Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS

Núm. 13144
Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del SOIB, de 22 de novembre de 2017, per la qual s’aprova una convocatòria de subvencions complementària de la convocatòria per concedir subvencions per executar un programa de formació dual per millorar l’ocupabilitat, la qualificació i la inserció professional de les persones amb discapacitat o en risc d’exclusió social, basada en un règim d’alternança amb l’ocupació en una empresa i l’activitat formativa rebuda en el marc del sistema de formació professional per a l’ocupació (BOIB núm. 125, d’1 d’octubre de 2016), tramitada pel procediment d’urgència

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 1 d’octubre de 2016 es va publicar en el BOIB (núm. 125) la Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del SOIB, de 28 de setembre de 2016, per la qual s’aprova la convocatòria per concedir subvencions per executar un programa de formació dual per millorar l’ocupabilitat, la qualificació i la inserció professional de les persones amb discapacitat o en risc d’exclusió social, basada en un règim d’alternança amb l’ocupació en una empresa i l’activitat formativa rebuda en el marc del sistema de formació professional per a l’ocupació, tramitada pel procediment d’urgència.

En aquesta convocatòria es preveuen, com a cost subvencionable, els costs laborals dels contractes dels alumnes-treballadors (salari brut d’acord amb conveni col·lectiu, en proporció a la jornada de treball efectiu, i les quotes a càrrec de l’ocupador a la Seguretat Social). Tots els projectes aprovats en aquesta convocatòria, preveien com a salari brut el salari mínim interprofessional i, per tant, els imports de les subvencions sol·licitades i concedides es varen calcular prenent com  a referència per a tota la durada del projecte (dos o tres anys) l’import per a l’any 2016. El Reial decret 742/2016, de 30 de desembre, pel qual es fixa el salari mínim interprofessional per a l’any 2017 estableix l’import en 707,70 euros/mes. Això suposa un increment d’un 8 % respecte de l’import de l’any 2016 (655,20 euros).

Atès que la convocatòria preveu la subvenció de fins a un màxim del 75 % del cost salarial del contracte (salari brut i quota de la Seguretat Social), s’ha de compensar la pujada del 8 % del salari mínim per tal de complir amb l’objectiu de la convocatòria, així com preveure un increment mitjà del 3 % acumulatiu en el segon i tercer any dels projectes.

Finalment, fer tots els tràmits conduents a l’aprovació de la convocatòria, més tots els tràmits conduents a la concessió de les subvencions i la tramitació per part del SOIB del pagament de la subvenció s’esdevé impossible abans que es tanqui l’exercici pressupostari si no es declara la urgència per tramitar el procediment.

En conseqüència, i atès que concorren raons evidents d’interès públic, s’aplica en aquesta convocatòria de subvencions la tramitació d’urgència que preveu l’article 33 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per a tots els actes d’instrucció d’aquest procediment, tret del relatiu a la presentació de les sol·licituds i els recursos.

Així, els terminis d’esmena i millora de la sol·licitud, derivats de l’aplicació de l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, així com les al·legacions al tràmit d’audiència i a la proposta provisional, es redueixen a 5 dies hàbils.

Aquesta convocatòria està inclosa en el Pla Estratègic de Subvencions de la CAIB per a l’exercici 2017.

Per tot això, atès l’informe previ de la Direcció General de Pressuposts i Finançament, així com de la Intervenció General, i tenint en compte, igualment, les disponibilitats pressupostàries, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria de subvencions complementària de la convocatòria per concedir subvencions per executar un programa de formació dual per millorar l’ocupabilitat, la qualificació i la inserció professional de les persones amb discapacitat o en risc d’exclusió social, basada en un règim d’alternança amb l’ocupació en una empresa i l’activitat formativa rebuda en el marc del sistema de formació professional per a l’ocupació (BOIB núm. 125, d’1 d’octubre de 2016).

2. Aplicar d’ofici la tramitació d’urgència que preveu l’article 33 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu de les administracions públiques, per a tots els actes d’instrucció d’aquest procediment, tret del relatiu a la presentació de les sol·licituds i els recursos.

3. Aquesta convocatòria està inclosa en el Pla Estratègic de Subvencions de la CAIB per a l’exercici 2017 aprovat per Acord del Consell de Govern de 6 d’octubre de 2017 (BOIB núm. 124, de 10 d’octubre), pel qual es modifica l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s’aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per complir el que disposa l’article 6.1 del Text refós de la Llei de subvencions.

