Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT D'ALCÚDIA
Núm. 14022
Modificació Reglament Municipal del Transport urbà d’Autotaxi i Galeres
Atès que ha transcorregut el termini de trenta dies d’exposició pública de l’acord de la Modificació Reglament Municipal del Transport urbà d’Autotaxi i Galeres, l’acord fins a les hores provisional ha devingut definitiu en virtut de la presumpció establerta a l’article 49 c) in fine de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local (LRBRL), i a l’article 102 d) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears (LMRLIB).
En compliment d’allò que disposa l’article 70.2 de la LRBRL i 103 LMRLIB es publica a continuació el text íntegre de la modificació puntual aprovada, en el ben entès que aquesta entrarà en vigor quan s’hagi produït la dita publicació i hagi transcorregut el termini previst en l’article 65.2 de la LRBRL i 113 de la LMRLIB
Alcúdia, 13 de desembre de 2017
EL BATLE,
Antoni Mir Llabrés
TEXT ÍNTEGRE DE L’ACORD:
L’Ajuntament Ple, en sessió extraordinària Urgent que va tenir lloc el dia 30 d’octubre de 2017, va adoptar l’acord que literalment a continuació es transcriu:
4. “Examen i aprovació proposta aprovació inicial modificació Reglament Municipal del Transport urbà d’Autotaxi i Galeres.
Es presenta proposta de Batlia de data 24 d’octubre de 2017, la qual diu:
“Vista la Provisió de Batlia de data 29 de maig de 2017, en la qual s’exposa la necessitat d’adaptar el Reglament municipal de transport Urbà d’Autaxi a la normativa estatal i autonòmica, , i es disposa que es dugui a terme la consulta pública prèvia a la qual es refereix l’article 133 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Atès que durant l’exposició de la consulta pública substanciada mitjançant la pàgina web i seu electrònica d’aquest Ajuntament als efectes de l’article 133 de la Llei 39/2015, per un termini de 15 dies naturals transcorreguts entre el dia 2 al 16 de juny de 2017 per mitjà de l’adreça de correu electrònic ajuntament@alcudia.net no s’han presentat al·legacions.
Vista la Provisió de Batlia de data 29 de maig de 2017 en la qual es detallen les modificacions que es considera necessari realitzar en el Reglament municipal d’auto taxi i es sol·licita informe de Secretaria sobre la legislació aplicable i el procediment a seguir en relació a aquest assumpte.
Atès l’informe de Secretaria de dia 20 de juny de 2017 sobre la legislació aplicable i procediment a seguir.
PROPÒS a l’Ajuntament Ple l’adopció dels següents
ACORDS
PRIMER.- Aprovar inicialment modificar l’article 3 del Reglament municipal regulador del transport urbá d’autotaxi i Galeres de forma que passarà a tenir la següent redacció:
“Article 3. Definició.- régim jurídic i prinicipis
1.- Els Serveis urbans de transport públic de viatgers en autotaxi està subjecte a llicència administrtiva municipal.
2.- Als efectes d’aquest reglament, s’entén per servei públic d’auto taxi el transport públic discrecional de viatgers amb vehicles de turisme que es presta, per compte d’altri, mitjançant una retribució econòmica, mesurat per comptador taxímetre, i se sotmet als principis següents:
3.- Per la prestació del servei regulat en el present Reglament, a més de les normes en ell contingudes, s’hauran de respectar les previstes en la Llei 16/1987, de 30 de juliol, d’Ordenació dels Transports Terrestres, el Reial Decret 763/1979, de 16 de març, pel qual s’aprova el Reglament nacional dels serveis urbans i interurbans de transports en automòbils lleugers, la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears i demés normes complementaries d’àmbit estatal o autonòmic.“
SEGON. Aprovar inicialment modificar l’article 9 del Reglament municipaL Reglament municipal regulador del transport urbá d’autotaxi i Galeres , de forma que passarà a tenir la següent redacció:
Article 9.-
1.- Quan l’Ajuntament d’Alcúdia acordi concedir noves llicència d’autotaxi, alhora que n’acordarà el nombre, també fixarà el nombre que s’atorgarà al torn de conductors no titulars de llicència i al torn lliure.
“2 . Simultàniament a l’aprovació de la convocatòria del concurs, s’aprovaran unes basses conforme a les quals s’adjudicaran les llicències municipals d’auto taxi, i que necessàriament tindran el següent contingut:
TERCER.- Aprovar inicialment modificar l’article 32 del RMTUA que passarà a tenir la següent redacció:
“Quan es tracti de vehicles adaptats per al transport de persones amb mobilitat reduïda, els vehicles que prestin el servei d’auto taxi han de tenir la classificació de turisme i podran tenir una capacitat màxima de nou places, comptant la persona que condueix, dues de les quals hauran d’estar reservades als mecanismes d’ancoratge per a cadira de rodes, si bé no es poden transportar més de set persones, inclòs el conductor o conductora. Tot això, excepte que una disposició de rang superior estableixi una altre cosa. La capacitat màxima haurà de figurar tant en el permís de circulació com a la fitxa tècnica del vehicle. En cap cas es podrà cobrar cap suplement per les cadires de rodes.”
