Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT, AGRICULTURA I PESCA
Núm. 12750
Resolució del President de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears de finalització de l’avaluació d’impacte ambiental ordinària de l'expedient núm. 1664/2010,en relació al projecte de restauració pedrera ANDREU COVAS, núm. 1017, a la parcel·la 83 del polígon 21 del T.M. de Sta. Eulària del Riu
Versió PDF
Antecedents
1.En data 2 de febrer de 2010 té entrada ofici del Servei d’Indústria de la DG d’Indústria adjuntant memòria-resum del projecte, als efectes de l’article 22 de la llei 11/2006, de 14 de setembre.
2.En data 12 de maig de 2011 es tramet a Vicente Planells Guasch (promotor) i a l’òrgan substantiu l’informe emès per la CMAIB en la fase prèvia de consultes.
3.En data 30 de desembre de 2016 es tramet ofici del Servei de Mines adjuntant documentació als efectes d’iniciar l’avaluació d’impacte ambiental del projecte.
4.En data 21 d’abril de 2017 s’emet informe tècnic de la CMAIB assenyalant la necessitat de documentació i informació addicional imprescindible per a la formulació de la declaració d’impacte ambiental.
5.En data 5 de maig de 2017 es tramet al promotor requeriment d’esmena de deficiències, comunicant que és necessària informació addicional per tal de poder formular la declaració d’impacte ambiental, d’acord amb l’article 40.3 de la llei 21/2013. La notificació és rebuda pel promotor en data 12 de maig de 2017.
6. En data 5 de maig de 2017 es tramet a l’òrgan substantiu requeriment de la sol•licitud d’inici del promotor de l’avaluació d’impacte ambiental, juntament amb notificació del requeriment efectuat al promotor.
7.En data 12 de juny de 2017 es rep ofici de la DG de Política Industrial adjuntant còpia de la sol•licitud d’inici del promotor de l’avaluació d’impacte ambiental.
Fonaments jurídics
1.L'article 21 de la llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix l'obligació que té l'Administració de dictar resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la.
2.L'article 84 de la Llei 39/2015 preveu que posaran fi al procediment la resolució, el desistiment, la renúncia al dret en què es fonamenta la sol•licitud, quan aquesta renúncia no estigui prohibida per l'ordenament jurídic, i la declaració de caducitat. També produirà la terminació del procediment la impossibilitat material de continuar-lo per causes sobrevingudes. La resolució que es dicti ha de ser motivada en tot cas.
3.L’article 40.3 de la llei 21/2013, de 9 de desembre, d’avaluació, indica que si durant l’anàlisi tècnica de l’expedient, l’òrgan ambiental conclou que és necessària informació addicional relativa a l’estudi d’impacte ambiental o que el promotor no ha tingut en compte les al•legacions rebudes durant el tràmit d’informació pública l’ha de requerir, i informar-ne l’òrgan substantiu, perquè completi la informació imprescindible per a la formulació de la declaració d’impacte ambiental. Aquesta sol•licitud suspèn el termini per a la formulació de la declaració d’impacte ambiental.
Si transcorreguts tres mesos el promotor no ha remès la informació requerida o, una vegada presentada, aquesta és insuficient, l’òrgan ambiental ha de donar per finalitzada l’avaluació de l’impacte ambiental ordinària, i notificar al promotor i a l’òrgan substantiu la resolució de terminació. Contra aquesta resolució es poden interposar els recursos legalment procedents en la via administrativa i judicial, si s’escau.
El requeriment efectuat per la CMAIB en base a l’informe tècnic emès en data 21 d’abril de 2017, pel qual es requeria informació addicional perquè completés la informació imprescindible per a la formulació de la declaració d’impacte ambiental, va ser rebut pel promotor en data 12 de maig de 2017, sense que se li hagi donat resposta. Per tant, s’ha exhaurit el termini de tres mesos que l’article 40.3 de la llei 21/2013 concedeix al promotor per remetre la informació requerida. Aquesta disposició estableix que en aquest cas l’òrgan ambiental ha de donar per finalitzada l’avaluació de l’impacte ambiental ordinària, i notificar al promotor i a l’òrgan substantiu la resolució de terminació.
4.L'Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears de data 30/10/2015 de delegació de competències del Ple en el seu President. BOIB núm.168 de 14/11/2015.
Per tot això, i vist l’informe jurídic amb proposta de resolució de 30 d’octubre de 2017, dict la següent:
Resolució
1.Declarar la finalització del procediment d’avaluació d’impacte ambiental relatiu al projecte d’adequació del projecte de restauració pedrera ANDREU COVAS, núm. 1017, a la parcel•la 83 del polígon 21 del T.M. de Sta. Eulària del Riu, per no haver remès el promotor la informació requerida, d’acord amb l’article 40.3 de la llei 21/2013, de 9 de desembre, d’avaluació ambiental.
2.Notificar aquesta resolució al promotor i a l’òrgan substantiu.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució - que exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 30 d’octubre de 2017
El President de la CMAIB
Per delegació del Ple (BOIB núm. 168, 14/11/2015)
Antoni Alorda Vilarrubias