Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 13123
Resolució de la directora general de Personal Docent de dia 21 de novembre de 2017 per la qual es fixen els criteris específics per establir les plantilles orgàniques dels centres docents públics d’ensenyament no universitari de les Illes Balears per al curs 2018-2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que, entre d’altres, és competència de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres la planificació i la coordinació, el règim orgànic i el funcionament dels centres docents; i que és competència de la Direcció General de Personal Docent, entre d’altres, l’ordenació i la gestió del personal docent, així com la previsió de places.

La lletra n) del punt primer de la Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 29 d’octubre de 2015 de delegació de competències en matèria de gestió de personal docent en la directora general de Personal Docent (BOIB núm. 163, de 5 novembre), li delega la competència per fixar els criteris específics per establir les plantilles orgàniques dels centres docents públics d’ensenyament no universitari de les Illes Balears.

Anualment, les convocatòries de concurs de trasllats per als funcionaris dels cossos docents previstos en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, estableixen l’obligació de publicar places vacants. Aquesta previsió es concreta en la publicació anual de les plantilles orgàniques i les places vacants dels centres i, perquè això sigui possible, anualment s’han de fixar els criteris específics per establir aquestes plantilles.

La base segona de la Resolució de la directora general de Personal Docent de 18 d’octubre de 2017 per la qual es fa pública la convocatòria de concurs de trasllats d’àmbit autonòmic per als funcionaris dels cossos docents contemplats en la Llei orgànica d’educació estableix que una vegada determinades les vacants, la Direcció General de Personal Docent ha d’ordenar que es publiquin amb anterioritat a la Resolució provisional del concurs de trasllats.

L’Acord Marc per a la recuperació dels drets sociolaborals del sector de l’ensenyament públic, signat el 30 de setembre de 2015, i ratificat a la Mesa Sectorial d’Educació el 9 d’octubre de 2015, estableix en el seu apartat f la revisió dels criteris d’elaboració de les plantilles dels centres educatius.

És per això que cal fixar els criteris específics per establir les plantilles orgàniques dels centres docents públics d’ensenyament no universitari de les Illes Balears per al curs 2018-2019.

Per tot això, a proposta del director general de Planificació, Ordenació i Centres i d’acord amb la Mesa Sectorial d’Educació, dict la següent

Resolució

1. Fixar els criteris específics per establir les plantilles orgàniques dels centres docents públics d’ensenyament no universitari de les Illes Balears per al curs 2018-2019, que es publica com a annex d’aquesta Resolució.

2. Publicar la Resolució i els criteris específics en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 21 de novembre de 2017

La directora general de Personal Docent,

Rafaela Sánchez Benítez

 

 

ANNEX

Criteris específics per establir les plantilles orgàniques dels centres docents públics d’ensenyament no universitari de les Illes Balears per al curs 2018-2019

1. Plantilles tipus dels centres d’educació infantil (EI), dels centres d’educació infantil i primària (CEIP) i dels d’educació primària (EP)

a) Centres amb línies incompletes

  • Un mestre per unitat d’infantil i un mestre per unitat de primària
  • La dotació d’especialistes es farà d’acord amb les necessitats del centre

b) Centres d’una línia (3 unitats d’EI + 6 unitats d’EP)

  • 4 places d’educació infantil
  • 6 places d’educació primària
  • 1 plaça de llengua estrangera: anglès
  • 1 plaça d’educació física
  • 1 plaça de música
  • 2 places d’equip de suport

En el cas dels centres en que es produeixin vacants en plantilla de l’especialitat d’educació primària, podran optar entre 6 places d’educació primària o 5 places d’educació primària + 1 plaça d’especialista (educació física, música o llengua estrangera: anglès).

Total: 15 mestres en plantilla

c) Centres de dues línies (6 unitats d’EI + 12 unitats d’EP)

  • 8 places d’educació infantil
  • 13  places d’educació primària
  • 2 places de llengua estrangera: anglès
  • 2 places d’educació física
  • 1 plaça de música
  • 3 places d’equip de suport
  • 1 orientador itinerant a:

- Centres amb aula UEECO

- Centres amb 19 unitats o més

- Centres amb 18 unitats i un 20% d’alumnat NESE

En el cas dels centres en que es produeixin vacants en plantilla de l’especialitat d’educació primària, podran optar entre 13 places d’educació primària o 12 places d’educació primària + 1 plaça d’especialista (educació física, música o llengua estrangera: anglès).

Total: 29/30  mestres en plantilla

d) Centres de tres línies (9 unitats d’EI + 18 unitats d’EP)

  • 12 places d’educació infantil
  • 18 places d’educació primària
  • 4 places de llengua estrangera: anglès
  • 3 places d’educació física
  • 2 places de música
  • 4 places d’equip de suport
  • 1 orientador

Total: 44 mestres en plantilla

Es consolidaran progressivament noves places d’audició i llenguatge (AL) i mestre de suport (PT) en els centres on aquestes places hagin estat habilitades durant els tres darrers cursos i en els quals, per la zona en la qual s’ubiquen, es mantinguin les previsions d’escolarització d’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu.

