Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 14085
Bases de la convocatòria dels Premis Ciutat de Palma “Guillem Sagrera” d’arquitectura 2018
1. Objecte i finalitat
L’objecte d’aquestes Bases és regular la convocatòria del premi “Guillem Sagrera” d’arquitectura, que té com a finalitat donar suport a la creació arquitectònica, i reconèixer la tasca dels arquitectes.
2. Règim jurídic
Per a tot el que no preveuen aquestes Bases són d’aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions; l’Ordenança municipal de subvencions de l’Ajuntament de Palma; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions; la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; la Llei 57/2003, de 16 de desembre, de mesures per a la modernització del govern local; el Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, que aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals; la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears; la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma; les Bases d’execució del Pressupost municipal, i la resta de normativa que hi sigui d’aplicació.
Aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat i concurrència competitiva.
3. Premis
S’atorgarà un premi de 12.000 euros, per obra de nova planta o per obra de rehabilitació, reforma, ampliació, condicionament d’edificis existents, espais urbans o intervencions paisatgístiques.
El premi s’atorgarà segons el següent repartiment: al professional o professionals autors del projecte el 70% (8.400 euros), al professionals directors de l’obra el 15% (1.800 euros) i als directors d’execució el 15% (1.800 euros). No es podrà realitzar el pagament del premi en tant que el beneficiari o beneficiaris no es trobin al corrent en el compliment de les seves obligacions tributaris i front a la Seguretat Social o sigui deutor per resolució de reintegrament
L’Ajuntament es reserva el dret d’exposar públicament la documentació relativa a les obres que han optat al Premi. Els participants podran recuperar els seus respectius panells quan siguin innecessaris per a les tasques de difusió programades.
La publicació d’aquestes bases es durà a terme a la pàgina web de l’Ajuntament de Palma.
4. Participació
Podran concursar-hi les obres d’arquitectura de nova planta i de rehabilitació, reforma, ampliació, condicionament d’edificis existents, espais urbans o intervencions paisatgístiques que s’hagin realitzat al municipi de Palma i el certificat de final d’obra de les quals s’hagi emès entre l’1 de desembre de 2015 i el 30 de novembre de 2017. S’entendrà com a obra de rehabilitació aquella en què la intervenció en edificacions existents sigui un element predominant al projecte.
5. Consignació pressupostària
Per a atendre les obligacions de contingut econòmic que es deriven de la concessió del premi d’aquesta convocatòria es reserva la quantitat total de 12.000 euros, amb càrrec a la partida 03.33420.48000 del Pressupost de despeses de 2018, tenint en compte que la concessió queda condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució.
6. Documentació, tramesa i extensió de les obres
Les obres s’han d’enviar en sobre tancat a l’Ajuntament de Palma, Gerència d’Urbanisme, Avinguda Gabriel Alomar i Villalonga, 18, 6 planta , indicant-hi el nom del premi al qual es presenten. El sobre ha de contenir:
a) Damunt un màxim de 2 DIN A-3
-Plànol significatiu de l’obra.
-Plànol d’emplaçament.
-Fotografies.
-Qualsevol altra documentació que es cregui oportuna.
L’obra s’ha de presentar també en un CD o un llapis de memòria (USB), amb el text enregistrat en format PDF
b ) Dades d’identificació, adreça postal i telèfon, a efectes de notificació, de l’autor/s del projecte i del director/s de l’obra.
-Compromís d’algun dels professionals esmentats de què gestionarà les autoritzacions necessàries per tal que el Jurat pugui visitar, si escau, les obres que es presenten al concurs.
-Còpia de la llicència municipal d’obres.
-Certificat municipal de final d’obres, la data d’emissió del qual ha d’estar compresa entre l’1 de desembre de 2015 i el 30 de novembre de 2017.
En el cas d’empreses o persones jurídiques, documentació que n’acrediti la personalitat.
-Declaració responsable, segons el model annex, de no estar afectat per cap circumstància que impedeix l’obtenció de la condició de beneficiari del Premi.
El lloc de presentació serà a la Gerència d’Urbanisme, situada a l’Av. Gabriel Alomar 18,6ª planta, de dilluns a divendres de 9’00h a 14’00h. En presentar la documentació se’n lliurarà un rebut.
El termini d’admissió de les obres començarà l’endemà que es publiquin les Bases i finalitzarà el 5 de gener de 2018. S’admetran els originals que arribin per correu si la seva data d’expedició no és posterior al 5 de gener de 2018.
