Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Núm. 14187
Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 5 de desembre de 2017 per la qual es convoca el procediment per seleccionar els centres docents de Mallorca i de Formentera amb professionals que poden participar en la segona fase (període de febrer a maig) de les accions formatives del Programa Alerta Escolar Balear per al curs 2017-2018
Versió PDF
El 19 d’abril de 2002 el Consell de Govern va aprovar l’Acord de desenvolupament de programes d’educació per a la salut en els centres educatius (BOIB núm. 78, de 29 de juny). Segons el que estableix aquest Acord, l’actual Conselleria de Salut i la Conselleria d’Educació i Universitat han de desenvolupar programes d’educació per a la salut a tots els centres educatius de les Illes Balears.
El 4 de juny de 2014 es va signar un conveni de col·laboració entre la Conselleria de Salut, la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i el Servei de Salut per dur a terme el Programa Alerta Escolar Balear. En la clàusula 1 del Conveni esmentat s’estableix, entre altres qüestions, el següent: «Establir les mesures necessàries per assegurar que els professionals de l’àmbit sanitari imparteixin la formació adequada de primers auxilis, en cas d’emergència, sobre les patologies d’asma, al·lèrgies/anafilaxi, epilèpsia/crisi convulsiva, cardiopaties congènites i diabetis, als professionals (professors, educadors i altres professionals) dels centres educatius autoritzats a impartir ensenyaments d’educació infantil, primària, secundària obligatòria, secundària postobligatòria i educació especial, de centres públics, privats o privats-concertats, amb alumnat d’edats compreses entre 0 i 19 anys a excepció dels centres d’educació especial (per a aquests centres s’establirà una edat màxima de 21 anys) que ho sol·licitin, mitjançant una convocatòria pública gestionada pel Servei de Suport Educatiu, amb la finalitat d’aconseguir un grau suficient de coneixements que els permeti supervisar i/o realitzar les atencions necessàries en cas d’emergència.»
Per donar compliment al Conveni és necessari establir el procediment per seleccionar els centres docents amb professionals que poden participar en les accions formatives del Programa Alerta Escolar Balear per al curs 2017-2018.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer
Aprovar la convocatòria per seleccionar els centres docents de Mallorca i de Formentera amb professionals que poden participar en la segona fase de les accions formatives del Programa Alerta Escolar Balear per al curs 2017-2018.
Segon
Establir els termes de la convocatòria, que figuren en l’annex 1 d’aquesta Resolució; la sol·licitud de participació en el procediment per seleccionar els centres docents de Mallorca i de Formentera amb professionals que poden participar en la segona fase de les accions formatives del Programa Alerta Escolar Balear per al curs 2017-2018, que figura en l’annex 2; la sol·licitud individual per participar en la segona fase de la formació específica del Programa Alerta Escolar Balear per al curs 2016-2017 per als auxiliars tècnics educatius o educadors dels centres, que figura en l’annex 3; la memòria de la formació específica del Programa Alerta Escolar Balear per al curs 2017-2018, que figura en l’annex 4, i la sol·licitud per optar a la concessió o a la renovació del Guardó de Centre Format en Alerta Escolar, que figura en l’annex 5.
Tercer
Ordenar que aquesta Resolució es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i establir que entri en vigor l’endemà d’haver-s’hi publicat.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 5 de desembre de 2017
El conseller d’Educació i Universitat
Martí X. March i Cerdà
ANNEX 1
Convocatòria
1. Objecte
1. Aquesta convocatòria té per objecte establir el procediment per seleccionar els centres docents de Mallorca i de Formentera amb professionals que poden participar en la segona fase de les accions formatives del Programa Alerta Escolar Balear per al curs 2017-2018. La formació que aquests professionals poden rebre és la que imparteixen professionals de l’àmbit sanitari adscrits al Servei de Salut de les Illes Balears en matèria de primers auxilis, en cas d’emergència, en relació amb les patologies cròniques que poden comportar en un moment donat una situació de risc vital: asma greu, al·lèrgies amb risc d’anafilaxi, epilèpsia / crisi convulsiva, cardiopaties congènites amb risc de mort sobtada i diabetis/hipoglucèmia.
2. Per aconseguir aquest objectiu és necessària una formació específica periòdica, que poden rebre els participants dels centres que ho demanin.
2. Destinataris
Poden participar en aquesta convocatòria els centres educatius de Mallorca i de Formentera autoritzats a impartir ensenyaments d’educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, educació secundària postobligatòria i educació especial, de centres públics, privats concertats o privats, amb alumnes d’edats compreses entre els 0 i els 19 anys. En el cas dels centres d’educació especial, els alumnes poden tenir fins a una edat màxima de 21 anys.