 

2. Instituts d’educació secundària

a) Les plantilles s’han elaborat amb grups consolidats des de fa 3 anys amb una ràtio mitjana de 25 alumnes o més per cada grup.

b) En el còmput d’hores lectives de cada departament s’inclouen les hores assignades de les matèries pròpies. També s’hi han inclòs 3 hores per departament.

c) A més, en aquest còmput d’hores s’hi han inclòs per a desdoblaments 2 hores setmanals d’anglès i 1 hora de biologia i geologia, de física i química, de tecnologia, d’informàtica i de segona llengua estrangera per grup.

d) A partir de les hores que surten per cada especialitat, es consolidarà la plantilla tenint en compte el següent:

  • La primera plaça d’una especialitat es crearà a partir de 9 hores lectives
  • A partir de la segona, es consolidarà la darrera plaça a partir de 18 hores lectives, sempre que estiguin totes les anteriors a 18 hores lectives

e) La plantilla bàsica dels departaments d’orientació educativa és la següent:

  • 1 plaça d’orientació i una plaça de mestre de suport (PT)
  • Si el centre disposa de programes de millora de l’aprenentatge (PMAR) i del rendiment i/o programes de formació professional bàsica (FPB), la dotació bàsica serà la següent:

- 1 plaça de suport a l’àrea de llengua i ciències socials

- 1 plaça de suport a l’àrea de ciències i tecnologia

  • Dotació extra:

- 1 plaça d’orientació o 1 PTSC si té més de 20 grups d’ESO o més de 36 grups en total des de fa tres anys

- 1 plaça més de suport educatiu (PT o AL) si el centre  té més de 20 grups d’ESO des de fa tres anys

f) Es dotarà d’una plaça d’informàtica als centres amb 4 grups de 4t d’ESO i 4 grups de batxillerat.

3. Cicles formatius

a) Les plantilles s’elaboraran en funció de les necessitats dels cicles consolidats al llarg dels darrers 3 anys, sempre que no siguin de temporalització especial.

b) La plantilla bàsica serà:

  • Centres que tenen entre 2 i 5 grups (ambdós inclosos) de la mateixa família professional: 1 professor del cos de secundària o 1 professor del cos de professors tècnics de formació professional (en funció de la càrrega horària de cada cos). En aquest cas, el recompte de grups inclourà els grups de formació professional bàsica, però per a aquests darrers no es consolidaran places.
  • Centres que tenen 6 o més  grups de  la mateixa família professional: per als primers 4 grups, s’aplicarà allò que s’estableix per als centres que tenen entre 2 i 5 grups en aquest mateix punt 3b; a partir de 4 grups, per cada 2 grups de més, es consolidaran 2 professors d’entre el cos de secundària o el cos de professors tècnics de formació professional (en funció de la càrrega horària de cada cos).
  • Es consolidarà 1 professor de formació i orientació laboral (FOL) per cada 6 grups de formació professional. En aquest cas, el recompte de grups no inclourà els grups de formació professional bàsica.

c) En el segon any d’implantació d’un cicle formatiu nou, es dotarà d’una plaça de l’especialitat corresponent.

4. Centres de persones adultes

La plantilla bàsica dels centres de persones adultes serà:

  • 1 plaça d’educació primària
  • 3 places totals d’entre les especialitats de llengua castellana i literatura, llengua i literatura catalanes, geografia i història i la funció de suport a l’àrea de llengua i ciències socials
  • 2 places totals d’entre les especialitats de matemàtiques, biologia i geologia i la funció de suport a l’àrea de ciències i tecnologia
  • 1 plaça d’anglès

A partir de les hores que surten per a cada especialitat, es consolidarà una nova plaça de plantilla tenint en compte el càlcul establert en el punt 2 d’aquest annex.

5. Equips d’orientació educativa i psicopedagògica, equips d’atenció primerenca i centres d’educació especial

Les direccions generals competents en la matèria revisaran les places de les especialitats en plantilla, d’acord amb les necessitats del centre o servei.

En qualsevol cas, les places de plantilla que s’hagin de consolidar es regiran pel càlcul establert en el punt 2 d’aquest annex.

6. Centres amb ensenyaments de règim especial

Les direccions generals competents en la matèria revisaran les places de les especialitats en plantilla, d’acord amb les necessitats del centre o servei.

En qualsevol cas, les places de plantilla que s’hagin de consolidar es regiran pel càlcul establert en el punt 2 d’aquest annex.

7. Amortització i reconversió de places 

a) En els centres d’infantil i primària, com a norma general, l’amortització de places serà conseqüència de la disminució del nombre de grups.

Les places en plantilla de l’especialitat d’atenció a la diversitat (AD) es convertiran, a mesura que quedin vacants, en places de l’especialitat d’audició i llenguatge (AL) o de mestre de suport (PT) si es mantenen les previsions d’escolarització d’alumnat amb necessitats educatives específiques de suport educatiu en aquests centres. En cas que no es mantenguin les previsions d’escolarització d’alumnat amb necessitats educatives específiques de suport educatiu, els centres d’una línia podran convertir la plaça vacant d’AD en una plaça d’educació primària.

b) En els equips d’orientació educativa i psicopedagògica i equips d’atenció primerenca, com a norma general, l’amortització de places serà conseqüència de la disminució del nombre d’unitats educatives ateses.

c) En la resta de centres, com a norma general, s’amortitzarà una plaça quan hi hagi algun professor de l’especialitat corresponent amb menys de 10 hores lectives, tenint en compte el càlcul establert en el punt 2 d’aquest annex. Tot i això, cal tenir en compte:

  • En els instituts d’educació secundària les places d’atenció a la diversitat (AD) que quedin vacants passaran a ser places d’una funció o especialitat de l’equip de suport del departament d’orientació, si es mantenen les previsions d’escolarització d’alumnat amb necessitats educatives específiques de suport educatiu en aquests centres.
  • En el cas de la formació professional, l’amortització de places serà conseqüència també de l’evolució de la matrícula en un cicle concret així com de la planificació i modificacions de l’oferta educativa que es pugui fer des de la direcció general competent pel que fa a la supressió de cicles de l’oferta educativa.