Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS
Núm. 13880
Acord del Ple de la Comissió Mixta d'assumpció de la titularitat i gestió del centre i servei «Residència Miquel Mir» per part del Consell Insular de Mallorca, de data 11 de desembre de 2017, mitjançant el qual s'aproven les normes de funcionament de l'esmentada comissió
En compliment del que disposa la Disposició Addicional 2a de la Llei 3/2017, de 7 de juliol, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, el Ple de de la Comissió Mixta d'assumpció de la titularitat i gestió del centre i servei «Residència Miquel Mir» de l'Ajuntament d'Inca per part del Consell de Mallorca, en data 11 de desembre de 2017, ha aprovat:
" Normes de funcionament de la Comissió Mixta d'assumpció de la titularitat i gestió del centre i servei «Residència Miquel Mir» de l'Ajuntament d'Inca per part del Consell de Mallorca
D'acord amb el que disposa la Disposició Addicional 2a de la Llei 3/2017, de 7 de juliol, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears en relació a la petició de l'Ajuntament d'Inca, de data 31 de juliol de 2017, d'assumpció de la titularitat i gestió del centre i servei «Residència Miquel Mir», s’havia de crear una comissió mixta entre el Consell Insular de Mallorca i l'Ajuntament d'Inca, de composició paritària i establir les seves normes de funcionament.
A proposta de la Consellera de Benestar i Drets Socials, el Ple del Consell de Mallorca, el dia 11 d'octubre de 2017, aprovà la presa en consideració de la petició de l'Ajuntament d'Inca i la creació de la Comissió Mixta. Aquest acord es publicà al BOIB núm. 129, de 21 d'octubre de 2017.
Article 1 Naturalesa i funcions
Aquesta Comissió Mixta ha d'establir els termes en els quals l'Ajuntament d'Inca cedeix la titularitat i gestió del centre i servei «Miquel Mir» al Consell de Mallorca.
Article 2 Règim jurídic
1. La Comissió Mixta s’ha d’ajustar en les seves actuacions, la composició i el funcionament al que determinen aquestes normes.
2. En tot el que no regulen expressament aquestes normes, s’ha d’aplicar supletòriament el que disposa la legislació prevista per als òrgans col·legiats.
Article 3 Composició de la Comissió Mixta
1. La Comissió Mixta està integrada per vint vocals, deu dels quals són designats pel Consell de Mallorca i els altres deu per l’Ajuntament d’Inca.
2. La designació dels vocals, que s’ha de dur a terme segons les regles de funcionament i el règim jurídic de cada institució, ha d’incloure titulars i suplents.
Article 4 Seu de la Comissió Mixta
Els òrgans de la Comissió Mixta tenen la seu a les dependències de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials, encara que poden fer les sessions en altres llocs del territori de Mallorca, de conformitat amb el que preveuen aquestes normes de funcionament.
Article 5 Òrgans unipersonals i col·legiats
1. La Comissió Mixta per al seu funcionament intern, i amb caràcter necessari, s’estructura en els òrgans interns, unipersonals o col·legiats següents:
a) La Presidència
b) La Vicepresidència
c) El Ple
2. Amb caràcter potestatiu, es poden crear altres unitats complementàries, o grups de treballs, amb funcions d’estudi, informe i consulta en els assumptes en què sigui competent la Comissió Mixta.
3. En tot els òrgans i unitats de la Comissió Mixta hi ha d'haver una secretaria exercida per personal funcionari del Consell de Mallorca, que no en forma part però que hi participa amb veu i sense vot.
Article 6 La presidència
1. La presidència de la Comissió Mixta correspon a un dels membres de la Comissió elegit per i entre els vocals que la integren en representació del Consell de Mallorca.
