Secció V. Anuncis
Subsecció primera. Contractació Pública
AJUNTAMENT D'ESPORLES
Núm. 13433
Plecs de clàusules administratives del contracte de subministramet per a la substitució de les faroles del minicipi d'Esporles
Versió PDF
Per Decret de Batlia de dia 16 de novembre de 2017 es varen aprovar els següents:
PLECS DE CLAUSULES ADMINISTRATIVES DEL CONTRACTE DE SUBMINISTRAMENT PER LA SUBSTITUCIÓ DE LES FAROLES DEL MUNICIPI D’ESPORLES.
|
CLÀUSULA PRIMERA. Objecte i qualificació del contracte |
L'objecte del contracte és la realització del subministrament per la substitució de les faroles .
|
DESCRIPCIÓ |
QUANTITAT |
PREU (€) |
TOTAL (€) |
|
Luminaria Neovilla AL. 16 LED 35W 4000k T2 CI Basic |
124 |
381,00 |
47.244,00 |
|
Repisa Villa 710 Pared Negro Mate Hierro |
78 |
96,00 |
7.488,00 |
|
Columna Neovilla Negro Mate Hierro |
46 |
398,00 |
18.308,00 |
|
Plafó Led 35W per Neovilla |
81 |
198,00 |
16.038,00 |
El contracte definit té la qualificació de contracte administratiu de subministrament tal com estableix l'article 9 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, aprovat per Reial decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre.
|
CLÀUSULA SEGONA. Procediment de Selecció i Adjudicació |
La forma d'adjudicació del contracte de subministrament de per la substitució de les faroles serà el procediment negociat amb publicitat, en el qual l'adjudicació recaurà en el licitador justificadament triat per l'òrgan de contractació, després d'efectuar consultes amb diversos candidats i negociar les condicions del contracte amb un o varis d'ells d'acord amb l'article 169.1 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, aprovat per Reial decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre.
Quan concorrin les circumstàncies previstes en les lletres a) i b) de l'article 170 del citat Text Refós, l'òrgan de contractació haurà de publicar un anunci de licitació en la forma prevista en l'article 142 i quan la seva quantia sigui inferior a la indicada en l'article 173.f) de la mateixa norma.
A la vista de l'import del contracte que ascendeix a 89.078 euros i 18.706,38 euros d'IVA, l'òrgan competent per efectuar la present contractació i tramitar l'expedient, de conformitat amb la Disposició Addicional Segona del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, aprovat per Reial decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, serà Batlia .
|
CLÀUSULA TERCERA. El Perfil de Contractant |
Amb la finalitat d'assegurar la transparència i l'accés públic a la informació relativa a la seva activitat contractual, i sense perjudici de la utilització d'altres mitjans de publicitat, aquest Ajuntament compta amb el Perfil de Contractant al que es tindrà accés segons les especificacions que es regulen a la pàgina web següent: www.esporles.cat
|
CLÀUSULA QUARTA. Import del contracte |
L'import del present contracte ascendeix a la quantia de 89.078 euros, al que s'addicionarà l'Impost sobre el Valor Afegit per valor de 18.706,38 euros, la qual cosa suposa un total de 107.784,38 euros.
L'import s'abonarà amb càrrec a l'aplicació pressupostària 165.62300 del vigent Pressupost Municipal; existint crèdit suficient fins a l'import aprovat per l'Ajuntament, quedant acreditada la plena disponibilitat de les aportacions que permeten finançar el contracte.
|
CLÀUSULA CINQUENA. Durada del Contracte |
El contracte finalitzarà amb la signatura de l'acta de recepció dels béns subministrats.
Podran existir fins a una pròrrogues sempre que les seves característiques romanguin inalterables durant el període de durada d'aquestes i que la concurrència per a la seva adjudicació hagi estat realitzada tenint en compte la durada màxima del contracte, inclosos els períodes de pròrroga.
