Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FUNDACIÓ D'ATENCIÓ I SUPORT A LA DEPENDÈNCIA I PROMOCIÓ DE L'AUTONOMIA PERSONAL DE LES ILLES BALEARS

Núm. 13104
Resolució de la gerent de la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears per la qual s’aproven les bases i la convocatòria per a la contractació, amb caràcter temporal, d'un enginyer tècnic o una enginyera tècnica en informàtica o telecomunicacions

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents                                                              

S’ha constatat la necessitat de cobrir, amb caràcter temporal, un lloc de treball d’enginyer tècnic o enginyera tècnica en informàtica o telecomunicacions per als serveis generals de la Fundació a Mallorca que es troba vacant actualment.

Els apartats i i j de l’article 28.1 dels Estatuts de la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears (en endavant, la Fundació) estableixen que correspon al gerent o la gerent, entre altres funcions, “desenvolupar la política de personal dissenyada pel Patronat i, amb aquesta finalitat, concertar o rescindir relacions laborals, seleccionar el personal laboral, acordar les sancions i executar les actuacions que, en aquesta matèria, li siguin encomanades”, així com “exercir la direcció superior del personal al servei de la Fundació”.

Per tot això, amb els informes previs favorables de la Direcció General de Pressuposts i Finançament i de la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Aprovar la convocatòria pública del procés de selecció per cobrir, amb caràcter temporal (contracte d’interinitat fins a la cobertura definitiva del lloc de treball), un lloc de treball d’enginyer tècnic o enginyera tècnica en informàtica o telecomunicacions.

2. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria i que s’adjunten com a annex 1 d’aquesta resolució, d’acord amb el barem de mèrits que s’especifica en l’annex 2.

3. Ordenar la publicació d’aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de la Fundació.

 

Palma, 21 de novembre de 2017

La gerent,

Alexandra Pavlovic Djurdjev

 

Annex 1

Bases de la convocatòria pública del procés de selecció per cobrir, amb caràcter temporal, un lloc de treball d’enginyer tècnic o enginyera tècnica en informàtica o telecomunicacions

1. Objecte

L’objecte d’aquesta convocatòria és la contractació, amb caràcter temporal (contracte d’interinitat fins a la cobertura definitiva del lloc de treball), d'un lloc de treball d’enginyer tècnic o enginyera tècnica en informàtica o telecomunicacions per als Serveis Generals de Mallorca, per dur a terme les tasques següents:

  • Anàlisi del compliment de la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal (Llei Orgànica 15/1999, de protecció de dades de caràcter personal i Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre), detecció de les possibles deficiències existents i coordinació de la implantació de mesures correctores.
  • Anàlisi, disseny i desenvolupament d’aplicacions en JEE sobre base de dades Oracle: Jboss, JDK, Eclipse, JSF (primefaces), EJB, JPA (Hibernate) i Maven.

2. Forma de selecció

La selecció s’ha de fer mitjançant el procediment de concurs de mèrits, de conformitat amb el barem que es detalla en l’annex 2.

Els empats en la puntuació s’han de dirimir aplicant successivament els criteris següents:

  1. D’acord amb el apartat a del punt 5.3.3 del Pla d’Igualtat entre Dones i Homes de la Fundació 2016-2019, en el cas que hi hagi una infrarepresentació de dones en la categoria professional, si hi ha una puntuació final igual entre dos candidats o més, s’ha de seleccionar la dona, llevat que concorrin en l’altre candidat circumstàncies que no siguin discriminatòries per raó de sexe i que justifiquin que no s’apliqui la mesura, com ara la pertinença a altres col·lectius amb dificultats especials d’accés al treball, una vegada considerades objectivament totes les circumstàncies concurrents en els candidats d’ambdós sexes. En el cas que l’empat sigui entre dues dones o més, s’han d’atendre els criteris que s’enumeren a continuació.
  2. Preval la puntuació més alta obtinguda en l’apartat d’experiència professional.
  3. Preval la persona de més edat.
  4. Si després d’aplicar els criteris anteriors encara hi ha empat, s’ha d’utilitzar el sorteig.

