Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 13266
Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 22 de novembre de 2017 per la qual es convoca el procediment per acreditar les competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral o de vies no formals de formació corresponent al programa comú “PC00009” del Pla Anual de Polítiques per a l’Ocupació (PAPE 2017)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Llei orgànica 5/2002, de 19 de juny, de les qualificacions i de la formació professional té com a finalitat la creació d’un sistema nacional de qualificacions i formació professional que faciliti la integració de les diferents formes de certificació i acreditació de les competències i de les qualificacions professionals. D’acord amb l’article 3.5 d’aquesta norma, una de les finalitats d’aquest sistema és avaluar i acreditar oficialment la qualificació professional de les persones interessades, sigui quina sigui la forma com s’hagi aconseguit. L’article 4.1 b estableix que un dels instruments per a això és un procediment de reconeixement, avaluació, acreditació i registre de les qualificacions professionals.

A l’article 8.2, la Llei orgànica esmentada estableix que l’avaluació i l’acreditació de les competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral o de vies no formals de formació tenen com a referent el Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals.

La Llei 2/2011, de 4 de març, d’economia sostenible indica a l’article 72.4 que un dels objectius en matèria de formació professional és millorar la qualificació dels ciutadans mitjançant l’aplicació del procediment d’avaluació i acreditació de les competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral o de vies no formals.

El Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral determina el procediment únic per avaluar i acreditar les competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral o de vies no formals de formació, d’acord amb el que preveu l’article 8.2 de la Llei orgànica 5/2002.

D’acord amb l’article 21.1 b del Reial decret esmentat, les administracions educatives i laborals competents de cada comunitat autònoma han d’establir conjuntament l’estructura organitzativa responsable d’aquest procediment.

El Decret 55/2011, de 20 de maig, regulador de l’estructura organitzativa del procediment de reconeixement de les competències professionals adquirides per l’experiència laboral o vies no formals de formació a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, determina a l’article 2.1 que la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i el Servei d’Ocupació de les Illes Balears, conjuntament o separadament, han d’aprovar les convocatòries públiques del procediment d’avaluació i d’acreditació de les competències professionals adquirides per l’experiència laboral o de vies no formals de formació, i han de garantir l’estructura organitzativa necessària per gestionar el procediment. En el cas que s’aprovin de forma separada, és preceptiu un informe favorable vinculant de l’òrgan administratiu no convocant.

El Decret 55/2011 designa a l’article 3.1 l’Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears (IQPIB) com a òrgan encarregat de la gestió i la coordinació d’aquest procediment.

El reconeixement de les competències professionals avaluades mitjançant el procediment que regula el Reial decret 1224/2009, quan les persones interessades no completin les qualificacions recollides en el títol de formació professional o en el certificat de professionalitat corresponent, s’ha de fer mitjançant una acreditació parcial acumulable, amb la finalitat de poder completar la formació que els permeti obtenir el títol i/o el certificat indicats i per facilitar a les persones l’aprenentatge al llarg de la vida i la millora de la seva qualificació professional.

Aquesta convocatòria està finançada amb fons finalistes procedents del Govern d’Espanya, mitjançant el Ministeri d’Ocupació i Seguretat Social i el Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE).

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Aprovar les bases que han de regir la convocatòria del procediment per acreditar les competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral o de vies no formals de formació corresponent al programa comú “PC00009” del Pla Anual de Polítiques per a l’Ocupació (PAPE 2017). Aquestes bases figuren com a annex 1 d’aquesta Resolució.

Segon

Aprovar el nombre de places i les unitats de competència convocades, amb indicació del títol de formació professional, el certificat de professionalitat i el centre seu (principal i auxiliar) de cada qualificació professional. Tot això figura com a annex 2.

Tercer

Convocar el procediment per acreditar les competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral o de vies no formals de formació en els termes que figuren a les bases que s’inclouen com a annex 1 d’aquesta Resolució. Aquesta convocatòria la duu a terme la Conselleria d’Educació i Universitat. Aquests procediments s’ajusten al que regula el Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral i el Decret 55/2011, de 20 de maig, regulador de l’estructura organitzativa del procediment de reconeixement de les competències professionals adquirides per l’experiència laboral o per vies no formals de formació a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Quart

Aquesta Resolució s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i entra en vigor l’endemà de publicar-se.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de publicar-se, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de publicar-se, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

   

Palma, 22 de novembre de 2017

El conseller

Martí X. March i Cerdà

 

 ANNEX 1

Bases de la convocatòria

1.  Objecte i àmbit d’aplicació

  1. Aquesta convocatòria permet avaluar i acreditar les competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral i/o de vies no formals de formació de les unitats de competència de les qualificacions professionals especificades a l’annex 2.
  2. El procediment i els requisits establerts en aquesta resolució, així com els efectes de l’avaluació i acreditació de competències, tenen abast i validesa a tot el territori de l’Estat.

2.  Destinataris

Els destinataris són les persones amb experiència professional i aprenentatges no formals relacionats amb les unitats de competència de les qualificacions professionals objecte d’aquesta convocatòria que compleixin els requisits prevists al punt 4.

3.  Import de la convocatòria i partida pressupostària

  1. El crèdit disponible màxim destinat al procediment per acreditar les competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral o de vies no formals de formació per les convocatòries de l’any 2017 és de 450.000,00 euros, dels quals 429.111,57 euros corresponen a transferència del Servei d’Ocupació de les Illes Balears i 20.888,43 euros a compensacions d’exercicis anteriors, a càrrec de la partida pressupostària 13901/421G02/64000/00/17020 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  2. Aquesta convocatòria està finançada amb fons finalistes procedents del Govern d’Espanya, mitjançant el Ministeri d’Ocupació i Seguretat Social i el Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE), a través del Pla Anual de Política d’Ocupació.

4.  Requisits per a la participació

  1. Les persones que vulguin participar en el procediment han de complir els requisits següents:
    1. Tenir la nacionalitat espanyola, haver obtingut el certificat de registre de ciutadania comunitària o la targeta de familiar de ciutadà de la Unió Europea, o ser titular d’una autorització de residència o de residència i treball a Espanya en vigor, en els termes establerts en la normativa espanyola d’estrangeria i immigració.
    2. Tenir, com a mínim, en el moment de fer la inscripció:
      • 18 anys complerts, per a les qualificacions de nivell 1.
      • 20 anys complerts, per a les qualificacions de nivell 2 i nivell 3.
    3. Tenir experiència laboral o formació relacionada amb les unitats de competència de les qualificacions professionals que es volen acreditar, d’acord amb el que figura a continuació:
      1. En el cas d’experiència laboral, per a les qualificacions de nivell 1, s’han de justificar almenys 2 anys, amb un mínim de 1.200 hores treballades en total els darrers 10 anys.
      2. En el cas d’experiència laboral, per a les qualificacions de nivell 2 i 3, s’han de justificar almenys 3 anys, amb un mínim de 2.000 hores treballades en total els darrers 10 anys.
      3. En el cas de formació, s’han de justificar almenys 200 hores de formació relacionada amb les unitats de competència de les qualificacions professionals de nivell 1 que es volen acreditar, i almenys 300 hores de formació relacionada amb les unitats de competència de les qualificacions professionals de nivell 2 i 3 que es volen acreditar. La formació indicada s’ha d’haver duit a terme en els darrers 10 anys.
    • Per establir el període de deu anys anteriors a la convocatòria s’ha de tenir com a referència el dia de publicació al BOIB d’aquesta Resolució.
  2. Les persones majors de 25 anys que reuneixin els requisits d’experiència o de formació i que no puguin justificar-los poden sol·licitar la inscripció provisional en el procediment sempre que presentin alguna prova admesa en dret que justifiqui l’experiència laboral o la formació no formal d’acord amb el que preveu l’article 11.2 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol. Per a aquests casos la comissió d’avaluació corresponent ha de determinar si se’n permet la inscripció definitiva.
  3. No poden participar en aquesta convocatòria les persones que es trobin en una de les condicions següents:
    1. Tenir un títol de formació professional o un certificat de professionalitat que contengui les unitats de competència a les quals es vol presentar en aquesta convocatòria.
    2. Estar matriculat, en el moment de la inscripció, en una oferta formativa del sistema educatiu o una acció formativa per a l’ocupació que contengui unitats de competència per a les quals sol·licita l’avaluació i l’acreditació.
    3. Estar participant en un procediment d’acreditació de competències professionals en el qual les unitats de competència siguin les mateixes que se sol·liciten en aquesta convocatòria.