La pròrroga s'acordarà per l'òrgan de contractació i serà obligatòria per a l'empresari, tret que el contracte expressament prevegi el contrari, sense que pugui produir-se pel consentiment tàcit de les parts.
|
CLÀUSULA SISENA. Sol·licituds de Participació i Criteris per a la Selecció |
Sol·licituds de Participació
L'òrgan de contractació disposarà la corresponent publicació de l'anunci de licitació per a la presentació de sol·licituds de participació al BOIB, en el Perfil de contractant i a la seu electrònica de l'Ajuntament.
Les sol·licituds de participació es presentaran a l'Ajuntament en horari d'atenció al públic en el termini de deu dies des de l'anunci de licitació.
Les sol·licituds de participació es presentaran en sobre tancat, signat pel sol·licitant i amb indicació del domicili a l'efecte de notificacions, en els quals es farà constar la denominació del sobre i la llegenda «Sol·licitud per Participar en la contractació de subministrament per la substitució de faroles del municipi d’Esporles».
Les sol·licituds de participació hauran d'anar acompanyades dels documents següents:
1) Els que acreditin la personalitat jurídica de l'empresari i, si escau, la seva representació i així com lacapacitat d'obrar dels empresaris, que s'acreditarà:
a. Dels empresaris que fossin persones jurídiques mitjançant l'escriptura o document de constitució, els estatuts o l'acte fundacional, en els quals constin les normes per les quals es regula la seva activitat, degudament inscrits, si escau, en el Registre públic que correspongui, segons el tipus de persona jurídica que es tracti.
a´. Dels empresaris que fossin persona físiques mitjançant fotocòpia del Document Nacional d'Identitat i acreditació d'estar donat d'Alta en l'Impost d'Activitats Econòmiques en l'epígraf corresponent.
b. Dels empresaris no espanyols que siguin nacionals d'Estats membres de la Unió Europea per la seva inscripció en el registre procedent d'acord amb la legislació de l'Estat on estan establerts, o mitjançant la presentació d'una declaració jurada o un certificat, en els termes que s'estableixin reglamentàriament, d'acord amb les disposicions comunitàries d'aplicació.
c. Dels altres empresaris estrangers, amb informe de la Missió Diplomàtica Permanent d'Espanya en l'Estat corresponent o de l'Oficina Consular en l'àmbit territorial de la qual radiqui el domicili de l'empresa.
2) La prova, per part dels empresaris, de la no concurrència d'alguna de les prohibicions per contractar regulades en l'article 60 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, aprovat per Reial decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, podrà realitzar-se:
a. Mitjançant testimoniatge judicial o certificació administrativa, segons els casos, i quan aquest document no pugui ser expedit per l'autoritat competent, podrà ser substituït per una declaració responsable atorgada davant una autoritat administrativa, notari públic o organisme professional qualificat.
b. Quan es tracti d'empreses d'Estats membres de la Unió Europea i aquesta possibilitat estigui prevista en la legislació de l'Estat respectiu, podrà també substituir-se per una declaració responsable, atorgada davant una autoritat judicial.
3) Els que acreditin els requisits de la seva solvència econòmica, financera i tècnica o professional.
En els termes assenyalats a continuació sobre els criteris de selecció.
4) Les empreses estrangeres presentaran declaració de sotmetre's a la Jurisdicció dels Jutjats i Tribunals espanyols de qualsevol ordre, per a totes les incidències que de manera directa o indirecte poguessin sorgir del contracte, amb renúncia, si escau, al fur jurisdiccional estranger que pogués correspondre al licitador.