3. Requisits i condicions de les persones aspirants

Per poder participar en la convocatòria, les persones aspirants han de complir, en la data d’acabament del termini per presentar les sol·licituds, els requisits següents:

  1. Tenir la nacionalitat espanyola o la d’un estat de la Unió Europea, o bé ser nacional d’altres estats amb les condicions que estableix l’article 57 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic.
  2. Tenir 16 anys complerts i no haver arribat a l’edat de jubilació.
  3. Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques necessàries per a l’exercici de les funcions corresponents a la categoria d’enginyer tècnic o enginyera tècnica en informàtica o telecomunicacions.
  4. No haver estat separades, mitjançant un expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per exercir funcions similars a les del lloc de treball objecte d’aquesta convocatòria. En cas que siguin nacionals d’un altre estat, no estar inhabilitades o en una situació equivalent, ni haver estat sotmeses a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat i en les mateixes condicions, l’accés a una ocupació pública.
  5. Estar en possessió de la titulació següent: títol universitari de grau o d’enginyeria tècnica en informàtica o en telecomunicacions o equivalent. En el supòsit de titulacions expedides a l’estranger, s’ha d’aportar l’homologació corresponent del Ministeri d’Educació.
  6. Acreditar coneixements de català corresponents al certificat de nivell B2 (nivell intermedi) o equivalent.

4. Sol·licituds i documentació

Les sol·licituds per participar en aquesta convocatòria s’han de presentar mitjançant el model normalitzat que és a disposició de les persones interessades a la pàgina web de la Fundació, a l’adreça d’Internet <http://fbd.caib.es>.

El termini per presentar les sol·licituds és de deu dies hàbils comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Les sol·licituds que es registrin fora de termini s’exclouran i s’arxivaran.

Les persones aspirants han d’adjuntar a la sol·licitud, emplenada correctament i signada, una fotocòpia del DNI i l’original o una fotocòpia compulsada de la documentació següent:

  1. La documentació acreditativa de la titulació i del nivell de coneixements de la llengua catalana exigits.
  2. La documentació acreditativa dels mèrits al·legats.
  3. Per a les persones aspirants amb discapacitat, el certificat acreditatiu del grau de discapacitat i el certificat d’aptitud expedit pel Centre Base, dependent de la Direcció General de Dependència, o per un organisme públic equivalent, sobre les condicions personals per exercir les funcions corresponents al lloc de treball, que ha d’expressar que la persona aspirant es troba en condicions de complir les tasques fonamentals del lloc de treball, si escau, amb les adaptacions adients.
  4. La indicació d’una adreça electrònica o un telèfon als efectes de notificacions i comunicacions amb la Fundació.

La data de referència per complir els requisits exigits i la possessió dels mèrits al·legats és el dia que acaba el termini per presentar les sol·licituds.

Es considera que les persones que presentin una sol·licitud per participar en aquesta convocatòria donen el consentiment perquè la Fundació tracti les seves dades personals als efectes que se’n deriven.

5. Lloc de presentació de les sol·licituds

Les sol·licituds s’han de presentar de dilluns a divendres, de les 9.00 hores a les 14.00 hores, al Registre de la Fundació, situat a l’Avinguda Gabriel Alomar, núm. 33, 07006, de Palma o trametre-les per correu ordinari a la direcció abans esmentada complint el que estableix l’article 14 de la Llei 43/2010, de 30 de desembre, del servei postal universal, dels drets dels usuaris i del mercat postal. 

Si es necessita un justificant de la presentació de la sol·licitud, la persona interessada n’ha de dur una fotocòpia. 

6. Llistes de persones admeses i excloses

En el termini màxim de trenta dies hàbils des de la data d’acabament del termini per presentar les sol·licituds, s’ha de publicar a la pàgina web de la Fundació la relació provisional de persones admeses i excloses, amb la indicació de les causes d’exclusió. Les persones interessades disposen d’un termini de tres dies hàbils, comptadors des de l’endemà de l’exposició de les llistes, per esmenar els defectes o aportar els documents preceptius.

Una vegada esmenades les deficiències i examinades les al·legacions, s’ha de publicar la llista definitiva de persones admeses i excloses, de la mateixa manera que la provisional.

7. Comissió Tècnica de Valoració

La Comissió Tècnica de Valoració està formada per les persones següents:

  • President: Miquel Canet Cortés, cap de l’Àrea Informàtica de la Fundació.
  • Vocal: Marcos Patricio Amate, enginyer tècnic en informàtica de la Fundació
  • Secretària: Catalina Garcés Riera, tècnica en relacions laborals de la Fundació.