7. Jurat
El Jurat del Premi estarà format per:
- President:
Tinent de batle de l’Àrea d’Urbanisme i Habitatge de l’Ajuntament de Palma.
Vocals:
- El president de la Demarcació de Mallorca del COAIB.
- El president del Col·legi Oficial d’Aparelladors i Arquitectes Tècnics de Mallorca.
- El president de l’Associació de Promotors de Balears.
- El president de l’Associació de Constructors de Balears.
- Dos arquitectes de prestigi a proposta del COAIB.
- El gerent d’Urbanisme de l’Ajuntament de Palma.
- El director tècnic de la Gerència d’Urbanisme
- Un arquitecte de l’Ajuntament de Palma.
-Actuarà com a secretari, amb veu però sense vot, un funcionari de l’Ajuntament de Palma.
La composició dels jurats es farà pública abans que acabi el termini de presentació de les obres.
La constitució del Jurat requereix la presència mínima de President, Secretari i quatre Vocals.
En cas d’empat, el President disposa de vot de qualitat.
Una vegada constituït el Jurat, s’efectuarà una primera ronda de votacions entre totes les propostes presentades. Les propostes que no aconsegueixin un mínim de tres (3) vots favorables per part del Jurat, quedaran automàticament descartades. Les que sí els aconsegueixin, passaran a la següent fase.
Les obres seleccionades a la segona fase, podran ser visitades in situ pel Jurat.
El Jurat actuarà de forma col·legiada i proposarà el premi per majoria de vots
El jurat actuarà amb llibertat i discrecionalitat.
El Jurat valorarà els següents aspectes:
-Detalls del Disseny arquitectònic
-Tractaments i cura dels materials empleats a la construcció o rehabilitació
-Bona execució
-Integració del projecte al seu entorn
-Qualsevol altre aspecte que el jurat consideri oportú
El jurat haurà de resoldre motivadament la concessió dels Premis o la seva consideració que s’han de declarar deserts. El seu veredicte serà inapel·lable.
8. Entrega dels Premis
Els Premis s’entregaran el 20 de gener de 2018, durant les Festes de Sant Sebastià.
Les persones guardonades es comprometen a ser presents a l’acte d’entrega dels Premis. L’Ajuntament de Palma no es farà càrrec de les despeses per a assistir-hi.
9. Normativa fiscal
Els Premis estan subjectes a la normativa fiscal vigent.
Abans de la proposta definitiva d’adjudicació dels Premis els guanyadors hauran de presentar:
a ) Certificat emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social que acrediti que estan al corrent pel que fa a les seves obligacions amb la Seguretat Social.
b ) Certificat de l’Agència Estatal d’Administració Tributària que acrediti que estan al corrent pel que fa a les seves obligacions tributàries.
c ) Certificat de l’Agència Tributària de les Illes Balears que acrediti que estan al corrent pel que fa a les seves obligacions tributàries.
d ) Declaració responsable que no estan afectats per cap de les prohibicions establertes a l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB.
e ) Si no tenen residència fiscal a Espanya, certificat expedit per l’autoritat fiscal competent del país de què es tracti, acreditatiu de la residència fiscal.
10. Instrucció i resolució
La instrucció del procediment correspon a la Secretaria de la Gerència de l’Àrea de Model de Ciutat, Urbanisme i Habitatge Digne de l’Ajuntament de Palma.
L’instructor, a la vista de la decisió del jurat, formularà proposta de resolució, que elevarà a la Junta de Govern de Palma.
Es prescindeix del tràmit d’audiència, d’acord amb l’article 82 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució no pot excedir de tres mesos a partir del termini màxim de presentació de les obres.
La resolució es notificarà al/s premiat/s, d’acord amb l’article 45 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
11. Acceptació i interpretació de les Bases
Prendre part al premi “Guillem Sagrera” d’arquitectura suposa acceptar aquestes Bases.
Incomplir les obligacions que imposen les Bases podrà ser motiu de revocació dels beneficis de la convocatòria.
El jurat del Premi té la facultat d’interpretar les Bases i de suplir-ne qualsevol llacuna o buit d’acord amb la seva finalitat.
Qualsevol cas no previst en aquestes Bases i en el desenvolupament d’aquesta convocatòria serà resolt per l’organització d’aquests Premis.
Per a consultes us podeu dirigir a la Gerència d’Urbanisme telèfon 971449444, regmodelciutat@palma.cat
Palma, 3 de novembre de 2017
El gerent i coordinador de l’Àrea de Model de Ciutat Urbanisme i Habitatge Digne
Joan Riera Jaume
p.o. Concepción Clar Forteza