Criteris de selecció:
La solvència econòmica i financera de l'empresari haurà d'acreditar-se per un o varis dels mitjans següents:
a) Volum anual de negocis, o bé volum anual de negocis en l'àmbit al que es refereixi el contracte, per import igual o superior a l'exigit en l'anunci de licitació o en la invitació a participar en el procediment i en els plecs del contracte o, en defecte d'això, a l'establert reglamentàriament.
b) En els casos en què resulti apropiat, justificant de l'existència d'un segur d'indemnització per riscos professionals per import igual o superior a l'exigit en l'anunci de licitació o en la invitació a participar en el procediment i en els plecs del contracte o, en defecte d'això, a l'establert reglamentàriament.
c) Patrimoni net, o bé ràtio entre actius i passius, al tancament de l'últim exercici econòmic pel qual estigui vençuda l'obligació d'aprovació de comptes anuals per import igual o superior a l'exigit en l'anunci de licitació o en la invitació a participar en el procediment i en els plecs del contracte o, en defecte d'això, a l'establert reglamentàriament].
Com a mitjà addicional als previstos en les lletres anteriors, l'òrgan de contractació podrà exigir que el període mitjà de pagament a proveïdors de l'empresari, sempre que es tracti d'una societat que no pugui presentar compte de pèrdues i guanys abreujada, no superi el límit que a aquests efectes s'estableixi per Ordre del Ministre d'Hisenda i Administracions Públiques tenint en compte la normativa sobre morositat].
En els contractes de subministrament, la solvència tècnica dels empresaris haurà de ser acreditada per un o varis dels següents mitjans:
a) Relació dels principals subministraments efectuats durant els cinc últims anys, indicant el seu import, dates i destinatari públic o privat dels mateixos. Els subministraments efectuats s'acreditaran mitjançant certificats expedits o visats per l'òrgan competent, quan el destinatari sigui una entitat del sector públic o quan el destinatari sigui un comprador privat, mitjançant un certificat expedit per aquest o, mancant aquest certificat, mitjançant una declaració de l'empresari.
b) Indicació del personal tècnic o unitats tècniques, integrades o no en l'empresa, dels quals es disposi per a l'execució del contracte, especialment els encarregats del control de qualitat.
c) Descripció de les instal·lacions tècniques, de les mesures emprades per garantir la qualitat i dels mitjans d'estudi i recerca de l'empresa.
d) Control efectuat per l'entitat del sector públic contractant o, en el seu nom, per un organisme oficial competent de l'Estat en el qual l'empresari està establert, sempre que intervingui acord d'aquest organisme, quan els productes a subministrar siguin complexos o quan, excepcionalment, hagin de respondre a una fi particular. Aquest control versarà sobre la capacitat de producció de l'empresari i, si fos necessari, sobre els mitjans d'estudi i recerca amb què explica, així com sobre les mesures emprades per controlar la qualitat.
i) Mostres, descripcions i fotografies dels productes a subministrar, l'autenticitat dels quals pugui certificar-se a petició de l'entitat del sector públic contractant.
f) Certificats expedits pels instituts o serveis oficials encarregats del control de qualitat, de competència reconeguda, que acreditin la conformitat de productes perfectament detallada mitjançant referències a determinades especificacions o normes].
En els contractes de subministrament que requereixin obres de col·locació o instal·lació, la prestació de serveis o l'execució d'obres, la capacitat dels operadors econòmics per prestar aquests serveis o executar aquesta instal·lació o obres podrà avaluar-se tenint en compte especialment els seus coneixements tècnics, eficàcia, experiència i fiabilitat.
|
CLÀUSULA SETENA. Invitacions |
El nombre mínim d'empresaris als quals es convidarà a participar en el procediment serà de tres empreses capacitades per la realització del contracte.
La invitació als candidats contindrà còpia del Plec i de la documentació complementària, o les indicacions necessàries per a l'accés a aquests documents.
Les ofertes es presentaran a l'Ajuntament en horari d'atenció al públic, en el termini que s'indiqui en la invitació a participar.
|
CLÀUSULA VUITENA. Forma de Presentació de la Documentació |
La documentació podrà presentar-se, per correu, per telefax, o per mitjans electrònics, informàtics o telemàtics, en qualsevol dels llocs establerts en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Quan les ofertes s'enviïn per correu, l'empresari haurà de justificar la data d'imposició de l'enviament en l'oficina de Correus i anunciar a l'òrgan de contractació la remissió de la mateixa mitjançant tèlex, fax o telegrama en el mateix dia, consignant-se el número de l'expedient, títol complet de l'objecte del contracte i nom del candidat.