5.  Política de privacitat

  1. D’acord amb el que es disposa als articles 5 i 6 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i en l’article 12 del Reial decret 1720/2007, de 27 de desembre, pel qual s’aprova el reglament de desenvolupament d’aquesta llei, les dades facilitades seran recollides i tractades en un fitxer de titularitat de la Conselleria d’Educació i Universitat, amb domicili al carrer del Ter, 16, 07009, Palma.
  2. La finalitat d’aquest tractament és que l’IQPIB pugui dur a terme el tractament estadístic i la gestió del procediment d’avaluació i d’acreditació de les competències professionals.
  3. En qualsevol moment es poden exercir els drets reconeguts en aquella Llei, en particular els d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició, adreçant-se per escrit a l’IQPIB, amb el mateix domicili que la Conselleria d’Educació i Universitat.

6.  Taxes

1. En aplicació de la Llei 18/2016, de 29 de desembre, i en relació amb la Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 14 de gener de 2016 per la qual es publica l’actualització de les bases, els tipus de gravamen i les quotes tributàries dels tributs propis de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2016, les taxes per a la implantació dels processos de reconeixement de competències professionals assolides per experiència laboral a les Illes Balears (articles 103 septvicies a 103 untricies de la Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el Règim específic de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, afegits per l’apartat 4 de la disposició final quarta de la Llei 9/2009, de 21 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2010) són les següents:

 

Concepte

Euros

1. Inscripció al procés de reconeixement de competències professionals assolides per experiència laboral o vies no formals de formació.

5,46

2. Inscripció a la fase d’orientació i assessorament.

2.1 Per a qualificacions de nivell 1.

27,34

2.2 Per a qualificacions de nivell 2.

38,28

2.3 Per a qualificacions de nivell 3.

43,75

3. Inscripció a la fase d’avaluació i acreditació.

3.1 Per a unitats de competència de qualificacions de nivell 1, sigui quin sigui el nombre d’unitats de competència de les quals se sol·licita avaluació.

10,94

3.2 Per a unitats de competència de qualificacions de nivell 2.

— Si se sol·licita l’avaluació d’una unitat de competència.

10,94

— Si se sol·licita l’avaluació de dues unitats de competència.

16,40

— Si se sol·licita l’avaluació de tres o més unitats de competència.

21,88

3.3 Per a unitats de competència de qualificacions de nivell 3.

— Si se sol·licita l’avaluació d’una unitat de competència.

16,40

— Si se sol·licita l’avaluació de dues unitats de competència.

21,88

— Si se sol·licita l’avaluació de tres o més unitats de competència.

38,28

  

2. Queden exemptes del pagament de la taxa:

a. Les persones en situació legal de desocupació, les persones amb una discapacitat igual o superior al 33 %, els membres de famílies nombroses, els membres d’unitats familiars que percebin la renda mínima d’inserció, les persones subjectes a mesures privatives de llibertat i els joves tutelats i extutelats en vies d’emancipació, sempre que acreditin documentalment en el moment de la inscripció que es troben en alguna d’aquestes situacions.

b. Les persones que hagin estat víctimes d’actes terroristes i, també, el o la cònjuge i els fills, sempre que acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció. Aquesta condició s’ha d’acreditar mitjançant la resolució administrativa corresponent. En el cas del o la cònjuge i els fills, també s’ha de presentar el llibre de família.

c. Les víctimes de violència de gènere i, també, els fills que en depenen, sempre que acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció. Aquesta condició s’ha d’acreditar mitjançant qualsevol dels documents prevists per la normativa vigent. En el cas dels fills dependents, també s’ha de presentar el llibre de família.

3. El document pel pagament de la taxa es generarà al moment de fer el tràmit telemàtic. Es podrà triar l’opció de fer el pagament via telemàtica o de forma presencial (model 046).

7.  Qualificacions professionals i nombre de places convocades

  1. La relació de les qualificacions professionals susceptibles d’acreditació i el nombre de places convocades figuren a l’annex 2.
  2. El director de l’IQPIB pot resoldre que el nombre de places convocades inicialment s’ampliï sempre que s’assignin fons addicionals a la partida pressupostària a la qual s’ha d’imputar la despesa corresponent a aquesta convocatòria.
  3. Igualment, si el nombre de places convocades en una qualificació professional no es cobreixen, aquestes es poden redistribuir a altres qualificacions professionals d’aquesta mateixa convocatòria.
  4. Com a resultat d’una eventual redistribució de places, els candidats en reserva que poguessin ser admesos al procediment seran convocats a l’acte de l’adjudicació dels candidats en reserva (crida única) el dia 2 de maig.
  5. Així mateix, en cas que el nombre d’inscrits admesos a una qualificació sigui molt inferior al nombre de places convocades, poden ampliar-se els terminis d’inscripció o, si n’és el cas, anul·lar-se la convocatòria d’aquesta qualificació.

8.  Fases del procediment i seus de cada qualificació professional i presentació de documentació

  1. Segons el que disposa el Reial decret 1224/2009, les fases del procediment són:
    1. Assessorament.
    2. Avaluació de la competència professional.
    3. Acreditació i registre de la competència professional.
  2. Aquestes tres fases del procediment s’han de dur a terme durant l’any 2018.
  3. Les diferents fases del procediment s’han de desenvolupar als centres seu que s’indiquen a l’annex 2.

9.  Presentació de documentació

  1. La presentació de documentació s’ha de fer preferentment a la secretaria del centre seu (principal o auxiliar) de la qualificació professional corresponent, d’acord amb la residència de la persona candidata i adreçada a la comissió d’avaluació. Les persones residents fora de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears ho han de fer a la seu principal.
  2. D’acord amb l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els documents que els interessats adrecin als òrgans de les administracions públiques es poden presentar:
    1. Al registre electrònic de l’administració o organisme al qual es dirigeixin, així com a la resta de registres electrònics de qualsevol dels subjectes a què es refereix l’article 2.1.
    2. A les oficines de Correus, en la forma que s’estableixi per reglament.
    3. A les representacions diplomàtiques o oficines consulars d’Espanya a l’estranger.
    4. A les oficines d’assistència en matèria de registres.
    5. En qualsevol altre lloc que estableixin les disposicions vigents.

10.  Sol·licitud d’inscripció al procediment

  1. El termini de sol·licitud d’inscripció al procediment és del 8 al 26 de gener.
  2. Les persones interessades a participar en aquesta convocatòria han d’emplenar la sol·licitud d’inscripció telemàtica mitjançant el formulari establert a l’efecte que es troba disponible a la pàgina web <http://iqpib.caib.es>. La tramitació telemàtica només es completa quan s’envia la sol·licitud. No es consideren vàlides les sol·licituds amb la marca d’aigua “sense validesa”, ja que això indica que no s’ha tramitat. En el cas d’haver tramitat més d’una sol·licitud només es considera vàlida la darrera que s’ha registrat telemàticament.
  3. Per fer efectiva la inscripció al procediment s’ha de presentar la documentació acreditativa següent:
    1. Sol·licitud d’inscripció telemàtica signada.
    2. Fotocòpia del NIF, el NIE o un altre document justificatiu.
    3. Justificant del pagament de la taxa d’inscripció i, si n’és el cas, documentació justificativa de tenir dret a una bonificació de la taxa. En el cas d’exempció del pagament de la taxa cal presentar la documentació que ho justifiqui.
    4. Documentació justificativa de l’experiència laboral dels darrers 10 anys en les unitats de competència de les qualificacions professionals que es volen acreditar:
      • Per a treballadors assalariats:
        1. Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social (vida laboral), de l’Institut Social de la Marina o de la mutualitat a la qual estiguin afiliats, en què constin l’empresa, la categoria laboral (grup de cotització) i el període de contractació.
        2. Fotocòpia dels contractes de treball o certificació de l’empresa o empreses on s’hagi adquirit l’experiència laboral en què constin específicament la durada dels períodes de prestació del contracte, l’activitat exercida i l’interval de temps en què s’ha fet l’activitat.
      • Per a treballadors autònoms o per compte propi:
        1. Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social (vida laboral), de l’Institut Social de la Marina o de la Mutualitat a la qual estiguin afiliats en què constin els períodes d’alta en el règim corresponent.
        2. Declaració responsable amb la descripció de l’activitat exercida i l’interval de temps en què s’ha duit a terme.
      • Per a treballadors voluntaris o becaris:
        1. Fotocòpia del certificat de l’organització on s’hagi prestat l’assistència en què constin, específicament, les activitats i les funcions exercides, l’any en què s’han fet i el nombre total d’hores dedicades.
    5. Documentació justificativa de la formació no formal dels darrers 10 anys, que ha de reunir els requisits següents:
      1. La formació rebuda ha d’estar relacionada amb les unitats de competència que es pretenen acreditar.
      2. En la documentació acreditativa han de constar-hi els continguts, la durada en hores, el període en què es va dur a terme i l’expressió formal que confirmi que ha estat superada, avaluada positivament o cursada amb aprofitament. Si la durada de la formació està expressada en crèdits, se n’ha d’especificar l’equivalència en hores. No s’han de valorar els cursos de durada inferior a deu hores ni l’assistència a jornades, simposis, esdeveniments o similars.
    6. Si escau, declaració responsable o prova admesa en dret per justificar els requisits d’experiència laboral o formativa.
  4. Tots els documents que no es presentin redactats en llengua catalana o castellana s’han d’acompanyar necessàriament de la traducció oficial corresponent.
  5. La falsedat en les dades declarades o aportades comporta la pèrdua del dret a participar en aquesta convocatòria i la no devolució de les taxes abonades.
 

