Secció V. Anuncis
Subsecció primera. Contractació Pública
AJUNTAMENT DE MANACOR
Núm. 14037
Aprovació projecte tècnic i plec clausules administratives particulars , procediment obert, tramitació ordinària obres xarxa de drenatge barri des Pinaró de Porto Cristo
ANUNCI CONTRACTACIÓ D'OBRES
A)
1. Entitat adjudicadora.
a) Organisme: Ajuntament de Manacor
b) Dependència que tramita l'expedient: URBANISME I OBRES
2. Objecte del contracte.
a) Descripció de l'objecte: Millores en la xarxa de drenatge del Barri del Pinaró de Porto Cristo (Manacor)
b) Termini d'execució: 4 mesos.
3. Tramitació, procediment i forma d’adjudicació.
a) tramitació: ordinària, amb la condició suspensiva d’incorporació del crèdit en el pressupost municipal del 2018; per a l’aixecament de dita concessió s’haurà d’incorporar l’informe d’intervenció d’existència de crèdit.
b) Procediment: obert
c) Forma: en base a diversos criteris i que són els següents:
Els criteris que han de servir de fonament per a l'adjudicació del contracte quantificables mitjançant l’aplicació de fórmules i per ordre decreixent són els següents:
Criteris d’adjudicació avaluables de forma automàtica mitjançant l’aplicació de fórmules: fins a 20 punts
1.- Per rebaixa del preu màxim de licitació indicat en el plec: de 0 a 16 punts. Aquests punts es repartiran de la següent manera:
16 Punts per l’oferta més baixa.
0 Punts per les ofertes sense rebaixa.
Les demés ofertes que facin rebaixa obtindran punts segons el següent criteri:
(Preu licitació – Preu oferta) x 16 punts.
punts = ----------------------------------------------------------------
(Preu licitació – Preu de l’oferta més baixa)
Per a la determinació de les baixes temeràries o desproporcionades s’estarà al que disposa l’article 85 del RGLCAP (RD 1098/2001, de 12 d’octubre)
2.- Ampliació del termini de garantia. Fins a 4 punts. L’oferta que presenti la major ampliació del termini se li otorgarà els 2 punts, mentre que la resta d’ofertes se les asignarà els punts de forma proporcional a la millor oferta d’ampliació de termini. Als efectes de la devolució de l’aval que garanteix les obres s’entendrà que l’ampliació del termini de garantia ofertat s’extén a la totalitat de l’obra.
4. Pressupost base de licitació.
Valor estimat: 312.213,83 €
(obra, residus i estudi seguretat inclosos)
I.V.A. 21%: 65.564,90 €
Cost total: 377.778,73 €
5. Garantia.
Definitiva: 5 % de l’import d’adjudicació, IVA exclòs
6. Obtenció de documentació i informació.
a) Entitat : Secretaria de l’Ajuntament de Manacor
b) Domicili. Plaça convent s/núm.
c) Localitat i codi postal: Manacor, 07500
d) Telèfon: 971849100. Extensió 1212
e) Perfil del contractant Ajuntament de Manacor, www.manacor.org
f) En suport paper a la Papereria Muntaner, Via Alemanya, núm. 20, de Manacor
7. Requisits específics del contractista.
A) La solvència financera s’ha d’acreditar mitjançant el volum anual de negocis del licitador referit a l’any de major volum de negocis del tres darrers anys conclosos i haurà de ser al manco d’una vegada i mitja el valor estimat del contracte quan la seva duració no sigui superior a un any, i al manco una vegada i mitja el valor anual mig del contracte si la durada és superior a un any.
El volum anual de negocis del licitador s’acreditarà per mitja de les seves comptes anuals aprobades i depositades en el Registre Mercantil , si l’empresari està inscrit en aquest registre , i en cas contrari per les depositades en el registre oficial en que hagi d’estar inscrit . Els empresaris individuals no inscrits en el Registre Mercantil acreditaran el seu volum anual de negocis mitjançant els seus llibres d’inventari i comptes anuals legalitzats pel Registre Mercantil.
