Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 12857
Departament de Personal. Servei de Selecció, Provisió i Gestió. Aprovació creació Comitè d’Igualtat de l’Ajuntament de Palma

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant acord de la Junta de Govern número 20171108_01_U25 de data 8 de novembre de 2017 es va acordar el següent:

PRIMER.- Aprovar la creació del Comitè d’Igualtat de l’Ajuntament de Palma, com a òrgan col·legiat de naturalesa consultiva, de debat i de participació institucional en matèria d’Igualtat per al personal al servei de l’Ajuntament de Palma, d’acord amb l’Annex que s’adjunta al present acord.

SEGON.- Publicar el present acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la intranet municipal i a la pàgina web de l’Ajuntament de Palma.  

ANNEX CREACIÓ COMITÈ D’IGUALTAT

Primer. Creació, naturalesa i adscripció

1. Es crea el Comité d’Igualtat de l’Ajuntament de Palma, com a òrgan col·legiat de naturalesa consultiva, de debat i de participació institucional en matèria d’Igualtat per al personal al servei de l’Ajuntament de Palma.

2. El Comité d’Igualtat estarà adscrit a la Regidoria de Funció Pública i Govern Interior.

Segon. Objecte i funcions

1. L'objecte del Comitè d’Igualtat és elaborar i implantar un Pla d’Igualtat entre dones i homes per al personal al servei de l’Ajuntament de Palma que permeti avaluar i optimitzar de manera continuada la igualtat entre les treballadores i els treballadors d’aquesta corporació..

2. Són funcions del Comitè, sense perjudici de les competències d'altres òrgans de les administracions públiques, les següents:

- l’Actualització de les dades de les diagnosis quantitativa i qualitativa de la situació del personal en matèria d’igualtat.

- Elaborar i elevar a la Junta de Govern una proposta de Pla d’Igualtat

- Implantar i avaluar periòdicament el pla d’igualtat aprovat

- Assessorar sobre l’aplicació d’aquest

- Proposar-ne la millora continua i l’actualització

- Qualsevol altra funció que es derivi de les finalitats i els objectius que el Comité té assignats.

Tercer. Composició

1. El Comitè d’Igualtat està integrat per personal de Ajuntament de Palma, polític i tècnic designat a aquest efecte, i pels representants sindicals dels treballadors, amb la composició següent:

a) Presidència: La Directora General de Funció Pública i Govern Interior.

b) Vicepresidència: La Directora General d’Igualtat, Joventut i Drets Cívics.

c) Vocalies tècniques:

- 3 tècnics/ques a proposta de la Dir.Gral. de Funció Pública

- 2 tècnic/ques a proposta de la Dir. Gral. D’Igualtat

- 1 tècnic/ca a proposta de la Coordinadora de Seguretat Ciutadana

- 1 tècnic/ca a proposta de la Secretaria de la Junta de Govern (Registre de Personal)

d) representació sindical:

- Les organitzacions sindicals més representatives han de designar els seus representants i suplents en el Comitè. (fins a un màxim de 8)

- A més, es podrà designar un funcionari, que actuarà com a secretari en veu i sense vot.

d) Així mateix, el president o presidenta del Comitè, a proposta prèvia dels altres membres, pot convocar a les sessions, amb veu i vot, titulars d'altres regidories, en el cas que l'assumpte a tractar afecti o pugui afectar el seu àmbit competencial.

2. El president o presidenta pot convocar a les reunions, amb veu però sense vot, persones que pels seus coneixements i experiències puguin contribuir a millorar el desenvolupament de les tasques del Comitè.

4. El vicepresident o vicepresidenta del Comitè substitueix el president o presidenta en cas de vacant, absència o malaltia, o qualsevol altre impediment legal.

5. En cas de vacant, absència o malaltia, o qualsevol altre impediment legal, de les vocalies tècniques, els pot substituir un funcionari o funcionària de la mateixa regidoria, designat per l’òrgan directiu que va designar el titular.

Quart. Organització i funcionament

1. El Comitè d’Igualtat es reuneix en sessió ordinària o en sessió extraordinària.

2. El Comitè es reuneix, com a mínim, dues vegades l'any en sessió ordinària. Cada convocatòria ordinària ha d'acompanyar-se amb l'ordre del dia i s'ha d’efectuar amb una antelació mínima de quaranta-vuit hores. S'hi han d’indicar el dia, l'hora i el lloc de la sessió.

Perquè l'ordre del dia reculli el conjunt de qüestions d'interès per al Comitè, els membres han d'enviar prèviament a la convocatòria la documentació sobre les qüestions que hagin de tractar-se o sobre les matèries que, per la seva transcendència o complexitat, considerin que el Comitè ha d'abordar.

La Direcció General de Funció Pública i Govern Interior és l'encarregada de difondre amb antelació suficient entre les persones que formen el Comitè els documents d'importància quant a l'ordre del dia de les sessions ordinàries.

3. A part de les sessions ordinàries, el Comitè pot reunir-se en sessió extraordinària quan ho decideixi el president o presidenta, o a petició de la meitat més un dels membres del Comité. En aquests casos, la convocatòria n’ha d'expressar el caràcter extraordinari i s'ha d’acompanyar amb la documentació imprescindible.

4. Perquè les sessions del Comitè quedin vàlidament constituïdes, es requereix la presència de la meitat més un dels membres en primera convocatòria,  mentre que serà suficient1/3 dels membres del Comitè en segona convocatòria. Hi ha d'assistir necessàriament el president o presidenta o, si s’escau, qui el/la substitueixi.

5. La convocatòria dels membres pot fer-se per mitjans electrònics que permetin la justificació de la recepció.

6. En cap cas els acords o les decisions del Comitè tenen caràcter vinculant per a l'exercici de les potestats públiques de l'Administració de l’Ajuntament de Palma.

7. De cada sessió del Comitè, s'ha d’estendre una acta en la qual es facin constar els temes tractats. Qualsevol membre del Comitè té dret a sol·licitar la transcripció íntegra de la pròpia intervenció o proposta. Les actes de les sessions de Comitè han d'unir-se a la convocatòria de la sessió ordinària següent perquè siguin aprovades. El secretari o secretària ha de signar l'acta amb el vistiplau del president o presidenta. Les actes de les sessions contindran la informació mínima necessària: data, lloc, assistents, resum dels punts tractats, dels acords adoptats i del sentit dels vots.

8. En allò que no preveu aquesta resolució, és aplicable el que preveu la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del Sector.

9. El funcionament del Comitè s’ha de dur a terme amb els mitjans personals i materials de la Regidoria de Funció Pública i Govern Interior i de la Regidoria d’Igualtat.

Cinquè. Publicació

Aquesta Resolució s’ha de publicar al BOIB i a la web municipal.

Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 123 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de rebre aquesta notificació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi resolt el de reposició.

El recurs de reposició potestatiu s’haurà de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, abans esmentada, i s’entendrà desestimat quan no s’hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d’un mes, comptat des de l’endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article 123 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre aquesta notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.

Palma, 15 de novembre de 2017

El cap de Departament de Personal

p.d. Decret de batlia núm. 3000, de 26/02/2014 (BOIB núm. 30, de 04/03/2014)

Antoni Pol Coll