L'acreditació de la recepció del referit tèlex, fax o telegrama s'efectuarà mitjançant diligència estesa en el mateix pel Secretari municipal. Sense la concurrència de tots dos requisits, no serà admesa l'oferta si és rebuda per l'òrgan de contractació amb posterioritat a la data de terminació del termini assenyalat en l'anunci de licitació. En tot cas, transcorreguts deu dies següents a aquesta data sense que s'hagi rebut l'oferta, aquesta no serà admesa.
Els mitjans electrònics, informàtics i telemàtics utilitzables hauran de complir, a més, els requisits establerts en la Disposició Addicional Setzena del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, aprovat per Reial decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre.
|
CLÀUSULA NOVENA. Ofertes |
Cada candidat no podrà presentar més d'una oferta Tampoc podrà subscriure cap oferta en unió temporal amb uns altres si ho ha fet individualment o figurés en més d'una unió temporal. La infracció d'aquestes normes donarà lloc a la no admissió de totes les ofertes per ell subscrites.
La presentació d'una oferta suposa l'acceptació incondicionada per l'empresari de les clàusules del present Plec.
Les ofertes per prendre part en la licitació es presentaran en dos sobres tancats, signats pel licitador i amb indicació del domicili a l'efecte de notificacions, en els quals es farà constar la denominació del sobre i la llegenda «Ofereix per licitar a la contractació de SUBMINISTRAMENT PER LA SUBSTITUACIÓ DE LES FAROLES DEL MUNICIPI»
La denominació dels sobres és la següent:
— Sobre «A»: Documentació administrativa
— Sobre «B»: Oferta Econòmica
Els documents a incloure en cada sobre hauran de ser originals o còpies autenticades, conforme a la Legislació en vigor.
Dins de cada sobre, s'inclouran els següents documents així com una relació numerada dels mateixos:
SOBRE «A»
DOCUMENTACIÓ ADMINISTRATIVA
Documentació establerta a la clausula sisena dels plecs,
SOBRE «B»
OFERTA ECONÒMICA
a) Oferta econòmica
Es presentarà conforme al següent model:
« _________________________, amb domicili a l'efecte de notificacions a _____________, amb NIF núm. _________, en representació de l'Entitat ___________________, amb NIF núm. ___________, havent rebut invitació per a la presentació d'ofertes i assabentat de les condicions i requisits que s'exigeixen per a l'adjudicació per procediment negociat del contracte de subministrament, faig constar que conec el plec que serveix de base al contracte i ho accepto íntegrament, comprometent-me a dur a terme l'objecte del contracte per l'import de _________ euros i ________ euros corresponents a l'Impost sobre el Valor Afegit
A Esporles, a ___ de ________ de 20__.
Signatura del candidat,
Signat: _________________.».
|
CLÀUSULA ONZENA. Aspectes Objecto de Negociació amb l'Empresa |
Per a la valoració de les ofertes i la determinació de l'oferta més avantatjosa s'atendrà:
1. Oferta econòmica: 60 punts
PUNTUACIÓ = 60 X [(PREU LICITACIO – PREU OFERTA) /
(PREU LICITACIÓ – PREU MÍNIM OFERTAT)]
2. Augment de unitats de faroles completes de qualsevol tipus , on cada farola equival a un punt fins un màxim de 40 punts.
|
CLÀUSULA DUODESENA. Mesa de contractació |
La Mesa de contractació, d'acord amb l'establert en el punt 10 de la Disposició Addicional Segona del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, aprovat per Reial decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, en relació amb l'article 21.2 del Reial decret 817/2009, de 8 de maig, estarà presidida per un membre de la Corporació o un funcionari de la mateixa i actuarà com a Secretari un funcionari de la Corporació. Formaran part d'ella, almenys tres vocals, entre els quals estarà el Secretari Interventor o, si escau, el titular de l'òrgan que tingui atribuïda la funció d'assessorament jurídic, així com aquells altres que es designin per l'òrgan de contractació entre el personal funcionari de carrera o personal laboral al servei de la Corporació, o membres electes de la mateixa.
