Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'INCA

Núm. 13790
Convocatòria per a la cobertura de quatre places d'oficial de la plantilla de la policia local de l’Ajuntament d’Inca, per promoció interna, mitjançant el sistema de concurs oposició

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local, en la seva sessió de dia 2 d'agost de 2017, va adoptar els següents acords:

« Primer.- Aprovar les bases i la convocatòria per a la cobertura de 4 places d'oficial de la plantilla de la policia local de l’Ajuntament d’Inca, per promoció interna, mitjançant el sistema de concurs oposició, les quals es transcriuen com a annex.

Segon.- Obrir el procés per la cobertura d’aquestes 4 places amb les bases que es transcriuen i disposar que la convocatòria s’anunciï al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al Butlletí Oficial de l'Estat, a la pàgina web de l’Ajuntament d’Inca, i a dos dels diaris de major tiratge de la Comunitat Autònoma."

 

 Inca, 24 de novembre de 2017

El batle president

 Virgilio Moreno Sarrió

 

BASES ESPECÍFIQUES DEL CONCURS OPOSICIÓ PER PROVEIR EN PROPIETAT, PER PROMOCIÓ INTERNA, QUATRE PLACES D’OFICIAL DE POLICIA LOCAL DE L’AJUNTAMENT D'INCA

ESCALA: Administració especial

SUBESCALA: Serveis especials

CLASSE: oficial de Policia Local

GRUP: C

SUBGRUP: C1

NOMBRE DE PLACES: 4

SISTEMA DE SELECCIÓ: concurs oposició

PROCEDIMENT: promoció interna

DRETS D’EXAMEN: 10.29 €

PRIMERA. Objecte de la convocatòria, procediment de selecció i normativa

Es convoca el procés selectiu per cobrir com a personal funcionari de carrera, per promoció interna i mitjançant el sistema de concurs oposició, quatre places de la categoria d’oficial de Policia Local de l'Ajuntament d'Inca.

S’aplicaran a aquestes proves selectives les presents bases; la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic; i la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en els termes que resulten de l’article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local, així com la resta de disposicions legals aplicables a la policia local.

SEGONA. Requisits de les persones aspirants

A més dels que preveu la legislació bàsica per accedir a la funció pública, les persones aspirants han de complir, en la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds en el procés selectiu, els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Estar en possessió del diploma d'aptitud del curs de capacitació d'oficial expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública en vigor o actualitzat.

c) Estar en possessió del títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d’obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l’estranger, caldrà aportar l’homologació corresponent del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.

d) Tenir la condició de funcionari/ària de carrera de l'Ajuntament d'Inca en la categoria de guàrdia policia local.

e) Haver estat com a mínim dos anys en situació de servei actiu com a funcionari de carrera en la categoria de guàrdia de la Policia Local de l'Ajuntament d'Inca, i trobar-se en situació de servei actiu en el moment de presentació d'instàncies.

f) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions. Junt amb la instància es presentarà certificat mèdic de no trobar-se dins cap dels supòsits contemplats en el quadre d'exclusions mèdiques recollits a l'annex VI del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals.

h) No haver estat separat/ada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a treballs o càrrecs públics per resolució judicial, per a l’accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, en el qual hagués estat separat/ada o inhabilitat/ada. En el cas d’ésser nacional d’un altre estat, no trobar-se inhabilitat/ada o en situació equivalent ni haver estat sotmès/esa a sanció disciplinària o equivalent que impedeix, en el seu estat, en els mateixos termes l’accés al treball públic.

i) No estar sotmès/esa a causa d'incapacitat o incompatibilitat de les contingudes a la legislació local.

j) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

k) Posseir els permisos de conducció de les classes A i B en vigor.

l) Comprometre’s a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.

m) Acreditar documentalment els coneixements de llengua catalana mitjançant l’aportació de fotocòpia compulsada del certificat de nivell B2 de la Direcció General de Política Lingüística del Govern balear, l'Escola Balear d'Administració Pública o bé qualsevol altre que sigui equivalent segons la legislació vigent. En cas que no es pugui acreditar, s’haurà de realitzar una prova de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell B2, prevista a la fase d’oposició.

n) Haver abonat la taxa per a drets d’examen (10.29 €, segons l’Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius publicada al BOIB núm. 194, de 29 de novembre de 2011).

o) Prèviament a l'acte de la contractació, la persona interessada haurà de fer constar la manifestació de complir els requisits assenyalats en els apartats b), f) h), j) i f).

Totes les persones aspirants han d’acreditar estar en possessió dels requisits assenyalats en el dia en què finalitzi el termini de presentació d’instàncies.

TERCERA. Presentació de sol·licituds

Les instàncies per participar en les proves selectives s'hauran de presentar, segons el model oficial que consta com a annex I a les presentes bases, en el Registre General d'aquest Ajuntament o en qualsevol de les formes previstes a l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. En el cas de no presentar-se la instància al Registre General, la persona interessada haurà de comunicar-ho a l'Ajuntament abans de la finalització del termini de la presentació de les sol·licituds.

El termini de presentació d’instàncies és de quinze dies hàbils a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s’entén prorrogat al primer dia hàbil següent.

Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d’adjuntar:

a) Una fotocòpia compulsada del document nacional d’identitat en vigor o el resguard de la sol·licitud de renovació.

b) Una fotocòpia compulsada del diploma d’aptitud del curs de formació de la categoria a la qual es refereix el procés selectiu expedit per l’EBAP o l’òrgan competent, i en plena validesa.

c) Una fotocòpia compulsada de la titulació exigida.

d) Una declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits exigits al punt segon d'aquestes bases, referits sempre en relació amb la data d’expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds.

e) Resguard acreditatiu del pagament de la taxa. La manca de justificació del pagament de la taxa indicada determinarà l’exclusió de l’aspirant. Aquest pagament no substitueix, en cap cas, el tràmit de presentar la sol·licitud en el termini i en la forma prevista en aquest punt de les bases.

f) Acreditar el coneixement de la llengua catalana, mitjançant l’aportació del certificat de nivell B2 de coneixements de català. En cas que no es pugui acreditar, s’haurà de realitzar una prova de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell B2, prevista a la fase d’oposició.

g) Certificat mèdic de no trobar-se dins cap dels supòsits contemplats en el quadre d'exclusions mèdiques recollits a l'annex VI del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals.

 La data de referència per complir els requisits exigits i la possessió dels mèrits al·legats és el dia en què finalitza el termini per presentar sol·licituds.

Amb la formalització i la presentació de la sol·licitud, l’aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d’acord amb la normativa vigent.

Les persones aspirants quedaran vinculades a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i el telèfon que hi figurin es consideraran vàlids a l’efecte de notificacions, i seran responsabilitat exclusiva dels candidats/ates tant els errors descriptius com la no-comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

La convocatòria s’anunciarà al BOE, al BOIB, a dos dels diaris de major tiratge de la Comunitat Autònoma, a la pàgina web de l’Ajuntament d’Inca i a la resta de llocs habituals.

L’acreditació dels diferents mèrits que hagin de ser valorats a la fase de concurs s’haurà de dur a terme per part d’aquelles persones aspirants que hagin superat la fase d’oposició en el termini de tres dies hàbils, a comptar des del següent al de la publicació a la pàgina web de l’Ajuntament del llistat dels aspirants que hagin superat la fase d’oposició. En cap cas es tendran en compte els mèrits obtinguts amb posterioritat a la data de finalització del termini de presentació d’instàncies.

En compliment de l’Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius, per a aquelles compulses simples de títols i documents que es realitzen es cobraran 0.37 € per full.

QUARTA. Admissió i exclusió de les persones aspirants

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el batle dictarà resolució per aprovar la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, que es farà pública al tauler d'edictes i a la pàgina web de l'Ajuntament, i es concedirà un termini de deu dies hàbils perquè les persones interessades presentin les al·legacions que considerin oportunes i siguin esmenats els errors.

Aquestes reclamacions, si n'hi hagués, seran acceptades i rebutjades a l'acord del batle president, per la qual cosa serà aprovada la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es farà pública de la mateixa manera que la relació anterior.

En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional, aquesta s'entendrà elevada a definitiva, sense necessitat de nou acord i publicació.

Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.

Elevada a definitiva la llista provisional d’aspirants admesos i exclosos, el batle president determinarà la data de l'inici del primer exercici, el lloc i l'hora de la seva celebració; les persones aspirants s'hi hauran de presentar el dia assenyalat i amb el DNI. Aquesta llista, juntament amb la data d’inici del primer exercici, es publicarà al tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament.

CINQUENA. Tribunal qualificador

El tribunal qualificador estarà constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents de la forma següent:

  • President: funcionari delegat/ada per la corporació.

 Vocals:

 - Tres funcionaris delegats per la corporació.

 - Un vocal proposat per la Direcció General Emergències i Interior, competent en matèria de coordinació de policies locals.

 - Un vocal proposat per l’Escola Balear d’Administració Pública.

  • Secretari/ària del tribunal: funcionari delegat/ada per la corporació.

El tribunal pot acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o d’especialistes en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu, però sense vot.

El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents.

Els membres del tribunal hauran d’abstenir-se de formar-ne part i d’intervenir-hi quan concorrin les circumstàncies establertes a l’article 23 de la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic, i hauran de notificar-ho a l’autoritat competent.

SISENA. Fases del sistema de selecció

1. El sistema de selecció és el de concurs oposició.

2. El concurs oposició constarà, per aquest ordre, de les fases d'oposició i de concurs, les quals es descriuen a continuació. La puntuació total s’obté de la suma de les puntuacions en les dues fases. La puntuació de la fase d’oposició representarà un 60 % de la puntuació assolible en el procés selectiu. La fase de concurs representarà un 40 % del total de la puntuació assolible en el procés selectiu.

Fase d’oposició:

L'ordre d'actuació de les persones aspirants serà determinat mitjançant sorteig públic, que serà efectuat immediatament abans de començar els exercicis.

Aquest procediment selectiu constarà de set exercicis que s’especifiquen a continuació:

Els aspirants seran convocats en crida única, mitjançant la publicació dels anuncis de celebració dels exercicis a la pàgina web de l'Ajuntament. Seran exclosos del procés selectiu els qui no hi compareguin.

Entre el final d'un exercici i el començament de l’altre hauran de transcórrer, almanco, setanta-dues (72) hores, sense excedir de vint (20) dies.

