Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)
Núm. 13763
Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 4 de desembre de 2017 per la qual s’aprova la convocatòria, les bases, el barem de mèrits i la designació del Tribunal Qualificador de les proves selectives per a l’ingrés, pel torn lliure, al cos facultatiu tècnic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, escala d’enginyeria, especialitat enginyeria tècnica de forest
Antecedents
1. Mitjançant els acords del Consell de Govern de 19 de desembre de 2014 (BOIB núm. 174, de 20 de desembre), de 4 de desembre de 2015 (BOIB núm. 178, de 5 de desembre), de 16 de desembre de 2016 (BOIB núm. 158, de 17 de desembre) i de 14 de juliol de 2017 (BOIB núm. 86, de 15 de juliol) es varen aprovar les ofertes públiques d’ocupació per als anys 2014, 2015, 2016 i 2017 del personal funcionari de l’Administració general i especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Els annexos d’aquests acords inclouen les places que constitueixen l’oferta ordinària, amb indicació dels cossos i escales i les seves destinacions, i es diferencien les places que s’han de cobrir pel torn lliure de les places que s’han de cobrir pel torn de promoció interna. Així mateix, es tenen en compte les limitacions previstes en les diferents lleis de pressuposts generals de l’Estat per als anys 2014, 2015, 2016 i 2017.
2. La regla general establerta en aquestes lleis és la de no incorporar nou personal al sector públic, amb l’única excepció d’alguns sectors en què s’estableix una taxa de reposició d’efectius, que pot variar en funció del sector o l’activitat al qual s’aplica. No obstant això, també s’estableix la previsió que en aquest límit màxim de places, derivat de la taxa de reposició d’efectius, no hi computen les places que es convoquen per proveir-se mitjançant processos de promoció interna, la qual cosa suposa poder incrementar el nombre de places que s’ofereixen per aquest torn.
3. Aquesta circumstància, prevista en els articles 21.U.3 de les lleis 22/2013, de 23 de desembre, de pressuposts generals de l’Estat per a l’any 2014 (BOE núm. 309, de 26 de desembre), i 36/2014, de 26 de desembre, de pressuposts generals de l’Estat per a l’any 2015 (BOE núm. 315, de 30 de desembre); en l’article 20.U.4 de la Llei 48/2015, de 29 d’octubre, de pressuposts generals de l’Estat per a l’any 2016, i en l’article 19.U.4 de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de pressuposts generals de l’Estat per a l’any 2017 (BOE número 153, de 28 de juny), uns articles que tenen caràcter bàsic, suposa una restricció a la previsió de l’article 70.4 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, relativa a la possibilitat d’establir que les places reservades que quedin vacants en la promoció interna s’afegeixin a les del torn lliure.
4. Mitjançant la Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 5 de maig de 2016 (BOIB núm. 60, de 12 de maig), es varen aprovar les bases generals que han de regir els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari de l’àmbit dels serveis generals previstes en les ofertes públiques d’ocupació de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, incloses en les ofertes públiques d’ocupació aprovades per acord del Consell de Govern per als anys 2014 i 2015.
5. Amb posterioritat s’ha aprovat la Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques d’1 de febrer de 2017 per la qual s’aproven els exercicis i els temaris que s’exigiran en les proves selectives per a l’ingrés en els cossos, les escales i les especialitats de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears corresponents a les ofertes públiques d’ocupació dels anys 2014, 2015 i 2016, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears número 22, de 21 de febrer (en endavant, resolució d’exercicis i temaris). Aquesta Resolució ha estat modificada per la Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 28 d’agost de 2017 (BOIB núm. 110, de 7 de setembre).
6. Les 3 places del cos facultatiu tècnic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, escala d’enginyeria, especialitat enginyeria tècnica de forest, objecte d’aquesta convocatòria corresponen a l’oferta pública de 2015 i han de ser cobertes pel torn lliure.
Per tot això, fent ús de les competències que m’atorga el punt 3.c) de l’article 6 de la Llei 3/2007, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Aprovar la convocatòria de proves selectives per cobrir 3 places pel torn lliure a l’illa de Mallorca de personal funcionari de carrera del cos facultatiu tècnic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, escala d’enginyeria, especialitat enginyeria tècnica de forest, objecte d’aquesta convocatòria, corresponents a l’oferta pública de 2015, que es distribueixen per illes d’acord amb el repartiment que s’indica a continuació:
Mallorca: 1 plaça del torn lliure
Menorca: 1 plaça del torn lliure
Eivissa: 1 plaça del torn lliure
2. Aprovar les bases específiques que han de regir aquesta convocatòria, que s’adjunten a aquesta Resolució com a annex 1.
