Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE DESENVOLUPAMENT LOCAL

Núm. 12878
Aprovació inicial, que ha esdevingut definitiva, d'un Pla Especial d'ajudes 2018 a favor de tots els ajuntaments (excepte Palma) i entitats locals menors de Mallorca per dur a terme actuacions d'estalvi i d'eficiència energètica de l'article 26 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i l'adquisició de vehicles 100 % elèctrics per a la prestació de serveis de l'article 26 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Codi: BDNS 370353.  http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index

Aprovació inicial, que ha esdevingut definitiva, d'un Pla Especial d'ajudes 2018 a favor de tots els ajuntaments (excepte Palma) i entitats locals menors de Mallorca per dur a terme actuacions d'estalvi i d'eficiència energètica de l'article 26 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i l'adquisició de vehicles 100 % elèctrics per a la prestació de serveis de l'article 26 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril.

El Ple del Consell de Mallorca, en sessió de dia 11 d'octubre de 2017, va adoptar, entre d'altres, el següent:

A C O R D

"1.- Aprovar inicialment la creació d’un Pla Especial per a l'any 2018 per ajudar els ajuntaments de Mallorca (excepte Palma) per a actuacions d'estalvi i d'eficiència energètica de l'article 26 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i l'adquisició de vehicles 100 % elèctrics per a la prestació de serveis de l'article 26 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril.

2.- Aprovar inicialment el règim de concertació del Pla Especial per a l'any 2018 que s’adjunta a aquest acord com Annex I i disposar per a aquest règim la normativa específica aplicable pel que fa referència a l’atorgament i execució de les ajudes que es derivin d’aquest Pla Especial.

3.- A aquest Pla Especial poden acollir-se tots els ajuntaments de Mallorca (excepte Palma) i les entitats locals menors.

Les actuacions que es podran finançar amb les ajudes d’aquest Pla Especial seran les següents:

1.- Millora de l'eficiència energètica de les instal·lacions de l'enllumenat o il·luminació exterior existents.

2.- Inversions en substitució o millora d'equips i instal·lacions consumidors d'energia en sistemes de proveïment públic d'aigua potable (AP) per equips i instal·lacions que utilitzin tecnologia d'alta eficiència o la millor tecnologia disponible.

3.- Implantació de mesures de comptabilització, monitoratge i telegestió del consum d'energia en equips inclosos en els serveis de l'article 26 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.

4.- Adquisició de vehicles 100 % elèctrics per a la prestació de serveis de competència municipal de l'article 26 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local que compleixin les característiques tècniques previstes al règim de concertació (Annex I).

Cada ajuntament o entitat local menor pot sol·licitar un màxim de cinc actuacions de les abans esmentades.

En cap cas l'import de la despesa subvencionable pot ser superior al valor de mercat.

Les ajudes d'aquest Pla Especial són compatibles amb altres ajudes o subvencions de qualsevol altra administració pública o entitat privada.

4.- Aprovar inicialment la proposta de distribució de les ajudes d’aquest Pla Especial. Els ajuntaments i entitats locals menors de Mallorca que es podran acollir a aquest Pla Especial i les ajudes que s’obtindran són les següents:

 

