Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SA POBLA
Núm. 12802
Convocatòria subvencions per a Entitats sense ànim de lucre
El Ple de l’Ajuntament en sessió extraordinària celebrada el dia 9 de novembre de 2017 acordà aprovar la convocatòria de subvencions per a entitats sense ànim de lucre regides per les següents:
BASES DE LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS ORDINÀRIES A ENTITATS SENSE FINALITAT DE LUCRE PER A L’ANY 2017
L’Ajuntament de sa Pobla convoca la concessió de subvencions ordinàries per a l’any 2017 amb les condicions que es detallen a continuació.
1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
L’objecte d’aquesta convocatòria és regular les subvencions, dins dels límits establerts en el pressupost municipal i en els termes del Reglament municipal regulador de subvencions, per donar suport econòmic a les actuacions, les iniciatives i els projectes de les entitats sense ànim de lucre del municipi de sa Pobla en matèria cultural, social, comercial, turística, educativa i lúdica.
Les subvencions a què fan referència aquestes bases són lliurement revocables i reductibles en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquestes bases, no generen cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.
2. IMPORT I CRÈDIT PRESSUPOSTARI
Per a les subvencions que regulen aquestes bases es destina un import màxim determinat als pressuposts municipals de l’any 2017.
Les partida pressupostàries afectades són les següents:
3340/48902/01 20.850 €
9330/48907/01. 24.294 €
3. BENEFICIARIS
Poden acollir-se a la convocatòria de subvencions les entitats i les associacions constituïdes legalment, sense finalitat de lucre, radicades en el terme municipal de sa Pobla i censades en el Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes, que acompleixin els requisits que fixa l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS). Entre d’altres requisits és indispensable trobar-se al corrent en l’acompliment de les obligacions tributàries amb les administracions públiques i la Seguretat Social.
4. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I TERMINI
Les sol·licituds s’han de formalitzar en un únic model formulari facilitat pel propi Ajuntament, que figura com a annex d’aquesta convocatòria i que es pot recollir a l’Ajuntament (Constitució, 1). Aquest model de formulari també es pot descarregar de la web de l’Ajuntament (www.sapobla.cat).
Les sol·licituds, juntament amb la documentació requerida adjunta, s’han de presentar en el Registre de l’Ajuntament o en qualsevol dels registres que preveu l’article 16.4 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú, i han d’anar dirigides a Participació Ciutadana.
El termini per a la presentació de les sol·licituds és de 20 dies naturals s’inicia a partir del dia següent al de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
5. DOCUMENTACIÓ ESPECÍFICA QUE S’HA DE PRESENTAR
La documentació que s’ha de presentar és la següent:
a) Fotocòpia del DNI del representant de l’entitat.
b) Fotocòpia del CIF de l’entitat.
c) Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut de la qual actua el signant de la sol·licitud o, acreditació de l’autorització corresponent i suficient, en el cas que la signi una persona distinta.
d) Documentació acreditativa de la constitució de l’entitat i dels seus estatuts degudament registrats.
e) Model formulari, que consta de:
1. Sol·licitud (annex I).
2. Full de dades bancàries de l’entitat (annex II).
3. Fitxa tècnica de les activitats amb les despeses realitzades. S’ha d’emplenar una fitxa tècnica per a cada activitat que es presenti (annex III A i annex III B).
f) Declaració responsable del representant de l’entitat d’estar al corrent en l’acompliment de les obligacions tributàries amb les administracions públiques i la Seguretat Social; de no haver demanat cap altra subvenció i/o ajuda d’altres institucions públiques o privades per a les activitats o, si n’és el cas, relació de les demanades amb indicació dels imports; de no estar incurs en les prohibicions per obtenir la condició de beneficiari, assenyalades en els apartats 2 i 3 de l’article 13 de la LGS (annex IV).
g) Declaració d’utilització del català en la presentació, desenvolupament, difusió i publicitat dels projectes, si n’és el cas (annex V).
h) Justificants de pagament: factures, nòmines i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, en els termes establerts reglamentàriament. S’han de presentar els originals per a la seva compulsa.
i) Exemplars de la documentació i de la publicitat generada per l’activitat.
j) Documents que acreditin la col·laboració efectiva en actes organitzats per l’ajuntament
No és necessari presentar la documentació sol·licitada als apartats a), b), c) i d) si ja ha estat presentada en convocatòries anteriors i no hi ha hagut variació de les dades.