3. Sol·licitud
1. Els centres educatius de Mallorca i de Formentera que vulguin participar en la segona fase de la formació específica del Programa han d’emplenar la sol·licitud corresponent, d’acord amb el model que figura en l’annex 2.
2. A la sol·licitud de l’annex 2 s’hi ha d’adjuntar la sol·licitud per participar en la formació específica del Programa Alerta Escolar Balear per al curs 2017-2018 per als educadors o auxiliars tècnics educatius (ATE) dels centres que no tenen accés al Portal del personal (annex 3).
4. Termini i llocs de presentació de la documentació
1. El termini per presentar les sol·licituds i la documentació annexa és de 15 dies hàbils comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Tots els documents s’han d’adreçar al Servei d’Atenció a la Diversitat de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa de la Conselleria d’Educació i Universitat i s’han de presentar a qualsevol dels registres que s’indiquen a continuació:
a. Registre de la Conselleria d’Educació i Universitat a Mallorca (c. del Ter, 16, edifici Alexandre Rosselló i Pastors, torre A, polígon de Son Fuster, 07009 Palma).
b. Delegació Territorial d’Educació a Eivissa i Formentera (via Púnica, 23, 07800 Eivissa).
També es poden presentar a qualsevol dels llocs que preveu l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
2. Si el centre envia la petició per correu certificat, la sol·licitud i la documentació corresponent s’han de presentar en un sobre obert perquè la sol·licitud es dati i s’hi faci figurar el que es disposa en l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals. En el cas que l’oficina de Correus corresponent no dati la sol·licitud, s’ha d’entendre com a data vàlida de presentació la d’entrada al Registre de la Conselleria o a les dependències descrites anteriorment.
3. Si la sol·licitud es presenta en un lloc que no sigui el Registre de la Conselleria d’Educació i Universitat, dins les 48 següents al moment en què s’hagi presentat s’ha d’enviar per fax (al 971 17 68 60), a l’atenció del Servei d’Atenció a la Diversitat de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa de la Conselleria d’Educació i Universitat, el full amb el número de registre i la data d’entrada.
5. Selecció dels centres educatius
1. Es crea una comissió tècnica amb les funcions següents:
a. Requerir els sol·licitants, si escau, perquè completin la documentació preceptiva o rectifiquin les deficiències detectades en la sol·licitud.
b. Comprovar que els centres compleixen els requisits i les obligacions del Programa.
c. Seleccionar i puntuar els centres que participaran en el Programa Alerta Escolar Balear el curs 2017-2018, d’acord amb el barem fixat, per ordre de major a menor puntuació.
d. Aprovar les memòries finals del Programa i atorgar el guardó previst en els casos pertinents.
2. La Comissió Tècnica està formada pels membres següents:
a. Un president, que ha de ser una de les dues persones següents:
b. Dos vocals:
Un dels vocals ha d’actuar de secretari.
La Comissió també pot convocar les persones que, per raons tècniques, estiguin implicades en la selecció.
6. Criteris per seleccionar els centres educatius:
Per seleccionar els centres de Mallorca i de Formentera s’han de valorar els aspectes següents:
1. Que el centre tengui un percentatge igual o superior al 5 % d’infants escolaritzats en el moment en què es presenti la sol·licitud que estiguin diagnosticats d’alguna de les patologies objecte del Programa, en relació amb el nombre total d’alumnes del centre: 3 punts.
2. Que sigui un centre d’educació infantil i/o de primària o un centre d’educació especial: 2 punts. Aquest criteri es basa en el fet que aquests tipus de centres tenen un percentatge més gran d’alumnes no autosuficients en relació amb el nombre total d’alumnes del centre.
3. Que almenys el 50 % dels participants que presenta el centre en aquesta convocatòria sigui personal docent definitiu o amb un contracte indefinit, sempre que el nombre total de participants presentats pel centre sigui, com a mínim, el 10 % del nombre total de docents que formen el claustre i d’auxiliars tècnics educatius del centre: 1 punt.
4. En el cas d’empat entre centres, s’han de prioritzar els centres amb un percentatge més gran d’alumnes diagnosticats de les patologies objecte d’aquest Programa en relació amb el nombre total d’alumnes del centre.
7. Llista provisional
1. La llista provisional dels centres seleccionats en aquesta convocatòria es podrà consultar a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa <http://dgice.caib.es>.
