Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE MODERNITZACIÓ I FUNCIÓ PÚBLICA

Núm. 13756
Acord del Consell Executiu del Consell de Mallorca, de 29 de novembre de 2017, pel qual s’aprova l’oferta d’ocupació pública del Consell de Mallorca i de l’Agència de Defensa del Territori per a l’any 2017

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, en la sessió realitzada dia 29 de novembre de 2017, va adoptar el següent acord:

Atès:

1.- L'article 91.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, preveu que les corporacions locals formularan públicament la seva oferta d’ocupació, ajustant-se als criteris fixats a la normativa bàsica estatal, i l'article 70 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, estableix que les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que s’hagin de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés seran objecte de l’oferta d’ocupació pública, o a través d’altre instrument similar de gestió del proveïment de les necessitats de personal.

D’altra banda, l'article 193 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, afegeix, entre altres coses, que l’oferta d’ocupació pública ha d’indicar l’escala, la subescala, la classe o l’especialitat del personal funcionari, o el nivell i la categoria professional del personal laboral a què corresponguin les places vacants i també que l’oferta d’ocupació s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

2.- L'apartat Un de l'article 19 de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2017, de caràcter bàsic d’acord amb la previsió continguda a l’apartat Set del mateix article, determina, en relació a l’oferta d’ocupació pública, que la incorporació de nou personal s’ha de realitzar amb subjecció als límits i requisits que el mateix article estableix i, a continuació, concreta una sèrie de sectors i administracions en què, respectant, en tot cas, les disponibilitats pressupostàries del capítol I dels corresponents pressuposts de despeses, la taxa de reposició es fixa fins a un màxim del 100 per cent. Entre aquests sectors i administracions, es troben les referents a la cobertura de les places corresponents al personal dels serveis de prevenció i extinció d’incendis, les corresponents a l’àmbit de l’assessorament jurídic i la gestió dels recursos públics, subvencions públiques i control de l’assignació eficient dels recursos públics, places de seguretat i emergències i les del personal d’atenció a la ciutadania en els serveis públics; essent possible, per aplicació de l’article 19.Sis, l’acumulació de la taxa de reposició d’efectius dels distints sectors que la norma defineix com a prioritaris o bé l’acumulació en determinats cossos, escales o categories professionals d’algun o d’alguns dels esmentats sectors, la cobertura dels quals es consideri prioritària o que afectin al funcionament dels serveis públics essencials. En la resta dels sectors i administracions, la taxa de reposició es fixa fins a un màxim del 50 per cent, en relació amb la qual no es preveu la possibilitat d’acumulació a als sectors considerats prioritaris (art. 19.Un..3).

Al punt 4 del mateix apartat, s’estableix la forma de calcular la taxa de reposició d’efectius, assenyalant que el percentatge màxim al qual es refereix  l’apartat anterior s’aplicarà sobre la diferència resultant entre el número de personal fix que, durant l’exercici pressupostari de 2016, va deixar de prestar serveis en cadascun dels sectors, àmbits, cossos o categories enumerats i el número de personal fix que s’hagués incorporat en els mateixos en el referit exercici, per qualsevol causa, excepte els procedents d’ofertes d’ocupació pública, o reingressat des de situacions que no impliquin la reserva de llocs de treball. A aquests efectes, es computaran els cessaments en la prestació de serveis per jubilació, retir, defunció, renúncia, declaració en situació d’excedència sense reserva de lloc de treball, pèrdua de la condició de funcionari o de funcionària de carrera o l’extinció del contracte de treball o en qualsevol altra situació administrativa que no suposi la reserva de lloc de treball o la percepció de retribucions amb càrrec a l’Administració en la qual se cessa. Igualment es tindran en compte les altes i les baixes produïdes pels concursos de trasllats a altres Administracions públiques.

Finalment, s’afegeix que no computaran dins del límit màxim de places derivat de la taxa de reposició d’efectius, aquelles places que es convoquin per al seu proveïment mitjançant processos de promoció interna i les corresponents al personal declarat indefinit no fix mitjançant sentència judicial.

3.- Al Consell de Mallorca, l’aplicació de la taxa de reposició d’efectius, calculada en la forma assenyalada anteriorment, permet incloure catorze places a l’oferta d’ocupació del present exercici. D’aquestes places, deu corresponen als sectors i administracions que la norma pressupostària considera prioritaris: tres, que provenen de l’àmbit del personal que s’enquadra en l’assessorament jurídic i la gestió dels recursos públics (on s’han produït un total de tres baixes de personal fix i cap incorporació), quatre places més, que corresponen a l’àmbit del servei de prevenció i extinció d’incendis (en el qual s’han produït quatre baixes i cap incorporació), dues a places de seguretat i emergències (on s’han produït dues baixes i cap incorporació) i, finalment, una que correspon a personal d’atenció a la ciutadania en els serveis públics (amb una baixa i cap incorporació). Les quatre places restants provenen de sectors no considerats prioritaris, amb la taxa de reposició d’efectius de fins al 50 per cent, en els quals s’han produït vuit baixes i cap incorporació de personal.

