Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
PLE, COMISSIÓ DE GOVERN, CONSELL EXECUTIU I PRESIDÈNCIA
Núm. 13476
Acord d’aprovació de la concessió de les subvencions per a esdeveniments de gran repercussió turística i de promoció de l’economia local en el 2017
Versió PDF
BDNS (Identif): 355264 (http://www.pap.minhafp.gob.es/bdnstrans/index)
El Consell Executiu del Consell de Mallorca, reunit en sessió de 29 de novembre de 2017, entre d’altres, ha adoptat l’Acord següent:
“Antecedents
1. El Consell Executiu, en sessió de dia 12 de juliol de 2017 va adoptar, entre d’altres, l’acord d’aprovació de la convocatòria de subvencions per a esdeveniments de gran repercussió turística i de promoció de l’economia local en el 2017, d’acord amb el Pla Estratègic de Subvencions del 2017.
2. L’extracte de la convocatòria de subvencions esmentada es va publicar al BOIB núm. 86, de 15 de juliol de 2017 per conducte de la Base de Dades Nacional de Subvencions. D’acord amb el punt 8è de la convocatòria, el termini per presentar sol·licituds finalitzava el dia 4 d’agost de 2017.
3. El Consell Executiu, en sessió de dia 4 d’octubre de 2017, va aprovar la modificació dels punts 6.2b i 16, paràgraf segon de la convocatòria esmentada, la qual es va publicar al BOIB núm. 122, de dia 5 d’octubre de 2017. Aquesta modificació preveu que el termini de justificació de les subvencions relatives a la línia 3 serà de 10 dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de publicar-se l’acord de concessió de la convocatòria.
4. El dia 10 de novembre de 2017, el secretari tècnic d’Economia i Hisenda, com a òrgan instructor de la convocatòria, va informar que els beneficiaris proposats compleixen els requisits establerts a la convocatòria per poder accedir a les subvencions.
5. La Comissió d’Avaluació reunida, en sessió de dia 10 de novembre de 2017, va emetre informe en el que es concreta el resultat de l’avaluació efectuada, el qual fonamenta la proposta de concessió de les subvencions.
6. El dia 13 de novembre de 2017, la TAG del Departament d’Economia i Hisenda va emetre informe jurídic favorable sobre la present proposta.
7. En el pressupost de despeses del Consell de Mallorca del 2017 s’ha previst el crèdit adequat i suficient per atendre la despesa que es deriva de la present convocatòria, per un import total de 598.000,00 euros.
8. El dia 23 de novembre de 2017, la Intervenció va fiscalitzar de conformitat la proposta que ens ocupa.
Fonaments de dret
1. El Consell Executiu és l’òrgan competent per aprovar i resoldre la present convocatòria de subvencions, així com per autoritzar i disposar la despesa que se’n deriva, en virtut de l’article 28 f) del vigent Reglament orgànic del Consell Insular de Mallorca, en concordança amb la base 23.4 de les d’execució del pressupost de despeses vigent del Consell Insular de Mallorca i l’article 18.4a) de l’Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, en relació amb el punt 10.2 de la convocatòria.
2. D’acord amb el punts 4.2 i 10.1 de la convocatòria, el procediment de concessió de les subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, en virtut del qual, es comparen en un únic procediment totes les sol·licituds presentades amb la finalitat d’establir-hi una prelació, mitjançant l’aplicació dels criteris de valoració detallats al punt 11 de la convocatòria i, d’aquesta manera, concedir les subvencions a les sol·licituds que han obtingut una major puntuació dins el límits recollits en els punts 5 i 6 de la convocatòria.
3. No obstant el previst a l’apartat anterior, el punts 4.4 i 10.1, segon paràgraf, de la convocatòria estableixen que no és necessari fixar un ordre de prelació entre les sol·licituds presentades que reuneixen els requisits establerts, mitjançant l’aplicació dels criteris de valoració definits al punt 11 de la convocatòria, si el crèdit consignat en la convocatòria és suficient per satisfer-les, atenent al nombre de sol·licituds, una vegada finalitzat el termini de presentació, d’acord amb l’establert a l’article 17.1 de l’Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca.