Totes les proves d'aquesta fase són de caràcter obligatori i eliminatori. És necessari superar la prova anterior per poder passar a la següent.

Les qualificacions de cada exercici es faran públiques el mateix dia que s'acordin i seran exposades a la pàgina web de l’Ajuntament.

Els opositors disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des de la publicació de les qualificacions de cada exercici, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió del seu examen davant el tribunal.

La qualificació definitiva de la fase d'oposició serà la suma aritmètica de totes les puntuacions obtingudes a cada un dels exercicis.

El llistat dels aspirants que hagin superat la fase d’oposició junt amb la qualificació definitiva que hagi obtingut cada un s’exposarà a la pàgina web de l’Ajuntament. Dins els tres dies hàbils següents a aquesta publicació, les persones aspirants que hagin superat la fase d’oposició han de presentar els mèrits que s’hagin de valorar a la fase de concurs.

Primer exercici. Prova de coneixements de llengua catalana

De caràcter obligatori i eliminatori. Aquest exercici consistirà en la realització d’una prova de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell B2, amb una durada màxima de 60 minuts, la qual es qualificarà com a apte o no apte.

La prova s'organitza en quatre àrees, que avaluen les habilitats següents:

ÀREA 1 Comprensió oral i comprensió lectora

ÀREA 2 Domini pràctic del sistema lingüístic

ÀREA 3 Expressió escrita

ÀREA 4 Expressió oral

 Àrea 1

 S'avalua amb preguntes elaborades a partir d'un text oral/escrit. L'examinand ha de:

1. Marcar amb una creu la resposta correcta d'entre tres o quatre opcions.

2. Marcar amb una creu si els enunciats són vertaders o falsos.

3. Ordenar correctament els paràgrafs d'un text.

Àrea 2

L'examinand ha de:

  •  Contestar preguntes tipus test marcant amb una creu la resposta correcta d'entre tres o quatre opcions.

Àrea 3

L'examinand ha de:

  • Completar/redactar textos de caràcter formal/informal no gaire complicats: circular, instància, correu electrònic...
 

Àrea 4

  •  Intervenció oral sobre un tema.

El temps assignat per a aquesta prova és de 60 minuts.

Estaran exemptes de realitzar aquesta prova les persones aspirants que acreditin estar en possessió del certificat de coneixements de llengua catalana corresponents al nivell exigit, mitjançant l’aportació d’un certificat expedit per la Direcció General de Política Lingüística, l’Escola Balear d’Administració Pública o un altre organisme reconegut a aquest efecte en la legislació vigent.

Segon exercici. Prova d’aptitud física

De caràcter obligatori i eliminatori. Aquesta prova, que es valorarà com a apte o no apte, té per objecte comprovar, entre altres aspectes, les condicions de força, agilitat, flexibilitat i resistència de les persones aspirants.

Consisteix en la superació de les cinc proves parcials que es determinen a l’annex 3 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears (annex II d'aquestes bases).

Per a la realització de la prova, l'aspirant haurà de lliurar al tribunal un certificat mèdic en què es faci constar que reuneix les condicions físiques necessàries per dur-la a terme. La no-presentació comportarà l'exclusió de l'aspirant del procés selectiu.

Les proves físiques s’han de superar globalment, d’acord amb el barem i els mèrits que assenyala el dit annex.

El resultat global de la prova s’ha d’atorgar sempre que l’aspirant hagi superat un mínim de quatre de les cinc proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l’altra prova parcial, la nota sigui igual o superior a 3. La nota mitjana d’apte s’ha d’atorgar sempre que el resultat sigui igual o superior a 5; si és inferior a 5, serà de no apte.

Les persones que acreditin el certificat en vigor d’aptitud física de l’EBAP indicat a l’article 163.3 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, resten exemptes de fer les proves físiques.

Tercer exercici. Prova d’aptitud psicològica i de personalitat

De caràcter obligatori i eliminatori. Aquesta prova, que es valorarà com a apte o no apte, consisteix en l’exploració psicotècnica per acreditar nivells d’aptitud i també en l’exploració de la personalitat i actituds de les persones aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l’exercici del lloc de treball policíac.

Aquesta prova constarà de dues parts:

Test d'aptitud: consistirà a respondre un test d’aptitud proposat per un professional de la psicologia, que farà d’assessor del tribunal qualificador. La valoració de la prova és de 0 a 10 punts, i cal obtenir un mínim de 5 per superar-la. Quedaran eliminades les persones aspirants que no obtinguin una puntuació igual o superior a 5.

Test d'aptitud o entrevista personal: consistirà a respondre la prova o les proves que un professional de la psicologia determini per avaluar els perfils generals i específics que es corresponen amb les funcions pròpies de la categoria d'oficial. La seva valoració és de 0 a 10 punts, i cal obtenir un mínim de 5 per superar-les. Quedaran eliminades les persones aspirants que no obtinguin una puntuació igual o superior a 5.

Quart exercici. Prova de coneixements del terme municipal i de les ordenances municipals

De caràcter obligatori i eliminatori. Aquesta prova, que es valorarà com a apte o no apte, consisteix a respondre per escrit un qüestionari de vint (20) preguntes, més dues preguntes de reserva que també s’hauran de contestar en previsió de possibles anul·lacions, amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta, proposades pel tribunal qualificador, relacionades amb el contingut del temari que figura a l'annex III d'aquestes bases.

