Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE MANACOR

Núm. 14276
Aprovació definitiva de la modificació de les ordenances fiscals reguladores dels imposts, taxes i preus públics per a l'exercici 2018 de l'Ajuntament de Manacor

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l’Ajuntament en sessió celebrada el dia 11 de desembre de 2017 acordà aprovar definitivament les modificacions de les ordenances fiscals reguladores dels imposts, taxes i preus públics, i publicar aquest acord definitiu en el BOIB juntament amb el text íntegre de les modificacions de les ordenances fiscals. Les presents ordenances entraran en vigor el dia 1 de gener de 2018 sempre que s’hagi procedit a la publicació íntegra en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de l’acord d’aprovació definitiva atès l’article 17.4 del RDLegislatiu 2/2004.

El text íntegre de les modificacions de les ordenances fiscals es el següent:

ORDENANÇA FISCAL 01I.OD

IMPOST SOBRE CONSTRUCCIONS, INSTAL·LACIONS I OBRES

FET IMPOSABLE

ARTICLE 2.

1. Constitueix el fet imposable de l'impost la realització, dins del terme municipal, de qualsevol construcció, instal·lació o obra per a la qual s'exigeixi l'obtenció de la corresponent llicència d'obra urbanística, s'hagi obtingut o no aquesta llicència, o per a la qual s’exigeixi presentació de declaració responsable o comunicació prèvia, sempre que l’expedició de la llicència o l’activitat de control correspongui a aquest Municipi.

2. Les construccions, instal·lacions o obres a les quals es refereix l'apartat anterior podran consistir en:

a) Les parcel·lacions urbanístiques, les segregacions o altres actes de divisió de finques, tret que estiguin contingudes en projectes de reparcel·lació aprovats.

b) Els moviments de terra, les explanacions, l'extracció d'àrids, l'explotació de pedreres i el dipòsit de materials, així com els abocaments en els termes previstos reglamentàriament.

c) Les obres d'urbanització que hagin de realitzar-se al marge de projectes d'urbanització degudament aprovats.

d) Les obres de construcció i d'edificació de nova planta, i qualsevol intervenció als edificis existents, sempre que els sigui exigible projecte tècnic d'acord amb la Llei 38/1999, de 5 de novembre, d'ordenació de l'edificació. S'entendran per intervencions als edificis existents les definides com a tals en el Codi tècnic de l'edificació.

i) La ubicació de cases prefabricades i instal·lacions similars, siguin provisionals o permanents, excepte que s'efectuïn en càmpings o zones d'acampada legalment autoritzats.

f) La demolició total o parcial de construccions i edificacions.

g) El canvi d'ús en edificacions i instal·lacions. Reglamentàriament es precisaran les actuacions que, per la seva escassa entitat, estiguin exemptes o que les autoritzacions de l'autoritat agrària competent eximeixin de l'obtenció de llicència.

h) Les tales en masses arbòries i vegetació arbustiva, així com d'arbres aïllats, que siguin objecte de protecció pels instruments de planejament.

i) La col·locació de cartells de propaganda visibles des de la via pública.

j) El tancament de solars i terrenys.

k) Les xarxes radioelèctriques, telemàtiques i similars sense perjudici del que disposi la normativa sectorial que els sigui aplicable.

l) L'obertura de camins i accessos a parcel·les.

m) La primera ocupació o utilització dels edificis i les instal·lacions en general.

n) Les obres i els usos de caràcter provisional al fet que es refereix l'article 67 d'aquesta llei.

o) Les instal·lacions subterrànies dedicades a aparcament, activitats industrials, mercantils o professionals, serveis públics o de qualsevol altre ús al fet que es destini el subsòl.

p) Qualssevol altres actes que es determinin reglamentàriament o pel pla general.

q) Les obres de tècnica senzilla i escassa entitat constructiva o obres d'edificació que no necessiten projecte d'acord amb la Llei 38/1999, de 5 de novembre, d'ordenació de l'edificació, però que queden subjectes al règim de comunicació prèvia.

r) La instal·lació de plaques solars fotovoltaiques sobre la coberta d'edificis i la instal·lació de punts de recarrega per a vehicles elèctrics, amb gas natural o GLP que queden sotmeses al règim de comunicació prèvia.