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la persona titular de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria i president del SOIB, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb el que disposen l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d’abril), i l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1  d’octubre, del procediment administratiu comú (BOE núm. 236, de 2 d’octubre).

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb el que estableix l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Palma, 22  de novembre de 2017

El conseller de Treball, Comerç i Indústria,

i president del SOIB

Iago Negueruela i Vázquez

ANNEX 1

1. Objecte i àmbit d’aplicació

Aquesta Resolució té per objecte aprovar una convocatòria de subvencions complementària de la convocatòria per concedir subvencions per executar un programa de formació dual per millorar l’ocupabilitat, la qualificació i la inserció professional de les persones amb discapacitat o en risc d’exclusió social, basada en un règim d’alternança amb l’ocupació en una empresa i l’activitat formativa rebuda en el marc del sistema de formació professional per a l’ocupació (BOIB núm. 125, d’1 d’octubre de 2016) per tal de finançar els costs derivats de l’increment del salari mínim interprofessional per a l’any 2017 i els que se’n derivin per als anys 2018 i 2019.

2. Normativa

Les subvencions objecte d’aquesta convocatòria es regeixen per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de setembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions i per l’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats, de 10 d’octubre de 2013, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d’ocupació gestionades pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears (BOIB núm. 146, de 24 d’octubre).

3. Activitat que se subvenciona

Mitjançant aquesta convocatòria complementària se subvencionaran els costs derivats de l’increment del salari mínim interprofessional per a l’any 2017, respecte de les subvencions concedides pel concepte 2, (fins un import màxim del 75% del cost salarial dels contractes dels alumnes-treballadors), en el marc de la convocatòria de subvencions per executar un programa de formació dual per millorar l’ocupabilitat, la qualificació i la inserció professional de les persones amb discapacitat o en risc d’exclusió social, basada en un règim d’alternança amb l’ocupació en una empresa i l’activitat formativa rebuda en el marc del sistema de formació professional per a l’ocupació (BOIB núm. 125, d’1 d’octubre de 2016).

La subvenció es calcularà respecte del percentatge del cost salarial dels contractes subvencionat inicialment (màxim del 75%).

Així mateix, se subvencionarà un augment anual del 3 % acumulatiu per als anys 2018 i 2019. En el cas que finalment aquest augment no es produeixi, s’han de fer els ajusts necessaris en el moment de la revisió i liquidació de la justificació econòmica corresponent a cada any del projecte.

La subvenció s’ha de calcular respecte dels alumnes-treballadors contractats a l’empara dels programes de formació dual subvencionats i que complien amb els requisits de la convocatòria.

4. Crèdit assignat a la convocatòria

1. El crèdit assignat inicialment a aquesta convocatòria és de 230.000,00 euros amb càrrec als pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, distribuïts de la manera següent:

  • Any 2017: 93.000,00 euros que s’han de concedir amb càrrec al pressupost de la Comunitat Autònoma i, concretament, amb càrrec al centre de cost 76101, subprograma 322D08, capítol 4, FF 17020, de l’exercici 2017.
  • Any 2018: 73.000,00 euros que s’han de concedir amb càrrec al pressupost de la Comunitat Autònoma i, concretament, amb càrrec al centre de cost 76101, subprograma 322D08, capítol 4, FF 18020, de l’exercici 2018.
  • Any 2019: 33.000,00 euros que s’han de concedir amb càrrec al pressupost de la Comunitat Autònoma i, concretament, amb càrrec al centre de cost 76101, subprograma 322D08, capítol 4, FF 19020, de l’exercici 2019.
  • Any 2020: 31.000,00 euros que s’han de concedir amb càrrec al pressupost de la Comunitat Autònoma i, concretament, amb càrrec al centre de cost 76101, subprograma 322D08, capítol 4, FF 20020, de l’exercici 2020.

Les partides del pressupost de despeses corresponents a cada una de les anualitats a les quals s’imputa aquesta convocatòria s’han de finançar mitjançant els fons del Ministeri d’Ocupació i Seguretat Social que anualment es distribueixen territorialment per la Conferència Sectorial d’Ocupació i Assumptes Laborals de cada un dels exercicis als quals afecti.

En el cas que alguna de les anualitats previstes en aquesta convocatòria excedeixi del finançament esmentat, haurà d’imputar-se amb càrrec a altres crèdits disponibles del Servei d’Ocupació de les Illes Balears corresponents a l’exercici del qual es tracti.