11.  Criteris per determinar l’admissió al procediment

  1. En el cas que el nombre de sol·licituds que compleixin els requisits sigui superior al nombre de places establert en la convocatòria, s’ha d’aplicar el barem següent:
    1. Per cada dia d’experiència laboral relacionada amb les unitats de competència que es volen acreditar (com a treballador per compte d’altri i com a treballador de caràcter autònom) s’atorguen 0,0166 punts per dia. Si l’experiència no ha estat a jornada completa, la puntuació anterior s’ha de comptar de forma proporcional a la jornada feta.
    2. Per cada 10 hores de feina relacionada amb les unitats de competència que es volen acreditar com a becari o voluntari: 0,033 punts.
    3. Per cada 10 hores de formació rebuda relacionada amb les unitats de competència que es volen acreditar: 0,1 punts. Si la formació està expressada en crèdits, un crèdit equival a 10 hores.
    4. Per trobar-se en situació d’atur de llarga durada en el moment de la inscripció: 5 punts (s’ha de justificar amb un certificat emès pel Servei d’Ocupació).
    5. Per trobar-se empadronat a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en el moment de la inscripció: 5 punts (s’ha de justificar amb un certificat d’empadronament).
  2. Han de resultar admeses les persones amb més puntuació d’acord amb els criteris de l’apartat anterior fins que es cobreixin totes les places que s’ofereixen en aquesta convocatòria. En cas d’empat, ha de prevaler l’aspirant amb més puntuació en l’apartat 1 a. En el cas que continuï l’empat entre candidats, per resoldre’l s’ha d’aplicar el criteri d’admetre la persona de més edat. Per a això, s’ha de tenir en compte l’any, el mes i el dia de naixement.

12.  Publicació de les llistes provisionals d’admissió al procediment

El dia 14 de febrer s’ha de publicar la llista provisional de persones admeses, en reserva i persones excloses al tauler d’anuncis del centre seu (principal i auxiliar) de la qualificació professional corresponent i a la pàgina web <http://iqpib.caib.es>.

13.  Termini de reclamacions d’admissió al procediment

  1. Les persones candidates disposen del 15 al 21 de febrer, ambdós inclosos, per fer les reclamacions oportunes a les llistes provisionals.
  2. Aquesta reclamació s’ha de presentar per escrit i s’hi ha d’adjuntar tota la documentació necessària per esmenar-ne els defectes, les errades en la valoració o l’omissió a les llistes.

14.  Publicació de llistes definitives d’admissió al procediment

  1. El dia 7 de març s’ha de publicar la llista definitiva de persones admeses, en reserva i persones no admeses al tauler d’anuncis del centre seu (principal i auxiliar) de la qualificació professional corresponent i a la pàgina web <http://iqpib.caib.es>.
  2. Les persones admeses estaran en disposició de participar en el procediment.
  3. Les persones en reserva queden per cobrir, segons l’ordre de puntuació que hagin obtingut, els abandonaments i les renúncies que es produeixin, així com la redistribució de places. Aquestes persones podran ser convocades a l’acte de l’adjudicació dels candidats en reserva (crida única) el dia 2 de maig.

15.  Inscripció a la fase d’assessorament

  1. El termini de sol·licitud d’inscripció a la fase d’assessorament és del 8 al 23 de març.
  2. Les persones admeses al procediment hauran d’emplenar la sol·licitud telemàtica d’inscripció per participar a la fase d’assessorament, mitjançant el formulari establert a l’efecte que es troba disponible a la pàgina web <http://iqpib.caib.es>. La tramitació telemàtica només es completa quan s’envia la sol·licitud. No es consideren vàlides les sol·licituds amb la marca d’aigua “sense validesa”, ja que això indica que no s’ha tramitat. En el cas d’haver tramitat més d’una sol·licitud només es considera vàlida la darrera que s’ha registrat telemàticament.
  3. Per fer efectiva la inscripció a la fase d’assessorament s’ha de presentar la documentació acreditativa següent:
    1. Sol·licitud d’inscripció telemàtica a la fase d’assessorament signada.
    2. Justificant del pagament de la taxa d’inscripció i, si n’és el cas, documentació justificativa de tenir dret a una bonificació de la taxa. En el cas d’exempció del pagament de la taxa cal presentar la documentació que ho justifiqui.
    3. Dossier del candidat o candidata.
  4. Les persones candidates han de preparar el dossier amb tota la documentació relativa a l’historial professional i formatiu relacionat amb les unitats de competència que s’han d’avaluar d’acord amb els criteris establerts en el manual per a l’elaboració del dossier que es troba a la pàgina web <http://iqpib.caib.es>.
  5. Tota la documentació que conforma el dossier s’ha de validar degudament.
  6. En el cas de les persones candidates que estiguin inscrites a més d’una qualificació professional corresponent a la mateixa comissió, segons la relació que s’indica a continuació, només és necessari presentar un sol dossier.

Comissió

Codi

Qualificació

A

AFD159_2

Guia per itineraris de muntanya baixa i mitjana

AFD338_2

Guia per barrancs secs o aquàtics

B

IMA368_2

Muntatge i manteniment d’instal·lacions calorífiques

IMA369_2

Muntatge i manteniment d’instal·lacions de climatització i de ventilació i extracció

C

IMS077_3

Assistència a la realització en televisió

IMS294_3

Càmera de cinema, vídeo i televisió

IMS296_3

Muntatge i postproducció d’audiovisuals

D

SEA129_2

Extinció d’incendis i salvament

SEA534_2

Prevenció d’incendis i manteniment

SEA595_2

Operacions de vigilància i extinció d’incendis forestals i suport a contingències en el medi natural i rural

E

TMV553_2

Manteniment d’aparells d’embarcacions esportives i d’esbarjo

TMV554_2

Manteniment d’instal·lacions de sistemes elèctrics i electrònics d’embarcacions esportives i d’esbarjo

TMV555_2

Manteniment de la planta propulsora, màquines i equips auxiliars d’embarcacions esportives i d’esbarjo

TMV557_2

Pintura, reparació i construcció d’elements de plàstic reforçat amb fibra d’embarcacions esportives i d’esbarjo

F

TMV047_2

Manteniment de sistemes de transmissió de força i trens de rodatge de vehicles automòbils

TMV050_3

Planificació i control de l’àrea d’electromecànica

16.  Publicació de les llistes provisionals de la fase d’assessorament

El dia 11 d’abril s’ha de publicar la llista provisional de persones admeses i excloses de cada qualificació al tauler d’anuncis del centre seu (principal i auxiliar) de la qualificació professional corresponent i a la pàgina web <http://iqpib.caib.es>.

17.  Termini de reclamacions de la fase d’assessorament

  1. Les persones candidates disposen del 12 al 18 d’abril, ambdós inclosos, per fer les reclamacions oportunes a les llistes provisionals.
  2. Aquesta reclamació s’ha de presentar per escrit i s’hi ha d’adjuntar tota la documentació necessària per esmenar-ne els defectes, les errades en la valoració o l’omissió a les llistes.

18.  Publicació de llistes definitives de la fase d’assessorament

El dia 10 de maig s’ha de publicar la llista definitiva de persones admeses i excloses de cada qualificació al tauler d’anuncis del centre seu (principal i auxiliar) de la qualificació professional corresponent i a la pàgina web <http://iqpib.caib.es>.