EXEMPCIONS I BONIFICACIONS

ARTICLE 4.

1.Estaran exemptes del pagament de l’impost la realització de qualsevol construcció, instal·lació o obra de la qual siguin amos l’Estat, les comunitats autònomes o les entitats locals que, subjectes a aquest impost, s’hagin de destinar directament a carreteres, ferrocarrils, ports, aeroports, obres hidràuliques, sanejament de poblacions i de les seves aigües residuals, encara que la seva gestió la duguin a terme organismes autònoms, tant si es tracta d’obres de nova inversió com de conservació.

2. De conformitat amb l’article 103.2 del RD Legislatiu 2/2004 s’estableix una bonificació del 95% de la quota a favor de les construccions, instal·lacions o obres que siguin declarades d’especial interès o utilitat municipals per concórrer en elles circumstàncies socials, culturals o històrico-artístiques o de foment de l’ocupació que justifiquin tal declaració.

La concessió de la bonificació és competència del Ple i s’acordarà prèvia sol·licitud del subjecte passiu pel vot favorable de la majoria simple de les persones integrants.

Particularment es considerarà que existeix especial interès o utilitat municipal en els següents supòsits:

a) Quan la instal·lació o obra per a la qual se sol·licita la bonificació estigui situada dins el conjunt historico-artístic delimitat pel Consell de Mallorca o afecti edificis inclosos en el catàleg historico-artístic aprovat per l’Ajuntament de Manacor.

En aquests casos la bonificació serà d’un 95% de la quota.

b) També es considerarà que existeix especial interès municipal quan a la instal·lació o obra (rehabilitació o nova construcció) concorrin les següents circumstàncies:

1. Els subjectes passius siguin menors de 35 anys.

2. Acreditin el 100% de la propietat o nuda propietat de l’habitatge o solar mitjançant còpia del títol de propietat.

3. Es tracti del primer habitatge. Per tenir la consideració de primer habitatge només podrà ser titular d’un únic immoble amb ús residencial.

4. No percebin una renda superior al 2,5 del salari mínim interprofessional pel que haurà de presentar còpia de la declaració de la renda o documentació acreditativa de la no obligació de presentar-ne.

En aquests casos la bonificació serà d’un 95 % de la quota.

Per accedir a l’obtenció del càlcul s’aplicaran les regles previstes a l’article 4.3 de l’Ordenança Fiscal reguladora de l’Impost sobre bens immobles.

c)També es considerarà que existeix especial interès municipal quan la construcció, instal·lació o obra estigui destinada a la millora de façanes.

En aquests casos la bonificació serà d’un 95% de la quota.

Per accedir a aquesta bonificació la persona interessada haurà d’acreditar en el moment d’autoliquidar l’impost el cost específic corresponent a les obres destinades a la millora de façanes, així com incloure en el projecte executiu de l’obra la descripció detallada i el pressupost d’aquestes.

d) En els casos que l’ordenança fiscal ja ha apreciat que existeix especial interès o utilitat municipals, la bonificació serà atorgada per la Junta de Govern local previ informe per personal tècnic relatiu a la concurrència dels requisits objectius exigits per l’ordenança fiscal.

3. De conformitat amb l’article 103.2 del RD Legislatiu 2/2004 s’estableix una bonificació del 90% de la quota a favor de les construccions, instal·lacions i obres que afavoreixin les condicions d’accés i habitabilitat per les persones discapacitades.

La bonificació només afectarà a les obres destinades a afavorir les condicions d’accés i habitabilitat de les persones discapacitades sempre que aquestes no siguin obligatòries per normativa. Per accedir a aquesta bonificació la persona interessada haurà d’acreditar, en el moment d’autoliquidar l’impost, el cost específic corresponent a les obres destinades a afavorir les condicions d’accés i habitabilitat de les persones discapacitades, així com incloure en el projecte executiu de l’obra la descripció detallada i el pressupost d’aquestes.