2. La persona que exerceix la presidència de la Comissió Mixta presideix el Ple.
3. Són funcions de la presidència:
a) Exercir la representació de la Comissió Mixta i actuar com a portaveu d’aquesta.
b) Acordar la convocatòria de les sessions del Ple, com també dels grups de treball que es puguin crear i de les quals formi part.
c) Presidir les reunions de tots els òrgans i els grups de treball de les quals sigui membre, fixar-ne l’ordre del dia, així com també dirigir i moderar el desenvolupament dels debats.
d) Visar, conjuntament amb la vicepresidència dels òrgans que correspongui, les actes i els certificats dels acords del Ple, com també dels grups de treball de les quals formi part.
f) Proposar al Ple com també als diferents òrgans i unitats de la Comissió Mixta, el nomenament de la secretaria, titular i suplent, que, en representació del Consell de Mallorca, ha de assistir a les reunions d’aquests òrgans i unitats.
g) Vetllar pel compliment d’aquestes normes de funcionament i resoldre els dubtes sobre la seva interpretació.
h) Exercir les altres funcions inherents a la seva condició de president o presidenta dels diferents òrgans i grups de treball de la Comissió Mixta.
Article 7 La vicepresidència
1. La vicepresidència de la Comissió Mixta correspon a un dels membres de la Comissió elegit per i entre els vocals que la integren en representació de l’Ajuntament d’Inca.
2. La vicepresidència de la Comissió Mixta ho serà, alhora, del Ple.
3. Són funcions de la vicepresidència de la Comissió Mixta:
a) Col·laborar amb la presidència en l’exercici de les seves funcions.
b) Exercir les funcions que expressament li delegui o encomani des de la presidència.
c) Visar, conjuntament amb la presidència, les actes i els certificats dels acords del Ple.
Article 8 El Ple
1. El Ple està constituït per tots els membres que formen part de la Comissió Mixta.
2. La presidència i la vicepresidència del Ple serà assumida per les mateixes persones que l'ostenten a la Comissió Mixta.
3. La secretaria serà assumida per personal funcionari del Consell de Mallorca.
4. Els membres del Ple poden assistir a les sessions acompanyats d’un assessor o assessora. Aquesta circumstància s’ha de comunicar a la secretaria de la Comissió Mixta amb una antelació mínima de vint-i-quatre hores a la realització de la reunió de què es tracti.
5. Correspon als membres del Ple:
a) Assistir a les reunions, participar en els debats i formular intervencions en el torn obert de paraules.
b) Exercir el seu dret a vot i formular, si escau, vots particulars, com també expressar-ne el sentit i els motius que els justifiquen.
c) Obtenir la informació necessària per al compliment de les funcions que tenen assignades.
d) La resta de funcions que siguin inherents a la seva condició,
Article 9 Atribucions del Ple
1. Pel que fa al procediment de formalització de les propostes per l'assumpció de la titularitat i gestió del centre i servei «Residència Miquel Mir» correspon al Ple:
a) Deliberar i acordar, si escau, la presa en consideració de les iniciatives per l'assumpció de la titularitat i gestió del centre i servei «Residència Miquel Mir» que es presentin davant la Comissió Mixta.
b) Acordar la constitució dels grups de treball que es considerin necessaris, per a que formulin la proposta de text articulat per assumir la titularitat i gestió del centre i servei «Residència Miquel Mir».
c) Deliberar i aprovar, si escau, la proposta d'acord formulada pel grup/s de treball/s del text articulat definitiu, text que es convertirà, amb l’aprovació esmentada, en la proposta d'assumpció de la titularitat i gestió del centre i servei «Residència Miquel Mir» per part del Consell de Mallorca.
d) Ordenar la tramesa de la proposta d'acord d'assumpció de la titularitat i gestió del centre i servei «Residència Miquel Mir» a l’Ajuntament d’Inca, perquè pugui pronunciar-s’hi.
e) Elevar la proposta d'acord esmentada, una vegada aprovada per l'Ajuntament d'Inca, a l'aprovació del Ple del Consell de Mallorca.
f) En el cas que la Comissió Mixta no arribi a un acord en el termini establert, proposar al Ple del Consell de Mallorca la finalització del procediment sense acord.