2. Els centres disposen de tres dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la data de publicació de la llista provisional, per presentar les al·legacions que considerin adients i per fer modificacions a la sol·licitud inicial. Les al·legacions s’han de presentar, mitjançant un escrit adreçat al director general d’Innovació i Comunitat Educativa, al Registre de la Conselleria d’Educació i Universitat, a la Delegació Territorial d’Educació a Eivissa i Formentera o a qualsevol de les dependències que determina l’article 16.4 de la Llei 39/2015.
Per agilitar el tràmit de les al·legacions i les modificacions a la sol·licitud inicial, també s’han de trametre a l’adreça electrònica sad@dgice.caib.es dins el termini indicat.
8. Resolució d’aprovació de la llista definitiva
1. La llista definitiva dels centres seleccionats en aquesta convocatòria s’ha d’aprovar mitjançant una resolució del director general d’Innovació i Comunitat Educativa, que es podrà consultar a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa <http://dgice.caib.es>.
2. Per a qualsevol consulta, es pot telefonar al 971 17 78 00 (ext. 62388) o enviar un missatge a l’adreça de correu electrònic sad@dgice.caib.es.
3. Contra aquesta resolució es pot interposar un recurs d’alçada en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la data en què s’hagi publicat, d’acord amb l’article 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
9. Activitats de formació i reconeixement d’hores de formació
1. Els docents dels centres interessats a rebre aquesta formació han d’emplenar i signar la graella «Relació de participants del centre educatiu» de l’annex 2, que coordina la direcció del seu centre. Els auxiliars tècnics educatius i els educadors que no tenguin accés al Portal del personal han d’emplenar i signar l’annex 3, que s’ha d’adjuntar a la sol·licitud de participació del centre (annex 2).
2. Per tal d’assegurar una formació adequada amb els recursos existents, els centres seleccionats en aquesta convocatòria poden participar en la formació específica d’aquest Programa amb un màxim del 25 % del nombre total de docents i auxiliars tècnics educatius de cada centre, a excepció dels centres d’educació infantil, que hi poden participar amb un màxim del 75 %. Hi ha una temporalització en l’oferta d’aquesta formació específica determinada pels recursos existents.
3. La formació consisteix en la impartició de diversos cursos per part de personal adscrit al Servei de Salut, cadascun dels quals està format pels tallers següents:
4. Està previst que la segona fase de la formació s’imparteixi de febrer a maig del 2008, en horari d’horabaixa, per a grups de 30 persones com a màxim. Per al taller de reanimació cardiopulmonar es faran dos grups de 15 persones (un grup hi assistirà el dimecres i l’altre, el dijous).
5. Durant la segona fase de la formació, es preveu impartir un mínim de cinc edicions de les accions formatives. Es preveu fer-ne una edició a Formentera i quatre a Mallorca (una a Manacor, una a Inca i dues a Palma). No obstant això, atès el nombre de centres educatius adherits al Programa, es podran impartir més cursos, sempre que ho permeti la disponibilitat pressupostària.
6. Aquesta convocatòria correspon a la segona fase de les accions formatives, que es duran a terme de febrer a maig del 2018, ambdós inclosos.
7. Els tallers s’impartiran a les dependències dels CEP de les Illes Balears i a l’Hospital de Formentera, excepte el taller Reanimació cardiopulmonar, primers auxilis i crisi convulsiva, que s’impartirà a les dependències del 061 a Palma (GAU 061), a l’Hospital Universitari Son Espases i a l’Hospital de Formentera.
8. Es recomana que hi hagi una persona per a cada etapa educativa responsable de les actuacions següents:
9. Les hores de formació que s’atorgaran són per als participants en la formació que compleixin els criteris d’avaluació establerts en la convocatòria. Es poden reconèixer 13 hores de formació.
10. Les hores de formació apareixeran al Portal del personal.
10. Inscripció individual dels participants dels centres seleccionats
1. Una vegada seleccionats els centres que poden participar en aquesta convocatòria, els docents i els educadors d’aquests centres interessats a rebre la formació específica s’hi podran inscriure mitjançant el Portal de serveis al personal <http://portaldelpersonal.caib.es> (Formació dels docents / Sol·licitud de cursos / DG de Formació Professional i Formació del Professorat / Inscriu-t’hi). Els participants podran triar entre les diverses edicions, de febrer a maig de 2018, ambdós inclosos, segons la disponibilitat horària de cadascun.