4. La Comissió d’Avaluació és l’òrgan col·legiat que ha d’emetre l’informe en el que es concreta el resultat de l’avaluació de les sol·licituds, en base al qual, l’`òrgan instructor dictarà la proposta de resolució definitiva. Les funcions i la composició de la Comissió d’Avaluació estan previstes al punt 10.3 i 12 de la convocatòria, en relació amb l’article 18.3 de l’Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca. En execució de les funcions descrites, la Comissió d’Avaluació es va reunir formalment el dia 10 de novembre de 2017.
5. La Comissió d’Avaluació, en sessió de dia 10 de novembre de 2017, va valorar les sol·licituds sense fixar un ordre de prelació mitjançant l’aplicació dels criteris de valoració definits al punt 11 de la convocatòria, atès que d’acord amb el nombre de sol·licituds presentades i l’import que es demana, el crèdit resultà suficient per atendre el total de les sol·licituds presentades, tal i com preveuen els preceptes indicats al fonament de dret tercer.
6. D’acord amb el punt 10.3 de la convocatòria, en relació amb l’article 18.2 c) i d) de l’Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca, l’òrgan d’instrucció del procediment és el secretari tècnic del Departament d’Economia i Hisenda, el qual ha de dur a terme les actuacions i actes de tràmit necessaris per vetllar pel compliment dels requisits de la convocatòria, i específicament, ha d’emetre un informe en què consti que, de la informació en poder seu, es desprèn que les persones beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per accedir-hi, i d’altra banda, ha de formular la proposta de resolució de la convocatòria.
En el sentit indicat al punt anterior, el dia 10 de novembre de 2017, l’òrgan instructor va informar que els beneficiaris proposats reuneixen els requisits establertes a la convocatòria per accedir a les subvencions, i específicament, estan al corrent de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat i amb les obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca.
7. Les entitats seleccionades reuneixen els requisits per ser beneficiaris d’aquesta convocatòria, els quals se regulen als punts 2, 7.3 lletres j) i k) i 17 e) de la convocatòria, així com a la base 35.2 de les d’execució del pressupost de despeses vigent del Consell Insular de Mallorca.
8. Les sol·licituds acceptades s’han presentat en els termes dels punts 7 i 8 de la convocatòria i els projectes i els import sol·licitats, en concepte de subvenció s’ajusten al previst al punts 1.4, 5 i 6 de la convocatòria.
9. La proposta d’acord de concessió de les presents subvencions s’ajusta al previst al punt 10.4 de la convocatòria, en relació amb l’article 27 de l’Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca
10. La proposta d’acord de concessió de les subvencions s’adequa a la base 34 de les d’execució del pressupost de despeses del Consell de Mallorca del 2017 relativa als principis generals de la gestió i concessió de subvencions.
11. L’article 31.2 lletra e) del Reglament Orgànic del Consell de Mallorca estableix, entre d’altres, que correspon al consellers executius preparar i proposar al Consell Executiu l’adopció dels acords escaients respecte de les matèries atribuïdes al seu departament, i d’acord amb la competència de cada òrgan esmentat. En el cas que ens ocupa, el competent és el conseller executiu d’Economia i Hisenda.
Per tot el que s’ha exposat, en ús de les atribucions conferides en l’article 28 h) del Reglament orgànic del Consell de Mallorca s’adopta el següent
Acord
1. Excloure les sol·licituds que figuren a l’Annex 2 adjunt, pels motius que s’hi detallen.
2. Acceptar les sol·licituds de desistiments i de renúncies que es detallen a l’Annex 3 adjunt.
3. Tenir per desistides les sol·licituds de subvenció de les entitats que s’hi indiquen a l’Annex 4, adjunt, perquè se’ls va requerir determinada documentació per completar la sol·licitud de subvenció i havent transcorregut amb escreix el termini legalment atorgat no l’han presentada en temps i forma.
4. Concedir les subvencions econòmiques per a esdeveniments de gran repercussió turística i de promoció de l’economia local en el 2017, a les entitats i pels projectes que se detallen als Annexos adjunts següents: Annex 1a (sol·licituds Línia 1 cursades per associacions i entitats sense ànim de lucre), Annex 1b (sol·licituds Línia 2 cursades per ajuntaments), Annex 1c (sol·licituds Línia 3 cursades per ajuntaments), Annex 1d (sol·licituds Línia 4 cursades per ajuntaments) i Annex 1e ( sol·licituds cursades per associacions empresarials del petit i mitjà comerç d’àmbit insular i federacions d’associacions empresarials del petit i mitjà comerç d’àmbit insular), pels imports que hi consten.
