Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TREBALL, COMERÇ I INDÚSTRIA

Núm. 12856
Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria de 31 d’octubre de 2017 per la qual es convoquen les proves per obtenir diferents acreditacions professionals per a l’any 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L’article 13 del Decret 4/2006, de 27 de gener, pel qual es regulen els requisits i el procediment per a l’obtenció de determinades acreditacions professionals, i l’autorització i acreditació d’entitats de formació per impartir cursos d’instal·ladors i mantenidors (BOIB núm. 15, de 2 de febrer), estableix que, mitjançant una resolució, la Direcció General de Política Industrial ha de convocar les proves ordinàries previstes en l’article 12.1.c.

Així mateix, el Decret 60/2007, de 18 de maig, pel qual es regula l’obtenció i la renovació del carnet professional d’operador de maquinària minera mòbil —OMMM— (BOIB núm. 77, de 24 de maig), en l’article 5 estableix que, mitjançant una resolució, la Direcció General de Política Industrial ha de convocar les proves ordinàries previstes en l’article 2.d.

Tant el Reial decret 249/2010, de 5 de març, pel qual s’adapten determinades disposicions en matèria d’energia i mines a la Llei 17/2009, de 23 de novembre, sobre el lliure accés a les activitats de serveis i el seu exercici, i a la Llei 25/2009, de 22 de desembre, de modificació de diverses lleis per a la seva adaptació a la Llei sobre lliure accés a les activitats de serveis i el seu exercici; com el Reial decret 560/2010, de 7 de maig, pel qual es modifiquen diverses normes reglamentàries en matèria de seguretat industrial per adequar-les a la Llei 17/2009 i a la Llei 25/2009; en diverses de les famílies professionals que regulen, estableixen la superació d’un examen davant l’òrgan competent de la comunitat autònoma com una de les vies per acreditar la condició d’instal·lador.

Atès tot això, d’acord amb les disposicions legals i la resta de disposicions concordants d’aplicació general, i fent ús de les atribucions que tenc conferides, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria de les proves per a l’obtenció de diferents acreditacions professionals per a l’any 2018, d’acord amb les bases que figuren en l’annex 1.

2. Ordenar la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Treball, Comerç i Indústria en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se notificat la Resolució, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sense perjudici d’interposar qualsevol altre que es consideri oportú en defensa del seu dret.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se notificat la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 31 d’octubre de 2017

El director general

Manuel Porras Romero

Per delegació del conseller de Treball, Comerç i Indústria (BOIB 105/2015)

 

ANNEX 1

Bases de la convocatòria

1. Convocatòria de proves

Es convoquen, per a l’exercici de 2018, les proves per a l’obtenció de les acreditacions professionals sota la competència de la Direcció General de Política Industrial dependents dels Serveis següents:

a) Servei de Seguretat Industrial

— instal·lador de gas (categories A, B i C)

— carnet professional d’instal·lacions tèrmiques en edificis (CPITE)

— operador industrial de calderes

— instal·lador de productes petrolífers líquids (categories I, II i III)

— operador de grua torre

— operador de grua mòbil autopropulsada

b) Servei de Mines

— operador de maquinària minera mòbil, en cada una de les dues especialitats següents:

arrencada i càrrega

transport intern

2. Requisits d’admissió dels aspirants

2.1 Per ser admesos a les proves de les acreditacions professionals dependents del Servei de Seguretat Industrial que figuren a continuació, les persones interessades han d’acreditar, en tot cas, ser majors d’edat en la data de l’examen, i, en funció de l’habilitació de la qual s’examina, els requisits següents:

a) Instal·lador de gas

Els requisits s’estableixen a la ITC IGC 09 del Reial decret 919/2006, de 28 de juliol, pel qual se aprova el Reglament tècnic de distribució i utilització de combustibles gasosos i les seves instruccions tècniques, modificat pel Reial decret 560/2010, de 7 de maig, i són els següents:

Categoria A

— no cal acreditar cap requisit.

Categoria B

— no cal acreditar cap requisit.