19.  Desenvolupament de la fase d’assessorament

  1. La fase d’assessorament s’ha de desenvolupar d’acord amb el que disposa l’article 15 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol.
  2. Aquesta fase es pot desenvolupar tant de forma presencial com per mitjans telemàtics, segons les necessitats, del dia 11 de maig al dia 7 de juny.
  3. Aquesta fase finalitza amb el lliurament a les persones candidates de l’informe d’assessorament el dia 8 de juny.
  4. En aquesta fase la primera reunió es pot dur a terme tant en grup com de forma individual.
  5. Quan l’assessorament es faci de forma presencial i la persona candidata no comparegui en la data, l’hora i el lloc indicats per l’assessor, aquesta disposa de tres dies naturals per presentar un justificant oficial de l’absència a la comissió d’avaluació corresponent. Quan l’assessorament es faci per mitjans telemàtics i aquest no sigui possible per falta de comunicació imputable a la persona candidata, es considera que la fase d’assessorament no s’ha duit a terme. En tots dos casos s’ha d’entendre que desisteix de continuar participant en el procediment, per la qual cosa se l’ha d’excloure. Aquesta circumstància s’ha de fer constar al seu expedient. En aquest cas, i sempre que les circumstàncies ho permetin, la seva plaça l’ha de cobrir un candidat de la llista de reserva.
  6. Per facilitar l’accés al reconeixement de competències professionals objecte d’aquesta convocatòria, les persones que treballen poden utilitzar els permisos individuals de formació, d’acord amb el que estableix l’article 10.7 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, i la resta de normativa vigent.

20.  Inscripció a la fase d’avaluació

  1. El termini de sol·licitud d’inscripció a la fase d’avaluació és del 9 al 22 de juny.
  2. Les persones admeses a la fase d’assessorament que no hagin desistit de la seva participació poden participar a la fase d’avaluació i emplenar la sol·licitud telemàtica d’inscripció a aquesta fase, mitjançant el formulari establert a l’efecte que es troba disponible a la pàgina web <http://iqpib.caib.es>. La tramitació telemàtica només es completa quan s’envia la sol·licitud. No es consideren vàlides les sol·licituds amb la marca d’aigua “sense validesa”, ja que això indica que no s’ha tramitat. En el cas d’haver tramitat més d’una sol·licitud només es considera vàlida la darrera que s’ha registrat telemàticament.
  3. Per fer efectiva la inscripció a la fase d’avaluació s’ha de presentar la documentació acreditativa següent:
    1. Sol·licitud d’inscripció telemàtica a la fase d’avaluació signada.
    2. Justificant del pagament de la taxa d’inscripció i, si n’és el cas, documentació justificativa de tenir dret a una bonificació de la taxa. En el cas d’exempció del pagament de la taxa cal presentar la documentació que ho justifiqui.

21.  Publicació de les llistes provisionals de la fase d’avaluació

El dia 5 de juliol s’ha de publicar la llista provisional de persones admeses i excloses de cada qualificació al tauler d’anuncis del centre seu (principal i auxiliar) de la qualificació professional corresponent i a la pàgina web <http://iqpib.caib.es>.

22.  Termini de reclamacions de la fase d’avaluació

  1. Les persones candidates disposen del 9 al 13 de juliol, ambdós inclosos, per fer les reclamacions oportunes a les llistes provisionals.
  2. Aquesta reclamació s’ha de presentar per escrit i s’hi ha d’adjuntar tota la documentació necessària per esmenar-ne els defectes, les errades en la valoració o l’omissió a les llistes.

23.  Publicació de llistes definitives de la fase d’avaluació

  1. El dia 24 de juliol s’ha de publicar la llista definitiva de persones admeses i excloses de cada qualificació al tauler d’anuncis del centre seu (principal i auxiliar) de la qualificació professional corresponent i a la pàgina web <http://iqpib.caib.es>.
  2. Les persones admeses estan en disposició de participar en aquesta fase.

24.  Desenvolupament de la fase d’avaluació

  1. La fase d’avaluació s’ha de desenvolupar d’acord amb el que disposa l’article 16 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol.
  2. Aquesta fase es desenvolupa del dia 25 de juliol al dia 30 de setembre.
  3. L’avaluació de la competència professional de la persona candidata s’ha de fer de cadascuna de les unitats de competència recollides en aquesta convocatòria a les quals s’hagi inscrit. Aquesta avaluació té com a objecte comprovar si es demostra la competència professional requerida en les realitzacions professionals, en els nivells establerts en els criteris de realització i en una situació de treball, real o simulada, fixada a partir del context professional, seguint els criteris per a l’avaluació establerts en les guies d’evidències.
  4. A la fase d’avaluació almenys una de les intervencions ha de ser presencial. En el cas que la persona candidata no concorri en la data, l’hora i el lloc indicats per a l’avaluació, disposa de tres dies naturals per presentar el justificant oficial de l’absència a la comissió d’avaluació corresponent. En cas contrari, s’ha d’entendre que desisteix de continuar participant en el procediment, per la qual cosa se l’ha d’excloure. Aquesta circumstància s’ha de fer constar al seu expedient.
  5. Els resultats de l’avaluació de la competència professional en cada unitat de competència s’han d’expressar en els termes de demostrada o no demostrada.
  6. Per facilitar l’accés al reconeixement de competències professionals objecte d’aquesta convocatòria, les persones que estiguin treballant poden utilitzar els permisos individuals de formació, d’acord amb el que estableix l’article 10.7 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, i la resta de normativa vigent.
  7. Aquesta fase finalitza amb el lliurament a les persones candidates dels resultats de l’avaluació el dia 1 d’octubre.
  8. La persona avaluada, si no està d’acord amb el resultat de l’avaluació, té dret a reclamar davant la comissió d’avaluació. La reclamació s’ha de presentar per escrit en el termini comprès del 2 al 16 d’octubre.
  9. La comissió d’avaluació ha de comunicar al candidat o candidata el resultat de la reclamació, al més tard, el 25 d’octubre.
  10. Contra el resultat de la reclamació es pot presentar un recurs d’alçada davant el director de l’IQPIB en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la notificació.
  11. L’acreditació de les unitats de competència demostrades estarà disponible a partir del 21 de novembre a la secretaria del centre seu (principal o auxiliar). Les persones candidates residents fora de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la rebran per correu certificat a l’adreça que van indicar a la inscripció.
 

25.  Pla de formació

  1. Amb independència dels resultats obtinguts, la comissió d’avaluació ha de proporcionar a totes les persones avaluades el corresponent pla de formació, en el qual s’ha de fer constar:
    1. Possibilitats de formació, amb les orientacions pertinents, perquè puguin acreditar en convocatòries posteriors les unitats de competència no demostrades.
    2. Possibilitats de formació, amb les orientacions pertinents, per completar la formació conduent a l’obtenció d’un certificat de professionalitat o un títol de formació professional que hi estigui relacionat.
    3. Si els candidats compleixen els requisits per obtenir un certificat de professionalitat o un títol de formació professional, s’han d’indicar els tràmits necessaris perquè el puguin obtenir.
  2. El pla de formació s’ha de lliurar al candidat juntament amb l’acreditació de les unitats de competència demostrades. Les persones candidates residents fora de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears el rebran per correu certificat a l’adreça que van indicar a la inscripció.

26.  Fase d’acreditació i registre de la competència professional

  1. El director de l’IQPIB ha d’expedir l’acreditació de les unitats de competència avaluades positivament a cada persona candidata, expressades com a demostrades, d’acord amb el model previst a l’annex III A del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol.
  2. L’IQPIB ha de registrar d’ofici en el Registre d’Unitats de Competències Professionals de les Illes Balears, creat mitjançant el Decret 55/2011, les acreditacions d’unitats de competència expedides en el marc del procediment establert pel Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, i ha de transferir els resultats al registre de caràcter estatal del Servei d’Ocupació Estatal, en compliment de l’article 18.2 del Reial decret 1224/2009.
  3. En qualsevol cas, l’acreditació de les competències professionals no implica l’obtenció de l’habilitació per a la professió. Per obtenir-la, s’ha de complir la normativa que regula l’exercici de l’activitat professional corresponent.

27.  Recuperació de la documentació presentada

Del 21 de novembre al 28 de febrer de 2019 els participants poden recuperar, a la secretaria del centre seu on varen presentar les sol·licituds d’inscripció al procediment, la documentació que hagin presentat per acreditar els seus mèrits (dossier). Si la documentació no es retira en aquest termini, s’entendrà que l’aspirant renuncia a recuperar-la i aquesta es destruirà.

28.  Nomenament dels assessors, avaluadors i membres de les comissions d’avaluació

  1. El director de l’IQPIB ha de designar els assessors i els avaluadors i establir la composició i el nombre de comissions d’avaluació necessàries per dur a terme aquest procediment, d’acord amb el que preveu l’article 7 del Decret 55/2011, de 20 de maig. La designació s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web <http://iqpib.caib.es>.
  2. Els assessors i els avaluadors participants en aquesta convocatòria han d’estar inclosos en el Registre del Personal Assessor i Avaluador del Servei Públic d’Ocupació Estatal.