4. De conformitat a l’article 103.2 b) del RD Legislatiu 2/2004 s’estableix una bonificació del 50 % a favor de les construccions, instal·lacions i obres que incorporin sistemes per l’aprofitament elèctric de l’energia solar.

Per accedir a aquesta bonificació la persona interessada haurà d’incloure en el projecte executiu de l’obra la descripció detallada i el pressupost de la instal·lació signada per personal tècnic competent, tenint en compte que la instal·lació ha de suposar un mínim de 4 wp/m2 en cas d’energia solar fotovoltàica.

5. De conformitat amb l’article 103.2 d) del RD Legislatiu 2/2004 s’estableix una bonificació del 50 % de la quota a favor de les construccions, instal·lacions o obres referents als habitatges de protecció oficial.

La persona interessada, en el moment de presentar la sol·licitud de bonificació, adjuntarà fotocopia de la Qualificació Provisional d’Habitatges de Protecció Oficial. Una vegada es disposi de la Cèdula de Qualificació Definitiva d’Habitatge de Protecció Oficial es presentarà aquesta en un termini de 10 dies des del moment en què es disposi d’ella, termini fins el qual queda interromput l’atorgament de la bonificació.

6. Les bonificacions aplicables, ja siguin potestatives o obligatòries no seran d’aplicació simultània.

7. Els beneficis fiscals es sol·licitaran en el moment de presentar la corresponent sol·licitud de llicència urbanística, declaració responsable o comunicació prèvia.

En el cas de declaració responsable o la comunicació prèvia, la quota no objecte de bonificació s’ha d’autoliquidar quan es presenti la sol·licitud de llicència. La quota restant serà objecte de liquidació en el cas que la bonificació no sigui concedida.

8. No obstant el previst al paràgraf anterior, procedirà la tramitació de les sol·licituds presentades en un moment posterior a la sol·licitud de llicència o a la presentació de la declaració responsable o comunicació prèvia amb el corresponent procediment de devolució d’ingressos indeguts, si escau, sempre que l’interessat ho sol·liciti abans de la finalització del termini per a la interposició de recurs contenciós-administratiu contra l’autorització de la llicència d’obres o urbanística.

NORMES DE GESTIÓ

ARTICLE 6.

1. Quan es concedeixi la preceptiva llicència, o quan sense haver-se sol·licitat, concedit o denegat la llicència preceptiva, o sense haver-se presentat la declaració responsable o comunicació prèvia quan sigui preceptiva, s’iniciï la construcció, instal·lació o obra, es practicarà una liquidació provisional a compte, la qual es determinarà en funció del pressupost presentat per les persones interessades, sempre que aquest hagués estat visat pel Col·legi Oficial corresponent quan sigui preceptiu; sense perjudici de la possible revisió del pressupost per part dels tècnics municipals, d’acord amb el cost estimat del projecte.

2. En els casos en què la llicència sigui substituïda per declaració responsable o comunicació prèvia, l’impost s’exigirà en règim d’autoliquidació. El termini per realitzar l’autoliquidació serà de quinze dies naturals a partir de la presentació de la declaració responsable o comunicació prèvia.

3. Igualment, en el cas de sol·licituds de legalització d’obres executades sense llicència urbanística, la quota s’haurà d’ autoliquidar en el moment de la sol·licitud de llicència.

Una vegada transcorregut el termini de pagament en període voluntari seran d’aplicació els recàrrecs corresponents.

4. En el cas de caducitat, desistiment o renúncia a la llicència d’obres o a la declaració responsable o comunicació prèvia, els subjectes passius tindran dret a sol·licitar la devolució de les quotes satisfetes sempre que no s’hagin realitzat les corresponents obres o instal·lacions.

5. A la vista de les construccions, instal·lacions o obres efectivament realitzades i del seu cost efectiu, l'Ajuntament, mitjançant l'oportuna comprovació administrativa, podrà modificar, en el seu cas, la base imposable a la qual es refereix els apartats anteriors, i practicarà la corresponent liquidació definitiva, i exigirà del subjecte passiu o li reintegrarà, en el seu cas, la quantitat que correspongui.