3. Designar el Tribunal Qualificador d’aquest procés selectiu, el qual està constituït pels membres que s’indiquen en l’annex 2 d’aquesta Resolució.
4. Fer públiques les recomanacions per tramitar les sol·licituds per participar en aquest procés selectiu, que figuren en l’annex 3 d’aquesta Resolució.
5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà de la publicació, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà de la publicació, d’acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 4 de desembre de 2017
La consellera d’Hisenda i Administracions Públiques,
Catalina Cladera i Crespí
ANNEX 1
Bases específiques de la convocatòria
1. Normativa reguladora
Aquesta convocatòria es regula per les normes següents:
a) Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, de 30 d’octubre.
b) Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.
c) Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
d) Llei 2/2007, de 16 de març, de cossos i escales de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
e) Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes.
f) Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
g) Llei 22/2013, de 23 de desembre, de pressuposts generals de l’Estat per a l’any 2014 (BOE núm. 309, de 26 de desembre).
h) Llei 36/2014, de 26 de desembre, de pressuposts generals de l’Estat per a l’any 2015 (BOE núm. 315, de 30 de desembre).
i) Llei 48/2015, de 29 d’octubre, de pressuposts generals de l’Estat per a l’any 2016 (BOE núm. 260, de 30 d’octubre).
j) Llei 3/2017, de 27 de juny, de pressuposts generals de l’Estat per a l’any 2017 (BOE núm. 153, de 28 de juny).
k) Decret 27/1994, d’11 de març, pel qual s’aprova el Reglament d’ingrés del personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
l) Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s’aprova el Reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de l’Administració.
m) Decret 36/2004, de 16 d’abril, pel qual es regula l’accés, la promoció interna i la provisió de llocs de treball de persones amb discapacitat a la funció pública de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
n) Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s’aprova el procediment de selecció del personal funcionari interí al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
o) Decret 11/2017, de 24 de març, d’exigència de coneixements de la llengua catalana en els procediments selectius d’accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
p) Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut (BOIB núm. 34, de 12 de març).
q) Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 5 de maig de 2016 per la qual s’aproven les bases generals que han de regir els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari de l’àmbit dels serveis generals en les ofertes públiques d’ocupació de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, incloses les ofertes públiques d’ocupació aprovades per acord del Consell de Govern per als anys 2014 i 2015, publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears número 60, de 12 de maig (en endavant, bases generals).
r) Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques d’1 de febrer de 2017 per la qual s’aproven els exercicis i els temaris que s’exigiran en les proves selectives per a l’ingrés en els cossos, les escales i les especialitats de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears corresponents a les ofertes públiques d’ocupació dels anys 2014, 2015 i 2016, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears número 22, de 21 de febrer de 2017, modificada per Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 28 d’agost de 2017 (BOIB núm. 110, de 7 de setembre) (en endavant, resolució d’exercicis i temaris).
2. Places i procediment selectiu
2.1. L’objecte de la convocatòria és el proveïment de 3 places del cos facultatiu tècnic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, escala d’enginyeria, especialitat enginyeria tècnica de forest, pel torn lliure, amb la distribució que s’indica a continuació:
Mallorca: 1 plaça de torn lliure
Menorca: 1 plaça de torn lliure
Eivissa: 1 plaça de torn lliure
2.2. S’estableix com a procediment selectiu el d’oposició.
Els exercicis i els temaris que han de regir en aquesta convocatòria, són els que s’estableixen en la resolució que aprova els temaris i exercicis.
3. Requisits i condicions generals de les persones interessades
Per a l’admissió a aquestes proves selectives, les persones interessades han de complir, en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits generals establerts en la base 3 («Requisits i condicions generals dels aspirants») de les bases generals, amb les especificacions següents:
a) La titulació exigida per a l’accés al cos facultatiu tècnic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, escala d’enginyeria, especialitat enginyeria tècnica de forest, és títol d’enginyeria tècnica de forest o títol declarat equivalent, o grau que habiliti per al exercici de la professió regulada d’enginyer tècnic de forest.