6. ESMENA DE DEFICIÈNCIES
Si la sol·licitud o la documentació presentada és incorrecta o incompleta, l’Ajuntament ha de requerir l'interessat perquè rectifiqui o complementi el que sigui necessari, qui ho ha de fer en el termini de deu dies, comptador a partir del requeriment corresponent.
Si en aquest termini l’interessat no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, l’Ajuntament considerarà que l’interessat desisteix de la seva sol·licitud, després d’haver pres la resolució pertinent, d’acord amb l’article 68.1 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú.
7. CARÀCTER DE LES SUBVENCIONS
Aquestes subvencions tenen caràcter discrecional, voluntari i eventual, són lliurament revocables i reductibles en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquestes bases, no generen cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.
La concessió de les subvencions regulades per la present convocatòria pública es durà a terme mitjançant concurrència competitiva i d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat.
8. RESOLUCIÓ
El Regidor de participació ciutadana s’encarrega d’ordenar i instruir el procediment la resolució de concessió correspondrà a la Junta de Govern Local.
La valoració tècnica de les sol·licituds, la realitza una comissió avaluadora, creada a aquest efecte, a partir dels barems establerts. Aquesta Comissió Avaluadora ha d’elaborar un informe previ per a la Junta de Govern. Aquesta Comissió Avaluadora esta formada per:
President: El regidor de participació ciutadana.
Vocals:
- El regidor de Joventut, i com a substitut el regidor en qui delegui.
- El regidor de Cultura, i com a substitut el regidor en qui delegui.
- El cap d’àrea dels Serveis Socials i Sanitat de l’Ajuntament.
- Un tècnic de l’Ajuntament, que ha d’actuar com a secretari.
- Un membre de cadascun dels partits polítics representats a l’Ajuntament.
El termini màxim per resoldre les sol·licituds és de un mes, comptadors a partir del dia de conclusió del termini establert en la convocatòria per presentar-les i el silenci administratiu tendrà caràcter desestimatori.
L’acord adoptat s’ha de notificar als interessats, de forma personalitzada i per correu certificat. A més, s’ha de fer públic en el tauler d’anuncis municipal.
L’acceptació de la proposta, per part de l’entitat beneficiària, s’entén produïda si en el termini de 10 dies, comptador a partir de la recepció de la notificació, no s’expressa el contrari.
9. CRITERIS D’AVALUACIÓ PER A LA CONCESSIÓ DE LES SUBVENCIONS
Els criteris en què es basen els barems seguits per la Comissió Avaluadora són els següents:
a) Grau d’elaboració, concreció i claredat del projecte i adequació d’aquest als objectius que persegueix: fins a 15 punts.
b) Grau d’adequació del pressupost al projecte presentat i als objectius que persegueix: fins a 10 punts.
c) Interès, qualitat i durada de l’activitat: fins a 20 punts.
d) Innovació, originalitat de l’activitat: fins a 10 punts.
e) El grau d’incidència, directa o indirecta, del projecte en la integració social, la inserció dels joves, les actituds responsables i de prevenció contra els riscs de la salut, el foment dels valors de la tolerància, la solidaritat i la igualtat d’oportunitats i l’educació ambiental i protecció del medi natural: fins a 15 punts.
f) Nombre de participants en el projecte, impacte social i incidència, directa o indirecta, en la població: fins a 15 punts.
g) Col·laboració en els diferents actes que organitza l’Ajuntament: fins a 10 punts.
h) Utilització del català com a idioma preferent en la presentació, el desenvolupament, la difusió i la publicitat dels projectes (s’ha de fer constar aquest compromís mitjançant la presentació del model que apareix en l'annex V): fins a 5 punts.
10. QUANTIA
El repartiment dels fons s’ha de fer d’acord amb la puntuació obtinguda en la baremació de cadascuna de les sol·licituds segons els criteris d’avaluació prevists en el punt 9 d’aquesta convocatòria. Es calcula de manera proporcional als punts obtinguts i sempre en funció de la dotació econòmica disponible i els límits fixats en aquestes bases.