2. En el cas dels auxiliars tècnics educatius i els educadors sense accés al Portal del personal, la inscripció s’ha de fer mitjançant la sol·licitud que figura en l’annex 3 d’aquesta convocatòria.
3. S’han de prioritzar els educadors i el personal docent dels centres educatius seleccionats que no hagin participat en edicions anteriors d’aquesta formació.
11. Documentació final
1. En acabar el curs escolar, i abans de l’1 de juny de 2018, els centres que hagin participat en les accions formatives del Programa durant el curs 2017-2018 han d’enviar la memòria del Programa Alerta Escolar Balear (annex 4) per correu electrònic, a l’adreça sad@dgice.caib.es, o per fax, al 971 17 68 60, al Servei d’Atenció a la Diversitat de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa de la Conselleria d’Educació i Universitat.
2. En la memòria final hi ha de constar el nom i el DNI de la persona responsable del pla d’actuació sanitari previst per al centre educatiu i de la medicació lligada al pla, en el cas que n’hi hagi.
3. És indispensable presentar aquesta memòria per optar a ser un centre candidat al Guardó de Centre Format en Alerta Escolar.
4. En el cas de ser un centre candidat al guardó, és necessari enviar l’annex 5 de la mateixa forma que l’annex 4 (per correu electrònic o per fax) en el termini comprès entre l’1 i el 30 de setembre de 2018.
12. Compromisos del centre educatiu
1. El centre educatiu ha d’incloure aquest Programa en la programació general anual (PGA) i ho ha de fer constar en l’annex 2, en l’apartat corresponent al compromís d’incorporar el programa en la PGA.
2. Ha d’elaborar i presentar la memòria final (annex 4), segons el que s’estableix en el punt 11 d’aquesta convocatòria.
3. Ha d’emplenar i ha de presentar l’annex 5 en el cas de ser candidat al guardó, segons el que s’estableix en el punt 11 d’aquesta convocatòria.
13. Actuacions complementàries de la Conselleria d’Educació i Universitat i la Conselleria de Salut
Des de les pàgines web de les dues conselleries es difondran esdeveniments, informació i materials d’educació sanitària que poden ser d’interès per als centres educatius.
14. Guardó de Centre Format en Alerta Escolar
1. El Guardó de Centre Format en Alerta Escolar és un reconeixement públic de caràcter anual que atorga l’Administració als centres educatius.
2. Els centres que vulguin optar a la concessió o a la renovació del Guardó de Centre Format en Alerta Escolar han de presentar la memòria (annex 4) i han de tenir una relació definitiva de membres que hagin participat en el Programa i hagin obtingut una avaluació positiva de, com a mínim, un 20 % del nombre total de professors del mateix centre (annex 5). En el cas dels centres d’educació infantil es recomana que un 75 % dels educadors facin la formació. En el cas que aconsegueixin l’avaluació positiva, aquests centres podran obtenir el guardó. Aquest guardó té una vigència d’un curs escolar i és de caràcter renovable, sempre que es compleixin les actuacions pertinents. Es preveu l’actualització dels documents adquirits de forma anual.
3. La Comissió Tècnica, a partir de la memòria (annex 4), que s’ha de presentar abans de l’1 de juny de 2018, i del document de l’annex 5, que s’ha de presentar entre l’1 i el 30 de setembre de 2018, ha de valorar si el centre és mereixedor del guardó. Si no es presenten aquests dos documents és impossible obtenir-lo.
ANNEX 2
Sol·licitud de participació en el procediment per seleccionar els centres docents de Mallorca i de Formentera amb professionals que poden participar en la segona fase (període de febrer a maig) de les accions formatives del Programa Alerta Escolar Balear per al curs 2017-2018
[Nom i llinatges] ...................................................................................., director/a del centre ............................................................................, amb el codi .................. , amb les dades següents:
1. Dades del centre:
Centre................................................................................................................
Codi del centre...................................................................................................
Adreça...............................................................................................................
Localitat.......................................................Codi postal........................................
Centre de professorat de referència (CEP)................................................................
Telèfon.....................................................Fax........................................................
Adreça electrònica..................................................................................................
Nombre de docents i auxiliars tècnics educatius que formen el claustre.............................................................................................................
2. Percentatge d’infants diagnosticats de les patologies objecte d’aquest Programa que estan escolaritzats al centre actualment, en relació amb el nombre total d’alumnes del centre: .......
