Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT D'ALARÓ

Núm. 13186
Resolució iniciació procediment administratiu sancionador

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atès que la notificació a José Miguel Díaz Palmer no s’ha pogut practicar, es procedeix, en compliment del que estableix l´article 44 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, a la publicació en el Boletín Oficial del Estado, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el tauler d’edictes de l’Ajuntament d’Alaró, del següent:

“Assumpte:  Iniciació de procediment administratiu sancionador per presumpta infracció de la Llei 22/2011, de residus; (nou borses amb residus urbans dipositades en el C/ Torrent s/n, 01.08.2017).(exp. núm. 1692-2017).

Resolució de batlia (núm. 766-2017).

Vist l’informe de la policia local de 3 d’agost de 2017 (registre d’entrada núm. 4340, de 04.08.2017).

En exercici de les atribucions conferides per l’article 49,3 de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats (Bolletí Oficial de l’Estado, BOE, núm. 181, de 29.07.2011),

Resolc:

Iniciar procediment administratiu sancionador contra Jose Miguel Díaz Palmer per presumpta infracció de la Llei 22/2011, de 28 de juliol.

Contingut d’aquest procediment sancionador:

a). Identificació de la persona presumptament responsable.

Jose Miguel Díaz Palmer, dni. 43111432W.

b). Fets que motiven la incoació del procediment, possible qualificació i sanció.

Fets: a les 08’00 hores del dia 1 d’agost de 2017, en el C/ Torrent s/n, membres de la brigada municipal recolliren i revisaren en profunditat nou borses que contenien fems orgànics, rebuig, paper, vidre, cartó, plàstics i documentació amb el nom de la persona presumptament responsable.

La qualificació provisional dels fets, sense perjudici del resultat de la instrucció, és d’una infracció lleu tipificada a l’article 46,4,b de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, en relació amb els arts. 46,3c), i 17,2 de la mateixa, i en relació a l’art. 105,1,d de l’ordenança municipal de policia, bon govern i convivència ciutadana, de 24 de maig de 2007 (Butlletí Oficial de les Illes Balears, BOIB, núm. 130, de 28.08.2007).

Atès allò que disposa l’art. 48 de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, sobre la graduació de les sancions, la sanció que correspon és de 742 €.

c) Identificació de l’instructor i secretari del procediment.

Instructor: Jaume Nadal Bestard, secretari de l’ajuntament.

Secretari: Lidia Fornés Rosselló, personal municipal, suport a la secretaria general.

Règim de recusació d’aquests: articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, de 1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.

d) Òrgan competent per a la resolució del procediment; reconeixement voluntari de la responsabilitat i efectes.

L’òrgan municipal competent per a la resolució del procediment és la batlia, (art. 21,1,s, de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, en relació amb l’article 49.3 de la Llei 22/2011, de 28 de juliol de residus i sòls contaminats).

El pagament voluntari per part de la persona presumptament responsable, en qualsevol moment anterior a la resolució, implica la terminació del procediment, i s’aplicarà una reducció del 20% sobre l’import de la sanció proposada; l’efectivitat de les reduccions està condicionada al desistiment o la renúncia de qualsevol acció o recurs en via administrativa contra la sanció.

e) Mesures de caràcter provisional acordades.

-   (cap).

f) Dret a formular al·legacions, audiència, proposició de prova i terminis.

De conformitat amb el que disposa l’art. 64.2.f de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, i l’art. 8,3 del Decret 14/1994, de 10 de febrer, per el que s’aprova el Reglament del procediment a seguir en l’exercici de la potestat sancionadora, la persona interessada podrà formular al·legacions i/o proposar prova, concretant el mitjans que es vulguin fer servir, dins el termini comú de 15 dies hàbils comptats a partir del dia següent al rebut de la present notificació.

Així mateix, i dins aquest termini, la persona interessada podrà consultar l’expedient administratiu que consta de: informe de la policia local, documentació trobada dins la borsa, i d’aquest acord d’incoació.

Advertència:

En cas que no s’efectuïn al·legacions en el termini previst sobre el contingut de l’acord d’iniciació, aquest pot ser considerat proposta de resolució, perquè conté un pronunciament precís sobre la responsabilitat imputada (art. 8,4 del Decret 14/1994, de 10 de febrer).

Terminis.

L’expedient s’ha de resoldre en el termini màxim d’un any des de la data d´incoació i s’entendrà caducat el procediment, i es procedirà a l’arxiu de les actuacions, una vegada  transcorregut  el venciment del termini en què s’hagué de dictar la resolució.

Cosa que es notifica per al seu coneixement i efectes.”

 

Alaró, 22 de novembre de 2017

La secretària accidental,

Joana Maria Oliver Vaquer