AJUNTAMENT

CIF

AJUDA

AJUNTAMENT D'ALARÓ

P-0700100-A

28.300,00

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

P-0700300-G

28.300,00

AJUNTAMENT D'ALGAIDA

P-0700400-E

28.300,00

AJUNTAMENT D'ANDRATX

P-0700500-B

28.300,00

AJUNTAMENT D'ARIANY

P-0706600-D

28.300,00

AJUNTAMENT D'ARTÀ

P-0700600-J

28.300,00

AJUNTAMENT DE BANYALBUFAR

P-0700700-H

28.300,00

AJUNTAMENT DE BINISSALEM

P-0700800-F

28.300,00

AJUNTAMENT DE BÚGER

P-0700900-D

28.300,00

AJUNTAMENT DE BUNYOLA

P-0701000-B

28.300,00

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

P-0701100-J

28.300,00

AJUNTAMENT DE CAMPANET

P-0701200-H

28.300,00

AJUNTAMENT DE CAMPOS

P-0701300-F

28.300,00

AJUNTAMENT DE CAPDEPERA

P-0701400-D

28.300,00

AJUNTAMENT DE CONSELL

P-0701600-I

28.300,00

AJUNTAMENT DE COSTITX

P-0701700-G

28.300,00

AJUNTAMENT DE DEIÀ

P-0701800-E

28.300,00

AJUNTAMENT D'ESCORCA

P-0701900-C

28.300,00

AJUNTAMENT D'ESPORLES

P-0702000-A

28.300,00

AJUNTAMENT D'ESTELLENCS

P-0702100-I

28.300,00

AJUNTAMENT DE FELANITX

P-0702200-G

28.300,00

AJUNTAMENT DE FORNALUTX

P-0702500-J

28.300,00

AJUNTAMENT D'INCA

P-0702700-F

28.300,00

AJUNTAMENT DE LLORET DE VISTALEGRE

P-0702800-D

28.300,00

AJUNTAMENT DE LLOSETA

P-0702900-B

28.300,00

AJUNTAMENT DE LLUBÍ

P-0703000-J

28.300,00

AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

P-0703100-H

28.300,00

AJUNTAMENT DE MANACOR

P-0703300-D

28.300,00

AJUNTAMENT DE MANCOR DE LA VALL

P-0703400-B

28.300,00

AJUNTAMENT DE MARIA DE LA SALUT

P-0703500-I

28.300,00

AJUNTAMENT DE MARRATXÍ

P-0703600-G

28.300,00

AJUNTAMENT DE MONTUÏRI

P-0703800-C

28.300,00

AJUNTAMENT DE MURO

P-0703900-A

28.300,00

ENTITAT LOCAL DE PALMANYOLA

P-0700002-I

28.300,00

AJUNTAMENT DE PETRA

P-0704100-G

28.300,00

AJUNTAMENT DE SA POBLA

P-0704400-A

28.300,00

AJUNTAMENT DE POLLENÇA

P-0704200-E

28.300,00

AJUNTAMENT DE PORRERES

P-0704300-C

28.300,00

AJUNTAMENT DE PUIGPUNYENT

P-0704500-H

28.300,00

AJUNTAMENT DE SES SALINES

P-0705900-I

28.300,00

AJUNTAMENT DE SANT JOAN

P-0704900-J

28.300,00

AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ

P-0705100-F

28.300,00

AJUNTAMENT DE SANTA EUGÈNIA

P-0705300-B

28.300,00

AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA

P-0705500-G

28.300,00

AJUNTAMENT DE SANTA MARIA DEL CAMÍ

P-0705600-E

28.300,00

AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

P-0705700-C

28.300,00

AJUNTAMENT DE SELVA

P-0705800-A

28.300,00

AJUNTAMENT DE SENCELLES

P-0704700-D

28.300,00

AJUNTAMENT DE SINEU

P-0706000-G

28.300,00

AJUNTAMENT DE SÓLLER

P-0706100-E

28.300,00

AJUNTAMENT DE SON SERVERA

P-0706200-C

28.300,00

AJUNTAMENT DE VALLDEMOSSA

P-0706300-A

28.300,00

AJUNTAMENT DE VILAFRANCA

P-0706500-F

28.300,00

1.499.900,00

5.- Autoritzar una despesa per import d'un milió quatre-cents noranta-nou mil nou-cents euros (1.499.900,00 €), RC núm. 220170019126, aplicació pressupostària 2017: 65.94310.76204, amb codi projecte 2017 2 65IEE 1 1, amb finançament afectat, per a la concessió d’ajudes d’aquest Pla Especial. D'acord amb l'article 23.3 de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, aquesta quantitat té caràcter estimatiu. La concessió de les subvencions està condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de la concessió.

6.-  Sotmetre a exposició pública aquest Pla Especial per un termini de deu dies hàbils mitjançant anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), a través de la base de dades nacional de subvencions. Durant aquest termini es podran presentar a aquest Pla les al·legacions i les reclamacions que es considerin oportunes. Si no es presenten al·legacions ni reclamacions en aquest termini, aquest Pla Especial, la distribució d’ajudes i el règim de concertació s’entendrà aprovat definitivament.

7.- Aprovat definitivament aquest Pla Especial, l’ajuntament interessat ha de presentar la següent documentació:

-Declaració de preferència de les actuacions a subvencionar (Annex 0).

-Pressupost de cada una de les actuacions a dur a terme, amb l'IVA desglossat (màxim cinc actuacions). El pressupost ha d'estar signat per un tècnic municipal amb el vist-i-plau del batle/ssa. No ha de ser un pressupost de cap marca en concret, sinó un pressupost genèric.

-Declaració responsable amb relació al règim de concertació de les ajudes per a actuacions d'estalvi i eficiència energètica de l'article 26 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i l'adquisició de vehicles 100 % elèctrics per a la prestació de serveis de l'article 26 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril (Annex II).

-Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex III).

7.1- El termini per presentar la documentació prevista al punt anterior serà de dos (2) mesos des de la recepció per part de l’ajuntament de la comunicació de l’aprovació definitiva del Pla Especial.

7.2. - Si la presentació de tota la documentació del punt 7 no reuneix els requisits establerts en aquest Pla Especial, o en el cas que es consideri necessari sol·licitar a l’ajuntament interessat aclariment o ampliació d’informació sobre qualsevol extrem relacionat amb el Pla Especial, el Departament de Desenvolupament Local requerirà a l’interessat perquè ho esmeni en el termini improrrogable de deu dies hàbils.

7.3 - La presentació correcta en el termini establert, o dintre del termini per esmenar, per part de les Corporacions Locals interessades dels corresponents documents de l’apartat 7 d'aquest acord d’aprovació de les ajudes, s’entendrà com acceptació de l’ajuda.

En cas contrari, la no presentació correcta en el termini establert, o dintre del termini per esmenar, s’entendrà com a renúncia de l’ajuda distribuida, si es tracta de la no presentació o de la presentació amb deficiències de l’Annex II.

8.- Aprovar els models normalitzats següents:

-Declaració de preferència de les actuacions a subvencionar (Annex 0).

-Declaració responsable amb relació al règim de concertació de les ajudes del Pla Especial (Annex II).

-Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex III).

-Declaració responsable amb relació a les normes del Pla Especial en fase de justificació de despeses (Annex IV).

-Certificat d'adjudicació de les actuacions (Annex V).

9.- Amb càrrec a aquesta ajuda es podran presentar un màxim de cinc actuacions i la quantitat màxima subvencionable per a cada municipi serà la que es fa constar a l’apartat 4 d’aquest acord. Una vegada presentades les sol·licituds i la resta de la documentació per part dels ajuntaments, el Ple del Consell de Mallorca aprovarà l’assignació i el destí de l’ajuda. Les actuacions se subvencionaran segons l’ordre de preferència assenyalat pel President de la Corporació Local al document que figura com Annex 0. Si el pressupost de totes les actuacions sol·licitades és d’import inferior a l’ajuda assignada, aquesta es reduirà automàticament a l’import de les actuacions sol·licitades. En cas que l’import dels pressuposts de les actuacions sol·licitades sigui superior a l’ajuda assignada, la diferència anirà a càrrec de l’ajuntament. Aquesta assignació no suposa cap dret a tercers, fins que es doni compliment al punt 10.