Les persones aspirants amb titulacions obtingudes a l’estranger hauran d’acreditar que estan en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acrediti, si s’escau, l’homologació. Aquest requisit no serà d’aplicació a les persones aspirants que haguessin obtingut el reconeixement de la seva qualificació professional, en l’àmbit de les professions regulades, a l’empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.
b) El nivell de coneixements de llengua catalana exigible per a l’accés al cos facultatiu tècnic és el corresponent al certificat de nivell B2 (nivell avançat), de conformitat amb el que estableix l’apartat 3.b) del Decret 11/2017. Els certificats han de ser els expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013.
Les persones aspirants han de posseir els requisits exigits en aquesta convocatòria el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds, i han de mantenir-los fins al moment de la presa de possessió com a personal funcionari de carrera.
El fet de figurar en la relació de persones admeses no suposa que es reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits exigits per participar en el procés selectiu. Si de la documentació que han de presentar en superar-lo es desprèn que no posseeixen algun dels requisits, perdran tots els drets que es puguin derivar de la seva participació.
4. Sol·licituds
4.1. Procediment
El procediment per a la presentació de sol·licituds i dels documents que s’hi han d’adjuntar es detallen en l’annex 3 d’aquesta convocatòria.
Les persones aspirants han d’indicar en la sol·licitud de participació l’illa a la qual opten (Mallorca, Menorca o Eivissa)
Les persones aspirants han de fer constar en la sol·licitud, si escau, la disposició a prestar serveis com a personal interí en una illa diferent de l’illa a les places de la qual opten, sempre que aprovin com a mínim un exercici de l’oposició de les proves selectives corresponents.
4.2. Termini
El termini de presentació de sol·licituds, telemàticament o presencialment, comença l’endemà que es publiqui la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i finalitza dia 12 de gener de 2018.
4.3. Quantia
La taxa dels drets d’examen per a aquesta convocatòria és de 27,57 euros.
Queden exemptes del pagament de la taxa les persones amb discapacitat igual o superior al 33 %.
5. Embaràs de risc o part
Si alguna de les persones aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d’un embaràs de risc o de part, degudament acreditats, la seva situació quedarà condicionada a la finalització del procés i a la superació de les fases que hagin quedat ajornades, les quals no es podran demorar de manera que es menystengui el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de valorar el Tribunal; en tot cas, les proves hauran de dur-se a terme abans de la publicació de la llista de persones aspirants que hagin superat el procés selectiu.
6. Tribunal Qualificador. Adaptació de les proves
6.1. Composició de l’òrgan de selecció
El Tribunal Qualificador està constituït per les persones que figuren en l’annex 2 d’aquesta Resolució.
El Tribunal ha d’actuar d’acord amb els principis d’objectivitat, imparcialitat, agilitat i eficàcia. Igualment, ha de vetllar pel compliment del principi d’igualtat d’oportunitats entre ambdós sexes.
La pertinença al Tribunal ho és sempre a títol individual, motiu pel qual els membres són personalment responsables del compliment estricte de les bases de la convocatòria i de la subjecció als terminis establerts per a la realització i la valoració del procés selectiu, com també del deure de sigil professional.
Correspon al Tribunal, en el desenvolupament del procés selectiu, l’aplicació i la interpretació d’aquestes bases, com també la consideració i l’apreciació de les incidències que puguin sorgir en el desenvolupament dels exercicis. Així mateix, el Tribunal podrà adoptar les decisions motivades que consideri pertinents.
Si en qualsevol moment del procés selectiu, el Tribunal s’assabenta que alguna de les persones aspirants no compleix un o diversos requisits dels que exigeix la convocatòria, o si de la revisió de la documentació acreditativa resulta que la sol·licitud presenta errors o falsedats que impossibiliten l’accés als diferents cossos, escales o especialitats de la convocatòria de què es tracti, una vegada feta l’audiència prèvia a la persona interessada, el Tribunal haurà de proposar-ne l’exclusió al conseller o consellera competent en matèria de funció pública, a qui haurà de comunicar les causes que justifiquen la proposta, a fi que resolgui el que sigui procedent.