2. Pel que fa al funcionament ordinari de la Comissió Mixta, són atribucions del Ple:
a) Establir les línies generals d’actuació de la Comissió Mixta.
b) Elaborar i aprovar les normes de funcionament de la Comissió Mixta i les seves modificacions.
c) Acordar la creació de grups de treball per l'elaboració d'estudis, informes i/o consultes en els assumptes de competència de la Comissió Mixta.
d) Designar els funcionaris que han d’exercir la secretaria del Ple i dels grups de treball.
e) Proposar al Consell de Mallorca i a l'Ajuntament d'Inca, segons pertoqui, l’adopció de les mesures adequades de suport als treballs de la Comissió Mixta.
f) Aquelles altres que no estiguin assignades de manera expressa a altres òrgans de la Comissió Mixta.
Article 10 Règim de sessions
1. La Comissió Mixta en ple s’ha de reunir a Palma o a Inca, segons ho decideixi la presidència prèvia consulta a la vicepresidència.
2. El Ple de la Comissió Mixta ha de dur a terme sessions ordinàries quan ho requereixi el compliment de les funcions que té atribuïdes en virtut d’aquestes normes de funcionament.
3. La convocatòria ha d’acordar-la la presidència, que ha de fixar també l’ordre del dia, amb la consulta prèvia a la vicepresidència.
4. També es duran a terme sessions extraordinàries a iniciativa de la presidència, una vegada consultada la vicepresidència, o a sol·licitud d’una tercera part dels membres del Ple.
Article 11 Règim de convocatòries
1. Correspon a la secretaria del Ple, per ordre de la presidència, efectuar la convocatòria i la citació dels membres de la Comissió Mixta perquè concorrin a les sessions de l’òrgan col·legiat. Entre la citació i la realització de la sessió corresponent han d’haver transcorregut, almenys, set dies, excepte en els casos d’urgència, apreciats conjuntament per la presidència i la vicepresidència, el termini dels quals es reduirà a quaranta-vuit hores.
2. La citació ha de contenir el lloc, la data i l’hora de la reunió, l’ordre del dia i la documentació sobre els assumptes que hi figurin.
Article 12 Quòrum assistencial i funcional
1. En primera i única convocatòria, és exigible l’assistència de la majoria absoluta dels membres que integren la Comissió Mixta en representació del Consell de Mallorca, incloent-hi la presidència de l’òrgan col·legiat o qui el substitueixi, i de la majoria absoluta dels vocals que formen part de la Comissió Mixta en representació de l’Ajuntament d’Inca.
2. Per a la iniciació vàlida de la sessió del Ple, també hi haurà de concórrer el personal funcionari designat per exercir la secretaria de l’òrgan col·legiat.
3. Els acords que hagi d'adoptar la comissió mixta s'entendran formalitzats amb el vot favorable de la majoria absoluta dels membres del Ple de la Comissió Mixta.
Article 13 Documentació dels actes col·legials
1. La secretaria de la Comissió Mixta, ha d'estendre acta de les reunions de la Comissió Mixta, autoritzades amb la seva signatura i visades per la presidència i la vicepresidència, i ha d’expedir els certificats dels acords que s’adoptin en el si de l’òrgan col·legiat.
2. Les actes han de contenir la llista dels assistents, l’ordre del dia i els acords adoptats i s’ha de prescindir de les deliberacions, llevat que la presidència, la vicepresidència o qualsevol dels vocals sol·liciti que s’hi inclogui alguna manifestació produïda en el curs de la reunió. Així mateix, les actes han de contenir els vots contraris a l’acord aprovat i els motius que els justifiquen, sempre que ho sol·liciti prèviament qualsevol membre del Ple.
3. Les actes s’han d’estendre per duplicat, en interès de la representació del Consell de Mallorca i de l’Ajuntament d’Inca.
Article 14 Despatx dels assumptes i custòdia de documents
1. El secretari o secretària de la Comissió Mixta ha de custodiar la documentació del Ple i, ha d’atendre el funcionament intern de la Comissió Mixta, preparar el despatx dels assumptes i rebre els escrits i la documentació que es generin en el si de l’òrgan col·legiat o que remetin els seus membres.
