Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 13851
Resolució del director gerent de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera per la qual s'aprova la convocatòria per cobrir, pel procediment de promoció interna temporal, una plaça de la categoria d’infermer/a d’Urgències en Atenció Primària (A2) de l’Àrea de Salut d’Eivissa i Formentera

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 Antecedents

1.   L'article 35.1 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marco del personal estatutari dels serveis de salut, determina que per necessitats del servei -i en els supòsits i sota els requisits que a aquest efecte s'estableixin en cada servei de salut- es pot oferir al personal estatutari fix exercir temporalment i amb caràcter voluntari les funcions corresponents a places d'una categoria del mateix nivell de titulació o d'un nivell superior, sempre que es tingui el títol corresponent. Aquests procediments han de ser negociats en les taules corresponents.

2.   En el BOIB nº 31/2012, de 28 de febrer, es va publicar el Pacte de 24 de febrer pel qual es regulen els criteris generals de la promoció interna temporal del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears (corregit posteriorment en el BOIB nº 36/2012, de 8 de març). L'objecte principal del Pacte és establir els criteris generals per a la promoció interna temporal i l'ordre de finalització o cessament de dita personal.

3.   En la plantilla orgànica d’Atenció Primària de l’Àrea de Salut d’Eivissa i Formentera existeix una plaça vacant de la categoria d’Infermer/a d’urgències d’Atenció Primària.

Per tot l'exposat, dicto la següent

RESOLUCIÓ

1.   Aprovar la convocatòria per cobrir, pel procediment promoció interna temporal, una plaça vacant de la categoria d’Infermer/a d’urgències d’Atenció Primària (A2) en la Gerència de l’Àrea de Salut d’Eivissa i Formentera.

2.   Aprovar les bases que regeixen el procés selectiu (annex 1), el model de sol·licitud (annex 2) i el barem de mèrits (annex 3)

Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució -que esgota la via administrativa- pot interposar-se un recurs de reposició davant l'òrgan que ho dicta, en el termini d'un mes comptadors des de l'endemà a la data en què s'hagi rebut la notificació, d'acord als articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. També pot interposar-se directament un recurs contenciós-administratiu davant la jurisdicció contenciós-administrativa en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà a la data que s'hagi rebut la notificació de la resolució, d'acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós-administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar.

 

Ibiza, 27 de novembre de 2017

La directora gerent de l’Àrea de Salut d’Eivissa i Formentera

Per delegació de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques (BOIB 148/2015)

Per delegació del director general del Servei de Salut (BOIB 10/2016)

 M. Carmen Santos Bernabeu

 

Annex 1

Bases de la convocatòria

1.   Places convocades i funcions de les mateixes.

La plaça convocada es una plaça vacant de la categoria d’Infermer/a de urgències d’Atenció Primària de la plantilla orgànica de l’Àrea de Salut d’Eivissa i Formentera. Te assignades las funcions pròpies de la categoria.

2.   Característiques de les places

a.   Lloc i centre de treball

Servei d'Urgències d'Atenció Primària (SUAP) de Santa Eulalia, sense perjudici que la persona seleccionada pugui ser destinada posteriorment a un altre lloc, centre o servei de l'àrea de salut corresponent a un lloc de treball d'Infermer/a de Urgències en Atenció Primària de SUAP.

b.   Tipus de nomenament

A les persones seleccionades per ocupar les places convocades se'ls expedirà un nomenament per promoció interna temporal d'una plaça  vacant d’Infermer/a d’urgències en Atenció Primària (subgrup A2).

c.   Règim jurídic

Durant el temps en què les persones seleccionades ocupin la plaça, el règim jurídic és el següent:

•    Es mantindrà  en la situació de servei actiu i amb reserva de plaça en la seva categoria d'origen.

•    Percebrà les retribucions corresponents a les funcions exercides, excepte els triennis, que seran els corresponents a la seva categoria d'origen.

•    No suposarà la consolidació de cap dret de caràcter retributiu o en relació amb l'obtenció de nou nomenament, sense perjudici que es pugui considerar com a mèrit en procediments selectius i de provisió.

3.   Requisits per optar a la plaça

Les sol·licituds han de complir els requisits següents:

Tenir la condició de personal estatutari fix del Servei de Salut de les Illes Balears i prestar serveis a l’Àrea de Salut d’Eivissa i Formentera.

Pertànyer a algun grup de classificació inferior o a una categoria o especialitat diferent del mateix grup que la plaça a la qual s'opta.