El Tribunal ha d’adoptar les mesures oportunes que permetin a les persones aspirants amb discapacitat que així ho hagin indicat en la sol·licitud poder participar en les proves del procés selectiu en igualtat de condicions que la resta de persones participants.
Durant el desenvolupament de les proves, si les circumstàncies ho requereixen pel nombre de persones aspirants o l’extensió o el tipus de proves, el Tribunal titular i el suplent podran actuar de forma conjunta.
El Tribunal podrà sol·licitar a l’Escola Balear d’Administració Pública ( EBAP) el nomenament del personal col·laborador o del personal assessor especialista que consideri necessaris per al desenvolupament de les proves. A aquest efecte, són aplicables les mateixes prohibicions de participació i les causes d’abstenció i recusació que tenen els membres dels òrgans de selecció.
A l’efecte de comunicacions i la resta d’incidències, el Tribunal té la seu a l’Escola Balear d’Administració Pública (c. del Gremi de Corredors, 10, 3r, pol. de Son Rossinyol, 07009 Palma).
6.2. Adaptacions de les proves
El Tribunal establirà les adaptacions de temps i de mitjans sol·licitades per les persones amb discapacitat que ho hagin sol·licitat i que consideri necessàries per realitzar les proves selectives, d’acord amb el que disposa el punt 8.4 de les bases generals i en la forma establerta en la base indicada. El Tribunal tindrà en compte el certificat expedit per l’equip multiprofessional corresponent de la Direcció General d’Atenció a la Dependència o l’organisme equivalent a què fa referència la base 4.3 de les bases generals.
6.3. Declaració d’aspirants aprovats
El Tribunal no pot aprovar ni declarar que ha superat l’oposició un nombre de persones superior al de places convocades, d’acord amb l’article 52.3 de la LFPCAIB, en concordança amb l’article 61.8 del TREBEP.
Això no obstant, amb la finalitat d’assegurar la cobertura de les places convocades, quan hi hagi renúncies d’aspirants seleccionats abans del nomenament o la presa de possessió o bé persones aspirants que no compleixin els requisits exigits, el Tribunal elevarà a l’òrgan convocant una relació complementària de les persones aspirants que vagin a continuació de les proposades, per ordre de puntuació, per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera en substitució de les que hi renunciïn o de les que no reuneixen els requisits exigits.
7. Relacions amb els ciutadans
Al llarg del procés selectiu es publicaran a la seu electrònica de l’Escola Balear d’Administració Pública (<https://oposicionscaib2018.caib.es>) tota la informació relacionada amb els diferents aspectes del desenvolupament d’aquest procés.
Addicionalment, les persones interessades poden accedir a la informació a través de la pàgina web de l’Escola Balear d’Administració Pública (<www.ebap.caib.es>).
En tot cas, només tenen efectes jurídics les comunicacions trameses pels mitjans de notificació i publicitat prevists en les bases generals i en aquesta convocatòria.
8. Fase d’oposició
8.1. Exercicis dels diferents torns d’accés
Els exercicis per a l’ingrés al cos facultatiu tècnic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, escala d’enginyeria, especialitat enginyeria tècnica de forest, són els que s’indiquen en la resolució de temaris i exercicis.
8.2. Ordre d’actuació de les persones que participen en l’oposició
En el cas que s’hagin d’organitzar torns per dur a terme els exercicis, aquests torns han de començar per les lletres NS corresponents al primer llinatge de la primera persona admesa, segons el resultat del sorteig duit a terme en la Mesa Sectorial de Serveis Generals el 29 d’abril de 2016.
8.3. Qualificació dels exercicis
La qualificació dels exercicis, llevat dels casos de qüestionaris amb respostes alternatives tipus test que tenen una correcció mecanitzada, la realitzarà el Tribunal Qualificador, d’acord amb els criteris establerts en la resolució d’exercicis i temaris.
9. Calendari i desenvolupament dels exercicis
Els exercicis s’han de desenvolupar d’acord amb el calendari següent:
- Primer exercici (torn lliure): del 15 de setembre al 15 d’octubre de 2018.
- Segon exercici (torn lliure): del 15 d’octubre al 15 de novembre de 2018.
- Tercer exercici (torn lliure): del 15 de novembre al 15 de desembre de 2018.