Article 15 Grups de treball
1. Es podran crear distints grups de treball per acord del Ple de la Comissió Mixta, els quals redactaran les propostes de text articulat definitiu per formalitzar l'assumpció de la titularitat i gestió del centre i servei «Residència Miquel Mir».
2. Els membres dels distints grups de treball seran designats a proposta del Ple de la Comissió Mixta, i s'anomenaran equitativament tants de membres com es considerin necessaris en representació del Consell de Mallorca com de l'Ajuntament d'Inca.
3. Els grups de treball que es constitueixin es regiran pels mateixos criteris de quòrum assistencial i funcional que el Ple de la Comissió Mixta.
Article 16 Terminis per la proposta dels grups de treball
El grup/s de treball disposarà/n d'un màxim de tres mesos per presentar les propostes que se li encomanin per part del Ple de la Comissió Mixta.
Article 17 Contingut mínim de les propostes
1. Les propostes presentades al Ple de la Comissió Mixta, tendran la forma de text articulat, han d’anar acompanyades dels antecedents necessaris perquè aquesta s’hi pugui pronunciar i, en tot cas, han de ser lliurades amb 7 dies d'antelació als membres del Ple, excepte en els casos d'urgència, que serà de quaranta-vuit hores.
2. La proposta d'acord ha d'incloure les condicions de l'assumpció del personal, béns i recursos econòmics, i qualsevol altres circumstàncies que es considerin necessàries, així com la data d'efectivitat del traspàs.
Article 18 Pronunciament del Ple de la Comissió Mixta sobre el text articulat definitiu
1. La Presidència ha de sotmetre el text articulat definitiu de l'acord d'assumpció de la titularitat i gestió del centre i servei «Residència Miquel Mir» a la consideració del Ple de la Comissió Mixta, el qual, en un termini màxim de quinze dies i en la sessió convocada a aquest efecte, l’ha d’aprovar o rebutjar.
2. L'acord d'assumpció de la titularitat i gestió del centre i servei «Residència Miquel Mir» haurà de ser ratificat pel Ple de l'Ajuntament d'Inca i del Consell de Mallorca per majoria absoluta
Article 19 Acceptació de l’Ajuntament d’Inca de la proposta d'assumpció de la titularitat i gestió del centre i servei «Residència Miquel Mir»
1. La proposta d'assumpció de la titularitat i gestió del centre i servei «Residència Miquel Mir», en un termini màxim de deu dies comptadors des que el Ple de la Comissió Mixta l’hagi aprovada, ha de ser tramesa a l’Ajuntament d’Inca, perquè puguin pronunciar-s’hi.
2. L’Ajuntament, disposarà d’un termini d'un mes perquè, mitjançant acord dels seus òrgans competents, pugui pronunciar-se sobre l’acceptació o el rebuig de la proposta de traspàs de funcions i serveis en tramitació. Si l’acord no s’adopta en el termini esmentat, la proposta s'entendrà desestimada.
Article 20 Formulació de la proposta d'assumpció de la titularitat i gestió del centre i servei «Residència Miquel Mir» al Consell de Mallorca
Un cop conclosos els tràmits que assenyalen els articles anteriors, el Ple de la Comissió Mixta ha d’elevar a la consideració al Consell de Mallorca, en un termini màxim de deu dies, la proposta d'assumpció de la titularitat i gestió del centre i servei «Residència Miquel Mir» que s’ha de circumscriure únicament a l’acceptació o rebuig. En cas d'acceptació, el Consell de Mallorca assumirà la titularitat i gestió del centre i servei «Residència Miquel Mir»
Disposicions addicionals
Primera Iniciativa per modificar les normes de funcionament
La presentació d’iniciatives davant el Ple de la Comissió Mixta per modificar aquestes normes de funcionament correspon a les institucions que la integren i als membres d’aquesta Comissió en els termes a què es refereix l’article sobre el quòrum assistencial i funcional.
Disposició final
Aquestes normes de funcionament entraran en vigor a partir de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears."
Palma, 11 de desembre de 2017
La secretaria de la Comissió Mixta
Mª Àngels Vanrell Julià