Categoria C

— no cal acreditar cap requisit.

b) Carnet professional d’instal·lacions tèrmiques en edificis (CPITE)

Els requisits estan regulats pels articles 41 i 42 del Reglament d’instal·lacions tèrmiques en els edificis (RITE), aprovat pel Reial decret 1027/2007, de 20 de juliol, modificat pel Reial decret 249/2010 i en els Acords del Grup de Treball de la Unitat de Mercat. Així, la persona interessada ha d’acreditar estar en possessió d’una de les titulacions següents:

— Tècnic auxiliar d’instal·lacions d’aigua, gas i calefacció, branca de construcció i obres, dels mòduls professionals de nivell 2.

— Tècnic auxiliar en instal·lació i manteniment d’equips de fred i calor, branca d’electricitat i electrònica, del mòdul professional de nivell 2.

— Tècnic en instal·lacions frigorífiques i de climatització, o equivalent.

— Tècnic en instal·lacions de producció de calor, o equivalent.

— Tècnic auxiliar de fontaneria, branca construcció i obres, de la formació professional de primer grau.

— Tècnic superior en desenvolupament de projectes d’instal·lacions tèrmiques i de fluids.

— Certificat de professionalitat d’organització i projectes d’instal·lacions solars tèrmiques ENA 264_3.

— Certificat de professionalitat de desenvolupament de xarxes i sistemes de distribució de fluids IMAR 0308.

— Certificat de professionalitat de planificació, gestió i realització del manteniment i supervisió del muntatge de xarxes i sistemes de distribució de fluids IMAR 0608.

— Certificat de professionalitat de planificació, gestió i realització del manteniment i supervisió del muntatge d’instal·lacions calorífiques IMAR 0509.

— Certificat de professionalitat de planificació, gestió i realització del manteniment i supervisió del muntatge d’instal·lacions de climatització i ventilació-extracció IMAR 0409.

— Certificat de professionalitat de desenvolupament de projectes d’instal·lacions calorífiques IMAR 0508.

— Certificat de professionalitat de projectes d’instal·lacions de climatització i ventilació-extracció IMAR 0109.

— Acreditació d’haver superat un curs teoricopràctic de coneixements bàsics i un altre de coneixements específics d’instal·lacions tèrmiques d’edificis, amb la durada i el contingut indicats en els apartats 3.1 i 3.2 de l’apèndix 3 del Reial decret 1027/2007, de 20 de juliol, i, a més a més, acreditar una experiència laboral com a tècnic d’un mínim de tres anys en una empresa habilitada com a instal·ladora o mantenidora d’instal·lacions tèrmiques a edificis.

c) Operador industrial de calderes

Els requisits estan regulats pel Reial decret 2060/2008, de 12 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament d’equips a pressió i les seves instruccions tècniques complementàries, modificat pel Reial decret 560/2010, i són els següents:

— no cal acreditar cap requisit.

d) Instal·lador de productes petrolífers líquids

Els requisits estan regulats pel Reial decret 365/2005, de 8 d’abril, pel qual s’aprova la Instrucció tècnica complementària MI-IP05 «Instal·ladors o reparadors i empreses instal·ladores o reparadores de productes petrolífers líquids», modificat per l’article 11 del Reial decret 560/2010. Així, la persona interessada ha d’acreditar estar en possessió d’alguna de les titulacions següents:

Categoria I

— no cal acreditar cap requisit

Categoria II

— no cal acreditar cap requisit

Categoria III

— no cal acreditar cap requisit

e) Operador de grua torre

Els requisits estan regulats en l’apartat 3 de l’annex VI del Reial decret 836/2003, de 27 de juny, pel qual s’aprova una nova instrucció tècnica complementària «MIE-AEM-2» del Reglament d’aparells d’elevació i manutenció, referent a grues torre per a obres o altres aplicacions, modificat pel Reial decret 560/2010. La persona interessada ha d’acreditar el compliment simultani dels dos requisits següents:

— Títol de graduat en educació secundària obligatòria.

