Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE SERVEIS SOCIALS I COOPERACIÓ
Núm. 13667
Resolució informativa de la consellera de Serveis Socials i Cooperació de 4 de desembre de 2017 per la qual es convoca el primer concert social dels serveis de tutela per a persones adultes incapacitades judicialment, per al període 2018-2021
Versió PDF
Fets
Fonaments de dret
Per tot això, dict la següent
Resolució
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució –que exhaureix la via administrativa– es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Serveis Socials i Cooperació en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver rebut la notificació de la Resolució, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver rebut la notificació de la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 4 de desembre de 2017
La consellera
Fina Santiago Rodríguez
Annex
Convocatòria del primer concert social dels serveis de tutela per a persones adultes incapacitades judicialment a les Illes Balears, per al període 2018-2021
1. Objecte i àmbit d’aplicació
1.1. S’estableix la regulació del procediment de convocatòria del primer concert social dels serveis de tutela per a persones adultes incapacitades judicialment, per al període 2018-2021. I es dicta a l’empara del Decret 48/2017, de 27 d’octubre, pel qual s’estableixen els principis generals als quals s’han de sotmetre els concerts socials.
1.2. Se subjecten a aquest procediment els concerts de places de servei de tutela per a persones adultes incapacitades judicialment, en l’àmbit territorial de les Illes Balears.
2. Òrgan instructor
L’òrgan instructor del procediment és la Direcció General de Planificació i Serveis Socials.
3. Lloc i termini de presentació de sol·licituds
3.1. El termini per presentar les sol·licituds és de set dies hàbils comptadors des de l’endemà que s’hagi publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3.2. Les sol·licituds, degudament emplenades, s’han de presentar a la seu de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació (Direcció General de Planificació i Serveis Socials), ubicada a la plaça de la Drassana, 4, de Palma, o als llocs que determinen l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 37.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Si la sol·licitud s’envia per correu, la documentació corresponent s’ha de presentar en un sobre obert, de manera que l’exemplar destinat a la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació (Direcció General de Planificació i Serveis Socials) es dati i se segelli abans de certificar-se, d’acord amb l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (Butlletí Oficial de l’Estat núm. 313, de 31 de desembre). En cas que l’oficina de Correus no dati i segelli la sol·licitud, s’entén com a data vàlida de presentació la d’entrada en el Registre General de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.
Si la sol·licitud es presenta a un lloc diferent de la seu de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació (Direcció General de Planificació i Serveis Socials), s’ha d’enviar per correu electrònic (planificacio@dgplafor.caib.es) el full de la sol·licitud, amb el segell de registre d’entrada a la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació (Direcció General de Planificació i Serveis Socials), en el termini màxim de les 24 hores següents a la fi del termini hàbil de presentació. De la mateixa manera, si s’envia per correu certificat, s’ha d’enviar per correu electrònic el full de la sol·licitud, datat i segellat per l’oficina de Correus, en què consti que s’ha tramès dins el termini hàbil de presentació.
4. Requisits de les entitats
4.1. Estar acreditats de conformitat amb el Decret 6/2016, de 5 de febrer, pel qual es regulen els principis generals que han de regir el funcionament de les entitats tutelars de les persones adultes incapacitades judicialment.
4.2. Acreditar una experiència mínima d’un any en la gestió de serveis de Tutela per a persones incapacitades judicialment.
4.3. Així mateix, les entitats han de complir els requisits mínims que s’estableixen en desplegament del títol VII de la Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, així com els requisits que fixa l’article 4 del Decret 48/2017, de 27 d’octubre.
4.4. En el procediment de primer concert, pel que fa als criteris de preferència, es poden tenir en compte les places ocupades en serveis subvencionats, concertats o contractats en el moment de la convocatòria, així com les places ocupades mitjançant les prestacions vinculades a serveis.
5. Documentació que s’ha de presentar
5.1. Les entitats interessades que compleixin els requisits que estableix el punt 4 d’aquesta convocatòria han de formular una sol·licitud, que ha de signar la persona representant legal de l’entitat. Aquest model de sol·licitud es troba disponible al web http://serveissocialsicooperacio.caib.es.
5.2. Les entitats han de presentar una sol·licitud per a cada servei de tutela i per al nombre de places que ofereixin per concertar amb l’Administració.
5.3. A la sol·licitud s’ha d’adjuntar la documentació següent:
5.4. La presentació de la sol·licitud suposa que l’entitat autoritza els tècnics de la Direcció General de Planificació i Serveis Socials perquè puguin demanar a altres administracions qualsevol documentació, les dades i els informes que considerin necessaris per tramitar l’expedient.
6. Tramitació dels concerts
6.1. Els serveis tècnics de la Direcció General de Planificació i Serveis Socials han d’examinar les sol·licituds i la documentació que s’hi adjunta per determinar si compleixen els requisits que estableix la convocatòria.
6.2. L’entitat pot sol·licitar, com a màxim, el concert de les places d’acord amb el punt 8 d’aquesta convocatòria.
6.3. En el cas que les sol·licituds no compleixin els requisits legals, o els que exigeix aquesta convocatòria, o no incorporin la documentació esmentada en l’apartat anterior, es requerirà a l’entitat interessada perquè en el termini de deu dies hàbils esmeni el defecte o aporti la documentació que hi manca, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes que preveu l’article 21 de la Llei 39/2015.
6.4. No és preveu la constitució del comitè tècnic d’assessorament.
7. Formalització dels concerts
7.1. Els concerts que s’estableixen a l’empara d’aquesta convocatòria s’han de formalitzar mitjançant un document administratiu en el qual es facin constar els drets i les obligacions recíprocs, així com les característiques concretes del servei i altres circumstàncies derivades de la Llei 4/2009, dels decrets de desplegament i d’aplicació d’aquesta Llei, i del Plec general de condicions tècniques del concert.