La valoració de la prova és de 0 a 10 punts, i cal obtenir un mínim de 5 per obtenir la valoració d’apte. Les preguntes no resoltes no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia o si hi figura més d’una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta. Per tant, el criteri de correcció serà el següent:

La resposta correcta puntuarà 0.50 punts.

  • La resposta incorrecta o en què hi figuri més d'una resposta puntuarà - 0.125 punts.
  • La resposta no contestada puntuarà 0.00 punts.

El temps per realitzar aquesta prova és de 30 minuts.

Conclòs l’exercici, el tribunal farà pública al tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament la relació d’aspirants que hagin assolit el mínim establert per superar l’exercici, amb indicació de la valoració obtinguda.

Cinquè exercici. Prova de coneixements tipus test

Consisteix a respondre per escrit les preguntes d’un qüestionari de cinquanta (50) preguntes, més dues (2) preguntes de reserva que també s’hauran de contestar en previsió de possibles anul·lacions, amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta, proposades pel tribunal qualificador d’entre els trenta (30) temes que figuren en la convocatòria com a annex IV d'aquestes bases.

La valoració de la prova és de 0 a 20 punts, i cal obtenir un mínim de 10 punts per superar-la.

Les preguntes no resoltes no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia o si hi figura més d’una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta. Per tant, el criteri de correcció serà el següent:

La resposta correcta puntuarà 0.40 punts.

  • La resposta incorrecta o en què hi figuri més d'una resposta puntuarà - 0.10 punts.
  • La resposta no contestada puntuarà 0.00 punts.

 El temps per realitzar aquesta prova és de 60 minuts.

Conclòs l’exercici, el tribunal farà pública al tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament la relació d’aspirants que hagin assolit el mínim establert per superar l’exercici, amb indicació de la puntuació obtinguda.

Sisè exercici. Prova de desenvolupament

Consisteix a respondre per escrit cinc (5) preguntes formulades pel tribunal d’entre els temes que figuren a l'annex IV d'aquestes bases. La valoració de la prova és de 0 a 20 punts, i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la.

El temps per realitzar aquesta prova és de 100 minuts.

Setè exercici. Prova pràctica

Consisteix a resoldre tres casos pràctics relacionat amb les matèries que figuren en el temari, a l'annex IV d'aquestes bases. La valoració de la prova és de 0 a 20 punts, i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la.

Les persones aspirants podran fer ús de textos legals. El tribunal els podrà retirar els esmentats textos quan consideri que no reuneixen les característiques de textos de normativa legal. No es permet l'ús d’aparells electrònics per a la consulta de normativa com tauletes tàctils, llibres electrònics, etc.

Es valorarà en aquest exercici la sistemàtica en el plantejament, la formulació de conclusions, la facilitat de redacció i el nivell de formació sobre els supòsits fitxats.

El temps per realitzar aquesta prova és de 90 minuts.

Fase de concurs

Els mèrits que s’han de valorar en la fase de concurs són el que estableix l’annex 4 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, i que figuren com a annex VII d'aquestes bases.

Les persones aspirants que hagin superat la fase d’oposició han de presentar els mèrits que s’hagin de valorar a la fase de concurs dins els tres dies hàbils següents a la publicació a la pàgina web de l’Ajuntament del llistat dels aspirants que hagin superat la fase d’oposició. Aquests mèrits es presentaran junt amb un índex seguint l’ordre establert a l’annex VII.

SETENA. Puntuació final del concurs oposició

La puntuació final del concurs oposició s’ha de calcular amb la fórmula següent:

 

            60            40

Pt =     ——— o + ——— c

           O              C

Pt: puntuació total

O: puntuació màxima de la fase d’oposició

o: punts obtinguts en la fase d’oposició

C: puntuació màxima de la fase de concurs

c: puntuació obtinguda en la fase concurs

VUITENA. Relació d'aprovats

Finalitzat el procediment selectiu, el tribunal publicarà la relació d’aprovats per ordre de puntuació i elevarà a l’òrgan convocant la proposta dels aspirants que han de ser nomenats funcionaris en pràctiques, que en cap cas no pot ser un nombre d’aspirants superior al de places convocades.

Les persones aspirants disposen d’un termini de vint dies naturals, des de la data de publicació de la proposta esmentada en el punt anterior, per presentar els documents que acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria. L’incompliment d’aquest termini, o si de l’examen de la documentació presentada es dedueix que els aspirants no compleixen els requisits que s’exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenats funcionaris en pràctiques, i quedaran sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament.

NOVENA. Funcionaris en pràctiques

Les persones que superin el procés selectiu i acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria seran nomenades funcionaris/àries en pràctiques de la categoria d'oficial pel batle. Aquesta situació es mantindrà fins que siguin nomenats funcionaris o funcionàries de carrera, si escau, o obtenguin la qualificació de no aptes.

En cap cas no pot ser nomenat funcionari en pràctiques un nombre d’aspirants superior al de places convocades.

La valoració professional dels agents nomenats com a funcionaris en pràctiques es realitzarà durant un període de pràctiques de sis mesos.

Els funcionaris en pràctiques rebran les retribucions que corresponguin a la categoria de les pràctiques.