Conformen la Mesa de contractació els següents membres:
—Maria Ramon Salas, que actuarà com a President de la mesa.
—Raimundo Tomás Montis Sastre, Vocal (Secretari Interventor de la Corporació).
—Representant grup municipal PP, Vocal.
—Representant grup municipal PSIB-PSOE, Vocal.
—Maria Frontera Carbonell, que actuarà com a Secretari de la Taula.
|
CLÀUSULA TRETZENA. Prerrogatives de l'Administració |
L'òrgan de contractació, de conformitat amb l'article 210 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, aprovat per Reial decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, ostenta les següents prerrogatives:
a) Interpretació del contracte.
b) Resolució dels dubtes que ofereixi el seu compliment.
c) Modificació del contracte per raons d'interès públic.
d) Acordar la resolució del contracte i determinar els efectes d'aquesta.
|
CLÀUSULA CATORZENA. Obertura de les Sol·licituds de Participació |
La Mesa de contractació es constituirà el tercer dia hàbil després de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds i qualificarà les sol·licituds de participació i documentació administrativa.
La Mesa de contractació comprovarà la personalitat i solvència dels sol·licitants.
|
CLÀUSULA DÉCIMOQUINTA. Obertura d'Ofertes |
La Mesa de contractació es constituirà el tercer dia hàbil després de la finalització del termini de presentació de les ofertes. Qualificarà la documentació administrativa continguda en els sobres «A».
La Taula podrà concedir un termini no superior a tres dies perquè el candidat corregeixi els defectes o omissions esmenables observats en la documentació presentada.
Posteriorment, procedirà a l'obertura i examen del sobre «B», podent en aquest moment la Taula sol·licitar quants informes tècnics consideri precisos.
|
CLÀUSULA SETZENA. Requeriment de la Documentació |
Rebuts els informes, i reunida de nou la Mesa de contractació, proposarà al candidats que hagi presentat l'oferta econòmicament més avantatjosa.
L'òrgan de contractació requerirà al licitador que hagi presentat l'oferta econòmicament més avantatjosa perquè, dins del termini de deu dies hàbils, a comptar des del següent a aquell en què hagués rebut el requeriment detrobar-se al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social o autoritzi a l'òrgan de contractació per obtenir de forma directa l'acreditació d'això, de disposar efectivament dels mitjans que s'hagués compromès a dedicar o adscriure a l'execució del contracte conforme a l'article 64.2 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, aprovat per Reial decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, i d'haver constituït la garantia definitiva que sigui procedent.
|
CLÀUSULA DISSETENA. Garantia Definitiva |
El candidat que hagués presentat l'oferta econòmicament més avantatjosa haurà d'acreditar la constitució de la garantia del 5% de l'import d'adjudicació, exclòs l'Impost sobre el Valor Afegit.
Aquesta garantia podrà prestar-se en alguna de les següents formes:
a) En efectiu o en valors de Deute Públic, amb subjecció, en cada cas, a les condicions establertes en les normes de desenvolupament d'aquesta Llei. L'efectiu i els certificats d'immobilització dels valors anotats es dipositaran en la Caixa General de Dipòsits o en les seves sucursals enquadrades en les Delegacions d'Economia i Hisenda, o en les Caixes o establiments públics equivalents de les Comunitats Autònomes o Entitats locals contractants davant les quals hagin de fer efecte, en la forma i amb les condicions que les normes de desenvolupament d'aquesta Llei estableixin.