ORDENANÇA FISCAL 02I.OD

IMPOST SOBRE L'INCREMENT DE VALOR DELS TERRENYS DE NATURALESA URBANA.

EXEMPCIONS I BONIFICACIONS

ARTICLE 4

1.Estan exempts d'aquest impost els increments de valor que es manifestin com a conseqüència dels actes següents:

a)La constitució i transmissió de drets de servitud.

b) La transmissió de béns que es trobin dintre del perímetre delimitat com a conjunt històric-artístic, o hagin estat declarats individualment d’interès cultural, segons l’establert a la Llei 16/1985, de 25 de juny, del patrimoni històric espanyol, quan els seus propietaris o titulars de drets reals acreditin que han realitzat al seu càrrec obres de conservació, millora o rehabilitació als esmentats immobles.

2.Així mateix, estan exempts d'aquest impost així mateix els increments de valor corresponents quan la condició de subjecte passiu recaigui sobres les següents persones o entitats:

a) L'Estat, les comunitats autònomes i les entitats locals, a què pertany el municipi, així com els Organismes Autònoms de l’estat i les entitats de dret públic d’anàleg caràcter de les comunitats autònomes i de les entitats locals.

b) El Municipi de Manacor i altres entitats locals integrades o en que s’integri dit municipi, així com les seves respectives entitats de dret públic de caràcter anàleg als organismes autònoms de l’estat.

c) Les institucions que tinguin la qualificació de benèfiques o benèfico-docents.

d) Les Entitats gestores de la Seguretat Social i les Mutualitats de Previsió Social regulades per las Llei 30/1995, de 8 de novembre, d’ordenació i supervisió de les assegurances privades.

e) Els titulars de concessions administratives revertibles respecte dels terrenys afectes a les mateixes.

f) La Creu Roja Espanyola.

g) Les persones o Entitats a favor de les quals es trobi reconeguda l'exempció en tractats o convenis internacionals.

h) Altres quan així ho estableixi una norma amb rang de Llei.

3. En virtut de l’article 108 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, s’aplicarà una bonificació del 50% de la quota íntegra de l’impost en les transmissions de terrenys i en la transmissió o constitució de drets reals de gaudi limitador del domini, realitzades a títol lucratiu per causa de mort.

 

ORDENANÇA FISCAL 03I.OD

IMPOST SOBRE VEHICLES DE TRACCIÓ MECÀNICA

EXEMPCIONS I BONIFICACIONS

ARTICLE 3.

1.Estaran exempts de l’Impost:

a)Els vehicles oficials de l’Estat, comunitats autònomes i entitats locals adscrits a la defensa nacional o a la seguretat ciutadana.

b)Els vehicles de representacions diplomàtiques, oficines consulars, agents diplomàtics i personal funcionari consulars de carrera acreditats a Espanya, que siguin súbdits dels països respectius, identificats externament i a condició de reciprocitat en l’extensió i el grau. Així mateix, els vehicles dels organismes internacionals amb seu o oficina a Espanya i del seu personal funcionari o membres amb estatut diplomàtic.

c)Els vehicles respecte dels quals així es derivi del que es disposi en Tractats o convenis internacionals.

d)Les ambulàncies i altres vehicles directament destinats a l’assistència sanitària o al trasllat de ferits o malalts.

e)Els vehicles per a persones de mobilitat reduïda a què es refereix la lletra A de l’annex II del Reglament general de vehicles, aprovat per Reial Decret 2822/1988, de 23 de desembre.

Així mateix, estan exempts els vehicles matriculats a nom de persones minusvàlides per al seu ús exclusiu. Aquesta exempció s’aplicarà en tant es mantinguin les dites circumstàncies, tant per als vehicles conduïts per persones amb discapacitat com per els destinats al seu transport.

Les exempcions previstes en els dos paràgrafs anteriors no resultaran aplicables als subjectes passius beneficiaris d’aquestes per més d’un vehicle simultàniament.