10.- Els ajuntaments i entitats locals menors als qual se’ls han assignat les ajudes estaran obligats a:

Adjudicar les actuacions subvencionades i comunicar-ho al Consell de Mallorca en un termini de tres (3) mesos des de la recepció de la comunicació de l’assignació de les ajudes del Pla especial a les actuacions sol·licitades, havent de presentar el corresponent certificat d’adjudicació de cada una de les actuacions (Annex V).  I a acabar les actuacions i justificar les despeses al Consell fins a dia 31 d'octubre de 2018.

Una vegada adjudicada l’actuació, es concedirà la subvenció del Consell de Mallorca, que quedarà reduïda respecte a l’assignació de manera automàtica proporcionalment al percentatge de baixa que, si s’escau, es produeixi, i els pagaments es faran sobre la quantitat de subvenció que resulti aplicada sobre el pressupost adjudicat, sempre que s'hagués assignat l'actuació per part del Consell de Mallorca amb un percentatge del 100 %. En el cas que hi hagi una aportació municipal, l'aportació del Consell de Mallorca no es reduirà, només es reduirà l'aportació municipal, perquè la suma de les aportacions no pot ser superior a l'import de l'actuació adjudicada, i, si fos necessari, també es reduirà l'aportació del Consell de Mallorca fins a l'import de l'actuació adjudicada.

Per a la justificació de cada actuació subvencionada s’ha de presentar la següent documentació:

a) Factura original de l’empresa que hagi fet les actuacions objecte de subvenció o el subministrament del vehicle o vehicles. No es pot emplenar la factura sobre una fotocòpia del model original de factura que empri l’empresa; el logotip i la resta de dades de l’empresa han de figurar amb la tipologia original.

En lloc de la factura original també es pot trametre una fotocòpia de la mateixa, la qual ha d’estar acarada pel secretari de la Corporació.

També s’ha d’acreditar, bé en el cos de la factura per mitjà d’una diligència signada per l’esmentat funcionari, bé a través d’un certificat expedit pel mateix funcionari, que la factura no s’ha emprat ni s’emprarà com a justificant per al cobrament d’una altra ajuda.

La factura haurà d’estar aprovada per part de l’òrgan competent de l’ajuntament: aquesta aprovació es podrà acreditar bé per mitjà d’una diligència del secretari de la Corporació en el cos de la factura, bé per un certificat expedit pel funcionari esmentat.

b) Document justificatiu del pagament de la factura, ja que és necessari, com a requisit per cobrar la subvenció, acreditar el pagament per raó de la despesa feta.

A més de la documentació abans esmentada, s'ha de presentar per cada actuació subvencionada:

a) Una memòria d’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

b) Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades que ha de contenir una relació classificada de les despeses i inversions de l’activitat, amb identificació del creditor i del document, l’import, la data d’emissió i, si s’escau, la data de pagament.

c) Una relació detallada d’altres ingressos o subvencions que, si s’escau, hagin finançat l’activitat amb indicació de l’import i la seva procedència.

d) Declaració responsable del fet que els treballs realitzats i facturats objecte de l'ajuda s'ajusten als preus de mercat. (Annex IV)

e) Declaració responsable mitjançant la qual s’acrediti que les despeses  corresponen sense cap dubte a l’activitat objecte de subvenció. (Annex IV)

f) Declaració responsable mitjançant la qual s’acrediti que l’ajuntament no recupera ni compensa l’Impost sobre el Valor Afegit (IVA). (Annex IV)

Així mateix, per a cada actuació subvencionada s'ha de presentar, en la justificació de les despeses de les subvencions concedides, tota la documentació que figura al punt 6 del règim de concertació (Annex I).

Finalitzada l'activitat objecte de l’ajuda, el servei responsable del Departament emetrà un informe d'avaluació i de comprovació relatiu a si l’ajuda concedida compleix els requisits i s’ajusta a la finalitat del Pla Especial.

11.- En tot cas, amb la finalitat de comprovar que es mantenen les circumstàncies legalment fixades per al cobrament de la subvenció, abans de fer-se efectiu el pagament per part del Consell s’haurà de presentar la següent documentació respecte de tots els beneficiaris d’actuacions objecte de subvenció:

a) Certificat del secretari municipal que l’ajuntament es troba al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

b) D’ofici, a petició del Departament de Desenvolupament Local, el Consell de Mallorca emetrà informe acreditatiu d’estar al corrent d’obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca de cadascun dels beneficiaris de les subvencions.

11.1.- La subvenció s’atorgarà per un import cert. En el cas que la quantia justificada sigui inferior a la concedida l’import a subvencionar s’ha d’ajustar amb el finalment justificat.

11.2.- Solament per a l'adquisició de vehicles, fer constar el patrocini del Departament de Desenvolupament Local del Consell de Mallorca. En especial, ha de figurar en un lloc visible del vehicle o vehicles que l'adquisició ha estat subvencionada pel Consell de Mallorca, amb l'anagrama, la llegenda i les mides que indiqui el Consell de Mallorca.

11.3.- Comunicar al Departament de Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, en qualsevol moment, l’obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat i no consignades en la sol·licitud.

11.4.- La resta d’obligacions que es preveuen en l’article 9 de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord de Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de dia 18 de febrer de 2017).

12.- Les ampliacions dels terminis establerts en aquest Pla Especial es regirà pel que disposa l’article 32 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En tot cas, les sol·licituds d’ampliació de terminis han de tenir entrada oficial al Consell de Mallorca amb una antelació mínima de trenta (30) dies naturals a la data de la seva finalització. S’autoritza el conseller executiu de Desenvolupament Local per a la resolució de les peticions d’ampliacions de terminis.