Aquesta resolució queda supeditada a l’existència de crèdit adequat i suficient en els exercicis pressupostaris de 2018, 2019 i 2020.

2. Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin, es pot augmentar l’import d’aquesta convocatòria.

5. Entitats beneficiàries

Poden ser beneficiàries de les subvencions d’aquesta convocatòria complementària, únicament, les entitats que varen resultar beneficiàries en la convocatòria de subvencions per executar un programa de formació dual per millorar l’ocupabilitat, la qualificació i la inserció professional de les persones amb discapacitat o en risc d’exclusió social, basada en un règim d’alternança amb l’ocupació en una empresa i l’activitat formativa rebuda en el marc del sistema de formació professional per a l’ocupació (BOIB núm. 125, d’1 d’octubre de 2016).

6. Termini i model de presentació de les sol·licituds

1. Les sol·licituds s’han de presentar en el model que es troba a disposició de les persones interessades en el web del SOIB (<www.soib.es>).

2. Les sol·licituds s’han de presentar en el Registre General del SOIB o per qualsevol de les formes que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

3. En cas de presentar la sol·licitud davant una oficina de Correus s’ha de fer amb sobre obert perquè l’empleat o empleada de Correus la dati i la segelli abans de certificar-la, segons el que estableix l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual es regula la prestació dels serveis postals (BOE 313, de 31 de desembre).

4. D’acord amb l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els exigits en aquesta Resolució s’ha de requerir la persona interessada perquè, en el termini de cinc dies hàbils, esmeni l’error o presenti els documents necessaris, amb la indicació que si no ho fa s’ha de considerar que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes que preveu l’article 21 d’aquesta mateixa llei.

5. Es poden dur a terme les notificacions que es derivin d’aquest procediment per via telemàtica sempre que la persona sol·licitant aporti en la sol·licitud la seva adreça de correu electrònic i consenti expressament a usar aquest mitjà.

6. El termini per presentar les sol·licituds és de 15 dies naturals, comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

7. Documentació

Juntament amb la sol·licitud s’haurà d’adjuntar la documentació següent:

1. La documentació identificativa de la personalitat dels que sol·liciten la subvenció i acreditativa de poder suficient per actuar en representació de l’entitat.

2. D’acord amb el model establert, la declaració responsable de:

  • No estar sotmès a cap de les circumstàncies indicades en l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i de no tenir causa d’incompatibilitat per rebre la subvenció.
  • Fer constar tots els ajuts i les subvencions per a la mateixa finalitat sol·licitats o concedits per qualsevol institució, pública o privada, o, si s’escau, una declaració expressa de no haver-ne demanat cap. L’entitat sol·licitant ha de comunicar les situacions noves que es puguin produir pel que fa al cas mitjançant un escrit que ha de presentar al SOIB, en el termini de tres dies des que es produeixi la nova situació.
  • La titularitat del compte bancari per rebre l’ingrés de la subvenció.
  • De no haver estat sancionades o condemnades en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma, en compliment de l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes.

D’acord amb el que estableix l’article 23 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i l’article 69.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l’Administració podrà requerir al sol·licitant de l’ajut els documents que acreditin la veracitat de les dades contingudes en la seva declaració responsable.

D’acord amb l’article 28.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques la signatura de la sol·licitud d’ajuts implica l’autorització perquè el Servei d’Ocupació de les Illes Balears pugui obtenir el certificat telemàtic de la Seguretat Social que acrediti que l’entitat que sol·licita la subvenció està al corrent de les seves obligacions, llevat que la persona interessada s’hi manifesti en contra expressament. En aquest cas, ha d’aportar la documentació acreditativa d’estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social, juntament amb la sol·licitud d’ajuts.

De conformitat amb la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l’impuls de la productivitat, la signatura de la sol·licitud d’ajuts implica l’autorització perquè el Servei d’Ocupació de les Illes Balears pugui obtenir de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària la informació relativa al compliment de les obligacions tributàries, llevat que la persona interessada s’hi manifesti en contra expressament. En aquest cas, ha d’aportar la documentació acreditativa d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Administració estatal, juntament amb la sol·licitud d’ajuts.