SOL·LICIT:
Que aquest centre participi en la convocatòria de selecció de centres docents de Mallorca i de Formentera amb professionals que poden participar en la segona fase de les accions formatives del Programa Alerta Escolar Balear per al curs 2017-2018.
|
Relació de docents i educadors/ATE que sol·liciten participar en les accions de formació específica del Programa Alerta Escolar Balear |
||||
|
Llinatges i nom |
DNI |
Docents / ed./ATE |
Definitiu (sí/no) |
Signatura |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EM COMPROMET A:
………………………. , ……. d.................. de 20....
[rúbrica]
SERVEI D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
DIRECCIÓ GENERAL D’INNOVACIÓ I COMUNITAT EDUCATIVA
CONSELLERIA D’EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
ANNEX 3
Sol·licitud individual per participar en la segona fase (període de febrer a maig) de la formació específica del Programa Alerta Escolar Balear per al curs 2017-2018 per als auxiliars tècnics educatius (ATE) o educadors dels centres
[Nom i llinatges] ......................................................................................, ATE o educador/a del centre ..............................................................................., amb el codi ........................... ,
SOL·LICIT:
Participar en la segona fase de la formació específica del Programa Alerta Escolar Balear per al curs 2017-2018.
Nom i llinatges: ............................................................................................................
ATE o educador/a (S’ha d’especificar.): ...................................
Sou definitiu/iva al centre? .....
DNI (S’ha d’adjuntar un fotocòpia del DNI.): ...........................................................
Telèfon: ................................................
Adreça electrònica: ....................................................................................
(Per rebre aquesta formació és necessari inscriure-s’hi a través del Portal del personal. En el cas dels auxiliars tècnics educatius i els educadors, s’ha d’adjuntar una fotocòpia del seu DNI i, a més, el director del centre ha d’aportar un certificat en què consti que els ATE o els educadors interessats fan feina al centre. En el cas que manqui aquesta documentació, la sol·licitud no serà vàlida.)
………………………. , ……. d................ de 20....
[rúbrica]
SERVEI D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
DIRECCIÓ GENERAL D’INNOVACIÓ I COMUNITAT EDUCATIVA
CONSELLERIA D’EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
ANNEX 4
Memòria de la formació específica del Programa Alerta Escolar Balear per al curs 2017-2018
Nom del centre: ......................................................................
Codi: .......................
Població: ...................................................................................
1. Relació definitiva de participants en la formació específica del Programa Alerta Escolar Balear (curs 2017-2018)
|
Nom i llinatges |
Docent / ATE /educador/a (S’ha d’especificar.)
|
DNI |
Avaluació positiva de la formació (Ho emplena l’Administració.) |
Ensenyament impartit |
|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Formació rebuda pel centre educatiu i activitats sanitàries que se’n deriven. S’ha de fer referència a les activitats sanitàries que s’hagin produït durant el transcurs de l’any escolar, amb casos reals d’alumnes.
a. Plans d’actuació sanitària que s’han duit a terme el curs 2017-2018.
|
Data |
Pla d’actuació sanitària |
|
|
|
|
|
|
b. Avaluació i persones responsables del pla d’actuació sanitària:
3. Coordinació amb agents externs:
a. Marcau amb una creu si les accions esmentades s’han duit a terme i, en cas afirmatiu, especificau quines actuacions s’han fet:
|
Hi ha hagut alguna actuació sanitària en la qual han participat altres institucions de la comunitat. |
Quines? ........................................................................................................................................................................................................................................................................
b. Valoració de la coordinació amb el 061 (Encerclau una opció.):
Insuficient Acceptable Bona Molt Bona
Observacions:
....................................................................................................................................
......................., ...... d.................. de 20...
El director / La directora del centre
[rúbrica]
Nom i llinatges:
SERVEI D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
DIRECCIÓ GENERAL D’INNOVACIÓ I COMUNITAT EDUCATIVA
CONSELLERIA D’EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
ANNEX 5
Sol·licitud de concessió o renovació del Guardó de Centre Format en Alerta Escolar
[Nom i llinatges] ......................................................................................, director/a del centre ..............................................................................., amb el codi ........................... ,
FAIG CONSTAR:
Que, actualment, el centre ..............................................................................................., amb el codi ..........................., té una relació definitiva de membres participants amb avaluació positiva en la formació derivada del Programa Alerta Escolar Balear de, com a mínim, un 20 % del nombre total de professors del mateix centre (un 75 % dels educadors, en el cas dels centres d’educació infantil).
SOL·LICIT:
La concessió o la renovació del Guardó de Centre Format en Alerta Escolar.
......................., ...... d.................. de 20...
[rúbrica]