El tribunal qualificador elevarà al batle la llista definitiva de les persones aspirants declarades aptes i no aptes, qui resoldrà i n'ordenarà la publicació en el termini de quinze dies hàbils. La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En el cas que alguna de les persones aspirants obtingui la qualificació de no apte en la fase de pràctiques, en la mateixa resolució es requerirà les persones aspirants que hagin superat totes les proves del procés selectiu per ordre de puntuació obtinguda en aquestes, per tal que siguin nomenades funcionaris/àries en pràctiques. L'esmentada resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

DESENA. Valoració de la fase de pràctiques

Les pràctiques tenen per objecte valorar l'aptitud per exercir les funcions pròpies de la categoria d'oficial. L'avaluació de les pràctiques seguirà el procediment establert en els articles 158 i 159 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

La renúncia de la persona interessada s'ha de formalitzar per escrit i no inhabilita per a un nou ingrés a la funció pública.

ONZENA. Borsí

Les persones aspirants que hagin superat totes les proves d'aquest procés selectiu sense obtenir plaça passaran a constituir, per estricte ordre de puntuació, un borsí de treball en aquest Ajuntament per cobrir, en règim de comissió de serveis per aplicació de l'art. 41.3 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol de Policia Local de les Illes Balears, les vacants, excedències i altres incidències que puguin sorgir en relació amb els llocs de feina de categoria d’oficial de policia, sempre que l'Ajuntament acordi aquesta cobertura per necessitats urgents del servei.

 

 

ANNEX I
MODEL D’INSTÀNCIA

Sr./Sra. ................... major d’edat, amb DNI número .......................... i domicili a efectes de notificacions i comunicacions a ......................, telèfon.....................

EXPÒS:

I. Que he tengut coneixement de la convocatòria publicada per aquest Ajuntament per cobrir, per promoció interna, quatre places de funcionari de carrera com a oficial de la Policia Local.

II. Que estic en possessió de totes i cada una de les condicions exigides a la base segona d'aquesta convocatòria.

Per tot allò exposat,

SOL·LICIT:

Que, havent presentat aquesta instància, se m'admeti al corresponent procés selectiu, per a la qual cosa aport fotocòpia autenticada del DNI i de la resta de documentació exigida en aquestes bases (certificat acreditatiu d'estar en possessió del nivell B2 de català, diploma d'aptitud del curs de capacitació d'oficial, certificat mèdic, titulació exigida).

 Inca,               de                    de 2017

 (Signatura de la persona interessada)

  SR. BATLE PRESIDENT DE L’AJUNTAMENT D’INCA.  

 

ANNEX II
PROVA D'APTITUD FÍSICA

Les proves físiques seran exclusivament les que s'indiquen en aquest annex, d'acord amb allò establert al Reglament de policies locals de les Illes Balears (Decret 28/2015), i seran totes obligatòries i eliminatòries.

_1. Prova d'aptitud física

Consisteix a superar, amb una nota de 5 o superior, les proves físiques que s'indiquen, conforme als barems i els criteris que s'estableixen per edat i sexe.

Les proves físiques s'han de superar globalment, d'acord amb el barem i els mèrits que s'assenyalin. El resultat global d'aquesta prova s'ha d'atorgar sempre que l'aspirant hagi superat un mínim de quatre de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui 3 o superior. La nota mitjana d'apte s'atorgarà sempre que el resultat sigui 5 o superior; si és inferior a 5, serà no apte.

Proves que es realitzaran:

1.1. Resistència (1.000 m)

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la resistència orgànica i consisteix a recórrer una distància de 1.000 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Solament es permet un intent.

 Homes (minuts)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-3,10'

-4,00'

-4,50'

-6,10'

9

-3,20'

-4,10'

-5,00'

-6,20'

8

-3,30'

-4,20'

-5,10'

-6,30'

7

-3,40'

-4,30'

-5,20'

-6,40'

6

-3,50'

-4,50'

-5,35'

-6,50'

5

-4,10'

-5,00'

-5,50'

-7,10'

3

-4,25'

-5,15'

-6,00'

-7,25'

Eliminat

+4,25'

+5,15'

+6,00'

+7,25'

 Dones (minuts)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-3,25'

-4,15'

-5,00'

-6,25'

9

-3,35'

-4,25'

-5,05'

-6,35'

8

-3,45'

-4,35'

-5,10'

-6,45'

7

-3,55'

-4,45'

-5,35'

-6,55'

6

-4,10'

-5,00'

-5,50'

-7,10'

5

-4,25'

-5,15'

-6,05'

-7,25'

3

-4,40'

-5,30'

-6,20'

-7,40'

Eliminada

+4,40'

+5,30'

+6,20'

+7,40'

1.2. Velocitat (50 m)

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Solament es permet un intent.

