Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

Núm. 13870
Bases i convocatòria que han de regir la concessió de subvencions per a associacions de pares i mares d’alumnes per a la conciliació de la vida laboral i familiar durant el curs 2016-2017

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Referència Base de Dades Nacional de Subvencions:

Per resolució de la batlia de l’Ajuntament de Santanyí de data 11 de desembre de 2017, s’han aprovat les bases i la convocatòria que han de regir la concessió  de subvencions per a associacions de pares i mares d’alumnes per a la conciliació de la vida laboral i familiar durant el curs 2016-2017:

BASES QUE REGULEN LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER A ASSOCIACIONS DE PARES I MARES D’ALUMNES PER A LA CONCILIACIÓ DE LA VIDA LABORAL I FAMILIAR DURANT EL CURS 2016-2017

L’Ajuntament de Santanyí convoca la concessió de subvencions a associacions de pares i mares d’alumnes dels centres d’educatius del terme municipal per aconseguir la conciliació entre la vida laboral i familiar durant el curs escolar 2016-2017.

L’atorgament de les subvencions es regula per les següents condicions:

1.- OBJECTE I FINALITAT.

1. L’objecte de les presents bases és regular les ajudes econòmiques que l’Ajuntament de Santanyí concedirà per actuacions realitzades durant el curs 2016-2017 (setembre 2016-juny 2017) a les associacions de pares i mares d’alumnes dels centres d’educatius del terme municipal per tal d’aconseguir la conciliació entre la vida laboral i familiar.

2. La finalitat d’aquestes subvencions és col·laborar amb el finançament d’aquestes associacions per fer realitat el dret de les famílies a l’efectiva la conciliació entre la vida laboral i familiar.

2.- DOTACIÓ ECONÒMICA I CRÈDIT PRESSUPOSTARI

1. Durant l’exercici pressupostari 2017, es destina la quantitat de 8.000,00 € a les subvencions objecte de la present convocatòria, amb càrrec a l’aplicació pressupostària 16-32603-48908.

2. Les subvencions que s’atorguin en el marc d’aquesta convocatòria no podran superar el 95% del pressupost del projecte presentat pel qual es demana la subvenció.

3.-  BENEFICIARIS

1. Poden ser beneficiaris de les subvencions objecte de la present convocatòria aquelles associacions de pares i mares constituïdes com a entitats sense ànim de lucre i amb domicili social en el terme de Santanyí que tinguin, entre les seves finalitats, l’objecte de la present convocatòria.

2. No podran obtenir la condició de beneficiari de les subvencions les entitats en qui concorri alguna de les circumstàncies que s’indiquen en els apartats 2 i 3 de l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i en l’article 6 de les Bases Generals Reguladores de Subvencions de l’Ajuntament de Santanyí.

3. En tot cas, quedaran automàticament exclosos del procediment els sol·licitants que no realitzin alguna de les activitats incloses en el punt 4 d’aquestes bases: escolta matinera, servei de menjador i escoleta d’horabaixa.

4.- ACTIVITATS SUBVENCIONABLES

Son objecte d’aquesta subvenció les despeses derivades del funcionament d’escoleta matinera, servei de menjador i escoleta d’horabaixa, durant el curs 16-17, que va des de setembre 2016 a juny 2017 (ambdós inclosos), gestionats directament per les entitats relacionades a la base tercera d’aquesta convocatòria, sempre que siguin necessàries i s’hagin abonat efectivament. Aquestes despeses poden fer referència, entre d’altres, a nòmines, Seguretat Social, assegurances, material de neteja, servei de prevenció, etc.

5.- RÈGIM DE CONCESSIÓ I COMPATIBILITAT O INCOMPATIBILITAT AMB ALTRES SUBVENCIONS.

1. Les subvencions objecte de la present convocatòria s’atorgaran en règim de concurrència entre totes les sol·licituds presentades i en funció de la quantia sol·licitada, sempre que compleixin els requisits exigits en aquestes bases i que el crèdit fos suficient per atendre les peticions.

2. En el supòsit que l’import de les sol·licituds sigui superior a la quantitat màxima fixada per a aquesta convocatòria, el criteri que s’ha de seguir és el de l’ordre de presentació completa i conforme de la sol·licitud i de la documentació annexa.