b) Mitjançant aval, prestat en la forma i condicions que estableixin les normes de desenvolupament d'aquesta Llei, per algun dels bancs, caixes d'estalvis, cooperatives de crèdit, establiments financers de crèdit i societats de garantia recíproca autoritzats per operar a Espanya, que haurà de dipositar-se en els establiments assenyalats en la lletra a) anterior.
c) Mitjançant contracte d'assegurança de caució, celebrat en la forma i condicions que les normes de desenvolupament d'aquesta Llei estableixin, amb una entitat asseguradora autoritzada per operar en el ram. El certificat de l'assegurança haurà de lliurar-se en els establiments assenyalats en la lletra a anterior.
La garantia no serà retornada o cancel·lada fins que s'hagi produït el venciment del termini de garantia i compliment satisfactòriament el contracte.
Aquesta garantia respondrà als conceptes inclosos en l'article 100 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, aprovat per Reial decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, i transcorregut un anydes de la data de terminació del contracte, sense que la recepció formal i la liquidació haguessin tingut lloc per causes no imputables al contractista, es procedirà, sense més demora, a la seva devolució o cancel·lació una vegada depurades les responsabilitats al fet que es refereix el citat article 100.
|
CLÀUSULA DIVUITENA. Ofertes amb Valors Anormals o Desproporcionats |
El caràcter desproporcionat o anormal de les ofertes s'apreciarà en funció del TRLCSP i Reglament.
|
CLÀUSULA DINOVENA. Adjudicació del Contracte |
Rebudes les ofertes l'òrgan de contractació haurà d'adjudicar el contracte dins dels cinc dies hàbils següents a la recepció de la documentació.
En cap cas podrà declarar-se deserta una licitació quan exigeixi alguna oferta o proposició que sigui admissible d'acord amb els criteris que figurin en el plec.
L'adjudicació haurà de ser motivada es notificarà als candidats o licitadors i, simultàniament, es publicarà en el perfil de contractant i a la seu electrònica de l'Ajuntament.
La notificació haurà de contenir, en tot cas, la informació necessària que permeti al licitador exclòs o candidat descartat interposar recurs suficientment fundat contra la decisió d'adjudicació. En particular expressarà els següents extrems:
|
CLÀUSULA VINTENA. Formalització del Contracte |
La formalització del contracte en document administratiu s'efectuarà dins dels quinze dies hàbils següents a comptar des de la data de la notificació de l'adjudicació; constituint aquest document títol suficient per accedir a qualsevol registre públic.
El contractista podrà sol·licitar que el contracte s'elevi a escriptura pública, corrent del seu càrrec les corresponents despeses.
|
CLÀUSULA VINTÈ PRIMERA. Drets i Obligacions de l'Adjudicatari |
A més de les obligacions generals derivades del règim jurídic del present contracte, són obligacions específiques del contractista les següents:
— El contractista està obligat a lliurar els béns objecto de subministrament en el temps i lloc fixats en el contracte i de conformitat amb les prescripcions tècniques i clàusules administratives.
— El contractista està obligat a dedicar o adscriure a l'execució del contracte els mitjans personals o materials suficients per a això (article 64.2 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, aprovat per Reial decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre).
— El contractista està obligat al compliment dels requisits previstos en l'article 227 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, aprovat per Reial decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, per als supòsits de subcontractació.
— L'Administració té la facultat d'inspeccionar i de ser informada del procés de fabricació o elaboració del producte que hagi de ser lliurat com a conseqüència del contracte, podent ordenar o realitzar per si mateixa anàlisi, assajos i proves dels materials que es vagin a emprar, establir sistemes de control de qualitat i dictar quantes disposicions estimi oportunes per a l'estricte compliment del convingut.
— L'adjudicatari no tindrà dret a indemnització per causa de pèrdues, avaries o perjudicis ocasionats en els béns abans del seu lliurament a l'Administració, tret que aquesta hagués incorregut en mora en rebre'ls.