En els casos de desistiment del contractista adjudicatari, resolució de contractes per fallida de les empreses adjudicatàries, licitacions declarades desertes, impugnacions de les licitacions, i, en general, en tots els supòsits que per causes alienes a l’ajuntament s’hagi d’adjudicar novament l’actuació o l'adjudicació sofreixi un retard justificable, amb caràcter excepcional, si les ampliacions de terminis no resolen aquestes incidències, es podran establir noves dates per adjudicar l’actuació i per acabar-la per resoldre aquestes problemàtiques, sempre respectant els límits i les anualitats d’aquest Pla dins l'exercici 2018.

Les entitats locals beneficiàries de la subvenció poden sol·licitar a l’òrgan que la concedeix, abans que conclogui el termini per a dur a terme l’activitat subvencionada, modificacions de l'acord de concessió, reducció de l’import concedit, modificació de l'actuació objecte de l’ajuda, que s’autoritzen quan tenen la causa en circumstàncies imprevistes o són necessàries pel bon final de l’actuació, sempre que no s’alteri l’objecte o la finalitat de la subvenció i no es danyi el dret de tercers.

13.- Comunicar individualment el contingut d’aquest acord definitiu juntament amb la proposta de distribució de l'ajuda que li correspongui a cada ajuntament.

14.- El Consell de Mallorca, en compliment del previst als articles 17, 18 i 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, remetrà a la base de dades nacional de subvencions informació sobre l’aprovació inicial i definitiva d’aquest Pla Especial i de les resolucions de concessió que es derivin i es publicarà en el BOIB per conducte d’aquesta base de dades."

L’anterior acord es va publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 131, de dia 26 d’octubre de 2017. Transcorregut un termini de 10 dies hàbils d’exposició pública des de la publicació de l’acord al BOIB no s’ha presentat cap reclamació ni suggeriment, per la qual cosa s’entén aprovat definitivament aquest acord d’aprovació inicial d’un Pla Especial d’ajudes 2018 a favor de tots els ajuntaments (excepte Palma) i entitats locals menors de Mallorca per dur a terme actuacions d'estalvi i d'eficiència energètica de l'article 26 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i l'adquisició de vehicles 100 % elèctrics per a la prestació de serveis de l'article 26 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril.

De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquest acord no es podrà interposar recurs en via administrativa, si bé es podrà formular potestativament REQUERIMENT per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia que rebi la present notificació amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.

El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptadors des del dia següent a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.

Si no formula requeriment previ, podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des del dia següent al de la recepció de la present notificació.

No obstant l’anterior, es pot interposar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent.

 

Palma, 13 de novembre de 2017.

 

Por delegació del President, el Secretari General del Consell de Mallorca.

(Decret 17/07/2015. BOIB núm. 114, de 28/07/2015).

Jeroni M.Mas Rigo

   

ANNEX 0

PLA ESPECIAL D'AJUDES 2018 PER A ACTUACIONS D'ESTALVI I EFICIÈNCIA ENERGÈTICA I ADQUISICIÓ DE VEHICLES 100% ELÈCTRICS

I. ENTITAT: ........................................

II. ORDRE DE PREFERÈNCIA DE LES ACTUACIONS A DUR A TERME

1. ...................................................

2. ...................................................

3. ...................................................

4. ...................................................

5. ...................................................

......................., ....... d.......................... de ...............

BATLE/SSA-PRESIDENT/A

  

ANNEX I

RÈGIM DE CONCERTACIÓ DEL PLA ESPECIAL D'AJUDES 2018 A FAVOR DE TOTS ELS AJUNTAMENTS (EXCEPTE PALMA) I ENTITATS LOCALS MENORS PER DUR A TERME ACTUACIONS D'ESTALVI I D'EFICIÈNCIA ENERGÈTICA DE L'ARTICLE 26 DE LA LLEI 7/1985, DE 2 D'ABRIL, REGULADORA DE LES BASES DEL RÈGIM LOCAL, I L'ADQUISICIÓ DE VEHICLES 100 % ELÈCTRICS PER A LA PRESTACIÓ DE SERVEIS DE L'ARTICLE 26 DE LA LLEI 7/1985, DE 2 D'ABRIL.

1.- Objecte.

Definir les condicions específiques de concessió i gestió de les ajudes als ajuntaments de Mallorca que es derivin del Pla Especial.

Les actuacions que es podran finançar amb les ajudes d’aquest Pla Especial seran:

1.- Millora de l'eficiència energètica de les instal·lacions de l'enllumenat o il·luminació exterior existents.

2.- Inversions en substitució o millora d'equips i instal·lacions consumidors d'energia en  sistemes de proveïment públic d'aigua potable (AP) per equips i instal·lacions que utilitzin tecnologia d'alta eficiència o la millor tecnologia disponible.

3.- Implantació de mesures de comptabilització, monitoratge i telegestió del consum d'energia en equips inclosos als serveis de l'article 26 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.

4.- Adquisició de vehicles 100 % elèctrics per a la prestació de serveis de competència municipal de l'article 26 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local que compleixin les característiques tècniques previstes en aquest règim de concertació.

Cada ajuntament o entitat local menor, amb càrrec a l'ajuda prevista al punt 4 de l'acord d'aprovació de les ajudes, pot sol·licitar un màxim de 5 actuacions.

Les ajudes d'aquest Pla Especial són compatibles amb altres ajudes o subvencions de qualsevol altra administració pública o entitat privada.

2.- Quantia.

El pressupost total que es destinarà serà de 1.499.900,00 euros amb càrrec a la partida pressupostària 65.94310.76204 del pressupost de despeses de 2017.

3.- Beneficiaris.

Tots els ajuntaments de Mallorca (excepte Palma) i l’entitat local menor de Palmanyola.

4.- Determinació de l’ajuda.

L’ajuda es determinarà de la forma següent:

Una quantitat fixa per a tots els ajuntaments i entitats locals menors de 28.300,00 euros.