Als efectes del que se disposa en aquest apartat, es consideraran persones amb minusvalidesa les que tinguin aquesta condició legal en grau igual o superior al 33%.

f)Els autobusos, microbusos i altres vehicles destinats o adscrits al servei de transport públic urbà, sempre que tinguin una capacitat que excedeixi de nou places, inclosa la del conductor.

g)Els tractors, remolcs, semiremolcs i maquinària provists de Cartilla d’inspecció agrícola.

2. Per poder aplicar les exempcions a què es refereixen les lletres e) i g) de l’apartat 1 d’aquest article, els interessats hauran d’instar la seva concessió indicant les característiques del vehicle, la seva matrícula i la causa del benefici. A més, en relació amb l’exempció prevista en el segon paràgraf de la lletra e) de l’apartat 1 anterior, la persona interessada haurà d’aportar el certificat de minusvalidesa emès per l’òrgan competent, declarar sota jurament que el vehicle és per al seu ús exclusiu i que només gaudeix d’aquest benefici per a un sol vehicle.

 

ORDENANÇA FISCAL 04I.OD

IMPOST SOBRE BÉNS IMMOBLES AL MUNICIPI DE MANACOR

TIPUS DE GRAVAMEN

ARTICLE 2.

De conformitat amb el previst a l'article 72 del RD Legislatiu 2/2004, el tipus de gravamen de l'Impost sobre Béns Immobles aplicable en aquest municipi queda fixat amb els termes següents:

a) Béns de naturalesa urbana

0,638 per cent

b) Béns de naturalesa rústica

0,638 per cent

c) Béns de característiques especials

0,716 per cent

BONIFICACIONS

ARTICLE 4.

1. Tindran dret a una bonificació del 50 % en la quota integra de l’impost, sempre que així es sol·liciti pels interessats abans de l’inici de les obres, els immobles que constitueixin l’objecte de l’activitat de les empreses d’urbanització, construcció i promoció immobiliària, tant d’obra nova com de rehabilitació equiparable a obra nova, i no figurin entre els béns del seu immobilitzat.

Juntament amb la sol·licitud de bonificació la persona interessada haurà d’identificar l’immoble amb el número de referència cadastral i haurà de presentar la següent documentació:

- Fotocòpia del NIF de l’empresa.

- Fotocòpia dels Estatuts de l’empresa.

- Certificat de l’administrador de l’empresa o bé, fotocòpia del darrer balanç de situació presentat a Hisenda.

- Fotocòpia de l’escriptura de propietat, o si n’es el cas, l’escriptura d’obra nova.

- Certificat de que no s’han iniciat les obres.

2. Tindran dret a una bonificació del 50 % en la quota integra de l’import durant els tres períodes impositius següents al de l’atorgament de la qualificació definitiva, els habitatges de protecció oficial i els que resultin equiparables a aquests habitatges, segons la normativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Aquesta bonificació es concedirà a petició de la persona interessada. La sol·licitud es podrà efectuar en qualsevol moment anterior a la terminació dels tres períodes impositius de la seva durada i tindrà efectes, si escau, des del període impositiu següent a aquell en que es sol·liciti.

3. Tindran dret a una bonificació del 50 % de la quota integra, o en el seu cas, de la resultant d’aplicar la bonificació de l’apartat 2 anterior, els subjectes passius que ostentin la condició de titular de família nombrosa.

Aquesta bonificació serà únicament d’aplicació en el cas d’immobles que constitueixin el domicili familiar i sempre que el seu valor cadastral no superi els 60.000 €, havent-se d’acreditar a més que la renda familiar no supera en dues vegades i mitja el salari mínim interprofessional.

L’esmentada bonificació s’atorgarà per termini anual i es concedirà a petició de la persona interessada, que haurà d’efectuar abans del 31 de març (aquest inclòs) de l’exercici per el qual es sol·licita. S’haurà d’acreditar el compliment de les condicions per el seu gaudi i s’haurà d’aportar:

a) Escrit de sol·licitud, identificant l’immoble mitjançant la referència cadastral.

b) Fotocòpia del títol de família nombrosa vigent.

c) Declaració de la renda, o documentació acreditativa de la no obligació de presentar-la, de la unitat familiar o de tots els membres integrants de la família nombrosa.