29.  Compensacions econòmiques

  1. Les persones designades com a membres de les comissions d’avaluació han de percebre per l’exercici de les seves funcions (establertes a l’article 28 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol) un màxim per sessió de 59,91 € —el president i el secretari—, i de 58,76 € —els vocals—, amb el nombre màxim d’assistències que figura a cada concepte:
    1. Per les tasques relacionades amb la inscripció:
      • Per cada sessió feta, amb un màxim de 4, per cada membre de la comissió, si el nombre de places és inferior o igual a 15.
      • Per cada sessió feta, amb un màxim de 5, per cada membre de la comissió, si el nombre de places és de 16 a 30.
      • Per cada sessió feta, amb un màxim de 6, per cada membre de la comissió, si el nombre de places és de 31 a 45.
      • Per cada sessió feta, amb un màxim de 7, per cada membre de la comissió, si el nombre de places és de 46 a 60.
      • Per cada sessió feta, amb un màxim de 8, per cada membre de la comissió, si el nombre de places és de 61 a 75.
      • Per cada sessió feta, amb un màxim de 9, per cada membre de la comissió, si el nombre de places és de 76 a 90.
      • Per cada sessió feta, amb un màxim de 10, per cada membre de la comissió, si el nombre de places és de 91 a 105.
      • Per cada sessió feta, amb un màxim de 11, per cada membre de la comissió, si el nombre de places és de 106 a 120.
        • S’entén per nombre de places el que resulta després de la redistribució segons el punt 7.3.
    2. Per la fase d’avaluació:
      • Si el nombre d’unitats de competència assignat a la comissió és inferior o igual a 4, un màxim de 6 sessions per cada membre.
      • Si el nombre d’unitats de competència assignat a la comissió és de 5 a 7, un màxim de 7 sessions per cada membre.
      • Si el nombre d’unitats de competència assignat a la comissió és superior a 7, un màxim de 8 sessions per cada membre.
    • A més, els presidents i els secretaris de les comissions poden percebre compensacions per les tasques inherents al càrrec i la responsabilitat especial per un nombre màxim d’una sessió addicional per cada una d’aquestes fases.
  2. Les persones designades com a assessors, per l’exercici de les seves funcions (definides a l’article 23 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol) han de percebre un màxim de 25,00 € per hora, amb el nombre màxim d’hores següents:
    • Un màxim de 4 hores per candidat si s’han d’assessorar fins a 3 unitats de competència.
    • Un màxim de 6 hores per candidat si s’han d’assessorar de 4 a 5 unitats de competència.
    • Un màxim de 8 hores per candidat si s’han d’assessorar de 6 a 7 unitats de competència.
    • Un màxim de 9 hores per candidat si s’han d’assessorar més de 7 unitats de competència.
  3. Les persones designades com a avaluadors han de percebre per l’exercici de les seves funcions (definides a l’article 24 del Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol) un màxim de 25,00 € per hora, amb el nombre màxim d’hores següents:
    • 2 hores per unitat de competència i candidat si la unitat de competència és de nivell 1 i 2.
    • 3 hores per unitat de competència i candidat si la unitat de competència és de nivell 3.

Les unitats de competència que consten en més d’una qualificació professional només es poden computar una única vegada.

 

ANNEX 2

Qualificació professional

Guia per itineraris de muntanya baixa i mitjana

Família professional

Activitats fisicoesportives

Nivell

2

Codi

AFD159_2

Reial decret

Reial decret 1087/2005, de 16 de novembre

Reial decret 1521/2007, de 16 de novembre

Places convocades

15

Unitats de competència

UC0272_2. Assistir com a primer intervinent en cas d’accident o situació d’emergència.

UC0505_2. Determinar i organitzar itineraris per muntanya baixa i mitjana.

UC0506_2. Avançar amb eficàcia i seguretat per terreny de muntanya baixa i mitjana i terreny nevat de tipus nòrdic.

UC0507_2. Guiar i dinamitzar persones per itineraris de muntanya baixa i mitjana i terreny nevat de tipus nòrdic.

Certificat de professionalitat

AFDA0611. Guia per itineraris de muntanya baixa i mitjana

Reial decret 611/2013, de 2 d’agost

Títol d’FP

No existeix

Seu principal

IES Centre de Tecnificació Esportiva de les Illes Balears (c. del Gremi de Forners, 4, 07009 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

IES Cap de Llevant (c. de Francesc F. Andreu, 2, 07703 Maó)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Algarb (ctra. de l’Aeroport, km 3, Can Raspalls, 07817 Sant Jordi, Eivissa)

Qualificació professional

Guia per barrancs secs o aquàtics

Família professional

Activitats fisicoesportives

Nivell

2

Codi

AFD338_2

Reial decret

Reial decret 1521/2007, de 16 de novembre

Places convocades

15

Unitats de competència

UC0272_2. Assistir com primer intervinent en cas d’accident o situació d’emergència.

UC1076_2. Elaborar recorreguts per barrancs.

UC1077_2. Avançar amb eficàcia i seguretat per barrancs de qualsevol tipologia i dificultat.

UC1078_2. Guiar i dinamitzar persones per itineraris de barrancs.

Certificat de professionalitat

AFDA0112.Guia per barrancs secs i aquàtics

Reial decret 982/2013, de 13 de desembre

Títol d’FP

No existeix

Seu principal

IES Centre de Tecnificació Esportiva de les Illes Balears (c. del Gremi de Forners, 4, 07009 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

IES Cap de Llevant (c. de Francesc F. Andreu, 2, 07703 Maó)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Algarb (ctra. de l’Aeroport, km 3, Can Raspalls, 07817 Sant Jordi, Eivissa)

Qualificació professional

Activitats auxiliars en vivers, jardins i centres de jardineria

Família professional

Agrària

Nivell

1

Codi

AGA164_1

Reial decret

Reial decret 1228/2006, de 27 d’octubre

Places convocades

25

Unitats de competència

UC0520_1. Dur a terme operacions auxiliars per a la producció i manteniment de plantes en vivers i centres de jardineria.

UC0521_1. Dur a terme operacions auxiliars per a la instal·lació de jardins, parcs i zones verdes.

UC0522_1. Dur a terme operacions auxiliars per al manteniment de jardins, parcs i zones verdes.

Certificat de professionalitat

AGAO0108. Activitats auxiliars en vivers, jardins i centres de jardineria.

Reial decret 1375/2008, d’1 d’agost

Títol d’FP

Professional bàsic en agrojardineria i composicions florals

Reial decret 127/2014, de 28 de febrer

Professional bàsic en aprofitaments forestals

Reial decret 356/2014, de 16 de maig

Seu principal

IES Josep Sureda i Blanes (c. de Joan Coll, 2, 07008 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

IES Pasqual Calbó i Caldés (c. de Francesc F. Andreu, 1, 07703 Maó)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

CIFP Can Marines (ctra. de Sant Carles, km 8, venda d’Arabí de Baix, 07840, Santa Eulària des Riu)

Qualificació professional

Muntatge i manteniment d’instal·lacions elèctriques de baixa tensió

Família professional

Electricitat i electrònica

Nivell

2

Codi

ELE257_2

Reial decret

Reial decret 1115/2007, de 24 d’agost

Places convocades

40

Unitats de competència

UC0820_2. Muntar i mantenir instal·lacions elèctriques de baixa tensió en edificis destinats principalment a habitatges.

UC0821_2. Muntar i mantenir instal·lacions elèctriques de baixa tensió en edificis comercials, d’oficines i d’una o diverses indústries.

UC0822_2. Muntar i mantenir instal·lacions d’automatismes en l’entorn d’habitatges i petita indústria.

UC0823_2. Muntar i mantenir xarxes elèctriques aèries de baixa tensió.

UC0824_2. Muntar i mantenir xarxes elèctriques subterrànies de baixa tensió.

UC0825_2. Muntar i mantenir màquines elèctriques.

Certificat de professionalitat

ELEE0109. Muntatge i manteniment d’instal·lacions elèctriques de baixa tensió

Reial decret 683/2011, de 13 de maig

Títol d’FP

Tècnic en Instal·lacions elèctriques i automàtiques

Reial decret 177/2008, de 8 de febrer

Seu principal

IES Politècnic (c. de Menorca, 1, 07011 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

IES Pasqual Calbó i Caldés (c. de Francesc F. Andreu, 1, 07703 Maó)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Isidor Macabich (c. de sa Blanca Dona, s/n, 07800 Eivissa)

Qualificació professional

Guia de turistes i visitants

Família professional

Hosteleria i turisme

Nivell

3

Codi

HOT335_3

Reial decret

Reial decret 1700/2007, de 14 de desembre

Places convocades

30

Unitats de competència

UC1069 _3. Interpretar el patrimoni i béns d’interès cultural de l’àmbit d’actuació.