Els membres de la Comissió Tècnica de Valoració s’han d’abstenir d’intervenir-hi si hi concorren els motius següents:

a) Tenir interès personal en el procediment o qualsevol qüestió litigiosa amb alguna de les persones candidates.

b) Tenir un vincle matrimonial o situació de fet assimilable o el parentesc de consanguinitat dins del quart grau o d'afinitat dins del segon grau, amb qualsevol de les persones candidates.

c) Tenir amistat íntima o enemistat manifesta amb alguna de les persones candidates.

d) Tenir una relació de serveis amb alguna de les persones candidates o haver-les prestat en els dos darrers anys serveis professionals de qualsevol tipus i en qualsevol circumstància o lloc.

Pot assistir a les reunions de la Comissió, amb veu però sense vot, un membre del Comitè d’Empresa. A aquest efecte, s’han de comunicar al Comitè d’Empresa, amb una antelació suficient, les dates de les reunions.

Les funcions bàsiques de la Comissió Tècnica de Valoració són les següents:

a. Comprovar que les persones aspirants compleixen els requisits que estableix aquesta convocatòria.

b. Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, de conformitat amb el barem establert en aquesta convocatòria i entrevistar a les persones candidates.

c. Formular la proposta de contractació de la persona que hagi assolit la puntuació més alta.

8. Desenvolupament del procés de selecció

El procés de selecció es desenvoluparà en dos fases: una primera de valoració dels mèrits dels aspirants i una segona, consistent en una entrevista personal.

a) Valoració dels mèrits

Els mèrits al·legats s’han de valorar d’acord amb el barem que s’adjunta com a annex 2, el qual s’estructura en cinc blocs: experiència professional, formació, docència, publicacions, coneixements d'idiomes i coneixements de llengua catalana. Tant l’experiència professional com la formació han d’estar directament relacionats amb les funcions del lloc de treball.

Els mèrits esmentats s’han d’al·legar en la sol·licitud i s’han d’acreditar mitjançant la presentació de l’original o la còpia compulsada de la documentació següent:

a) Experiència professional relacionada amb el lloc de treball:

- Serveis prestats a l’Administració pública (incloses les entitats autònomes): certificat acreditatiu dels serveis prestats, amb la indicació de la categoria i de si la jornada laboral és completa o inferior.

- Serveis prestats en entitats de dret públic sotmeses al dret privat, consorcis i fundacions, empreses societàries del sector públic instrumental i empreses privades: certificat de la vida laboral i acreditació de la categoria i de les funcions dutes a terme mitjançant el contracte laboral o un certificat de l’entitat corresponent. A més s’ha d’acreditar si la jornada laboral és completa o inferior.

b) Formació

- Certificats o diplomes acreditatius dels cursos, seminaris, etc, rebuts, amb l’expressió del nombre de crèdits o d’hores de l’acció formativa. Només es valoren les accions formatives relacionades directament amb les funcions del lloc de treball. Els cursos de contingut igual o similar només es computen una vegada.

c) Docència

- Certificat de l'entitat organitzadora, amb expressió de l'objecte de la docència i el nombre crèdits o d'hores.

d) Publicacions:

- Exemplar de la publicació o referències bibliogràfiques identificatives de la publicació i de la seva autoria.

e) Coneixements d'idiomes i de llengua catalana

- Còpia compulsada dels certificats, diplomes o títols acreditatius.

Les persones que hagin prestat serveis a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears poden acreditar els mèrits amb un certificat expedit pel Servei del Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques, sempre que la persona interessada els hagi al·legat en la sol·licitud.

Els mèrits s’han d’acreditar amb referència a la data d’acabament del termini per presentar les sol·licituds. El fet de no acreditar qualsevol dels mèrits en la forma indicada i en el termini assenyalat implica que aquest mèrit no es valora.

Una vegada valorats els mèrits, la Comissió Tècnica de Valoració ha d’elaborar una llista amb les puntuacions obtingudes per les persones aspirants, per ordre decreixent, que s’ha de publicar a la pàgina web de la Fundació. Les persones aspirants podran presentar al·legacions a les puntuacions de la fase de mèrits en el termini de cinc dies hàbils des de la data de publicació de les puntuacions.

