Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 13251
Extracte de la Resolució de 22 de novembre de 2017, del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen, mitjançant el procediment anticipat de despesa, subvencions per a la paralització temporal de l'activitat pesquera del 2017 a les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (Identif.): 372448

De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.b y 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, es publica l’extracte de la convocatòria, el text complet de la qual es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions (http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index):

Primer. Beneficiaris

1. Podran ser beneficiaris de les ajudes convocades mitjançant aquesta Resolució persones físiques o jurídiques, comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'agrupació que duguin a terme les actuacions que preveu aquesta Resolució i que, en el moment de l'aturada temporal amb els calendaris prevists, siguin armadors o pescadors de la modalitat d'arrossegament de fons, que reuneixin els requisits del punt següent.

En cap cas podran ser beneficiaris d'ajudes per pescador quan les mateixes persones físiques tinguin la condició d'armador i tripulant.

2. Per a l'obtenció de l'ajuda destinada als armadors, s'hauran de reunir els requisits següents:

a) Els vaixells han d'estar inscrits a la llista tercera del Registre oficial de matrícula de vaixells i s’han de trobar donats d'alta, tant provisional com definitiva, al Registre general de la flota pesquera.

b) Els vaixells hauran de tenir el seu port base a les Illes Balears.

c) Els armador han d’estar en possessió de la llicència de pesca i de les autoritzacions per a la modalitat de pesca d'arrossegament de fons.

Als efectes d'aquesta ajuda, la modalitat censal del vaixell serà la que figuri al Registre general de la flota pesquera en la data de sol·licitud d'ajuda, que haurà de ser la mateixa que la que hi figurava a l'entrada en vigor del Reial Decret 1173/2015, del 29 de desembre, de desenvolupament del Fons Europeu Marítim i de Pesca, pel que fa a les ajudes a la paralització definitiva i temporal de l'activitat pesquera.

d) L’armador ha d’estar al corrent de les seves obligacions fiscals i amb la Seguretat Social. La circumstància d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social haurà de quedar acreditada amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió de l'ajuda i en el moment del pagament. La comprovació del compliment d’aquest requisit la durà a terme el FOGAIBA o la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, tenint en compte que la presentació de la sol·licitud implica l'autorització per a la seva comprovació, excepte manifestació expressa en contra.

e) L'armador del vaixell ha d'haver presentat davant les autoritats laborals la corresponent comunicació d'inici del procediment de suspensió dels contractes o reducció de jornada regulats a l'article 47 de l'Estatut dels treballadors o de força major, pel total dels tripulants enrolats a l'embarcació, en data de la darrera arribada a port, per començar el període d’aturada als efectes de poder adoptar la decisió de suspendre els contractes de treball o reduir-ne la jornada. La suspensió o reducció de jornada tindrà efectes en el supòsit de força major, des de la data del fet que la provoqui.

L’armador queda exempt d'aquest requisit quan justifica documentalment que els contractes de treball dels tripulants enrolats amb data d'arribada al port per iniciar el període d'aturada, per la seva naturalesa, s'extingeixen o es suspenen en aquest moment.

f) L’armador ha d'estar registrat com a actiu i haver dut a terme una activitat pesquera de, com a mínim, 120 dies a la mar durant els dos anys civils anteriors a la data de presentació de la sol·licitud d'ajuda. S’entén per dos anys civils anteriors a la data de presentació de la sol·licitud els dos anys anteriors a l'any de presentació de la sol·licitud d'ajuda per paralització temporal, i per any civil l’any comprés entre l’1 de gener al 31 de desembre.

g) L’armador haurà d'haver efectuat el pla d'aturades que preveu la Resolució del conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, del 27 de desembre de 2016, pel qual es regulen les paralitzacions temporals per a la modalitat d'arrossegament de fons a les Illes Balears (BOIB núm. 163, del dia 29 de desembre de 2016).

3. Per sol·licitar l'ajuda, els pescadors enrolats en un buc de pesca afectat per la paralització temporal hauran de reunir els requisits següents:

a) Figurar com a enrolats a bord d'algun dels bucs pesquers espanyols afectats per la paralització temporal de l'activitat pesquera. Els vaixells afectats s’inclouran a la relació certificada a l'efecte per la Secretaria General de Pesca del Ministeri d'Agricultura, Alimentació i Medi Ambient.

b) Trobar-se inclosos al procediment de suspensió de contractes de treball o de reducció de jornada que es preveu a l’apartat 3.2 e).

c) Trobar-se en la situació d'alta a la Seguretat Social i mantenir ininterrompuda la relació laboral amb l'empresa armadora de l'embarcació en què es trobaven enrolats en el moment en què va sobrevenir la immobilització de la flota durant la parada.