— Certificat d’haver superat un curs teoricopràctic impartit per una entitat acreditada per la Direcció General de Política Industrial de les Illes Balears.

f) Operador de grua mòbil autopropulsada

Els requisits estan regulats en l’apartat 3 de l’annex VII del Reial decret 837/2003, de 27 de juny, pel qual s’aprova el nou text modificat i refós de la Instrucció tècnica complementària «MIE-AEM-4» del Reglament d’aparells d’elevació i manutenció, referent a grues mòbils autopropulsades, modificat pel Reial decret 560/2010. La persona interessada ha d’acreditar el compliment simultani dels dos requisits següents:

— Títol de graduat en educació secundària obligatòria.

— Certificat d’haver superat un curs teoricopràctic impartit per una entitat acreditada per la Direcció General de Política Industrial de les Illes Balears.

2.2. Per ser admesos a les proves de les acreditacions professionals dependents del servei de Mines, d’acord amb l’article 2 del Decret 60/2007, de 18 de maig, els aspirants han d’acreditar ser majors d’edat en la data de l’examen, i han d’aportar la documentació següent:

1) Certificat mèdic:

Ha d'indicar que s'acredita no patir malaltia ni estar afectat per limitació física o psíquica que impedeixi realitzar els treballs corresponents de maneig de maquinària minera mòbil amb la que realitzarà les pràctiques.

Ha de tenir validesa màxima d'un any.

El certificat mèdic haurà d’estar signat pel facultatiu, i s’ha d’aportar en paper. Podrà ser original o còpia acarada. En el cas de tenir signatura digital, hi haurà de  constar el codi de verificació.

2) Justificació d'haver realitzat les pràctiques durant un mínim de 2 mesos. Aquest fet es justificarà d’alguna de les maneres següents:

a) mitjançant el corresponent certificat d’acreditació professional d’operador de maquinària minera mòbil en pràctiques (carnet de pràctiques)

b) indicant del número d’expedient del tràmit.

3) Certificat d'instrucció en el maneig de maquinària minera mòbil, en vigor, segons el model normalitzat de l’Annex 1 del Decret, 60/2007 de 18 de maig, pel qual es regula l'obtenció i renovació del carnet professional d'operador de maquinària minera mòbil, que es pot obtenir en qualsevol de les oficines de la Direcció General de Política Industrial o que es pot descarregar des de la pàgina web http://industria.caib.es (Tràmit 038). El certificat té una validesa de 3 anys, comptats des de la data de la signatura, i com a màxim, des de la fi del termini de validesa del carnet de practiques.

2.3. Tots els requisits s’han de complir el dia en què acabi el termini de presentació de sol·licituds, i s’han de mantenir en el moment d’expedir l’acreditació professional corresponent.

2.4. Els requisits descrits afecten únicament a l’accés de les persones interessades a l’examen d’habilitacions professionals de la convocatòria en curs. L’obtenció de l’acreditació professional pot requerir l’aportació dels exemplars originals de les facilitades a l’Administració per accedir a l’examen, o, si escau, la justificació de requisits addicionals, en funció de reglament que reguli l’activitat.

3. Sol·licituds i termini de presentació

3.1. El model de sol·licitud per prendre part en aquestes proves és el que figura en l’annex 2 d’aquestes bases, i es pot obtenir gratuïtament a la Direcció General de Política Industrial, carrer del Bastió d’en Sanoguera, 2, 07002 Palma, o en qualsevol de les seves delegacions. També estan disponibles en la pàgina web de la Direcció General de Política Industrial, en l’adreça <http://dgindust.caib.es>.

