Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL DE GOVERN

Núm. 12958
Acord del Consell de Govern de 17 de novembre de 2017 de ratificació de l’Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de 18 d’octubre de 2017 i de l’Acord del Comitè Intercentres de 2 d’octubre de 2017 pels quals s’aprova el sistema d’avaluació de competències professionals que s’ha d’aplicar al personal funcionari i laboral de serveis generals

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Govern de les Illes Balears, dins l’objectiu de millorar els serveis públics, ha decidit implantar l’avaluació de l’acompliment dels empleats i empleades públics dels serveis generals, amb la finalitat de detectar les àrees de millora que ajudin a augmentar la preparació, el compromís i la motivació del personal, ja que aquests aspectes repercuteixen en la qualitat de l’atenció al ciutadà i en la millora del servei públic que rep.

Aquest Acord per implantar l’avaluació de l’acompliment es fonamenta en l’article 20 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, el qual estableix l’obligació que les administracions públiques estableixin sistemes que permetin avaluar l’acompliment dels seus empleats. Així mateix, l’article 39 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, disposa l’obligatorietat que les administracions de les Illes Balears implantin progressivament sistemes d’avaluació de l’acompliment del personal al seu servei, com a instrument per a la millora de la motivació, del rendiment i de la qualitat dels serveis públics.

El sistema d’avaluació que aprova aquest Acord està conceptualitzat com un procés sistemàtic i periòdic de valoració del grau d’eficàcia amb el qual els empleats i empleades públics duen a terme les seves tasques, comeses i responsabilitats en els llocs que ocupen.

Aquesta avaluació es fonamenta en l’avaluació de les conductes professionals relacionades amb les competències necessàries per desenvolupar les funcions assignades. La definició d’aquestes competències permet la identificació dels coneixements, habilitats, actituds i valors que és necessari haver assolit per poder desenvolupar la feina amb un grau alt d’eficàcia i d’eficiència.

La implantació de l’avaluació per competències s’ha negociat en la sessió de 18 d’octubre de 2017 de la Mesa Sectorial de Serveis Generals i en la sessió de 2 d’octubre de 2017 del Comitè Intercentres.

Per tot això, el Consell de Govern, a proposta de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, en la sessió del dia 17 de novembre de 2017 adoptà, entre d’altres, l’Acord següent:

Primer. Ratificar els acords de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de 18 d’octubre de 2017 i del Comitè Intercentres de 2 d’octubre de 2017 pels quals s’aprova el sistema d’avaluació de competències professionals que s’ha d’aplicar al personal funcionari i laboral de serveis generals de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, els quals s’adjunten com a annexos.

Segon. Establir com a objecte de la primera avaluació de competències les conductes professionals compreses entre la data de publicació d’aquest Acord i el dia 31 de març de 2018.

Tercer. Encarregar a la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques l’elaboració dels continguts de la formació que l’EBAP ha d’oferir a tot el personal de l’àmbit d’aplicació d’aquest Acord abans que finalitzi el període avaluable.

Quart. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 17 de novembre de 2017

La secretària del Consell de Govern
Pilar Costa i Serra

Documents adjunts