10. Resultat de l’oposició i ordre final de prelació de les persones aspirants del torn lliure
10.1. Resultat de l’oposició
La relació d’aspirants que hagin superat l’oposició, que no pot contenir un nombre de persones superior al de places convocades, quedarà determinada per la puntuació obtinguda en el conjunt dels exercicis obligatoris i eliminatoris de l’oposició (suma ordenada de les qualificacions).
10.2. Ordre de prelació final
L’ordre de prelació final de les persones aspirants que hagin superat l’oposició vindrà determinat per la suma de:
a) La puntuació obtinguda en el conjunt dels exercicis eliminatoris.
b) La valoració dels mèrits següents, que en conjunt no podrà superar un 10 % del total màxim de punts que es puguin assolir en l’oposició:
- L’experiència professional en cossos o escales, de qualsevol administració pública, de funcions idèntiques o anàlogues a les del cos facultatiu tècnic, escala d’enginyeria, especialitat enginyer tècnic de forest : 0,01 punts per mes complet. Màxim: 1,5 punts.
- Certificat de nivell C1 de coneixement de llengua catalana o equivalent: 0,5 punts.
- Certificat de nivell C2 de coneixement de llengua catalana o equivalent: 1 punt.
- Certificat de coneixements específics de llenguatge administratiu: 0,5 punts.
Només es valora el certificat del nivell més alt que s’acredita, a més del certificat de coneixements de llenguatge administratiu. En tots els casos només es valoren els certificats de nivell superior a l’exigit en la convocatòria.
La suma de la puntuació obtinguda en el conjunt de l’oposició més la suma de les puntuacions obtingudes en la valoració dels mèrits assenyalats en aquest apartat determinarà l’ordre final de prelació de les persones aprovades.
L’acreditació de mèrits s’ha d’efectuar mitjançant la presentació dels documents originals o de les fotocòpies compulsades corresponents. Pel que fa als mèrits en poder de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aquests seran aportats d’ofici, prèvia al·legació de la persona interessada del mèrit i de la unitat administrativa on s’hi ubiqui, tret que consti oposició expressa de la persona interessada.
La documentació s’ha de presentar en el Registre General de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), en el de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques o en qualsevol altra de les formes que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini de deu dies naturals comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista definitiva d’aspirants que han superat l’oposició. En cap cas no es poden valorar mèrits que no hagin estat presentats en aquest termini.
Els mèrits s’han d’acreditar i valorar prenent com a referència la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds per participar en l’oposició.
11. Desempats
En cas d’empat, s’aplicaran els criteris de desempat establerts en la base 10.3 de les bases generals per als processos selectius derivats de les ofertes públiques d’ocupació de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als anys 2014, 2015, 2016 i 2017.
12. Publicació de la llista d’aspirants que hagin superat el procés selectiu i adjudicació de llocs de treball
12.1. Publicació de la llista d’aspirants seleccionats i presentació de documents
La resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques que ordeni la publicació de les llistes d’aspirants que hagin superat les proves selectives per a l’ingrés al cos facultatiu tècnic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, escala d’enginyeria, especialitat enginyeria tècnica de forest, contindrà la relació de llocs de treball que s’ofereixin.
En el termini de vint dies naturals, comptadors des de l’endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques per la qual es faci pública la relació de les persones aspirants que superin el procés selectiu, les persones seleccionades hauran de presentar, en el Registre General de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), en el de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques o en qualsevol altra de les formes que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els documents indicats en la base 13.1 de les bases generals. Pel que fa als documents en poder de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aquests seran aportats d’ofici, prèvia al·legació de la persona interessada del document i de la unitat administrativa on s’hi ubiqui, tret que consti oposició expressa de la persona interessada, i hauran de comunicar l’ordre de preferència dels llocs de treball oferts.
En la resolució de la Consellera d’Hisenda i Administracions Públiques per la qual es faci pública la relació de les persones aspirants que hagin superat el procés selectiu s’indicarà la documentació que ha d’aportar cada una de les persones seleccionades d’acord amb el que estableix el paràgraf anterior.