Estar en la situació de servei actiu en la categoria en la qual ocupa la plaça fixa.

Tenir la titulació oficial requerida per a l'accés a la categoria o estar en condicions d'obtenir-la abans que venci el termini per presentar sol·licituds. En el cas de les titulacions obtingudes a l'estranger, és necessari acreditar que estan homologades pel Ministeri d'Educació.

Tenir la capacitat funcional necessària per exercir les funcions que es derivin del nomenament corresponent. Aquest requisit ha d'acreditar-se abans de prendre possessió de la plaça.

Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B2 (nivell avançat) o equivalent.

Aquests requisits han de complir-se l'últim dia del termini per presentar sol·licituds i han de mantenir-se durant tot el procés selectiu. Els aspirants han d'acreditar-los fefaentment al moment de presentar la sol·licitud, a excepció del requisit de l'últim punt.

4.   Presentació de sol·licituds

a.   Els interessats a participar en la selecció per cobrir les places convocades han de presentar la sol·licitud corresponent segons el model que s'adjunta en l'annex 2.

b.   El termini per presentar sol·licituds és de vint dies naturals comptadors des de l'endemà a la data de publicació d'aquesta resolució de convocatòria.

c.   Les sol·licituds per participar en el procés selectiu han de presentar-se en el Registre de l'Hospital Ca Misses (Hospital Ca Misses. Edifici J. c/ corona s/n a Eivissa) o bé per qualsevol de les vies que estableix l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Les sol·licituds que es presentin mitjançant les oficines de Correus han d'anar dins d'un sobre obert perquè el funcionari de Correus les dati i les segelli abans de certificar-les.

d.   Els aspirants han de conservar el seu exemplar de la sol·licitud per si se li requereix a qualsevol moment del procés selectiu.

5.   Documentació

a)  A la sol·licitud cal adjuntar original o còpia compulsada de la documentació que acrediti que es compleixen els requisits i els mèrits al·legats.

b)  A més, a la sol·licitud cal adjuntar l'original  o còpia compulsada d'aquests altres documents:

•   Document d'identitat (DNI o NIE)

•   Títol acadèmic exigit en la convocatòria (anvers i revers del títol) o bé el justificant d'haver pagat els drets d'expedició del títol, acompanyat d'un certificat de la universitat corresponent que especifiqui que el títol encara no s'ha expedit.

c) La consignació de dades falses en la sol·licitud o en els mèrits al·legats implica l'exclusió definitiva de l'aspirant o de la persona seleccionada en el procés selectiu.

d) Els títols o els mèrits expedits en una llengua que no sigui el català o el castellà han de lliurar-se traduïts convenientment a uns d'aquests idiomes per un organisme oficial competent.

6.   Procediment de selecció

La selecció es farà pel sistema de concurs de mèrits.

a)  Llista provisional d'aspirants admesos a la convocatòria

Una vegada vençut el termini per presentar sol·licituds, es publicarà a la web de l'Hospital Ca Misses la resolució del director gerent amb les llistes provisionals que contindran els aspirants admesos, els exclosos –indicant la causa de la seva exclusió- i els que hagin d'esmenar les deficiències de la sol·licitud.

Els aspirants disposen d'un termini de 10 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà a la publicació de les llistes, per formular reclamacions o al·legacions contra aquesta resolució i esmenar deficiències (en cas que no ho facin es considerarà que han desistit de la seva sol·licitud). Tots els documents han de dirigir-se a la Gerència de l'Hospital Ca Misses i poden presentar-se en qualsevol dels registres que preveu la normativa vigent.

b)  Llista definitiva d'admesos a la convocatòria

En els 10 dies hàbils següents, el director gerent de l'Hospital Ca Misses dictarà una resolució amb les llistes definitives d'aspirants admesos i exclosos –fent constar les causes de la seva exclusió- i es publicarà a la web de l'Hospital Ca Misses.

c)   Llista provisional de mèrits dels candidats

En els 10 dies hàbils següents, La Comissió de Selecció baremarà els mèrits i per mitjà d'una resolució del director gerent de l'Hospital Ca Misses es publicarà al seu web la llista provisional dels mèrits reconeguts als candidats, que disposaran d'un termini de 5 dies hàbils –comptadors a partir de l'endemà a la publicació de la llista- per formular reclamacions o al·legacions contra la resolució, dirigides a la Comissió de Selecció, que poden presentar-se en qualsevol dels registres que preveu la normativa vigent.

d)   Llista definitiva

En els deu dies hàbils següents, per mitjà d'una resolució del director gerent de l'Hospital Ca Misses es publicarà al seu web la llista definitiva dels candidats.