Una vegada resoltes les al·legacions, s’ha d’elaborar la llista definitiva de puntuacions dels mèrits.

b. Entrevista personal.

Una vegada publicada la llista definitiva de puntuacions dels mèrits, les persones aspirants seran convocades a l’entrevista personal.

9. Publicació de les valoracions i resultat de la selecció

Una vegada conclosa la valoració dels mèrits i realitzades les entrevistes, la Comissió Tècnica de Valoració ha de fer pública a la pàgina web de la Fundació una llista de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants. Aquesta llista s’ha de publicar per ordre de major a menor puntuació total.

Les persones aspirants disposen d’un termini de cinc dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació de la llista, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional dels mèrits.

Una vegada resoltes les al·legacions, s’ha de publicar el resultat de la selecció a la pàgina web de la Fundació i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

10. Règim de recursos

L’ordre jurisdiccional social és el competent per resoldre les controvèrsies derivades d’aquestes bases, sense que s’hi pugui interposar cap recurs en via administrativa ni cap reclamació prèvia a la via judicial social, sense perjudici que s’hi pugui presentar una reclamació davant l’òrgan que dicta aquestes bases.

 

 

Annex 2

Barem

1.- Valoració dels mèrits (puntuació màxima 100 punts)

a. Experiència professional relacionada amb el lloc de treball (puntuació màxima: 50 punts)

  • Experiència a l’Administració pública o a qualsevol ens del sector públic instrumental en l’exercici de funcions de naturalesa o contingut tècnic anàleg al del lloc de treball convocat: 0,40 punts per mes treballat.
  • Experiència a l’empresa privada en l’exercici de funcions de naturalesa o contingut tècnic anàleg al del lloc de treball convocat: 0,15 punts per mes treballat.

Aquest apartat s’ha de valorar únicament quan de la documentació aportada per la persona aspirant es desprengui que l’experiència laboral està directament relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat.

S’ha d’atorgar la puntuació que proporcionalment correspongui quan la jornada sigui inferior a la jornada completa. Per valorar l’experiència laboral, les fraccions inferiors al mes s’han de prorratejar, si escau. En cap cas, l’ocupació d’un lloc reservat a personal eventual o un alt càrrec constituirà un mèrit. Si la persona aspirant ha desenvolupat simultàniament dues o més ocupacions, només s’ha de valorar una ocupació, que ha de ser la que atorga la puntuació més alta.

b. Formació (puntuació màxima 40 punts)

b.1) Formació reglada (puntuació màxima 15 punts)

S’han de valorar les titulacions acadèmiques oficials de nivell igual o superior a les exigides en la convocatòria i relacionades directament amb les funcions del lloc de feina que és objecte de la convocatòria, independentment del que s’exigeix com a requisit per participar en el procés selectiu.

No s’han de valorar el títols acadèmics que han servit per obtenir la titulació acadèmica superior que ja s’ha valorat o que s’han presentat com a requisit.

La formació reglada s’ha de valorar de la forma següent:

a. Titulació acadèmica de diplomatura universitària, primer cicle universitari o equivalent: 7 punts

b. Titulació acadèmica de grau, llicenciatura universitària o equivalent: 8 punts.

c. Títol de màster universitari oficial: 5 punts per cada títol

d. Títol de doctor/a: 6 punts per cada títol

e. Títols propis de postgrau (Máster, especialista universitari, expert universitari i cursos d'actualització universitària): 0,050 punts per cada crèdit LRU o per cada 10 hores lectives i0,125 por cada crèdit ECTS o per cada 25 hores, amb un màxim de 4 punts.

La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valora el de nivell inferior o primer cicle necessaris per obtenir-lo, excepte si les titulacions corresponen a branques diferents i en el supòsit del títol de doctorat, màster oficial o títol propi de postgrau, en què sí es pot valorar el grau, la llicenciatura o l’equivalent.

b.2) Formació no reglada (puntuació màxima 25 punts)

b.2.1. Accions formatives (cursos de formació i de perfeccionament, jornades, seminaris i congressos) relacionades directament amb el lloc de feina (puntuació màxima 20 punts).

b.2.2. Cursos de l’àrea jurídica administrativa, els de qualitat, els d’igualtat de gènere, els d’aplicacions informàtiques a nivell d’usuari (tractament de textos, full de càlcul, bases de dades, correu electrònic i intranet) i el curs bàsic de prevenció de riscs laborals (puntuació màxima 5 punts).