S’entén per habitatge habitual a efectes d’aplicació de la bonificació aquell que figuri com a domicili del subjecte passiu en el padró municipal d’habitants.

S’establirà la renda familiar d’acord amb els membres computables que hagin presentat declaració d’IRPF. Són membres computables dins l’àmbit familiar: el pare, la mare i fills menors de 25 anys que conviuen en el domicili familiar i que contribueixin econòmicament a la unitat familiar.

El càlcul es realitzarà sumant la part general a la part especial de la renta del període impositiu, abans de l’aplicació del mínim personal i familiar, i del resultat obtingut es restarà la quota resultant de l’autoliquidació.

4. Les bonificacions aplicables, ja siguin potestatives o obligatòries no seran d’aplicació simultània.

 

ORDENANÇA FISCAL 05T.OD

TAXA PELS DOCUMENTS QUE EXPEDEIXIN O ENTREGUIN L'ADMINISTRACIÓ O LES AUTORITATS MUNICIPALS.

ADMINISTRACIÓ I COBRAMENT

ARTICLE 6.

1. El funcionari o funcionaria encarregat del Registre General d'entrada i sortida de documents i comunicacions de l'Administració Municipal portarà una relació de totes les partides del segell municipal que se li entreguin i efectuarà l'ingrés i liquidacions pertinents que l'Ajuntament acordi.

2. Els documents que han d'iniciar un expedient es presentaran a les Oficines Municipals o en les assenyalades a l'article l'article 16.4 de la Llei 39/2015.

3. Les quotes s'abonaran mitjançant l'estampació del segell municipal corresponent, a les Oficines Municipals en el moment de la presentació dels documents que iniciïn l'expedient. L'Ajuntament podrà exigir el sistema d'auto-liquidació per a l'exacció d'aquesta taxa.

4. Els documents rebuts a través de les Oficines assenyalades a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, seran admesos provisionalment, però no se'ls podrà donar tràmit sense el previ pagament dels drets, per la qual cosa es requerirà la persona interessada perquè en el termini de deu dies aboni les quotes corresponents, mitjançant l'aportació dels segells municipals precisos, amb l'apercebiment que, transcorregut aqueix termini sense efectuar l'abonament, es tindran els escrits per no presentats i es procedirà al seu arxi

ORDENANÇA O9T.OD

TAXA PER LA PRESTACIÓ DEL SERVEI DE RECOLLIDA I TRACTAMENT DE RESIDUS SÒLIDS URBANS

QUOTA TRIBUTÀRIA

ARTICLE 5.-

1. 1. La quota tributària quedarà determinada per les següents tarifes en euros:

EPÍGRAF

QUOTA FIXA

(Per unitat fiscal)

QUOTA VARIABLE

(determinada)

QUOTA VARIABLE

(indeterminada)