Homes (segons)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-7,50»

-8,00»

-8,20»

-9,50»

9

-7,55»

-8,15»

-8,35»

-10,00»

8

-8,00»

-8,30»

-8,50»

-10,20»

7

-8,05»

-8,45»

-9,00»

-10,30»

6

-8,25»

-9,00»

-9,20»

-10,55»

5

-8,50»

-9,20»

-9,40»

-11,05»

3

-9,10»

-9,40»

-10,00»

-11,15»

Eliminat

+9,10»

+9,40»

+10,00»

+11,15»

Dones (segons)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-8,00»

-8,20»

-9,00»

-10,00»

9

-8,20»

-8,35»

-9,15»

-10,20»

8

-8,30»

-8,50»

-9,30»

-10,50»

7

-8,50»

-9,00»

-9,50»

-11,10»

6

-9,00»

-9,30»

-10,10»

-11,45»

5

-9,10»

-9,50»

-10,50»

-12,00»

3

-9,15»

-10,10»

-11,10»

-12,15»

Eliminada

+9,15»

+10,10»

+11,10»

+12,15»

1.3. Natació (50 m) estil lliure

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres d'estil lliure, en una piscina de 50 metres o bé en una de 25 metres, amb anada i tornada, sense tocar el fons ni aferrar-se a les flotacions, en un temps inferior a la marca que s'estableixi. Es permet la realització de dues sortides nul·les i un sol intent.

Homes (segons)_

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-35»

-40»

-45»

-50»

9

-37»

-42»

-47»

-52»

8

-39»

-44»

-49»

-54»

7

-41»

-46»

-51»

-56»

6

-43»

-48»

-53»

-58»

5

-45»

-50»

-55»

-60»

3

-47»

-55»

-57»

-1,02»

Eliminat

+47»

+55»

+57»

+1,02»

Dones (segons)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

-40»

-45»

-50»

-55»

9

-42»

-47»

-52»

-57»

8

-44»

-49»

-54»

-59»

7

-46»

-51»

-56»

-1,01»

6

-48»

-53»

-58»

-1,03»

5

-50»

-55»

-1,00»

-1,05»

3

-52»

-1'

-1,02»

1,07»

Eliminada

+52»

+1'

+1,02»

+1,07»

1.4. Força explosiva del tren superior. Llançament de pilota medicinal

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la potència dels músculs superiors principals. Per realitzar aquesta prova es necessita una pilota medicinal de 5 kg per als homes i una de 2 kg per a les dones. La posició inicial exigeix situar-se després de la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en el sòl i simètrics. En cap moment es pot trepitjar aquesta línia. Una vegada realitzat el llançament, s'explica la distància entre la línia de sortida i la marca de la pilota, la qual ha de ser superior a l'establerta a les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.

Homes: pilota de 5 kg – Dones: pilota de 2 kg

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

+6,50

+6,00

+5,50

+5,00

9

+6,30

+5,90

+5,40

+4,90

8

+6,20

+5,70

+5,20

+4,70

7

+6,00

+5,50

+5,00

+4,50

6

+5,70

+5,25

+4,75

+4,25

5

+5,50

+5,00

+4,50

+4,00

3

+5,40

+4,85

+4,35

+3,85

Eliminat

-5,40

-4,85

-4,35

-3,85

1.5. Força explosiva del tren inferior. Salt amb els peus junts

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la potència dels músculs extensors principals de les cames i consisteix a fer un salt en una superfície llisa, on han d'estar marcades les diferents distàncies que es poden aconseguir. La posició inicial exigeix situar-se després de la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en terra i simètrics. En cap moment es pot trepitjar aquesta línia. Una vegada realitzat el salt, s'explica la distància entre la línia de sortida i la marca de l'última part de suport del cos, que ha de ser superior a l'establerta a les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.

Homes (metres)_

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

+2,35

+2,25

+2,15

+1,95

9

+2,30

+2,20

+2,10

+1,90

8

+2,25

+2,15

+2,05

+1,85

7

+2,20

+2,10

+2,00

+1,80

6

+2,15

+2,05

+1,95

+1,75

5

+2,10

+2,00

+1,90

+1,70

3

+2,08

+1,97

+1,87

+1,67

Eliminat

-2,08

-1,97

-1,87

-1,67

Dones (metres)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un dia

10

+2,05

+1,95

+1,85

+1,65

9

+2,00

+1,90

+1,80

+1,60

8

+1,95

+1,85

+1,75

+1,55

7

+1,90

+1,80

+1,70

+1,50

6

+1,85

+1,75

+1,65

+1,45

5

+1,80

+1,70

+1,60

+1,40

3

+1,78

+1,67

+1,57

+1,37

Eliminada

-1,78

-1,68

-1,57

-1,37

ANNEX III
CONEIXEMENTS DE TERME MUNICIPAL I ORDENANCES MUNICIPALS

1. Ordenança municipal reguladora de circulació (BOIB núm. 9 19/01/2002).

2. Ordenança municipal de policia i bon govern d'Inca.

3. Ordenança municipal reguladora de la protecció contra renous i vibració.

4. Ordenança municipal reguladora per a la tinença responsable d’animals domèstics.

5. Reglament de la Junta Local de Seguretat.

6. Reglament de règim intern del mercat municipal permanent (BOIB núm. 15 30/01/2010).

7. Reglament de gestió dels residus domèstics (BOIB núm. 38 13/03/2012).

8. Reglament d’instal·lacions i usos a les vies i espais públics de la ciutat d’Inca

9. Reglament de neteja.

 Es pot tenir accés a aquestes ordenances a la pàgina web de l'Ajuntament.

 

ANNEX IV
TEMARI

Tema 1. Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.

Tema 2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El Defensor del Poble.

Tema 3. L’acte administratiu. Concepte i classes. Elements de l’acte administratiu. La validesa de l’acte administratiu. La notificació dels actes administratius. Els recursos administratius.