UC1070_3. Interpretar espais naturals i altres béns d’interès natural de l’àmbit d’actuació a turistes i visitants.

UC1071_3. Prestar serveis d’acompanyament i assistència a turistes i visitants i dissenyar itineraris turístics.

UC1072_3. Comunicar-se en anglès, amb un nivell d’usuari competent, en els serveis turístics de guia i animació.

UC1073_3. Comunicar-se en una llengua estrangera distinta de l’anglès, amb un nivell d’usuari competent, en els serveis turístics de guia i animació.

Certificat de professionalitat

No existeix

Títol d’FP

Tècnic superior en Guia, informació i assistències turístiques

Reial decret 1255/2009, de 24 de juliol

Tècnic superior en Agències de viatges i gestió d’esdeveniments

Reial decret 1254/2009, de 24 de juliol

Seu principal

IES Calvià (av. de Son Pillo, s/n, 07180 Calvià)

Seu auxiliar a Menorca

IES Maria Àngels Cardona (ronda de les Balears, s/n, 07760 Ciutadella de Menorca)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Isidor Macabich (c. de sa Blanca Dona, s/n, 07800 Eivissa)

Qualificació professional

Muntatge i manteniment d’instal·lacions calorífiques

Família professional

Instal·lació i manteniment

Nivell

2

Codi

IMA368_2

Reial decret

Reial decret 182/2008, de 8 de febrer

Places convocades

15

Unitats de competència

UC1156_2. Muntar instal·lacions calorífiques.

UC1157_2. Mantenir instal·lacions calorífiques.

Certificat de professionalitat

IMAR0408. Muntatge i manteniment d’instal·lacions calorífiques.

Reial decret 715/2011, de 20 de maig

Títol d’FP

Tècnic en Instal·lacions de producció de calor

Reial decret 1792/2010, de 30 de desembre

Seu principal

IES Politècnic (c. de Menorca, 1, 07011 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

IES Josep Maria Quadrado (c. de Mallorca, 07760 Ciutadella)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Isidor Macabich (c. de sa Blanca Dona, s/n, 07800 Eivissa)

Qualificació professional

Muntatge i manteniment d’instal·lacions de climatització i de ventilació i extracció

Família professional

Instal·lació i manteniment

Nivell

2

Codi

IMA369_2

Reial decret

Reial decret 182/2008, de 8 de febrer

Places convocades

15

Unitats de competència

UC1158_2. Muntar instal·lacions de climatització i ventilació i extracció.

UC1159_2. Mantenir instal·lacions de climatització i ventilació i extracció.

Certificat de professionalitat

IMAR0208. Muntatge i manteniment d’instal·lacions de climatització i ventilació i extracció

Reial decret 1375/2009, de 28 d’agost

Títol d’FP

Tècnic en Instal·lacions frigorífiques i de climatització

Reial decret 1793/2010, de 30 de desembre

Seu principal

IES Politècnic (c. de Menorca, 1, 07011, Palma)

Seu auxiliar a Menorca

IES Josep Maria Quadrado (c. de Mallorca, 07760 Ciutadella)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Isidor Macabich (c. de sa Blanca Dona, s/n, 07800 Eivissa)

Qualificació professional

Instal·lació i manteniment d’ascensors i altres equips fixos d’elevació i transport

Família professional

Instal·lació i manteniment

Nivell

2

Codi

IMA568_2

Reial decret

Reial decret 564/2011, de 20 d’abril

Places convocades

15

Unitats de competència

UC1877_2. Instal·lar ascensors i altres equips fixos d’elevació i transport.

UC1878_2. Mantenir ascensors i altres equips fixos d’elevació i transport.

Certificat de professionalitat

IMAQ0110. Instal·lació i manteniment d’ascensors i altres equips fixos d’elevació i transport

Reial decret 1079/2012, de 13 de juliol

Títol d’FP

No existeix

Seu principal

IES Politècnic (c. de Menorca, 1, 07011 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

IES Josep Maria Quadrado (c. de Mallorca, 07760 Ciutadella)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Isidor Macabich (c. de sa Blanca Dona, s/n, 07800 Eivissa)

Qualificació professional

Assistència a la realització en televisió

Família professional

Imatge i so

Nivell

3

Codi

IMS077_3

Reial decret

Reial decret 295/2004, de 20 de febrer

Places convocades

15

Unitats de competència

UC0216_3. Coordinar el desenvolupament de les necessitats de realització d’una producció televisiva, de l’espai escènic i de la posada en escena a les diferents localitzacions.

UC0217_3. Assistir en el control de realització d’una producció televisiva mitjançant el control de mitjans tècnics i humans.

UC0218_3. Participar en la postproducció de productes televisius.

Certificat de professionalitat

IMSD0108. Assistència a la realització en televisió

Reial decret 1380/2008, d’1 d’agost

Títol d’FP

Tècnic superior en Realització de projectes audiovisuals i espectacles

Reial decret 1680/2011, de 18 de novembre

Seu principal

IES Juníper Serra (camí de Son Cladera, 20, 07009 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

IES Biel Martí (av. de Son Morera, s/n, 07750 Ferreries)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Sa Colomina (c. de Vicent Serra i Orvay, 40, 07800 Eivissa)

Qualificació professional

Càmera de cinema, vídeo i televisió

Família professional

Imatge i so

Nivell

3

Codi

IMS294_3

Reial decret

Reial decret 1200/2007, de 14 de setembre

Places convocades

15

Unitats de competència

UC0939_3. Col·laborar en el desenvolupament del pla de captura i enregistrament de projectes audiovisuals.

UC0940_3. Verificar l’adequació tècnica i l’operativitat dels recursos de captura i enregistrament.

UC0941_3. Col·laborar en el disseny i l’execució de la il·luminació de produccions audiovisuals.

UC0942_3. Obtenir imatges segons els criteris tècnics, artístics i comunicatius del projecte audiovisual.

Certificat de professionalitat

IMSV0308. Càmera de cine, vídeo i televisió

Reial decret 725/2011, de 20 de maig

Títol d’FP

Tècnic superior en Il·luminació, captació i tractament d’imatge

Reial decret 1686/2011, de 18 de novembre

Seu principal

IES Juníper Serra (camí de Son Cladera, 20, 07009 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

IES Biel Martí (av. de Son Morera, s/n, 07750 Ferreries)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Sa Colomina (c. de Vicent Serra i Orvay, 40, 07800 Eivissa)

Qualificació professional

Muntatge i postproducció d’audiovisuals

Família professional

Imatge i so

Nivell

3

Codi

IMS296_3

Reial decret

Reial decret 1200/2007, de 14 de setembre

Places convocades

15

Unitats de competència

UC0919_3. Coordinar els processos finals de muntatge i postproducció fins a generar el producte audiovisual final.

UC0947_3. Planificar el procés de muntatge i postproducció d’un producte audiovisual.

UC0948_3. Preparar els materials i efectes necessaris per al muntatge i postproducció.

UC0949_3. Fer el muntatge integrant eines de postproducció i materials de procedència diversa.

Certificat de professionalitat

IMSV0109. Muntatge i postproducció d’audiovisuals

Reial decret 725/2011, de 20 de maig

Títol d’FP

Tècnic superior en Animacions 3D, jocs i entorns interactius

Reial decret 1583/2011, de 4 de novembre

Correcció d’errors del Reial decret 1583/2011, de 4 de novembre

Tècnic superior en Realització de projectes audiovisuals i espectacles

Reial decret 1680/2011, de 18 de novembre

Seu principal

IES Juníper Serra (camí de Son Cladera, 20, 07009 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

IES Biel Martí (av. de Son Morera, s/n, 07750 Ferreries)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Sa Colomina (c. de Vicent Serra i Orvay, 40, 07800 Eivissa)

Qualificació professional

Transport sanitari

Família professional

Sanitat

Nivell

2

Codi

SAN025_2

Reial decret

Reial decret 295/2004, de 20 de febrer

Reial decret 1087/2005, de 16 de setembre

Places convocades

35

Unitats de competència

UC0069_1. Mantenir preventivament el vehicle sanitari i controlar-ne la dotació material.

UC0070_2. Prestar al pacient suport vital bàsic i ajuda al suport vital avançat.

UC0071_2. Traslladar el pacient al centre sanitari útil.

UC0072_2. Aplicar tècniques de suport psicològic i social en situacions de crisi.