TOTAL PER UNITAT

EPÍGRAF 1 HABITATGES

Habitatges

35,48

110,25

145,73

Habitatges no habitables

35,48

35,48

EPÍGRAF 2 ALLOTJAMENTS

Hotels, apartaments i demés allotjaments turístics

35,48

Per plaça

52,36

EPÍGRAF 3 LOCALS COMERCIALS E INDUSTRIALS

Locals comer./industr. <25 m2

35,48

107,66

143,14

Locals comercials =<200 m2

35,48

196,34

231,82

Locals comercials 200 ><300 m2

35,48

323,27

358,75

Locals comercials 300=><400 m2

35,48

449,74

485,22

Locals comercials =>400 m2

35,48

606,59

642,07

Locals industrials <1000 m2

35,48

189,44

224,92

Locals industrials >= 1000 m2

35,48

422,47

457,95

Locals sense activitats

35,48

35,48

EPÍGRAF 4 ESTABLIMENTS DE RESTAURACIÓ

Bar cafès i bodegues =<100 m2

35,48

508,07

543,55

Bar cafès i bodegu. 100 ><200m2

35,48

533,47

Exced 100m2xm2

2,91

Bar cafès i bodegues >= 200 m2

35,48

840,53

Exced 200m2xm2

0,97

Cafeteries i pizzerias =<100 m2

35,48

772,27

807,75

Cafeteries i pizzerias 100><200 m2

35,48

776,85

Exced 100m2xm2

3,88

Cafeteries i pizzerias >= 200 m2

35,48

1.235,70

Exced 200m2xm2

1,29

Restaurants =<100 m2

35,48

1.033,83

1.069,31

Restaurants 100 ><200 m2

35,48

1.047,57

Exced 100m2xm2

4,85

Restaurants >= 200 m2

35,48

1.644,25

Exced 200m2xm2

1,62

EPÍGRAF 5 ESTABLIMENTS D’ALIMENTACIÓ

Majoristes d’alimentació

35,48

1.033,83

1.069,31

Supermercats i autoserv. <120 m2

35,48

510,72

546,20

Supermercats i autoserv. >=120 m2

35,48

Per m2

8,17

EPÍGRAF 6 ALTRES ESTABLIMENTS

Centres d’ensenyam. amb menjador

35,48

1.033,83

1.069,31

Centres hospitalaris

35,48

Per llit

18,82

Cinemes

35,48

Per butaca

7,00

1.2. Percentatge aplicable als serveis:

a) El servei de tractament representa el 62,77% del total de la tarifa.

b) El servei de recollida representa el 37,23% del total de la tarifa.

2. En l’aplicació de les presents tarifes es tindran en compte les següents normes:

a) La quota fixa recaurà sobre cada unitat de local de negoci o habitatge. En els casos de desenvolupament de més d’1 activitat en un local no es tributarà per les activitats que suposin les menors tarifes fiscals, sempre i quan es tracti d’activitats dependents i interrelacionades l’una amb l’altre. En cas d’activitats que disposin d’accés independent i/o es tracti d’unitats de negoci independents, es tributarà per cada una de les activitats.

b) En cas de coincidència del domicili particular i del domicili on s’exercitin activitats professionals o mercantils, serà objecte de pagament la quota professional o mercantil sempre que la superfície en m2 declarada per a l’exercici de l’activitat sigui igual o superior a 25m2. En cas contrari, serà objecte de pagament la quota per habitatge.

c) Les baixes produïdes en les activitats comercial e industrials implicaran per l’exercici fiscal següent l’aplicació de la tarifa de local sense activitat.

d) No tindran la consideració d’habitatge aquells que no siguin habitables. Als efectes de la present taxa, es consideren habitatges no habitables els que no disposin, com a mínim d’una cuina i un bany, o que es trobin en situació de ruïna. L’ acreditament de la no habitabilitat d’un habitatge recaurà en el subjecte passiu de la taxa, sense perjudici de l’ulterior comprovació per part del servei d’inspecció o dels zeladors municipals.

e) El còmput dels metres quadrats en els locals serà el mateix que l’utilitzat als efectes del càlcul de l’IAE, sense perjudici de la posterior inspecció ocular per part del servei d’inspecció.

f) Les activitats que no es puguin classificar en cap dels epígrafs anteriors, tributaran per l’epígraf més pròxim en funció de la naturalesa de l’activitat.

g) En el supòsit que no es presti el servei de recollida, el total de la tarifa es veurà reduïda per l’aplicació del percentatge determinat a l’epígraf 1.2.b) d’aquest article.

 

 

ORDENANÇA FISCAL 13T.OD

TAXA PER LA PRESTACIÓ DE SERVEIS I REALITZACIÓ D'ACTIVITATS A INSTAL·LACIONS MUNICIPALS I ÚS D'ESCOLES PÚBLIQUES

FET IMPOSABLE

Constitueix el fet imposable d’aquesta taxa l’activitat municipal derivada de la prestació de serveis i realització d’activitats en instal·lacions municipals i ús d’escoles públiques.

En el cas de l’ús de les Cases de Son Talent, l’escola rural del Puig d’Alanar i l’escola rural de Sa Murtera, constituirà el fet imposable la reserva de dies per a la seva utilització.

