Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT, AGRICULTURA I PESCA

Núm. 12873
Resolució del conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca per la qual es sotmet a tràmit d’informació pública el Pla d’Inspecció de trasllats transfronterers de residus de les Illes Balears (2017 – 2019)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 Fets

  1. El Reglament (CE) 1013/2006, de 13 de juny, de 2016, relatiu als trasllats de residus, va ser modificat pel Reglament UE 660/2014, del Parlament Europeu i del Consell, de 15 de maig de 2014, i es van introduir noves exigències en matèria de trasllats de residus. 
  2. El Reglament UE 660/2014, que va entrar en vigor l’1 de gener de 2016, introdueix l’obligació per als estats membres de realitzar inspeccions més exhaustives, que permeten detectar si s’estan duent a terme trasllats de residus contraris a la norma. Amb l’objectiu de garantir el compliment d’aquesta obligació, el Reglament UE 660/2014 imposa l’aprovació de plans d’inspecció per part dels estats membres, cosa que deriva en la necessitat d’aprovar el Pla d’inspecció. 
  3. La Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats, l’article 12.4.d atorga competència a les comunitats autònomes en matèria d’autorització de trasllats de residus des de –o cap a – països pertanyents a la Unió Europea, i també facultats d’inspecció i sanció derivades d’aquest règim de trasllats.  
  4. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableix les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears estableix que la direcció general d‘Educació Ambiental, Qualitat Ambiental i Residus, exerceix entre d’altres, les competències dels sistemes de gestió de residus i sòls contaminats i incoació i resolució dels expedients sancionadors en les matèries pròpies de les seves competències.  
  5. Vist l’article 16 de la Llei 27/2006, de 18 de juliol, per la que es regulen els drets d’accés a la informació, de participació pública i d’accés a la justícia en matèria de medi ambient, pel que fa a la participació del públic en l’elaboració dels plans i programes relacionats amb el medi ambient.  

Fonaments de dret

  • Reglament (CE) 1013/2006, de 13 de juny, de 2016, relatiu als trasllats de residus, modificat pel Reglament UE 660/2014, del Parlament Europeu i del Consell, de 15 de maig de 2014. 
  • Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats 
  • Llei 27/2006, de 18 de juliol, per la que es regulen els drets d’accés a la informació, de participació pública i d’accés a la justícia en matèria de medi ambient 

Per tot això, dict la següent 

Resolució  

  1. Sotmetre l’esborrany de Pla d’Inspecció de trasllats transfronterers de residus de les Illes Balears (2017 – 2019) a informació pública i posar-lo a disposició de les persones interessades a la direcció general d’Educació Ambiental, Qualitat Ambiental i Residus de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, carrer Gremi de Corredors, 10 (Polígon son Rossinyol, Palma) i la seva web http://residus.caib.es  
  2. Fixar el termini per a la informació pública en quinze dies hàbils des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. 
  3. Les al·legacions s’han de presentar a la seu de la Direcció General d’Educació Ambiental, Qualitat Ambiental i Residus, de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, carrer Gremi de Corredors, 10 (polígon Son Rossinyol, Palma), o a qualsevol dels llocs que determina l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de  procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, i han d’anar adreçades a la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca (direcció general d’Educació Ambiental, Qualitat Ambiental i Residus). 
  4. Atorgar audiència pública a les entitats afectades per tal de que, en un termini de 15 dies, al·leguin el que creguin convenient respecte el contingut de l’esborrany del Pla d’Inspecció de trasllats transfronterers de residus de les Illes Balears (2017 – 2019). 
  5. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. 

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-ne rebut la notificació, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. 

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver rebut la notificació de la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 9 de novembre de 2017 

El conseller,

Vicenç Vidal Matas