5.- Resolució de les ajudes.

1.- La resolució de la distribució de les ajudes es farà en el mateix acte que aprovi aquest Pla Especial i la seva regulació, d’acord amb el criteri establert en el punt anterior.

2.- Els ajuntaments beneficiaris rebran, quan el Pla Especial tengui caràcter definitiu, juntament amb la notificació de l’aprovació d’aquestes ajudes, la corresponent notificació de la distribució de les ajudes que els corresponen.

3.- L’efectivitat de l'assignació d’aquestes ajudes quedarà condicionada a la seva acceptació de la distribució per part dels ajuntaments beneficiaris i a la presentació en temps i forma dels requisits establerts en el punt 7 de l’acord d’aprovació d’aquest Pla, en els termes següents:

La presentació correcta en el termini establert, o dintre del termini per esmenar, per part de les Corporacions Locals interessades dels corresponents documents de l’apartat 7 de l’acord d’aprovació de les ajudes, s’entendrà com acceptació de l’ajuda.

En cas contrari, la no presentació correcta en el termini establert, o dintre del termini per esmenar, s’entendrà com a renúncia de l’ajuda distribuida, si es tracta de la no presentació o de la presentació amb deficiències de l’Annex II.

Amb càrrec a aquesta distribució de l'ajuda es podran presentar un màxim de cinc actuacions i la quantitat màxima subvencionable per a cada municipi serà la que es fa constar a l’apartat 4 de l'acord d'aprovació del Pla Especial. Una vegada presentades les sol·licituds i la resta de la documentació per part dels ajuntaments, el Ple del Consell de Mallorca aprovarà l'assignació i el destí de l’ajuda. Les actuacions se subvencionaran segons l’ordre de preferència assenyalat pel President/a de la Corporació Local al document que figura com Annex 0. Si el pressupost de totes les actuacions sol·licitades és d’import inferior a l’ajuda assignada, aquesta es reduirà automàticament a l’import de les actuacions sol·licitades. En cas que l’import dels pressuposts de les actuacions

sol·licitades sigui superior a l’ajuda assignada, la diferència anirà a càrrec de l’ajuntament. L'assignació de les ajudes no suposarà cap dret a tercers fins al moment de la concessió.

6.- Finalitat, descripció, costos subvencionables i justificació de les actuacions.

1.- Millora de l'eficiència energètica de les instal·lacions de l'enllumenat o il·luminació exterior existents.

a. Finalitat.

La finalitat de l'actuació és incentivar i promoure la realització d'actuacions en l'enllumenat exterior: il·luminació de fonts, façanes d’edificis i monuments, així com els semàfors, per a la seva renovació amb criteris d'eficiència energètica que redueixin els consums d'energia i les emissions de diòxid de carboni.

b. Descripció de l'actuació.

Les actuacions proposades hauran de tenir una qualificació mínima d'eficiència energètica B, i complir amb les prescripcions del Reial decret 1890/2008, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'eficiència energètica en instal·lacions d'enllumenat exterior i les seves Instruccions tècniques complementàries EA-01 a EA-07.

La reforma d'instal·lacions d'enllumenat exterior amb tecnologia LED s'haurà de subjectar a l'establert en el document "Requisits tècnics exigibles per a lluminàries amb tecnologia LED d'enllumenat exterior" elaborat pel IDAE i el Comitè Español d'Il·luminació (CEI) i publicat a la web del IDAE.

Entre les mesures d'estalvi i eficiència energètica que es poden aplicar es troben:

— Substitució del conjunt lluminària + llum + equip per un altre amb lluminàries de major rendiment i eficàcia lluminosa, regulable i que permeti reduir el consum d'energia elèctrica complint amb els requisits citats.

— La substitució dels llums per altres fonts de llum de major eficàcia lluminosa.

— La millora de la qualitat reflectora i direccional de les lluminàries o la implantació de sistemes de regulació del flux lluminós dels punts de llum que permetin la seva variació al llarg de la nit en funció de les necessitats i reduint l'emissió de llum cap a altres espais aliens al fi de la il·luminació (contaminació lumínica).

— La instal·lació de sistemes d'encesa/apagada mitjançant rellotge astronòmic o sistemes centralitzats de control d'enllumenat públic.

—  Equips elèctrònics de regulació i control.

Les actuacions proposades hauran de reduir el consum d'energia elèctrica en, almenys, un 30 %.

No seran subvencionables les actuacions per a la renovació d'equips d'il·luminació exterior per a vigilància i seguretat nocturna, senyals i anuncis lluminosos i il·luminació festiva, així com qualsevol altra que tingui caràcter temporal.

No seran subvencionables les actuacions consistents en la substitució directa de llums per sistemes LED “Retrofit” que mantinguin la lluminària original.

c. Costos subvencionables.

Es consideren costos subvencionables a l'efecte de la subvenció del Consell de Mallorca:

— Les lluminàries i projectors LED.

— Lluminàries amb òptiques d'alt rendiment.

— Llums d'alta eficiència.

— Equips auxiliars electrònics regulables.

— Equips auxiliars electrònics programables.

— Driver amb regulació per a LED.

— Rellotges astronòmics.

— Dispositius per telecontrol del centre de comandament.

— Dispositius de control i regulació de les lluminàries.

— Els costos de redistribució de punts de llum.

—Instal·lació elèctrica necessària, adequació de les instal·lacions al Reglament electrotècnic de baixa tensió (REBT).

— Instal·lació, muntatge i posada en funcionament.

— Obra civil de la inversió de l'actuació.

d. Justificació documental d’execució de l’actuació:

• Projecte tècnic o memòria tècnica de la instal·lació, signat per tècnic competent o instal·lador, segons correspongui per la categoria de la instal·lació, que inclogui la justificació de la reducció del consum d’energia elèctrica i de les emissions de diòxid de carboni.