3. Els ajuts econòmics objecte de la present convocatòria son compatibles amb altres ajuts efectuats per qualsevol altre administració pública o entitat privada, sempre que l’import dels ajuts concedits sigui de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres, no superi el cost de l’activitat subvencionada.

6.- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS, TERMINI, LLOC I FORMA.

1. El termini per presentar les sol·licituds és de 4 dies naturals, comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Si el darrer dia és inhàbil, s’ha d’entendre prorrogat fins el primer dia hàbil següent.

2. Les sol·licituds s’han de formular mitjançant instància, s’han de dirigir al Batle-President de l’Ajuntament i s’han de presentar en el Registre General de l’Ajuntament de Santanyí (Annex I). Així mateix, també es poden presentar en qualsevol dels llocs establerts en l’apartat 4 de l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

3. Les sol·licituds es formularan d’acord amb el model instància. Juntament amb la sol·licitud, que anirà signada pel representat legal de l’entitat, s’ha de presentar la següent documentació:

a.-Fotocòpia del CIF de l’entitat sol·licitant i fotocòpia del DNI/NIE/Passaport de la persona que signa la sol·licitud, si ja no consta a l’Ajuntament.

b.-Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud. S’ha d’acreditar el nomenament i la vigència del càrrec.

c.-Fotocòpia dels Estatuts o Acta Fundacional. No serà necessari presentar aquest document si l’entitat sol·licitant ho ha acreditat en anteriors convocatòries de subvencions i ajudes econòmiques de l’Ajuntament de Santanyí i no s’ha produït cap modificació des de llavors.

d.-Certificat bancari que acrediti el compte corrent o la llibreta en què s’ha d’ingressar l’import de la subvenció (Annex III).

e.-Declaració què l’entitat sol·licitant no rep cap més ajuda pel mateix concepte o l’import de l’ajuda rebuda o sol·licitada amb relació al total, i declaració responsable davant autoritat administrativa de no incórrer en cap de les prohibicions establertes a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (Annex IV).

f.-Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant la Tresoreria General de la Seguretat Social, davant l’Agència Tributària i davant aquest Ajuntament (Annex IV). La presentació de la sol·licitud de la subvenció implicarà, excepte que expressament es manifesti el contrari, l’autorització del sol·licitant per a que l’òrgan atorgant obtingui de forma directa l’acreditació del compliment d’aquestes obligacions.

g.-Així mateix, com es tracta d’una subvenció que té per objecte una activitat ja realitzada, juntament amb la documentació abans esmentada, s’haurà de presentar un compte justificatiu integrat per la documentació següent:

g.1- Una memòria de l’actuació justificativa de les activitats que s’han fet i els resultats obtinguts: mitjans humans i materials necessaris que s’han utilitzat, temporalització, avaluació i qualsevol altre aspecte que pugui resultar adient. Inclourà el pressupost on s’indicaran les despeses i els ingressos, que inicialment s’hagués previst per dur a terme l’activitat (Annex II).

g.2- Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats que s’han fet, que contindrà (Annex V):

-Balanç de l’activitat: una relació classificada de les despeses de l’activitat, amb identificació del creditor i del document, l’import, data d’emissió i data de pagament, i una relació detallada d’altres ingressos o subvencions que hagin finançat l’activitat subvencionada assenyalant-ne l’import i la procedència.

-Les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la relació referida en el paràgraf anterior i, si escau, la documentació acreditativa del pagament.

g.3- Declaració responsable que les factures presentades per justificar la subvenció atorgada no superen el valor de mercat i que no es  recuperarà ni es compensarà l’IVA (Annex VI)

Les despeses s’han de justificar amb factures i altres documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, en original i còpia per compulsar. Si s’han de retornar les factures o justificants originals, a petició de l’entitat subvencionada, s’hi ha de reflectir amb un segell la data de concessió de la subvenció així com l’import del justificant que s’imputa a la subvenció.

 

Quan es tracti de despeses inferiors a 400 €, bastarà el tiquet de compra per a justificar-les. En altre cas, es necessitarà factura o altres documents justificatius i acreditació del seu pagament.

4. Si la sol·licitud i la resta de documentació que s’ha de presentar no reuneix els requisits establerts en la convocatòria, és incompleta o incorrecta, es requerirà a l’interessat perquè en el termini màxim de 5 dies naturals esmeni les deficiències, advertint-lo que si no ho fa se’l tindrà per desistit de la seva petició.