Es valoren els certificats i diplomes d’accions formatives impartides o promogudes per l’Administració pública, per les universitats, les escoles universitàries, col·legis professionals o altres centres de formació oficial; les impartides en el marc dels acords de formació contínua amb l’Administració, independentment de qui sigui el promotor; els cursos promoguts per una administració pública o que estiguin homologats per l’EBAP o per una altra escola d’administració pública; els de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB), la conselleria competent en matèria de treball i per altres organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.

En tot cas, s’han de valorar d’una sola vegada les accions formatives relatives a un mateix contingut o a un mateix programa.

La ponderació és la següent:

1. Cursos amb certificat d’aprofitament:

- Per cada crèdit ECTS (Sistema Europeu de transferència de crèdits), equivalent a 25 hores de durada: 0,25 punts.

- Per cada crèdit CFC (Comissió de Formació Contínua), equivalent a 10 hores de durada: 0,1 punts.

- Per cada crèdit LRU (Llei de Reforma Universitària), equivalent a 10 hores de durada: 0,1 punts.

En el supòsit que el diploma o el certificat no indiquin els crèdits s'han de computat a raó de 0,1 punts per cada 10 hores lectives o proporcionalment si la durada és inferior.

En el supòsit que al diploma o certificat no s’especifiqui si es tracta de crèdits LRU, CFC o ECTS, s’entén que són LRU i s’han de computar a raó de 0,1 punts per cada 10 hores lectives o proporcionalment si la durada és inferior.

En el supòsit que figurin simultàniament crèdits i hores, cal atenir-se als crèdits. Si no s'especifica la durada, cada crèdit s'ha de valorar a raó de 0,05 punts.

2. Cursos amb certificat d’assistència: 0,06 punts per cada 10 hores o proporcionalment en cas de durada inferior.

Els cursos amb el mateix contingut, només es valoraran una vegada i puntuarà aquell que tingui més crèdits o més hores.

c) Docència impartida (puntuació màxima 3 punts)

  • La docència impartida de cursos acadèmics es ponderarà de la forma següent:
  • Per cada crèdit LRU o per cada 10 hores de docència: 0,10 punts.
  • Per cada crèdit ECTS o per cada 25 hores de docència: 0,25 punts.

La docència d'una mateixa matèria o contingut només es valorarà una vegada.

d) Publicacions (puntuació màxima: 1 punt)

Es valoraran les publicacions amb ISBN o ISSN sobre estudis o treballs en mitjans especialitzats, científics, tècnics o professionals sobre matèries o temes relacionats directament amb les funcions del lloc de treball. La ponderació serà la següent:

  • Per articles en revistes i publicacions periòdiques: 0,02 punts per coautoria i 0,05 punts per autoria individual.
  • Per autoria de llibres o recopilacions normatives comentades o edicions equivalents en altres suports audiovisuals: 0,02 punts per coautoria i 0,05 punts per autoria individual.

e ) Idiomes (puntuació màxima: 1 punt).

Per estar en possessió del certificat acreditatiu de coneixements d’idiomes. Es valoraran els coneixements d'anglès, alemany o francès:

  • Certificat B1: 0,5 punts.
  • Certificat B2 o superior: 1 punt.

En cas de tenir més d’un certificat del mateix idioma es valora únicament el del nivell màxim acreditat.

f) Coneixements orals i escrits de català (puntuació màxima: 5 punts)

Es valoraran els certificats següents:

  • Certificat de nivell de suficiència-C1 (anteriorment certificat C) o equivalent: 3 punts
  • Certificat de nivell superior-C2 (anteriorment certificat D): 4 punts
  • Certificat de llenguatge administratiu-LA (anteriorment certificat E) o equivalent: 1 punt.

En cas de presentar més d'un certificat, es valorarà únicament el del nivell superior, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s’acumularà a l’altre certificat que s’aporti. En cas de presentar només un certificat de llenguatge administratiu, es valorarà a raó de 1 punt.

 

2.- Entrevista personal (puntuació màxima: 10 punts)

En l’entrevista personal es valoraran els aspectes següents:

  • Iniciativa
  • Motivació
  • Capacitat de treball en equip
  • Disponibilitat