Si una vegada calculats els imports de les subvencions, es produís qualque romanent en la dotació pressupostària, aquest es distribuirà entre aquelles sol·licituds que no hagin obtingut la quantia màxima subvencionable seguint el mateix procediment explicat anteriorment.
La quantia de la subvenció pot ser fins a un màxim del 100% del pressupost previst per a l’activitat o projecte subvencionat, i no pot superar la quantia de cinc mil euros (5.000,00 €).
La quantia de la subvenció no pot ser igual o superior, aïlladament o en concurrència amb altres ajudes o subvencions, al cost de l’actuació subvencionada.
11. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS
Són obligacions mínimes dels beneficiaris de les subvencions:
a) Acceptar la subvenció. En cas que això no sigui possible, han de renunciar-hi expressament i motivadament, en el termini de quinze dies, comptadors a partir de la recepció de la notificació de concessió de la subvenció.
b) Dur a terme l’actuació o les actuacions objectes de la subvenció, ajustant-se als termes del projecte presentat i d’acord amb les condicions establertes en aquestes bases.
c) Acreditar davant l’Ajuntament la realització de l’actuació o les actuacions amb les corresponents factures originals lliurades per tercers al beneficiari de la subvenció, en les quals s’ha de fer constar exactament a què correspon el concepte de la despesa i, també, l’acompliment dels requisits o de les condicions que determini la concessió de la subvenció, i notificar qualsevol modificació que es produeixi.
d) Comunicar a l’Ajuntament, en qualsevol moment, l’obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat no previstes en la sol·licitud.
e) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i facilitar les dades que l’Ajuntament requereixi.
f) Acreditar que es troba al corrent en l’acompliment de les seves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.
g) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.
h) Recollir el patrocini de l’Ajuntament en tots els elements publicitaris i divulgadors de l’actuació subvencionada, en un lloc destacat i de manera clara.
i) Comunicar a l’Ajuntament, amb 15 dies d’antelació, qualsevol acte públic relacionat amb l’actuació subvencionada.
12. ABONAMENT DE LES SUBVENCIONS
El pagament de les subvencions es farà una vegada notificat l’acord adoptat als interessats i comprovat per part de l’ajuntament que s’han justificat les despeses generades per l’activitat per a la qual s’ha concedit l’ajuda.
Aquelles entitats que hagin estat beneficiàries de la subvenció per un import superior a 3.000 € hauran de presentar els certificats corresponents d’estar al corrent en l’acompliment de les obligacions tributàries amb les administracions públiques i la Seguretat Social
13. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES
La justificació de les despeses es farà amb la presentació de la sol·licitud.
Els projectes objecte de les sol·licituds han d’estar executats en el període comprès entre el 16 d’octubre de 2016 i el 15 d’octubre de 2017 (ambdós inclosos). Només es consideraran despeses subvencionables aquelles efectivament realitzades en aquest període.
S’acceptarà com a despesa elegible un 10% del cost total del projecte en concepte de despeses de refrigeris, convits, aliments/begudes o similar i despeses generals i indirectes. En tot cas per aquests conceptes es pot rebre un màxim de 500 € de subvenció.
Els projectes d’inversió no es consideren elegibles
14. COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUDES
Aquestes ajudes són compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d’organismes internacionals.
15. INCOMPLIMENT, REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT
L’incompliment no esmenable de qualsevol requisit establert en aquestes bases o de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, en pot provocar l’anul·lació total o parcial, la qual cosa han d’acordar els òrgans competents de la corporació. En aquest cas, el beneficiari està obligat a reintegrar les quantitats rebudes i els interessos de demora que corresponguin, mitjançant la tramitació prèvia del procediment legal corresponent.
La quantia final a percebre per part del beneficiari, o, si escau, l’import que hagi de reintegrar, s’ha de subjectar al principi de proporcionalitat en relació al grau d’incompliment.
16. NORMATIVA D’APLICACIÓ
Les subvencions objecte d’aquesta convocatòria es regeixen pel que disposen les bases anteriors; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques; i la resta de normativa que hi sigui d’aplicació.
Sa Pobla a 14 de novembre de 2017
El Batle
Biel Ferragut Mir