5. Qualsevol dels òrgans que intervenen en el procediment de concessió podrà, en qualsevol moment del procediment, sol·licitar a l’interessat la informació complementària, les dades i les acreditacions que estimi necessàries.

7.- PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ: INICI, INSTRUCCIÓ I RESOLUCIÓ

1. El procediment de concessió de la subvenció objecte de la present convocatòria s’iniciarà d’ofici, per resolució de batlia que aprovarà simultàniament les bases i la convocatòria i seran després publicades en el BOIB.

2. La Batlia de l’Ajuntament de Santanyí és l’òrgan competent per tramitar les sol·licituds i resoldre aquesta convocatòria. Una vegada que els serveis tècnics d’aquest Ajuntament hagin determinat que les sol·licituds són completes i conformes amb el contingut d’aquestes bases, la regidora d’Educació, o la persona que la supleixi, ha d’emetre una proposta de resolució, la qual s’ha de publicar al tauló d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament, per tal que les persones interessades, en el termini màxim de 3 dies hàbils, hi puguin al·legar el que considerin oportú. S’entendrà que les persones que no presenten al·legacions accepten la subvenció en els termes de la proposta de resolució.

3. La resolució provisional que ha esdevingut definitiva o la resolució expressa del Batle, si resulta necessària atesa la presentació d’al·legacions a la provisional, finalitzen el procediment de concessió de la subvenció. Aquesta segona també es publicarà en el tauló d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament.

Així mateix, tant la resolució provisional com la definitiva, cas de dictar-se, han d’especificar els aspectes següents: beneficiari, quantia individual atorgada determinada, aplicació pressupostària a la qual s’aplica, activitat objecte d’ajuda i forma de pagament. 

4. Les resolucions de batlia que concedeixen o deneguen l’ajuda sol·licitada posen fi a la via administrativa.

8.- TERMINI DE RESOLUCIÓ I NOTIFICACIÓ

1. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució del procediment és el 30 de desembre de 2017.

2. El venciment del termini màxim sense que s’hagi notificat la resolució legitima als interessats per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de la subvenció.

9.-OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS.

Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions establertes en les disposicions normatives que hi són d’aplicació i, en concret, les de les Bases Generals reguladores de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Santanyí, i les següents:

a- Acceptar i complir la normativa de l’Ajuntament de Santanyí

b- Acreditar davant l’Ajuntament que han executat o realitzat l’activitat subvencionada amb la documentació corresponent

c- Comunicar a l’òrgan competent per resoldre l’obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat no previstes inicialment

d- Facilitar tota la informació complementària que requereixi l’Ajuntament

e- Donar publicitat a la subvenció de l’Ajuntament de Santanyí

10.- PAGAMENT DE LA SUBVENCIÓ

L’abonament de la subvenció es farà prèvia justificació per part de l’entitat beneficiària de la realització de l’activitat subvencionada i del compliment de la finalitat, al compte corrent indicat per l’entitat beneficaria.

11.- REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT

Es podran anul·lar total o parcialment les subvencions i ajudes concedides d’acord amb aquesta convocatòria en el supòsit de que la persona beneficiària incorri en alguna de les causes previstes als articles 36 i següents de la Llei 38/2003, general de subvencions i als articles 24 i 25 de les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Santanyí, així com en el cas d’incompliment d’alguna de les obligacions previstes en aquestes bases i el resta de normativa aplicable.

 

En aquests casos, l’entitat beneficiària vendrà obligada al reintegrament de les quantitats percebudes i dels interessos de demora que corresponguin, prèvia tramitació del procediment corresponent.

12.- INFRACCIONS I SANCIONS

L’incompliment dels requisits establerts en aquestes bases o en la normativa d’aplicació, dóna lloc a l’aplicació del règim d’infraccions i sancions establert al Capítol V de les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Santanyí.

13.- NORMATIVA APLICABLE

En tot allò no previst a aquestes bases reguladores serà d’aplicació, les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Santanyí, aprovades per acord de Ple ordinari de data 15 de desembre de 2016, la Llei 38/2003, de 17 de novembre general de subvencions, el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol de 2006, que aprova el Reglament de la Llei general de subvencions i la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

NOTA: els annexos es troben a disposició dels interessats a la Secretaria i a la pàgina web de l’Ajuntament de Santanyí.

Santanyí, 11 de desembre de 2017

El batle

Llorenç S Galmés Verger