— Quan l'acte formal de la recepció dels béns, d'acord amb les condicions del plec, sigui posterior al seu lliurament, l'Administració serà responsable de la custòdia dels mateixos durant el temps que intervingui entre l'una i l'altra.
En el cas de béns o productes peribles, una vegada rebuts aquests, serà responsable l'Administració de la seva gestió, ús o caducitat, sense perjudici de la responsabilitat del subministrador pels vicis o defectes ocults dels mateixos.
— Despeses exigibles al contractista. Són de compte del contractista, les despeses i impostos de la formalització del contracte, així com qualssevol uns altres que resultin d'aplicació, segons les disposicions vigents en la forma i quantia que aquestes assenyalin.
Excepte pacte en contrari, les despeses de lliurament i transport dels béns objecto del subministrament al lloc convingut seran de compte del contractista. Si els béns no es troben en estat de ser rebuts es farà constar així en l'acta de recepció i es donaran les instruccions precises al contractista perquè esmeni els defectes observats o procedeixi a un nou subministrament de conformitat amb els pactes.
— L'adjudicatari tindrà dret a l'abonament del preu dels subministraments efectivament lliurats i formalment rebuts per l'Administració conformement a les condicions establertes en el contracte.
|
CLÀUSULA VINTÈ SEGONA. Revisió de Preus |
Prèvia justificació en l'expedient i de conformitat amb el previst en el reial decret al que es refereixen els articles 4 i 5 de la Llei 2/2015, de desindexación de l'economia espanyola, el preu d'aquest contracte podrà ser objecte de revisió periòdica i predeterminada, en els termes establerts en el capítol II del Títol III del Llibre I, sempre que s'hagués executat, almenys, en el 20% del seu import i haguessin transcorregut dos anys des de la seva formalització.
|
CLÀUSULA VINTÈ TERCERA. Termini de Garantia |
S'estableix un termini de garantia de 1 any a comptar des de la data de lliurament dels béns, si durant el mateix s'acredita l'existència de vicis o defectes en el subministrament, l'Administració tindrà dret a reclamar la reposició dels quals resultin inadequats o la reparació dels mateixos si fos suficient. Durant aquest termini de garantia tindrà dret el contractista a conèixer i ser sentit sobre l'aplicació dels béns subministrats.
Si l'Administració estimés, durant el termini de garantia, que els béns no són aptes per a la fi pretesa com a conseqüència dels vicis o defectes observats i imputables a l'empresari, i existeixi la presumpció que la reposició o reparació d'aquests béns no seran bastants per aconseguir aquella fi, podrà, abans d'expirar aquest termini, rebutjar els béns deixant-los de compte del contractista i quedant exempt de l'obligació de pagament o tenint dret, si escau, a la recuperació del preu satisfet.
Acabat el termini de garantia sense que l'Administració hagi formalitzat algun de les objeccions o la denúncia al fet que es refereixen els apartats anteriors, el contractista quedarà exempt de responsabilitat per raó dels béns subministrats.
|
CLÀUSULA VINTÈ QUARTA. Execució del Contracte |
El contractista està obligat a complir el contracte dins del termini total fixat per a la realització del mateix, així com dels terminis parcials assenyalats per a la seva execució successiva.
La constitució en mora del contractista no precisarà intimació prèvia per part de l'Administració.
|
CLÀUSULA VINTÈ CINQUENA. Modificació del Contracte |
D’acord amb l'article 105 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, aprovat per Reial decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, sense perjudici dels supòsits previstos en aquesta normativa per als casos successió en la persona del contractista, cessió del contracte, revisió de preus i pròrroga del termini d'execució, els contractes del sector públic solament podran modificar-se quan així s'hagi previst en els plecs de condicions o en l'anunci de licitació, o en els casos i amb els límits establerts en l'article 107 del mateix text legal.
En la resta de supòsits, si fos necessari que la prestació s'executés de forma diferent a la pactada, inicialment haurà de procedir-se a la resolució del contracte en vigor i a la celebració d'un altre sota les condicions pertinents.