5. Disposar d’una despesa total de 283.504,21 € (dos-cents vuitanta-tres mil cinc-cents quatre euros amb vint-i-un cèntims), a favor dels beneficiaris que se detallen als annexes adjunts 1a, 1b, 1c, 1d i 1e, per les quanties que hi figuren, en càrrec a les aplicacions pressupostàries següents:
a. 27.600,00€ a l’aplicació 70.43110.48900 “Altres Transferències Promoció Econòmica”
b. 126.974,98€ a l’aplicació 70.43110.46200 “Altres Transferències Ajuntaments Promoció Econòmica”
c. 104.638,72€ a l’aplicació 70.43110.76200 “Altres Transferències altres Ajuntaments Promoció Econòmica”
d. 5000,00€ a l’aplicació 70.43110.46200 “Altres Transferències Ajuntaments Promoció Econòmica”
e. 19.290,51€ a l’aplicació 70.43110.48900 “Altres Transferències Promoció Econòmica”
6. Revertir a les aplicacions pressupostàries del pressupost de despeses vigent del Consell Insular de Mallorca que tot seguit se detallaran, una quantia total de 314.495,79€, que es correspon amb la diferència entre l’import autoritzat i l’import disposat, d’acord amb la distribució següent:
- 138.109,49€ a l’aplicació pressupostària 70.43110.48900 (Línies 1 i 5)
- 70.025,02 € a l’aplicació pressupostària 70.43110.46200 (Línies 2 i 4)
- 20.000,00€ a l’aplicació pressupostària 70.43100.46300 (Línies 2 i 4)
- 86.361,28€ a l’aplicació pressupostària 70.43110.76200 (Línies 3)
L’anterior comptablement implica:
- Anul·lar l’operació comptable A núm. 220170016389 de l’aplicació pressupostària 70.43110.48900, per un import total de 102.400,00€
- Anul·lar l’operació comptable A núm. 220170016390 de l’aplicació pressupostària 70.43110.46200, per un import total de 35.025,02€.
- Anul·lar l’operació comptable A núm. 220170016391 de l’aplicació pressupostària 70.43110.46300 per un import total de 15.000,00€
- Anul·lar l’operació comptable A núm. 220170016392 de l’aplicació pressupostària 70.43110.76200, per un import total de 86.361,28€.
- Anul·lar l’operació comptable A núm.220170016393 de l’aplicació pressupostària 70.43110.46200, per un import total de 35.000,00€.
- Anul·lar l’operació comptable A núm. 220170016394 de l’aplicació pressupostària 70.43110.46300, per un import total de 5.000,00€.
- Anul·lar l’operació comptable A núm. 220170016395 de l’aplicació pressupostària 70.43110.48900, per un import total de 35.709,49€.
7. Ordenar la publicació d’aquest acord en el BOIB i que es remeti la informació a la Base de Dades Nacional de Subvencions.
8. Assenyalar que contra aquest acord, que no posa fi a la via administrativa podeu interposar el recurs d’alçada en el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà de la seva publicació. El recurs es pot interposar formalment davant aquest Consell Executiu o davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, que és l’òrgan competent per resoldre’l.
Contra la desestimació expressa d’aquest recurs d’alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant (el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears), en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d’alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d’alçada i no n’heu rebut la notificació de resolució expressa, s’entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant (el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears), en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l’endemà de la desestimació presumpta.
No obstant l’anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques."