Certificat de professionalitat

SANT0208. Transport sanitari

Reial decret 710/2011, de 20 de maig

Títol d’FP

Tècnic en emergències sanitàries

Reial decret 1397/2007, de 29 d’octubre

Seu principal

IES Francesc de Borja Moll (c. de Caracas, 6 A, 07007 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

IES Cap de Llevant (c. de Francesc F. Andreu, 2, 07703 Maó)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Algarb (ctra. de l’aeroport, km 3, Can Raspalls, 07817 Sant Jordi, Eivissa)

Qualificació professional

Farmàcia

Família professional

Sanitat

Nivell

2

Codi

SAN123_2

Reial decret

Reial decret 1087/2005, de 16 de setembre

Places convocades

15

Unitats de competència

UC0363_2. Controlar els productes i materials, la facturació i la documentació en establiments i serveis de farmàcia.

UC0364_2. Assistir en la dispensació de productes farmacèutics, informar els usuaris sobre la seva utilització i determinar paràmetres somatomètrics senzills, sota la supervisió del facultatiu.

UC0365_2. Assistir en la dispensació de productes sanitaris i parafarmacèutics i informar els usuaris sobre la seva utilització, sota la supervisió del facultatiu.

UC0366_2. Assistir en l’elaboració de fórmules magistrals i preparats oficinals, dietètics i cosmètics, sota la supervisió del facultatiu.

UC0367_2. Assistir en la realització d’anàlisis clíniques elementals i normalitzades, sota la supervisió del facultatiu.

UC0368_2. Col·laborar en la promoció, protecció de la salut, prevenció de malalties i educació sanitària, sota la supervisió del facultatiu.

Certificat de professionalitat

No existeix

Títol d’FP

Tècnic en Farmàcia i parafarmàcia

Reial decret 1689/2007, de 14 de desembre

Seu principal

IES Francesc de Borja Moll (c. de Caracas, 6 A, 07007 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

IES Cap de Llevant (c. de Francesc F. Andreu, 2, 07703 Maó)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Algarb (ctra. de l’aeroport, km 3, Can Raspalls, 07817 Sant Jordi, Eivissa)

Qualificació professional

 Vigilància i seguretat privada

Família professional

Seguretat i medi ambient

Nivell

2

Codi

SEA029_2

Reial decret

Reial decret 295/2004, de 20 de febrer

Places convocades

20

Unitats de competència

UC0080_2. Vigilar i protegir béns i persones i evitar la comissió de delictes i infraccions.

UC0081_2. Acompanyar les persones per defensar-ne la integritat física.

UC0082_2. Protegir l’emmagatzematge, manipulació i transport d’objectes valuosos o perillosos i explosius.

Certificat de professionalitat

SEAD0112. Vigilància, seguretat privada i protecció de persones.

Reial decret 548/2014, de 27 de juny

SEAD0212. Vigilància, seguretat privada i protecció d’explosius.

Reial decret 548/2014, de 27 de juny

Títol d’FP

No existeix

Seu principal

IES Francesc de Borja Moll (c. de Caracas, 6 A, 07007 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

IES Biel Martí (av. de Son Morera, s/n, 07750 Ferreries)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Sa Colomina (c. de Vicent Serra i Orvay, 40, 07800 Eivissa)

Qualificació professional

Extinció d’incendis i salvament

Família professional

Seguretat i medi ambient

Nivell

2

Codi

SEA129_2

Reial decret

Reial decret 1087/2005, de 16 de setembre

Places convocades

20

Unitats de competència

UC0401_2. Executar les operacions necessàries per salvar vides en perill.

UC0402_2. Executar les operacions necessàries per al control i l’extinció d’incendis.

UC0403_2. Actuar en successos descontrolats amb amenaça per a les persones o el medi ambient.

UC0404_2. Executar les operacions necessàries per al control d’emergències amb les ajudes tècniques adequades.

Certificat de professionalitat

SEAD0111. Extinció d’incendis i salvament

Reial decret 624/2013, de 2 d’agost

Títol d’FP

Tècnic en Emergències i protecció civil

Reial decret 907/2013, de 22 de novembre

Seu principal

IES Francesc de Borja Moll (c. de Caracas, 6 A, 07007 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

IES Biel Martí (av. de Son Morera, s/n, 07750 Ferreries)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Sa Colomina (c. de Vicent Serra i Orvay, 40, 07800 Eivissa)

Qualificació professional

Prevenció d’incendis i manteniment

Família professional

Seguretat i medi ambient

Nivell

2

Codi

SEA534_2

Reial decret

Reial decret 1037/2011, de 15 de juliol

Places convocades

20

Unitats de competència

UC0272_2. Assistir com a primer intervinent en cas d’accident o situació d’emergència.

UC1747_2. Avaluar les instal·lacions i el compliment de les normes per a la prevenció de riscos d’incendis i emergències.

UC1748_2. Comprovar i mantenir el funcionament dels mitjans materials emprats en la prevenció de riscos d’incendis i emergències.

UC1749_2. Aplicar les normes de seguretat i mantenir les capacitats físiques per a l’acompliment professional d’activitats vinculades a la prevenció d’incendis i emergències.

Certificat de professionalitat

SEAD0211. Prevenció d’incendis i manteniment

Reial decret 624/2013, de 2 d’agost

Títol d’FP

Tècnic en Emergències i protecció civil

Reial decret 907/2013, de 22 de novembre

Seu principal

IES Francesc de Borja Moll (c. de Caracas, 6 A, 07007 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

IES Biel Martí (av. de Son Morera, s/n, 07750 Ferreries)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Sa Colomina (c. de Vicent Serra i Orvay, 40, 07800 Eivissa)

Qualificació professional

Operacions de vigilància i extinció d’incendis forestals i suport a contingències en el medi natural i rural

Família professional

Seguretat i medi ambient

Nivell

2

Codi

SEA595_2

Reial decret

Reial decret 1031/2011, de 15 de juliol

Places convocades

20

Unitats de competència

UC0272_2. Assistir com a primer intervinent en cas d’accident o situació d’emergència.

UC1964_2. Executar tasques de vigilància i detecció d’incendis forestals, manteniment d’infraestructures de prevenció i extinció, i informar la població.

UC1965_2. Executar operacions d’extinció d’incendis forestals.

UC1966_2. Dur a terme tasques de suport en contingències en el medi natural i rural.

Certificat de professionalitat

SEAD0411. Operacions de vigilància i extinció d’incendis forestals i suport a contingències en el medi natural i rural

Reial decret 624/2013, de 2 d’agost

Correcció d’errades del Reial decret 624/2013, de 2 d’agost

Títol d’FP

Tècnic en Emergències i protecció civil

Reial decret 907/2013, de 22 de novembre

Seu principal

IES Francesc de Borja Moll (c. de Caracas, 6 A, 07007 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

IES Biel Martí (av. de Son Morera, s/n, 07750 Ferreries)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Sa Colomina (c. de Vicent Serra i Orvay, 40, 07800 Eivissa)

Qualificació professional

Teleoperacions d’atenció, gestió i coordinació d’emergències

Família professional

Seguretat i medi ambient

Nivell

3

Codi

SEA647_3

Reial decret

Reial decret 1553/2011, de 31 d’octubre

Places convocades

50

Unitats de competència

UC2168_3. Rebre telefonades i identificar i classificar el tipus de demanda, confirmar la localització del succés i les dades de l’alertant.

UC2169_3. Aplicar protocols i plans operatius corresponents a cada tipus de demanda.

UC2170_3. Establir, gestionar i coordinar la resposta, d’acord amb el procediment generat segons el tipus de demanda o les indicacions del tècnic sectorial, i fer-ne el seguiment.

UC2171_3. Fer les operacions administratives del centre de coordinació d’emergències.

UC2172_3. Comunicar-se en anglès, amb un nivell d’usuari competent, en la gestió i coordinació d’emergències.

Certificat de professionalitat

SEAD0312. Teleoperacions d’atenció, gestió i coordinació en emergències

Reial decret 548/2014, de 27 de juny

Títol d’FP

No existeix

Seu principal

IES Francesc de Borja Moll (c. de Caracas, 6 A, 07007 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

IES Biel Martí (av. de Son Morera, s/n, 07750 Ferreries)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Sa Colomina (c. de Vicent Serra i Orvay, 40, 07800 Eivissa)

Qualificació professional

Educació d’habilitats d’autonomia personal i social

Família professional

Serveis socioculturals i a la comunitat

Nivell

3

Codi

SSC090_3

Reial decret

Reial decret 295/2004, de 20 de febrer

Places convocades

15

Unitats de competència

UC0252_3. Programar, organitzar i avaluar les intervencions d’integració social.

