de Palma”.

Segon. Aquest acord desplegarà els seus efectes a partir de l’1 de gener de 2018.

Tercer. Donar compte d’aquest Acord a la Secció Econòmica i a la Secció de Prestacions i Control.

Quart. Publicar aquest acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.”

Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 123 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de rebre aquesta notificació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s’haurà de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, abans esmentada, i s’entendrà desestimat quan no s’hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d’un mes, comptat des de l’endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article 123 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre aquesta notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.

 

Palma, 27 de desembre de 2017

El cap de departament de Personal

Antoni Pol Coll