3.2 En la sol·licitud s’indicaran totes les proves a les quals la persona interessada es vol presentar i s’ha d’indicar l’illa en la qual es desitja fer la prova. A la sol·licitud s’ha d’adjuntar la documentació següent:

a) Fotocòpia del document nacional d’identitat o document identificatiu equivalent en vigor. A més, en el cas d’estrangers que no siguin ciutadans de la Unió Europea, s’ha de presentar la documentació que n’acrediti la situació a Espanya.

b) Fotocòpia dels documents que acreditin el compliment dels requisits necessaris per accedir a les proves sol·licitades, assenyalats en la base segona.

c) Resguard del pagament dels drets d’examen corresponents a cada una de les acreditacions professionals en què es pretengui examinar, en el qual ha de figurar el segell de l’entitat bancària que justifiqui el pagament, d’acord amb la Llei de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Les persones interessades han de fer l’autoliquidació dels drets d’examen utilitzant l’imprès oficial corresponent, que tenen a la seva disposició a la Direcció General de Política Industrial. S’ha d’abonar una taxa per cada examen sol·licitat, tot i que pertanyin al mateix Servei.

3.3. La sol·licitud, amb la documentació abans esmentada, s’ha de lliurar presencialment en qualsevol de les oficines de la Direcció General de Política Industrial o en la forma que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3.4. Els terminis de presentació de sol·licituds per a les convocatòries de proves durant l’any 2018 són els següents:

a) Per a les proves que s’han de fer el mes de gener: del 4 de desembre al 2 de gener de 2018, ambdós inclosos.

b) Per a les proves que s’han de fer el mes de juliol: del 14 de maig a 12 de juny de 2018, ambdós inclosos.

3.5. Els aspirants amb una discapacitat que els dificulti la realització de l’examen han de fer-ho constar a la sol·licitud, i hi han d’indicar les possibles adaptacions que considerin necessàries per fer les proves mitjançant un escrit annex.

3.6. La falta de justificació del pagament de la taxa per dret d’examen és causa d’exclusió.

3.7. D’acord amb l’article 15.4 del Decret 4/2006, es poden presentar a les proves d’aquesta convocatòria les persones que justifiquin que estan en condicions d’obtenir la titulació exigida d’una determinada acreditació professional perquè fan el darrer curs del cicle formatiu oficial. L’expedició de l’acreditació corresponent, si escau, està condicionada a l’aportació posterior de la titulació exigida, sempre que l’obtinguin al llarg de l’any 2017.

4. Tribunals qualificadors

4.1. D’acord amb l’article 14 del Decret 4/2006 i l’article 5.3 del Decret 60/2007, es nomenen els membres dels tribunals qualificadors per a aquesta convocatòria.

a) Per a les categories professionals d’instal·lador de gas (tipus A, B i C), carnet professional d’instal·lacions tèrmiques en edificis (CPITE), operador industrial de calderes, instal·lador de productes petrolífers líquids (categories I, II i III) d’operador de grua torre i d’operador de grua mòbil autopropulsada, els membres del tribunal qualificador són:

— President/a: el/la cap del Servei de Seguretat Industrial

— President/a suplent: el/la cap de la Secció II

— Secretari/secretària: el/la cap de la Secció IV

— Secretari/secretària suplent: el/la cap de la Secció VII

— Vocal: el/la cap de la Secció VII

b) Per a les categories professionals dependents del Servei de Mines, els membres del tribunal qualificador són:

— President/a: el/la cap del Servei de Mines

— President/a suplent: el/la cap del Negociat V

— Secretari/secretària: el/la cap del Negociat V

— Secretari/secretària suplent: el/la cap de la Secció III

— Vocal: el/la cap de la Secció III.

4.2. Amb la convocatòria prèvia del president respectiu, els tribunals s’han de constituir amb l’assistència de la majoria dels membres, titulars o suplents, i, per actuar vàlidament, es requereix la presència, almenys, del president i el secretari. Els titulars i els suplents poden actuar indistintament i concurrent. En la sessió de constitució cada tribunal qualificador ha d’acordar totes les decisions que corresponguin pel desenvolupament correcte de les proves.

4.3. Cada tribunal pot disposar que assessors especialistes s’incorporin als treballs. Aquests assessors han d’actuar amb veu però sense vot i les seves intervencions han de constar en acta. Així mateix, el tribunal es pot valer de l’activitat de personal auxiliar durant el desenvolupament material dels exercicis.

4.4. El tribunal qualificador decidirà les persones que acudiran a les proves per garantir la seva correcta execució i desenvolupament.

4.5. El tribunal qualificador determinarà el material pràctic que cada persona interessada ha de portar a les proves convocades: llibres, publicacions, gràfiques, etc.

5. Dates de les convocatòries

Es convoquen per l’any 2018 dues convocatòries de exàmens, que se realitzaran en un dels dies continguts en les setmanes següents:

- Primera convocatòria: del dia 22 al dia 26 de gener, ambdós inclosos.

- Segona convocatòria: del dia 2 al dia 6 de juliol, ambdós inclosos.

Les dates concretes de cada examen es publicaran juntament amb la llista d’admesos i exclosos de cada acreditació professional. Les proves es duran a terme en horari de 9:00 h a 14:00 h, de dilluns a divendres.

6. Llistes d’admesos i exclosos

6.1. Una vegada expirat el termini de presentació de sol·licituds, els tribunals qualificadors han d’aprovar i fer públiques, en el termini màxim de cinc dies hàbils, les llistes provisionals d’admesos i exclosos per a cada una de les acreditacions professionals, amb la indicació de les causes d’exclusió dels aspirants que no hagin estat admesos. En les llistes, les persones interessades estaran identificades pels seus números del document nacional d’identitat, o, si s’escau, per un document identificatiu equivalent.

Les llistes esmentades s’exposaran en el tauler d’anuncis de la Direcció General de Política Industrial, carrer del Bastió d’en Sanoguera, 2, de Palma, i, des d’aquest moment, les llistes es consideraran publicades. Així mateix, les llistes es poden consultar en la web de la Direcció General de Política Industrial (<http://dgindust.caib.es>).

6.2. Les persones interessades que hagin sol·licitat ser admeses a les proves d’examen i siguin excloses, o aquelles que no hi apareguin, disposen d’un termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de publicar-se les llistes provisionals en el tauler d’anuncis de la Direcció General de Política Industrial, per esmenar el defecte que n’ha motivat l’exclusió o la no inclusió expressa, així com, si s’escau, per comunicar a la Direcció General de Política Industrial que no hi apareixen ni en la llista d’admesos ni en la d’exclosos. Les comunicacions i l’aportació de documentació per esmenar el defecte serà, en tot cas, mitjançant el Registre d’Entrada. La Direcció General de Política Industrial no acceptarà en cap cas comunicacions o aportacions de documentació per correu electrònic.

6.3. En el termini màxim de cinc dies hàbils després de l’acabament del període d’esmena, els tribunals qualificadors han d’aprovar les llistes definitives d’admesos i exclosos de la convocatòria per tipus d’acreditació professional, i les ha de fer públiques pels mateixos mitjans que s’han esmentat en l’apartat 6.1.

7. Desenvolupament de les proves

7.1. El contingut de les proves, per a cada una de les acreditacions professionals d’aquesta convocatòria, ha de versar sobre les matèries reglamentàries que s’indiquen en l’annex 3 d’aquesta Resolució i en el Decret 60/2007, de 18 de maig, ja esmentat.

7.2. Com a norma general, els exàmens estaran integrats per les dues parts que s’indiquen a continuació:

7.2.1. Acreditacions professionals del Servei de Seguretat Industrial

a) Una part teòrica sobre aspectes relacionats amb el temari corresponent al certificat que es pretén obtenir.

b) Una altra part, si escau, de tipus pràctic, en la qual s’aplicaran els coneixements teòrics a casos concrets, i en la qual pot ser necessari la realització de càlculs i operacions. A més, les proves poden incloure la realització de pràctiques, reals o simulades, amb equips, maquinària o instal·lacions si així ho considera oportú el tribunal qualificador.

L’enunciat, el contingut, el desenvolupament i el material pràctic que ha d’aportar cada persona interessada els determinarà el tribunal qualificador.