12.2. Incompliment dels requisits
Si no es presenta la documentació dins el termini fixat, llevat de casos de força major, que han de ser degudament acreditats i, si escau, apreciats per l’Administració mitjançant una resolució motivada, o si en el moment d’examinar-se la documentació es dedueix que hi manca algun dels requisits exigits, la persona interessada no podrà ser nomenada funcionari o funcionària de carrera, i restaran anul·lades les seves actuacions, sens perjudici de la responsabilitat en què hagi incorregut per falsedat en la sol·licitud inicial.
12.3. Adjudicació dels llocs de treball
L’adjudicació es farà per ordre de prelació, atenent les preferències de les persones seleccionades.
13. Nomenament i presa de possessió
13.1. Nomenament
Una vegada revisada i conforme la documentació a què fa referència la base anterior, les persones que hagin superat les proves selectives seran nomenades, per resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, personal funcionari de carrera del cos facultatiu tècnic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, escala d’enginyeria, especialitat enginyeria tècnica de forest, de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Aquesta resolució es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
13.2. Presa de possessió
La presa de possessió s’efectuarà en la forma establerta en la base 14.3 de les bases generals, en el termini de tres dies hàbils comptadors a partir de l’endemà de la data de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la resolució esmentada, sens perjudici de l’aplicació del que disposa el paràgraf segon de l’article 37 del Decret 27/1994.
14. Permanència en la destinació
Els funcionaris i funcionàries que obtenguin destinació definitiva no podran participar en els procediments de provisió de llocs de treball durant un termini mínim de dos anys, comptadors des del dia en què prenguin possessió del lloc de treball, de conformitat amb l’article 3.7 del Decret 33/1994.
Tampoc no podran participar, durant el període d’un any, en les convocatòries per atorgar comissions de serveis, excepte si hi ha hagut una primera convocatòria de la comissió de serveis corresponent a un lloc de prefectura orgànica que hagi quedat deserta per no haver-hi funcionaris o funcionàries de carrera que compleixin els requisits establerts.
15. Publicació de la composició de les borses d’interins
15.1. Borses d’interins
Les borses de personal interí del cos facultatiu tècnic de l’Administració general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, escala d’enginyeria, especialitat enginyeria tècnica de forest, derivades d’aquesta convocatòria, quedaran formades per illes.
15.2. Borses ordinàries
La borsa de cada illa estarà integrada per les persones aspirants que hagin aprovat algun exercici de l’oposició en el procés selectiu corresponent a l’illa on hi ha les places a les quals opten.
De cada una de les borses s’elaborarà una llista de totes les persones aspirants.
En aquestes borses únicament s’integraran les persones aspirants que hagin aprovat almenys el primer exercici obligatori de la convocatòria pública de selecció corresponent.
15.3. Ordre de prelació de les persones aspirants
L’ordre de prelació de les persones aspirants a cada borsa i la seva publicitat s’han d’establir d’acord amb el procediment que regula el Decret 30/2009, de 22 de maig. Les persones que integrin aquesta borsa hauran d’acreditar que reuneixen les condicions exigides per a l’ingrés i les especialment assenyalades en la present convocatòria en el termini i la forma que s’estableixi en la resolució prevista en l’article 3.6 del Decret 30/2009, de 22 de maig.
ANNEX 2
Tribunal Qualificador de les proves selectives per a l’ingrés al cos facultatiu tècnic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, escala d’enginyeria, especialitat enginyeria tècnica de forest
President/a: designat per la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques
Titular: Luís Berbiela Mingot
Suplent: Alicia Florit García
Vocals:
– Primera. Designada per sorteig d'entre les funcionàries de carrera del cos facultatiu tècnic, escala d'enginyeria tècnica, especialitat enginyeria tècnica agrícola de l'Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Titular: Empar Benlloch Pérez
Suplent: Alejandra Maria Closa Salinas
– Segon. Designat per sorteig d'entre els funcionaris de carrera del cos facultatiu superior, escala d'enginyeria, especialitat enginyer/a agrònom/a de l'Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Titular: Andrés Juan Serra
Suplent: Miguel Pizà Adrover
– Tercera. Designada per sorteig d'entre les funcionàries de carrera del cos superior de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Titular: Irene Maria Espuey Servera
Suplent: Catalina Ferrer Bover
– Quarta. Designada per sorteig d'entre les funcionàries de carrera del cos de gestió de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Titular: Maria Lluch Alemany Mir
Suplent: Maria Cruz Benito Martín
Secretari/ària: designat pels membres del Tribunal entre els vocals
ANNEX 3
Instruccions per tramitar les sol·licituds
1. Opcions per cos, escala i/o especialitat i illa
Les persones aspirants poden presentar la sol·licitud per participar en les proves selectives sempre que compleixin els requisits per participar-hi. Només es pot optar a una de les illes. A aquest efecte, hauran d’especificar en la sol·licitud el cos facultatiu tècnic, escala d’enginyeria, especialitat enginyeria de forest i l’illa que elegeixen.