Palma, 29 de novembre de 2017
Per delegació del president, el secretari general per substitució
(Decret de 17 de juliol de 2015, BOIB núm. 114, de 28 de juliol)
Antoni Benlloch Ramada
ANNEXOS
|
Annex 1a) Sol·licituds ad meses Línia 1 |
||||||
|
Núm. Exp |
Sol·licitant |
NIF |
Projecte |
Pressupost |
Import sol·licitat |
Import concedit |
|
PRE 01/2017 |
Associació hotelers Palmanova- Magaluf |
G07161292 |
Festival primavera Magaluf 2017 |
20.386,61 |
5.000,00 |
5.000,00 |
|
PRE 03/2017 |
Associació hotelera Paguera-Cala Fornells |
G07788102 |
Dia del turista Paguera Cala Fornells 2016 |
19.940,34 |
5.000,00 |
5.000,00 |
|
PRE 11/2017 |
Fundació Calvià 2004 |
G57253262 |
Calvià Chess Festival 2016 |
14.779,22 |
8.600,00 |
8.600,00 |
|
PRE 21/2017 |
Ferrer Hotels Club Deportivo |
G57840977 |
I World Series Powerman Mallorca Duathlon Ferrer Hotel |
36.643,44 |
9.000,00 |
9.000,00 |
|
Import total |
27.600,00 |
|||||
|
Annex 1b) Sol·licituds admeses Línia 2 |
||||||
|
Núm. Exp. |
Sol·licitant |
NIF |
Projecte |
Pressupost |
Import sol·licitat |
Import concedit |
|
PRE02/2017 |
Ajuntament Alaró |
P0700100A |
Fira artesanal i gremial |
7.692,32 |
7.692,32 |
7.692,32 |
|
PRE05/2017 |
Ajuntament Ses Salines |
P0705900I |
Fira espectacle Ses Salines |
13.200,00 |
10.000,00 |
10.000,00 |
|
PRE09/2017 |
Ajuntament Alcúdia |
P0700300G |
Circaire 2017 |
48.400,00 |
10.000,00 |
10.000,00 |
|
PRE13/2017 |
Ajuntament Costitx |
P0701700G |
Costitx en Flor |
13.210,72 |
10.000,00 |
10.000,00 |
|
PRE16/2017 |
Ajuntament Sa Pobla |
P0704400A |
Fira arròs pobler 2016 |
14.724,86 |
10.000,00 |
10.000,00 |
|
PRE19/2017 |
Ajuntament Vilafranca de Bonany |
P0706500F |
Firó nocturn artesà local i fira melò 2016 |
12.715,76 |
10.000,00 |
10.000,00 |
|
PRE25/2017 |
Ajuntament Marratxí |
0703600G |
Suport Fira Fang 2017, actuació de tipus cultural |
70.944,07 |
9.997,22 |
9.997,22 |
|
PRE26/2017 |
Ajuntament Llucmajor |
P0703100H |
Arrendament instal·lacions Fires 2016 |
35.204,95 |
10.000,00 |
10.000,00 |
|
PRE27/2017 |
Ajuntament Sta Maria del Camí |
P0705600E |
Fira vi novell 2016 |
12.305,67 |
10.000,00 |
10.000,00 |
|
PRE31/2017 |
Ajuntament Mancor de la Vall |
P0703400B |
Despeses corrents XIV Fira Esclata-sang |
7.107,94 |
7.107,94 |
7.107,94 |
|
PRE34/2017 |
Ajuntament Binissalem |
P0700800F |
Festes Vernar 2016 |
60.164,88 |
10.000,00 |
10.000,00 |
|
PRE35/2017 |
Ajuntament Artà |
P0700600J |
Fira Artalaiòtica 2017 |
30.447,73 |
10.000,00 |
10.000,00 |
|
PRE37/2017 |
Ajuntament Lloseta |
P0702900B |
Event gastronòmic Peccata Minuta |
2.117,50 |
2.177,50 |
2.177,50 |
|
PRE38/2017 |
Ajuntament Santa Margalida |
P0705500G |
Processó de la Beata |
58.441,32 |
10.000,00 |
10.000,00 |
|
Import total |
126.974,98 |
|||||
|
Annex 1c) Sol·licituds admeses Línia 3 |
||||||
|
Núm Exp |
Sol·licitant |
NIF |
Projecte |
Pressupost |
Import sol·licitat |
Import concedit |
|
PRE04/2017 |
Ajuntament Montuïri |
P0703800C |
Estudi de treball i estructures modulars del mercat Pam a Pam |
3.363,80 |
3.363,80 |
3.363,80 |
|
PRE07/2017 |
Ajuntament Algaida |
P0700400E |
Mercat de Pam a Pam:Estudi tecnic extern per a la creació del mercat |
943,80 |
943,80 |
943,80 |
|
PRE10/2017 |
Ajuntament Porreres |
P0704300C |
Mercat itinerant de Pam a Pam. Estudi de treball |
943,80 |
943,80 |
943,80 |
|
PRE14/2017 |
Ajuntament Costitx |
P0701700G |
Costitx en Flor 2017 |