Així, la normativa de contractació ens permet modificar els contractes del sector públic:
|
CLÀUSULA VINTÈ SEXTA. Factures |
Conforme a la Disposició Addicional Trentè Tercera del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, el contractista tindrà obligació de presentar la factura que hagi expedit pels serveis prestats davant el corresponent registre administratiu a l'efecte de la seva remissió a l'òrgan administratiu o unitat a qui correspongui la tramitació de la mateixa.
En la factura s'inclouran, a més de les dades i requisits establerts en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, els extrems previstos a l'apartat segon de la citada Disposició Addicional Trentè Tercera, així com en la normativa sobre facturació electrònica.
|
CLÀUSULA VINTÈ SÈPTIMA. Penalitats per Incompliment |
— Quan el contractista, per causes imputables al mateix, hagués incorregut en demora respecte al compliment del termini total, l'Administració podrà optar indistintament per la resolució del contracte o per la imposició de les penalitats diàries en la proporció de de les previstes en l'article 212.4 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, aprovat per Reial decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre: de 0,20 euros per cada 1.000 euros del preu del contracte.
Cada vegada que les penalitats per demora aconsegueixin un múltiple del 5% del preu del contracte, l'òrgan de contractació estarà facultat per procedir a la resolució del mateix o acordar la continuïtat de la seva execució amb imposició de noves penalitats.
— Quan el contractista, per causes imputables al mateix, hagués incomplit l'execució parcial de les prestacions definides en el contracte [1], l'Administració podrà optar, indistintament, per la seva resolució o per la imposició de les penalitats establertes anteriorment.
— Quan el contractista hagi incomplit l'adscripció a l'execució del contracte de mitjans personals o materials suficients per a això, s'imposaran penalitats en la proporció de a la gravetat de l'incompliment i la seva quantia ens podrà ser superior al 10% del pressupost del contracte.
Les penalitats s'imposaran per acord de l'òrgan de contractació, adoptat a proposta del responsable del contracte si s'hagués designat, que serà immediatament executiu, i es faran efectives mitjançant deducció de les quantitats que, en concepte de pagament total o parcial, hagin d'abonar-se al contractista o sobre la garantia que, si escau, s'hagués constituït, quan no puguin deduir-se de les esmentades certificacions.
|
CLÀUSULA VINTÈ VUITENA. Resolució del Contracte |
La resolució del contracte tindrà lloc en els supòsits que s'assenyalen en aquest Plec i en els fixats en els articles 223 i 299 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, aprovat per Reial decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre; i s'acordarà per l'òrgan de contractació, d'ofici o a instàncies del contractista.
Quan el contracte es resolgui per culpa del contractista, es confiscarà la garantia definitiva, sense perjudici de la indemnització pels danys i perjudicis originats a l'Administració, en el que excedeixin de l'import de la garantia.
|
CLÀUSULA VINTÈ NOVENA. Règim Jurídic del Contracte |
Aquest contracte té caràcter administratiu i la seva preparació, adjudicació, efectes i extinció es regirà per l'establert en aquest Plec, i para el no previst en ell, serà aplicable el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, aprovat per Reial decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, el Reial decret 817/2009, de 8 de maig, i el Reial decret 1098/2001, de 12 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques en tot el que no s'oposi la Llei 30/2007 i estigui vigent després de l'entrada en vigor del Reial decret 817/2009; supletòriament s'aplicaran les restants normes de dret administratiu i, en defecte d'això, les normes de dret privat.
L'Ordre Jurisdiccional Contenciós-Administratiu serà el competent per resoldre les controvèrsies que sorgeixin entre les parts en el present contracte de conformitat amb el que es disposa en l'article 21.1 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, aprovat per Reial decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre.
Esporles, 28 de novembre de 2017
La Batlessa,
Maria Ramon Salas
[1]