A l’efecte de millorar l’agilitat de les borses d’interins, les persones aspirants han de fer constar en la sol·licitud, si escau, la seva disponibilitat per prestar serveis com a personal interí en una illa diferent de l’illa a les places de la qual opten, sempre que aprovin, com a mínim, un exercici de l’oposició de les proves selectives corresponents.
També ho poden fer constar amb posterioritat, abans que s’exhaureixi la borsa corresponent; en aquest cas, passaran a ocupar el darrer lloc de la llista.
2. Presentació
Les sol·licituds per participar en les proves selectives s’han de presentar en el Registre General de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), en el de la conselleria competent en matèria de funció pública o en qualsevol altra de les formes que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Aquestes sol·licituds s’han d’ajustar al model oficial establert, disponible a la pàgina web <http://oposicions.caib.es>, d’acord amb les instruccions que s’indiquin en cada convocatòria específica, amb les indicacions següents:
2.1. Sol·licitud telemàtica
La persona interessada té la possibilitat de pagar la taxa i emplenar el model de sol·licitud de forma telemàtica sempre que disposi de DNI electrònic o d’un certificat digital vàlid, o bé si es tracta de personal que treballa al servei del Govern de les Illes Balears o organismes autònoms que ja disposa d’usuari d’accés a xarxa. En aquests casos, pot pagar la taxa, emplenar la sol·licitud i registrar-la de forma telemàtica.
Per a això, la persona interessada ha d’accedir al Portal de l’Opositor (<http://oposicions.caib.es>) i crear una nova sol·licitud. A continuació ha d’emplenar el formulari de dades de la persona sol·licitant. Ha de seguir les passes que indica el programa, pagar la taxa telemàticament i finalitzar el procés. El sistema li assignarà un número de registre vàlid i la sol·licitud, sense cap més tràmit, constarà com a presentada correctament.
2.2. Sol·licitud semitelemàtica: avançament de la sol·licitud manual per via telemàtica
La persona interessada que no disposi de DNI electrònic o d’un certificat digital vàlid pot emplenar el model de sol·licitud de forma telemàtica i pagar la taxa. Un cop finalitzat el procés en la web (<http://oposicions.caib.es>), el sistema li assignarà un número de preregistre. A continuació, la persona interessada haurà d’imprimir la sol·licitud, signar-la i presentar-la, juntament amb el resguard de pagament de la taxa, el certificat d’aptitud i/o adaptació (en el cas de persones amb discapacitat) i el DNI (només en el cas que es denegui expressament el consentiment exprés a fi que l’Administració el consulti i el comprovi), en el Registre de l’EBAP, en el de la conselleria competent en matèria de funció pública o d’acord amb alguna altra de les formes que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
La sol·licitud no serà vàlida fins que no s’hagi presentat degudament d’acord amb el paràgraf anterior.
2.3. Sol·licitud manual
Si la persona interessada no pot emplenar ni avançar la sol·licitud per via telemàtica, els impresos de sol·licitud per participar en la convocatòria estan a la seva disposició a l’EBAP, a totes les conselleries, als consells insulars i a la web del Govern <http://oposicions.caib.es>.
La persona interessada ha d’emplenar el formulari amb les dades corresponents a cada apartat i, a continuació, l’ha de signar i l’ha de presentar, juntament amb el resguard de pagament de la taxa, el DNI, si escau, i el certificat d’aptitud i/o adaptació (en el cas de persones amb discapacitat), en el Registre de l’EBAP, en el de la conselleria competent en matèria de funció pública, o d’acord amb alguna altra de les formes que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Per pagar la taxa, la persona interessada ha d’entrar a la web de l’Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB) i pot imprimir el document model 046, o bé recollir l’imprès a les dependències de l’EBAP. Les entitats col·laboradores en què es pot fer el pagament són Banca March, Caixabank «La Caixa» i BMN Banco Mare Nostrum.