Sense que computin dins del límit màxim de places derivat de la taxa de reposició d’efectius, s’inclouen les places la convocatòria de les quals per al seu proveïment es realitza mitjançant processos de promoció interna.

4.- A l’apartat Un.6 es preveu una taxa addicional per a l’estabilització de l’ocupació temporal de fins al 90 per cent. Deixant de banda les places de personal que presta assistència directa als usuaris dels serveis socials per afectar només a l’IMAS, al Consell de Mallorca, d’acord amb el Decret d’organització, de 9 de juny de 2017, i la vigent Relació de Llocs de Treball, els àmbits concrets afectats són els següents:

  • Personal que presta serveis en matèria de recaptació: Tresoreria i Recaptació, adscrita al Departament d’Economia i Hisenda.
  • Personal que presta serveis en matèria d’inspecció i sanció de serveis i activitats: Servei de Caça, adscrit al Departament de Desenvolupament Local. Servei d’Inspecció Tècnica de Vehicles, Serveis d’Autoritzacions Territorials, Servei d’Explotació i Conservació i Servei d’Activitats, adscrits al Departament de Territori i Infraestructures, a més de l’Agència de Defensa del Territori.

Els requisits per dur a terme aquests processos són els següents:

-  Les places han d’estar dotades pressupostàriament.

-  Les places han d’haver estat ocupades de forma temporal i ininterrompuda al menys en els tres anys anteriors a 31 de desembre de 2016.

- Les ofertes d’ocupació que articulin aquests processos d’estabilització s’han d’aprovar i publicar en els exercicis 2017 a 2019.

-  La taxa de cobertura temporal en cada àmbit s’ha de situar al final del període per baix del 8 %.

-  De la resolució d’aquests processos no es pot derivar increment de despesa ni d’efectius.-

Aquesta taxa addicional per a l’estabilització de l’ocupació temporal, referida als serveis relacionats i segons els requisits i límits esmentats, permet incloure un total de vint-i-cinc places, pel que fa al Consell de Mallorca, i de vuit més per a l’Agència de Defensa del Territori.

5.- La Mesa general de negociació conjunta del personal funcionari i del personal laboral, en sessió realitzada dia 26 d’octubre de 2017, va tractar com a punt de l’ordre del dia la proposta d’oferta d’ocupació pública del Consell de Mallorca i de l’Agència de Defensa del Territori per a l’any 2017, la qual va resultar aprovada per unanimitat.

6.- En data 22 de novembre de 2017, la interventora general va emetre informe de fiscalització prèvia de conformitat de la proposta d’acord d’aprovació de l’oferta d’ocupació pública del Consell de Mallorca i de l’Agència de Defensa del Territori per a l’any 2017 i, en la mateixa data, l’Institut Balear de la Dona ha emès l’informe sobre l’impacte de gènere de l’esmentada proposta d’acord, sol·licitat en compliment del previst  en l’article 43.3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, com a conseqüència del qual s’han incorporat a la proposta les recomanacions que s’hi formulen en relació amb el llenguatge emprat.   

7.- L’article 28.l) del Reglament orgànic del Consell de Mallorca, aprovat pel Ple en sessió de 2 de juliol de 2001 (BOIB núm. 102, de 25-08-2001), redactat de conformitat amb l’acord del Ple de 12 de desembre de 2016 (BOIB núm. 157, de 15-12-2016), atribueix al Consell Executiu l’aprovació de l'oferta d'ocupació pública.

Per tot l’exposat, la consellera executiva de Modernització i Funció Pública del Consell de Mallorca eleva al Consell Executiu la següent

PROPOSTA D'ACORD

Primer.- APROVAR la següent oferta d’ocupació pública del Consell de Mallorca i de l’Agència de Defensa del Territori per a l’any 2017:

TAXA DE REPOSICIÓ D’EFECTIUS ORDINÀRIA

FUNCIONARIS DE CARRERA.-

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: A1. Classificació: Escala d’administració general, subescala tècnica. Nombre de vacants: Quatre (dues pel torn lliure i dues pel de promoció interna). Denominació: Tècnic -a d’administració general.

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: C1. Classificació: Escala d’administració general, subescala administrativa. Nombre de vacants: Quatre (dues pel torn lliure i dues pel de promoció interna). Denominació: Administratiu –va d’administració general.

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: C2. Classificació: Escala d’administració general, subescala auxiliar. Nombre de vacants: Quatre (dues pel torn lliure i dues pel de promoció interna). Denominació: Auxiliar d’administració general.

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: A1. Classificació: Escala d’administració especial, subescala tècnica, classe de tècnic superior. Nombre de vacants: Quatre (dues pel torn lliure i dues pel de promoció interna). Denominació: Arquitecte -a superior.

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: A1. Classificació: Escala d’administració especial, subescala tècnica, classe de tècnic superior. Nombre de vacants: Dues (una pel torn lliure i una pel de promoció interna). Denominació: Enginyer -a de camins, canals i ports.