Tema 4. El procediment administratiu. Concepte i regulació. Principis generals. Interessats: drets i garanties. Terminis. Fases del procediment administratiu.

Tema 5. Les entitats locals: concepte i característiques. Classes d’entitats locals i la legislació reguladora. El municipi: concepte i naturalesa jurídica. Elements del municipi. L’organització municipal. Competències municipals. La potestat reglamentària municipal. Concepte i classes. Límits i procediment d’elaboració i aprovació.

Tema 6. Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d’aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.

Tema 7. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Àmbit d’aplicació de les normes sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària.

Tema 8. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.

Tema 9. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament general de vehicles. Annex X: dispositius d’enllumenat i de senyalització òptica.

Tema 10. L’accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d’accidents. L’activitat policial davant els accidents de trànsit. L’ordre cronològic de les actuacions.

Tema 11. La Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals. Cossos de policia local. Estructura i règim de funcionament.

Tema 12. La Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals del règim estatutari. Règim disciplinari.

Tema 13. Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l’equip bàsic d’autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d’aparença externa, presentació i uniformitat.

Tema 14. Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d’actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.

Tema 15. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment de l’habeas corpus.

Tema 16. L’inici del procés penal. L’atestat policial. Estructura i valor de l’atestat. Principals diligències.

Tema 17. Principis generals del dret penal. Concepte de delicte. Graus d’execució. Persones penalment responsables. Graus de participació. Causes modificatives de la responsabilitat penal. Les garanties constitucionals.

Tema 18. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la llibertat. Delictes contra la intimitat, el dret a la pròpia imatge i la inviolabilitat del domicili.

Tema 19. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.

Tema 20. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes sobre l’ordenació del territori i l’urbanisme.

Tema 21. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Les penes. Concepte, classes i efectes. Les mesures de seguretat.

Tema 22. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d’instal·lació, accés i exercici d’activitats a les Illes Balears.

Tema 23. Reial decret 137/1993, de 29 de gener, pel qual s’aprova el Reglament d’armes. Objecte. Definicions. Classificació de les armes reglamentàries. Armes prohibides i tipus de llicències. Documentació de la titularitat de les armes.

Tema 24. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Disposicions generals. Documentació i identificació personal.

Tema 25. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Actuacions per al manteniment i el restabliment de la seguretat ciutadana. Potestats especials de policia administrativa de seguretat.

Tema 26. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Règim sancionador.

Tema 27. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra l’administració pública. Delictes contra l’administració de justícia. Delictes comesos pels funcionaris públics contra les garanties constitucionals.

Tema 28. La policia local com a policia administrativa. Normativa municipal vigent. Mercats, venda ambulant, espectacles i establiments públics, protecció ambiental, circulació i altra normativa.

Tema 29. La violència de gènere. Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. Drets de les víctimes de violència de gènere. Tutela institucional. Els jutjats de violència sobre la dona: competències.

Tema 30. Lideratge d’equips. Concepte i naturalesa del líder. El lideratge basat en l’acció. Teories del lideratge. El líder com a motivador.

 

ANNEX VII
VALORACIÓ DE MÈRITS

S’estableix un termini de tres dies hàbils a comptar des de la data de publicació dels resultats provisionals de la fase de concurs per presentar reclamacions al respecte i, una vegada resoltes les al·legacions presentades, es procedirà a publicar els resultats definitius.

Per a la part de concurs del concurso oposició la puntuació màxima és el 40 % de la puntuació total del procés, que es calcularà segons la fórmula establerta a l'art. 147 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, d'acord amb allò establert als següents apartats.

El tribunal avaluarà els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, conforme al següent barem:

1. Valoració del curs de capacitació

Solament es valoren els cursos expedits o homologats per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) que estiguin en vigor. Es multiplicarà la puntuació del curs pel coeficient que s'indica a continuació, segons el cas:

1.1. Valoració del curs de capacitació de la mateixa categoria a la qual s'accedeix:

Es valorarà multiplicant la nota obtinguda en aquest curs per un coeficient de 0,5 fins a un màxim de 5 punts.

1.2. Valoració del curs de capacitació d'una categoria superior a la categoria a la qual s'accedeix

Es valorarà multiplicant la nota obtinguda en aquest curs per un coeficient de 0,4 fins a un màxim de 4 punts.

Els mèrits d’aquest apartat s'acreditaran mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada del certificat en vigor de la EBAP d'haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual s'opta o a una superior.

2. Valoració dels serveis prestats

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 8 punts, d'acord amb els següents criteris:

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia auxiliar: 0,016 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia local: 0,033 punts.

c) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'oficial: 0,041 punts.

d) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de sotsinspector: 0,05 punts.

i) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'inspector: 0,058 punts.

f) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de major: 0,066 punts.

g) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de comissari: 0,075 punts.

h) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'intendent: 0,083 punts.

Els mèrits d’aquest apartat s'acreditaran mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada del certificat expedit pels ajuntaments o les administracions públiques corresponents.

3. Antiguitat

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4 punts, d'acord amb els següents criteris:

Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local: 0,2 punts per any.

La data de referència per realitzar la valoració és la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació i s'acreditarà mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.