• Certificat de final d’obra o d’instal·lació, que justifiqui els estalvis aconseguits, mínim 30% de reducció de consum i emissions de CO2.

• Certificat de recepció de l’actuació subscrit per tècnic municipal.

• Còpia del certificat de la instal·lació elèctrica que exigeix el Reglament electrotècnic de baixa tensió (REBT), RD 842/2002, subscrit pel director de la instal·lació o instal·lador autoritzat, si escau, registrat davant l’òrgan competent de la CAIB, quan sigui preceptiu.

2.- Inversions en substitució o millora d'equips i instal·lacions consumidors d'energia en sistemes de proveïment públic d'aigua potable (AP) per equips i instal·lacions que utilitzin tecnologia d'alta eficiència o la millor tecnologia disponible.

a. Finalitat.

La finalitat d'aquesta actuació és el foment de la millora energètica dels equips i instal·lacions que consumeixen energia en les instal·lacions de prestació de serveis públics, en concret, en sistemes de proveïment públic d'aigua potable.

b. Descripció de l'actuació.

Les actuacions energètiques considerades dins d'aquesta mesura seran aquelles que aconsegueixin una reducció anual mínima del 10 % del consum d'energia convencional mitjançant inversions en substitució o millora de rendiment d'equips i instal·lacions consumidores d'energia en sistemes de proveïment públic d'aigua potable.

Seran subvencionables tant la substitució d'equips de procés com la dels equips auxiliars consumidors d'energia, així com la millora del rendiment dels equips existents: variadors de freqüència en motors, incorporació de motors d'alta eficiència energètica en equips, etc.

c. Costos subvencionables.

Es considerarà cost subvencionable a l'efecte de la subvenció del Consell de Mallorca:

— Inversions en equips de procés per uns altres més eficients energèticament.

— Inversions per a la renovació i millora de les instal·lacions i equips auxiliars dels processos.

— Instal·lació elèctrica necessària.

— L'obra civil d'implantació d'aquests equips.

— Muntatge i posada en funcionament.

d. Justificació documental d’execució de l’actuació:

• Projecte o memòria tècnica de la instal·lació, signat per tècnic competent o instal·lador segons correspongui, que justifiqui els estalvis.

• Document tècnic que justifiqui els estalvis aconseguits, mínim 10% del consum d’energia convencional, signat per tècnic competent o instal·lador.

• Certificat de recepció de l’actuació subscrit per tècnic municipal.

3.- Implantació de mesures de comptabilització, monitoratge i telegestió del consum d'energia en equips inclosos als serveis de l'article 26 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.

a. Finalitat.

La finalitat d'aquesta actuació és facilitar l'adquisició i posada en funcionament de sistemes de mesura, monitorització i telegestió encaminades a un ús racional i eficient de l'energia que permeti conèixer i gestionar els consums energètics d'instal·lacions, equipaments o processos.

b. Descripció de l'actuació.

L'actuació consistirà en la implementació de sistemes de monitorització i control de consums energètics d'equips de procés, instal·lacions i edificis associats, locals, oficines i edificis, constituïts pels sensors, sistemes d'adquisició de dades, centraletes de monitorització de paràmetres, sistemes de comunicació remota, etc.

Aquesta actuació juntament amb el càlcul de l'estalvi energètic associat a la mateixa i l'estudi de viabilitat econòmica per a la seva implantació haurà d'haver estat identificada en l'auditoria o estudi que, amb caràcter previ, ha d'haver-se realitzat.

c. Costos subvencionables.

Es considerarà cost subvencionable a l'efecte de la subvenció del Consell de Mallorca:

— Centraletes de control i monitorització.

— Els sensors de mesura dels paràmetres a controlar i optimitzar.

— Els mesuradors i comptadors d'energia i paràmetres físics (comptadors elèctrics, comptadors de calories, comptadors de cabal, etc.).

— Concentradors i equips de recopilació de dades de mesuradors i sensors.

— La programació dels sistemes, programari i/o plataformes web associades, que han de ser sistemes oberts i escalables.

— L'obra civil d'implantació d'aquests equips.

— Instal·lació elèctrica necessària.

— Muntatge i posada en funcionament.

No s'inclouran els costos dels serveis de comunicació associats als sistemes de control, monitorització o telegestió implantats.

d. Justificació documental d’execució de l’actuació:

• Còpia del projecte o memòria tècnica de disseny, signat per tècnic competent.

• Document justificatiu subscrit per tècnic competent en el qual s’indiqui el descens del consum d’energia en edificis públics (kWh/any) i la reducció de les emissions de gasos d’efecte hivernacle (GEH) (tCO2 eq/any) imputable a l’execució de la mesura.

• Certificat final d’obra subscrit pel director de l’obra i director d’execució de l’obra, si escau, quan sigui preceptiu.

• Esquema de la instal·lació i el seu control.

• Certificat de recepció de l’actuació subscrit per tècnic municipal.

4.- Adquisició de vehicles 100 % elèctrics per a la prestació de serveis de competència municipal de l'article 26 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local que compleixin les característiques tècniques que s'indiquen a continuació.

Les característiques tècniques que ha de reunir el vehicle o vehicles que s'adquireixin amb càrrec a la subvenció d'aquest Pla Especial seran les següents:

MÍNIMES

-  Els vehicles hauran de ser de propulsió 100% elèctrica (VE).

-  Període mínim de garantia: 5 anys per a turismes i furgonetes, i sempre el que ofereixi el fabricant a la seva oferta comercial.

-  Es contempla l’adquisició de vehicles de totes les categories (L, M, N, especials), inclosos en el Reglament general de vehicles (RD 2282/1998). S’entén que es tracta de vehicles matriculables adients per circular per les vies públiques.