D’acord amb el que estableix l’article 4 del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, no és necessari adjuntar documentació en cas que ja estigui en poder del SOIB per haver-la aportada en convocatòries anteriors. En aquest cas, el sol·licitant ha de fer constar en la sol·licitud l’expedient en el qual es troba la documentació fent servir el model de comunicació identificativa de la documentació en poder de l’Administració, al decret esmentat.

8. Instrucció i resolució del procediment

El procediment per concedir les subvencions que estableix aquesta Resolució s’ha d’iniciar sempre d’ofici i de la manera següent:

1. L’òrgan competent per instruir el procediment és la direcció del SOIB, que ha de dur a terme d’ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s’ha de pronunciar la Resolució.

2. Atès el que disposen els articles 17.2 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la llei de subvencions i 7.3 de l’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats, de 10 d’octubre de 2013, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d’ocupació gestionades pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears, la selecció dels beneficiaris es durà a terme pel procediment de concurrència no competitiva, atès que no són necessàries la comparació ni la prelació, en un únic procediment, de totes les sol·licituds entre si. Les sol·licituds de subvenció es podran resoldre individualment, encara que no hagi acabat el termini de presentació, d’acord amb el que disposen els apartats 2 i 3 de l’article 17 del Text refós de la Llei de subvencions.

3. Atès el que disposa l’article 9.2 i 9.3 de l’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats, de 10 d’octubre de 2013, en relació amb  l’article 19.2 del Text refós de la Llei de subvencions, l’òrgan que ha d’examinar les sol·licituds i emetre l’informe que serveixi de base per a la proposta de resolució serà el Servei de Gestió de Programes d’Ocupació 4 del SOIB.

4. Una vegada revisades les sol·licituds que s’hagin presentat i fetes les esmenes pertinents, el Servei de Gestió de Programes d’Ocupació 4 redactarà l’informe que ha de servir de base a la proposta de concessió o de denegació de la subvenció.

5. Quan l’import de la subvenció que resulti de l’informe emès pel Servei de Gestió de Programes d’Ocupació 4 sigui inferior a l’import sol·licitat, l’entitat beneficiària, en el tràmit d’audiència de 5 dies hàbils, que és previ a la proposta de resolució, pot modificar la sol·licitud inicial per ajustar-se a l’import de la subvenció susceptible d’atorgament. Es pot prescindir del tràmit d’audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions que els formulats pels interessats.

6. Transcorregut el termini del tràmit d’audiència, el Servei de Gestió de Programes d’Ocupació 4 redactarà un informe definitiu que ha de servir de base a la Direcció del SOIB per efectuar la proposta de resolució.

7. Tenint en compte l’informe del Servei de Gestió de Programes d’Ocupació 4, la Direcció del SOIB ha de fer la proposta de resolució. En el termini de 5 dies hàbils, l’entitat pot acceptar o renunciar la proposta de resolució provisional. Si transcorre el termini i l’entitat no ha expressat la seva voluntat, s’entendrà que accepta la subvenció en els termes assenyalats en la proposta.

8. El president del SOIB, atesa la proposta de resolució, en el marc de les disponibilitats pressupostàries, i en el termini màxim de tres mesos des de l’endemà d’haver-se publicat la convocatòria en el BOIB, ha de dictar una resolució d’aprovació o de denegació degudament motivada. Aquestes resolucions s’han de notificar individualment. En haver transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat una resolució expressa, la petició s’ha d’entendre desestimada.

9. Forma de pagament

1. D’acord amb el que estableix l’article 6.8 de la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l’Ocupació en l’àmbit laboral aplicable en virtut de la disposició addicional primera, i d’acord amb els articles 25.2 i 25.3 b) del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la proposta de pagament s’ha de tramitar de la manera següent:

  1. Un 60 % de l’import concedit, en concepte de bestreta, corresponent al cost total del primer i del segon any de projecte, dins el mes de desembre de l’any 2017, una vegada l’entitat beneficiària hagi presentat la documentació prevista en el punt setzè 1.2 de l’annex 1 de la Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del SOIB, de 28 de setembre de 2016, per la qual s’aprova la convocatòria per concedir subvencions per executar un programa de formació dual per millorar l’ocupabilitat, la qualificació i la inserció professional de les persones amb discapacitat o en risc d’exclusió social, basada en un règim d’alternança amb l’ocupació en una empresa i l’activitat formativa rebuda en el marc del sistema de formació professional per a l’ocupació (BOIB núm. 125, d’1 d’octubre de 2016). D’acord amb l’article 25.3 b del Decret 75/2004 esmentat, s’eximeix les persones beneficiàries de presentar-ne garantia.
  2. Un màxim del 40 % de l’import concedit corresponent al cost total dels primers dotze mesos d’execució del projecte dins el mes de març de 2018, un cop l’entitat hagi justificat i el SOIB hagi revisat la justificació dels costs del primer any d’acord amb la documentació fixada en l’apartat 17 de la convocatòria per concedir subvencions per executar un programa de formació dual per millorar l’ocupabilitat, la qualificació i la inserció professional de les persones amb discapacitat o en risc d’exclusió social, basada en un règim d’alternança amb l’ocupació en una empresa i l’activitat formativa rebuda en el marc del sistema de formació professional per a l’ocupació (BOIB núm. 125, d’1 d’octubre de 2016).
  3. Un 60 % de l’import concedit corresponent al cost total del tercer any de projecte, dins el mes de desembre de 2018, una vegada l’entitat beneficiària hagi presentat la documentació prevista en el punt setzè 1.4 de l’annex 1 de la Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del SOIB, de 28 de setembre de 2016, per la qual s’aprova la convocatòria per concedir subvencions per executar un programa de formació dual per millorar l’ocupabilitat, la qualificació i la inserció professional de les persones amb discapacitat o en risc d’exclusió social, basada en un règim d’alternança amb l’ocupació en una empresa i l’activitat formativa rebuda en el marc del sistema de formació professional per a l’ocupació (BOIB núm. 125, d’1 d’octubre de 2016). D’acord amb l’article 25.3 b del Decret 75/2004 esmentat, s’eximeix les persones beneficiàries de presentar-ne garantia.
  4. Un màxim del 40 % de l’import concedit corresponent al cost total del segon any d’execució del projecte dins el mes de març de 2019, un cop l’entitat hagi justificat i el SOIB hagi revisat la justificació dels costs del segon any d’acord amb la documentació fixada en l’apartat 17 de la convocatòria per concedir subvencions per executar un programa de formació dual per millorar l’ocupabilitat, la qualificació i la inserció professional de les persones amb discapacitat o en risc d’exclusió social, basada en un règim d’alternança amb l’ocupació en una empresa i l’activitat formativa rebuda en el marc del sistema de formació professional per a l’ocupació (BOIB núm. 125, d’1 d’octubre de 2016).
  5. Un màxim del 40 % de l’import concedit corresponent al cost total del tercer any d’execució del projecte dins el mes de març de 2020, un cop l’entitat hagi justificat i el SOIB hagi revisat la justificació dels costs del tercer any d’acord amb la documentació fixada en l’apartat 17 de la convocatòria per concedir subvencions per executar un programa de formació dual per millorar l’ocupabilitat, la qualificació i la inserció professional de les persones amb discapacitat o en risc d’exclusió social, basada en un règim d’alternança amb l’ocupació en una empresa i l’activitat formativa rebuda en el marc del sistema de formació professional per a l’ocupació (BOIB núm. 125, d’1 d’octubre de 2016).

10. Forma de justificació

La justificació d’aquesta subvenció s’ha d’integrar en la justificació de les  subvencions regulades per la convocatòria per executar un programa de formació dual per millorar l’ocupabilitat, la qualificació i la inserció professional de les persones amb discapacitat o en risc d’exclusió social, basada en un règim d’alternança amb l’ocupació en una empresa i l’activitat formativa rebuda en el marc del sistema de formació professional per a l’ocupació (BOIB núm. 125, d’1 d’octubre de 2016), en la forma prevista en el punt dissetè de l’annex 1 de la referida convocatòria.

11. Règim de les subvencions

És aplicable a aquestes subvencions el règim previst en els punts vint-i-dosè, vint-i-tresè, vint-i-quatrè, vint-i-cinquè, vint-i-sisè i vint-i-setè de l’annex 1 de la Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del SOIB, de 28 de setembre de 2016, per la qual s’aprova la convocatòria per concedir subvencions per executar un programa de formació dual per millorar l’ocupabilitat, la qualificació i la inserció professional de les persones amb discapacitat o en risc d’exclusió social, basada en un règim d’alternança amb l’ocupació en una empresa i l’activitat formativa rebuda en el marc del sistema de formació professional per a l’ocupació, tramitada pel procediment d’urgència (BOIB núm. 125, d’1 d’octubre).