7.560,45 |
7.560,45 |
7.560,45 |
|
PRE17/2017 |
Ajuntament S Llorenç des Cardassar |
P0705100F |
Dinamització social i econòmica del carrer Major |
16.356,78 |
16.356,78 |
16.356,78 |
|
PRE20/2017 |
Ajuntament Vilafranca de Bonany |
P0706500F |
Inversió fires |
16.720,49 |
16.720,49 |
16.720,49 |
|
PRE29/2017 |
Ajuntament Sta Maria del Camí |
P0705600E |
Millora instal·lacions espais promoció econòmica i turística |
8.004,14 |
8.004,14 |
8.004,14 |
|
PRE32/2017 |
Ajuntament Mancor de la Vall |
P0703400B |
Adquisició equipaments fira de l'esclata-sang |
12.874,40 |
12.874,40 |
12.874,40 |
|
PRE33/2017 |
Ajuntament Binissalem |
P0700800F |
Adquisició escenari esdeveniments festes des Vermar 2016 |
17.941,15 |
17.941,15 |
17.941,15 |
|
PRE39/2017 |
Ajuntament Santa Margalida |
P0705500G |
Adquisició taules i cadires |
19.929,91 |
19.929,91 |
19.929,91 |
|
Import total |
104.638,72 |
|||||
|
Annex 1d) Sol·licituds admeses Línia 4 |
|
|
|
|
||
|
Núm. Exp |
Sol·licitant |
NIF |
Projecte |
Pressupost |
Import sol·licitat |
Import concedit |
|
PRE28/2017 |
Ajuntament Sta Maria |
P0705600E |
Projecte cooperació empresarial per moltes raons |
6.998,21 |
5.000,00 |
5.000,00 |
|
Import total |
5.000,00 |
|||||
|
Annex 1e) Sol·licituds admeses Línia 5 |
||||||
|
Núm. Exp |
Sol·licitant |
NIF |
Projecte |
Pressupost |
Import sol·licitat |
Import concedit |
|
PRE06/2017 |
Afedeco |
V07053689 |
Premis de suport al comerç local dins del marc dels premis nit del comerç |
10.454,55 |
4.300,00 |
4.300,00 |
|
PRE22/2017 |
Pimeco |
G07434681 |
Comprant al petit feim pinya |
25.389,18 |
12.694,59 |
12.694,59 |
|
PRE24/2017 |
Pimem |
G07060395 |
Actes promoció petita i mitijana empresa |
4.591,95 |
2.295,92 |
2.295,92 |
|
Import total |
19.290,51 |
|||||
|
Annex 2 Sol·licituds excloses |
||||
|
Núm. Exp |
Sol·licitant |
CIF |
Projecte |
Motiu d'Exclusió |
|
PRE08/2017 |
Ajuntament Calvià |
P0701100J |
Calvià, el Invierno Europeo |
L'ajuntament de Calvià no executa directament el projecte sinò que el subvenciona, de manera que la naturalesa de la seva despesa (capítol IV) incompleix el punt 5.2b) i el punt 6.3a) de la convocatòria i la futura justificació no s'ajusta al punt 14 b) de la convocatòria. |
|
PRE36/2017 |
Ajuntament Lloseta |
P0702900B |
Conferència empreniment Where is the limit?de Josef Ajram |
L’Ajuntament no executa ni organitza l’esdeveniment, s’incompleix el punt 5.2d) i el punt 6.3c) de la convocatòria. |
|
PRE12/2017 |
Aviba |
G07118557 |
Networking Aviba 2017 |
L'entitat incompleix el previst al punt 7.3 lletres j) i 17e) de la convocatòria, atès que no ha acreditat que està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l'Agència Tributària |
|
Annex 3 Sol·licituds desistides |
|||
|
Núm Exp |
Sol·licitant |
CIF |
Projecte |
|
PRE18/2017 |
Alternatilla Associació cultural |
G57531162 |
Alternatilla Jazz in Mallorca 2016 |
|
PRE15/2017 |
Sa Xerxa de teatre infantil i juvenil de les Illes Balears |
G57271942 |
Fira de teatre infantil i juvenil de les Illes Balears FIET 2016 |
|
Annex 4 Sol·licituds que es tenen per desistides per no haver estat esmenades |
|||
|
Núm. Exp |
Sol·licitant |
CIF |
Projecte |
|
PRE23/2017 |
Associació de Comerciants Via Sindicat |
G07150329 |
Quieres ganar un iphone 7? |
|
PRE30/2017 |
Federació Balear de Tir de Fona |
G07234669 |
IV Trobada Internacional de tir de fona |