B) La solvència tècnica de les empreses espanyoles, estrangeres membres de la Unió Europea o la resta d’empreses estrangeres serà el criteri de l’experiència en la realització de treballs del mateix tipus o naturalessa al que correspon l’objecte del contracte que s’acreditarà mitjançant la relació dels treballs efectuats per l’interessat en el curs dels darrers deu anys corresponents al mateix tipus o naturalessa al que correspon l’objecte del contracte , avalats per certificats de bona execució , i el requisit minim serà que l’import anual acumulat a l’any de major execució sigui igual o superior al 70% del valor estimat del contracte , o de la seva anualitat mitja si aquesta és inferior al valor estimat del contracte.
La relació de les obres executades ha d’estar signada pel representant legal del licitador. Els certificats de bona execució han d’estar subscrits per qualcun dels tècnics directors de l’obra i els certificats indicaran l’import, les dates i el lloc d’execució de les obres i es precisarà si es varen realitzar segons les regles per les que es regeix la professió i es dugueren normalment a bon terme. Així mateix s’haurà d’aportar nomenament del càrrec de director d’obra
La solvència financera i tècnica podrà ser substituïda per tenir la classificació en vigor com a contractista d’obres de l’Estat Espanyol o de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en el Grup G, subgrup 6 i categoria 3) o categoria d) del RD 1098/2001.
8. Presentació d’ofertes.
a) Termini de presentació: El termini de presentació de les ofertes en els contractes no subjectes a regulació harmonitzada serà de 26 dies naturals, comptats a partir del dia següent al de la publicació de l’anunci de la licitació en el BOIB. Si el darrer dia fos inhàbil o fos dissabte es prorrogarà fins al primer dia hàbil. Simultàniament, durant els 10 primers dies naturals següents a la publicació de l’anunci de licitació en el BOIB, s’exposarà al públic el Plec de condicions administratives particulars perquè puguin presentar-se reclamacions. En el supòsit que es formulin reclamacions contra el Plec de condicions se suspendrà la licitació i el termini de presentació de proposicions, en els casos en què sigui necessari per resoldre la qüestió plantejada, i es reprendrà el que resti del termini de presentació de proposicions a partir de l’endemà de la resolució de les reclamacions. També es publicarà l’anunci de licitació al perfil del contractant de l’òrgan de contractació, al qual s’hi accedeix a través de la pàgina web de l’Ajuntament de Manacor: www.manacor.org; el que compta, però, és el termini de presentació d’ofertes a partir del dia següent al de la publicació de l’anunci de licitació en el BOIB.
b) Documentació a presentar: la requerida al plec de clàusules administratives.
c) Lloc de presentació: Registre General de l’Ajuntament de Manacor.
9. Obertura documentació administrativa i oferta econòmica.
a) Entitat: Ajuntament de Manacor
b) Domicili: Plaça convent s/núm.
c) Localitat: Manacor
d) Obertura documentació administrativa (sobre “A”): a les 11.00 hores del primer dia hàbil següent a aquell en què acabi el termini de presentació de proposicions, que en el cas de ser dissabte o festiu es traslladarà al dia següent hàbil.
e) Obertura criteri 1 i 2 (sobre “B”): tindrà lloc a les 12:00 hores del setè dia natural, comptat a partir del dia d’obertura de la documentació administrativa (sobre A), a l’edifici administratiu (2n pis, Ajuntament nou). En el supòsit de coincidir amb dia inhàbil o dissabte es prorrogarà al dia hàbil següent.
B)
Es sotmet a informació pública el plec de clàusules administratives que ha de regir la contractació de les obres de Millores en la xarxa de Drenatge del Barri del Pinaró de Porto Cristo (Manacor), mitjançant procediment obert, tramitació ordinària i selecció de l’adjudicatari en funció de diversos criteris, per un termini de 10 dies naturals en compliment de l’art. 188.3 de la Llei 20/2006 de Règim Local de les Illes Balears.
Manacor, 4 de desembre de 2017
La batlessa, per delegació de signatura
(decret 3093/2017)
La 4a. Tinent de Batle i delegada d’Urbanisme,
Serveis Generals i Contractació
Isabel Febrer Gelabert