Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Núm. 14077
Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 14 de desembre de 2017 per la qual s’estableix un procediment extraordinari i excepcional per al reconeixement de la formació al personal funcionari docent
Antecedents
La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, estableix a l’article 102 que la formació permanent constitueix un dret i una obligació del professorat.
L’article 10 del Text refós de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, defineix els funcionaris interins com a personal al servei de les administracions públiques que, per raons expressament justificades de necessitat i urgència, són nomenats com a tals perquè desenvolupin funcions pròpies de funcionaris de carrera, quan, entre d’altres circumstàncies, existeixen places vacants que no poden ser cobertes per funcionaris de carrera o quan cal substituir els titulars de les places de manera transitòria. Així mateix, estableix que la selecció de funcionaris interins s’ha de dur a terme mitjançant procediments àgils que han de respectar els principis d’igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.
El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l’ensenyament no universitari de les Illes Balears, estableix a l’article 7.3. h que la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat exerceix, per mitjà del Servei de Formació del Professorat, la funció de dur a terme l’homologació, el reconeixement i el registre de formació del professorat, i a l’article 20.3 especifica que es poden registrar a instància de part les activitats, titulacions i mèrits que hagin estat reconeguts en les condicions que determini la normativa vigent.
L’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 24 d’abril de 2017 per la qual es regula l’homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears determina a l’article 17.1 que el reconeixement de la formació permanent es pot valorar com a mèrit o requisit de participació en els procediments selectius convocats per l’Administració educativa, en els termes que estableixin les normes o les bases per les quals es regeixen, i a l’article 23.3 estableix que la inscripció en el Registre és un requisit indispensable per beneficiar-se dels efectes professionals i econòmics que pugui comportar el reconeixement de la formació permanent.
La mateixa Ordre de dia 24 d’abril estableix a la disposició addicional tercera que la incorporació de noves activitats o modalitats formatives en el procés d’homologació i reconeixement s’ha de fer per mitjà d’una resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat.
La Resolució de la directora general de Personal Docent d’11 de març de 2016 per la qual s’aproven les bases generals del procediment de selecció de personal funcionari interí docent per cobrir vacants i substitucions a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat del Govern de les Illes Balears durant els cursos 2016-2017, 2017-2018 i 2018-2019, estableix a la base vintena que les convocatòries dels procediments de selecció de funcionaris interins docents han d’establir el barem de valoració de mèrits i han de determinar els documents acreditatius de cadascun dels mèrits al·legats.
La Resolució de la directora general de Personal Docent de dia 6 de novembre de 2017 per la qual s’aprova la convocatòria pública per formar borses d’aspirants a funcionaris interins docents amb la finalitat de cobrir, durant el curs 2018-2019 i a totes les illes, vacants i substitucions de totes les especialitats o funcions en centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat del Govern de les Illes Balears, estableix al punt 2.6 de l’annex 3 (Barem de valoració dels mèrits) la puntuació que fa referència a les activitats de formació permanent del professorat i determina que la formació ha d’estar reconeguda i registrada al Portal de Serveis al Personal.
La mateixa Resolució de dia 6 de novembre determina al punt 4.5 de l’annex 1 que el termini per presentar les sol·licituds per participar en la convocatòria és del 13 de novembre de 2017 al 15 de gener de 2018, ambdós inclosos.
És convenient establir un procediment extraordinari i excepcional coincident amb el termini de presentació de sol·licituds que s’esmenta en l’apartat anterior perquè els funcionaris docents puguin presentar al Registre General de Formació Permanent del Professorat aquella formació reconeguda i cursada des del seu nomenament com a funcionaris fins a l’entrada en vigor de l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 24 d’abril de 2017 que no estigui inclosa al Portal de Serveis al Personal, amb la finalitat de garantir els principis d’igualtat, mèrit, capacitat i publicitat en el procés de concurrència per a la selecció de funcionaris docents interins per al curs 2018-2019 i en altres processos de concurrència que es convoquin pel funcionaris de carrera docent.
El Decret 24/1015, de 7 d’agost, modificat pel Decret 11/2016, d’11 de maig, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears determina a l’article 2.4 c que la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat és competent en matèria de formació permanent del professorat, entre d’altres.
Fonaments de dret
La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa.
El Text refós de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre.
El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l’ensenyament no universitari de les Illes Balears.
L’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 24 d’abril de 2017 per la qual es regula l’homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
La Resolució de la directora general de Personal Docent d’11 de març de 2016 per la qual s’aproven les bases generals del procediment de selecció de personal funcionari interí docent per cobrir vacants i substitucions a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat del Govern de les Illes Balears durant els cursos 2016-2017, 2017-2018 i 2018-2019.
La Resolució de la directora general de Personal Docent de dia 6 de novembre de 2017 per la qual s’aprova la convocatòria pública per formar borses d’aspirants a funcionaris interins docents amb la finalitat de cobrir, durant el curs 2018-2019 i a totes les illes, vacants i substitucions de totes les especialitats o funcions a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat del Govern de les Illes Balears.
El Decret 24/1015, de 7 d’agost, modificat pel Decret 11/2016, d’11 de maig, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
Establir un procediment extraordinari i excepcional perquè els funcionaris docents puguin presentar al Registre General de Formació Permanent del Professorat aquella formació reconeguda que no figuri al Portal de Serveis al Personal. El termini d’aquest procediment comença el mateix dia de la publicació d’aquesta Resolució i finalitza el dia 15 de gener de 2018, inclòs.
La formació que es pot presentar per a la inscripció en el Registre és la formació reconeguda cursada i finalitzada des del nomenament com a funcionari docent fins al dia de l’entrada en vigor de l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 24 d’abril de 2017 per la qual es regula l’homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el 7 de maig de 2017.
La formació a què es refereix l’apartat anterior ha d’haver estat reconeguda d’acord amb la normativa vigent en el moment de la seva realització.
La presentació de la sol·licitud de reconeixement s’ha de fer amb el model oficial que està disponible al portal web del Servei de Formació Homologada i Capacitació i s’hi ha d’adjuntar la documentació que acrediti la formació feta mitjançant la certificació corresponent, en què hi han de constar el nombre d’hores i el reconeixement, si escau, de la formació organitzada, homologada o reconeguda per altres administracions educatives.
Ordenar la publicació d’aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al web del Servei de Formació Homologada i Capacitació.
Interposició de recurs
Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs d’alçada davant el conseller d’Educació i Universitat, en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució, d’acord amb el que s’estableix als articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i el que s’estableix a l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Palma, 14 de desembre de 2017
La directora general
Maria F. Alorda Vilarrubias