Els mèrits d’aquest apartat s'acreditaran mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada del certificat expedit pels ajuntaments o les administracions públiques corresponents.

4. Estudis acadèmics oficials

Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis realitzats a l'estranger, s'acreditarà l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esports.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 21 punts, d'acord amb els següents criteris:

a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, així com tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 0,5 punts, fins a un màxim d'1,5 punts.

b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 1 punt, fins a un màxim de 3 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 1,5 punts, fins a un màxim de 4,5 punts.

d) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 6 punts.

e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim d'1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c), obtindran 0,5 punts, d'acord amb l'art. 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.

f) Per cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 4,5 punts.

Únicament es valorarà la possessió dels títols de nivell superior a l'exigit per a l'ingrés en la categoria a la qual s'accedeix o la possessió d'una segona titulació acadèmica oficial igual a l'exigida per a la categoria a la qual s'accedeix.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el de nivell inferior, excepte el cas del títol de doctor, que se suma a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques diferents.

Els mèrits d’aquest apartat s'acreditaran mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis realitzats a l'estranger, s'acreditarà l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esports.

5. Valoració dels coneixements de llengües

5.1. Coneixements orals i escrits de llengua catalana

Es valoren els certificats expedits per l’EBAP, expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:

a) Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts.

b) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts.

c) Nivell LA, de llenguatge administratiu (abans nivell E): 0,50 punts.

Únicament es valorarà el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada (excepte en el supòsit que estar en possessió d'un determinat nivell de català sigui requisit per participar en el concurs, cas en què el nivell de català aportat com a mèrit ha de ser superior a l'exigit com a requisit). En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.

Els mèrits en aquest apartat 'acreditaran mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada de certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent.

5.2. Coneixements d'altres llengües

Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l’EBAP, altres escoles d'Administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s'indiquen a la següent taula:

Nivells del Marc comú europeu

EOI

Universitats, escoles d’Administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalents als nivells del Marc comú europeu

Altres nivells EBAP

Puntuació

 

 

 

1r curs de nivell inicial

0,10

 

 

 

2n curs de nivell inicial

0,20

A1

0,40

0,30

1r curs de nivell elemental

0,30

A2

0,60

0,40

2n curs de nivell elemental

0,40

B1

0,80

0,60

1r curs de nivell mitjà

0,60

B1+

1

0,80

2n curs de nivell mitjà

0,80

B2

1,20

1

1r curs de nivell superior

1

B2+

1,40

1,20

2n curs de nivell superior

1,20

C1

1,60

1,40

 

 

C2

1,80

1,60

 

 

Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoraran amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.

D'una mateixa llengua, solament es valoren les titulacions de nivell superior.

Els mèrits en aquest apartat s'acreditaran mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada de certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, per les escoles oficials d'idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d'Administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc comú europeu.

6. Valoració dels cursos de formació

Solament es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tenguin la condició de concertats o homologats per l’EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els plans de formació contínua.

Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, solament es valora la que imparteixin i homologuin l’EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea, i l'efectuada dins dels plans de formació contínua. Els cursos en matèria policial realitzats abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.

En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s'han impartit, i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada

6.1. Formació relacionada amb l'àrea professional

6.1.1. Accions formatives relacionades

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix. En concret, solament es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

c) Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora.

Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.

No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tenguin un contingut indefinit.

No s'ha de valorar la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, tret que s'hagi realitzat un canvi substancial en el contingut.

6.1.2. Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat

 La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts.

a) Títol propi de Graduat en Seguretat i Ciències Policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.

b) Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim d'1,5 punts.

c) Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

6.2. Formació no relacionada amb l'àrea professional

6.2.1. Accions formatives no relacionades

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts. Es valoraran, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix, es considerin d'interès general. En concret, solament es valoraran per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l’EBAP.

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

6.2.2. Formació universitària no oficial no relacionada

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.

a) Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,5 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.

b) Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària: 0,05 per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

Els mèrits s'acreditaran mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada de certificats d'aprofitament, certificats d'assistència i certificats d'impartició de cursos d'accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l'Escola Balear d'Administració Pública o homologats o concertats per aquesta, per universitats de l'àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l'Estat espanyol o centres que imparteixen plans de formació contínua.

7. Reconeixements honorífics

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts, d'acord amb els següents criteris:

Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevista en la normativa:

- Creu al mèrit policial amb distintiu blau de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 1 punt.

- Creu al mèrit policial amb distintiu verd de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,5 punts.

- Creu al mèrit policial amb distintiu blanc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,25 punts.

- Felicitacions públiques: 0,01 punts.

Aquests mèrits s'acreditaran mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l'ajuntament corresponent.

Només es valoraran els reconeixements honorífics i les medalles concedides per l'Ajuntament d'Inca. En el supòsit de concessió d'una medalla de la Comunitat Autònoma i una altra de l'ajuntament corresponent pel mateix motiu, solament es pot valorar a l'efecte de concurs una de les dues.

Els dits mèrits 'acreditaran mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada de certificats expedits per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l'ajuntament corresponent.

8. Valoració de les proves físiques de la part d'oposició del concurso oposició

La superació de les proves físiques amb una nota igual o superior, en conjunt, a 7 té una puntuació, en la fase de concurs, igual a la nota obtinguda multiplicada per 0,1, fins a un màxim d'1 punt.