UC0253_3. Desenvolupar les intervencions adreçades a l’entrenament i a l’adquisició de habilitats d’autonomia personal i social.

UC0254_3. Establir, adaptar i aplicar sistemes alternatius de comunicació.

Certificat de professionalitat

No existeix

Títol d’FP

Tècnic superior en integració social

Reial decret 1074/2012, de 13 de juliol

Tècnic superior en mediació comunicativa

Reial decret 831/2014, de 3 d’octubre

Seu principal

CIFP Son Llebre (c. d’Inés Ribera, 8 A, 07141 Pla de Na Tesa, Marratxí)

Seu auxiliar a Menorca

IES Cap de Llevant (c. de Francesc F. Andreu, 2, 07703 Maó)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Algarb (ctra. de l’Aeroport, km 3, Can Raspalls, 07817 Sant Jordi, Eivissa)

Qualificació professional

Manteniment de sistemes de transmissió de força i trens de rodatge de vehicles automòbils

Família professional

Transport i manteniment de vehicles

Nivell

2

Codi

TMV047_2

Reial decret

Reial decret 295/2004, de 20 de febrer

Places convocades

15

Unitats de competència

UC0130_2. Mantenir els sistemes hidràulics i pneumàtics, la direcció i la suspensió.

UC0131_2. Mantenir els sistemes de transmissió i frens.

Certificat de professionalitat

TMVG0309. Manteniment de sistemes de transmissió de força i trens de rodatge de vehicles automòbils

Reial decret 723/2011, de 20 de maig

Títol d’FP

Tècnic en Electromecànica de vehicles automòbils

Reial decret 453/2010, de 16 d’abril

Seu principal

IES Juníper Serra (camí de Son Cladera, 20, 07009 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

IES Maria Àngels Cardona (ronda de les Balears, s/n, 07760 Ciutadella de Menorca)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Isidor Macabich (c. de sa Blanca Dona, s/n, 07800 Eivissa)

Qualificació professional

Manteniment d’aparells d’embarcacions esportives i d’esbarjo

Família professional

Transport i manteniment de vehicles

Nivell

2

Codi

TMV553_2

Reial decret

Reial decret 562/2011, de 20 d’abril

Places convocades

15

Unitats de competència

UC1827_2. Fer el manteniment de l’eixàrcia ferma i de treball d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1828_2. Fer el manteniment de pals i altres elements de l’arboradura d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1829_2. Fer el manteniment dels sistemes de control i elements auxiliars de les eixàrcies d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1830_2. Confeccionar i mantenir veles i altres elements tèxtils auxiliars d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

Certificat de professionalitat

TMVU0311. Manteniment d’aparells d’embarcacions esportives i d’esbarjo

Reial decret 626/2013, de 2 d’agost

Títol d’FP

No existeix

Seu principal

IES Juníper Serra (camí de Son Cladera, 20, 07009 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

IES Maria Àngels Cardona (ronda de les Balears, s/n, 07760 Ciutadella de Menorca)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

CIFP Can Marines (ctra. de Sant Carles, km 8, venda d’Arabí de Baix, 07840, Santa Eulària des Riu)

Qualificació professional

Manteniment i instal·lació de sistemes elèctrics i electrònics d’embarcacions esportives i d’esbarjo

Família professional

Transport i manteniment de vehicles

Nivell

2

Codi

TMV554_2

Reial decret

Reial decret 562/2011, de 20 d’abril

Places convocades

15

Unitats de competència

UC1831_2. Mantenir i instal·lar els sistemes de generació i acumulació d’energia elèctrica i els motors elèctrics d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1832_2. Mantenir i instal·lar els sistemes de distribució i els circuits de corrent elèctric d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1833_2. Instal·lar i reparar els sistemes electrònics de navegació i instrumentació d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1834_2. Instal·lar i reparar els sistemes de comunicacions, socors i seguretat marítima d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

Certificat de professionalitat

TMVU0212. Manteniment i instal·lació de sistemes elèctrics i electrònics d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

Reial decret 992/2013, de 13 de desembre

Títol d’FP

Tècnic en Manteniment i control de la maquinària de vaixells i embarcacions

Reial decret 1072/2012, de 13 de juliol

Seu principal

IES Juníper Serra (camí de Son Cladera, 20, 07009 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

IES Maria Àngels Cardona (ronda de les Balears, s/n, 07760 Ciutadella de Menorca)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

CIFP Can Marines (ctra. de Sant Carles, km 8, venda d’Arabí de Baix, 07840, Santa Eulària des Riu)

Qualificació professional

Manteniment de la planta propulsora, màquines i equips auxiliars d’embarcacions esportives i d’esbarjo

Família professional

Transport i manteniment de vehicles

Nivell

2

Codi

TMV555_2

Reial decret

Reial decret 562/2011, de 20 d’abril

Places convocades

15

Unitats de competència

UC0132_2. Mantenir el motor tèrmic.

UC0133_2. Mantenir els sistemes auxiliars del motor tèrmic.

UC1835_2. Muntar i mantenir els sistemes de propulsió i govern i els equips auxiliars d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1836_2. Muntar i mantenir els sistemes de proveïment de fluids i serveis d’aigua d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1837_2. Mantenir i instal·lar els sistemes de fred i climatització d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

Certificat de professionalitat

TMVU0112. Manteniment de la planta propulsora, màquines i equips auxiliars d’embarcacions esportives i d’esbarjo

Reial decret 992/2013, de 13 de desembre

Títol d’FP

Tècnic en Manteniment i control de la maquinària de vaixells i embarcacions

Reial decret 1072/2012, de 13 de juliol

Seu principal

IES Juníper Serra (camí de Son Cladera, 20, 07009 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

IES Maria Àngels Cardona (ronda de les Balears, s/n, 07760 Ciutadella de Menorca)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

CIFP Can Marines (ctra. de Sant Carles, km 8, venda d’Arabí de Baix, 07840, Santa Eulària des Riu)

Qualificació professional

Pintura, reparació i construcció d’elements de plàstic reforçat amb fibra d’embarcacions esportives i d’esbarjo

Família professional

Transport i manteniment de vehicles

Nivell

2

Codi

TMV557_2

Reial decret

Reial decret 562/2011, de 20 d’abril

Places convocades

15

Unitats de competència

UC1841_2. Preparar i protegir superfícies d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1842_2. Dur a terme operacions d’acabat de superfícies de l’obra morta, coberta, superestructures i arboradura d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

UC1843_2. Reparar elements de plàstic reforçat amb fibra d’embarcacions esportives i d’esbarjo

UC1844_2. Construir, adaptar i muntar peces i estructures de plàstic reforçat amb fibra d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

Certificat de professionalitat

TMVU0111. Pintura, reparació i construcció d’elements de plàstic reforçat amb fibra d’embarcacions esportives i d’esbarjo.

Reial decret 626/2013, de 2 d’agost

Títol d’FP

No existeix

Seu principal

IES Juníper Serra (camí de Son Cladera, 20, 07009 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

IES Maria Àngels Cardona (ronda de les Balears, s/n, 07760 Ciutadella de Menorca)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

CIFP Can Marines (ctra. de Sant Carles, km 8, venda d’Arabí de Baix, 07840, Santa Eulària des Riu)

Qualificació professional

Planificació i control de l’àrea d’electromecànica

Família professional

Transport i manteniment de vehicles

Nivell

3

Codi

TMV050_3

Reial decret

Reial decret 295/2004, de 20 de febrer

Places convocades

15

Unitats de competència

UC0137_3. Gestionar el manteniment de vehicles i la logística associada, d’acord amb criteris d’eficàcia, seguretat i qualitat.

UC0138_3. Planificar els processos de reparació dels sistemes elèctrics, electrònics, de seguretat i confortabilitat i controlar-ne l’execució.

UC0139_3. Planificar els processos de reparació dels sistemes de transmissió de força i trens de rodatge i  controlar-ne l’execució.

UC0140_3. Planificar els processos de reparació dels motors tèrmics i els seus sistemes auxiliars i controlar-ne l’execució.

Certificat de professionalitat

TMVG0110. Planificació i control de l’àrea d’electromecànica

Reial decret 1539/2011, de 31 d’octubre

Títol d’FP

Tècnic superior en Automoció

Reial decret 1796/2008, de 3 de novembre

Seu principal

IES Juníper Serra (camí de Son Cladera, 20, 07009 Palma)

Seu auxiliar a Menorca

IES Maria Àngels Cardona (ronda de les Balears, s/n, 07760 Ciutadella de Menorca)

Seu auxiliar a Eivissa i Formentera

IES Isidor Macabich (c. de sa Blanca Dona, s/n, 07800 Eivissa)