En tot cas, el justificant del pagament de la taxa s’ha d’adjuntar a la sol·licitud de participació en el procés selectiu, i s’ha d’identificar el pagador d’aquesta taxa, el nom del qual ha de coincidir amb el de la persona aspirant a participar en les proves.
2.4. La no presentació de la sol·licitud dins el termini establert i en la forma escaient suposarà l’exclusió de la persona aspirant.
2.5. La manca de justificació de l’abonament dels drets d’examen determinarà l’exclusió de la persona aspirant.
2.6. En cap cas, la presentació i el pagament de la taxa dels drets d’examen suposarà la substitució del tràmit de presentació, dins el termini establert i en la forma escaient, de la sol·licitud.
3. Termini
El termini de presentació de sol·licituds, telemàticament o presencialment, comença l’endemà que es publiqui la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i finalitza dia 12 de gener de 2018.
4. Formalització de la sol·licitud i presentació de documentació
Per a l’admissió a les proves selectives bastarà que les persones que sol·licitin la seva participació declarin en la sol·licitud que reuneixen tots i cadascun dels requisits exigits, els quals s’acreditaran en el moment i amb la documentació que estableix l’apartat 13.1 de les bases generals, i que adjuntin a la sol·licitud la documentació següent:
a) Fotocòpia del DNI o, si escau, en cas de no posseir la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la identitat, només en cas de no haver donat el consentiment exprés a fi que l’Administració consulti i comprovi les dades i els documents necessaris, d’acord amb el que disposa l’article 3.2 del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius.
b) Resguard acreditatiu del pagament dels drets d’examen segons la via seleccionada (semitelemàtica o manual). La taxa pels drets d’examen és de 27,57 euros per a les persones aspirants del torn lliure. D’acord amb l’article 59 bis de la Llei 11/1998, queden exempts del pagament de la taxa les persones amb discapacitat igual o superior al 33 %.
c) En el supòsit d’accés per a la reserva de persones amb discapacitat, un certificat dels equips multiprofessionals de la Direcció General de Dependència o l’organisme públic equivalent sobre les condicions personals d’aptitud per exercir les funcions corresponents a la plaça a la qual la persona candidata aspiri, que haurà d’expressar que està en condicions de complir les tasques fonamentals del lloc de treball al qual aspira, mitjançant les adaptacions necessàries d’aquest lloc de treball i de les proves d’accés, si corresponen a judici de l’Administració, i respectant en tot cas els principis de mèrit i capacitat.
5. Comprovació dels requisits
Si en qualsevol moment del procés selectiu, el Tribunal s’assabenta que alguna de les persones aspirants no compleix un o diversos requisits dels que exigeix la convocatòria, o si de la revisió de la documentació acreditativa resulta que la sol·licitud presenta errors o falsedats que impossibiliten l’accés als diferents cossos, escales o especialitats de la convocatòria de què es tracti, una vegada feta l’audiència prèvia a la persona interessada, el Tribunal haurà de proposar-ne l’exclusió al conseller o consellera competent en matèria de funció pública, a qui haurà de comunicar les causes que justifiquen la proposta, a fi que resolgui el que sigui procedent.
6. Informació estadística del Pla d’Igualtat del Personal de Serveis Generals de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i enquesta de satisfacció
Totes les persones aspirants que emplenin la sol·licitud rebran un missatge que les remetrà a una adreça electrònica en què se’ls demanarà que emplenin un formulari anònim amb informació estadística exigida en el Pla d’Igualtat del Personal de Serveis Generals de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
La resposta a aquest qüestionari és voluntària, i les dades que s’obtenguin seran tractades de forma anònima i només a efectes estadístics.
La informació sol·licitada en aquest qüestionari ha de servir per obtenir informació encaminada a millorar els processos selectius de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i a complir els objectius del Pla d’Igualtat de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També està previst fer una enquesta de satisfacció sobre el procés de selecció entre totes les persones que presentin una sol·licitud i participin en la convocatòria. Per a això, s’utilitzarà el correu electrònic facilitat per les persones interessades. La participació en aquesta enquesta és, igualment, de caràcter voluntari, i es pretén disposar d’informació per millorar futurs processos d’aquestes característiques.