d) Acreditar un període de cotització al Règim Especial de la Seguretat Social per als treballadors de la mar de, com a mínim, dotze mesos al llarg de la seva vida laboral.

e) Haver treballat a la mar almenys 120 dies durant els dos anys civils anteriors a la data de presentació de la sol·licitud d'ajuda a bord d'un vaixell pesquer de la Unió Europea afectat per la paralització temporal.

f) Estar al corrent de pagament de les seves obligacions fiscals i amb la Seguretat Social. La circumstància d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social haurà de quedar acreditada amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió de l'ajuda i en el moment del pagament. La comprovació del compliment d’aquest requisit la realitzarà el FOGAIBA o la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, tenint en compte que la presentació de la sol·licitud implica l'autorització per a la seva comprovació, excepte manifestació expressa en contra.

g) No enrolar-se a cap altre vaixell durant el període de l'aturada temporal.

Segon. Finalitat

La finalitat és el finançament de la paralització temporal de la flota d'arrossegament de l'activitat de pesca durant el període del 9 de gener al 7 d'abril de 2017 i el període del 4 al 29 de desembre de 2017, ambdós inclosos, d'acord amb el calendari inclòs com a annex a la Resolució del conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca del 27 de desembre de 2016, pel qual es regulen les paralitzacions temporals per a la modalitat d'arrossegament de fons a les Illes Balears (BOIB núm. 163, del dia 29 de desembre de 2016).

Tercer. Bases reguladores

Reial Decret 1173/2015, del 29 de desembre, de desenvolupament del Fons Europeu Marítim i de Pesca pel que fa a les ajudes a la paralització definitiva i temporal de l'activitat pesquera, modificat pel Reial Decret 486/2017, del 12 de maig, i l'Ordre del conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca del 23 de maig de 2016 per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en el marc del programa del Fons Europeu Marítim i de Pesca, publicada al BOIB núm. 70, del 4 de juny de 2016, en el marc del programa operatiu del Fons Europeu Marítim i de Pesca aprovat per la Comissió en data de 13 de novembre de 2015.

Quart. Crèdit

Es destina un crèdit de dos-cents vuitanta-cinc mil dos-cents cinquanta euros amb cinquanta cèntims (285.250,50 €), amb càrrec als pressuposts del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de l'any 2018, quantia que es pot incrementar amb crèdits que es poden destinar a aquesta finalitat. 

Cinquè. Import

1. L'ajuda es podrà concedir per una durada màxima de sis mesos per vaixell durant el període 2014-2020.

2. L'import, pel que fa als armadors, serà el resultat de l'aplicació dels següents barems aprovats en el programa operatiu FEMP:

 

Categoria del vaixell per classe de tonatge           Import màxim de la prima per vaixell i dia (€)

0 < 25                                                                         5,16 x GT + 36

≥25 < 50                                                                     3,84 x GT + 66

≥50 < 100                                                                   3,00 x GT + 108

≥100 < 250                                                                 2,40 x GT + 168

≥250 < 500                                                                 1,80 x GT + 318

≥500 < 1.500                                                              1,32 x GT + 558

≥1.500 < 2.500                                                           1,08 x GT + 918

≥2.500 i més                                                             0,80 x GT + 1.608

Les ajudes consistiran en una prima diària en funció dels dies d'immobilització efectiva dels vaixells, i es comptabilitzaran als efectes de còmput de les ajudes únicament els dies hàbils de pesca, amb una garantia de, com a mínim, 100,00 euros diaris per als vaixells de tonatge <25.

Per al càlcul de l'arqueig brut (GT) es tindrà en compte allò que figura al full d'assentament del vaixell.

2. Quan el beneficiari sigui un tripulant, l'import de l'ajuda es calcularà mitjançant una multiplicació de, com a màxim, 50,00 euros pels dies d'aturada.

3. La durada del període computable per al càlcul de les ajudes a la paralització temporal serà igual per a tots els bucs afectats per aquesta aturada, independentment del seu port base.

Sisè. Termini de presentació de sol·licituds

S'estableixen dos terminis de sol·licitud de les ajudes que es convoquen:

El 1r termini, per a la paralització temporal de la flota d'arrossegament de l'activitat de pesca en el període del 9 de gener al 7 d'abril de 2017, serà d'un mes des del dia següent de la publicació de l'extracte en el BOIB d'aquesta resolució.

El 2n termini, per a la paralització temporal de la flota d'arrossegament de l'activitat de pesca en el període del 4 al 29 de desembre de 2017, serà des del dia 2 de gener de 2018 fins al 31 de gener de 2018.

 

Palma, 22 de novembre de 2017

El President del FOGAIBA

Vicenç Vidal Matas