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: C2. Classificació: Escala d’administració especial, subescala de serveis especials, classe de servei d’extinció d’incendis. Nombre de vacants: Vuit (quatre pel torn lliure i quatre pel de promoció interna). Denominació: Bomber -a  conductor -a.

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: C2. Classificació: Escala d’administració especial, subescala de serveis especials, classe de servei d’extinció d’incendis. Nombre de vacants: Devuit (promoció interna). Denominació: Caporal -a.

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: AP. Classificació: Escala d’administració especial, subescala de serveis especials, classe de comeses especials. Nombre de vacants: Una. Denominació: Ordenança porter -a.

TAXA ADDICIONAL PER A L’ESTABILITZACIÓ DE L’OCUPACIÓ TEMPORAL

FUNCIONARIS DE CARRERA.-

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: A1. Classificació: Escala d’administració general, subescala tècnica. Nombre de vacants: Dues. Denominació: Tècnic -a d’administració general.

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: C1. Classificació: Escala d’administració general, subescala administrativa. Nombre de vacants: Una. Denominació: Administratiu –va d’administració general.

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: C2. Classificació: Escala d’administració general, subescala auxiliar. Nombre de vacants: Vuit. Denominació: Auxiliar d’administració general.

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: A1. Classificació: Escala d’administració especial, subescala tècnica, classe de tècnic superior. Nombre de vacants: Una. Denominació: Arquitecte -a superior.

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: A1. Classificació: Escala d’administració especial, subescala tècnica, classe de tècnic superior. Nombre de vacants: Una. Denominació: Enginyer -a de camins, canals i ports.

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: A1. Classificació: Escala d’administració especial, subescala tècnica, classe de tècnic superior. Nombre de vacants: Una. Denominació: Tècnic -a superior (llicenciat  -ada en dret).

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: A2. Classificació: Escala d’administració especial, subescala tècnica, classe de tècnic mitjà. Nombre de vacants: Dues. Denominació: Arquitecte -a tècnic -a.

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: A2. Classificació: Escala d’administració especial, subescala tècnica, classe de tècnic mitjà. Nombre de vacants: Una. Denominació: Enginyer -a tècnic -a industrial.

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: A2. Classificació: Escala d’administració especial, subescala tècnica, classe de tècnic mitjà. Nombre de vacants: Una. Denominació: Tècnic –a de grau mitjà de medi ambient.

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: C1. Classificació: Escala d’administració especial, subescala de serveis especials, classe de comeses especials. Nombre de vacants: Dues. Denominació: Mecànic -a inspector -a.

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: C1. Classificació: Escala d’administració especial, subescala tècnica, classe de tècnic auxiliar. Nombre de vacants: Dues. Denominació: Agent de medi ambient.

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: C2. Classificació: Escala d’administració especial, subescala de serveis especials, classe de comeses especials. Nombre de vacants: Tres. Denominació: Guarda de camp.

Agència de Defensa del Territori de Mallorca

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: A1. Classificació: Escala d’administració general, subescala tècnica. Nombre de vacants: Dues. Denominació: Tècnic -a d’administració general.

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: C2. Classificació: Escala d’administració general, subescala auxiliar. Nombre de vacants: Dues. Denominació: Auxiliar d’administració general.

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: A1. Classificació: Escala d’administració especial, subescala tècnica, classe de tècnic superior. Nombre de vacants: Una. Denominació: Arquitecte -a superior.

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: A2. Classificació: Escala d’administració especial, subescala tècnica, classe de tècnic mitjà. Nombre de vacants: Una. Denominació: Arquitecte -a tècnic -a.

Grup o subgrup segons el RDL 5/2015: B. Classificació: Escala d’administració especial, subescala tècnica, classe de tècnic mitjà. Nombre de vacants: Dues. Denominació: Delineant -a.

Segon.- Reservar una quota mínima d’un 7 per cent del total de les vacants objecte de l’oferta perquè siguin cobertes per persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent, d’acord amb el que preveu l’article 59.1 de Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de l’Estatut bàsic de l’empleat públic.

Tercer.- El present acord es trametrà a l'Administració General de l'Estat, a l’efecte de l’establert a l'article 56,1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i l'anunci de la seva aprovació es publicarà al “Butlletí Oficial de les Illes Balears”.

Quart.- Contra aquest acord, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs d’alçada en el termini d’un mes comptador a partir de l’endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. El recurs es pot interposar formalment davant aquest Consell Executiu o davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, que és l’òrgan competent per resoldre’l.

Contra la desestimació expressa d’aquest recurs d’alçada es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui en el termini de dos mesos comptadors a partir de l’endemà de rebre la notificació de la desestimació d’aquest recurs d’alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d’alçada i no s’ha rebut la notificació de resolució expressa, s’entén desestimat per silenci i es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.

No obstant això, si escau,  es pot interposar qualsevol altre recurs que consideri oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.»

 

Palma, 29 de novembre de 2017

Per delegació del president, el secretari general per substitució,

(Decret de 17 de juliol de 2015, BOIB núm. 114, de 28 de juliol de 2015)

Antoni Benlloch Ramada