7.   Resolució de la convocatòria

La resolució d'adjudicació definitiva de les places convocades es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

8.   Baremació dels mèrits

La Comissió de Selecció valorarà els mèrits dels candidats d'acord amb el barem que s'adjunta en l'annex 3.

9.   Comissió de Selecció

La Comissió de Selecció està formada pels següents membres, personal estatutari fix del Servei de Salut, del mateix grup professional (o d'un superior) que el de les places convocades, tots ells amb veu i vot:

President/a: Josefa Cardona Rosselló

Vocal: Montserrat Jiménez Quintero

Secretari/a: Sara Blanco Alonso

10. Nomenament i presa de possessió

Les persones seleccionades disposaran d'un termini de tres dies hàbils a partir de l'endemà a la publicació de la resolució d'adjudicació en el BOIB per prendre possessió de la plaça.

Annex 2

Model de sol·licitud

Dades de l’aspirant

Primer cognom: ………………………………………..

Segon cognom: ……………………………………..

Nom: ………………………………………………….

Nº documento identitat: ……………………………

Dades a l’efecte de rebre notificacions

Nom de la via: ………………………………………………………………………………

Nº ……… Piso: …… Puerta: …… Localitat: ……………………………………………..

Codi Postal: ……………… Municipi: ………………………………………………….

Telèfons: …………………………………. //   ……………………………………

Correu electrònic ……………………………………………………………………………..

EXPONGO:

1.   Que el __ de _______________ de 2017 es va publicar en el BOIB la Resolució del director gerent de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera per convocar una plaça d’Infermer/a  d’urgències d’Atenció Primària de l’Àrea de Salut d’Eivissa i Formentera por el sistema de promoció interna temporal.

2.   Que compleixo els requisits exigits en la convocatòria.

Per això SOL·LICITO:

Ser admès/admesa en aquesta convocatòria, per a això adjunt a aquesta sol·licitud la documentació exigida i la autobaremació dels mèrits.

Eivissa, _____ de ____________________ de 2017

[signatura]

GERÈNCIA DE L’ÀREA DE SALUT D’EIVISSA I FORMENTERA

 

Annex 3

Autobaremació

Infermer/a de urgències d’Atenció Primària

(BOIB __/2017, de __ de _____________)

Primer cognom: ……………………………………………

Segon cognom: …………………………………………

Nom: ……………………………………………………..

Nº doc. de identitat: …………………………………….

1.   Experiència professional (màxim 25 punts)

1.1. Es computa el temps de serveis prestats que les persones aspirants tinguin reconeguts fins al terme del termini per presentar sol·licituds de participació en el procés selectiu, d'acord amb el barem següent:

a.   Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria a la qual s'opta o en places amb el mateix contingut funcional, o com a infermera dels extints serveis normals o especials d'urgència: 0,14 punts.

b.   Per cada mes de servei prestat com a cooperant en programes de cooperació internacional per al desenvolupament o en programes d'ajuda humanitària exercint les funcions pròpies de la categoria a la qual s'opta: 0,14 punts

c.   Per cada mes de servei prestat ocupant un lloc directiu en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut (solament es valoren els serveis prestats si es té el títol requerit per accedir a la categoria): 0,14 punts.

d.   Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en una categoria diferent a la qual s'opta per la qual s'exigeixi tenir el títol de diplomat en infermeria: 0,105 punts

e.   Per cada mes de servei prestat en centres públics no sanitaris de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria o en places amb el mateix contingut funcional: 0,105 punts.

f.    Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en una categoria diferent a la categoria a la qual s'opta: 0,07 punts.

1.2. Per computar els serveis prestats referits al personal de reforç amb nomenament específic per a l'atenció continuada, es reconeix un mes complet de serveis prestats calculant-ho segons les regles següents:

- Un mes o la part que correspongui proporcionalment per cada cent cinquanta hores (o fracció) realitzades.

- Si dins d'un mes natural s'han fet més de cent cinquanta hores, solament pot valorar-se un mes de servei prestat, de tal manera que l'excés d'hores efectuades durant aquell no es pot aplicar per computar serveis prestats establerts per la regla anterior.

1.3. Per valorar aquest apartat es tenen en compte els aspectes següents:

- La puntuació màxima que es pot obtenir per la totalitat dels subapartats que ho integren és de 25 punts.