7.2.2. Acreditacions professionals del Servei de Mines

El contingut de les proves, per a cada una de les especialitats del carnet professional d’operador de maquinària minera mòbil, ha de versar sobre conceptes generals sobre l’ús, el maneig i la manipulació de maquinària minera mòbil utilitzada a les explotacions mineres, i sobre les normes i les disposicions internes de seguretat particulars dels llocs de treball específics dels operaris de maquinària minera mòbil i dels de caràcter general d’una activitat extractiva.

Per a l’especialitat d’arrencada i càrrega s’han d’avaluar els coneixements sobre maquinària d’arrencada amb tècnica minera.

Durant les proves, els aspirants no poden utilitzar cap tipus de documentació, com ara el Reglament general per a normes bàsiques de seguretat minera o els manuals d’ús de maquinària mòbil.

L’enunciat, el contingut, el desenvolupament i el material pràctic que ha d’aportar cada persona interessada els determinarà el tribunal qualificador.

7.3. Els aspirants han d’anar proveïts, per a cada exercici, del document nacional d’identitat o d’un document identificatiu equivalent en vigor. En qualsevol moment, durant les proves, el tribunal pot requerir als aspirants que acreditin la seva identitat.

8. Qualificació dels exàmens

La qualificació d’aquestes proves serà apte (A) o no apte (NA).

9. Llistes d’aptes, de no aptes i de no presentats

9.1. Els tribunals qualificadors han de publicar, a cada convocatòria, la relació provisional de les persones que han resultat aptes i la de les no aptes en les proves teòriques i/o pràctiques fetes per a cada tipus d’acreditació professional, en un termini no superior a cinc dies comptadors a partir de l’endemà de la finalització de totes les proves d’aptitud de cada convocatòria. També hi constaran les no presentades a l’examen.

En cada llista les persones estaran identificades pel seu document nacional d’identitat o, si s’escau, un document identificatiu equivalent en vigor, i hi constarà  la qualificació obtinguda per les persones que s’han presentat a l’examen. També hi han de figurar les persones que no s’hi han presentat. Es publicarà igualment el termini de què disposen les persones interessades per sol·licitar, per escrit, la revisió de l’examen, i el lloc, els dies i l’horari en què es faran les revisions.

Les llistes provisionals s’exposaran en el tauler d’anuncis de la Direcció General de Política Industrial, carrer del Bastió d’en Sanoguera, 2, de Palma, i, des d’aquest moment, es consideraran publicades. Igualment les llistes es poden consultar a la web de la Direcció General d’Indústria i Energia (<http://dgindust.caib.es>).

9.2. Una vegada acabat el procés de revisió, cada tribunal qualificador ha d’elevar a la Direcció General de Política Industrial, en cada convocatòria, la relació definitiva d’aptes, i l’ha de fer pública pels mateixos mitjans que s’han esmentat en el punt anterior en un termini no superior a cinc dies.

10. Expedició d’acreditacions professionals

10.1 Una vegada publicada la llista definitiva d’aptes i la de no aptes de la manera indicada en la base novena, les persones declarades aptes podran iniciar el tràmit d’obtenció de la acreditació professional en la Direcció General de Política Industrial. Aquest tràmit pot requerir, si escau, l’aportació de documentació addicional, en aplicació de la normativa reguladora de l’activitat professional corresponent.

10.2 La Direcció General de Política Industrial podrà sol·licitar, de manera prèvia a la expedició de la acreditació professional, els exemplars originals de les còpies presentades juntament amb la sol·licitud d’examen.

11. Reclamacions administratives

Cada tribunal qualificador ha de resoldre totes les incidències que se suscitin en el transcurs d’aquesta convocatòria d’acord amb el que disposa el règim de recursos administratius que preveu la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic de les administracions públiques.