7.2. En el moment de formalitzar el concert, s’ha de presentar una declaració responsable que es continuen complint els requisits exigits per poder concertar el servei.
8. Places i distribució territorial
8.1. La previsió del nombre total màxim de places per concertar és de 834 en l’àmbit territorial de les Illes Balears.
8.2. El nombre estimat de càrrecs a assumir d’acord a sentència judicial per al període 2018-2021, tenint en compte l’evolució dels casos dels anys anteriors, i que a més es correspon amb les que actualment té finançades per a l’exercici 2017 la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, amb les entitats següents:
|
Entitat |
Places per al període 2018-2021 |
|
Fundación Aldaba |
804 |
|
Fundació Tutelar Demà |
30 |
9. Vigència del concert
El règim de concert s’iniciarà l’1 de gener de 2018 i finalitzarà el 31 de desembre de 2021.
10. Pressupost i preu màxim del servei
10.1. L’import màxim estimat per assignar, per al període 2018-2021 és de 3.919.654,00 €. En tot cas, aquest valor estimat té caràcter orientatiu i no vinculant. La despesa real quedarà limitada pel nombre total de places que ofereixin les entitats i pels serveis efectivament requerits per l’Administració.
10.2. Aquest import s’indica únicament a efectes de publicitat sense que suposi un compromís de despesa. Per això, no consta una consignació pressupostària, que s’haurà d’acreditar en el moment en què es materialitzi el servei de concert.
10.3. El preu de referència màxim per plaça i persona usuària, d’acord amb l’informe de preus emès per la Direcció General de Planificació i Serveis Socials el 9 de novembre de 2017, és de:
11. Condicions tècniques d’execució
11.1. Les condicions tècniques d’execució s’han d’ajustar al Decret 6/2016, de 5 de febrer, pel qual es regulen els principis generals que han de regir el funcionament de les entitats tutelars de les persones adultes incapacitades judicialment.
11.2. El Plec general de condicions tècniques detalla les condicions específiques de l’acció concertada, les característiques concretes de la població per atendre, el sistema de facturació i, si escau, la participació econòmica de les persones usuàries, així com el règim de realització amb mitjans aliens i les penalitzacions que s’han d’aplicar en cas d’incompliment de l’entitat. També concreta els requisits de qualitat de l’activitat del servei que es concerta, limita els aspectes tècnics i econòmics que es poden modificar al llarg de l’execució del concert, i fixa els sistemes de seguiment i control del concert.
11.3. Les entitats tutelars han de disposar d’un programa informàtic per a la gestió de les places concertades.
12. Seguiment
12.1. Els tècnics dels serveis de tutela són els responsables del seguiment dels casos atesos i s’han de coordinar amb la Direcció General de Planificació i Serveis Socials, i els serveis socials comunitaris bàsics, de salut i educatius.
12.2. Els tècnics de la Direcció General de Planificació i Serveis Socials poden fer visites de comprovació del funcionament del servei i requerir-ne documentació quan ho considerin necessari.
12.3. L’entitat concertada ha de facilitar les actuacions de seguiment i comprovació que dugui a terme la Direcció General de Planificació i Serveis Socials.
12.4. Així mateix, l’entitat concertada ha de facilitar tota la informació que li requereixin l’òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.
13. Obligacions de les entitats concertades
El Plec general de condicions tècniques estableix les obligacions de les entitats concertades.
14. Penalitats
L’incompliment de les condicions previstes per a la prestació del servei podrà donar lloc a la imposició de penalitzacions, d’acord amb el Plec general de condicions tècniques.
15. Criteris d’accés i llista d’espera
S’accedeix al servei de tutela per sentència judicial.
16. Publicitat
16.1. Les entitats d’iniciativa privada acollides al concert social, juntament amb la seva denominació, han de fer constar en la documentació, en totes les comunicacions (informes, fulls, documents, tríptics de difusió, missatges electrònics, webs, insercions en premsa, articles a diaris i a revistes especialitzades) i en la publicitat la condició d’entitat concertada amb la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, segons les indicacions del Manual d’identitat corporativa que es facilitarà des de l’Administració, sempre amb el vistiplau de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.
16.2 Les entitats d’iniciativa privada acollides al règim de concert social han de col·locar en un lloc visible de les seves instal·lacions la indicació “Servei de tutela per a persones adultes incapacitades judicialment concertat amb el Govern de les Illes Balears” amb el logotip corresponent, que li proporcionarà la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació. Així mateix, s’ha de fer referència a aquesta circumstància en les comunicacions i en les relacions que estableixin per escrit amb les persones usuàries de les sessions concertades.
17. Prerrogatives de l’Administració
17.1. L’òrgan instructor del procediment de concertació té la prerrogativa d’interpretar-lo i resoldre’n els dubtes que sorgeixin durant el compliment. D’altra banda l’òrgan competent per a resoldre té, a més la prerrogativa de modificar-lo per raons d’interès públic, acordar-ne la resolució i determinar-ne els efectes.
17.2. Els acords que adopti l’òrgan competent per resoldre a partir de les prerrogatives esmentades posen fi a la via administrativa i són immediatament executius.
18. Causes d’extinció
Són causes d’extinció del concert social les que estableix l’article 28 del Decret 48/2017, de 27 d’octubre.
19. Jurisdicció competent
La jurisdicció contenciosa administrativa és la competent per resoldre les qüestions litigioses relatives a la formalització d’aquest concert i també les sorgides entre les parts sobre la interpretació, la modificació, el compliment, els efectes i l’extinció.