- El còmput de serveis prestats es calcula aplicant la fórmula següent: se sumen tots els dies de serveis prestats en cadascun dels subapartats anteriors i el resultat es divideix entre 365. El quocient resultant es multiplica per 12, es menyspreen els decimals del resultat obtingut i se li aplica el valor assignat al mes complet en  el  subapartat corresponent.

- Un mateix període de temps no pot ser valorat per més d'un  dels subapartats que ho integren.

TOTAL EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL (1)…………………

2.   Formació, docència i activitats científiques i de difusió del coneixement

La puntuació màxima que es pot obtenir per la totalitat dels apartats de

formació, docència i activitats científiques i de difusió del coneixement és de 15 punts, d’acord amb els barems següents:

2.1. Formació especialitzada:

Per cada títol o diploma d'especialista en infermeria en les especialitats previstes pel RD 450/2005, de 22 d'abril: 2  punts

Total Formació especialitzada…………...............

2.2. Formació continuada:

2.2.1. Es valoren els cursos, els seminaris, els tallers, els congressos, les jornades, les reunions científiques i altres activitats formatives que estiguin relacionades directament amb el contingut de la categoria a la qual s'opta, d'acord amb els criteris següents:

a.   Activitats formatives en ciències de la salut posteriors a l 1 de gener de 2004 (Es valoren sempre que compleixin alguna de les característiques següents):

· Han d'estar acreditades per la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries –tant l'estatal com qualsevol de les autonòmiques- o pels consells generals de col·legis oficials que, en virtut d'un conveni, tinguin encomanada la funció d'acreditació. L'acreditació ha de complir els criteris de la normativa de la Comissió de Formació Continuada del Sistema Nacional de Salut en els materials de promoció o certificació d'assistència d'aquesta activitat, per la qual cosa han de constar de manera conjunyeix el logotip, el text i el nombre de crèdits.

· Han d'haver estat impartides per alguna universitat, la qual cosa ha de constar en el certificat corresponent.

b)  Activitats formatives en ciències de la salut anteriors a l'1 de gener de 2004 i la resta d'activitats formatives, independentment de la data (es valoren sempre que compleixin alguna de les característiques següents):

a.  Han d'estar acreditades per la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries –tant l'estatal com qualsevol de les autonòmiques- o pels consells generals de col·legis oficials que, en virtut d'un conveni, tinguin encomanada la funció d'acreditació. L'acreditació ha de complir els criteris de la  Comissió de Formació Continuada del Sistema Nacional de Salut en els materials de promoció o certificació d'assistència d'aquesta activitat, per la qual cosa han de constar de manera conjunyeix el logotip, el text i el nombre de crèdits.

b.  Han d'haver estat organitzades o impartides per alguna administració pública (d'acord amb l'article 2 de la Llei 39/2015 o per alguna universitat, la qual cosa ha de constar en el certificat corresponent. En el cas que l'activitat hagi estat organitzada per una entitat de dret públic conforme a l'article 2.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, la persona aspirant ha d'acreditar aquesta condició.

c.  Activitats organitzades per organitzacions sindicals o entitats sense ànim de lucre i que s'hagin impartit en virtut de convenis subscrits amb les administracions públiques o universitats, o bé que hagin estat acreditades i/o subvencionades per aquelles, la qual cosa ha de constar en el certificat corresponent.

d.  Activitats dutes a terme en virtut dels acords de formació continuada en les administracions públiques i que estiguin organitzades per qualsevol dels promotors de formació continuada que hagin subscrit aquests acords.

2.2.2.   A efecte del que disposen els apartats anteriors, es puntualitzen els aspectes següents:

a) Les activitats formatives en ciències de la salut són les relacionades amb les àrees temàtiques següents: salut pública, recerca, pràctica clínica, gestió sanitària i qualitat, i docència.

b) Quant a la resta de les activitats formatives, es tracta de les relacionades amb les àrees temàtiques següents: prevenció de riscos laborals, sistemes d'informació, informàtica referida a aplicacions d'ofimàtica de nivell d'usuari i programes informàtics aplicats a la recerca en ciències de la salut, aspectes organitzatius relatius al servei sanitari: atenció al públic, estrès i autocontrol, o orientació psicològica, i qualsevol altra que segons el parer del Comitè de selecció estigui relacionada amb les funcions de la categoria a la qual s'opta.

2.2.3.  Els diplomes o els certificats es valoren a raó de 0,05 punts per crèdit. En el cas que en el diploma o en el certificat figuri el nombre d'hores en lloc de crèdits, s'atorga un crèdit per cada deu hores. En el cas que figurin simultàniament crèdits i hores, la valoració es fa sempre pels crèdits certificats. En el cas que no s'especifiquin hores ni crèdits, no es valora aquesta activitat.