 

ANNEX 2

CONVOCATÒRIA 2018 D’ ACREDITACIONS PROFESSIONALS

SOL·LICITUD D’ADMISSIÓ  ALS EXÀMENS

Dades de la persona sol·licitant

Nom i llinatges:                                                                                                            DNI:

Adreça:

CP:                                       Localitat:

Telèfon:                                                                  Fax:

ESPECIALITAT

Servei de Seguretat Industrial

(   ) Operador Industrial de Calderes

(   ) Instal·lacions Tèrmiques en Edificis (Instal·lador i mantenidor)

Instal·lador de Gas:   

(   ) Categoria A           (   ) Categoria B              (   ) Categoria C

Productes Petrolífers Líquids:

(   ) Categoria I                      (   ) Categoria II             (   ) Categoria III

£Instal·lador de Grues Torre

Grues Mòbils Autopropulsades: 

(   ) Tipus A                  (   ) Tipus B

Servei de Mines

Operador de Maquinària Minera Mòbil

(   ) Arrencada i Càrrega

(   ) Transport Intern

Illa on realitzar l’examen:   (   ) Mallorca      (   ) Menorca      (   ) Eivissa

(   ) Aspirant amb discapacitat. Presenta annex d’adaptació  (   ) SI   (   ) NO

Declar:

Que he llegit i accept les bases de la convocatòria, aprovades per la resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria de 31 d’octubre de 2017, per la qual es convoquen les proves per obtenir diferents acreditacions professionals per a l’any 2018, que les còpies presentades són conformes als originals, que dispòs dels exemplars originals i que es troben a disposició de l’Administració en el cas de ser requerits.

Palma, ___ de _____________ de 2018

[rúbrica]

 

ANNEX 3

Temaris reglamentaris de les proves

1. Instal·lador de gas

— El temari es determina en l’annex I de la Instrucció tècnica ITC-ICG09, publicada en el Reial decret 919/2006, de 28 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament tècnic de distribució i utilització de combustibles gasosos i les seves instruccions tècniques complementàries ICG 01 a 11.

2. Carnet professional d’instal·lacions tèrmiques en edificis (CPITE)

— El temari s’estableix en l’apèndix 3 del Reglament d’instal·lacions tèrmiques en els edificis (RITE 2007), aprovat pel Reial decret 1027/2007, de 20 de juliol.

3. Operador de calderes

— El temari inclou el Manual per a operadors industrials de calderes, publicat pel Ministeri de Ciència i Tecnologia, i també les matèries indicades en l’annex II de la IT EP-1 del Reial decret 2060/2008.

4. Instal·lador de productes petrolífers líquids

— El temari s’estableix en els apèndixs II, III i IV del Reial decret 365/2005, de 8 d’abril.

5. Operador de grua torre

— El temari figura en l’apartat 4 de l’annex VI de la Instrucció tècnica complementària MIE-AEM-2, aprovada pel Reial decret 836/2003, de 27 de juny.

6. Operador de grua mòbil autopropulsada

— El temari es determina en l’apartat 4 de l’annex VII de la Instrucció tècnica complementària MIE-AEM-4, aprovada pel Reial decret 837/2003, de 27 de juny.

7. Operador de maquinària minera mòbil

— Reglament general de normes bàsiques de seguretat minera, aprovat pel Reial decret 863/1985, de 2 d’abril (BOE núm. 140, de 12 de juny, modificat pel BOE de 18 de desembre de 1985).

— Instruccions tècniques complementàries ITC SM 07.1.01, «Seguretat del personal», i ITC MIE SM 07.1.03, «Desenvolupament de les tasques», del capítol VII del Reglament general de normes bàsiques de seguretat minera, «Treballs a cel obert», aprovades per l’Ordre del Ministeri d’Indústria i Energia de 16 d’abril de 1990 (BOE núm. 103, de 30 d’abril).

— Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals (BOE núm. 269,  de 10 de novembre).

— Ordre ITC/1607/2009, de 9 de juny, per la qual s’aprova la Instrucció tècnica complementària 02.2.01, «Posada en servei, manteniment, reparació i inspecció d’equips de treball», del Reglament general de normes bàsiques de seguretat minera (BOE núm. 146, de 17 de juny).