-  Els vehicles hauran d’estar homologats d'acord amb la normativa que resulti d’aplicació segons la categoria del vehicle (homologació europea, nacional o individual).

-  Els vehicles s’hauran de subministrar amb els corresponents sistemes de càrrega (cablejat, reguladors i endolls) tipus Schuko i Mennekes (en cas que el vehicle l’admeti).

-  Els vehicles es lliuraran amb la corresponent roda de recanvi o sistema contra punxades (per a vehicles en els quals és obligatori), triangle de senyalització i armilla reflectant.

-  En cas de vehicle N1, amb un extintor de capacitat 3kg, ubicat a l’interior de la cabina, convenientment anclat a un lloc on no entorpeixi l’habitacle del conductor i passatger, segons normativa vigent.

-  En el cas de vehicles amb maquinària incorporada, documentació tècnica sobre el seu funcionament (manual d’instruccions de funcionament, de manteniment, plànols, etc).

-  En cas necessari, preinstal·lació d’emissora de ràdio.

-  En cas necessari, instal·lació de senyals V1 (vehicle prioritari) o V2 (vehicle especial) homologades.

-  No s’admetran vehicles que hagin sofert modificacions no autoritzades o que impliquin pèrdua de resistència de la seva estructura.

-  Hauran de dur el distintiu aprovat pel Ministeri competent en la matèria com a vehicle elèctric.

- El preu ha d'incloure la rotulació del vehicle o vehicles amb l'anagrama del Departament de Desenvolupament Local del Consell de Mallorca.

OPCIONALS/ADDICIONALS

-  Sistema de càrrega wallbox doméstic, amb connexió Schuko i Mennekes.

-  El temps total de recàrrega no hauria de ser superior a 8h, valorant-se el menor temps possible.

-  Maniobrabilitat.

-  Major capacitat de les bateries, major cicle de càrrega i menor temps de recàrrega.

-  Autonomia (en km) del vehicle declarada pel fabricant.

-  Instal·lació d’aire condicionat (en cas que no vengui de sèrie).

-  Termini de garantia.

-  Claus addicionals.

-  Cost de matriculació assumit per l’adjudicatari.

-  Endoll de càrrega ràpida.

-  Capacitat i càrrega útil (per a vehicles N1).

-  Nombre de places (per a vehicles lleugers).

-  Velocitat màxima del vehicle.

-  Sistema de frenada regeneratiu.

-  Pendent màxima que el vehicle és capaç de superar.

7.- Període de vigència.

1.- Les actuacions es podran realitzar indistintament en el 2017 i en el 2018 fins a dia 31 d'octubre de 2018, excepció feta de les ampliacions de terminis o de la fixació de noves dates que es puguin aprovar, per les causes fixades al segon paràgraf del punt 12 de l’acord d’aprovació sempre dins l'exercici 2018.

2.- El període de vigència de les actuacions derivades de les ajudes d'aquest Pla comprèn entre el dia de l'aprovació definitiva del Pla Especial fins al dia 30 de desembre de 2018.

3.- Ni les ampliacions de terminis ni les subsanacions de deficiències podran ser posteriors, en cap cas, a dia 30 de desembre de 2018.

4.- El Departament de Desenvolupament Local és el centre gestor responsable del seguiment d’aquestes ajudes.

8.- Justificació.

1.- Per a la justificació de les despeses els ajuntaments beneficiaris i l’entitat local menor de Palmanyola hauran de presentar els documents prevists als punts 10 i 11 de l’acord d’aprovació de les ajudes.

2.- Les corporacions locals beneficiàries de les ajudes disposaran fins a dia 31 d'octubre de 2018 per remetre al Consell de Mallorca la justificació de les actuacions objecte de l’ajuda.

3.- Si una vegada finalitzat el termini de justificació, aquesta no s’hagués presentat, es procedirà a requerir a les corporacions locals beneficiàries perquè la presentin en el termini improrrogable de quinze dies hàbils, comptadors des del dia següent al de la notificació de l’escrit de requeriment, amb l’advertència que de no presentar la justificació es procedirà a la revocació de l’ajuda amb la consegüent obligació de reintegrament en el cas que s’hagués anticipat el pagament.

4.- En el supòsit que l’ajuntament beneficiari no justifiqui la totalitat de l’import atorgat, havent presentat la justificació final de l’actuació, es procedirà d’ofici a la reducció a la baixa de l’ajuda i a la revocació de la part no justificada.

9.- Tancament i liquidació del Pla Especial.

Una vegada finalitzats els terminis màxims d’execució i justificació de les ajudes, tenint en compte les ampliacions, es produirà la pèrdua del dret per part del beneficiari a l’obtenció de l’ajuda, donant per finalitzat aquest Pla Especial.

10.- Informe d'avaluació i comprovació.

Una vegada finalitzada l'activitat objecte de l’ajuda, el servei responsable del Departament emetrà un informe d'avaluació i de comprovació relatiu a si l’ajuda concedida compleix els requisits i s’ajusta a la finalitat del Pla Especial.

11.- Publicitat.

El Consell de Mallorca, en compliment del previst als articles 17, 18 i 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, remetrà a la base de dades nacional de subvencions informació sobre l’aprovació inicial i definitiva d’aquest Pla Especial i de les resolucions de concessió que es derivin i es publicarà en el BOIB per conducte d’aquesta base de dades.

12.- Règim jurídic.