Total Formació Continuada ………………………………………. 

2.3 Formació postgraduada

Es valoren a raó de 0,05 punts per crèdit els títols de màsters oficials universitaris i els títols propis de postgrau (expert universitari, especialista universitari i màster universitari) que estiguin relacionats directament amb el contingut de la categoria a la qual s'opta.

Total Formació postgraduada………………………………........

2.4. Docència

Per cada crèdit o per cada deu hores com a docent en qualsevol de les activitats formatives a les quals es refereixen els apartats 2.1, 2.2 i 2.3: 0.1 punt.

Per cada curs acadèmic ocupant una plaça de professor titular, associat o catedràtic en ciències de la salut: 0,5 punts.

Per la tutorització de pràctiques clíniques en institucions sanitàries públiques d'alumnat de les escoles universitàries d'infermeria o que facin qualsevol de les especialitats previstes en el RD 450/2005, de 22 d'abril: 0,015 punts per cada deu hores.

Total Docència………………………………………………………..

2.5. Activitats científiques i de difusió del coneixement

2.5.1 Publicacions científiques

·      Llibres de caràcter científic, relacionats directament amb el contingut de la categoria a la qual s'opta i que continguin ISBN i dipòsit legal:

·      Per cada llibre complet: primer autor = 1 punt; la resta d'autors = 0,5 punts.

·      Per cada capítol de llibre no inclòs en el punt anterior: primer autor = 0,3 punts; la resta d'autors = 0,15 punts (màxim de tres capítols per llibre)

·      En el cas que el criteri seguit per citar als autors sigui l'ordre alfabètic, tots els autors es valoren amb la puntuació corresponent a un primer autor.

b)  Articles publicats en alguna revista de caràcter científic relacionats directament amb el contingut de la categoria a la qual s'opta:

·      Per cada publicació en una revista de tiratge internacional: primer autor = 0,10 punts; la resta d'autors = 0,05 punts.

·      Per cada publicació en una revista de tiratge estatal: primer autor = 0,05 punts; la resta d'autors = 0,025 punts.

·      En el cas que el criteri seguit per citar als autors sigui l'ordre alfabètic, tots els autors es valoren amb la puntuació corresponent a un primer autor.

c) Ponències i comunicacions

·      Per cada ponència presentada en congressos o reunions científiques relacionades directament amb el contingut de la categoria a la qual s'opta:

·      Congrés o reunió científica d'àmbit internacional: 0,10 punts

·      Congrés o reunió científica d'àmbit estatal o autonòmic: 0,05 punts.

·      Per cada comunicació o pòster presentat en congressos o reunions científiques i que estigui relacionat directament amb el contingut de la categoria a la qual s'opta:

·      Congrés o reunió científica d'àmbit internacional: 0,05 punts.

·      Congrés o reunió científica d'àmbit estatal o autonòmic: 0,025 punts.

·      Investigació

·      Per premis de recerca atorgats per societats científiques, organismes oficials o entitats sense ànim de lucre registrades degudament i entre les finalitats del qual es trobi la recerca, sempre que els premis estiguin relacionats amb el contingut de la categoria a la qual s'opta:

·      Per cada premi d'àmbit internacional = 1 punt.

·      Per cada premi d'àmbit estatal = 0,50 punts

·      Per cada premi d'àmbit autonòmic = 0,25 punts.

·      Per cada participació en projectes de recerca finançats per organismes públics:

·      Com a investigador principal: 0,50 punts.

·      Com a investigador col·laborador: 0,25 punts.

Total Activitats científiques………………………………………….....

TOTAL FORMACIÓ (2)  ……………………………………....………

3.   Coneixements orals i escrits de català ( màxim 5 punts)

Es valoren els certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública i els expedits o homologats per la Direcció general de Política lingüística de la Conselleria d'Educació i Cultura relacionats amb els nivells de coneixements que s'indiquen a continuació, fins a una puntuació màxima de 5 punts:

a)  Coneixements elementals (certificat C1): 3 punts

b)  Coneixements mitjans (certificat C2): 4 punts

c)  Coneixements superiors (Certificat D): 5 punts.

 Es valora només un certificat.

TOTAL CONEIXEMENTS CATALÀ (3)…………………..

TOTAL AUTOBAREMO ((1)+ (2)+(3))………………………….