QUOTA TRIBUTÀRIA

La quantia de la taxa serà:

ESCOLES MUNICIPALS

EUROS

- Quota per dia i aula amb servei de consergeria

5,82

- Quota per dia i aula sense servei de consergeria

3,31

REPRODUCCIÓ DE DOCUMENTS

EUROS

- Per cada fotocòpia de document DIN A4

0,11

- Per cada fotocòpia de document DIN A3

0,23

- Per cada còpia de plànol

4,84

- Per impressions de pàgines de la web

0,11

- Per enregistrament d’informació de la web en suport disquet

0,86

- Per cada còpia digitalitzada

3,18

- Enregistrament de la imatge digitalitzada en suport informàtic

2,35

- Tramesa de la imatge digitalitzada per correu electrònic

2,35

CELEBRACIÓ DE CASAMENTS

Euro/empadronats(*)

Euros/no empadronats

-Fora horari d’oficina a les oficines de l'Ajuntament, a la sala de Plens i a les Oficnesde les delegacions territorials i centres cívics de tots els nuclis de població

89,41

89,41

-Fora horari d’oficina a la Torre dels Enagistes, les Cases de Son Talent, l'Escola Rural del Puig d’Alanar i Escola Rural de Sa Murtera

129,56

129,56

(*)La tarifa d’empadronats s’aplicarà en els casos en que consti empadronat en el terme municipal de Manacor al manco un dels membres de la parella)

RECOLLIDA DE CARROS DE COMPRA DE LA VIA PÚBLICA

19,20€

CASES DE SON TALENT

€/DIA

- Grups d’1 a 15 persones

15€/grup

- Grups de 16 a 30 persones

30€/grup

- Grups de 31 a 50 persones

45€/grup

- Grups de 51 a 75 persones

55€/grup

- Grups de 76 a 100 persones

65€/grup

- a partir de 100 persones

(*)

(*) Per grups superiors a 100 persones la taxa es calcula sumant a 65€ el cost que correspon per l’increment de persones.

ESCOLA RURAL DEL PUIG D’ALANAR

€/DIA

€/CAP DE SETMANA

€/SETMANA

- Grups d’1 a 15 persones

15€/grup

30€/grup

70€/grup

- Grups de 16 a 30 persones

30€/grup

54€/grup

100€/grup

- Grups de 31 a 50 persones

45€/grup

60€/grup

150€/grup

- Grups de 51 a 75 persones

55€/grup

70€/grup

175€/grup

- Grups de 76 a 100 persones

65€/grup

85€/grup

200€/grup

- a partir de 100 persones

(**)

(**)

(**)

(**) Per grups superiors a 100 persones la taxa es calcula sumant a la taxa corresponent al grup de 76 a 100 persones el cost que correspon per l’increment de persones.

ESCOLA RURAL SA MURTERA

€/DIA

- Grups d’1 a 15 persones

15€/grup

- Grups de 16 a 30 persones

30€/grup

- Grups de 31 a 50 persones

45€/grup

- Grups de 51 a 75 persones

55€/grup

- Grups de 76 a 100 persones

65€/grup

- a partir de 100 persones

(*)

(*) Per grups superiors a 100 persones la taxa es calcula sumant a 65€ el cost que correspon per l’increment de persones.

EDICIONS DELEGACIÓ DE TURISME

EUROS

-Edició de CD-Card de promoció turística

1,00

-Edició de catàleg de promoció turística

1,00

ACREDITACIÓ

S’acredita la taxa i sorgeix l’obligació de pagament quan es sol·licitin el servei o activitats que es relacionen a la present taxa.

En el cas de la recollida de carros de compra de la via pública l’obligació de pagament sorgeix quan sia recollit el carretó amb independència de si es sol·licita aquest servei per part de la persona propietari del carretó.

En el cas de utilització de les Cases del Puig de Son Talent i de l’Escola del Puig d’Alanar s’acredita la taxa i sorgeix l’obligació de pagament quan es realitzi la reserva i aquesta quedi confirmada i es realitzarà mitjançant autoliquidació.

Contra aquestes ordenances podeu interposar, en el termini de dos mesos comptats a partir del dia següent al de la publicació, recurs contenciós administratiu davant la Sala de lo Contenciós Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de Palma de Mallorca.

Manacor a 14 de desembre de 2017

La batlessa

Catalina Riera Mascaró