Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 13232
Acord de modificació dels articles 78, 75.6 i 75.1 dels Acords’2010-13 i aprovació de la borsa voluntària d’hores per necessitats del servei de cada torn

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 Dia 02.11.2017 es va emetre Acord de la Junta de Govern JGL 20171102 amb el següent contingut:

ACORD DE LA JUNTA DE GOVERN

1.  APROVAR els següents acords adoptats en Comissió Paritària de 30.5.2017, ratificats per la Mesa General Conjunta de 15.6.2017:

1..1. INTERPRETAR l’article 78 en el sentit de la modificació que s’aprova del seu primer incís. Dit article, amb efectes de 1.1.2017, restarà amb la següent literalitat:

[...] Article 78. Festivitat

El dia festiu treballat pel personal funcionari, amb un mínim de 8 hores de treball efectivament realitzat, es compensarà, a elecció de la persona interessada, amb una quantitat de 123,68 € o amb vuit hores lliures (o set hores, en el cas de policies amb jornada de set hores) en dia laborable i una quantitat de 46,30 €. En tot cas es respecta el descans corresponent al dia festiu. Únicament es compensa el festiu a la persona que faci un dia de treball efectiu complet o la major part de la seva jornada dins el dia festiu, entenent-se aquest d’entre els catorze anuals. El personal funcionari ha de triar una de les dues opcions durant el mes de gener i mantenir-la tot l’any. [...]

1..2.INTERPRETAR l’article 75.6 en el sentit de la modificació que s’aprova de dit apartat. Dit article, amb efectes de 1.1.2017, restarà amb la següent literalitat:

[...] La realització de la jornada completa de treball efectiu en dissabte o diumenge, amb un mínim de 8 hores de treball efectivament realitzat, es compensa amb la quantitat de 32,57 €/dia. [...]

1..3. APROVAR, amb efectes de 1.1.2017, el nou article 77.BIS com a part dels Acords actualment vigents:

[...] Article 77.BIS. Borsa voluntària d’hores.

Existirà una Borsa voluntària d’hores per realitzar en virtut de les necessitats de cada torn, de 16 hores mensuals, durant tot l’any.

La realització d’aquestes hores passar a ser voluntària tot l’any. El personal del cos de bombers que no estigui interessat en participar haurà de manifestar-ho mitjançant escrit dirigit al Departament de RRHH de l’Àrea de Seguretat Ciutadana. Aquells que no ho manifestin entraran a formar part de la borsa voluntària i a cobrar automàticament les hores realitzades.

Les hores es realitzaran en el propi torn.

Bomber/a                                   28 €/h

Bomber/a conductor/a                29 €/h

Caporal                                      30 €/h

Sergent/a                                    31 €/h [...]

1..4. APROVAR, amb efectes de la data d’entrada en vigor d’aquest acord i amb caràcter provisional fins que s’aprovi la seva identificació com a factor del Complement Específic, l’aplicació del Plus de Nocturnitat també al Cos de Bombers, modificant l’apartat  75.1, el qual restarà amb el següent literal:

[...] Article 75. Descripció específics i altres gratificacions.

1. Nocturnitat de la Policia Local. S’abona amb el complement específic al personal que fa tota la seva jornada habitual dins la franja horària de 22 a 6 hores, o la part proporcional si es fa, les quantitats que segons categories s’indiquen a continuació:

Policia Local:                                271,75 €

Oficial/a PL:                                  293,12 €

Subinspector/a PL:                        314,85 €

Inspector/a PL:                              336,56 €

Major PL:                                      358,29 €

S’incrementen al personal del Cos de Policia Local els valors percebuts per aquest concepte en l’actualitat amb la quantitat lineal de 33 € amb cada complement específic, amb efectes des de l’1 de gener de 2012, i durant tres anys, arribant-se en el 2014 a un

increment lineal de 100 € per aquest concepte.

El personal de Policia Local que per raons del servei és requerit a prestar tota la seva jornada de treball o part d’aquesta en horari nocturn està sotmès a les mateixes condicions retributives i laborals de la Unitat Nocturna i de les unitats que fan torns de nit o de part d’aquesta.

1.BIS. Nocturnitat del Cos de bombers.

S’abona amb el complement específic al personal que fa tota la seva jornada habitual dins la franja horària de 22 a 6 hores, o la part proporcional si es fa, les quantitats que segons categories s’indiquen a continuació:

Bomber/a                                  217 €/m

Bomber/a conductor/a              226 €/m

Caporal                                     236 €/m

Sergent/a                                  256 €/m [...]

2n    APROVAR que la vigència de la modificació dels articles 78, 75.6 i 75.1, dels Acords’2010–13 restarà condicionada a allò que s’aprovi quant a la Jornada i Horaris del 2017 i 2018 i/o a la modificació de la Relació de Llocs de Treball a la qual es diferenciï la valoració dels factors específics de cada lloc de treball, entre els quals, lògicament, s’ha de trobar el de l’especificitat quant al temps de treball.

3r     COMUNICAR aquest acord a la Secció Econòmica del Servei de Nòmines per tal de que dugui a terme els càlculs adient per incorporar a la propera nòmina que sigui possible d’aquest any, l’execució de l’eficàcia d’aquest acord respecte d’aquells pagament que ja s’haguessin fet.

4t      CONDICIONAR la validesa i efectivitat d’aquest acord i de la seva execució a la fiscalització prèvia limitada, d’acord amb el que preveu l’acord de Ple de data 26 de gener de 2017.           

     PROPOSAR a la Regidora de Funció Pública i Govern Interior, juntament i coordinada amb la Regidora de l’Àrea Delegada de Seguretat Ciutadana que, amb els termes de l’Informe núm. 233/2017, de 4.9.2017, del lletrat–director dels Serveis Jurídics de l’ajuntament de Palma, comencin la tasca de valorar tots els llocs de feina de la Relació de Llocs de Feina de l’ajuntament de Palma i, previ acord amb les organitzacions sindicals després de la preceptiva negociació sindical, elevin una proposta de modificació de la Relació de Llocs de Treball, adaptada a dita valoració, de la qual s’estableixen com a Principis d’actuació: per una part l’objectiu de desagregar el Complement Específic de cada lloc en les quanties que corresponen a cadascun dels factors que, si n’és el cas, l’integren; i, per altra banda, la possibilitat de configurar per determinats lloc l’existència de factors del Complement Específic variables en funció de les especificitats dels serveis prestats.

     PUBLICAR aquest acord al BOIB, a la Intranet Municipal i a la Intranet de l’Àrea de Seguretat Ciutadana.

     NOTIFICAR aquest acord als Sindicats de la Mesa General de Negociació Conjunta.

Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 123 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de rebre aquesta notificació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s’haurà de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, abans esmentada, i s’entendrà desestimat quan no s’hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d’un mes, comptat des de l’endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article 123 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre aquesta notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.

Palma, trenta d’octubre de dos mil disset.

La regidora de l’Àrea Delegada Seguretat Ciutadana

Decret de Batlia 201510931, de 15.6.2015

(Ana Joaquina Segura Martínez)