QUART.- Modificar l’article 36 del Reglament municipal del Transport Urbà d’Autotaxi i Galeres, de forma que passarà a tenir la següent redacció:
“Article 36. Capacitat dels vehicles.
caràcter obligatori des de l’aprovació definitiva del present Reglament. 1.-La capacitat dels vehicles que prestin el servei d’auto taxi no excedirà de set places, inclosa la del conductor o conductora. Els vehicles han d’haver estat fabricats i concebuts per al transport de viatgers fins a set places, comptant la persona que condueix, i han de tenir, en tot cas, la classificació de turisme. Així mateix, els vehicles han de venir de fàbrica amb set seients instal·lats a l’habitacle del vehicle i amb un espai, separat o no de l’habitacle, reservat a maleter; en cap cas no es pot ocupar l’espai del maleter amb la utilització o instal·lació d’un seient plegable o transportí.
2.- Els vehicles que prestin el servei d’auto taxi hauran d’anar equipats d’un aparell taxímetre d’un model degudament aprovat, correctament instal·lat i verificat, d’acord amb el que disposen el Reial Decret 889/2006, de 21 de juliol, pel qual es regula el control metrològic de l’Estat sobre els instruments de mesura, i l’Ordre ITC/3709/2006, de 22 de novembre per la qual es regula el control metrològic de l’Estat sobre els aparells taxímetres, o la normativa que els substitueixi, llevat dels vehicles de substitució que hagin notificat aquest fet a l’Ajuntament.
L’aparell taxímetre ha de permetre l’aplicació de les tarifes vigents en cada moment i estarà degudament precintat i comprovat, situat a la part davantera de l’interior de la carrosseria, de manera que en tot moment resulti completament visible per al viatger o viatgera i li sigui possible llegir les tarifes aplicables, incloent les tarifes especials i els suplements que estiguin autoritzats, i el preu, per a la qual cosa haurà d’estar il·luminat a partir de la posta fins a la sortida del sol. Així mateix, tots els vehicles que prestin el servei d’auto taxi han d’estar provists d’un mòdul que indiqui, en l’interior i en l’exterior, tant la disponibilitat del vehicle com la tarifa.
El taxímetre entrarà en funcionament a la baixada de la bandera o element mecànic que la substitueixi. La posició de punt mort interromp la continuïtat del comptador definitivament quan finalitzi el servei o provisionalment durant el temps d’accident, avaria, reposició de carburant o altres motius no imputables a l’usuari o usuària, podent aquest aparell, després de resolt l’incident, tornar a funcionar sense necessitat de procedir a baixar novament la bandera.
La implantació de l’esmentat taximetre tindrà caràcter obligatori des de l’aprovació definitiva de la present reglament”
3.- El color de la part de defora del vehicle serà blanc, amb una franja blava i al centre de la mateixa una franja verd oliva i es pintarà a les portes de davant. Això sense perjuidici que l’Ajuntament disposi d’un altre color. Les mides de les franja seran; 2,5cmx2cmx2,5cm.
4.- El vehicle haurà d’estar homologat per la conselleria d’industria.
5.- A l’interior del vehicle duran, de forma visible, una placa distintiva on consti el número de llicència, el titular de la mateixa, la matrícula i la capacitat del vehicle.“
CINQUÈ. Aprovar inicialment modificar l’article 72 del Reglament municipal que passarà a tenir la següent redacció:
“ A més de les infraccions tipificades a n’aquest reglament, constituiran infraccions els fets i les omissions expressament tipificats a la Llei 4/2014, de 20 de juny d, de transports terrestres i
mobilitat sostenible de les Illes Balears i altres normes de l’Estat i/o de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Els quals es sancionaran d’acord amb el que resulti d’aquestes normes.
SISÈ.- Aprovar inicialment modificar la redacció de l’article 77 que passarà a tenir la següent redacció:
“Article 77. Responsables.
La responsabilitat administrativa per les infraccions comeses contra aquest Reglament correspondrà:
La responsabilitat s’exigirà, en cada cas, a les citades persones, sense perjudici del dret d’aquestes a al·legar, en descàrrec seu, qui n’és la persona materialment imputable i traslladar-li, si escau, aquesta responsabilitat.“
SETÈ. Donar a l’expedient la tramitació i publicitat preceptiva, mitjançant la seva exposició al tauler d’anuncis i a la pàgina web d’aquest Ajuntament així com al Butlletí Oficial de les Illes Balears, durant un termini de trenta dies hàbils, en els quals els interessats podran examinar-lo i plantejar les reclamacions que estimin oportunes.
VUITÈ. Considerar, en el supòsit que no es presentessin reclamacions a l’expedient, en el termini anteriorment indicat, que l’Acord és definitiu.
NOVÈ. Facultar al Sr. Batle-President per subscriure els documents relacionats amb aquest assumpte.