En tot el que no s’hagi previst en aquestes normes seran d’aplicació la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local; el R. Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, que aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local; la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera; el text refós de la Llei reguladora de las hisendes locals, aprovat pel R. Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març; la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del procedimient administratiu comú de les administracions públiques; Llei 40/2015, de 1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; el R. Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, de contractes del sector públic; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars; el R. Decret 887/2006, pel qual s’aprova el reglament que desenvolupa la Llei general de subvencions; el Reglament orgànic del Consell de Mallorca aprovat pel Ple el dia 8 de març de 2004; el Decret d’organització del Consell de Mallorca de dia 9 de juny de 2017 (BOIB núm. 73, de data 15/06/2017); l’Ordenança vigent de procediment administratiu del Consell de Mallorca, aprovada pel Ple del Consell de Mallorca de 2 de maig de 1995 (BOIB núm. 100, de 10 d’agost de 1995); l’Ordenança general de subvencions aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017); i la resta de la normativa que hi sigui d’aplicació.

 

 

ANNEX II

MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE AMB RELACIÓ AL RÈGIM DE CONCERTACIÓ DEL PLA ESPECIAL D’AJUDES 2018 PER A ACTUACIONS D'ESTALVI I EFICIÈNCIA ENERGÈTICA I ADQUISICIÓ DE VEHICLES 100% ELÈCTRICS

Sr./Sra._______________________________________________________________ batle/ssa president/a de l’Ajuntament/Entitat Local Menor de___________________ amb domicili a ________________________________________________________ actuant en representació de la Corporació,

COMPAREIX

a l’efecte de prestar la declaració responsable sobre els aspectes detallats a continuació i

DECLAR

1. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de _________________________________ no ha demanat cap altra subvenció d’altres institucions públiques o privades per a l’activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les demanades, amb indicació dels imports).

2. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca.

3. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions amb l’Agència Tributària de l’Estat.

4. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.

I per tal que així consti davant del Consell de Mallorca a l'efecte de ser beneficiari de les ajudes 2017- 2018 per a actuacions d'estalvi i eficiència energètica i adquisició de vehicles 100 % elèctrics realitz la present declaració.

.................................., ........ d ....................... de ....................

Signat: ................................................... (amb el segell de l’Ajuntament)

     

ANNEX III

MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO TROBAR-SE EN LA SITUACIÓ PREVISTA A L'ARTICLE 11 DE LA LLEI 11/2016, DE 28 DE JULIOL, D'IGUALTAT DE DONES I HOMES (BOE NÚM. 202, DE 22/08/2016).

Sr./Sra.______________________________________________________ batle/ssa president/a de l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ______________ amb domicili a _____________________________________________ actuant en representació de la Corporació,

DECLAR

De conformitat amb el que preveu la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat d'homes i dones (BOE núm. 202, de 22/08/2016), l'Ajuntament/Entitat Local Menor de _____________________________________ amb NIF: ________________

no ha estat sancionat o condemnat en els tres darrers anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionat per resolució administrativa ferma o per sentència judicial ferma.

I per tal que així consti davant del Consell de Mallorca realitz la present declaració.

................................, ........ d ....................... de ..........................

Signatura: ........................................................................ (amb el segell de l’Ajuntament)

      

 

ANNEX IV

MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE AMB RELACIÓ A LES NORMES DEL PLA ESPECIAL D'AJUDES 2018 PER A ACTUACIONS D'ESTALVI I EFICIÈNCIA ENERGÈTICA I ADQUISICIÓ DE VEHICLES 100% ELÈCTRICS EN FASE DE JUSTIFICACIÓ DE DESPESES

Sr./Sra.______________________________________________________________ batle/ssa president/a de l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ______________ amb domicili a __________________________________________________actuant en representació de la Corporació,

COMPAREIX

a l’efecte de prestar la declaració responsable sobre els aspectes detallats a continuació i

DECLAR

1. Que les actuacions realitzades i facturades objecte de la subvenció han estat executades de conformitat als preus de mercat.

2. Que les despeses que figuren a la relació adjunta corresponen sense cap dubte a l’activitat objecte de subvenció.

3. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de _________________________________ no recupera ni compensa l’Impost sobre el Valor Afegit (IVA).

I per tal que així consti davant del Consell de Mallorca a l'efecte de justificar el cost de les activitats realitzades amb relació a les subvencions per a actuacions d'estalvi i eficiència energètica i adquisició de vehicles 100% elèctrics realitz la present declaració.

................................, ........ d ....................... de ........................

Signat: ................................................... (amb el segell de l’Ajuntament)

          

ANNEX V

PLA ESPECIAL D'AJUDES 2018 PER A ACTUACIONS D'ESTALVI I EFICIÈNCIA ENERGÈTICA I ADQUISICIÓ DE VEHICLES 100 % ELÈCTRICS.

CERTIFICAT D’ADJUDICACIÓ DEL CONTRACTE

Sr./Sra.:

Secretari / a  de

CERTIFIC: que aquesta Entitat ha adjudicat el contracte segons les circumstàncies que a continuació s’expressen:

ADJUDICACIÓ DEL CONTRACTE

ACTUACIÓ:

AJUNTAMENT:

PROCEDIMENT D’ADJUDICACIÓ:

ÓRGAN DE CONTRACTACIÓ:

CONTRACTISTA:

CIF CONTRACTISTA:

DATA DE L’ADJUDICACIÓ:

DATA D’INICI DE L’ACTUACIÓ:

DIRECTOR / A DE L’ACTUACIÓ:

TITULACIÓ DIRECTOR /A ACTUACIÓ:

   

FINANÇAMENT

ENTITATS

PRESSUPOST  ACTUACIÓ

SUBVENCIÓ APROVADA

ADJUDICACIÓ ACTUACIÓ

BAIXA

CONSELL DE MALLORCA

AJUNTAMENT

TOTALS

I perquè així consti, i per a la seva remissió al Consell de Mallorca, expedeix el present certificat, amb el vistiplau del batle/ssa, a............................., dia ............................ de ........................................... de ......................                

                                                                  

VISTIPLAU

EL SECRETARI/LA SECRETÀRIA

EL BATLE/LA BATLESSA

Sgt.:

Sgt.: